abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213617497
twitter

Ik ben blij
Ik geniet
want de Gazprom
gaat failliet
  zondag 19 mei 2024 @ 15:24:51 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213617709
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:00 schreef polderturk het volgende:

[..]
In het westen kunnen we Oekrane helpen door bijvoorbeeld gratis of hulp bij kinderopvang te bieden. Of kinderbijslag te geven.
je kan beter daar een gevulde sperma bank heen sturen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 mei 2024 @ 15:26:52 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213617747
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:14 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Ik ben blij
Ik geniet
want de Gazprom
gaat failliet
Ja die Gaspijpen naar West Europa dat was ideaal , stom van Putin om aardgas als chantagemiddel te gebruiken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213618213
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je kan beter daar een gevulde sperma bank heen sturen
Ieder persoon die het leger in gaat verplicht sperma laten doneren.
  zondag 19 mei 2024 @ 16:02:35 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213618429
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:52 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ieder persoon die het leger in gaat verplicht sperma laten doneren.
Dat gebeurt al , invriezen van sperma
https://www.kyivpost.com/post/28016
quote:
In order to make the process easier for them, Ukrainian lawmakers passed a bill in November allowing soldiers to freeze their sperm for free.
And in February, they changed a law that had forced clinics to dispose of frozen sperm after a soldier died.
Clinics can now keep the samples for up to three years after a death.11 m
quote:
Ondanks een stocijns laagje stilte in naam van het militaire geheim, is het geen geheim dat Oekrane zware verliezen heeft geleden in de oorlog die Rusland heeft ontketend.
Veel soldaten zijn gestorven, en sommigen zijn zo gewond of gemarteld dat hun voortplantingsorganen niet meer functioneren of zijn geamputeerd.

Omdat ze zich zorgen maken over het feit dat ze geen kinderen kunnen krijgen, zijn veel soldaten begonnen hun spermacellen op te slaan - ze letterlijk in de vriezer te leggen - voor het geval ze gehandicapt raken of overlijden.
  zondag 19 mei 2024 @ 16:31:49 #206
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_213619126
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Joh... :')

Tenzij van Oekraiense makelij dan is het de uitvinding van de eeuw en stuiteren de Russische drones terug naar de plaats van herkomst en ontploffen ze daar.
In theorie zou een cope cage natuurlijk wel iets kunnen helpen gezien er geen directe hit meer kan worden gemaakt en een deel van de druk van de explosie dus al wordt weggeleid. Het probleem van Russische tanks lijkt me dat het niet genoeg is gezien hun uit te buiten zwakte van de turret.

Aan de andere kant kan ik me ergens ook voorstellen dat een cope cage het probleem juist erger zou kunnen maken. De ontploffing is nabij en kan meer een enorme drukgolf door razendsnelle luchtverplaatsing veroorzaken die je niet hebt bij een direct hit. Ik kan me voorstellen dat er een soort optimale afstand is waarop de cope cage zich zou moeten bevinden.
pi_213619256
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja die Gaspijpen naar West Europa dat was ideaal , stom van Putin om aardgas als chantagemiddel te gebruiken
Grenzeloze zelfoverschatting. Dat was het zeker.
pi_213619348
Er moet een gezamenlijke strategie komen voor Oekrane.

Het westen gaat steeds meer betrokken raken.

Als eerste gaan we trainers sturen naar Oekrane.

Later zal een deel van de geleverde wapensystemen ook door NAVO soldaten bestuurd worden.

We gaan mogelijk ook een deel van de logistiek overnemen.

Daarna zullen er uiteindelijk ook boots on the ground komen.

We zullen ook moeten helpen met de nakomelingen van Oekraners. Het geboortecijfer moet rond de 2 per vrouw liggen. We kunnen helpen met kinderopvang, vruchtbaarheidsklinieken en kinderbijslag.
pi_213619831
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:57 schreef skysherrif het volgende:
Kraken slacht een grote gemechaniseerde Russiche aanval op Chasiv Yar af.

Schijnt dat ze ook veel POWS hebben genomen die uit de voertuigen kwamen (VDV). Interessant dat na al die weken aanvallen de Russen dus nog niet eens het oostelijke gedeelte hebbben kunnen innemen ten oosten van het kanaal.

De pows door kraken
pi_213619894
Kraken bazen _O_
  zondag 19 mei 2024 @ 17:36:52 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213620061
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:43 schreef polderturk het volgende:
Er moet een gezamenlijke strategie komen voor Oekrane.

Het westen gaat steeds meer betrokken raken.

Als eerste gaan we trainers sturen naar Oekrane.

Later zal een deel van de geleverde wapensystemen ook door NAVO soldaten bestuurd worden.

We gaan mogelijk ook een deel van de logistiek overnemen.

Daarna zullen er uiteindelijk ook boots on the ground komen.

We zullen ook moeten helpen met de nakomelingen van Oekraners. Het geboortecijfer moet rond de 2 per vrouw liggen. We kunnen helpen met kinderopvang, vruchtbaarheidsklinieken en kinderbijslag.
dan moeten al de vrouwen maar onderdak krijgen bij jonge mannen
  zondag 19 mei 2024 @ 17:48:53 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213620177
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:31 schreef Richestorags het volgende:

In theorie zou een cope cage natuurlijk wel iets kunnen helpen gezien er geen directe hit meer kan worden gemaakt en een deel van de druk van de explosie dus al wordt weggeleid. Het probleem van Russische tanks lijkt me dat het niet genoeg is gezien hun uit te buiten zwakte van de turret.

Aan de andere kant kan ik me ergens ook voorstellen dat een cope cage het probleem juist erger zou kunnen maken. De ontploffing is nabij en kan meer een enorme drukgolf door razendsnelle luchtverplaatsing veroorzaken die je niet hebt bij een direct hit. Ik kan me voorstellen dat er een soort optimale afstand is waarop de cope cage zich zou moeten bevinden.
Een holle lading is alleen maar effectiever als dat tot op een bepaalde afstand explodeert. Daarbij moet zo'n kooi dan ook volledig dicht zijn of je moet net een een staaf oid raken.

En ook de westerse tanks hebben vwb torendak een vrij dun pantser, het is niet voor niets dat de meeste AT wapens top-attack zijn natuurlijk.

Maar goed, het is en blijft een cope-cage, het biedt je geen enkele bescherming, hooguit tegen de zon omdat je in de schaduw kunt zitten.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:13:08 #213
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213620361
Volgens mij zijn ze nu wel het land wat de meeste boten heeft laten zinken zonder marine ;)
twitter
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_213620482
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:13 schreef zalkc het volgende:
Volgens mij zijn ze nu wel het land wat de meeste boten heeft laten zinken zonder marine ;)
[ x ]
Nope.

Deze is het

https://en.wikipedia.org/wiki/Karakurt-class_corvette
  zondag 19 mei 2024 @ 18:29:29 #215
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213620505
quote:
Had toch wel een redelijke bron dacht ik. Hoe kom jij erbij dat het een korvet was? Of zijn er meerdere kapot gegaan gisteren? Het was een redelijk grote aanval meende ik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_213620508

Deze om precies te zijn. Niet eens een jaar op zee haha. Veel betere hit ook dan een minesweeper, deze kunnen kalibrs en onix lanceren
pi_213620514
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:29 schreef zalkc het volgende:

[..]
Had toch wel een redelijke bron dacht ik. Hoe kom jij erbij dat het een korvet was? Of zijn er meerdere kapot gegaan gisteren? Het was een redelijk grote aanval meende ik.
https://t.me/dosye_shpiona/529

(de beste bron die informatie heeft over geraakte russische doelen, heeft altijd gelijk, beetje inside informatie account op TG)
pi_213620528
pi_213620534

Dit was ook al iets eerder gepost dat het niet de minesweeper maar een ander schip was. Nja echt beter target dit, totaal nieuw schip dat raketten kan lanceren.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:32:58 #220
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213620537
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:29 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Deze om precies te zijn. Niet eens een jaar op zee haha. Veel betere hit ook dan een minesweeper, deze kunnen kalibrs en onix lanceren
Beter zelfs, elke boot minder van de zwarte zee vloot is goed nieuws voor UKR :)
  zondag 19 mei 2024 @ 18:40:54 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213620618
quote:
Russia could increase Ukraine attacks, says Zelensky

Ukrainian President Volodymyr Zelensky says Russia could increase its attacks in Ukraine's north east following its recent gains near the city of Kharkiv.

Russian troops have been trying to push forward as Ukraine’s outgunned forces attempt to shore up a weakened front line.

Mr Zelensky admitted that there were issues with military staffing and morale, saying a number of existing brigades were empty.

He also told the AFP news agency the country's air fleet was lacking and renewed calls for allies to send more air defence and fighter jets.

"Today we have about 25% of what we need to defend Ukraine," Mr Zelensky said of Ukraine's air capabilities.

"So that Russia does not have air superiority, our fleet should have 120 to 130 modern aircraft."

The US recently approved a new $61bn (48bn) aid package for Ukraine, which includes military support.

Russian forces recently began a summer offensive, grabbing a number of villages on Ukraine's north-eastern frontier near Kharkiv - the country's second largest city.

Kharkiv's regional governor Oleg Synegubov said on Saturday that nearly 10,000 people have been forced to leave in just over a week.

"The situation is controlled by defenders of Ukraine," he added.

Polish Prime Minster Donald Tusk, meanwhile, has announced the country will spend over 2.3bn (1.9bn) to fortify its eastern border against "potential enemies".

The border includes Russia, Belarus and Ukraine.

Mr Zelensky also told AFP more soldiers were desperately needed at the frontlines.

"There are a serious number of brigades, existing brigades, which, a large number of them, are empty. We need to do this so that the guys have a normal rotation. Then their morale will be improved."

A new mobilisation law aimed at addressing this came into force on Saturday.

Under the new rules, the age that people can be conscripted into the war has been lowered from 27 to 25 in an effort to boost recruit numbers.

The flood of volunteers Ukraine saw following Russia's full-scale invasion in February 2022 has now dried up. Most of those who wanted to fight are either dead, injured or still stuck at the front waiting to be relieved by new recruits.

In February, Mr Zelensky announced that 31,000 Ukrainian soldiers had been killed during Russia's full-scale invasion.

Typically, Ukrainian officials do not make casualty figures public, and other estimates are much higher.

BBC Russian, in a joint project with the Mediazona website, has established the deaths of more than 50,000 Russian soldiers. But it estimates the total number to be greater than that.
pi_213620651
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:32 schreef zalkc het volgende:

[..]
Beter zelfs, elke boot minder van de zwarte zee vloot is goed nieuws voor UKR :)
Als het goed si zijn hiermee 2 vd 2 scheepn in deze klasse van de zwarte zee vloot nu uitgeschakeld, beide gloednieuwe schepen _O-

Zijn er nog wel 3 in bouw
pi_213620678
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:44 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Als het goed si zijn hiermee 2 vd 2 scheepn in deze klasse van de zwarte zee vloot nu uitgeschakeld, beide gloednieuwe schepen _O-

Zijn er nog wel 3 in bouw
Dure hobby wel, zo'n speciale militaire operatie :Y
pi_213620930
Orc orc orc, soep eet je met een ...

twitter
  zondag 19 mei 2024 @ 19:47:40 #226
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_213621171
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Grenzeloze zelfoverschatting. Dat was het zeker.
Dat denk ik niet. Gewoon pech met betrekking tot het politieke klimaat in Europa. Een paar populisten meer aan de macht, gas- en brandstofprijzen die electoraal belangrijker gevonden worden dan de lange termijn wereldorde, en het kwartje was de andere kant op gevallen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213621808
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:47 schreef Adrie072 het volgende:
[ x ]
Kaboem!
Bohhh zie deze nu pas , hele mooie hit op een volledig Russisch drone team.
  maandag 20 mei 2024 @ 01:57:50 #228
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_213624549
https://tvpworld.com/7757(...)nging-war-in-ukraine
quote:
China has strategic interests in prolonging war in Ukraine, experts say
China would like Russia to get bogged down in a drawn-out conflict with Ukraine as that would subordinate Moscow to Beijing’s interests, according to an expert on Russian-Chinese relations.

Vladimir Putin, the Russian leader, arrived in Beijing on Thursday with a substantial business delegation, aiming not only to secure economic support but also to build a strategic alliance with China that would help counter the West’s geo-political and economic clout.

The Russian economy has become increasingly dependent on the country since the onset of the Ukraine conflict, placing Russia in a subordinate position in their bilateral relations, according to experts.

Chels Michta, an expert at the Center for European Policy Analysis (CEPA), said that Chinese support has helped Russia withstand Western sanctions, yet this relationship has primarily benefited Beijing. Russia has become a junior partner, reliant on China’s economic strength.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
China vindt het inderdaad wel prima zo. Rusland die op de knien elke keer weer naar China moet kruipen om weer wat concessies van hun te krijgen. En China die steeds weer het meeste voordeel hier uit weet te halen.

En in de toekomst wanneer China Rusland zwak genoeg acht, zullen zij de relatie met het westen weer verbeteren en mogelijk een oorlog met Rusland beginnen om hun grondgebied af te pakken. En geen haan die daar naar zal kraaien dan.
  maandag 20 mei 2024 @ 07:53:59 #230
103434 Delenlill
pi_213624582
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
quote:
The Ukraine war exposed serious flaws in some of the most sophisticated US weapons systems
• The Ukraine war exposed problems in US weapons systems.
• Precision-guided weapons have been jammed by Russian electronic warfare units.
• It's not been able to produce ammo and artillery quickly enough.

The release of $61 billion in US aid in April was a boost to Ukraine's hard-pressed forces battling the Russian invasion.

But Ukraine isn't the only beneficiary of the deal. Analysts say the US is gaining invaluable insights into the flaws of some of its most important weapons and military production systems.

Since the start of the war in 2022, the US has been Ukraine's single most important ally, providing a total of $107 billion in aid to the Ukrainian government.

From the jamming of missiles to drones and artillery, the US is gaining valuable insights into its weaknesses in the brutal battlefields in east and south Ukraine.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alleen maar tekortkomingen in de US natuurlijk. De meeste hiervan gelden voor het gehele westen.
  maandag 20 mei 2024 @ 07:58:20 #231
103434 Delenlill
pi_213624594
https://newsukraine.rbc.u(...)ment-1716080416.html
quote:
German Ministry of Defense asks government for additional 3.8 billion euros for Ukraine
The German Ministry of Defense has informed the federal government of an additional need for 3.8 billion euros to assist Ukraine for the current fiscal year, according to Bild.

Bild reports that Germany has provided Kyiv with 7.1 billion euros in military aid this year. The sum is used to pay for military goods that Ukraine buys directly from the industry. The funds will also be used to finance reorders of weapons that the Bundeswehr has transferred to the Ukrainian army.

However, Ukraine urgently needs increased support for effective defense against the Russian army.

According to Bild, the Ministry of Defense has informed the government of an additional need for 3.8 billion euros to assist Ukraine for the current fiscal year.

On Wednesday, the head of the department, Boris Pistorius, discussed the issue with Chancellor Olaf Scholz.

Additional expenses are to be submitted to parliament for approval in June, including counter-financing.

The Ministry of Finance, according to Bild, approves this proposal of the defense department.

In addition, Bild sources report that for 2025, the Ministry of Defense has allocated a record amount of 15 billion euros in aid to Ukraine.

On May 17, German Foreign Minister Annalena Baerbock said that Ukraine needs more long-range weapons to repel Russia's advance in the northern Kharkiv region, where the situation around the country's second-largest city remains very dramatic.

Scholz still refuses to provide Ukraine with long-range Taurus missiles.

However, he recently decided to transfer a third Patriot system to Ukraine.
Mooi zo. Dat wordt dan 11 miljard voor dit jaar en 15 miljard voor volgend jaar. Dat zijn mooie bedragen als alles goed gaat natuurlijk.
  maandag 20 mei 2024 @ 08:08:22 #232
103434 Delenlill
pi_213624623
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/05/19/7456515/
quote:
UK Defence Secretary promises to provide Ukraine with 100 air defence missiles by end of May
Grant Shapps, the UK Secretary of Defence, has stated that Ukraine will get hundreds of missiles for air defence from the UK this month, urging allies to hasten the provision of military support to Ukraine in the light of Russia's offensive in Kharkiv Oblast.

Source: Shapps in a comment to The Sun, as reported by European Pravda

Details: Shapps once again stressed that everything that is important and valuable for the Western world would be in jeopardy if the invasion of Ukraine ended in victory for Vladimir Putin.

Quote: "Last week’s events should serve as a wake-up call to the West. Warm words are not enough. Every nation that values their freedom must step up and provide what they can, as quickly as they can, to ensure the Ukrainian Armed Forces can fight off the illegal invasion," he stressed.

Shapps added that the United Kingdom has given Ukraine 80 air defence missiles since the beginning of this month, with another 20 expected to arrive by early June.

Shapps stated that the UK's assistance to Ukraine in 2024 so far has cost 3 billion.

In April, Rishi Sunak, Prime Minister of the UK, revealed that the new UK aid package for Ukraine would include millions of ammunition shells, hundreds of vehicles and long-range Storm Shadow missiles.

During his visit to Ukraine in early May, UK Foreign Secretary David Cameron stated that Ukraine has the right to use weapons provided by London to strike targets on Russian territory "just as Russia is striking inside Ukraine" with weapons from Iran or North Korea.
Elke luchtafweer raket is er 1 natuurlijk. Maar wij hebben aanvallen van Rusland gezien waarin zo'n aantal in een paar dagen op zou zijn.

En het is duidelijk dat Rusland weer raketten aan het opsparen is. Daar er al een tijdje geen grootschalige aanval ermee is geweest.
  maandag 20 mei 2024 @ 08:11:36 #233
103434 Delenlill
pi_213624633
https://mil.in.ua/en/news(...)-the-kharkiv-region/
quote:
Russian invaders are stealing the civilian’s property in the Kharkiv region

Russian invaders are stealing the property of civilians in the temporarily occupied part of the Kharkiv region.

The Rozvidka noem Telegram channel published the video.

The published footage, taken in Vovchansk, captures a large group of looters taking loot from a private house and loading it into a UAZ-3303 truck.

A part of Vovchansk is temporarily under the control of the Russian soldiers, and heavy fighting is taking place for the town with the use of armored vehicles, artillery systems, drones, and aircraft.
SPOILER
  maandag 20 mei 2024 @ 08:16:50 #234
103434 Delenlill
pi_213624675
https://www.kyivpost.com/post/32908
quote:
Bombs Away! Russia Continues to Drop Aerial Bombs on its Own Territory
Russian social media says there has been almost 50 “abnormal munitions releases” by Russian aircraft over the Belgorod and Voronezh regions over the past 3 months.

According to the ASTRA Telegram channel Russian aviation has dropped more than 60 FAB aerial bombs and other unidentified munitions on Russian and occupied Ukrainian regions since the end of February, based on its review of local media and other sources. In May alone there have been more than 20 reported incidents.

The FAB series of general-purpose high explosive fragmentation aviation bombs were developed in the Soviet Union in the 1950s and modified to be more streamlined and set-up for carriage on fighter bomber’s external hard points in the 1960s. The FAB-500 contains around 300 kilograms (660 pounds) of explosive and the FAB-250 has 100 kilograms (220 pounds).

The bombs were originally unguided, with a single nose fuse, and compatible with most models of Soviet aircraft. However, since January last year they have been modifying many of these “dumb bombs” by strapping on pop-out wings combined with GPS / or the Russian GLONASS guidance systems to use them as long-range glide bombs.
SPOILER
Elke bom die ze op eigen grondgebied neergooien is er n die niet op Oekraens grondgebied neerkomt.
  maandag 20 mei 2024 @ 08:26:16 #235
103434 Delenlill
pi_213624719
https://www.telegraph.co.(...)n-search-for-troops/
quote:
Putin targets German speakers in Russia in search for cannon fodder
Propaganda drive urges ethnic minority group, which numbers some 400,000, to join army or Wagner and fight in Ukraine

Russia has launched a propaganda drive targeting German speakers for its army and Wagner mercenary force in the latest case of Vladimir Putin seeking ethnic minorities to be cannon fodder.

In recent months, organisations claiming to represent the interests of ethnic Germans in Russia have been bombarding the minority group with war propaganda, with a particular emphasis on attracting youngsters.

The disclosure is disturbing and potentially embarrassing for Berlin, as Russia is in effect weaponising German culture against Ukraine.

Germany is also grappling with espionage at home, with plots involving Russian-German dual citizens including a recent conspiracy in Bavaria to blow up military sites that deliver support to Ukraine.

An estimated 400,000 Russian-Germans, or “Russlanddeutsche”, live in Russia. They faced persecution during the Soviet era and are still marginalised by the Kremlin.

The Telegraph has seen propaganda material issued by the Tomsk Regional Russian-German House. It bears the entwined flags of Germany and Russia and urges ethnic Germans to donate to the armed forces and attend free pro-war concerts.
SPOILER
  maandag 20 mei 2024 @ 08:35:31 #236
103434 Delenlill
pi_213624791
https://www.ukrinform.net(...)-against-russia.html
quote:
French parliament calls for "lifting taboo" on Kyiv's ban on strikes against Russia
The chairman of the Foreign Affairs Committee of the French National Assembly, Jean-Louis Bourlanges, calls on his country to change its doctrine and no longer prohibit Ukraine from striking Russian territory.
According to Ukrinform, this is stated in a statement by the deputy, cited by Le Figaro.

"We need to get out of the state of waiting and make a decision that is comparable to the decision of the British and Americans," the international relations expert called.

He emphasises that Paris "has for months expressed its desire to be at the forefront of solidarity with Ukraine and inter-allied coordination".

According to Jean-Louis Bourlanges, "this change in doctrine is absolutely legitimate, as it puts an end to the unacceptable asymmetry between the position of the aggressor and the position of the victim of aggression".

According to him, militarily, the entire territory of Ukraine has been hit by Russian long-range weapons since the beginning of the war, as well as weapons supplied to Moscow by its allies, including North Korean ballistic missiles and Iranian drones. Kyiv also strikes Russia in depth, but so far has been able to use weapons of its own production, including drones.

"Why should the Ukrainians be denied the right to respond to attacks against them with a strike?" the MP asks and calls for "the lifting of an unjustified taboo".

"In the face of Russia's redoubled aggression, only a rebalancing of forces and the restoration of symmetry in strategic positions can convince Putin to stop his disastrous adventure," the chairman of the Foreign Affairs Committee said.

As Ukrinform previously reported, the United States does not encourage strikes on Russian territory, but ultimately Ukraine must decide how to wage a war for its freedom.

Earlier, the UK said that Ukraine's use of Storm Shadow missiles was the responsibility of the Armed Forces.
Mooi zo. Hopelijk is dit succesvol. En zullen alle andere landen dit ook toestaan in de nabije toekomst.
  maandag 20 mei 2024 @ 08:38:32 #237
103434 Delenlill
pi_213624806
https://www.ukrinform.net(...)les-in-mariupol.html
quote:
Partisans record movement of Russian military vehicles in Mariupol

Russians are moving military vehicles in temporarily occupied Mariupol from one place to another to avoid strikes by Ukrainian forces.
The Atesh partisan movement announced this on Telegram, Ukrinform reports.
SPOILER
  maandag 20 mei 2024 @ 08:42:49 #238
103434 Delenlill
pi_213624864
https://en.defence-ua.com(...)iysk_base-10557.html
quote:
Satellite Shows Two russian Submarines Semi-Submerged at Novorossiysk Base

This could be a russian way to disguise or protect their submarines from Ukrainian strikes
Satellite imagery published by OSINT analyst MT_Anderson reveals two submarines partially submerged as they rest anchored at the Novorossiysk naval base in russia. The two vessels belong to the Project 636.6 class and can fire Kalibr cruise missiles; semi-submerged means only their sails and extendable devices above the water. The image is dated May 17th, 2024.

The specific location is the harbor of the russian Black Sea Fleet base in Novorossiysk, with access to the Black Sea. Unlike the base in Sevastopol, Novorossiysk is further from Ukraine-controlled territories yet still within reach of Ukrainian long-range strike capabilities which could be the key to explaining this unusual behavior.
SPOILER
Het zou natuurlijk geweldig zijn als zij deze twee onderzeeboten ook uit kunnen schakelen.
  maandag 20 mei 2024 @ 08:44:44 #239
103434 Delenlill
pi_213624889
  maandag 20 mei 2024 @ 08:56:16 #240
103434 Delenlill
pi_213625000
https://ua-stena.info/en/(...)-a-helicopter-crash/
quote:
Iranian President Raisi killed in a helicopter crash

Iranian President Ebrahim Raisi was killed in a helicopter crash – now it is officially confirmed.

Besides him, Hosein Amir Abdollahian, Iran’s Foreign Minister, who was flying with him, died.

Malik Rahmati, the governor of East Azerbaijan, died. As well as four crew members.

The first footage of the helicopter after the crash appeared.

Preliminary, due to difficult weather conditions and poor visibility, it crashed into a mountain.

Acting President of Iran after the death of Ebrahim Raisi will be the first vice-president of the country Mohammad Mokhber.

Mokhber served as the head of the Imam Khomeini Order Implementation Authority (EIKO) – directly controlled by Supreme Leader Ali Khamenei – from 2007 to 2021.

The U.S. Treasury Department imposed sanctions against Mokhber and EIKO in January 2021.

Under Iran’s constitution, a snap presidential election must be held within 50 days.

Mokhber was part of a group of Iranian officials who visited Moscow in October and agreed to supply missiles and drones to the Russian Federation.

Video of the crashed helicopter carrying the Iranian president has emerged.
Een tweetal video's kun je onder de link vinden. Niemand die hem zal missen hier. En hopelijk zal de volgende president niet nog erger zijn dan deze klootzak.
  maandag 20 mei 2024 @ 09:35:35 #241
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_213625335
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 07:45 schreef Delenlill het volgende:
[..]
SPOILER
China vindt het inderdaad wel prima zo. Rusland die op de knien elke keer weer naar China moet kruipen om weer wat concessies van hun te krijgen. En China die steeds weer het meeste voordeel hier uit weet te halen.

En in de toekomst wanneer China Rusland zwak genoeg acht, zullen zij de relatie met het westen weer verbeteren en mogelijk een oorlog met Rusland beginnen om hun grondgebied af te pakken. En geen haan die daar naar zal kraaien dan.
Ja, China heeft er inderdaad belang bij dat de oorlog in Oekrane voort duurt. ik ben benieuwd wat China zou doen als Rusland de oorlog zou dreigen te verliezen. Ik denk dat de enige reden dat China Rusland nu nog niet (openlijk) ondersteunt is omdat Rusland het (nog) niet nodig heeft voor de voortzetting van de oorlog.
  maandag 20 mei 2024 @ 09:56:56 #242
269809 polderturk
pi_213625501
twitter
  maandag 20 mei 2024 @ 09:58:02 #243
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_213625505
quote:
[..]
SPOILER

Hmmm, ik denk niet zolang Xi er zit. De huidige geopolitieke opstelling van China is voor een groot deel ook te danken aan de bromance tussen Xi en Putin.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 20 mei 2024 @ 10:04:17 #244
103434 Delenlill
pi_213625559
https://www.reddit.com/r/(...)targeting_a_russian/
The “Omega” group of the NSU targeting a Russian “loaf” transporting ammunition. Date and location unknown

https://www.reddit.com/r/(...)_the_occupiers_from/
Effective night drone drops on the occupiers from the Border Guards of the Brigade "Revenge". Seversky direction

https://www.reddit.com/r/(...)_top_is_struck_by_a/
Russian APC with 9 soldiers on top is struck by a FPV drone of the Ukrainian 47th Mech Brigade. Avdiivka direction.

https://www.reddit.com/r/(...)code_92_unit_of_the/
The work of drones of the Code 9.2 unit of the 92nd Assault Brigade of the Armed Forces of Ukraine on the territory of the Belgorod region

https://www.reddit.com/r/(...)marine_brigade_with/
The 2nd battalion of the 36th Marine Brigade with a well-aimed large-caliber shot makes a mass grave for Putin's stormtroopers on the outskirts of Vovchansk from a cozy basement (direct title translated from telegram)

https://www.reddit.com/r/(...)rther_info_provided/
Baba Yaga on a night hunt. no further info provided.

https://www.reddit.com/r/(...)roper_training_with/
The value of proper training with shoulder-launched weapons cannot be understated. Slava Ukraini~!
Jammer lol, ik hoopte op een mooie boem.

https://www.reddit.com/r/(...)crew_from_the_115th/
Drone video of a tank crew from the 115th Mechanized Brigade destroying a ruzzian BTR near the village of Novobakhmutivka, Donetsk region, with two direct hits before artillery finishes the job. Slava Ukraini~!

https://www.reddit.com/r/(...)t_glsdb_is_not_very/
79th brigade disagrees that GLSDB is not "very effective".

https://www.reddit.com/r/(...)tank_with_a_removed/
Drone strike on a Russian T-62 tank with a removed turret and a KMT-7 mine plow near Mar’inka, Donetsk oblast. ( 47.937700,37.465490 )
Nu halen zij blijkbaar de hele toren, of in elk geval de loop al van de tanks af voordat zij in een "garden shed" veranderd worden. Al zal deze wel als taak hebben om mijnen op te ruimen en dus voor de rest uit te rijden.

https://www.reddit.com/r/(...)alities_of_war_from/
73rd MCS SSO drone video, realities of war from above on the contact line, Slava Ukraini~!

https://www.reddit.com/r/(...)_big_pot_for_helmet/
EP - Ruzzian soldier improvising big pot for helmet (previously posted) - Extended Play Version with video leading up to event. Slava Ukraini~!
Langere versie.

https://www.reddit.com/r/(...)led_gun_2s34_khosta/
"Destroyed Russian self-propelled gun 2S34 Khosta near the city of Marinka, Donetsk region. ( 4756'42.2"N 3731'49.3"E )"

https://www.reddit.com/r/(...)ead_with_a_washbowl/
Russian soldier covers his head with a washbowl to protect himself from a fpv drone.
Ik denk niet dat dat veel hielp.

https://www.reddit.com/r/(...)of_stalin_next_to_a/
"A rare GAZ-69A from the times of Stalin next to a BMP-2 with additional protection stormed one of the landings, filming of the Ukrainian Armed Forces."(location and time not stated)

https://www.reddit.com/r/(...)drone_of_a_friendly/
Rare footage from a Ukrainian drone of a friendly Mi-24 helicopter launchng rockets at a Russian position, filmed from directly in the line of fire! Includes footage of the rounds impacting the enemy position.

https://www.reddit.com/r/(...)_odesa_border_guard/
Mobile firing group of Odesa Border Guard Detachment destroys three shaheds approaching the coast

https://www.reddit.com/r/(...)barbecue_btr50_near/
"Destroyed Russian BTR-50P with barbecue (BTR-50) near the village. Novomikhailovka, Donetsk region. ( 4750'06.6"N 3725'43.0"E )"

https://www.reddit.com/r/(...)ions_being_built_at/
A look at the new fortifications being built at the eastern front near Chasiv Yar.
Is dat niet de Oekraense woordvoerder die als psyops en trolactie naar Rusland toe transgender speelde. Sarah?

https://www.reddit.com/r/(...)improvised_armor_in/
"Russian tank with additional improvised armor in the form of a Kontakt-1 wall"
SPOILER
https://www.reddit.com/r/(...)turtle_tank_is_dead/
It's official, the chicken cage turtle tank is dead
SPOILER
https://www.reddit.com/r/(...)ave_occurred_in_the/
Powerful explosions have occurred in the temporarily occupied city of Luhansk, according to reports
SPOILER
  maandag 20 mei 2024 @ 10:16:38 #245
103434 Delenlill
pi_213625627
https://global.espreso.tv(...)s-killed-and-injured
quote:
Russian strike on Kharkiv region summer vacation spot kills, injures civilians

On Sunday morning, May 19, explosions rocked Kharkiv. Russian forces attacked the Mala Danylivka community in the Kharkiv region, killing 6 civilians and injuring 27
Around 11:00, Kharkiv Mayor Ihor Terekhov reported the explosions in the city.

"A strong explosion in Kharkiv. Be careful!" he warned.

Within 20 minutes, another powerful explosion was reported.

Later, Oleksandr Hololobov, the village head of the Mala Danylivka community, confirmed a hit in the area. He mentioned there were casualties.

In a comment to Suspilne, Hololobov specified that the Russian military struck a summer vacation spot.

Later, Kharkiv's mayor reported that in a suburb, Russians fired two missiles at a recreation center where people were vacationing. Five people were killed and 16 others were injured.

"How many more lives must this ruthless enemy take before the world finally realizes that this is not a war, this is terror? Terror against civilians, against our right to life, against everything human and just. Every missile, every shell, every explosion is a direct violation of all international norms, a crime against humanity," Terekhov wrote.

Interior Minister Ihor Klymenko clarified that the strikes were aimed at a recreation center on the shore of a reservoir in Kharkiv district. An 8-year-old child was among the injured. A police officer and a paramedic who arrived to help people were also wounded.

According to police, one of the dead was a woman 7 months pregnant.
SPOILER
En Rusland gaat gewoon door met zijn terroristische aanvallen. Dit een een double tap op een vakantie park met geen enkele militaire en/of strategische waarde.
  maandag 20 mei 2024 @ 10:22:19 #246
103434 Delenlill
pi_213625670
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 09:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Hmmm, ik denk niet zolang Xi er zit. De huidige geopolitieke opstelling van China is voor een groot deel ook te danken aan de bromance tussen Xi en Putin.
Die zogenaamde bromance is er alleen maar omdat XI en dus ook China er voordeel uit kan halen. Het moment dat dit voordeel ophoudt met bestaan, of het moment dat de voordelen niet meer tegen de nadelen opwegen zal XI Rusland en Putin als een baksteen laten valen.

Wat ook betekend dat als Xi en China een groter voordeel kunnen halen uit het aanvallen van Rusland zij dit zeker zullen doen.

Uiteraard moet er wel heel veel gaan gebeuren voordat er hier sprake van is.

En dit hoeft natuurlijk niet in de aankomende jaren zo te zijn. Met in de toekomst bedoelde ik laat maar zeggen tussen nu en 50-100 jaar. Wat dus inderdaad onder een ander leiderschap dan zal gebeuren.
  maandag 20 mei 2024 @ 10:30:42 #247
103434 Delenlill
pi_213625754
twitter

twitter

twitter
  maandag 20 mei 2024 @ 10:36:19 #248
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_213625813
twitter
Heel veel sambal
  maandag 20 mei 2024 @ 10:40:42 #249
450064 archito
pi_213625842
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:36 schreef Nyamuk het volgende:
[ x ]
Want het is nu zeer verstandig verkiezingen te organiseren zodat Rusland precies weet waar ze zoveel mogelijk burgerslachtoffers kunnen maken.
  maandag 20 mei 2024 @ 10:41:40 #250
410726 Idisrom
pi_213625848
quote:
[..]
SPOILER

De Russen zijn nog de enigen die nog een taartpunt van China hebben overgehouden
  maandag 20 mei 2024 @ 10:43:13 #251
103434 Delenlill
pi_213625860
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
  maandag 20 mei 2024 @ 10:44:08 #252
500040 Hatseflats22
pi_213625866
quote:
[ x ]
Gewoon even dumpen hier, zonder je eigen mening, zo'n tweet van dit ronduit walgelijke propaganda kanaal.

Er kunnen geen normale verkiezingen gehouden worden, door de aanval van het buurland waar al decennia geen democratische verkiezingen worden gehouden.

Maar daar horen we types als jij nooit over.
  maandag 20 mei 2024 @ 10:47:08 #253
103434 Delenlill
pi_213625882
quote:
[ x ]
Nee hoor. Hij is gewoon nog de officile president. Op het ogenblik is het gewoon onmogelijk om eerlijke en veilige verkiezingen in Oekrane te houden. Dankzij Putin en zijn trawanten.

Sterker nog Rusland kennende zouden deze verkiezingen hun primaire doelwitten worden.

Sowieso hoort Lord Bebo bij het Russische propaganda apparaat.

En zoals je hier boven ook al heb kunnen lezen in Rusland bestaan er sowieso geen eerlijke democratische verkiezingen. Slechts een poppenkast om het daar op te laten lijken.
  Moderator maandag 20 mei 2024 @ 10:48:34 #254
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213625893
quote:
[ x ]
Eindelijk weer eens een echt bericht uit de Russische propaganda-hoek. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 20 mei 2024 @ 11:00:44 #255
-1 #ANONIEM
pi_213625963
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:47 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Gewoon pech met betrekking tot het politieke klimaat in Europa. Een paar populisten meer aan de macht, gas- en brandstofprijzen die electoraal belangrijker gevonden worden dan de lange termijn wereldorde, en het kwartje was de andere kant op gevallen.
Dat zou kunnen, maar Poetin dacht dat hij al in die situatie zat. En dat was dus een enorme misrekening.

En toen gebeurde Bucha.
  maandag 20 mei 2024 @ 11:05:21 #256
-1 #ANONIEM
pi_213625988
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Eindelijk weer eens een echt bericht uit de Russische propaganda-hoek. ^O^
Vlad heeft weer war roebels gevonden om mee te strooien *O*

Inclusief vakantiegeld *O*
  maandag 20 mei 2024 @ 11:17:22 #257
-1 #ANONIEM
pi_213626102
twitter
  maandag 20 mei 2024 @ 11:21:45 #258
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213626125
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 08:08 schreef Delenlill het volgende:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/05/19/7456515/
[..]

En het is duidelijk dat Rusland weer raketten aan het opsparen is. Daar er al een tijdje geen grootschalige aanval ermee is geweest.
Mijn gok is een grootschalige aanval op de energiecentrales in oktober, nu heeft het weinig zin omdat ze nog tijd hebben ze te herstellen voor de winter.
  maandag 20 mei 2024 @ 11:24:52 #259
-1 #ANONIEM
pi_213626141
Ze zullen wel moeten sparen.
  maandag 20 mei 2024 @ 11:25:37 #260
-1 #ANONIEM
pi_213626147
Keer wat anders als spaarzegels 😱
  maandag 20 mei 2024 @ 11:44:27 #261
502347 spicymchaggis
pi_213626338
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:40 schreef archito het volgende:

[..]
Want het is nu zeer verstandig verkiezingen te organiseren zodat Rusland precies weet waar ze zoveel mogelijk burgerslachtoffers kunnen maken.
Lord Bebo is een bekende (pro-)Russische troll, 'nuff said.
  maandag 20 mei 2024 @ 13:08:19 #262
269809 polderturk
pi_213627001
Offtopic

WTF is deze explosie?

Vuurbal is honderden meters hoog.

Is deze explosie in het nieuws geweest?

twitter
  maandag 20 mei 2024 @ 13:24:49 #263
65902 Zwoerd
pi_213627140
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:08 schreef polderturk het volgende:
Offtopic

WTF is deze explosie?

[ x ]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2015_Tianjin_explosions
Цой жив
  maandag 20 mei 2024 @ 13:25:37 #264
359329 Discombobulate
pi_213627148
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:08 schreef polderturk het volgende:
Offtopic

WTF is deze explosie?

[ x ]
Waar is dit? Was dit niet in China een paar jaar geleden?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 20 mei 2024 @ 13:26:31 #265
500040 Hatseflats22
pi_213627161
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waar is dit? Was dit niet in China een paar jaar geleden?
Ja, een van mijn 'favoriete' explosies
  maandag 20 mei 2024 @ 13:44:41 #266
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213627358
Nou ja, hij zal tenminste niet naar de loopgraven in oekraine gestuurd worden. Het voordeel van het nadeel, zeg maar.

twitter
Scorched earth
  maandag 20 mei 2024 @ 14:20:11 #267
269809 polderturk
pi_213627692
Niet goed dit.

Ratio moet richting 3:1.

twitter
  maandag 20 mei 2024 @ 14:31:06 #268
65292 MaxMark
Hoi
pi_213627797
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 14:20 schreef polderturk het volgende:
Niet goed dit.

Ratio moet richting 3:1.

[ x ]
Als ik een beetje ga copen, valt er nog wel wat van te maken. Drie decoys van Oekrane, stuk of wat ongedentificeerd en civilian en aan Russische zijde zes tanks niet eens damaged, maar destroyed.
  maandag 20 mei 2024 @ 14:38:37 #269
-1 #ANONIEM
pi_213627871
twitter

ERA op een Leo1A5
  maandag 20 mei 2024 @ 15:10:38 #270
12587 oheng
pi_213628050
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:41 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De Russen zijn nog de enigen die nog een taartpunt van China hebben overgehouden
[ afbeelding ]
Als je ziet hoe ontzettend aggressief China is richting Taiwan, Filipijnen, India, Australi, en alle andere landen in de Zuid Chinese Zee. Dan is het opzienbarend dat rusland geen problemen heeft met China.
  maandag 20 mei 2024 @ 15:19:39 #271
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213628120
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 15:10 schreef oheng het volgende:

[..]
Als je ziet hoe ontzettend aggressief China is richting Taiwan, Filipijnen, India, Australi, en alle andere landen in de Zuid Chinese Zee. Dan is het opzienbarend dat rusland geen problemen heeft met China.
Maar da's een kwestie van tijd. Als de calculus is dat er niks meer te winnen is door te doen alsof we vriendjes zijn met de haatmidget, dan kan het zomaar dat ze los gaan. Want de rest van de wereld gaat dan bijna gegarandeerd er bij staan en er naar kijken.
Scorched earth
  maandag 20 mei 2024 @ 16:53:24 #272
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_213628991
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:44 schreef ExTec het volgende:
Nou ja, hij zal tenminste niet naar de loopgraven in oekraine gestuurd worden. Het voordeel van het nadeel, zeg maar.

[ x ]
Gelukkig is de auto nog heel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 20 mei 2024 @ 16:58:17 #273
12587 oheng
pi_213629051
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2024 15:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar da's een kwestie van tijd. Als de calculus is dat er niks meer te winnen is door te doen alsof we vriendjes zijn met de haatmidget, dan kan het zomaar dat ze los gaan. Want de rest van de wereld gaat dan bijna gegarandeerd er bij staan en er naar kijken.
Ja, nu is deze huidige situatie wel profijtelijk voor China. Maar ook de afgelopen jaren was China opvallend agressief tegenover iedereen behalve rusland.

Als rusland uiteenvalt zal China vast wel Mantsoerije veiligstellen.
  maandag 20 mei 2024 @ 17:03:04 #274
-1 #ANONIEM
pi_213629101

Aardig filmpje. Het lijken allemaal ad-hoc modificaties te zijn.
  Moderator maandag 20 mei 2024 @ 17:06:41 #275
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213629139
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 16:58 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, nu is deze huidige situatie wel profijtelijk voor China. Maar ook de afgelopen jaren was China opvallend agressief tegenover iedereen behalve rusland.

Als rusland uiteenvalt zal China vast wel Mantsoerije veiligstellen.

Mensen in Japan, lezen we even mee?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 20 mei 2024 @ 17:14:31 #276
505462 Cilantro
pi_213629233
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 17:03 schreef Ulx het volgende:

Mooi stukje innovatie van het tweede sterkste leger.
  FOK!Fotograaf maandag 20 mei 2024 @ 18:50:59 #277
364681 over_hedge
pi_213630121
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 17:03 schreef Ulx het volgende:

enige wat die filmpjes van de succesen niet laten zien is al de keren dat het mislukt. En dat is volgens een interview wat hier tijdje geleden geplaatst was met iemand die drone bestuurder is een stuk meer. Het kost ze tegen die tanks veel meer drones dan de tanks zonder.

En ja tegen anti tank wapens doet het weinig. Maar daar is het dan ook niet voor bedoeld. Of het voordeel opweegt tegen het nadeel van geen kut meer zien en je koepel amper meer te kunnen draaien geen idee. Al zou je zeggen van wel. Anders zouden ze er wel mee stoppen zou je denken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 20 mei 2024 @ 19:12:04 #278
103434 Delenlill
pi_213630348
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]
enige wat die filmpjes van de succesen niet laten zien is al de keren dat het mislukt. En dat is volgens een interview wat hier tijdje geleden geplaatst was met iemand die drone bestuurder is een stuk meer. Het kost ze tegen die tanks veel meer drones dan de tanks zonder.

En ja tegen anti tank wapens doet het weinig. Maar daar is het dan ook niet voor bedoeld. Of het voordeel opweegt tegen het nadeel van geen kut meer zien en je koepel amper meer te kunnen draaien geen idee. Al zou je zeggen van wel. Anders zouden ze er wel mee stoppen zou je denken.
Ook tegen artillerie werkt het erg slecht. En laat Oekraine daar net een lading van binnengekregen hebben. Volgens Zelenski zijn de tekorten grotendeels opgelost op dit ogenblik.
  FOK!Fotograaf maandag 20 mei 2024 @ 19:18:48 #279
364681 over_hedge
pi_213630406
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:12 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ook tegen artillerie werkt het erg slecht. En laat Oekraine daar net een lading van binnengekregen hebben. Volgens Zelenski zijn de tekorten grotendeels opgelost op dit ogenblik.
Ja maar ook daar zijn ze niet voor bedoeld. Maar tegen drones werkt het blijkbaar prima. Als in. het kost ze 6x zoveel drones oid. Al is de enige bron hier van 1 soldaat die een interview gaf. Maar toch
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 20 mei 2024 @ 19:19:04 #280
335449 BEFEM
pi_213630409
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:12 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Die dingen hebben gewoon een aantal keer gewerkt zoals op verschillende plekken te lezen was, en hier ook is neergezet volgens mij. Het is ook niet zo verwonderlijk, het is gewoon een mijnenveger met extra veel harnas en EW apparatuur. Je moet het niet zien als tank.

Innovaties gaan snel, iets kan een paar weken werken en dan is er weer een counter voor. Zo is dat bij oekraine net zo goed.

Verder kan Zelensky wel meer zeggen maar waren er ook berichten dat het onzin was. In ieder geval niet dat er geen tekorten meer zijn.
  maandag 20 mei 2024 @ 19:25:31 #281
103434 Delenlill
pi_213630461
twitter

https://www.leparisien.fr(...)ANFJRGYAVHG54WNA.php
quote:
War in Ukraine: French weapons strikes in Russia? 5 minutes to understand Moscow's accusations
The French Hammer guided bombs, which are said to have targeted the Belgorod region on Saturday, according to Russia, are part of the military arsenal that has been delivered to kyiv by Paris in recent months.

Did French weapons hit Russian soil on Saturday? Moscow yesterday accused the Kiev regime of having attacked the Russian region of Belgorod , on the border with Ukraine, with French Hammer guided bombs, but also American HARM anti-radar missiles.

“An attempt by the Kiev regime to carry out terrorist attacks using French-made Hammer guided bombs and American-made HARM anti-radar missiles against targets on Russian territory was prevented,” the Russian Defense Ministry said in a statement . In the morning, “Russian air defense systems destroyed four guided bombs and two anti-radar missiles over the Belgorod region,” he said.
SPOILER
Laat Rusland het gebruik van Franse wapens in Rusland eerst maar eens bewijzen. Echt bewijs niet het "bewijs" wat zij normaal leveren. En zelfs dan als zij het op militaire doelen gebruiken kan Rusland nog steeds de pot op. Oekrane heeft geen enkele reden om het op burgerdoelen te gebruiken. Want daarmee zetten zij alles op het spel. En het zijn juist de Russen die de terroristen zijn. Dat bewijzen zij elke dag weer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 20-05-2024 19:32:11 ]
  maandag 20 mei 2024 @ 19:29:37 #282
103434 Delenlill
pi_213630513
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:19 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Die dingen hebben gewoon een aantal keer gewerkt zoals op verschillende plekken te lezen was, en hier ook is neergezet volgens mij. Het is ook niet zo verwonderlijk, het is gewoon een mijnenveger met extra veel harnas en EW apparatuur. Je moet het niet zien als tank.

Innovaties gaan snel, iets kan een paar weken werken en dan is er weer een counter voor. Zo is dat bij oekraine net zo goed.

Verder kan Zelensky wel meer zeggen maar waren er ook berichten dat het onzin was. In ieder geval niet dat er geen tekorten meer zijn.
Er zijn iets van twee succesvolle filmpjes langsgekomen. En daarmee reden zij alleen maar een rondje door een gehucht terwijl er hier en daar wat ontploffingen waren.

Tegenover iets van 20 filmpjes en foto's nu van vernietigde "garden sheds". Dus nee, ze zijn al lang niet succesvol meer. En het succes was vooral tegen drones, en natuurlijk neer gedropte granaten. Maar daar werken de copecages ook tegen.

En daarom zei ik ook dat ze op dit ogenblik grotendeels opgelost waren. Er zullen altijd plekken zijn die er minder hebben, waarvan bijvoorbeeld de logistiek veel moeilijker is. En er zullen altijd zeurders zijn, die een miljard granaten nog niet genoeg zouden vinden. Maar uit de filmpjes is gebleken dat er nu veel meer artillerie weer gebruikt wordt in de laatste week/weken.
  maandag 20 mei 2024 @ 19:32:14 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213630549
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:25 schreef Delenlill het volgende:

Laat Rusland het gebruik van Franse wapens in Rusland eerst maar eens bewijzen. Echt bewijs niet het "bewijs" wat zij normaal leveren. En zelfs dan als zij het op militaire doelen gebruiken kan Rusland nog steeds de pot op. Oekrane heeft geen enkele reden om het op burgerdoelen te gebruiken. Want daarmee zetten zij alles op het spel. En het zijn juist de Russen die de terroristen zijn. Dat bewijzen zij elke dag weer.
Daarbij kan bv. een ziekenhuis gewoon een legitiem militair doel zijn. Dat is hier wel vaker uitgelegd.
  maandag 20 mei 2024 @ 19:36:42 #284
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213630596
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daarbij kan bv. een ziekenhuis gewoon een legitiem militair doel zijn. Dat is hier wel vaker uitgelegd.
Klopt. Al die zieken zijn levensgevaarlijk. Die zitten stiekem vanuit hun bed drones te besturen.
  maandag 20 mei 2024 @ 19:43:15 #285
103434 Delenlill
pi_213630668
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is zo, maar daar moet je wel heel erg voorzichtig mee zijn natuurlijk.

En het is moeilijk te bepalen waar de grens ligt. Afgelopen week heeft Oekrane nog een ziekenhuis aangevallen, wel hun eigen ziekenhuis waar geen patinten en personeel meer aanwezig waren. Alleen maar Russische soldaten. Dat is natuurlijk helemaal geen probleem. Prima doelwit zelfs.

Maar een ziekenhuis in Belgorod aanvallen waar bijvoorbeeld 90 procent van de patinten burgers zijn is weer iets heel anders. Zelfs als dat een legitiem doelwit zou zijn zou het wel een doodsteek voor Westerse hulp kunnen betekenen.

Eerlijk is eerlijk, ik kan mij de eerdere discussie hierover mij niet herinneren. Mogelijk was dat voordat ik hier begon te posten. Of heb ik gewoon niet opgelet, of ben het glad vergeten, wat ook niet uit te sluiten is.
  maandag 20 mei 2024 @ 19:44:06 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213630680
quote:
84s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:36 schreef Starhopper het volgende:
Klopt. Al die zieken zijn levensgevaarlijk. Die zitten stiekem vanuit hun bed drones te besturen.
Je weigert het gewoon te begrijpen he? En anders lees je even goed waar ik op reageer want dit soort uitspraken doe je anders nooit als het om Oekraiense aanvallen op de Russen gaat he?
  maandag 20 mei 2024 @ 19:51:28 #287
-1 #ANONIEM
pi_213630754
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:18 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja maar ook daar zijn ze niet voor bedoeld. Maar tegen drones werkt het blijkbaar prima. Als in. het kost ze 6x zoveel drones oid. Al is de enige bron hier van 1 soldaat die een interview gaf. Maar toch
Het zal wat meer drones kosten, so what?
  maandag 20 mei 2024 @ 19:53:39 #288
-1 #ANONIEM
pi_213630785
twitter

Ik hoop voor Oekrane dat ze het aandeel Gazprom flink hebben kunnen shorten.
  maandag 20 mei 2024 @ 19:58:25 #289
335449 BEFEM
pi_213630838
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:53 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Van 153 naar 146?

Op financial times is die in een maand van 166 naar 156 gegaan. Die 146 zal vast van vandaag zijn maar dat is nou niet echt een heel bijzondere daling.

Ieder persoon die zo'n grafiek post zonder fatsoenlijke y en x assen moet je uitlachen.
  maandag 20 mei 2024 @ 20:00:47 #290
103434 Delenlill
pi_213630874
https://www.theguardian.c(...)using-russian-assets
quote:
G7 leaders to discuss 30bn loan for Ukraine using Russian assets
Finance ministers will debate legality of using 270bn in frozen state assets as collateral for loan

Divisions over whether Ukraine can lawfully be handed an extra 30bn (26bn) loan drawn from 270bn in seized Russian state assets are likely to be aired at a meeting of G7 finance ministers this week in Stresa, northern Italy.

In another test of political will over Ukraine, the US has been canvassing support for the plan, with the money intended to help with Ukraine’s reconstruction or pay for badly needed arms.

The debate on how to make the frozen Russian state assets available to Ukraine has been deadlocked for more than a year, with advocates of complete asset seizure, as opposed to freezing, unable to persuade central bank governors or gain enough support inside the G7 group.

The proposals for using the state assets as collateral for a loan is even a rare moment of disagreement between the US and Germany.

Christine Lagarde, the European Central Bank president, last week raised legal and economic objections to full seizure of the assets but the US, with strong UK backing, is determined to try to circumvent such objections.
SPOILER
Op zich hebben zij daar wel een goed punt. Waarom is het voor het westen moeilijker om geld van Rusland te confisqueren en voor dingen te gebruiken in het voordeel van Oekrane. Dan wapens naar naar Oekrane te sturen die Russische soldaten doden.
  maandag 20 mei 2024 @ 20:02:26 #291
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213630901
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:43 schreef Delenlill het volgende:
Dat is zo, maar daar moet je wel heel erg voorzichtig mee zijn natuurlijk.

En het is moeilijk te bepalen waar de grens ligt. Afgelopen week heeft Oekrane nog een ziekenhuis aangevallen, wel hun eigen ziekenhuis waar geen patinten en personeel meer aanwezig waren. Alleen maar Russische soldaten. Dat is natuurlijk helemaal geen probleem. Prima doelwit zelfs.
Tuurlijk moet je daar voorzichtig mee zijn want in jouw voorbeeld kan het ook zijn dat je een oorlogsmisdaad pleegt als de Russen dat ziekenhuis ook daadwerkelijk als militair ziekenhuis gebruiken. Dat is bij de Russen feitelijk gewoon doctrine, die gebruiken alles wat ze veroveren.

quote:
Maar een ziekenhuis in Belgorod aanvallen waar bijvoorbeeld 90 procent van de patinten burgers zijn is weer iets heel anders. Zelfs als dat een legitiem doelwit zou zijn zou het wel de doodsteek van Westerse hulp kunnen zijn.
Klopt, maar als een ziekenhuis gebruikt wordt voor militaire doeleinden anders dan ziekenhuis dan wordt het een legitiem militair doel. Stel dat ze daar een commandopost hebben geinstalleerd van waaruit bv. de luchtverdediging wordt georganiseerd dan mag je er gewoon bommen op gooien.

quote:
Eerlijk is eerlijk, ik kan mij de eerdere discussie hierover mij niet herinneren. Mogelijk was dat voordat ik hier begon te posten. Of heb ik gewoon niet opgelet, of ben het glad vergeten, wat ook niet uit te sluiten is.
Was ergens helemaal in het begin bij het uitbreken van de oorlog. Er is toen van alles voorbijgekomen van ziekenhuizen, kerken, combatanten, clustermunitie, fosfor t/m AP mijnen.
  maandag 20 mei 2024 @ 20:04:14 #292
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213630935
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:53 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Nou nou, 4-5% zo te zien, lekker suggestieve schaal.

Hoewel Gazprrom er slecht voor staat is dit geen crash, kom maar terug bij -20% ;)
  maandag 20 mei 2024 @ 20:10:44 #293
103434 Delenlill
pi_213631017
https://novayagazeta.eu/a(...)draft-office-en-news
quote:
Novosibirsk man handed 25-year sentence for planning to set fire to draft office

A man in the western Siberian city of Novosibirsk was sentenced to a record 25 years behind bars on Monday for planning to set fire to a military recruitment office in September 2022, Russian independent news outlet Sotavision reported.

Sotavision said that Novosibirsk’s Eastern District Military Court found 24-year-old Ilya Baburin guilty of six charges: terrorism, attempting to facilitate terrorist activity, participating in the activities of a terrorist organisation, participating in an illegally armed formation, illegally circulating special means for covert information gathering, and attempted treason.

Prosecutors claimed that, “as an opponent of the special military operation”, Baburin had colluded with members of Ukraine’s Azov military battalion to throw a Molotov cocktail a draft office in Novosibirsk, though the attack was ultimately “not carried out by Baburin due to circumstances beyond his control”.
SPOILER
Dat is een erg lange straf voor plannen die hij niet eens uitgevoerd heeft.
  maandag 20 mei 2024 @ 20:14:16 #294
103434 Delenlill
pi_213631053
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tuurlijk moet je daar voorzichtig mee zijn want in jouw voorbeeld kan het ook zijn dat je een oorlogsmisdaad pleegt als de Russen dat ziekenhuis ook daadwerkelijk als militair ziekenhuis gebruiken. Dat is bij de Russen feitelijk gewoon doctrine, die gebruiken alles wat ze veroveren.
[..]
Klopt, maar als een ziekenhuis gebruikt wordt voor militaire doeleinden anders dan ziekenhuis dan wordt het een legitiem militair doel. Stel dat ze daar een commandopost hebben geinstalleerd van waaruit bv. de luchtverdediging wordt georganiseerd dan mag je er gewoon bommen op gooien.
[..]
Was ergens helemaal in het begin bij het uitbreken van de oorlog. Er is toen van alles voorbijgekomen van ziekenhuizen, kerken, combatanten, clustermunitie, fosfor t/m AP mijnen.
Als het dus daadwerkelijk als ziekenhuis wordt gebruikt dan is het geen legitiem doelwit? Dus een militair ziekenhuis is dat dan niet. Wat als er een aantal belangrijke generaals in het ziekenhuis ligt bijvoorbeeld. Of valt dat dan onder een oorlogsmisdaad.
  maandag 20 mei 2024 @ 20:21:19 #295
103434 Delenlill
pi_213631125
https://kyivindependent.c(...)doesnt-escalate-war/
quote:
Estonian PM: NATO training soldiers in Ukraine won't escalate war
The NATO allies' fears that sending troops to Ukraine to train the country's soldiers could draw them into war with Russia "are not well-founded," Estonian Prime Minister Kaja Kallas said in an interview with the Financial Times published on May 20.

Some NATO member states are discussing the possibility of sending military instructors or contractors to Ukraine to train Ukrainian troops and assist with equipment repairs, the New York Times reported last week.

Kyiv has asked the U.S. and other NATO countries to help train 150,000 soldiers closer to the front lines, the outlet wrote.

"There are countries who are training soldiers on the ground already," Kallas told FT, adding that they did so at their own risk.

The prime minister did not name any specific countries or provide any further details on their purported operations.

If Russia attacked the training personnel, it would not automatically trigger NATO's Article 5 on mutual defense, according to the prime minister.

Kallas said that helping to train Ukrainian troops on their own territory, rather than elsewhere in Europe, will not escalate the war with Russia.

"I can't possibly imagine that if somebody is hurt there, then those who have sent their people will say 'it's article 5. Let's ... bomb Russia.' It is not how it works. It's not automatic," Kallas said.

The debate on the potential presence of NATO troops in Ukraine was sparked by comments made by French President Emmanuel Macron in February, in which he considered the possibility of sending troops to Ukraine if requested.

The U.S. and multiple European allies, as well as NATO Secretary-General Jens Stoltenberg, have distanced themselves from Macron's statement. However, several countries have not ruled out sending troops for non-combat missions, such as training the Ukrainian military.

Estonian Defense Minister Hanno Pevkur said on May 14 that the idea of sending Western troops to Ukraine has not advanced either in Estonia or at the EU level since "there is no clear understanding among the allies what it would bring."
  maandag 20 mei 2024 @ 20:25:43 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213631167
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:14 schreef Delenlill het volgende:

Als het dus daadwerkelijk als ziekenhuis wordt gebruikt dan is het geen legitiem doelwit? Dus een militair ziekenhuis is dat dan niet. Wat als er een aantal belangrijke generaals in het ziekenhuis ligt bijvoorbeeld. Of valt dat dan onder een oorlogsmisdaad.
Correct. Het maakt niet uit of het gebruikt wordt als militair ziekenhuis of als civiel ziekenhuis, beide keren geniet het de bescherming van het "rode kruis", daarom zijn militaire ambulances ook voorzien van een rood kruis. Het wordt echter anders als je bv. met een militaire ambulance stiekem troepen gaat verplaatsen naar het front, dan wordt het een legitiem militair doel, dan vervalt de bescherming omdat je die bak niet meer gebruikt voor gewondentransport.
  maandag 20 mei 2024 @ 20:30:42 #297
103434 Delenlill
pi_213631227
https://mil.in.ua/en/news(...)ngust-was-developed/
quote:
In Ukraine, a multifunctional robotic platform Mangust was developed

The Ukrainian developers have shown a multifunctional robotic platform that is able to perform logistical tasks, conduct remote mining and act as a kamikaze.

The corresponding video was released by the developers on their YouTube channel.

The development of the robotic platform is carried out by the engineers of Mangust company, which is engaged in the development and manufacture of buggies for various purposes.

The four-wheel platform, called Mangust, has high permeability due to its suspension design.
SPOILER
  maandag 20 mei 2024 @ 20:31:00 #298
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213631232
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:14 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Als het dus daadwerkelijk als ziekenhuis wordt gebruikt dan is het geen legitiem doelwit? .
Je draait het hier om, het gaat er niet om dat het als ziekenhuis wordt gebruikt, maar dat het ook voor andere militaire zaken wordt gebruikt.

Als je een magazijn met munitie hebt is het niet zo dat als je er iemand neerlegt met een ingegroeide teennagel en dan ineens kunt claimen dat het eigenlijk een ziekenhuis is ;)

Waar het om gaat is dat het ziekenhuis geen deel is van de oorlogsvoering voor beide partijen. De een valt het niet aan en de ander voert geen oorlog vanuit de locatie.
  maandag 20 mei 2024 @ 20:38:15 #299
103434 Delenlill
pi_213631328
https://www.technology.or(...)ian-weapons-anymore/
quote:
China is not interested in Russian weapons anymore?
Putin visited China, where he declared Russia’s undying love for the Asian superpower. However, at the same time, information is circulating in Moscow about China’s disinterest in the latest achievements of Russia’s defence industry.

China, the world’s second-largest buyer of Russian weapons, has lost interest in new developments in Russia’s military industry, a source close to Russia’s defence ministry told the Financial Times. It is probably because of China’s own technological achievements.
SPOILER
Dat Rusland zijn nieuwste tanks en straaljagers niet durft in te zetten in de oorlog tegen Oekrane zal ook niet veel goeds hebben gedaan voor de reputatie ervan. Dat en hoe gemakkelijk Oekrane in veel gevallen omgaat/afhandelt met "het beste" Russische militaire materieel zoals luchtafweer en tanks "van de wereld"
  maandag 20 mei 2024 @ 20:47:57 #300
103434 Delenlill
pi_213631457
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:31 schreef zalkc het volgende:

[..]
Je draait het hier om, het gaat er niet om dat het als ziekenhuis wordt gebruikt, maar dat het ook voor andere militaire zaken wordt gebruikt.

Als je een magazijn met munitie hebt is het niet zo dat als je er iemand neerlegt met een ingegroeide teennagel en dan ineens kunt claimen dat het eigenlijk een ziekenhuis is ;)

Waar het om gaat is dat het ziekenhuis geen deel is van de oorlogsvoering voor beide partijen. De een valt het niet aan en de ander voert geen oorlog vanuit de locatie.
Zelfs dan lijkt het mij dat er wel een grens is. Stel dat er een Russische generaal in een ziekenhuis in Belgorod ligt. Dan zou je zeggen dat het geen legitiem doelwit is. Maar is het dan opeens wel een legitiem doelwit als die generaal bijvoorbeeld een order geeft aan een onderschikte? Of een militaire beslissing maakt?

Zou dat dan opeens van het ziekenhuis een militair doelwit maken die dan geraakt mag worden? Zelfs als er 999 burgers liggen tegenover die ene generaal?

Je zou dan prima kunnen beargumenteren dat het ziekenhuis (op dat ogenblik) gebruikt wordt in de oorlogsvoering. Maar ik denk ook dat het veel weerstand zou oproepen. En dat ondanks die ene beslissing die die generaal maakt de hoofdtaak van het ziekenhuis nog steeds een ziekenhuis is.

Bij een ammunitiedepot waar een soldaat met een ingegroeide teennagel wordt neergelegd is het natuurlijk duidelijk dat het niet om een ziekenhuis gaat, of en gebouw met die functie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')