abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213617497
twitter

Ik ben blij
Ik geniet
want de Gazprom
gaat failliet
  zondag 19 mei 2024 @ 15:24:51 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213617709
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:00 schreef polderturk het volgende:

[..]
In het westen kunnen we Oekrane helpen door bijvoorbeeld gratis of hulp bij kinderopvang te bieden. Of kinderbijslag te geven.
je kan beter daar een gevulde sperma bank heen sturen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 mei 2024 @ 15:26:52 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213617747
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:14 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Ik ben blij
Ik geniet
want de Gazprom
gaat failliet
Ja die Gaspijpen naar West Europa dat was ideaal , stom van Putin om aardgas als chantagemiddel te gebruiken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213618213
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je kan beter daar een gevulde sperma bank heen sturen
Ieder persoon die het leger in gaat verplicht sperma laten doneren.
  zondag 19 mei 2024 @ 16:02:35 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213618429
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:52 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ieder persoon die het leger in gaat verplicht sperma laten doneren.
Dat gebeurt al , invriezen van sperma
https://www.kyivpost.com/post/28016
quote:
In order to make the process easier for them, Ukrainian lawmakers passed a bill in November allowing soldiers to freeze their sperm for free.
And in February, they changed a law that had forced clinics to dispose of frozen sperm after a soldier died.
Clinics can now keep the samples for up to three years after a death.11 m
quote:
Ondanks een stocijns laagje stilte in naam van het militaire geheim, is het geen geheim dat Oekrane zware verliezen heeft geleden in de oorlog die Rusland heeft ontketend.
Veel soldaten zijn gestorven, en sommigen zijn zo gewond of gemarteld dat hun voortplantingsorganen niet meer functioneren of zijn geamputeerd.

Omdat ze zich zorgen maken over het feit dat ze geen kinderen kunnen krijgen, zijn veel soldaten begonnen hun spermacellen op te slaan - ze letterlijk in de vriezer te leggen - voor het geval ze gehandicapt raken of overlijden.
  zondag 19 mei 2024 @ 16:31:49 #206
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_213619126
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Joh... :')

Tenzij van Oekraiense makelij dan is het de uitvinding van de eeuw en stuiteren de Russische drones terug naar de plaats van herkomst en ontploffen ze daar.
In theorie zou een cope cage natuurlijk wel iets kunnen helpen gezien er geen directe hit meer kan worden gemaakt en een deel van de druk van de explosie dus al wordt weggeleid. Het probleem van Russische tanks lijkt me dat het niet genoeg is gezien hun uit te buiten zwakte van de turret.

Aan de andere kant kan ik me ergens ook voorstellen dat een cope cage het probleem juist erger zou kunnen maken. De ontploffing is nabij en kan meer een enorme drukgolf door razendsnelle luchtverplaatsing veroorzaken die je niet hebt bij een direct hit. Ik kan me voorstellen dat er een soort optimale afstand is waarop de cope cage zich zou moeten bevinden.
pi_213619256
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja die Gaspijpen naar West Europa dat was ideaal , stom van Putin om aardgas als chantagemiddel te gebruiken
Grenzeloze zelfoverschatting. Dat was het zeker.
pi_213619348
Er moet een gezamenlijke strategie komen voor Oekrane.

Het westen gaat steeds meer betrokken raken.

Als eerste gaan we trainers sturen naar Oekrane.

Later zal een deel van de geleverde wapensystemen ook door NAVO soldaten bestuurd worden.

We gaan mogelijk ook een deel van de logistiek overnemen.

Daarna zullen er uiteindelijk ook boots on the ground komen.

We zullen ook moeten helpen met de nakomelingen van Oekraners. Het geboortecijfer moet rond de 2 per vrouw liggen. We kunnen helpen met kinderopvang, vruchtbaarheidsklinieken en kinderbijslag.
pi_213619831
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:57 schreef skysherrif het volgende:
Kraken slacht een grote gemechaniseerde Russiche aanval op Chasiv Yar af.

Schijnt dat ze ook veel POWS hebben genomen die uit de voertuigen kwamen (VDV). Interessant dat na al die weken aanvallen de Russen dus nog niet eens het oostelijke gedeelte hebbben kunnen innemen ten oosten van het kanaal.

De pows door kraken
pi_213619894
Kraken bazen _O_
  zondag 19 mei 2024 @ 17:36:52 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213620061
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:43 schreef polderturk het volgende:
Er moet een gezamenlijke strategie komen voor Oekrane.

Het westen gaat steeds meer betrokken raken.

Als eerste gaan we trainers sturen naar Oekrane.

Later zal een deel van de geleverde wapensystemen ook door NAVO soldaten bestuurd worden.

We gaan mogelijk ook een deel van de logistiek overnemen.

Daarna zullen er uiteindelijk ook boots on the ground komen.

We zullen ook moeten helpen met de nakomelingen van Oekraners. Het geboortecijfer moet rond de 2 per vrouw liggen. We kunnen helpen met kinderopvang, vruchtbaarheidsklinieken en kinderbijslag.
dan moeten al de vrouwen maar onderdak krijgen bij jonge mannen
  zondag 19 mei 2024 @ 17:48:53 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213620177
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:31 schreef Richestorags het volgende:

In theorie zou een cope cage natuurlijk wel iets kunnen helpen gezien er geen directe hit meer kan worden gemaakt en een deel van de druk van de explosie dus al wordt weggeleid. Het probleem van Russische tanks lijkt me dat het niet genoeg is gezien hun uit te buiten zwakte van de turret.

Aan de andere kant kan ik me ergens ook voorstellen dat een cope cage het probleem juist erger zou kunnen maken. De ontploffing is nabij en kan meer een enorme drukgolf door razendsnelle luchtverplaatsing veroorzaken die je niet hebt bij een direct hit. Ik kan me voorstellen dat er een soort optimale afstand is waarop de cope cage zich zou moeten bevinden.
Een holle lading is alleen maar effectiever als dat tot op een bepaalde afstand explodeert. Daarbij moet zo'n kooi dan ook volledig dicht zijn of je moet net een een staaf oid raken.

En ook de westerse tanks hebben vwb torendak een vrij dun pantser, het is niet voor niets dat de meeste AT wapens top-attack zijn natuurlijk.

Maar goed, het is en blijft een cope-cage, het biedt je geen enkele bescherming, hooguit tegen de zon omdat je in de schaduw kunt zitten.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:13:08 #213
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213620361
Volgens mij zijn ze nu wel het land wat de meeste boten heeft laten zinken zonder marine ;)
twitter
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_213620482
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:13 schreef zalkc het volgende:
Volgens mij zijn ze nu wel het land wat de meeste boten heeft laten zinken zonder marine ;)
[ x ]
Nope.

Deze is het

https://en.wikipedia.org/wiki/Karakurt-class_corvette
  zondag 19 mei 2024 @ 18:29:29 #215
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213620505
quote:
Had toch wel een redelijke bron dacht ik. Hoe kom jij erbij dat het een korvet was? Of zijn er meerdere kapot gegaan gisteren? Het was een redelijk grote aanval meende ik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_213620508

Deze om precies te zijn. Niet eens een jaar op zee haha. Veel betere hit ook dan een minesweeper, deze kunnen kalibrs en onix lanceren
pi_213620514
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:29 schreef zalkc het volgende:

[..]
Had toch wel een redelijke bron dacht ik. Hoe kom jij erbij dat het een korvet was? Of zijn er meerdere kapot gegaan gisteren? Het was een redelijk grote aanval meende ik.
https://t.me/dosye_shpiona/529

(de beste bron die informatie heeft over geraakte russische doelen, heeft altijd gelijk, beetje inside informatie account op TG)
pi_213620528
pi_213620534

Dit was ook al iets eerder gepost dat het niet de minesweeper maar een ander schip was. Nja echt beter target dit, totaal nieuw schip dat raketten kan lanceren.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:32:58 #220
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213620537
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:29 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Deze om precies te zijn. Niet eens een jaar op zee haha. Veel betere hit ook dan een minesweeper, deze kunnen kalibrs en onix lanceren
Beter zelfs, elke boot minder van de zwarte zee vloot is goed nieuws voor UKR :)
  zondag 19 mei 2024 @ 18:40:54 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213620618
quote:
Russia could increase Ukraine attacks, says Zelensky

Ukrainian President Volodymyr Zelensky says Russia could increase its attacks in Ukraine's north east following its recent gains near the city of Kharkiv.

Russian troops have been trying to push forward as Ukraine’s outgunned forces attempt to shore up a weakened front line.

Mr Zelensky admitted that there were issues with military staffing and morale, saying a number of existing brigades were empty.

He also told the AFP news agency the country's air fleet was lacking and renewed calls for allies to send more air defence and fighter jets.

"Today we have about 25% of what we need to defend Ukraine," Mr Zelensky said of Ukraine's air capabilities.

"So that Russia does not have air superiority, our fleet should have 120 to 130 modern aircraft."

The US recently approved a new $61bn (48bn) aid package for Ukraine, which includes military support.

Russian forces recently began a summer offensive, grabbing a number of villages on Ukraine's north-eastern frontier near Kharkiv - the country's second largest city.

Kharkiv's regional governor Oleg Synegubov said on Saturday that nearly 10,000 people have been forced to leave in just over a week.

"The situation is controlled by defenders of Ukraine," he added.

Polish Prime Minster Donald Tusk, meanwhile, has announced the country will spend over 2.3bn (1.9bn) to fortify its eastern border against "potential enemies".

The border includes Russia, Belarus and Ukraine.

Mr Zelensky also told AFP more soldiers were desperately needed at the frontlines.

"There are a serious number of brigades, existing brigades, which, a large number of them, are empty. We need to do this so that the guys have a normal rotation. Then their morale will be improved."

A new mobilisation law aimed at addressing this came into force on Saturday.

Under the new rules, the age that people can be conscripted into the war has been lowered from 27 to 25 in an effort to boost recruit numbers.

The flood of volunteers Ukraine saw following Russia's full-scale invasion in February 2022 has now dried up. Most of those who wanted to fight are either dead, injured or still stuck at the front waiting to be relieved by new recruits.

In February, Mr Zelensky announced that 31,000 Ukrainian soldiers had been killed during Russia's full-scale invasion.

Typically, Ukrainian officials do not make casualty figures public, and other estimates are much higher.

BBC Russian, in a joint project with the Mediazona website, has established the deaths of more than 50,000 Russian soldiers. But it estimates the total number to be greater than that.
pi_213620651
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:32 schreef zalkc het volgende:

[..]
Beter zelfs, elke boot minder van de zwarte zee vloot is goed nieuws voor UKR :)
Als het goed si zijn hiermee 2 vd 2 scheepn in deze klasse van de zwarte zee vloot nu uitgeschakeld, beide gloednieuwe schepen _O-

Zijn er nog wel 3 in bouw
pi_213620678
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:44 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Als het goed si zijn hiermee 2 vd 2 scheepn in deze klasse van de zwarte zee vloot nu uitgeschakeld, beide gloednieuwe schepen _O-

Zijn er nog wel 3 in bouw
Dure hobby wel, zo'n speciale militaire operatie :Y
pi_213620930
Orc orc orc, soep eet je met een ...

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')