Ze hebben vannacht Novorussysk wel hard aangevallen, maar dan alleen de oliedepots en terminals.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:55 schreef Ulx het volgende:
Ik vind het opvallend dat het lijkt dat de overgebleven marineschepen in Novorossyisk niet zijn gepakt. Het zou kunnen dat de drones niet echt geschikt zijn maar aan de andere kant zijn marineschepen tegenwoordig ook niet meer voorzien van slagschippantser.
5000 zouden zich al hebben aangemeld schijnt (wat overigens bizar veel is op een gevangenis populatie van 50.000 dus geen idee of het waar is)quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Ze hebben vannacht Novorussysk wel hard aangevallen, maar dan alleen de oliedepots en terminals.
Net als in Kursk, Tuapse en Belgorod.
Oja Oekrainsche gevangnen mogen nu meevechten, Zelensky heeft getekend.
Klopt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De meest waardevolle en rijke grond zit echter wel in het (zuid)oosten..
Ja, en dit soort video's zijn dagelijkse kost. Kijk de video die ik vanmorgen (?) heb gepost maar. Ze stappen uit de MT-LB en ze zijn dood.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:03 schreef skysherrif het volgende:
https://t.me/ab3army/4069
De video komt vast nog wel op twitter, maar bohhhh, ergens rond seconde tien wordt een man of 15 onder direct MG vuur genomen close range.
Oja die video heb ik ook langszien komen bij die loopgraven waar het voertui snel weer weg reed, was lastig te zien wat ze daar allemaal door geraakt werden was vgm een combiantie van small arms fire, drones en artillerie.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, en dit soort video's zijn dagelijkse kost. Kijk de video die ik vanmorgen (?) heb gepost maar. Ze stappen uit de MT-LB en ze zijn dood.
Zulke video's zijn je vrijwel nooit van de Oekrainers, en het maakt de 1000 russische doden en gewonden behoorlijk aannemelijk.
Gevangenissen daar zullen een stuk minder fijn zijn dan hier. Dan kan een loopgraaf een stuk aanlokkelijker zijn. En ook gevangenen zijn gewoon patriottischquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
5000 zouden zich al hebben aangemeld schijnt (wat overigens bizar veel is op een gevangenis populatie van 50.000 dus geen idee of het waar is)
Ik sta veel liever naast een gevangene die zich ' vrijwijllig ' aanmeld voor het leger dan iemand die tegen zijn wil gemobiliseerd is ook ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gevangenissen daar zullen een stuk minder fijn zijn dan hier. Dan kan een loopgraaf een stuk aanlokkelijker zijn. En ook gevangenen zijn gewoon patriottisch
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:03 schreef skysherrif het volgende:
https://t.me/ab3army/4069
De video komt vast nog wel op twitter, maar bohhhh, ergens rond seconde tien wordt een man of 15 onder direct MG vuur genomen close range.
Die logica volgt alleen als het Westen die oorlog zou hebben uitgelokt of veroorzaakt, wat niet zo is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Men ziet in Oekrane een mogelijkheid om macht uit te breiden, er zit natuurlijk het een en ander in de grond waar zeker Amerikaanse bedrijven zich wel op willen richten (en ook boven de grond natuurlijk). Er is dus potentieel voor geld en macht.
Zodra je dan wel wat geld en wapens die kant op wil sturen, maar je zorgt dat je ook zonder kleerscheuren weg kan lopen, waarbij je dus heel veel kan winnen met niet al teveel risico, dan vind ik dat misbruik.
De Amerikanen zullen die grondstoffen gewoon kopen van Oekrane als die betere kwaliteit of goedkoper of betrouwbaarder kunnen leveren dan Rusland.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Men ziet in Oekrane een mogelijkheid om macht uit te breiden, er zit natuurlijk het een en ander in de grond waar zeker Amerikaanse bedrijven zich wel op willen richten (en ook boven de grond natuurlijk). Er is dus potentieel voor geld en macht.
Dus dat, zie in die paar seconde van dat filmpje meer knappe dames dan dat ik in een langere tijd in Stockholm zag.quote:
Daarom de facto. De jure horen die landen bij Georgi, echter, de facto heeft Georgi slechts een paar maanden controle gehad over die gebieden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:47 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Volgens de wereld horen die gebieden gewoon bij Georgi. Alleen Rusland, en enkele bevriende landen van Rusland hebben ze als onafhankelijk erkent.
Tuurlijk wel, landen verklaren zich onafhankelijk en hopen dan, op termijn, op internationale erkenning, na het winnen van de onafhankelijkheidsoorlog.quote:Zo werkt dat natuurlijk niet. Gebieden kunnen zich niet zomaar zelf onafhankelijk verklaren.
Zo! Benieuwd waar die drone vandaan kwam.quote:
Daarom gebruik je normaal gezien ook gevangenenformaties, met daarachter een reguliere formatie.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik sta veel liever naast een gevangene die zich ' vrijwijllig ' aanmeld voor het leger dan iemand die tegen zijn wil gemobiliseerd is ook ja.
Gewoon uit Oekrane lijkt me. Het is maar 900 kilometer of zo.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo! Benieuwd waar die drone vandaan kwam.
De Russische versie van 't Harde 1983, oeps.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:31 schreef oheng het volgende:
De russen melden dat de explosie gebeurde toen iemand een 76mm granaat in de vuilcontainer flikkerde.
Trouwens, ik kan mij vergissen, maar volgens mij was vandaag de zwaarste aanval op rusland totnutoe.
Klinkt misschien raar, maar het is al enkele eeuwen traditie dat personen met een 'oepsje' het leger in vluchten om straf te ontlopenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Wel goed van die uitzondering, anders krijg je straks Russische praktijken in Oekrane.
Het is wel triest dat zo'n maatregel noodzakelijk is. Hopelijk heeft het geen gevolgen voor het moraal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |