Nee, dat je automatisch met een dergelijke reactie komt wanneer het over rechts gaat, en dat wel vaker, is wat ik aankaart.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)te-steun-rekenen-van
3 van de top 5 zijn asielzoekers onderwerpen. Mag dat gezegd worden van jou of ontbreekt daar de nuance in?
Nee. Maar ik zit er goed genoeg bij om er niet veel last van te hebben. Dus, tsja ... Ik wens mensen veel succes en sterkte met de gevolgen en zo.quote:Zijn we een beetje blij met het regeerakkoord?
Dit topic gaat over het hoofdlijnen akkoord van rechtse partijen dus dan gaat het over rechts. Duh.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat je automatisch met een dergelijke reactie komt wanneer het over rechts gaat, en dat wel vaker, is wat ik aankaart.
Ja, en het dan direct maar weer afmaken met een one-liner over vreemdelingen maakt het niet echt een heel productieve bijdrage, wel?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit topic gaat over het hoofdlijnen akkoord van rechtse partijen dus dan gaat het over rechts. Duh.
Ja ik dacht altijd dat Rutte geen visie had maar de tegenstellingen in dit akkoord slaan echt alles.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
Als ik dit lees dan denk ik toch dat dit akkoord door Dumb & Dumber geschreven is:
[..]
Met name het laatste punt wekt op de lach(huil)spieren.
HAHAHAHA.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je een taak laat uitvoeren door een klein bedrijf die hier twee ton voor vraagt, zal deze dit zo efficiënt mogelijk doen om de winst to optimaliseren. Ze kunnen geen verkeerde beslissing permitteren want anders gaan ze over de kop.
De overheid gaat eerst twaalf onderzoeken starten over hoe en wie de taak het beste kan/moet uitvoeren, vervolgens wordt er een keuze gemaakt en blijkt dat niemand bij de overheid kennis van zaken heeft over de gekozen richting. Dan wordt een aantal externe opgetrommeld (vandaar die vacatures), die de taak dan moet uitvoeren.
Echter blijkt later dat de gekozen richting eigenlijk niet juiste was (kan een bedrijf zich niet permitteren zonder failliet de gaan, maar de overheid wel dankzij de belastingbetaler) en de overheid de taak toch niet zelf kan uitvoeren, dan komen ze, nadat ze een miljoen euro belastinggeld over de balk hebben gesmeten toch weer bij dat kleine bedrijf dat de taak uitvoert voor twee ton.
En zo gaat het bij ongelofelijk veel ambtenarenapparaten. Ken jij één overheidsproject dat binnen de geraamde kosten is gebleven en de deadline heeft gehaald?
Yep. En soms nog veel erger dan de overheid.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
HAHAHAHA.
Jij hebt nooit met consultants gewerkt of bij een groot bedrijf.
Het is gewoon exact hetzelfde maar dan duurder.
Vat het niet op als een aanval maar uit oprechte interesse. Hoe ziet jouw ideale politieke pad eruit binnen de huidige gegeven constellatie?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voorts is dit een deplorabel akkoord dat bol staat van onuitvoerbare plannen, het op de lange baan schuiven van problemen en totaal onrealistische doelen. 22% minder rijksambtenaren als er nu al een tekort is, is wel het meest schrijnende voorbeeld van dit aan alle kanten (juridisch, economisch, sociaal) rammelende document.
Dat heb ik niet meegekregen, waar heb je dat gevonden?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:40 schreef Zwansen het volgende:
Ik begreep ook dat de provincies en gemeentes met 10% gekort worden, maar ondertussen steeds meer taken erbij krijgen.
Leuk aangezien vele gemeentes al enorm in de financiële shit zitten en bakken met geld kwijt zijn aan zaken als langdurige zorg en jeugdzorg en daar nu al amper geld voor hebben. En dan straks kan de Nederlander weer klagen waarom de (jeugd)zorg zo matig is.
MAAR WE HEBBEN WEL HET EIGEN RISICO VERLAAGD!
Puntje 29:quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heb ik niet meegekregen, waar heb je dat gevonden?
Er zitten ook moeilijke maatregelen in. Dat is verantwoordelijkheid nemen. Het akkoord bestaat niet uit alleen maar bier en bitterballen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:40 schreef Zwansen het volgende:
Ik begreep ook dat de provincies en gemeentes met 10% gekort worden, maar ondertussen steeds meer taken erbij krijgen.
Leuk aangezien vele gemeentes al enorm in de financiële shit zitten en bakken met geld kwijt zijn aan zaken als langdurige zorg en jeugdzorg en daar nu al amper geld voor hebben. En dan straks kan de Nederlander weer klagen waarom de (jeugd)zorg zo matig is.
MAAR WE HEBBEN WEL HET EIGEN RISICO VERLAAGD!
Voorlopig nemen ze nog geen enkele verantwoording en geen van de verantwoordelijken gaat beleid uitvoeren. Toch wel een aardige nuance als het om verantwoording gaat.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zitten ook moeilijke maatregelen in. Dat is verantwoordelijkheid nemen. Het akkoord bestaat niet uit alleen maar bier en bitterballen.
Het akkoord is van het niveau bier en bitterballen. Onder het genot van een borreltje een akkoord in elkaar flansen en met de Franse slag door de begroting heen, snel kijken waar makkelijk geschoven of geschrapt kan worden. Als de soundbites maar kloppen. Daar lijkt het op.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zitten ook moeilijke maatregelen in. Dat is verantwoordelijkheid nemen. Het akkoord bestaat niet uit alleen maar bier en bitterballen.
Dat gaan ze doen als er een kabinet gevormd is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voorlopig nemen ze nog geen enkele verantwoording en geen van de verantwoordelijken gaat beleid uitvoeren. Toch wel een aardige nuance als het om verantwoording gaat.
En heel veel in 2027...quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gaan ze doen als er een kabinet gevormd is.
Nee, ze worden geen van vieren minister en zijn dus niet verantwoordelijk voor het beleid.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gaan ze doen als er een kabinet gevormd is.
De cadeautjes aan de boeren, het bedrijfsleven en senioren moeten inderdaad ergens vandaan komen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet alles kan overnight uitgevoerd worden.quote:
Brede wens om fractievoorzitters in de kamer te houden. Wel 50% mnister uit eigen gelederen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ze worden geen van vieren minister en zijn dus niet verantwoordelijk voor het beleid.
Begroten is keuzes maken wat rechts betreft. We kunnen niet de schuld doorschuiven.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:35 schreef probeer het volgende:
[..]
De cadeautjes aan de boeren, het bedrijfsleven en senioren moeten inderdaad ergens vandaan komen.
Nee uiteraard. Maar erg "ambitieus" is het niet. En ook duidelijk een actie van: dat is nog zo lekker ver weg, dan is iedereen het al vergeten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:38 schreef phpmystyle het volgende:
Niet alles kan overnight uitgevoerd worden.
Boeit niet of dat een wens is of niet, de verantwoordelijkheid die jij ze toeschreef nemen ze niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet alles kan overnight uitgevoerd worden.
[..]
Brede wens om fractievoorzitters in de kamer te houden. Wel 50% mnister uit eigen gelederen.
[..]
Begroten is keuzes maken wat rechts betreft. We kunnen niet de schuld doorschuiven.
https://www.parool.nl/nie(...)ps://www.google.com/quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:43 schreef -XOR- het volgende:
De minister van financien die in Brussel om een korting van 20% op de Nederlandse bijdrage aan het EU budget moet gaan vragen![]()
![]()
De omstandigheden zijn nu ietsjepietsje veranderd. Nederland gaat helemaal niets meer krijgen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/nie(...)ps://www.google.com/
Heeft in de regel alles met scope shift te maken, dan dat het door externen komt. En hoewel de burocratie bij bedrijven erg kan zijn heb me daar nog nooit zo gefrustreerd gevoeld als bij overheden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
HAHAHAHA.
Jij hebt nooit met consultants gewerkt of bij een groot bedrijf.
Het is gewoon exact hetzelfde maar dan duurder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |