abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213582578
quote:
17s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:09 schreef Speedfight het volgende:
Benieuwd waar dit heen gaat, dacht dat de meerderheid op FOK! wel rechts is.
POL is wel behoorlijk links toch?
pi_213582669
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:46 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Nee.

In POL is iedereen welkom en met alle denkbeelden maar er word meestal wat meer verwacht dan oneliners en men vraagt ook of je uit kan leggen waarom je X of Y vind. Discussie forum is nu eenmaal voor discussie.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 16:00:11 #78
236264 crew  capricia
pi_213582684
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:46 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ik ben niet echt links hoor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 16 mei 2024 @ 17:25:03 #79
22565 asco
Los in deze tent
pi_213583448
Ik heb POL altijd een beetje links laten liggen maar damn, het is hier vandaag genieten. ^O^
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 17:26:07 #80
236264 crew  capricia
pi_213583454
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 17:25 schreef asco het volgende:
Ik heb POL altijd een beetje links laten liggen maar damn, het is hier vandaag genieten. ^O^
Maar ook af en toe wel een beetje inhoudelijk? :D

Ik geniet al jaren van POL.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213583716
Een deel wel, een deel niet. Het had erger gekund. Vooral die BBB punten voel ik weinig. Ook bedrijven lijken hier op veel fronten voordelig uit te komen. Ze zeggen veel voordeel voor de (werkende) burger, maar ik zie het nog niet echt, iig niet voor de middenstand.

Die onzin van 'vanaf 2026 geen nieuwe cv-ketels meer plaatsen' is gelukkig wel van de baan.
pi_213583778
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 17:45 schreef Cockwhale het volgende:
Een deel wel, een deel niet. Het had erger gekund. Vooral die BBB punten voel ik weinig. Ook bedrijven lijken hier op veel fronten voordelig uit te komen. Ze zeggen veel voordeel voor de (werkende) burger, maar ik zie het nog niet echt, iig niet voor de middenstand.

Die onzin van 'vanaf 2026 geen nieuwe cv-ketels meer plaatsen' is gelukkig wel van de baan.
Dat is dan ook niet wat de regel was, he? Er was een verplichting om een hybride installatie te plaatsen en die omvat toch echt een gas gestookte cv.
  donderdag 16 mei 2024 @ 18:05:23 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213583954
Laat ik het vanaf vandaag gewoon consequent "Kabinet van de dommen" noemen
pi_213584369
Wat me erg opvalt is dat de minima totaal niet voorkomen in dit verhaal. Niks over lage lonen, bijstand, AOW, helemaal niets. Wat me wel opvalt is dat de hoge heren er wel op vooruit gaan en dat de hypotheekaftrek gehandhaafd blijft. Mensen met geld en kapitaal zijn de grote winnaars. En ik ook als middenklasser, want ik begrijp dat ik meer geld ga krijgen. En daar zit hem de crux, want ik heb het gewoon heel erg goed. Ik ben een modaal iemand en krijg ook zo betaald, maar ik hou elke maand gewoon over. Ik zit helemaal niet te wachten op meer geld, ik kan me uitstekend redden.

En dan die 130 over de snelweg, gaat helemaal nergens over. Dat is gewoon een stel kermisklanten (=PVV-stemmers) naar de mond praten.
Bij een PVV-stemmer heb ik een beeld van een buil shag op tafel, volle asbak, bak patat, een paar blikken halve liters goedkoop bier ernaast, hond op de bank, maar die mensen worden totaal niet geholpen met dit kabinetsbeleid.
  donderdag 16 mei 2024 @ 18:41:21 #85
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_213584376
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:40 schreef Vincent_student het volgende:
Wat me erg opvalt is dat de minima totaal niet voorkomen in dit verhaal. Niks over lage lonen, bijstand, AOW, helemaal niets. Wat me wel opvalt is dat de hoge heren er wel op vooruit gaan en dat de hypotheekaftrek gehandhaafd blijft. Mensen met geld en kapitaal zijn de grote winnaars. En ik ook als middenklasser, want ik begrijp dat ik meer geld ga krijgen. En daar zit hem de crux, want ik heb het gewoon heel erg goed. Ik ben een modaal iemand en krijg ook zo betaald, maar ik hou elke maand gewoon over. Ik zit helemaal niet te wachten op meer geld, ik kan me uitstekend redden.

En dan die 130 over de snelweg, gaat helemaal nergens over. Dat is gewoon een stel kermisklanten (=PVV-stemmers) naar de mond praten.
Bij een PVV-stemmer heb ik een beeld van een buil shag op tafel, volle asbak, bak patat, een paar blikken halve liters goedkoop bier ernaast, hond op de bank, maar die mensen worden totaal niet geholpen met dit kabinetsbeleid.
2 miljoen PVV stemmers wegzetten als kermisklanten :')
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 16 mei 2024 @ 18:43:25 #86
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_213584402
quote:

Mee eens.
Klinkt alsof er een behoorlijk grote kans gaat komen voor de SP om wat zetels te gaan winnen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 18:45:08 #87
236264 crew  capricia
pi_213584422
quote:

Ja joh. Dit is gewoon een rechts programma. Zo hebben de mensen gestemd.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 16 mei 2024 @ 18:48:14 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213584468
Hopelijk gaat die PVV-mevrouw die dat geld NU NU NU nodig had vandaag lekker janken dat ze het niet krijgt.
pi_213584493
quote:

Economisch lijkt het een 100% VVD programma te zijn wat op zich niet zo vreemd is, in voorgaande kabinetten had de VVD voldoende tegengas op economisch gebied maar dat is nu toch wel afwezig, economisch is Wilders altijd een rechtse VVD'er geweest, BBB brengt niks te berde en Omtzigt is blijkbaar op economisch gebied of rechts of niet geinteresseerd.
pi_213584511
Mijn indruk is dat er nog teveel hobbels op de weg zijn (vorming kabinet, uitwerking akkoord) om erop te kunnen vertrouwen dat dit kabinet überhaupt van start zal gaan.
pi_213584547
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mijn indruk is dat er nog teveel hobbels op de weg zijn (vorming kabinet, uitwerking akkoord) om erop te kunnen vertrouwen dat dit kabinet überhaupt van start zal gaan.
Tja, er moeten nu mensen gevonden gaan worden en dat lijkt met de PM al vrij stroef te verlopen, daar zijn ook al maanden overheen gegaan zonder kandidaat.
pi_213584555
Minder klimaathysterie, minder migratie, minder woke en een op het oog redelijk economisch beleid.

Het had slechter gekund.
pi_213584591
Verder uitstekend nieuws dat de hypotheekrenteaftrek gehandhaafd blijft.
pi_213584613
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Minder klimaathysterie, minder migratie, minder woke en een op het oog redelijk economisch beleid.

Het had slechter gekund.
Geen enkele van je punten is eigenlijk een feit, er staat zelfs in het akkoord dat moslimhaat fel bestreden gaat worden :P
  donderdag 16 mei 2024 @ 18:59:26 #95
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213584647
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:43 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Mee eens.
Klinkt alsof er een behoorlijk grote kans gaat komen voor de SP om wat zetels te gaan winnen.
De economische/financiële situatie is voor een grote groep mensen momenteel dusdanig dat de SP eigenlijk heel groot zou moeten zijn ja :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213584698
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, er moeten nu mensen gevonden gaan worden en dat lijkt met de PM al vrij stroef te verlopen, daar zijn ook al maanden overheen gegaan zonder kandidaat.
Precies.

Vlak voor de deadline is men met een heeeel 'stevig' en 'positief' verhaal gekomen wat financieel eigenlijk ondoordacht is.... maar wat dus nog uitgewerkt moet worden en wat vervolgens écht uitgelegd moet worden door een kabinet van 'experts'. Vervolgens moeten de populisten in de kamer zich dan koest gaan houden hierover. Er zullen meer dan genoeg Hero Brinkmannetjes in de kamer zitten nu.

Maar in deze fase krijg ik dus meer de indruk van een interimbestuur van een amateurtuindersvereniging, dan van mensen die professioneel genoeg zijn om verantwoordelijkheid te nemen.

Dat allemaal omdat geen van de vier partijen de rechtse kiezer de rug durven toe te keren door de stekker eruit te trekken, wat dat betreft is het een exemplarisch rechts kabinet: de partijen laten niet alleen de kiezer maar ook zichzelf regeren door angst.
pi_213584948
VVD is dik tevreden.

pi_213585058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 17:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is dan ook niet wat de regel was, he? Er was een verplichting om een hybride installatie te plaatsen en die omvat toch echt een gas gestookte cv.
Het was geen verplichting om per 2026 direct te plaatsen, maar wel bij vervanging vanaf 2026, waarbij cv-ketels die alleen op gas werken niet meer geplaatst mochten worden.
pi_213585297
Op vakantie in Nederland wordt onbetaalbaar. Een nacht Amsterdam bijkans duurder dan New York City.
Warmtepomp niet verplicht is goed nieuws, net als het afschaffen van de 100 km/uur. We gaan niet meer het braafste jongetje van de klas worden qua duurzaamheid.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_213585340
Als je er kritisch naar kijkt is het maar een mager regeerakkoord waar de PVV heel veel water bij de wijn heeft gedaan.

Iedere partij heeft wat punten gescoord om het naar de achterban te verkopen maar in grote lijnen verandert er niet zoveel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')