Zachte heelmeesters maken stinkende wonden was nog nooit zo correct.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dom ook. Want ofwel je gaat all in (en dan kun je inderdaad zorgen dat de Russen verwijderd worden), ofwel niet en dan is het doorgaan op deze voet bepaald niet in het belang van Oekraïne.
Ik ben Amnesty niet. Echt niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, net zoals jij graag je eigen definitie naar voren schuift. Duidelijk.
De alsmaar verschuivende rode lijnen van het Kremlin hebben al lang duidelijk gemaakt dat er geen enkele terughoudendheid meer nodig is v.w.b. westerse wapenleveranties en voorwaarden t.a.v. het gebruik er van, daarom is die terughoudendheid zo onbegrijpelijk. Net zoals ik het onbegrijpelijk vind dat er niets wat maar ook maar een beetje op een oorlogseconomie lijkt van de grond gekomen is in Europa.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden was nog nooit zo correct.
Eens.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden was nog nooit zo correct.
Get real. Die steunt gewoon degene die hem het meeste geld geeft.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:09 schreef VEM2012 het volgende:
Trump mag dan wel een kwal van een vent zijn, maar dat was wel iemand die meteen zei dat hij op zou treden en wel met harde vuist.
Mijn mening: omdat Oekraïne nauwelijks strategisch belang heeft, zeker voor de VS. Oekraïne is misbruikt door het Westen. Wordt misbruikt door het Westen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De alsmaar verschuivende rode lijnen van het Kremlin hebben al lang duidelijk gemaakt dat er geen enkele terughoudendheid meer nodig is v.w.b. westerse wapenleveranties en voorwaarden t.a.v. het gebruik er van, daarom is die terughoudendheid zo onbegrijpelijk. Net zoals ik het onbegrijpelijk vind dat er niets wat maar ook maar een beetje op een oorlogseconomie lijkt van de grond gekomen is in Europa.
Dat is een systeemfout in de VS. Ook die slimme bommen naar Rafah komen omdat de sponsoren van Biden hem dat hebben verplicht.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Get real. Die steunt gewoon degene die hem het meeste geld geeft.
Hij was voor een lend-lease.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Israël heeft gewoon gezegd dat ze nog heel veel domme bommen hebben die ze desnoods kunnen inzetten als de conversiekits niet komen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is een systeemfout in de VS. Ook die slimme bommen naar Rafah komen omdat de sponsoren van Biden hem dat hebben verplicht.
Dezelfde blunder als in 1939 dus, toen Groot Brittannië en Frankrijk enkel verbale steun leverden aan Polen toen dat land door nazi Duitsland aan- en binnen gevallen werd.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn mening: omdat Oekraïne nauwelijks strategisch belang heeft, zeker voor de VS. Oekraïne is misbruikt door het Westen. Wordt misbruikt door het Westen.
Uiteindelijk wil men geen echte oorlog met Rusland. En dat is logisch, de risico’s zijn enorm. Maar dan moet je niet vooraf beloftes maken en die slechts halfslachtig nakomen.
Er zijn niet veel mensen op deze aardbol die rijker zijn dan Putin, als die er al zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik gok voor de binnenlandse politiek maar de EU mag ook wel eens stappen gaan zetten. Al was het maar voor onze veiligheid.quote:
In welke zin wordt Oekraïne misbruikt door het Westen? Dit klinkt als typisch Kremlin narratief maar misschien kun je het nog uitleggen?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn mening: omdat Oekraïne nauwelijks strategisch belang heeft, zeker voor de VS. Oekraïne is misbruikt door het Westen. Wordt misbruikt door het Westen.
Uiteindelijk wil men geen echte oorlog met Rusland. En dat is logisch, de risico’s zijn enorm. Maar dan moet je niet vooraf beloftes maken en die slechts halfslachtig nakomen.
Als het geen strategisch belang heeft is er geen nut het land te misbruiken. Dus één van je twee opmerkingen is al onzin. Of je moet ineens gaan beweren dat Rusland een existentieel gevaar is voor het westen. Maar dat heb je volgens mij eerder ook ontkend.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ehmmm, ik gok dat de VS natuurlijk graag rus eronder wil krijgen, want wie is er niet jaloers op die shithole, en oekraine als de willoze trekpop die ze zijn, die laten zich natuurlijk prima voor hun karretje spannen, en vladimir vladimirovich als de rechtgeaarde imperialist die die is, had toen natuurlijk geen 'andere keus' dan oekraine binnenvallen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als het geen strategisch belang heeft is er geen nut het land te misbruiken. Dus één van je twee opmerkingen is al onzin. Of je moet ineens gaan beweren dat Rusland een existentieel gevaar is voor het westen. Maar dat heb je volgens mij eerder ook ontkend.
Dus leg het eens uit.
Men ziet in Oekraïne een mogelijkheid om macht uit te breiden, er zit natuurlijk het een en ander in de grond waar zeker Amerikaanse bedrijven zich wel op willen richten (en ook boven de grond natuurlijk). Er is dus potentieel voor geld en macht.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In welke zin wordt Oekraïne misbruikt door het Westen? Dit klinkt als typisch Kremlin narratief maar misschien kun je het nog uitleggen?
De meest waardevolle en rijke grond zit echter wel in het (zuid)oosten..quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Men ziet in Oekraïne een mogelijkheid om macht uit te breiden, er zit natuurlijk het een en ander in de grond waar zeker Amerikaanse bedrijven zich wel op willen richten (en ook boven de grond natuurlijk). Er is dus potentieel voor geld en macht.
Zodra je dan wel wat geld en wapens die kant op wil sturen, maar je zorgt dat je ook zonder kleerscheuren weg kan lopen, waarbij je dus heel veel kan winnen met niet al teveel risico, dan vind ik dat misbruik.
Volgens de wereld horen die gebieden gewoon bij Georgië. Alleen Rusland, en enkele bevriende landen van Rusland hebben ze als onafhankelijk erkent.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dat klopt dus niet. Zuid Ossetië en Abchazië zijn in principe sinds 1992 de-facto onafhankelijke gebieden en bij de oorlog in 2008 is er enkel wat extra terrein toegevoegd.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Gebieden kunnen zich niet zomaar zelf onafhankelijk verklaren.quote:Abchazië en Zuid-Ossetië zijn twee zelfverklaarde en de facto van Georgië afgescheiden republieken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |