SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, sorry; aan die nogal moderne erosie van begrippen, teneinde een bepaalde agenda te kunen najagen, doe ik niet mee.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het feit dat je denkt dat er biologisch rassen bestaan bij mensen maakt je wederom een racist.
Het gaat om specifieke af te bakenen groepen.
https://www.amnesty.nl/en(...)assendiscriminatie-2
Voor iemand die de wijsheid in pacht meent te hebben ga je langzaamaan wel steeds dommere dingen roepen.
quote:Racisme is een ideologie die een hirarchie van zogenaamde 'rassen' voorstaat. In deze opvatting zouden bepaalde 'rassen' superieur zijn aan andere. Racisme manifesteert zich op verschillende manieren: door daden, uitlatingen, geschriften of discriminerende gedragingen.
quote:Betekenis 'racisme'. Je hebt gezocht op het woord: racisme. racisme (het; o) 1opvatting dat mensen met een bepaalde huidskleur beter zouden zijn dan mensen ...
Maar mss moet je ff "Russophobie" uit je hoge hoed trekken, hebben we dat tenminste ook weer gehad.quote:Wanneer voor het ene ras andere maatstaven gelden dan voor het andere, is er sprake van rassendiscriminatie. De term racisme heeft een zeer negatieve lading, ...
Verschrikkelijk frusterendquote:
Hoezo tenenkrommend?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
Blijft tenenkrommend
Of je helpt ze, en gaat er vol voor, of je helpt ze niet.
De wereld zit vol met rotzakken die graag elkaar willen vernietigen, dat ze er zelf ook aan gaan dat is nog het enige dat ze tegenhoudquote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, sorry; aan die nogal moderne erosie van begrippen, teneinde een bepaalde agenda te kunen najagen, doe ik niet mee.
Racisme is het intrinsieke geloof dat andere rassen 'minder' zijn dan anderen. Bv de holocaust, of beruchte incidenten in de zuidelijke VS van de KKK ofzo.
De eerste 3 google antwoorden zetten het netjes uiteen, ik hoef niet te shoppen voor onderbouwing:
[..]
[..]
[..]
Maar mss moet je ff "Russophobie" uit je hoge hoed trekken, hebben we dat tenminste ook weer gehad.
Zeer tenenkrommend.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:30 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hoezo tenenkrommend?
Je kan het zo zien, door de westerse ondersteuning is het grootste gedeelte van Oekrane nog van Oekrane. Als het westen niet al die wapens, geld en trainingen etc hadden gegeven en uiteraard air / radar beelden dan was Oekrane allang van Rusland.
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
Of je helpt ze, en gaat er vol voor, of je helpt ze niet.
Dus je bent niet blij voor Oekrane dat nog veel van hen is? Ik vind je manier van redeneren heel zwart wit. Echt een alles of niets. Dat vind ik eigenlijk wel tenen krommend.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeer tenenkrommend.
OF je geeft dat wapentuig, en dan zeur je niet over waar oekraine dat in wil zetten, OF je geeft het gewoon niet.
Voor de rest komt je verhaal neer op: ze mogen blij zijn met wat ze krijgen, want anders, en dan geld wat StateOfMind zegt 100%:
[..]
Dit is iemand net met zijn hoofd boven water houden met constant het gevaar los gelaten te worden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:30 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hoezo tenenkrommend?
Je kan het zo zien, door de westerse ondersteuning is het grootste gedeelte van Oekrane nog van Oekrane. Als het westen niet al die wapens, geld en trainingen etc hadden gegeven en uiteraard air / radar beelden dan was Oekrane allang van Rusland.
Nee dat is iemand zwembandjes geven zodat die kan blijven drijven. Alternatieven zijn of die persoon laten verdrinken of al het water uit het zwembad pompen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is iemand net met zijn hoofd boven water houden met constant het gevaar los gelaten te worden.
Hier ben ik het wel weer mee eens. Ik vind Oekrane ook zeer dankbaar. Naar alle landen de kleine en de grote landen die helpen!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Ze zijn zich daar ook bewust van overigens, verschrikkelijk dankbaar voor alles wat ze hebben gekregen en nog gaan krijgen en de hand die ze voedt willen ze niet bijten...maar ze weten ook donders goed dat de rem er op wordt gehouden.
Lijkt me verschrikkelijk frusterend.
Normaliter is een volledig afschreven (bv) humvee idd zo goed als gratis, maar als je biden heet en graag werkgelegenheid wil creeeren dan reken je er de nieuwprijs voor.quote:
yup yup, de wapen industrie is weer eens de grote winnar /zoals het in praktisch elke oorlog is, WW2 heeft USA ook geen windeieren gelegd /offtopicquote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Normaliter is een volledig afschreven (bv) humvee idd zo goed als gratis, maar als je biden heet en graag werkgelegenheid wil creeeren dan reken je er de nieuwprijs voor.
Denk ook niet dat het helemaal mis gaat lopen voor Oekrane, wel dat er veel meer (of minder, zo je wil) in had gezeten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:47 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel weer mee eens. Ik vind Oekrane ook zeer dankbaar. Naar alle landen de kleine en de grote landen die helpen!
De rem, tja dat zien ze dat moet klote zijn maar ze snappen waarom. Boots on the ground is gewoon een halte te ver. Alhoewel je ziet dat meer NAVO landen hun mening wijzigen, Frankrijk al eerder met hun uitspraak. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Des te gekker dat een deel van de reps nu zo tegen steun zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:51 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
yup yup, de wapen industrie is weer eens de grote winnar /zoals het in praktisch elke oorlog is, WW2 heeft USA ook geen windeieren gelegd /offtopic
Russische bommen zijn 100% niet Russisch?quote:
Ja, de ranglijst van google is niet doorslaggevend. Ik snap dat je gelet op de uitkomst daar wel wat voor voelt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, sorry; aan die nogal moderne erosie van begrippen, teneinde een bepaalde agenda te kunen najagen, doe ik niet mee.
Racisme is het intrinsieke geloof dat andere rassen 'minder' zijn dan anderen. Bv de holocaust, of beruchte incidenten in de zuidelijke VS van de KKK ofzo.
De eerste 3 google antwoorden zetten het netjes uiteen, ik hoef niet te shoppen voor onderbouwing:
[..]
[..]
[..]
Maar mss moet je ff "Russophobie" uit je hoge hoed trekken, hebben we dat tenminste ook weer gehad.
Dat is niet zonder precedent, trouwens. Als je wel eens met landen onder embargo te maken hebt gehad, weet je dat de afkomst van de onderdelen telt, en waar het in elkaar is gezet eigenlijk helemaal niet.quote:
Dom ook. Want ofwel je gaat all in (en dan kun je inderdaad zorgen dat de Russen verwijderd worden), ofwel niet en dan is het doorgaan op deze voet bepaald niet in het belang van Oekrane.quote:
Dat pro-Russische MAGA deel van de republikeinen is dan ook een met Russisch bloedgeld gekochte "lange arm van het Kremlin".quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Des te gekker dat een deel van de reps nu zo tegen steun zijn
Ja, net zoals jij graag je eigen definitie naar voren schuift. Duidelijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
Ik snap dat je gelet op de uitkomst daar wel wat voor voelt.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden was nog nooit zo correct.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dom ook. Want ofwel je gaat all in (en dan kun je inderdaad zorgen dat de Russen verwijderd worden), ofwel niet en dan is het doorgaan op deze voet bepaald niet in het belang van Oekrane.
Ik ben Amnesty niet. Echt niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, net zoals jij graag je eigen definitie naar voren schuift. Duidelijk.
De alsmaar verschuivende rode lijnen van het Kremlin hebben al lang duidelijk gemaakt dat er geen enkele terughoudendheid meer nodig is v.w.b. westerse wapenleveranties en voorwaarden t.a.v. het gebruik er van, daarom is die terughoudendheid zo onbegrijpelijk. Net zoals ik het onbegrijpelijk vind dat er niets wat maar ook maar een beetje op een oorlogseconomie lijkt van de grond gekomen is in Europa.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden was nog nooit zo correct.
Eens.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden was nog nooit zo correct.
Get real. Die steunt gewoon degene die hem het meeste geld geeft.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:09 schreef VEM2012 het volgende:
Trump mag dan wel een kwal van een vent zijn, maar dat was wel iemand die meteen zei dat hij op zou treden en wel met harde vuist.
Mijn mening: omdat Oekrane nauwelijks strategisch belang heeft, zeker voor de VS. Oekrane is misbruikt door het Westen. Wordt misbruikt door het Westen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De alsmaar verschuivende rode lijnen van het Kremlin hebben al lang duidelijk gemaakt dat er geen enkele terughoudendheid meer nodig is v.w.b. westerse wapenleveranties en voorwaarden t.a.v. het gebruik er van, daarom is die terughoudendheid zo onbegrijpelijk. Net zoals ik het onbegrijpelijk vind dat er niets wat maar ook maar een beetje op een oorlogseconomie lijkt van de grond gekomen is in Europa.
Dat is een systeemfout in de VS. Ook die slimme bommen naar Rafah komen omdat de sponsoren van Biden hem dat hebben verplicht.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Get real. Die steunt gewoon degene die hem het meeste geld geeft.
Hij was voor een lend-lease.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Isral heeft gewoon gezegd dat ze nog heel veel domme bommen hebben die ze desnoods kunnen inzetten als de conversiekits niet komen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is een systeemfout in de VS. Ook die slimme bommen naar Rafah komen omdat de sponsoren van Biden hem dat hebben verplicht.
Dezelfde blunder als in 1939 dus, toen Groot Brittanni en Frankrijk enkel verbale steun leverden aan Polen toen dat land door nazi Duitsland aan- en binnen gevallen werd.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn mening: omdat Oekrane nauwelijks strategisch belang heeft, zeker voor de VS. Oekrane is misbruikt door het Westen. Wordt misbruikt door het Westen.
Uiteindelijk wil men geen echte oorlog met Rusland. En dat is logisch, de risico’s zijn enorm. Maar dan moet je niet vooraf beloftes maken en die slechts halfslachtig nakomen.
Er zijn niet veel mensen op deze aardbol die rijker zijn dan Putin, als die er al zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik gok voor de binnenlandse politiek maar de EU mag ook wel eens stappen gaan zetten. Al was het maar voor onze veiligheid.quote:
In welke zin wordt Oekrane misbruikt door het Westen? Dit klinkt als typisch Kremlin narratief maar misschien kun je het nog uitleggen?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn mening: omdat Oekrane nauwelijks strategisch belang heeft, zeker voor de VS. Oekrane is misbruikt door het Westen. Wordt misbruikt door het Westen.
Uiteindelijk wil men geen echte oorlog met Rusland. En dat is logisch, de risico’s zijn enorm. Maar dan moet je niet vooraf beloftes maken en die slechts halfslachtig nakomen.
Als het geen strategisch belang heeft is er geen nut het land te misbruiken. Dus n van je twee opmerkingen is al onzin. Of je moet ineens gaan beweren dat Rusland een existentieel gevaar is voor het westen. Maar dat heb je volgens mij eerder ook ontkend.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ehmmm, ik gok dat de VS natuurlijk graag rus eronder wil krijgen, want wie is er niet jaloers op die shithole, en oekraine als de willoze trekpop die ze zijn, die laten zich natuurlijk prima voor hun karretje spannen, en vladimir vladimirovich als de rechtgeaarde imperialist die die is, had toen natuurlijk geen 'andere keus' dan oekraine binnenvallen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als het geen strategisch belang heeft is er geen nut het land te misbruiken. Dus n van je twee opmerkingen is al onzin. Of je moet ineens gaan beweren dat Rusland een existentieel gevaar is voor het westen. Maar dat heb je volgens mij eerder ook ontkend.
Dus leg het eens uit.
Men ziet in Oekrane een mogelijkheid om macht uit te breiden, er zit natuurlijk het een en ander in de grond waar zeker Amerikaanse bedrijven zich wel op willen richten (en ook boven de grond natuurlijk). Er is dus potentieel voor geld en macht.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In welke zin wordt Oekrane misbruikt door het Westen? Dit klinkt als typisch Kremlin narratief maar misschien kun je het nog uitleggen?
De meest waardevolle en rijke grond zit echter wel in het (zuid)oosten..quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Men ziet in Oekrane een mogelijkheid om macht uit te breiden, er zit natuurlijk het een en ander in de grond waar zeker Amerikaanse bedrijven zich wel op willen richten (en ook boven de grond natuurlijk). Er is dus potentieel voor geld en macht.
Zodra je dan wel wat geld en wapens die kant op wil sturen, maar je zorgt dat je ook zonder kleerscheuren weg kan lopen, waarbij je dus heel veel kan winnen met niet al teveel risico, dan vind ik dat misbruik.
Volgens de wereld horen die gebieden gewoon bij Georgi. Alleen Rusland, en enkele bevriende landen van Rusland hebben ze als onafhankelijk erkent.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dat klopt dus niet. Zuid Osseti en Abchazi zijn in principe sinds 1992 de-facto onafhankelijke gebieden en bij de oorlog in 2008 is er enkel wat extra terrein toegevoegd.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Gebieden kunnen zich niet zomaar zelf onafhankelijk verklaren.quote:Abchazi en Zuid-Osseti zijn twee zelfverklaarde en de facto van Georgi afgescheiden republieken.
Ze hebben vannacht Novorussysk wel hard aangevallen, maar dan alleen de oliedepots en terminals.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:55 schreef Ulx het volgende:
Ik vind het opvallend dat het lijkt dat de overgebleven marineschepen in Novorossyisk niet zijn gepakt. Het zou kunnen dat de drones niet echt geschikt zijn maar aan de andere kant zijn marineschepen tegenwoordig ook niet meer voorzien van slagschippantser.
5000 zouden zich al hebben aangemeld schijnt (wat overigens bizar veel is op een gevangenis populatie van 50.000 dus geen idee of het waar is)quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Ze hebben vannacht Novorussysk wel hard aangevallen, maar dan alleen de oliedepots en terminals.
Net als in Kursk, Tuapse en Belgorod.
Oja Oekrainsche gevangnen mogen nu meevechten, Zelensky heeft getekend.
Klopt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De meest waardevolle en rijke grond zit echter wel in het (zuid)oosten..
Ja, en dit soort video's zijn dagelijkse kost. Kijk de video die ik vanmorgen (?) heb gepost maar. Ze stappen uit de MT-LB en ze zijn dood.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:03 schreef skysherrif het volgende:
https://t.me/ab3army/4069
De video komt vast nog wel op twitter, maar bohhhh, ergens rond seconde tien wordt een man of 15 onder direct MG vuur genomen close range.
Oja die video heb ik ook langszien komen bij die loopgraven waar het voertui snel weer weg reed, was lastig te zien wat ze daar allemaal door geraakt werden was vgm een combiantie van small arms fire, drones en artillerie.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, en dit soort video's zijn dagelijkse kost. Kijk de video die ik vanmorgen (?) heb gepost maar. Ze stappen uit de MT-LB en ze zijn dood.
Zulke video's zijn je vrijwel nooit van de Oekrainers, en het maakt de 1000 russische doden en gewonden behoorlijk aannemelijk.
Gevangenissen daar zullen een stuk minder fijn zijn dan hier. Dan kan een loopgraaf een stuk aanlokkelijker zijn. En ook gevangenen zijn gewoon patriottischquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
5000 zouden zich al hebben aangemeld schijnt (wat overigens bizar veel is op een gevangenis populatie van 50.000 dus geen idee of het waar is)
Ik sta veel liever naast een gevangene die zich ' vrijwijllig ' aanmeld voor het leger dan iemand die tegen zijn wil gemobiliseerd is ook ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gevangenissen daar zullen een stuk minder fijn zijn dan hier. Dan kan een loopgraaf een stuk aanlokkelijker zijn. En ook gevangenen zijn gewoon patriottisch
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:03 schreef skysherrif het volgende:
https://t.me/ab3army/4069
De video komt vast nog wel op twitter, maar bohhhh, ergens rond seconde tien wordt een man of 15 onder direct MG vuur genomen close range.
Die logica volgt alleen als het Westen die oorlog zou hebben uitgelokt of veroorzaakt, wat niet zo is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Men ziet in Oekrane een mogelijkheid om macht uit te breiden, er zit natuurlijk het een en ander in de grond waar zeker Amerikaanse bedrijven zich wel op willen richten (en ook boven de grond natuurlijk). Er is dus potentieel voor geld en macht.
Zodra je dan wel wat geld en wapens die kant op wil sturen, maar je zorgt dat je ook zonder kleerscheuren weg kan lopen, waarbij je dus heel veel kan winnen met niet al teveel risico, dan vind ik dat misbruik.
De Amerikanen zullen die grondstoffen gewoon kopen van Oekrane als die betere kwaliteit of goedkoper of betrouwbaarder kunnen leveren dan Rusland.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus dat, zie in die paar seconde van dat filmpje meer knappe dames dan dat ik in een langere tijd in Stockholm zag.quote:
Daarom de facto. De jure horen die landen bij Georgi, echter, de facto heeft Georgi slechts een paar maanden controle gehad over die gebieden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:47 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Volgens de wereld horen die gebieden gewoon bij Georgi. Alleen Rusland, en enkele bevriende landen van Rusland hebben ze als onafhankelijk erkent.
Tuurlijk wel, landen verklaren zich onafhankelijk en hopen dan, op termijn, op internationale erkenning, na het winnen van de onafhankelijkheidsoorlog.quote:Zo werkt dat natuurlijk niet. Gebieden kunnen zich niet zomaar zelf onafhankelijk verklaren.
Zo! Benieuwd waar die drone vandaan kwam.quote:
Daarom gebruik je normaal gezien ook gevangenenformaties, met daarachter een reguliere formatie.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik sta veel liever naast een gevangene die zich ' vrijwijllig ' aanmeld voor het leger dan iemand die tegen zijn wil gemobiliseerd is ook ja.
Gewoon uit Oekrane lijkt me. Het is maar 900 kilometer of zo.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo! Benieuwd waar die drone vandaan kwam.
De Russische versie van 't Harde 1983, oeps.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:31 schreef oheng het volgende:
De russen melden dat de explosie gebeurde toen iemand een 76mm granaat in de vuilcontainer flikkerde.
Trouwens, ik kan mij vergissen, maar volgens mij was vandaag de zwaarste aanval op rusland totnutoe.
Klinkt misschien raar, maar het is al enkele eeuwen traditie dat personen met een 'oepsje' het leger in vluchten om straf te ontlopenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Wel goed van die uitzondering, anders krijg je straks Russische praktijken in Oekrane.
Het is wel triest dat zo'n maatregel noodzakelijk is. Hopelijk heeft het geen gevolgen voor het moraal.
Dacht dat dat iets exclusiefs was van het vreemdelingenlegioen en sinds deze oorlog iets van de Russen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Klinkt misschien raar, maar het is al enkele eeuwen traditie dat personen met een 'oepsje' het leger in vluchten om straf te ontlopen
Maar dat is natuurlijk ook krom, kan je een strafblad halen om mobilisatie te ontlopenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dacht dat dat iets exclusiefs was van het vreemdelingenlegioen en sinds deze oorlog iets van de Russen.
Het was in elk geval tot voor kort verboden voor Oekraners met een strafblad.
Er zijn zo bizar veel voorbeelden, de Duitsers hadden de club van Dirlewanger, wat echt een beest was. Maar er zijn ook minder stuitende gevallen, zoals ons eigen experiment https://www.rtl.nl/nieuws(...)n?redirect=rtlnieuwsquote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dacht dat dat iets exclusiefs was van het vreemdelingenlegioen en sinds deze oorlog iets van de Russen.
Het was in elk geval tot voor kort verboden voor Oekraners met een strafblad.
quote:
Ik heb de originele video ongeveer een jaar geleden gezien. Er is in geknipt. Het is afkomstig van 1 van de russische youtubers, maar ik weet niet meer welke.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]dat kan niet echt zijn toch? Heeft haast de vibes van die Hamster-kerst reclame van die Russen
.
je verwacht het niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:01 schreef skysherrif het volgende:
Beetje Rusland praktijken in Oekraine dit imo.
[ x ]
Zelenskl zegt dit om Russen bang te maken, natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:01 schreef skysherrif het volgende:
Beetje Rusland praktijken in Oekraine dit imo.
[ x ]
Een partizanenstrijd in de stad Charkov dat gaat teveel dode russen opleveren daar gaat Poetin niet aan beginnen , dat heeft ie goed gezienquote:LIVE | Poetin ontkent de Oekraense stad Charkov te willen innemen: 'Voorlopig niet het plan'
Aangepast: Gisteren, 14:01Gisteren, 13:35in BUITENLAND
Van nieuws rond wapenleveranties tot de meest recente verschuivingen aan het front in de strijd tegen Rusland; volg hier de laatste ontwikkelingen in de Oekrane-oorlog.
quote:US says sending military “trainers” to Ukraine is “inevitable”
In another step in the creeping escalation, the US said sending military trainers” to participate in the War in Ukraine is “inevitable,” The New York Times (NYT) reported on May 16.
The US’ highest-ranking officer, General Charles Q. Brown Jr., the chairman of the Joint Chiefs of Staff, said that Western armies will provide military trainers to Kyiv “at some point” in a move that would mark a significant departure from Nato’s previous reluctance to put boots on the ground in Ukraine.
“We’ll get there eventually, over time,” Brown told reporters, according to reports. He stressed that doing so now would put “a bunch of Nato trainers at risk” and tie up air defences that would be better used protecting Ukrainian soldiers on the battlefield, the NYT reported.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Brazil's Lula "sees no point" in going to Global Peace Summit as Russia will not be there – CNN
The Brazilian government says President Lula refused to participate in the Peace Summit, but it is not yet known who will lead the country's delegation
Brazilian President Luiz Inacio Lula da Silva will not participate in the Global Peace Summit in Switzerland on June 15-16. The country's authorities "see no sense" in going to the meeting of world leaders because Russia will not be there, reported the Brazilian CNN service, citing interlocutors in the country's diplomatic institutions.
Sources said that Lula and Brazilian Foreign Minister Mauro Vieira met this week and decided that the delegation representing the country at the Peace Summit would not be led by the president.
According to the state authorities, the country's leader should not participate in the summit, because the event does not involve the participation of the parties to the conflict. Brazilian diplomacy has always insisted on the need for peace talks, but "sees no sense" in a meeting that leaves out the Russians, the journalists noted.
Switzerland's Foreign Ministry Ignazio Cassis, according to CNN Brazil, strongly insisted on the presence of Lula at the meeting, recognizing the importance not only of Brazil, but also of the state's influence among developing countries.
At the same time, as the sources added, it is not yet known who will lead the delegation from Brazil at the summit in Switzerland.
In August 2023, the Brazilian leader said that neither Russia nor Ukraine "are ready for peace."
In December, the Ministry of Foreign Affairs of Brazil assured that the country would be happy if the Russian dictator Putin would come to the country, in particular for the G7 summit.
On May 15, 2024, the Swiss government announced that 50 of the 160 invited countries had already confirmed that they would participate in the peace summit.
quote:Op zaterdag 18 mei 2024 05:18 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Ken de bron zelf niet, en hij is aan het bedelen voor geld. Dus geen idee of hij betrouwbaar is. Maar de woorden klinken wel alsof Rusland ze achter gesloten deuren zouden uitspreken. Hun ware goals.
Rusland is de grootste graanexporteur ter wereld, dit lijkt me erg onzinnig.quote:▪ ▪ We will not get a source of bread and food... where there are huge reserves, surplus bread, but it is difficult to take them immediately, there is still Bandera...
Deze gasreserves zijn ongeveer 1/50 van de Russische reserves dus lijken me ook weinig relevant in het grotere geheel.quote:▪︎ We will not receive shale gas deposits in the Kharkiv and Donetsk regions.
Rusland kan zijn eigen prijzen niet eens laag houden op dit ogenblik. Dus zo'n overschot hebben ze niet. En door de late vorst zullen zij dit jaar een deel van hun oogst verliezen meen ik gelezen te hebben.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 05:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Rusland is de grootste graanexporteur ter wereld, dit lijkt me erg onzinnig.
[..]
Deze gasreserves zijn ongeveer 1/50 van de Russische reserves dus lijken me ook weinig relevant in het grotere geheel.
quote:Police: Russian troops hold up to 40 civilians captive, “use them as human shield” in Vovchansk, Kharkiv Oblast
UKRAINE, VOVCHANSK, May 17 — Russians captured up to 40 civilians who were trying to leave Vovchansk and reach Ukraine-controlled parts of the city to evacuate, Serhii Bolvinov, the head of the investigative department of Kharkiv police reported on Ukrainian TV on May 16.
“They’re being detained in one basement,” Bolvinov said, adding that Russians are “using them as a human shield because, near the detention place, Russians organized a command center” for their troops.
Maar dit zouden dan de werkelijk redenen voor de invasie zijn in plaats van het NAVO lidmaatschap? Lachwekkend.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 05:37 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Rusland kan zijn eigen prijzen niet eens laag houden op dit ogenblik. Dus zo'n overschot hebben ze niet. En door de late vorst zullen zij dit jaar een deel van hun oogst verliezen meen ik gelezen te hebben.
Tevens wil Rusland 1 ding. Macht en geld. Dus elke boterham die zij van Oekrane weg kunnen halen en zelf kunnen verkopen is goed voor hun.
Ook willen zij Oekrane juist klein maken, en willen zij Oekrane leegroven of vernietigen. Dat hebben zij al keer op keer laten zien in de afgelopen jaren.
En dat het 1/50 van hun eigen voorraad is maakt ook niet uit. Hoe meer hoe beter. En ze gunnen het Oekrane niet. Want volgens hun is Oekrane Rusland. En zijn al deze grondstoffen dus ook van Rusland.
quote:In the 2023/24 marketing year, Russia was the leading exporter of wheat, flour, and wheat products worldwide. Russia exported about 51 million metric tons that year. The European Union came in second, with 36.5 million metric tons of exports.30 jan 2024
Dit is simpelweg een onzinbron, dat lijkt me duideljk.quote:Ken de bron zelf niet, en hij is aan het bedelen voor geld. Dus geen idee of hij betrouwbaar is.
Zij hebben elke soldaat nodig die zij kunnen krijgen. Dus helaas pindakaas.quote:In Russia, a permanent deferment to parents of three children not to be given
The State Duma Committee on Defense of the Russian Federation opposed the adoption of a draft law on the permanent deferment of mobilization for parents of three children.
This was reported by Russian media.
The corresponding recommendation document on the new bill was published on the official website of the state Duma.
The document states that the bill should be finalized, since it jeopardizes the manning of the army with a sufficient number of people.
Currently, parents who raise four or more children under the age of 16 can receive a reprieve from the call.
The new bill aimed at granting a reprieve to men with more than three children under the age of 18.
The committee also noted that they well understand the desire to protect as many men as possible from mobilization, but this option is not susceptible to the Armed Forces.
A State Duma deputy Nina Ostanina, who is one of the authors of the bill, for her part, made her comment on this:
“I am not talking about full mobilization: it is clear here that all citizens, as they say, are under the gun. But with partial mobilization, a reprieve is possible for parents with three children. The presidential decree has a definition that a large family is not with four, but with three children. Unfortunately, this did not come to the defense committee,” she said.
Earlier, Militarnyi reported that in Russia from November 1, 2024 the sending of electronic summons to citizens of the Russian Federation will start.
Electronic summons will be sent because the Unified Register of Military Records has been launched.
Rusland wil heel Oekrane voor zichzelf hebben, dat is duidelijk. Dit kan niet als Oekrane bij de NAVO komt. Dus beide sluiten elkaar toch niet uit?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 05:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dit zouden dan de werkelijk redenen voor de invasie zijn in plaats van het NAVO lidmaatschap? Lachwekkend.
[..]
[..]
Dit is simpelweg een onzinbron, dat lijkt me duideljk.
quote:Training sessions of the territorial troops of Belarus: lack of motivation
In the Richytskyi district of the Gomel region, the training camp for conscripts of the territorial troops begins.
According to the Ministry of Defense of Belarus, the management of the collection process will be taken over by the head of the local district executive committee, since the Ministry itself simply has no money.
As part of the collection, it is planned to work out the processes of receiving conscripts and providing them with the use of local mobilization-based resources. It is also planned to restore the skills of the command staff and train conscripts to perform tasks according to their specialties. In addition, training on the formation, training and use of militia units is planned.
It is expected that the collection will make it possible to improve the skills of officials of executive committees in the formation of territorial troops, and conscripts - in the performance of assigned tasks. Territorial troops in Belarus are called up only in times of war or a tense military-political situation, they include those who served in the reserve, as well as volunteers recruited in accordance with the law "On People's Militia".
There is no desire or even interest in the participants of the classes. In fact, the assembly is mainly attended by retired people who have nothing to do, while the youth of Belarus show no interest in serving in support of Lukashenka's bloodthirsty regime.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |