abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213592529
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dom ook. Want ofwel je gaat all in (en dan kun je inderdaad zorgen dat de Russen verwijderd worden), ofwel niet en dan is het doorgaan op deze voet bepaald niet in het belang van Oekraïne.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden was nog nooit zo correct.
pi_213592556
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, net zoals jij graag je eigen definitie naar voren schuift. Duidelijk.
Ik ben Amnesty niet. Echt niet.
pi_213592576
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De alsmaar verschuivende rode lijnen van het Kremlin hebben al lang duidelijk gemaakt dat er geen enkele terughoudendheid meer nodig is v.w.b. westerse wapenleveranties en voorwaarden t.a.v. het gebruik er van, daarom is die terughoudendheid zo onbegrijpelijk. Net zoals ik het onbegrijpelijk vind dat er niets wat maar ook maar een beetje op een oorlogseconomie lijkt van de grond gekomen is in Europa.
pi_213592578
Minstens 35 explosies geteld in Novorossyisk.

twitter

twitter

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2024 13:07:37 ]
pi_213592615
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Eens.

In erger mij daar kapot aan. Het mijn mening, dus niet als feit bedoeld… maar ik zie vanuit de VS eigenlijk alleen maar beslissingen die niet leiden tot het voorkomen (voor de inval) dan wel het beëindigen van de oorlog.

Tot op heden heeft Oekraïne alleen voldoende gekregen voor een status quo.

Trump mag dan wel een kwal van een vent zijn, maar dat was wel iemand die meteen zei dat hij op zou treden en wel met harde vuist. Of daarmee een oorlog voorkomen zou zijn, of hij wellicht wel met Rusland tot een vergelijk zou zijn gekomen, enz dat weet niemand. Maar Biden vind ik vooral heel slap opereren. Ook in Gaza waar hij de ene dag een streep zit bij de inval in Rafah (geen slimme bommen meer) en kort daarna de keutel weer intrekt.

Je kan beter af en toe fout zitten dan weifelen.
pi_213592625
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

Trump mag dan wel een kwal van een vent zijn, maar dat was wel iemand die meteen zei dat hij op zou treden en wel met harde vuist.
Get real. Die steunt gewoon degene die hem het meeste geld geeft.
pi_213592643
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:04 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De alsmaar verschuivende rode lijnen van het Kremlin hebben al lang duidelijk gemaakt dat er geen enkele terughoudendheid meer nodig is v.w.b. westerse wapenleveranties en voorwaarden t.a.v. het gebruik er van, daarom is die terughoudendheid zo onbegrijpelijk. Net zoals ik het onbegrijpelijk vind dat er niets wat maar ook maar een beetje op een oorlogseconomie lijkt van de grond gekomen is in Europa.
Mijn mening: omdat Oekraïne nauwelijks strategisch belang heeft, zeker voor de VS. Oekraïne is misbruikt door het Westen. Wordt misbruikt door het Westen.

Uiteindelijk wil men geen echte oorlog met Rusland. En dat is logisch, de risico’s zijn enorm. Maar dan moet je niet vooraf beloftes maken en die slechts halfslachtig nakomen.
pi_213592657
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is een systeemfout in de VS. Ook die slimme bommen naar Rafah komen omdat de sponsoren van Biden hem dat hebben verplicht.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 13:13:45 #34
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213592663
quote:

[..]
Hij was voor een lend-lease.

Ik weet et, niet leuk om te horen als je jezelf vereenzelvigd met VS' dems.
Scorched earth
pi_213592683
Heeft Moskou trouwens weer een psyops gestart of zo? Meestal als er geleverd wordt zie je de discussie dat 'het westen is verdeeld de VS/Duitsland/EU/etc doen niets/te weinig' verhaal terugkomen.
pi_213592706
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is een systeemfout in de VS. Ook die slimme bommen naar Rafah komen omdat de sponsoren van Biden hem dat hebben verplicht.
Israël heeft gewoon gezegd dat ze nog heel veel domme bommen hebben die ze desnoods kunnen inzetten als de conversiekits niet komen.
pi_213592707
Lekkere rus aanval weer op Reddit.

Deze was ook wel mooi om te zien. Drone vliegt op z'n dooie gemak richting de Tuapse raffinaderij.
twitter
pi_213592730
Heb hier ook een barrel voor de deur staan 😱
pi_213592736
En de overburen hebben een drone 🤔😱
pi_213592850
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mijn mening: omdat Oekraïne nauwelijks strategisch belang heeft, zeker voor de VS. Oekraïne is misbruikt door het Westen. Wordt misbruikt door het Westen.

Uiteindelijk wil men geen echte oorlog met Rusland. En dat is logisch, de risico’s zijn enorm. Maar dan moet je niet vooraf beloftes maken en die slechts halfslachtig nakomen.
Dezelfde blunder als in 1939 dus, toen Groot Brittannië en Frankrijk enkel verbale steun leverden aan Polen toen dat land door nazi Duitsland aan- en binnen gevallen werd.

Zo lang er geen Bundeswehr Leopards Rusland binnenwalsen vallen die "enorme risico's" van een oorlog met Rusland overigens ook wel mee; de Russische rode lijnen verschuiven immers continu.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 13:53:39 #42
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_213593195
quote:

[..]
Er zijn niet veel mensen op deze aardbol die rijker zijn dan Putin, als die er al zijn.
pi_213593414
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Verschrikkelijk frusterend
Ik gok voor de binnenlandse politiek maar de EU mag ook wel eens stappen gaan zetten. Al was het maar voor onze veiligheid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213593789
quote:

[..]

In welke zin wordt Oekraïne misbruikt door het Westen? Dit klinkt als typisch Kremlin narratief maar misschien kun je het nog uitleggen?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213593955
Ik vind het opvallend dat het lijkt dat de overgebleven marineschepen in Novorossyisk niet zijn gepakt. Het zou kunnen dat de drones niet echt geschikt zijn maar aan de andere kant zijn marineschepen tegenwoordig ook niet meer voorzien van slagschippantser.
pi_213593996
quote:

[..]

Als het geen strategisch belang heeft is er geen nut het land te misbruiken. Dus één van je twee opmerkingen is al onzin. Of je moet ineens gaan beweren dat Rusland een existentieel gevaar is voor het westen. Maar dat heb je volgens mij eerder ook ontkend.
Dus leg het eens uit.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 15:03:40 #47
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213594046
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als het geen strategisch belang heeft is er geen nut het land te misbruiken. Dus één van je twee opmerkingen is al onzin. Of je moet ineens gaan beweren dat Rusland een existentieel gevaar is voor het westen. Maar dat heb je volgens mij eerder ook ontkend.
Dus leg het eens uit.
Ehmmm, ik gok dat de VS natuurlijk graag rus eronder wil krijgen, want wie is er niet jaloers op die shithole, en oekraine als de willoze trekpop die ze zijn, die laten zich natuurlijk prima voor hun karretje spannen, en vladimir vladimirovich als de rechtgeaarde imperialist die die is, had toen natuurlijk geen 'andere keus' dan oekraine binnenvallen.
Scorched earth
pi_213594440
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
In welke zin wordt Oekraïne misbruikt door het Westen? Dit klinkt als typisch Kremlin narratief maar misschien kun je het nog uitleggen?
Men ziet in Oekraïne een mogelijkheid om macht uit te breiden, er zit natuurlijk het een en ander in de grond waar zeker Amerikaanse bedrijven zich wel op willen richten (en ook boven de grond natuurlijk). Er is dus potentieel voor geld en macht.

Zodra je dan wel wat geld en wapens die kant op wil sturen, maar je zorgt dat je ook zonder kleerscheuren weg kan lopen, waarbij je dus heel veel kan winnen met niet al teveel risico, dan vind ik dat misbruik.
pi_213594469
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Men ziet in Oekraïne een mogelijkheid om macht uit te breiden, er zit natuurlijk het een en ander in de grond waar zeker Amerikaanse bedrijven zich wel op willen richten (en ook boven de grond natuurlijk). Er is dus potentieel voor geld en macht.

Zodra je dan wel wat geld en wapens die kant op wil sturen, maar je zorgt dat je ook zonder kleerscheuren weg kan lopen, waarbij je dus heel veel kan winnen met niet al teveel risico, dan vind ik dat misbruik.
De meest waardevolle en rijke grond zit echter wel in het (zuid)oosten..
pi_213594520
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, dat klopt dus niet. Zuid Ossetië en Abchazië zijn in principe sinds 1992 de-facto onafhankelijke gebieden en bij de oorlog in 2008 is er enkel wat extra terrein toegevoegd.
Volgens de wereld horen die gebieden gewoon bij Georgië. Alleen Rusland, en enkele bevriende landen van Rusland hebben ze als onafhankelijk erkent.

quote:
Abchazië en Zuid-Ossetië zijn twee zelfverklaarde en de facto van Georgië afgescheiden republieken.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Gebieden kunnen zich niet zomaar zelf onafhankelijk verklaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 17-05-2024 17:18:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')