quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:53 schreef Fok-it het volgende:
Lachwekkend populistisch akkoord
Maargoed, de Wilders aanhang vindt kritiek vooral 'LinKsE TrAnen' dus daar doen we het maar mee.
En toen kwam Rambootje er na 2 jaar achter dat een mindere asielstroom geen enkele drol heeft uitgemaaktquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:24 schreef RamboDirk het volgende:
Zou het allemaal wat uitmaken?
Zolang de asielstroom verdampt ben ik een tevreden mens.
Laten we elkaar gewoon met respect behandelen, je klinkt nogal boos.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En toen kwam Rambootje er na 2 jaar achter dat een mindere asielstroom geen enkele drol heeft uitgemaakt
Gelukkig kan Rambootje dan snel weer op een andere populistentrein aansluiten
Klopt. Ik heb ook niks tegen maatregelen tegen het asielbeleid. Wel tegen mensen die het verband willen zien met alle andere problemen in het land.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:29 schreef FvanS het volgende:
[..]
Laten we elkaar gewoon met respect behandelen, je klinkt nogal boos.
De asielinstroom was natuurlijk ook niet meer houdbaar, er is simpelweg geen plek.
Niet dat ik een asieldiscussie hier wil starten, maar Omtzigt gaf al duidelijk aan dat het probleem zich niet bevindt bij de asielzoekers, maar bij de arbeidsmigranten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:29 schreef FvanS het volgende:
[..]
Laten we elkaar gewoon met respect behandelen, je klinkt nogal boos.
De asielinstroom was natuurlijk ook niet meer houdbaar, er is simpelweg geen plek.
Want?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:36 schreef Cupfighter het volgende:
Nederland gaat nog verder een land vol egoïsten en tokkies worden
Omdat het de laatste jaren alleen maar erger is geworden en het nu er nog slechter op gaat worden, het lijkt wel Rutte 5 dit akkoordquote:
Maar dat laatste is geen breuk met de Rutte kabinetten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:08 schreef Canopus het volgende:
Valse hoop, meer is het niet.
Het klinkt allemaal mooi, maar de rijken worden rijker.
Het lijkt mij een vrij haalbare doelstelling dat Rambootje minder Eritreeërs op fatbikes die alles van zich afgooien wat betreft afval, ziet. En hun conflicten van elders hier uitvechten in onze buurten. Om maar met wat anekdotische oneliners te komen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En toen kwam Rambootje er na 2 jaar achter dat een mindere asielstroom geen enkele drol heeft uitgemaakt
Gelukkig kan Rambootje dan snel weer op een andere populistentrein aansluiten
Geen cent spijt als CU stemmer. Ik zie hier trouwens qua werkbare maatregelen eerder een minder streng dan een strenger pakket als je naar complete migratie kijkt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:35 schreef Cilantro het volgende:
Prima asielpakket. Wat zullen D66/CU spijt hebben dat ze toendertijd niet met het pakket instemden omwille van de nareizigers. Nu krijgen we dat alsnog plus een aantal strengere maatregelen.
Ik had gehoopt om duidelijke voorbeelden om een discussie over te beginnen, maar helaas: dit is mij te abstract.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Omdat het de laatste jaren alleen maar erger is geworden en het nu er nog slechter op gaat worden, het lijkt wel Rutte 5 dit akkoord
2.3 procent Eritrese vluchtelingen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het lijkt mij een vrij haalbare doelstelling dat Rambootje minder Eritreeërs op fatbikes die alles van zich afgooien wat betreft afval, ziet. En hun conflicten van elders hier uitvechten in onze buurten. Om maar met wat anekdotische oneliners te komen.
Kun je rekenen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:54 schreef Hanca het volgende:
En ik ben absoluut niet blij met dit akkoord, maar met de wetenschap dat ze er hooguit 2 jaar zitten en met het feit dat het veel erger had gekund (gelukkig blijven ze van het klimaatfonds en van het pensioenstelsel af!) zit er toch ook wel een stuk opluchting. Nou hopen dat er hierna een kabinet komt die wel wat gaat doen aan de echte problemen in Nederland.
Moet je nagaanquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
2.3 procent Eritrese vluchtelingen.
Nou ik ben blij dat dit nu bergen zal gaan verzetten
Op welke doelstelling uit het regeer- hoofdlijnenakkoord doel je nu precies? Bovenstaande kan ik er namelijk nergens uit halen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het lijkt mij een vrij haalbare doelstelling dat Rambootje minder Eritreeërs op fatbikes die alles van zich afgooien wat betreft afval, ziet. En hun conflicten van elders hier uitvechten in onze buurten. Om maar met wat anekdotische oneliners te komen.
Eritreers die al in Nederland mogen blijven wonen zullen niet uitgezet worden neequote:Op donderdag 16 mei 2024 11:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Op welke doelstelling uit het regeerakkoord doel je nu precies? Bovenstaande kan ik er namelijk nergens uit halen.
Pagina 27quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Op welke doelstelling uit het regeer- hoofdlijnenakkoord doel je nu precies? Bovenstaande kan ik er namelijk nergens uit halen.
Ok.. Jij wilt dus niet discussiëren, jij wil je eigen onderbuik etaleren.quote:
Doe niet zo ongelofelijk zuur. Volgens jullie valt het kabinet toch binnen no-time dus maak je niet zo dik.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ok.. Jij wilt dus niet discussiëren, jij wil je eigen onderbuik etaleren.
Ga lekker buitenspelen joh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijzonder want met dit pakket worden bijvoorbeeld grenscontroles mogelijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen cent spijt als CU stemmer. Ik zie hier trouwens qua werkbare maatregelen eerder een minder streng dan een strenger pakket als je naar complete migratie kijkt.
Dit zijn hoofdlijnen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb ja gestemd, maar vooral omdat de vraagstelling ' een beetje' bevat.
Waar ik wel moeite mee heb, is het niet gedwongen uitkopen van de veeboeren. De grootste vervuilers van Nederland wordt weer de hand boven het hoofd gehouden.
Haal het gros van die veeboeren weg en het grootste stikstofprobleem is opgelost. Maar nee hoor, voor een paar boeren moet een uitzondering gemaakt worden waar heel Nederland last van heeft.
Onzin. Dat heeft niets te maken met paketten, grenscontroles zijn niet toegestaan onder Schengen, wat wel kan is achter de grens (1 meter is voldoende) controles uitvoeren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:24 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Bijzonder want met dit pakket worden bijvoorbeeld grenscontroles mogelijk.
Met name het laatste punt wekt op de lach(huil)spieren.quote:• De brede brugklassen, bedoeld om kansenongelijkheid te verkleinen, worden niet meer gefinancierd.
• Hbo-instellingen en universiteiten worden gekort.
• Het budget om meer mensen een zorgopleiding te laten volgen wordt verlaagd.
Ook met BBB erbij heeft deze coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:21 schreef Superstom het volgende:
Heerlijk dit. Wie had gedacht dat boerentrien Carolien (ok, ik weet dat ze niet echt boerin is, maar toch) de beste onderhandelaar van het stel blijkt te zijn en zo ongeveer haar hele partijprogramma voor elkaar heeft gekregen. En dat terwijl haar partij niet eens nodig was voor een meerderheid in de 2de kamer maar voor de 1ste kamer die a-politiek zou moeten zijn.
Ja, dat is dus een onhaalbaar deel, dat mag niet in de EU. En als ze het wel doen trekt de VVD nadat een paar dagen lang de vrachtwagens een half uur stil staan de keutel wel weer in.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:24 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Bijzonder want met dit pakket worden bijvoorbeeld grenscontroles mogelijk.
Maar die is blij dat de asielzoekers gestopt zijn (onzin maar hey, je leest het hier en elders) dus die vind verder blijkbaar alles dikke prima.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Rijk-rechtse lui kunnen hun vingers aflikken en de boze Nederlander krijgt een fopspeen om voorlopig mee zoet te zijn.
Is geen onzin. Met het uitroepen van een asielcrisis kunnen er tijdelijk grenscontroles ingevoerd worden. Heeft Duitsland ook gedaan van oktober tot maart.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin. Dat heeft niets te maken met paketten, grenscontroles zijn niet toegestaan onder Schengen, wat wel kan is achter de grens (1 meter is voldoende) controles uitvoeren.
Mag wel degelijk voor een beperkte tijd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is dus een onhaalbaar deel, dat mag niet in de EU. En als ze het wel doen trekt de VVD nadat een paar dagen lang de vrachtwagens een half uur stil staan de keutel wel weer in.
Op arbeidsmigratie (de echte problematische migratie) was het Rutte IV akkoord strenger.
Maar dan hebben grenscontroles geen zin meer; op het moment van controle bevind je je namelijk al in Nederland. Eenmaal in Nederland mag je er dan ook blijven (tot de asielprocedure is doorlopen).quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin. Dat heeft niets te maken met paketten, grenscontroles zijn niet toegestaan onder Schengen, wat wel kan is achter de grens (1 meter is voldoende) controles uitvoeren.
Dat heeft altijd al gemogen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:24 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Is geen onzin. Met het uitroepen van een asielcrisis kunnen er tijdelijk grenscontroles ingevoerd worden. Heeft Duitsland ook gedaan van oktober tot maart.
Niet volgens van der Burg. Of mocht het gewoon niet van D66. Zoals je in het artikel kunt lezen zou dat de druk op Ter Apel meteen doen afnemen. Een stuk zinvoller dan al die andere paniek maatregelen.quote:
Op alles wat met kennis en groei te maken heeft wordt bezuinigd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
Als ik dit lees dan denk ik toch dat dit akkoord door Dumb & Dumber geschreven is:
[..]
Met name het laatste punt wekt op de lach(huil)spieren.
. In het Schengen akkoord staan gewoon uitzonderingen opgenomen om grenscontroles TIJDELIJK in te kunnen stellen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:33 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Niet volgens van der Burg. Of mocht het gewoon niet van D66. Zoals je in het artikel kunt lezen zou dat de druk op Ter Apel meteen doen afnemen. Een stuk zinvoller dan al die andere paniek maatregelen.
Waarom zeg je dan eerst dat het niet mag.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
. In het Schengen akkoord staan gewoon uitzonderingen opgenomen om grenscontroles TIJDELIJK in te kunnen stellen.
Heeft wel degelijk met het pakket te maken want je moet een goede reden hebben voor die te tijdelijke uitzondering, zoals een asielcrisis.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het mag niet structureel. Alleen tijdelijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:40 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan eerst dat het niet mag.
[..]
Heeft wel degelijk met het pakket te maken want je moet een goede reden hebben voor die te tijdelijke uitzondering, zoals een asielcrisis.
Nee dat kan dus niet zomaar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het mag niet structureel. Alleen tijdelijk.
Lidstaten bepalen zelf wanneer ze een dergelijke uitzondering instellen,daar is geen verzonnen crisis voor nodig.
De OP is een ja/nee vraag, daaruit komt (zoals verwacht) een discussie. Niks mis mee toch?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
Dit is een discussie subforum, geen ja/nee subforum.
Een beetje zoaks in Cambodja ooit geprobeerd is. Het volk dommer maken voor een agrarische staat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:34 schreef FYazz het volgende:
[..]
Op alles wat met kennis en groei te maken heeft wordt bezuinigd.
Met deze 'winst' wil het kabinet dan 'innoveren' van kenniseconomie naar een landbouweconomie
Ja.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
Dit is een discussie subforum, geen ja/nee subforum.
Mao en Pol Pot zouden er trots op zijnquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:34 schreef FYazz het volgende:
[..]
Op alles wat met kennis en groei te maken heeft wordt bezuinigd.
Met deze 'winst' wil het kabinet dan 'innoveren' van kenniseconomie naar een landbouweconomie
Grenscontroles. Maar wel 22% minder ambtenaren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
. In het Schengen akkoord staan gewoon uitzonderingen opgenomen om grenscontroles TIJDELIJK in te kunnen stellen.
Nee, links inhalen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:29 schreef Bally-b het volgende:
Blij mee, nu timmerfrans ook netjes rechts rijden
Ach, realiteiten doen er niet toe.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Grenscontroles. Maar wel 22% minder ambtenaren.
Denk dat zelfs mevrouw "kan niet wachten, heb het geld nu nodig" inziet dat dit een dikke drol is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:09 schreef Speedfight het volgende:
Benieuwd waar dit heen gaat, dacht dat de meerderheid op FOK! wel rechts is.
Maar lezen is een topprioriteit! Heus.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:48 schreef SEMTEX het volgende:
Er zit wederom geen visie achter, dus nee. En de BTW op boeken en bibliotheek verhogen zal ook flink bij gaan dragen aan de ontlezing, sukkels.
je kan veel van van der Plas vinden, maar ze was zeker geen boer voor ze de BBB begon ze was journaliste. die weet heus wel hoe ze ervoor moet zorgen dat mensen haar onderschatten en hoe ze dat uit kan buitenquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:21 schreef Superstom het volgende:
Heerlijk dit. Wie had gedacht dat boerentrien Carolien (ok, ik weet dat ze niet echt boerin is, maar toch) de beste onderhandelaar van het stel blijkt te zijn en zo ongeveer haar hele partijprogramma voor elkaar heeft gekregen. En dat terwijl haar partij niet eens nodig was voor een meerderheid in de 2de kamer maar voor de 1ste kamer die a-politiek zou moeten zijn.
Men wil echt de film Idiocracy als doel nastreven.quote:
Wie heeft dat dan in godsnaam bedacht? Mona Keijzer? Die wil vast meer wappiesites en minder wetenschap.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:00 schreef Fok-it het volgende:
De NSC-leider ‘vindt het niet leuk’ dat de btw op boeken en kranten omhoog gaat. ,,Dat had ik zelf niet bedacht. Maar ja, je krijgt er soms ook iets voor terug![]()
Ja Pietertje, je krijgt er inderdaad wat voor terug. Laaggeletterdheid
Lezen zal ook wel een linkse hobby gaan wordenquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Men wil echt de film Idiocracy als doel nastreven.
[ afbeelding ]
[..]
Wie heeft dat dan in godsnaam bedacht? Mona Keijzer? Die wil vast meer wappiesites en minder wetenschap.
Inderdaad, wat krijgt hij terug dan? Want bestaanszekerheid is een lachertje bij hem en goed bestuur ook.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:00 schreef Fok-it het volgende:
De NSC-leider ‘vindt het niet leuk’ dat de btw op boeken en kranten omhoog gaat. ,,Dat had ik zelf niet bedacht. Maar ja, je krijgt er soms ook iets voor terug![]()
Dat was het volgens mij alquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Lezen zal ook wel een linkse hobby gaan worden
De discussies wat onder laag en wat onder hoog BTW valt, is soms ook wel onredelijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:00 schreef Fok-it het volgende:
POL is wel behoorlijk links toch?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:09 schreef Speedfight het volgende:
Benieuwd waar dit heen gaat, dacht dat de meerderheid op FOK! wel rechts is.
Nee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:46 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
POL is wel behoorlijk links toch?
Ik ben niet echt links hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:46 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
POL is wel behoorlijk links toch?
Maar ook af en toe wel een beetje inhoudelijk?quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:25 schreef asco het volgende:
Ik heb POL altijd een beetje links laten liggen maar damn, het is hier vandaag genieten.
Dat is dan ook niet wat de regel was, he? Er was een verplichting om een hybride installatie te plaatsen en die omvat toch echt een gas gestookte cv.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:45 schreef Cockwhale het volgende:
Een deel wel, een deel niet. Het had erger gekund. Vooral die BBB punten voel ik weinig. Ook bedrijven lijken hier op veel fronten voordelig uit te komen. Ze zeggen veel voordeel voor de (werkende) burger, maar ik zie het nog niet echt, iig niet voor de middenstand.
Die onzin van 'vanaf 2026 geen nieuwe cv-ketels meer plaatsen' is gelukkig wel van de baan.
2 miljoen PVV stemmers wegzetten als kermisklantenquote:Op donderdag 16 mei 2024 18:40 schreef Vincent_student het volgende:
Wat me erg opvalt is dat de minima totaal niet voorkomen in dit verhaal. Niks over lage lonen, bijstand, AOW, helemaal niets. Wat me wel opvalt is dat de hoge heren er wel op vooruit gaan en dat de hypotheekaftrek gehandhaafd blijft. Mensen met geld en kapitaal zijn de grote winnaars. En ik ook als middenklasser, want ik begrijp dat ik meer geld ga krijgen. En daar zit hem de crux, want ik heb het gewoon heel erg goed. Ik ben een modaal iemand en krijg ook zo betaald, maar ik hou elke maand gewoon over. Ik zit helemaal niet te wachten op meer geld, ik kan me uitstekend redden.
En dan die 130 over de snelweg, gaat helemaal nergens over. Dat is gewoon een stel kermisklanten (=PVV-stemmers) naar de mond praten.
Bij een PVV-stemmer heb ik een beeld van een buil shag op tafel, volle asbak, bak patat, een paar blikken halve liters goedkoop bier ernaast, hond op de bank, maar die mensen worden totaal niet geholpen met dit kabinetsbeleid.
Mee eens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:40 schreef Vincent_student het volgende:
Wat me erg opvalt is dat de minima totaal niet voorkomen in dit verhaal. Niks over lage lonen, bijstand, AOW, helemaal niets. Wat me wel opvalt is dat de hoge heren er wel op vooruit gaan en dat de hypotheekaftrek gehandhaafd blijft. Mensen met geld en kapitaal zijn de grote winnaars. En ik ook als middenklasser, want ik begrijp dat ik meer geld ga krijgen. En daar zit hem de crux, want ik heb het gewoon heel erg goed. Ik ben een modaal iemand en krijg ook zo betaald, maar ik hou elke maand gewoon over. Ik zit helemaal niet te wachten op meer geld, ik kan me uitstekend redden.
En dan die 130 over de snelweg, gaat helemaal nergens over. Dat is gewoon een stel kermisklanten (=PVV-stemmers) naar de mond praten.
Bij een PVV-stemmer heb ik een beeld van een buil shag op tafel, volle asbak, bak patat, een paar blikken halve liters goedkoop bier ernaast, hond op de bank, maar die mensen worden totaal niet geholpen met dit kabinetsbeleid.
Ja joh. Dit is gewoon een rechts programma. Zo hebben de mensen gestemd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:40 schreef Vincent_student het volgende:
Economisch lijkt het een 100% VVD programma te zijn wat op zich niet zo vreemd is, in voorgaande kabinetten had de VVD voldoende tegengas op economisch gebied maar dat is nu toch wel afwezig, economisch is Wilders altijd een rechtse VVD'er geweest, BBB brengt niks te berde en Omtzigt is blijkbaar op economisch gebied of rechts of niet geinteresseerd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:40 schreef Vincent_student het volgende:
Tja, er moeten nu mensen gevonden gaan worden en dat lijkt met de PM al vrij stroef te verlopen, daar zijn ook al maanden overheen gegaan zonder kandidaat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mijn indruk is dat er nog teveel hobbels op de weg zijn (vorming kabinet, uitwerking akkoord) om erop te kunnen vertrouwen dat dit kabinet überhaupt van start zal gaan.
Geen enkele van je punten is eigenlijk een feit, er staat zelfs in het akkoord dat moslimhaat fel bestreden gaat wordenquote:Op donderdag 16 mei 2024 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Minder klimaathysterie, minder migratie, minder woke en een op het oog redelijk economisch beleid.
Het had slechter gekund.
De economische/financiële situatie is voor een grote groep mensen momenteel dusdanig dat de SP eigenlijk heel groot zou moeten zijn jaquote:Op donderdag 16 mei 2024 18:43 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Mee eens.
Klinkt alsof er een behoorlijk grote kans gaat komen voor de SP om wat zetels te gaan winnen.
Precies.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, er moeten nu mensen gevonden gaan worden en dat lijkt met de PM al vrij stroef te verlopen, daar zijn ook al maanden overheen gegaan zonder kandidaat.
Het was geen verplichting om per 2026 direct te plaatsen, maar wel bij vervanging vanaf 2026, waarbij cv-ketels die alleen op gas werken niet meer geplaatst mochten worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet wat de regel was, he? Er was een verplichting om een hybride installatie te plaatsen en die omvat toch echt een gas gestookte cv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |