abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213598444
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daar ben ik juist heel blij om nu. Wat er ook uitkomt, het is beide winst. Of de EU buigt omdat ze verstandig zijn, of het wordt duidelijk dat de EU de verdragen niet wil aanpassen en dat wij bakzeil gaan halen. Maar in elk geval gaat het transparant worden.

En dan gaat de vervolgvraag automatisch komen of wij wel in de EU kunnen blijven als wij op grote maatschappelijke dossiers geen stappen kunnen zetten omdat Brussel in de weg zit.

Ik meen het, dat is de grootste winst op konto van het aanstaande kabinet.
De conclusies weten we toch al? Ja, het is zo dat de EU op bepaalde dossiers meer zeggenschap heeft dan de Nederlandse regering, dat we geen volledige autonomie meer hebben. En ja, het is zo dat in de EU zitten ons meer oplevert dan het kost.

Daarvoor hoef je niet nu nogmaals een paar keer te gaan vragen wat we al weten. "Het wordt nu duidelijk" is ook onzin: zowel op stikstof, op mest en op asiel heeft Rutte IV ook al gevraagd wat er mogelijk is, voor ieder die de politiek volgt is het dus allang duidelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 17 mei 2024 @ 21:21:14 #227
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213598460
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, er gaat niks kapot. Maar het zijn geen "paar" buitenlanders meer. Het zijn er meer dan 50k per jaar, die hebben huisvesting, scholing, en geld nodig. En een deel daarvan extra ondersteuning op het gebied van rechtspraak, jeugdzorg, en andere voorziening. Dat moet stoppen. Nog even los van alle culturele problemen.
[..]
Dit land gaat niet failliet, uk is ook niet failliet. Als Nederland het overweegt om er uit te stappen gaan DE en FR er alles aan doen om ons er in te houden. De EU kan een nexit zich helemaal niet permitteren.
[..]
Ik word niet bespeeld. Jij wordt bespeeld omdat je denkt dat het einde Nederland is als wij mogelijk beter af zijn buiten de EU.
En dan op een partij stemmen die dat allemaal wil afbreken. Want het gaat zo slecht met Nederland na al die jaren links aan de macht...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213598476
Je moet in een doorvoerland, een handels- en exportland bij uitstek, ook gezien onze ligging, wel volslagen achterlijk zijn om serieus te denken dat een Nexit een goed idee zou zijn voor Nederland.

Een Nexit zal nog desastreuzere gevolgen hebben voor ons land dan de Brexit voor het Verenigd Koninkrijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 21:22:48 #229
236264 crew  capricia
pi_213598485
quote:

[..]

Ik word niet bespeeld. Jij wordt bespeeld omdat je denkt dat het einde Nederland is als wij mogelijk beter af zijn buiten de EU.
Wat hoop je ermee te bereiken.. Voor een handelsnatie als NL, buiten de EU?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213598657
Meh. Anti islam enzo is best leuk maar pro domme boeren is weer kut. We zien allemaal wel hoe het loopt. Heb er weinig vertrouwen in dat het lang goed zal gaan tussen dit volk.

EU of geen EU heb ik verder geen sterke mening over. Is ook niet zo spannend.
Conscience do cost.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 21:49:24 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213598855
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Je moet in een doorvoerland, een handels- en exportland bij uitstek, ook gezien onze ligging, wel volslagen achterlijk zijn om serieus te denken dat een Nexit een goed idee zou zijn voor Nederland.

Een Nexit zal nog desastreuzere gevolgen hebben voor ons land dan de Brexit voor het Verenigd Koninkrijk.
Puur een gedachtenspinsel van een leek 😁

Maar zou het, omdat wij van oudsher altijd al een belangrijk handels- en doorvoerland zijn geweest, met een belangrijke haven en grote belangrijke internetknooppunten en weet ik veel wat, niet heel anders verlopen dan voor de Britten?
Mits goede afspraken?

Noorwegen en Zwitserland zitten ook niet bij de EU, en dat zijn toch ook bepaald geen B-landen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213599019
Ik ben 'blij' met het akkoord in de zin dat het me een morele boost geeft dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Of het in de praktijk uitmaakt? Ik denk dat we te laat zijn. Een imam kan hier ongehinderd zijn haat spuien en zie hem dan nog maar eens uit te zetten. Een islamitische school gooi je ook niet zomaar dicht dus de haat tegen alles wat niet moslim is zal groter worden. Al met al, het had slechter kunnen zijn maar alle problemen los je er niet mee op. We gaan het zien. Opsporing Verzocht zal voorlopig nog wel een tijd nodig zijn helaas.
pi_213599584
quote:
[..]
Dit land gaat niet failliet, uk is ook niet failliet. Als Nederland het overweegt om er uit te stappen gaan DE en FR er alles aan doen om ons er in te houden. De EU kan een nexit zich helemaal niet permitteren.
[..]
Even los van de rest van je verhaal: het Verenigd Koninkrijk is financieel een behoorlijk ziek land inmiddels, zeker ná de Brexit. Publieke voorzieningen als de zorg (NHS is/was echt de top, maar gaat in rap tempo naar de klote), bibliotheken, OV etc worden compleet verwaarloosd.

Nee, als de Brexit ons één ding heeft geleerd, dan is het dat een Nexit zeer, zeer waarschijnlijk een enorm negatieve impact gaat hebben op de financiële positie van Nederland. Nu zijn we nog sterk, maar ook in de huidige vorm ligt er o.a. met de vergrijzing nog veel werk in het verschiet.
pi_213599601
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:57 schreef Beaurealis het volgende:
Ik ben 'blij' met het akkoord in de zin dat het me een morele boost geeft dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Of het in de praktijk uitmaakt? Ik denk dat we te laat zijn. Een imam kan hier ongehinderd zijn haat spuien en zie hem dan nog maar eens uit te zetten. Een islamitische school gooi je ook niet zomaar dicht dus de haat tegen alles wat niet moslim is zal groter worden. Al met al, het had slechter kunnen zijn maar alle problemen los je er niet mee op. We gaan het zien. Opsporing Verzocht zal voorlopig nog wel een tijd nodig zijn helaas.
Klopt. Maar ook vice versa. De polarisatie is enorm. Hoe dat op te lossen, geen idee. Maar ook dit kabinet gaat daar - helaas - niet bij helpen.
pi_213599653
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Maar zou het, omdat wij van oudsher altijd al een belangrijk handels- en doorvoerland zijn geweest, met een belangrijke haven en grote belangrijke internetknooppunten en weet ik veel wat, niet heel anders verlopen dan voor de Britten?
Mits goede afspraken?

Noorwegen en Zwitserland zitten ook niet bij de EU, en dat zijn toch ook bepaald geen B-landen.
Ze verschuiven gewoon een groot deel van Rotterdam naar Antwerpen en Hamburg (en bv. Le Havre, Bremen, Marseille).

Noorwegen en Zwitserland hebben dat van begin af goed uitonderhandeld. Bij een Nexit ga je met 'ruzie' uitelkaar. Dan gun je de ander niks ten koste van je eigen.
pi_213599846
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Mits goede afspraken?

Dat kan maar dan wordt het een nogal softe Nexit waarbij we binnen Schengen en de interne markt blijven en dus ook gewoon braaf alle Brusselse regels overnemen maar geen invloed meer hebben opdoe regels. Zoek maar eens op de Noorse faxdemocratie ;).
Als we volledige controle willen, dan gaan we heel fors in onze economie snijden.
pi_213599863
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:47 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ze verschuiven gewoon een groot deel van Rotterdam naar Antwerpen en Hamburg (en bv. Le Havre, Bremen, Marseille).

Noorwegen en Zwitserland hebben dat van begin af goed uitonderhandeld. Bij een Nexit ga je met 'ruzie' uitelkaar. Dan gun je de ander niks ten koste van je eigen.
Noorwegen en Zwitserland hebben zich gecommitteerd om verreweg het grootste deel van de Europese regelgeving gewoon integraal over te nemen.
pi_213599929
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Noorwegen en Zwitserland hebben zich gecommitteerd om verreweg het grootste deel van de Europese regelgeving gewoon integraal over te nemen.
Dat is ook wel weer waar ja. Een harde Nexit om de 'regie terug te pakken' is gewoon funest voor ons land.
pi_213600087
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:15 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat is ook wel weer waar ja. Een harde Nexit om de 'regie terug te pakken' is gewoon funest voor ons land.
Dat soort sentimenten krijg je als we ons massaal op laten naaien om boos te doen over buitenlanders.
pi_213600096
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat soort sentimenten krijg je als we ons massaal op laten naaien om boos te doen over buitenlanders.
Tja. Ik hoop in ieder geval dat het nooit zover komt. Bij een harde Nexit ben ik per direct vertrokken.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 23:41:48 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213600144
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Minder klimaathysterie, minder migratie, minder woke en een op het oog redelijk economisch beleid.

Het had slechter gekund.
Dit is vooral een verademing.

Btw omhoog en panelen/salderingsregeling er af ben ik het niet mee eens. Absoluut niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 17 mei 2024 @ 23:42:37 #242
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213600150
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:15 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Troost je. Gaat niet gebeuren.
1947-2016
pi_213600177
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit is vooral een verademing.

Btw omhoog en panelen/salderingsregeling er af ben ik het niet mee eens. Absoluut niet.
Ze moeten de rechtse hobby’s toch ergens van betalen.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 23:47:07 #244
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213600181
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:42 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Klopt. Maar ook vice versa. De polarisatie is enorm. Hoe dat op te lossen, geen idee. Maar ook dit kabinet gaat daar - helaas - niet bij helpen.
En waardoor is die polarisatie gekomen exact?
1947-2016
  vrijdag 17 mei 2024 @ 23:48:17 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213600189
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze moeten de rechtse hobby’s toch ergens van betalen.
Btw op boeken en cultuur. Die gaat dat doen :')

Maar hou het jezelf maar voor.
1947-2016
pi_213600194
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Goedkoop rechts populisme vooral.
pi_213600198
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Btw op boeken en cultuur. Die gaat dat doen :')

Maar hou het jezelf maar voor.
Het is een kabinet voor wensdenkers. Maar die zijn nu vast gelukkig.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 23:50:09 #248
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213600204
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Goedkoop rechts populisme vooral.
:D
Hou dat jezelf ook maar voor.
1947-2016
  vrijdag 17 mei 2024 @ 23:51:15 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213600210
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is een kabinet voor wensdenkers. Maar die zijn nu vast gelukkig.
Meer van dit zuur graag.

Genieten.
1947-2016
pi_213600217
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik zou het begin niet precies weten hoor. Ik ben ook niet zo van het "vingertje wijzen van jij begon dus.."

Maar feit is dat veel factoren het nu versterken ipv verminderen. En dat zorgt voor steeds meer verdeeldheid. Zo triest. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')