Wellicht dat Wilders ineens bedacht... schadelijk voor zijn regering, ruzie met partners, internationale aandacht waardoor schadelijk voor NL... en dreigingen ontstaan voor Nederlandse burgers elders ter wereldquote:Op zondag 19 mei 2024 00:36 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind dat er wel een belangrijk verschil zit met nu als deze post gerecycled is. Destijds werd deze tweet gepost door Wilders als individu ofwel in zijn functie als 'eenvoudig' Kamerlid.
Nu is hij de leider van de grootste partij van NL. Formeel is hij geen premier maar internationaal wordt hij nu wel geassocieerd als leider van NL.
Het plaatsen van een dergelijke opruiende tweet vind ik dan veel te ver gaan en kan in allerlei opzichten schadelijk zijn voor NL.
HIj doet het omdat hij het altijd doet en zijn achterban het van hem verwacht? Of hij is dronken? Dit is dezelfde man die Omtzigt een katholieke gluiperd op Twitter noemde tijdens de onderhandelingen, he? Het is niet alsof hem dit overkomt of zo en een uitzondering is.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De vraag is ook waarom hij dit doet en hij laat voor het regeren meteen al zien niet betrouwbaar te zijn.
Ik denk gewoon dat zijn ego niet anders kan.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
HIj doet het omdat hij het altijd doet en zijn achterban het van hem verwacht? Of hij is dronken? Dit is dezelfde man die Omtzigt een katholieke gluiperd op Twitter noemde tijdens de onderhandelingen, he? Het is niet alsof hem dit overkomt of zo en een uitzondering is.
Zijn aanhangers gaan dat weer zo spinnen dat hij monddood wordt gemaakt.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:48 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat zijn ego niet anders kan.
Ik zie dat de verwijderde tweet inmiddels al flink gerepost wordt.
Wordt een gezellige week weer voor de formatiepartners zo met Plasterk zijn briefje en patent en deze tweet van Wilders.
Ja, dat denk ik ook, hij heeft de aandacht nodig en met normaal gedrag krijg je die aandacht niet.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:48 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat zijn ego niet anders kan.
Ik zie dat de verwijderde tweet inmiddels al flink gerepost wordt.
Wordt een gezellige week weer voor de formatiepartners zo met Plasterk zijn briefje en patent en deze tweet van Wilders.
Hm, dit is best wel een interessante vraag. Ik weet dat hij vroeger wel eens een sigaretje rookte... Maar of Geert Wilders drinkt en dan zoveel tot dronkenschap?quote:
Als je zelf een tweet weghaalt op een medium wat rechts-extremisten ruim baan geeft dan lijkt mij dat toch wel een lastig verhaalquote:Op zondag 19 mei 2024 00:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zijn aanhangers gaan dat weer zo spinnen dat hij monddood wordt gemaakt.
Dat niet alleen, ik denk dat Dilan heeft gezegd: "He Geert, je zit nu in een coalitie en wij worden hier ook op aangekeken. Met iedere dag relletjes worden het vier lange jaren en daar heb ik totaal geen zin in, haal maar weg".quote:Op zondag 19 mei 2024 00:36 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind dat er wel een belangrijk verschil zit met nu als deze post gerecycled is. Destijds werd deze tweet gepost door Wilders als individu ofwel in zijn functie als 'eenvoudig' Kamerlid.
Nu is hij de leider van de grootste partij van NL. Formeel is hij geen premier maar internationaal wordt hij nu wel geassocieerd als leider van NL.
Het plaatsen van een dergelijke opruiende tweet vind ik dan veel te ver gaan en kan in allerlei opzichten schadelijk zijn voor NL.
Je kan altijd nog zeggen dat ie het weg moest halen van ... (vul hier iemand anders dan Wilders in)quote:Op zondag 19 mei 2024 00:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je zelf een tweet weghaalt op een medium wat rechts-extremisten ruim baan geeft dan lijkt mij dat toch wel een lastig verhaal
Ik denk dat ALS Yesilgoz dat zou zeggen, en ik betwijfel dat ten sterkste, Wilder haar vierkant uitlacht.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ik denk dat Dilan heeft gezegd: "He Geert, je zit nu in een coalitie en wij worden hier ook op aangekeken. Met iedere dag relletjes worden het vier lange jaren en daar heb ik totaal geen zin in, haal maar weg".
Hij heeft ook iets destructief in zijn gedrag in die zin dat de spanning er altijd op moet staan.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook, hij heeft de aandacht nodig en met normaal gedrag krijg je die aandacht niet.
Kan ook best zijn dat het pure frustratie is over het gedoe met Plasterk en dat hij daarom weer even om zich heen moet slaan.
Het is nu echter een coalitie en zijn coalitiepartners (in ieder geval NSC en VVD) willen graag serieus regeren gaan het echt niet trekken als hij steeds relletjes gaat zitten veroorzaken.quote:Op zondag 19 mei 2024 01:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat ALS Yesilgoz dat zou zeggen, en ik betwijfel dat ten sterkste, Wilder haar vierkant uitlacht.
Het is sinds de verkiezingen bepaald niet de eerste tweet van Wilders die gewoon het oude stramien van om je heen schoppen vertoont.
Niet betrouwbaar wat betreft regeren is wat overdreven natuurlijk. Volgens mij is er nergens een gedragscode opgesteld wat betreft social media uitingen.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De vraag is ook waarom hij dit doet en hij laat voor het regeren meteen al zien niet betrouwbaar te zijn.
Klinkt mooi bedacht maar doe & regel het "minder minder" maar 's.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er zijn twee oplossingen:
- Harder je best doen deze asielzoekers buiten de EU te houden, stevigere grenscontroles bijvoorbeeld. Bootvluchtelingen moet je altijd redden, zet ze op een boot en laat ze op die boot blijven, niemand aan land. Vervolgens geef je deze mensen eten/drinken/kleren en na een paar dagen breng je ze terug naar waar ze vandaag komen. Dit is bijna altijd vast te stellen, want ze kunnen maar van een paar landen vertrokken zijn.
- Je zal Europa minder aantrekkelijk moeten maken voor deze groep asielzoekers. Je merkt dat binnen Europa hier al flinke verschillen in zijn. Zo zijn landen als Frankrijk en Nederland een stuk aantrekkelijker voor asielzoekers dan Polen. Laten we daar dan naar kijken zodat de hele EU dat voorbeeld kan volgen.
https://nl.wikipedia.org/(...)lekte%20daarop%20uit.quote:Klink schreef een brief aan fractievoorzitter Maxime Verhagen en partijvoorzitter Henk Bleker waarin hij stelde persoonlijk niet verder te willen met de PVV, omdat de intentie van de PVV te veel zou afwijken van die van CDA en VVD
Allemaal waar maar nu is de PVV de grootste en ligt de macht primair bij Wilders. BBB is niet serieus te nemen en de VVD krijgt zijn economische beleid in ruil voor wat spiegeltjes en kraaltjes, blijft over de NSC als enige partij die er belang bij KAN hebben om de stekker eruit te trekken.quote:Op zondag 19 mei 2024 01:05 schreef Bluesdude het volgende:
sept 2010
CDA kamerlid Ab Klink in september 2010, betrokken bij vorming van Rutte I met PVV
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)lekte%20daarop%20uit.
zie interview: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/interview-ab-klink/
De intentie van de PVV is de intentie van Wilders en die wil ruzie zoeken met islamieten, zo mogelijk die verdrijven uit Nederland.
Wilders liet even weer die intentie zien en direct daarna begreep hij de politieke moeilijkheden met die tweet
Lijkt me niet. Extreem-rechts wel, echter. Of wat was de term die wel mocht of iets nauwkeurig was; radicaal-rechts?quote:Op zondag 19 mei 2024 01:06 schreef Beaurealis het volgende:
Maar terugkomend op de vraag of Geert die tweet er dronken heeft uitgestuurd?
Veel nachtelijk debatten gezien en soms de heer Baudet met struikelende tong horen praten, dat je weet dat hij weer een Chardonnay heeft gezopen. Maar Geert..? Vind dat niks voor hem.
Ik stel de vraag: Is Geert een dronkenlap?
Ik ben de Kamervoorzitter niet, allebei de termen zijn toegestaan hier.quote:Op zondag 19 mei 2024 01:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Extreem-rechts wel, echter. Of wat was de term die wel mocht of iets nauwkeurig was; radicaal-rechts?
Het punt is dat het niet alleen Wilders is. Er zijn ook veel andere, zelfs linkse, mensen die de Wilders-uitspraak verwerpelijk vinden, maar tegelijkertijd willen ze:quote:Op zondag 19 mei 2024 00:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat mag uiteraard. De vraag is wat je er mee wil doen. Hij wil kennelijk minder Nederlandse Marokkanen. Ik zie niet in waarom iemand die niks aan zijn afkomst kan doen aangepakt zou moeten worden, omdat hij toevallig net onder het etiketje valt wat Wilders verzonnen heeft.
[..]
VVD heeft internationaal nog wel een belang bij een goed imago en ook voor Rutte staat er nog wat op het spel.quote:Op zondag 19 mei 2024 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Allemaal waar maar nu is de PVV de grootste en ligt de macht primair bij Wilders. BBB is niet serieus te nemen en de VVD krijgt zijn economische beleid in ruil voor wat spiegeltjes en kraaltjes, blijft over de NSC als enige partij die er belang bij KAN hebben om de stekker eruit te trekken.
Tja, daar lijkt Yesilgoz maar weinig aan gelegen te zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 01:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
VVD heeft internationaal nog wel een belang bij een goed imago en ook voor Rutte staat er nog wat op het spel.
VVD kan het niet permitteren dat hun coalitiepartner en leider van het land via een tweet een gevechtsverklaring uit richting islam/moslims.
Wat een onzin!quote:Op zondag 19 mei 2024 01:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het punt is dat het niet alleen Wilders is. Er zijn ook veel andere, zelfs linkse, mensen die de Wilders-uitspraak verwerpelijk vinden, maar tegelijkertijd willen ze:
- niet in een buurt wonen waar veel Marokkanen wonen (lees: schotels op het balkon hangen)
- hun kinderen niet naar een school sturen waar te veel vrouwen met een hoofddoek op/bij het schoolplein staan.
- liever geen Marokkaanse sollicitant aan nemen.
- nooit met een Marokkaan een relatie en zeker niet trouwen.
- niet in de buurt wonen van een moskee.
- liever niet langs een groep Marokkanen lopen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Gouda (vul een willekeurige grote stad) zonder dat iemand van deze groep ook maar iets gedaan/geroepen heeft.
- bij het zoeken van mensen, zoals hovenier, loodgieter, automonteur, elektriciën, klusjesman, etc. liever geen Marokkaan over de vloer.
Ik stoor me vooral aan de hypocrisie hier. Deze mensen willen niet per se minder Marokkanen in Nederland, zolang ze maar niet in hun buurt komen.
Kijk, ik vind het niet juist dat Wilders minder minder roept en een hele groep zo weg zet, tegelijkertijd is er stiekem wel een groep die minder minder wilt en toch doet alsof Wilders alle grenzen heeft overschreden door die uitspraak.
Wilders heeft dat bmw zelf niet gezegd en zal als 'detail' voor menigeen onbelangrijk zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
HIj doet het omdat hij het altijd doet en zijn achterban het van hem verwacht? Of hij is dronken? Dit is dezelfde man die Omtzigt een katholieke gluiperd op Twitter noemde tijdens de onderhandelingen, he? Het is niet alsof hem dit overkomt of zo en een uitzondering is.
Ik krijg dat gevoel vaak wanneer ik bij een gemeente de groepsfoto van GroenLinks zie. Alleen maar blankenquote:Op zondag 19 mei 2024 01:15 schreef Shreyas het volgende:
tegelijkertijd is er stiekem wel een groep die minder minder wilt en toch doet alsof Wilders alle grenzen heeft overschreden door die uitspraak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |