Een andere zonder PWquote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:23 schreef Tijger_m het volgende:
Voor de geinteresseerden, de NRC heeft alle punten op een rijtje gezet:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-partijen-a4199112
Geen D66-fan en heb er genoeg op aan te merken, maar ik begrijp niet waarom in een topic over het huidige regeerakkoord er gebasht moet worden op D66 dan wel op D66-stemmers. Hou het gewoon ontopic.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 06:49 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Het uitstroom in de zorg is ook hoog. Werken in de zorg aantrekkelijker maken zou dan helpen tegen de tekorten. Het CBS zegt het volgende:
[..]
Maar toen in 20202 de PVV een stemming had aangevraagd over een voorstel zorgmedewerkers structureel beter te belonen liepen de D66 Kamerleden en Kamerleden van de andere coalitiepartijen de kamer uit zodat er niet genoeg Kamerleden overbleven voor de stemming.
Misschien niet handig om te korten op zorgopleidingen maar dat hangt ook af van het aanbod of dat werkelijk problematisch is. Hoe dan ook, D66 heeft de zorg ook geen goede dienst bewezen. Dan kan jij als D66 stemmer wel naar de PVV wijzen maar eens in de spiegel kijken kan ook geen kwaad. Maar dat is wel bekend gedrag van D66'ers, altijd mopperen op anderen maar nooit eens de verantwoordelijkheid nemen voor de keuzes van D66 zelf.
Je weet dat je nu hetzelfde reageert als mensen die een 180 graden andere mening dan jij hebben he? Komt er een 'linkse' regering aan de macht, dan kun je net zo goed jouw soort reacties verwachten van hun kant.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:22 schreef Blastbeat het volgende:
Het is domrechts gelul door en voor hufters. Gelukkig is een flink deel onuitvoerbaar.
Maar wat zegt het veel over Nederland dat dit soort rancuneus, zwakzinnig tokkiegezwam op instemming van een meerderheid kan rekenen. Dat vind ik het écht slechte nieuws.
Sorry, daar kan ik helaas weinig aan doen, het is niet toegestaan om NRC artikelen te copy/pasten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 01:32 schreef Godshand het volgende:
[..]
Moet je wel lid van NRC zijn/worden, anders komt eerst de pagina die vraagt je iDeal te starten/creditcard te trekken
Dat is complete onzin, we lopen zelfs flink achter op de rest van de EU, er is wel een inhaalslag gemaakt de laatste jaren maar het idee dat we voorop lopen is echt compleet onjuist.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:18 schreef wpor het volgende:
[..]
Qua klimaat, ja. We gingen daarin verder dan Europese richtlijnen voorschrijven.
Ik ben allergisch voor pot ketel gedrag. Het is makkelijk verwijten te maken zonder je eigen aandeel in de ontstane problemen mee te wegen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:03 schreef FYazz het volgende:
[..]
Geen D66-fan en heb er genoeg op aan te merken, maar ik begrijp niet waarom in een topic over het huidige regeerakkoord er gebasht moet worden op D66 dan wel op D66-stemmers. Hou het gewoon ontopic.
"Misschien niet handig om te korten op zorgopleidingen maar dat hangt ook af van het aanbod of dat werkelijk problematisch is"
Wat bedoel je hier precies mee?
Het aanbod van zorgopleidingen is niet problematisch. Het gebrek aan voldoende zorgpersoneel wel, dus het korten op zorgopleidingen is niet wenselijk.
Daarnaast is het problematisch dat zorginstellingen minder leerplekken beschikbaar kunnen stellen omdat er onvoldoende financiële middelen zijn om deze leerperiode (waarin leerlingen vaak wel loon krijgen, maar nog niet zelfstandig mogen werken) te overbruggen.
Zorginstellingen ontvangen vanuit overheid/verzekeraar een vergoeding voor de zorgverlening, maar extra inkomsten voor het opleiden van personeel, het (versneld) digitaliseren van zorg of voor zorginnovaties ontvangen zij doorgaans niet.
Dit zorgt voor stilstand in de zorgsector.
Dat in het regeerakkoord geen enkele oplossing voor de krapte in de zorgsector wordt aangedragen en wel wordt bezuinigd op opleiden, onderzoek en wetenschap vind ik dan ook een slechte zaak. Had ook eigenlijk meer verwacht met Agema vanuit de PVV.
Ja er staan in het akkoord wat holle frasen in over autonomie en loopbaanontwikkeling in de zorg, maar dat zijn zaken waarover al lang wordt gesproken met bonden, brancheorganisaties en werkgevers.
Ik mis echte oplossingen voor de krapte in de zorgsector, de wildgroei aan zzp’ers die niet worden gecontroleerd, de lastenverzwaring voor zorginstellingen zonder tegemoetkoming, het gebrek aan werkplezier doordat alles op tijd gaat etc.
Nou en? Het is ook de absolute tegenpool.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Je weet dat je nu hetzelfde reageert als mensen die een 180 graden andere mening dan jij hebben he? Komt er een 'linkse' regering aan de macht, dan kun je net zo goed jouw soort reacties verwachten van hun kant.
Ton CO2 per capitaquote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is complete onzin, we lopen zelfs flink achter op de rest van de EU, er is wel een inhaalslag gemaakt de laatste jaren maar het idee dat we voorop lopen is echt compleet onjuist.
Toch vind ik de korte termijn visie wel zorgwekkend. Ik vraag me echt af hoe je mensen die niet geïntersseerd zijn politiek toch, als is het maar een beetje, een lange termijn visie kun laten ontwikkelen die verder gaat dan "buitenlanders = slecht, ik = goed". Of dat nou linksom of rechtsom is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Je weet dat je nu hetzelfde reageert als mensen die een 180 graden andere mening dan jij hebben he? Komt er een 'linkse' regering aan de macht, dan kun je net zo goed jouw soort reacties verwachten van hun kant.
M.a.w.: de kwalificatie 'dit soort rancuneus, zwakzinnig tokkiegedram' is net zo goed op jouw reactie toepasbaar.
Sowieso, woningen toewijzen heeft de regering volgens mij helemaal niets over te vertellen, dat is gewoon een holle frase, dat beleid ligt bij de gemeentes.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:53 schreef Saboo het volgende:
[..]
Toch vind ik de korte termijn visie wel zorgwekkend. Ik vraag me echt af hoe je mensen die niet geïntersseerd zijn politiek toch, als is het maar een beetje, een lange termijn visie kun laten ontwikkelen die verder gaat dan "buitenlanders = slecht, ik = goed". Of dat nou linksom of rechtsom is.
Ik ben (zeer) kritisch op instroom, maar asielzoekers uitsluiten van urgentie voor en woning is echt onmogelijk.....Want dakloze immigranten gaan voor minder problemen zorgen
...
Het bezuinigen op de rijksambtenaren gaat ook net zo'n farce worden als het afschaffen van het ministerie van huisvesting (en het vervolgens weer moeten optuigen).
Als dat zo is, dan moeten ze weer de regie gaan nemen daarover.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso, woningen toewijzen heeft de regering volgens mij helemaal niets over te vertellen, dat is gewoon een holle frase, dat beleid ligt bij de gemeentes.
Met 22% minder ambtenaren?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan moeten ze weer de regie gaan nemen daarover.
Ja.quote:
Dit is een beetje het niveau van tegenwoordig.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:53 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Door dit soort reacties is het kabinet al geslaagd.
Zelf niet doorhebben dat ze er ook door geraakt wordenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:33 schreef Intint het volgende:
[..]
Dit is een beetje het niveau van tegenwoordig.
Iemand legt op een normale manier uit waarom hij/zij niet tevreden is met dit akkoord.
Domrechts: Yes! Een links persoon is boos hihihi! Bier en tieten jalalalala.
Kom, kom, ze hebben kunnen schoppen naar asielzoekers, dat is alles wat telt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zelf niet doorhebben dat ze er ook door geraakt worden
De totale achterlijkheid in volle glorie
4 kerncentrales? Cool maar daar moeten we wel tot 2075 op wachten vrees ik.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
VVD is dik tevreden.
[ afbeelding ]
Dat geldt net zo hard voor de andere kant hoor.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:33 schreef Intint het volgende:
[..]
Dit is een beetje het niveau van tegenwoordig.
Iemand legt op een normale manier uit waarom hij/zij niet tevreden is met dit akkoord.
Domrechts: Yes! Een links persoon is boos hihihi! Bier en tieten jalalalala.
Schoolvoorbeeld dit van vorige post.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom, kom, ze hebben kunnen schoppen naar asielzoekers, dat is alles wat telt.
https://www.hartvannederl(...)te-steun-rekenen-vanquote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Schoolvoorbeeld dit van vorige post.
Nee, dat je automatisch met een dergelijke reactie komt wanneer het over rechts gaat, en dat wel vaker, is wat ik aankaart.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)te-steun-rekenen-van
3 van de top 5 zijn asielzoekers onderwerpen. Mag dat gezegd worden van jou of ontbreekt daar de nuance in?
Nee. Maar ik zit er goed genoeg bij om er niet veel last van te hebben. Dus, tsja ... Ik wens mensen veel succes en sterkte met de gevolgen en zo.quote:Zijn we een beetje blij met het regeerakkoord?
Dit topic gaat over het hoofdlijnen akkoord van rechtse partijen dus dan gaat het over rechts. Duh.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat je automatisch met een dergelijke reactie komt wanneer het over rechts gaat, en dat wel vaker, is wat ik aankaart.
Ja, en het dan direct maar weer afmaken met een one-liner over vreemdelingen maakt het niet echt een heel productieve bijdrage, wel?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit topic gaat over het hoofdlijnen akkoord van rechtse partijen dus dan gaat het over rechts. Duh.
Ja ik dacht altijd dat Rutte geen visie had maar de tegenstellingen in dit akkoord slaan echt alles.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
Als ik dit lees dan denk ik toch dat dit akkoord door Dumb & Dumber geschreven is:
[..]
Met name het laatste punt wekt op de lach(huil)spieren.
HAHAHAHA.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je een taak laat uitvoeren door een klein bedrijf die hier twee ton voor vraagt, zal deze dit zo efficiënt mogelijk doen om de winst to optimaliseren. Ze kunnen geen verkeerde beslissing permitteren want anders gaan ze over de kop.
De overheid gaat eerst twaalf onderzoeken starten over hoe en wie de taak het beste kan/moet uitvoeren, vervolgens wordt er een keuze gemaakt en blijkt dat niemand bij de overheid kennis van zaken heeft over de gekozen richting. Dan wordt een aantal externe opgetrommeld (vandaar die vacatures), die de taak dan moet uitvoeren.
Echter blijkt later dat de gekozen richting eigenlijk niet juiste was (kan een bedrijf zich niet permitteren zonder failliet de gaan, maar de overheid wel dankzij de belastingbetaler) en de overheid de taak toch niet zelf kan uitvoeren, dan komen ze, nadat ze een miljoen euro belastinggeld over de balk hebben gesmeten toch weer bij dat kleine bedrijf dat de taak uitvoert voor twee ton.
En zo gaat het bij ongelofelijk veel ambtenarenapparaten. Ken jij één overheidsproject dat binnen de geraamde kosten is gebleven en de deadline heeft gehaald?
Yep. En soms nog veel erger dan de overheid.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
HAHAHAHA.
Jij hebt nooit met consultants gewerkt of bij een groot bedrijf.
Het is gewoon exact hetzelfde maar dan duurder.
Vat het niet op als een aanval maar uit oprechte interesse. Hoe ziet jouw ideale politieke pad eruit binnen de huidige gegeven constellatie?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voorts is dit een deplorabel akkoord dat bol staat van onuitvoerbare plannen, het op de lange baan schuiven van problemen en totaal onrealistische doelen. 22% minder rijksambtenaren als er nu al een tekort is, is wel het meest schrijnende voorbeeld van dit aan alle kanten (juridisch, economisch, sociaal) rammelende document.
Dat heb ik niet meegekregen, waar heb je dat gevonden?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:40 schreef Zwansen het volgende:
Ik begreep ook dat de provincies en gemeentes met 10% gekort worden, maar ondertussen steeds meer taken erbij krijgen.
Leuk aangezien vele gemeentes al enorm in de financiële shit zitten en bakken met geld kwijt zijn aan zaken als langdurige zorg en jeugdzorg en daar nu al amper geld voor hebben. En dan straks kan de Nederlander weer klagen waarom de (jeugd)zorg zo matig is.
MAAR WE HEBBEN WEL HET EIGEN RISICO VERLAAGD!
Puntje 29:quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heb ik niet meegekregen, waar heb je dat gevonden?
Er zitten ook moeilijke maatregelen in. Dat is verantwoordelijkheid nemen. Het akkoord bestaat niet uit alleen maar bier en bitterballen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:40 schreef Zwansen het volgende:
Ik begreep ook dat de provincies en gemeentes met 10% gekort worden, maar ondertussen steeds meer taken erbij krijgen.
Leuk aangezien vele gemeentes al enorm in de financiële shit zitten en bakken met geld kwijt zijn aan zaken als langdurige zorg en jeugdzorg en daar nu al amper geld voor hebben. En dan straks kan de Nederlander weer klagen waarom de (jeugd)zorg zo matig is.
MAAR WE HEBBEN WEL HET EIGEN RISICO VERLAAGD!
Voorlopig nemen ze nog geen enkele verantwoording en geen van de verantwoordelijken gaat beleid uitvoeren. Toch wel een aardige nuance als het om verantwoording gaat.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zitten ook moeilijke maatregelen in. Dat is verantwoordelijkheid nemen. Het akkoord bestaat niet uit alleen maar bier en bitterballen.
Het akkoord is van het niveau bier en bitterballen. Onder het genot van een borreltje een akkoord in elkaar flansen en met de Franse slag door de begroting heen, snel kijken waar makkelijk geschoven of geschrapt kan worden. Als de soundbites maar kloppen. Daar lijkt het op.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zitten ook moeilijke maatregelen in. Dat is verantwoordelijkheid nemen. Het akkoord bestaat niet uit alleen maar bier en bitterballen.
Dat gaan ze doen als er een kabinet gevormd is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voorlopig nemen ze nog geen enkele verantwoording en geen van de verantwoordelijken gaat beleid uitvoeren. Toch wel een aardige nuance als het om verantwoording gaat.
En heel veel in 2027...quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gaan ze doen als er een kabinet gevormd is.
Nee, ze worden geen van vieren minister en zijn dus niet verantwoordelijk voor het beleid.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gaan ze doen als er een kabinet gevormd is.
De cadeautjes aan de boeren, het bedrijfsleven en senioren moeten inderdaad ergens vandaan komen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet alles kan overnight uitgevoerd worden.quote:
Brede wens om fractievoorzitters in de kamer te houden. Wel 50% mnister uit eigen gelederen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ze worden geen van vieren minister en zijn dus niet verantwoordelijk voor het beleid.
Begroten is keuzes maken wat rechts betreft. We kunnen niet de schuld doorschuiven.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:35 schreef probeer het volgende:
[..]
De cadeautjes aan de boeren, het bedrijfsleven en senioren moeten inderdaad ergens vandaan komen.
Nee uiteraard. Maar erg "ambitieus" is het niet. En ook duidelijk een actie van: dat is nog zo lekker ver weg, dan is iedereen het al vergeten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:38 schreef phpmystyle het volgende:
Niet alles kan overnight uitgevoerd worden.
Boeit niet of dat een wens is of niet, de verantwoordelijkheid die jij ze toeschreef nemen ze niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet alles kan overnight uitgevoerd worden.
[..]
Brede wens om fractievoorzitters in de kamer te houden. Wel 50% mnister uit eigen gelederen.
[..]
Begroten is keuzes maken wat rechts betreft. We kunnen niet de schuld doorschuiven.
https://www.parool.nl/nie(...)ps://www.google.com/quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:43 schreef -XOR- het volgende:
De minister van financien die in Brussel om een korting van 20% op de Nederlandse bijdrage aan het EU budget moet gaan vragen![]()
![]()
De omstandigheden zijn nu ietsjepietsje veranderd. Nederland gaat helemaal niets meer krijgen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/nie(...)ps://www.google.com/
Heeft in de regel alles met scope shift te maken, dan dat het door externen komt. En hoewel de burocratie bij bedrijven erg kan zijn heb me daar nog nooit zo gefrustreerd gevoeld als bij overheden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
HAHAHAHA.
Jij hebt nooit met consultants gewerkt of bij een groot bedrijf.
Het is gewoon exact hetzelfde maar dan duurder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |