Kan iedereen aanraden de inmiddels al rond de 40 jaar oude serie Yes Minister en Yes Prime Minister te kijken. Deze Britse satire is nog steeds heel erg actueel over hoe politiek en ministeries werken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee uiteraard. Maar erg "ambitieus" is het niet. En ook duidelijk een actie van: dat is nog zo lekker ver weg, dan is iedereen het al vergeten.
Over welke schuld heb jij het nu en welke schuld gaan ze nu oplossen?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Begroten is keuzes maken wat rechts betreft. We kunnen niet de schuld doorschuiven.
die verhogen dan de hoofdelijke gemeentelijke belastingenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:40 schreef Zwansen het volgende:
Ik begreep ook dat de provincies en gemeentes met 10% gekort worden, maar ondertussen steeds meer taken erbij krijgen.
Leuk aangezien vele gemeentes al enorm in de financiėle shit zitten en bakken met geld kwijt zijn aan zaken als langdurige zorg en jeugdzorg en daar nu al amper geld voor hebben. En dan straks kan de Nederlander weer klagen waarom de (jeugd)zorg zo matig is.
MAAR WE HEBBEN WEL HET EIGEN RISICO VERLAAGD!
Over een jaar of 4-5 zal dat pijnlijk duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:02 schreef FYazz het volgende:
[..]
Over welke schuld heb jij het nu en welke schuld gaan ze nu oplossen?
Wat gaat deze formatie nu concreet aanpakken of hervormen waardoor schulden lager worden ofwel zaken niet worden doorgeschoven naar een volgend kabinet?
Deze plannen laten het begrotingstekort tot het maximum oplopen (en dat is zelfs twijfelachtig, het zal eerder boven de 3% gaan zitten) terwijl het advies is om niet boven de 2% te gaan, men schuift de schuld dus wel degelijk gewoon doorquote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:02 schreef FYazz het volgende:
[..]
Over welke schuld heb jij het nu en welke schuld gaan ze nu oplossen?
Wat gaat deze formatie nu concreet aanpakken of hervormen waardoor schulden lager worden ofwel zaken niet worden doorgeschoven naar een volgend kabinet?
Tuurlijk, dat weet ik ook welquote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deze plannen laten het begrotingstekort tot het maximum oplopen (en dat is zelfs twijfelachtig) terwijl het advies is om niet boven de 2% te gaan, men schuift de schuld dus wel degelijk gewoon door
Ja was er destijds groot liefhebber van. En als je terugkijkt is het nog steeds zeer goed getroffen. Het politieke metier verandert nooit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kan iedereen aanraden de inmiddels al rond de 40 jaar oude serie Yes Minister en Yes Prime Minister te kijken. Deze Britse satire is nog steeds heel erg actueel over hoe politiek en ministeries werken.
Uw plan is ambitieus minister (Dit gaat u stemmen kosten)
Uw plan is moedig minister (dit gaat u de verkiezingen kosten)
Dat is overal zo.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heeft in de regel alles met scope shift te maken, dan dat het door externen komt. En hoewel de burocratie bij bedrijven erg kan zijn heb me daar nog nooit zo gefrustreerd gevoeld als bij overheden.
Of juist de klant niet managen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is overal zo.
Vaak is het ook slecht advies en niet luisteren naar de klant.
Inderdaad, nadat hij een extra grote PVV corvee campagne heeft gevoerd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Omdat het de laatste jaren alleen maar erger is geworden en het nu er nog slechter op gaat worden, het lijkt wel Rutte 5 dit akkoord
Dat zal best, maar dan gaat het ten koste van de winst van het bedrijf en daar hebben ze alleen zichzelf mee.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
HAHAHAHA.
Jij hebt nooit met consultants gewerkt of bij een groot bedrijf.
Het is gewoon exact hetzelfde
Klopt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vat het niet op als een aanval maar uit oprechte interesse. Hoe ziet jouw ideale politieke pad eruit binnen de huidige gegeven constellatie?
Kan mij niet van de indruk onttrekken dat jij je politiek nogal ontheemd zou voelen..
Het is zeker stilstand.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:20 schreef Harvest89 het volgende:
Nee.
Maar ik had ook veel erger verwacht.
Mijn grootste probleem is dat het gewoon stilstand is, en dat de boeren te veel zijn verwend.
Op het gebied van kansenongelijkheid, natuur/klimaat, kloof tussen arm en rijk zie ik weinig motivatie om er wat aan te doen.
Ik val er midden in, maar dat herken ik wel. Het genante is verder dat ook voor de linkerzijde geldt, er hoeft maar eens weer een geschikte lummel als lijsttrekker te komen, en het tij kan zo weer keren. Denk maar eens aan Wouter Bos die na Balkenende 1 Melkert opvolgde en bijna premier werd, slechts 6 maanden na de moord op Fortuyn.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt.
Ik zoek een sociaal-democratische partij die niet meedeint op de intersectionele hype maar gewoon weer rood beleid wil voeren voor iedereen.
Was vroeger mijn partij. Maar te soft op islamisering. Nederlanders kijken echt wel om zich heen en zien wat de problemen zijn. Snap het van de SP ook niet, papa Marijnissen benoemde vroeger die problemen wel.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
ongelooflijk dat SP er niets uit heeft weten te halen electoraal.
Werkende armen, steeds meer mensen die van de Voedselbank afhankelijk zijn, 600.000 (of was het 800.000) huishoudens die rond of onder de armoedegrens zitten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik val er midden in, maar dat herken ik wel. Het genante is verder dat ook voor de linkerzijde geldt, er hoeft maar eens weer een geschikte lummel als lijsttrekker te komen, en het tij kan zo weer keren. Denk maar eens aan Wouter Bos die na Balkenende 1 Melkert opvolgde en bijna premier werd, slechts 6 maanden na de moord op Fortuyn.
Bestaanszekerheid, dįįrvoor is de sociaal democratie. Wat dat betreft ook ongelooflijk dat SP er niets uit heeft weten te halen electoraal.
Daar ben ik juist heel blij om nu. Wat er ook uitkomt, het is beide winst. Of de EU buigt omdat ze verstandig zijn, of het wordt duidelijk dat de EU de verdragen niet wil aanpassen en dat wij bakzeil gaan halen. Maar in elk geval gaat het transparant worden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is zeker stilstand.
Maar ook dat veel voornemens in dit plan gaan sneuvelen bij de rechter. En in de EU.
En dan is het makkelijk de schuld af te schuiven naar deze instituties.
Het gaat allemaal zo schuren. En het bevordert de rechtstaat zeker niet.
Die Jaque Monasch past denk ik goed bij jouw denkbeelden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt.
Ik zoek een sociaal-democratische partij die niet meedeint op de intersectionele hype maar gewoon weer rood beleid wil voeren voor iedereen.
Alles moet kapot blijkbaar om een paar buitenlanders. Afbreken is lekker makkelijk en heeft weinig met het besturen van je land te maken. Dus nu maakt men expres beleid wat sowieso niet gaat lukken, maar dan kan als schuldige de EU worden aangewezen, niet de mensen die onrealistische plannen maken. Politiek kun je het niet noemen, het is vooral van het niveau kleuterklas.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar ben ik juist heel blij om nu. Wat er ook uitkomt, het is beide winst. Of de EU buigt omdat ze verstandig zijn, of het wordt duidelijk dat de EU de verdragen niet wil aanpassen en dat wij bakzeil gaan halen. Maar in elk geval gaat het transparant worden.
En dan gaat de vervolgvraag automatisch komen of wij wel in de EU kunnen blijven als wij op grote maatschappelijke dossiers geen stappen kunnen zetten omdat Brussel in de weg zit.
Ik meen het, dat is de grootste winst op konto van het aanstaande kabinet.
Ja ja. En hoeveel stappen op die gebieden denk je te kunnen zetten als dit land failliet is, wat het onvermijdelijk gevolg gaat zijn van niet in de EU blijven? Heeft de Brexit, types als jij dan echt niks getoond?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En dan gaat de vervolgvraag automatisch komen of wij wel in de EU kunnen blijven als wij op grote maatschappelijke dossiers geen stappen kunnen zetten omdat Brussel in de weg zit.
Nee. Mensen worden bespeeld. Dat is mijn voorspelling.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar ben ik juist heel blij om nu. Wat er ook uitkomt, het is beide winst. Of de EU buigt omdat ze verstandig zijn, of het wordt duidelijk dat de EU de verdragen niet wil aanpassen en dat wij bakzeil gaan halen. Maar in elk geval gaat het transparant worden.
Nee, er gaat niks kapot. Maar het zijn geen "paar" buitenlanders meer. Het zijn er meer dan 50k per jaar, die hebben huisvesting, scholing, en geld nodig. En een deel daarvan extra ondersteuning op het gebied van rechtspraak, jeugdzorg, en andere voorziening. Dat moet stoppen. Nog even los van alle culturele problemen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Alles moet kapot blijkbaar om een paar buitenlanders. Afbreken is lekker makkelijk en heeft weinig met het besturen van je land te maken. Dus nu maakt men expres beleid wat sowieso niet gaat lukken, maar dan kan als schuldige de EU worden aangewezen, niet de mensen die onrealistische plannen maken. Politiek kun je het niet noemen, het is vooral van het niveau kleuterklas.
Dit land gaat niet failliet, uk is ook niet failliet. Als Nederland het overweegt om er uit te stappen gaan DE en FR er alles aan doen om ons er in te houden. De EU kan een nexit zich helemaal niet permitteren.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja ja. En hoeveel stappen op die gebieden denk je te kunnen zetten als dit land failliet is, wat het onvermijdelijk gevolg gaat zijn van niet in de EU blijven? Heeft de Brexit, types als jij dan echt niks getoond?
Ik word niet bespeeld. Jij wordt bespeeld omdat je denkt dat het einde Nederland is als wij mogelijk beter af zijn buiten de EU.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Mensen worden bespeeld. Dat is mijn voorspelling.
Tenzij je een Brexit als een succesverhaal ziet.
De conclusies weten we toch al? Ja, het is zo dat de EU op bepaalde dossiers meer zeggenschap heeft dan de Nederlandse regering, dat we geen volledige autonomie meer hebben. En ja, het is zo dat in de EU zitten ons meer oplevert dan het kost.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En dan op een partij stemmen die dat allemaal wil afbreken. Want het gaat zo slecht met Nederland na al die jaren links aan de macht...quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, er gaat niks kapot. Maar het zijn geen "paar" buitenlanders meer. Het zijn er meer dan 50k per jaar, die hebben huisvesting, scholing, en geld nodig. En een deel daarvan extra ondersteuning op het gebied van rechtspraak, jeugdzorg, en andere voorziening. Dat moet stoppen. Nog even los van alle culturele problemen.
[..]
Dit land gaat niet failliet, uk is ook niet failliet. Als Nederland het overweegt om er uit te stappen gaan DE en FR er alles aan doen om ons er in te houden. De EU kan een nexit zich helemaal niet permitteren.
[..]
Ik word niet bespeeld. Jij wordt bespeeld omdat je denkt dat het einde Nederland is als wij mogelijk beter af zijn buiten de EU.
Wat hoop je ermee te bereiken.. Voor een handelsnatie als NL, buiten de EU?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik word niet bespeeld. Jij wordt bespeeld omdat je denkt dat het einde Nederland is als wij mogelijk beter af zijn buiten de EU.
Puur een gedachtenspinsel van een leek 😁quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Je moet in een doorvoerland, een handels- en exportland bij uitstek, ook gezien onze ligging, wel volslagen achterlijk zijn om serieus te denken dat een Nexit een goed idee zou zijn voor Nederland.
Een Nexit zal nog desastreuzere gevolgen hebben voor ons land dan de Brexit voor het Verenigd Koninkrijk.
Even los van de rest van je verhaal: het Verenigd Koninkrijk is financieel een behoorlijk ziek land inmiddels, zeker nį de Brexit. Publieke voorzieningen als de zorg (NHS is/was echt de top, maar gaat in rap tempo naar de klote), bibliotheken, OV etc worden compleet verwaarloosd.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit land gaat niet failliet, uk is ook niet failliet. Als Nederland het overweegt om er uit te stappen gaan DE en FR er alles aan doen om ons er in te houden. De EU kan een nexit zich helemaal niet permitteren.
[..]
Klopt. Maar ook vice versa. De polarisatie is enorm. Hoe dat op te lossen, geen idee. Maar ook dit kabinet gaat daar - helaas - niet bij helpen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:57 schreef Beaurealis het volgende:
Ik ben 'blij' met het akkoord in de zin dat het me een morele boost geeft dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Of het in de praktijk uitmaakt? Ik denk dat we te laat zijn. Een imam kan hier ongehinderd zijn haat spuien en zie hem dan nog maar eens uit te zetten. Een islamitische school gooi je ook niet zomaar dicht dus de haat tegen alles wat niet moslim is zal groter worden. Al met al, het had slechter kunnen zijn maar alle problemen los je er niet mee op. We gaan het zien. Opsporing Verzocht zal voorlopig nog wel een tijd nodig zijn helaas.
Ze verschuiven gewoon een groot deel van Rotterdam naar Antwerpen en Hamburg (en bv. Le Havre, Bremen, Marseille).quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Puur een gedachtenspinsel van een leek 😁
Maar zou het, omdat wij van oudsher altijd al een belangrijk handels- en doorvoerland zijn geweest, met een belangrijke haven en grote belangrijke internetknooppunten en weet ik veel wat, niet heel anders verlopen dan voor de Britten?
Mits goede afspraken?
Noorwegen en Zwitserland zitten ook niet bij de EU, en dat zijn toch ook bepaald geen B-landen.
Dat kan maar dan wordt het een nogal softe Nexit waarbij we binnen Schengen en de interne markt blijven en dus ook gewoon braaf alle Brusselse regels overnemen maar geen invloed meer hebben opdoe regels. Zoek maar eens op de Noorse faxdemocratiequote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Puur een gedachtenspinsel van een leek 😁
Maar zou het, omdat wij van oudsher altijd al een belangrijk handels- en doorvoerland zijn geweest, met een belangrijke haven en grote belangrijke internetknooppunten en weet ik veel wat, niet heel anders verlopen dan voor de Britten?
Mits goede afspraken?
Noorwegen en Zwitserland zitten ook niet bij de EU, en dat zijn toch ook bepaald geen B-landen.
Noorwegen en Zwitserland hebben zich gecommitteerd om verreweg het grootste deel van de Europese regelgeving gewoon integraal over te nemen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze verschuiven gewoon een groot deel van Rotterdam naar Antwerpen en Hamburg (en bv. Le Havre, Bremen, Marseille).
Noorwegen en Zwitserland hebben dat van begin af goed uitonderhandeld. Bij een Nexit ga je met 'ruzie' uitelkaar. Dan gun je de ander niks ten koste van je eigen.
Dat is ook wel weer waar ja. Een harde Nexit om de 'regie terug te pakken' is gewoon funest voor ons land.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Noorwegen en Zwitserland hebben zich gecommitteerd om verreweg het grootste deel van de Europese regelgeving gewoon integraal over te nemen.
Dat soort sentimenten krijg je als we ons massaal op laten naaien om boos te doen over buitenlanders.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer waar ja. Een harde Nexit om de 'regie terug te pakken' is gewoon funest voor ons land.
Tja. Ik hoop in ieder geval dat het nooit zover komt. Bij een harde Nexit ben ik per direct vertrokken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat soort sentimenten krijg je als we ons massaal op laten naaien om boos te doen over buitenlanders.
Dit is vooral een verademing.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Minder klimaathysterie, minder migratie, minder woke en een op het oog redelijk economisch beleid.
Het had slechter gekund.
Troost je. Gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer waar ja. Een harde Nexit om de 'regie terug te pakken' is gewoon funest voor ons land.
Ze moeten de rechtse hobby’s toch ergens van betalen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is vooral een verademing.
Btw omhoog en panelen/salderingsregeling er af ben ik het niet mee eens. Absoluut niet.
En waardoor is die polarisatie gekomen exact?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt. Maar ook vice versa. De polarisatie is enorm. Hoe dat op te lossen, geen idee. Maar ook dit kabinet gaat daar - helaas - niet bij helpen.
Btw op boeken en cultuur. Die gaat dat doenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze moeten de rechtse hobby’s toch ergens van betalen.
Goedkoop rechts populisme vooral.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En waardoor is die polarisatie gekomen exact?
Het is een kabinet voor wensdenkers. Maar die zijn nu vast gelukkig.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Btw op boeken en cultuur. Die gaat dat doen
Maar hou het jezelf maar voor.
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Goedkoop rechts populisme vooral.
Meer van dit zuur graag.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is een kabinet voor wensdenkers. Maar die zijn nu vast gelukkig.
Ik zou het begin niet precies weten hoor. Ik ben ook niet zo van het "vingertje wijzen van jij begon dus.."quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En waardoor is die polarisatie gekomen exact?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |