abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213612518
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:36 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik vind dat er wel een belangrijk verschil zit met nu als deze post gerecycled is. Destijds werd deze tweet gepost door Wilders als individu ofwel in zijn functie als 'eenvoudig' Kamerlid.

Nu is hij de leider van de grootste partij van NL. Formeel is hij geen premier maar internationaal wordt hij nu wel geassocieerd als leider van NL.
Het plaatsen van een dergelijke opruiende tweet vind ik dan veel te ver gaan en kan in allerlei opzichten schadelijk zijn voor NL.
Wellicht dat Wilders ineens bedacht... schadelijk voor zijn regering, ruzie met partners, internationale aandacht waardoor schadelijk voor NL... en dreigingen ontstaan voor Nederlandse burgers elders ter wereld
pi_213612523
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De vraag is ook waarom hij dit doet en hij laat voor het regeren meteen al zien niet betrouwbaar te zijn.
HIj doet het omdat hij het altijd doet en zijn achterban het van hem verwacht? Of hij is dronken? Dit is dezelfde man die Omtzigt een katholieke gluiperd op Twitter noemde tijdens de onderhandelingen, he? Het is niet alsof hem dit overkomt of zo en een uitzondering is.
pi_213612563
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
HIj doet het omdat hij het altijd doet en zijn achterban het van hem verwacht? Of hij is dronken? Dit is dezelfde man die Omtzigt een katholieke gluiperd op Twitter noemde tijdens de onderhandelingen, he? Het is niet alsof hem dit overkomt of zo en een uitzondering is.
Ik denk gewoon dat zijn ego niet anders kan.

Ik zie dat de verwijderde tweet inmiddels al flink gerepost wordt.
Wordt een gezellige week weer voor de formatiepartners zo met Plasterk zijn briefje en patent en deze tweet van Wilders.
  zondag 19 mei 2024 @ 00:50:52 #254
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213612576
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:48 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wordt een gezellige week weer voor de formatiepartners zo met Plasterk zijn briefje en patent en deze tweet van Wilders.
Zijn aanhangers gaan dat weer zo spinnen dat hij monddood wordt gemaakt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213612577
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:48 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook, hij heeft de aandacht nodig en met normaal gedrag krijg je die aandacht niet.

Kan ook best zijn dat het pure frustratie is over het gedoe met Plasterk en dat hij daarom weer even om zich heen moet slaan.
pi_213612579
quote:
Of hij is dronken?
Hm, dit is best wel een interessante vraag. Ik weet dat hij vroeger wel eens een sigaretje rookte... Maar of Geert Wilders drinkt en dan zoveel tot dronkenschap?
pi_213612581
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zijn aanhangers gaan dat weer zo spinnen dat hij monddood wordt gemaakt.
Als je zelf een tweet weghaalt op een medium wat rechts-extremisten ruim baan geeft dan lijkt mij dat toch wel een lastig verhaal

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 00:53:02 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 00:58:21 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213612602
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:36 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik vind dat er wel een belangrijk verschil zit met nu als deze post gerecycled is. Destijds werd deze tweet gepost door Wilders als individu ofwel in zijn functie als 'eenvoudig' Kamerlid.

Nu is hij de leider van de grootste partij van NL. Formeel is hij geen premier maar internationaal wordt hij nu wel geassocieerd als leider van NL.
Het plaatsen van een dergelijke opruiende tweet vind ik dan veel te ver gaan en kan in allerlei opzichten schadelijk zijn voor NL.
Dat niet alleen, ik denk dat Dilan heeft gezegd: "He Geert, je zit nu in een coalitie en wij worden hier ook op aangekeken. Met iedere dag relletjes worden het vier lange jaren en daar heb ik totaal geen zin in, haal maar weg".
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 19 mei 2024 @ 01:00:19 #259
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213612606
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je zelf een tweet weghaalt op een medium wat rechts-extremisten ruim baan geeft dan lijkt mij dat toch wel een lastig verhaal
Je kan altijd nog zeggen dat ie het weg moest halen van ... (vul hier iemand anders dan Wilders in)
pi_213612613
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat niet alleen, ik denk dat Dilan heeft gezegd: "He Geert, je zit nu in een coalitie en wij worden hier ook op aangekeken. Met iedere dag relletjes worden het vier lange jaren en daar heb ik totaal geen zin in, haal maar weg".
Ik denk dat ALS Yesilgoz dat zou zeggen, en ik betwijfel dat ten sterkste, Wilder haar vierkant uitlacht.

Het is sinds de verkiezingen bepaald niet de eerste tweet van Wilders die gewoon het oude stramien van om je heen schoppen vertoont.
pi_213612614
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik ook, hij heeft de aandacht nodig en met normaal gedrag krijg je die aandacht niet.

Kan ook best zijn dat het pure frustratie is over het gedoe met Plasterk en dat hij daarom weer even om zich heen moet slaan.
Hij heeft ook iets destructief in zijn gedrag in die zin dat de spanning er altijd op moet staan.
Rustig genieten van een overwinning of even afstand nemen of stilstaan bij zaken kan hij niet, er moet dagelijks olie op het vuur en de spanning moet erop blijven.

Wat misschien ergens ook te begrijpen is gelet op de spanningen waarmee hij in zijn privéleven al decennia dealt.
Wellicht kan hij onbewust niet meer zonder.
  zondag 19 mei 2024 @ 01:03:24 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213612618
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk dat ALS Yesilgoz dat zou zeggen, en ik betwijfel dat ten sterkste, Wilder haar vierkant uitlacht.

Het is sinds de verkiezingen bepaald niet de eerste tweet van Wilders die gewoon het oude stramien van om je heen schoppen vertoont.
Het is nu echter een coalitie en zijn coalitiepartners (in ieder geval NSC en VVD) willen graag serieus regeren gaan het echt niet trekken als hij steeds relletjes gaat zitten veroorzaken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 19 mei 2024 @ 01:03:39 #263
174756 Rnie
& Bert
pi_213612620
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De vraag is ook waarom hij dit doet en hij laat voor het regeren meteen al zien niet betrouwbaar te zijn.
Niet betrouwbaar wat betreft regeren is wat overdreven natuurlijk. Volgens mij is er nergens een gedragscode opgesteld wat betreft social media uitingen.

Maar naast een non-gedragscode moet er ook simpel verstand zijn. :')
De enige echte.
  zondag 19 mei 2024 @ 01:04:51 #264
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213612627
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:56 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Er zijn twee oplossingen:
- Harder je best doen deze asielzoekers buiten de EU te houden, stevigere grenscontroles bijvoorbeeld. Bootvluchtelingen moet je altijd redden, zet ze op een boot en laat ze op die boot blijven, niemand aan land. Vervolgens geef je deze mensen eten/drinken/kleren en na een paar dagen breng je ze terug naar waar ze vandaag komen. Dit is bijna altijd vast te stellen, want ze kunnen maar van een paar landen vertrokken zijn.

- Je zal Europa minder aantrekkelijk moeten maken voor deze groep asielzoekers. Je merkt dat binnen Europa hier al flinke verschillen in zijn. Zo zijn landen als Frankrijk en Nederland een stuk aantrekkelijker voor asielzoekers dan Polen. Laten we daar dan naar kijken zodat de hele EU dat voorbeeld kan volgen.
Klinkt mooi bedacht maar doe & regel het "minder minder" maar 's.
Dat sommige oostblok landen minder aantrekkelijk zijn is omdat naast gesloten taal/cultuur het onderhuids stikt van - samengevat - actief "xenofobisme" (wat naast onrechtmatig, een middel is om andere buiten te sluiten).

Sociaal gegrondvest EU onaantrekkelijk maken is voor vluchtelingen lijkt mij welhaast onmogelijk en is dan zelfs in een detentiecetrum doorgaans nog altijd beter dan waar ze juist vandaan komen/willen.
Daarnaast heb je ook een economische groep die simpel een winst/verliesrekening doet van een beter leven en je dan als overheid de kosten zo groot moet dat er geen winst is en statushouders geen geld kunnen overboeken.

Dat bijna altijd is vast te stellen waar iemand vandaan komt is juist het heikele punt van dat de persoon het ontkent tot/met het (geboorte/doorreis)land ze simpelweg niet terugneemt. Dit laatste is bv omdat die landen hun geëmigreerden zien als verdienmodel of bruggenhoofders.

Een groot dik waterdicht hek van 8meter hoog en 3 meter diep om de ca 67.000km kustlijn en 15.000km landgrens (bron) dat ws meer kosten met zich meebrengt dan het momentele aanpappen en nathouden.
Momenteel is daarvan inmiddels ca 2000km bron:eu/pdf min of meer afgehekt en intensiveert Frontex t.a.v. het water vooral het Middelandse zeegebied waar zij fungeert als veerdienst coordinator.

En nee, mensen ongewis laten rondobberen of letterlijk over de grens schoppen, zal iemand wel willen bedenken maar mag/kan dus ook weer niet.

De enige echt werkbare manier is wat deels nu lijkt te gebeuren is hypocriet marchanderen.
Aanpappen met "discutabele" regimes die betaald krijgen voor hun "werkwijze" dat een EU onderdaan zelf niet mag/kan/wil uitvoeren en dan proberen aldaar de aanmeldcentra te stichten.
Die omringende doorgangslanden hebben dan zelf belang bij handhaven van grenscontrole maar helaas ook in standhouden van de migratiedruk die hun daarbij een geopolitieke rol geeft
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213612632
sept 2010
CDA kamerlid Ab Klink in september 2010, betrokken bij vorming van Rutte I met PVV

quote:
Klink schreef een brief aan fractievoorzitter Maxime Verhagen en partijvoorzitter Henk Bleker waarin hij stelde persoonlijk niet verder te willen met de PVV, omdat de intentie van de PVV te veel zou afwijken van die van CDA en VVD
https://nl.wikipedia.org/(...)lekte%20daarop%20uit.
zie interview: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/interview-ab-klink/

De intentie van de PVV is de intentie van Wilders en die wil ruzie zoeken met islamieten, zo mogelijk die verdrijven uit Nederland.
Wilders liet even weer die intentie zien en direct daarna begreep hij de politieke moeilijkheden met die tweet
pi_213612636
Maar terugkomend op de vraag of Geert die tweet er dronken heeft uitgestuurd?

Veel nachtelijk debatten gezien en soms de heer Baudet met struikelende tong horen praten, dat je weet dat hij weer een Chardonnay heeft gezopen. Maar Geert..? Vind dat niks voor hem.

Ik stel de vraag: Is Geert een dronkenlap?
pi_213612640
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:05 schreef Bluesdude het volgende:
sept 2010
CDA kamerlid Ab Klink in september 2010, betrokken bij vorming van Rutte I met PVV
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)lekte%20daarop%20uit.
zie interview: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/interview-ab-klink/

De intentie van de PVV is de intentie van Wilders en die wil ruzie zoeken met islamieten, zo mogelijk die verdrijven uit Nederland.
Wilders liet even weer die intentie zien en direct daarna begreep hij de politieke moeilijkheden met die tweet
Allemaal waar maar nu is de PVV de grootste en ligt de macht primair bij Wilders. BBB is niet serieus te nemen en de VVD krijgt zijn economische beleid in ruil voor wat spiegeltjes en kraaltjes, blijft over de NSC als enige partij die er belang bij KAN hebben om de stekker eruit te trekken.
pi_213612652
quote:
11s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:06 schreef Beaurealis het volgende:
Maar terugkomend op de vraag of Geert die tweet er dronken heeft uitgestuurd?

Veel nachtelijk debatten gezien en soms de heer Baudet met struikelende tong horen praten, dat je weet dat hij weer een Chardonnay heeft gezopen. Maar Geert..? Vind dat niks voor hem.

Ik stel de vraag: Is Geert een dronkenlap?
Lijkt me niet. Extreem-rechts wel, echter. Of wat was de term die wel mocht of iets nauwkeurig was; radicaal-rechts?
pi_213612661
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Lijkt me niet. Extreem-rechts wel, echter. Of wat was de term die wel mocht of iets nauwkeurig was; radicaal-rechts?
Ik ben de Kamervoorzitter niet, allebei de termen zijn toegestaan hier. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 01:12:38 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 01:15:03 #270
88831 Shreyas
De beste
pi_213612671
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat mag uiteraard. De vraag is wat je er mee wil doen. Hij wil kennelijk minder Nederlandse Marokkanen. Ik zie niet in waarom iemand die niks aan zijn afkomst kan doen aangepakt zou moeten worden, omdat hij toevallig net onder het etiketje valt wat Wilders verzonnen heeft.
[..]
Het punt is dat het niet alleen Wilders is. Er zijn ook veel andere, zelfs linkse, mensen die de Wilders-uitspraak verwerpelijk vinden, maar tegelijkertijd willen ze:
- niet in een buurt wonen waar veel Marokkanen wonen (lees: schotels op het balkon hangen)
- hun kinderen niet naar een school sturen waar te veel vrouwen met een hoofddoek op/bij het schoolplein staan.
- liever geen Marokkaanse sollicitant aan nemen.
- nooit met een Marokkaan een relatie en zeker niet trouwen.
- niet in de buurt wonen van een moskee.
- liever niet langs een groep Marokkanen lopen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Gouda (vul een willekeurige grote stad) zonder dat iemand van deze groep ook maar iets gedaan/geroepen heeft.
- bij het zoeken van mensen, zoals hovenier, loodgieter, automonteur, elektriciën, klusjesman, etc. liever geen Marokkaan over de vloer.

Ik stoor me vooral aan de hypocrisie hier. Deze mensen willen niet per se minder Marokkanen in Nederland, zolang ze maar niet in hun buurt komen.

Kijk, ik vind het niet juist dat Wilders minder minder roept en een hele groep zo weg zet, tegelijkertijd is er stiekem wel een groep die minder minder wilt en toch doet alsof Wilders alle grenzen heeft overschreden door die uitspraak.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_213612673
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Allemaal waar maar nu is de PVV de grootste en ligt de macht primair bij Wilders. BBB is niet serieus te nemen en de VVD krijgt zijn economische beleid in ruil voor wat spiegeltjes en kraaltjes, blijft over de NSC als enige partij die er belang bij KAN hebben om de stekker eruit te trekken.
VVD heeft internationaal nog wel een belang bij een goed imago en ook voor Rutte staat er nog wat op het spel.

VVD kan het niet permitteren dat hun coalitiepartner en leider van het land via een tweet een gevechtsverklaring uit richting islam/moslims.
pi_213612681
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:15 schreef FYazz het volgende:

[..]
VVD heeft internationaal nog wel een belang bij een goed imago en ook voor Rutte staat er nog wat op het spel.

VVD kan het niet permitteren dat hun coalitiepartner en leider van het land via een tweet een gevechtsverklaring uit richting islam/moslims.
Tja, daar lijkt Yesilgoz maar weinig aan gelegen te zijn.
  zondag 19 mei 2024 @ 01:18:06 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213612686
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:15 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het punt is dat het niet alleen Wilders is. Er zijn ook veel andere, zelfs linkse, mensen die de Wilders-uitspraak verwerpelijk vinden, maar tegelijkertijd willen ze:
- niet in een buurt wonen waar veel Marokkanen wonen (lees: schotels op het balkon hangen)
- hun kinderen niet naar een school sturen waar te veel vrouwen met een hoofddoek op/bij het schoolplein staan.
- liever geen Marokkaanse sollicitant aan nemen.
- nooit met een Marokkaan een relatie en zeker niet trouwen.
- niet in de buurt wonen van een moskee.
- liever niet langs een groep Marokkanen lopen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Gouda (vul een willekeurige grote stad) zonder dat iemand van deze groep ook maar iets gedaan/geroepen heeft.
- bij het zoeken van mensen, zoals hovenier, loodgieter, automonteur, elektriciën, klusjesman, etc. liever geen Marokkaan over de vloer.

Ik stoor me vooral aan de hypocrisie hier. Deze mensen willen niet per se minder Marokkanen in Nederland, zolang ze maar niet in hun buurt komen.

Kijk, ik vind het niet juist dat Wilders minder minder roept en een hele groep zo weg zet, tegelijkertijd is er stiekem wel een groep die minder minder wilt en toch doet alsof Wilders alle grenzen heeft overschreden door die uitspraak.
Wat een onzin!
  zondag 19 mei 2024 @ 01:21:41 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213612714
quote:

[..]
Wilders heeft dat bmw zelf niet gezegd en zal als 'detail' voor menigeen onbelangrijk zijn.

Wel heeft Wilders link naar column gedeeld waarin Omtzigt door ik meen Jan Dijkgraaf, een ‘katholieke gluiperd’ werd genoemd. Dat een retweet gelijk wordt gesteld met dus gezegd, is het verdere verval van ranzige media waar iemand op karakter mag/kan worden gekapitteld en afgerekend.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213612722
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:15 schreef Shreyas het volgende:
tegelijkertijd is er stiekem wel een groep die minder minder wilt en toch doet alsof Wilders alle grenzen heeft overschreden door die uitspraak.
Ik krijg dat gevoel vaak wanneer ik bij een gemeente de groepsfoto van GroenLinks zie. Alleen maar blanken _O-
Ja, dan wordt dat hele riedeltje van 'diversiteit is onze grote kracht..!' een beetje lachwekkend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')