De conclusies weten we toch al? Ja, het is zo dat de EU op bepaalde dossiers meer zeggenschap heeft dan de Nederlandse regering, dat we geen volledige autonomie meer hebben. En ja, het is zo dat in de EU zitten ons meer oplevert dan het kost.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar ben ik juist heel blij om nu. Wat er ook uitkomt, het is beide winst. Of de EU buigt omdat ze verstandig zijn, of het wordt duidelijk dat de EU de verdragen niet wil aanpassen en dat wij bakzeil gaan halen. Maar in elk geval gaat het transparant worden.
En dan gaat de vervolgvraag automatisch komen of wij wel in de EU kunnen blijven als wij op grote maatschappelijke dossiers geen stappen kunnen zetten omdat Brussel in de weg zit.
Ik meen het, dat is de grootste winst op konto van het aanstaande kabinet.
En dan op een partij stemmen die dat allemaal wil afbreken. Want het gaat zo slecht met Nederland na al die jaren links aan de macht...quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, er gaat niks kapot. Maar het zijn geen "paar" buitenlanders meer. Het zijn er meer dan 50k per jaar, die hebben huisvesting, scholing, en geld nodig. En een deel daarvan extra ondersteuning op het gebied van rechtspraak, jeugdzorg, en andere voorziening. Dat moet stoppen. Nog even los van alle culturele problemen.
[..]
Dit land gaat niet failliet, uk is ook niet failliet. Als Nederland het overweegt om er uit te stappen gaan DE en FR er alles aan doen om ons er in te houden. De EU kan een nexit zich helemaal niet permitteren.
[..]
Ik word niet bespeeld. Jij wordt bespeeld omdat je denkt dat het einde Nederland is als wij mogelijk beter af zijn buiten de EU.
Wat hoop je ermee te bereiken.. Voor een handelsnatie als NL, buiten de EU?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik word niet bespeeld. Jij wordt bespeeld omdat je denkt dat het einde Nederland is als wij mogelijk beter af zijn buiten de EU.
Puur een gedachtenspinsel van een leek 😁quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Je moet in een doorvoerland, een handels- en exportland bij uitstek, ook gezien onze ligging, wel volslagen achterlijk zijn om serieus te denken dat een Nexit een goed idee zou zijn voor Nederland.
Een Nexit zal nog desastreuzere gevolgen hebben voor ons land dan de Brexit voor het Verenigd Koninkrijk.
Even los van de rest van je verhaal: het Verenigd Koninkrijk is financieel een behoorlijk ziek land inmiddels, zeker ná de Brexit. Publieke voorzieningen als de zorg (NHS is/was echt de top, maar gaat in rap tempo naar de klote), bibliotheken, OV etc worden compleet verwaarloosd.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit land gaat niet failliet, uk is ook niet failliet. Als Nederland het overweegt om er uit te stappen gaan DE en FR er alles aan doen om ons er in te houden. De EU kan een nexit zich helemaal niet permitteren.
[..]
Klopt. Maar ook vice versa. De polarisatie is enorm. Hoe dat op te lossen, geen idee. Maar ook dit kabinet gaat daar - helaas - niet bij helpen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:57 schreef Beaurealis het volgende:
Ik ben 'blij' met het akkoord in de zin dat het me een morele boost geeft dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Of het in de praktijk uitmaakt? Ik denk dat we te laat zijn. Een imam kan hier ongehinderd zijn haat spuien en zie hem dan nog maar eens uit te zetten. Een islamitische school gooi je ook niet zomaar dicht dus de haat tegen alles wat niet moslim is zal groter worden. Al met al, het had slechter kunnen zijn maar alle problemen los je er niet mee op. We gaan het zien. Opsporing Verzocht zal voorlopig nog wel een tijd nodig zijn helaas.
Ze verschuiven gewoon een groot deel van Rotterdam naar Antwerpen en Hamburg (en bv. Le Havre, Bremen, Marseille).quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Puur een gedachtenspinsel van een leek 😁
Maar zou het, omdat wij van oudsher altijd al een belangrijk handels- en doorvoerland zijn geweest, met een belangrijke haven en grote belangrijke internetknooppunten en weet ik veel wat, niet heel anders verlopen dan voor de Britten?
Mits goede afspraken?
Noorwegen en Zwitserland zitten ook niet bij de EU, en dat zijn toch ook bepaald geen B-landen.
Dat kan maar dan wordt het een nogal softe Nexit waarbij we binnen Schengen en de interne markt blijven en dus ook gewoon braaf alle Brusselse regels overnemen maar geen invloed meer hebben opdoe regels. Zoek maar eens op de Noorse faxdemocratiequote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Puur een gedachtenspinsel van een leek 😁
Maar zou het, omdat wij van oudsher altijd al een belangrijk handels- en doorvoerland zijn geweest, met een belangrijke haven en grote belangrijke internetknooppunten en weet ik veel wat, niet heel anders verlopen dan voor de Britten?
Mits goede afspraken?
Noorwegen en Zwitserland zitten ook niet bij de EU, en dat zijn toch ook bepaald geen B-landen.
Noorwegen en Zwitserland hebben zich gecommitteerd om verreweg het grootste deel van de Europese regelgeving gewoon integraal over te nemen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze verschuiven gewoon een groot deel van Rotterdam naar Antwerpen en Hamburg (en bv. Le Havre, Bremen, Marseille).
Noorwegen en Zwitserland hebben dat van begin af goed uitonderhandeld. Bij een Nexit ga je met 'ruzie' uitelkaar. Dan gun je de ander niks ten koste van je eigen.
Dat is ook wel weer waar ja. Een harde Nexit om de 'regie terug te pakken' is gewoon funest voor ons land.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Noorwegen en Zwitserland hebben zich gecommitteerd om verreweg het grootste deel van de Europese regelgeving gewoon integraal over te nemen.
Dat soort sentimenten krijg je als we ons massaal op laten naaien om boos te doen over buitenlanders.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer waar ja. Een harde Nexit om de 'regie terug te pakken' is gewoon funest voor ons land.
Tja. Ik hoop in ieder geval dat het nooit zover komt. Bij een harde Nexit ben ik per direct vertrokken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat soort sentimenten krijg je als we ons massaal op laten naaien om boos te doen over buitenlanders.
Dit is vooral een verademing.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Minder klimaathysterie, minder migratie, minder woke en een op het oog redelijk economisch beleid.
Het had slechter gekund.
Troost je. Gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer waar ja. Een harde Nexit om de 'regie terug te pakken' is gewoon funest voor ons land.
Ze moeten de rechtse hobby’s toch ergens van betalen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is vooral een verademing.
Btw omhoog en panelen/salderingsregeling er af ben ik het niet mee eens. Absoluut niet.
En waardoor is die polarisatie gekomen exact?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt. Maar ook vice versa. De polarisatie is enorm. Hoe dat op te lossen, geen idee. Maar ook dit kabinet gaat daar - helaas - niet bij helpen.
Btw op boeken en cultuur. Die gaat dat doenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze moeten de rechtse hobby’s toch ergens van betalen.
Goedkoop rechts populisme vooral.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En waardoor is die polarisatie gekomen exact?
Het is een kabinet voor wensdenkers. Maar die zijn nu vast gelukkig.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Btw op boeken en cultuur. Die gaat dat doen
Maar hou het jezelf maar voor.
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Goedkoop rechts populisme vooral.
Meer van dit zuur graag.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is een kabinet voor wensdenkers. Maar die zijn nu vast gelukkig.
Ik zou het begin niet precies weten hoor. Ik ben ook niet zo van het "vingertje wijzen van jij begon dus.."quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En waardoor is die polarisatie gekomen exact?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |