En met linkse groeperingen die gaan mekkeren en elk uur sit-ins houden vraag ik me af hoeveel er uiteindelijk van de veranderingen terechtkomt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je er kritisch naar kijkt is het maar een mager regeerakkoord waar de PVV heel veel water bij de wijn heeft gedaan.
Iedere partij heeft wat punten gescoord om het naar de achterban te verkopen maar in grote lijnen verandert er niet zoveel.
En nog steeds niet tevreden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:09 schreef Speedfight het volgende:
Benieuwd waar dit heen gaat, dacht dat de meerderheid op FOK! wel rechts is.
Ik zie niet zoveel in hybride warmtepompen omdat je nog steeds gas verbruikt maar als ik zie wat de buren er aan gas mee besparen dan is zo'n ding eigenlijk een no-brainer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:26 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het was geen verplichting om per 2026 direct te plaatsen, maar wel bij vervanging vanaf 2026, waarbij cv-ketels die alleen op gas werken niet meer geplaatst mochten worden.
Maar los daarvan, als je het nu echt van dichtbij bekijkt is het heel dun.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:49 schreef core2duo het volgende:
[..]
En met linkse groeperingen die gaan mekkeren en elk uur sit-ins houden vraag ik me af hoeveel er uiteindelijk van de veranderingen terechtkomt.
Ben benieuwd, 2k aan loonbelasting betalen per maand is dom. Ze pakken van mijn loon en tevens belasten ze mij de moeder wanneer ik de bimma voltank.quote:Wat vooral uit het akkoord blijkt is dat er "erg op werkenden wordt ingezet," zegt Marike Knoef, hoogleraar economie aan Tilburg University. "Qua inkomen wordt er gehamerd op 'werken moet lonen'. Het verschil tussen werken en niet-werken wordt groter."
Wat betreft die spreidingswet en asielinstroom heeft Wilders toch wel flink gescoord hoor. Ook verlaging eigen risico heeft hij er mooi doorheen gekregen en ook zijn wens om fors te bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je er kritisch naar kijkt is het maar een mager regeerakkoord waar de PVV heel veel water bij de wijn heeft gedaan.
Iedere partij heeft wat punten gescoord om het naar de achterban te verkopen maar in grote lijnen verandert er niet zoveel.
Dit is allesbehalve simplistisch. Heb je eigenlijk wel eens met ambtenaren gewerkt bij de overheid? Er ligt misschien werk dat 10 ambtenaren kunnen uitvoeren, maar er zijn er 25 mee bezig. De overheid is te veel van de werkverschaffing geworden en de belastingbetaler betaalt de rekening.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:18 schreef Lurf het volgende:
Ik vind het tamelijk lachwekkend en simplistisch op een aantal vlakken. Die bezuinigingen op het ambtenarenapparaat bijvoorbeeld.
Nee, maar alle ministeries mogen wel gehalveerd worden.quote:Als de uitvoerende diensten moeten worden ontzien komt het erop neer dat de helft van de ministeries moet sluiten.
Het is altijd afwachten hoe het uitpakt, maar het is een mooi begin dat de overheid eigenlijk eens flink gaat snijden in zijn eigen taaie vlees. Daar valt echt veel winst te behalen.quote:Succes met het uitwerken van de rest van je plannen en de bijbehorende wetgeving denk ik dan. Probeer het eens met een taakstelling van 5% op de kerndepartementen. Dat is nog steeds fors, maar realistischer en ook met een heldere boodschap. Wat er nu staat lijkt toch meer iets uit de koker van de rekenwonders van BBB.
Hoeveel ambtenaren ken je behalve die van achter de balie van je lokale gemeente? Er staan 30.000 vacatures uit bij de overheid en dat is nog niet genoeg. En dan willen ze bezuinigen. En wat krijg je dan, meer marktwerking en nog hogere kosten er voor terug. Dit gaat een fiasco worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:59 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is allesbehalve simplistisch. Heb je eigenlijk wel eens met ambtenaren gewerkt bij de overheid? Er ligt misschien werk dat 10 ambtenaren kunnen uitvoeren, maar er zijn er 25 mee bezig. De overheid is te veel van de werkverschaffing geworden en de belastingbetaler betaalt de rekening.
[..]
Nee, maar alle ministeries mogen wel gehalveerd worden.
[..]
Het is altijd afwachten hoe het uitpakt, maar het is een mooi begin dat de overheid eigenlijk eens flink gaat snijden in zijn eigen taaie vlees. Daar valt echt veel winst te behalen.
Als je een taak laat uitvoeren door een klein bedrijf die hier twee ton voor vraagt, zal deze dit zo efficiënt mogelijk doen om de winst to optimaliseren. Ze kunnen geen verkeerde beslissing permitteren want anders gaan ze over de kop.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:02 schreef Gitw het volgende:
[..]
Hoeveel ambtenaren ken je behalve die van achter de balie van je lokale gemeente? Er staan 30.000 vacatures uit bij de overheid en dat is nog niet genoeg. En dan willen ze bezuinigen. En wat krijg je dan, meer marktwerking en nog hogere kosten er voor terug. Dit gaat een fiasco worden.
De diverse overheden zijn afgelopen jaren echt fors gegroeid. Gelijktijdig zijn de geleverde diensten in omvang of kwaliteit volgens mij niet direct groter geworden. Nu is de wereld wel een stuk complexer geworden (wat mij betreft kan zeker de helft van de juristen weg maar zo werkt het vast nietquote:Op donderdag 16 mei 2024 21:02 schreef Gitw het volgende:
[..]
Hoeveel ambtenaren ken je behalve die van achter de balie van je lokale gemeente? Er staan 30.000 vacatures uit bij de overheid en dat is nog niet genoeg. En dan willen ze bezuinigen. En wat krijg je dan, meer marktwerking en nog hogere kosten er voor terug. Dit gaat een fiasco worden.
Voorheen zat veel inhoudelijke kennis bij ambtenaren, maar door eerdere afstotingen naar de markt, moet de overheid overal dure bureaus voor inhuren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je een taak laat uitvoeren door een klein bedrijf die hier twee ton voor vraagt, zal deze dit zo efficiënt mogelijk doen om de winst to optimaliseren. Ze kunnen geen verkeerde beslissing permitteren want anders gaan ze over de kop.
De overheid gaat eerst twaalf onderzoeken starten over hoe en wie de taak het beste kan/moet uitvoeren, vervolgens wordt er een keuze gemaakt en blijkt dat niemand bij de overheid kennis van zaken heeft over de gekozen richting. Dan wordt een aantal externe opgetrommeld (vandaar die vacatures), die de taak dan moet uitvoeren.
Echter blijkt later dat de gekozen richting eigenlijk niet juiste was (kan een bedrijf zich niet permitteren zonder failliet de gaan, maar de overheid wel dankzij de belastingbetaler) en de overheid de taak toch niet zelf kan uitvoeren, dan komen ze, nadat ze een miljoen euro belastinggeld over de balk hebben gesmeten toch weer bij dat kleine bedrijf dat de taak uitvoert voor twee ton.
En zo gaat het bij ongelofelijk veel ambtenarenapparaten. Ken jij één overheidsproject dat binnen de geraamde kosten is gebleven en de deadline heeft gehaald?
Door dit soort reacties is het kabinet al geslaagd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:32 schreef Bart2002 het volgende:
Al met al is het duidelijk dat we in een stuurloze wereld leven. Een hard denderende trein op weg naar de afgrond.
Oplossingen heeft men niet en bestaan er ook niet. De wereld as we know it komt tot een einde.
Dit regeerakkoord heeft besloten dat we in deze trein blijven zitten en we doen niks. We zien wel wat er gebeurt.
In feite het failliet van alles.
Eventuele verstandige dingen schuiven we naar 2027 en dan nog maar eens zien.
Enorm teleurstellend. Onoplosbare problemen zijn niet op te lossen zonder dwang en harde maatregelen. Daarom de kiezer maar gewoon geven wat ie wil.
Scheuren met 130 met je persoonlijke F*ck You ALL kentekenplaat. Dat is wat men wil blijkbaar. Na ons de zondvloed.
Ondertussen (las ik tussen de regels op Tweakers) zijn er diverse regelingen goedgekeurd om grote bedrijven het leven aangenamer te maken door het verlagen van diverse lasten. Daar dus wel een zeer duidelijke agenda.
Men moet hier toch denken aan de guillotine...
Zo, wat overdreven zeg. Zelfs als NL ophoudt te bestaan, gewoon verandert in oceaan, gaat de wereld er in hetzelfde tempo aan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:32 schreef Bart2002 het volgende:
Al met al is het duidelijk dat we in een stuurloze wereld leven. Een hard denderende trein op weg naar de afgrond.
Oplossingen heeft men niet en bestaan er ook niet. De wereld as we know it komt tot een einde.
Dit regeerakkoord heeft besloten dat we in deze trein blijven zitten en we doen niks. We zien wel wat er gebeurt.
In feite het failliet van alles.
Eventuele verstandige dingen schuiven we naar 2027 en dan nog maar eens zien.
Enorm teleurstellend. Onoplosbare problemen zijn niet op te lossen zonder dwang en harde maatregelen. Daarom de kiezer maar gewoon geven wat ie wil.
Scheuren met 130 met je persoonlijke F*ck You ALL kentekenplaat. Dat is wat men wil blijkbaar. Na ons de zondvloed.
Ondertussen (las ik tussen de regels op Tweakers) zijn er diverse regelingen goedgekeurd om grote bedrijven het leven aangenamer te maken door het verlagen van diverse lasten. Daar dus wel een zeer duidelijke agenda.
Men moet hier toch denken aan de guillotine...
Weer 5 miljoen besteden aan nieuwe verkeersbordjes, en over 2-4 maar weer de boel terugdraaien, heerlijke manier om geld weg te gooien.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:29 schreef GerryDV het volgende:
Het begint met hoop en visie. Wat we hadden was ook onhoudbaar. We gaan vanzelf zien hoe ‘onmogelijk’ dingen daadwerkelijk zijn. Ik zie veel mensen zeggen dat alles onhaalbaar is maar als iedereen daar op zou blijven hangen hadden we als mensheid nooit iets bereikt. Ik laat me dus graag verrassen en ben tevreden met dit akkoord.
Die 130 op de snelweg is trouwens heerlijk en lijkt me prima haalbaar.
Laten we de schuld van deze onzin wel leggen bij degene die er 100 van hebben gemaakt. Goed dat ze dit soort onzin terugdraaien. Hopelijk leren ze hier wat van.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:23 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Weer 5 miljoen besteden aan nieuwe verkeersbordjes, en over 2-4 maar weer de boel terugdraaien, heerlijke manier om geld weg te gooien.
Die hun offertes nog een aantal procentjes omhoog tikken, wanneer het een opdracht voor de overheid betreft.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Voorheen zat veel inhoudelijke kennis bij ambtenaren, maar door eerdere afstotingen naar de markt, moet de overheid overal dure bureaus voor inhuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |