Want?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:39 schreef Drxx het volgende:
Dit is weinig kosher, TS. En dit verhaal gelezen hebbende ben ik totaal niet verbaasd dat het een vrachtwagenchauffeur betreft.
Het dikgedrukte komt voor wat je in de openingspost typt.quote:Huiselijk geweld is geweld dat door iemand uit de huiselijke- of familiekring van het slachtoffer wordt gepleegd. Hieronder vallen lichamelijke en seksuele geweldpleging, belaging en bedreiging (al dan niet door middel van, of gepaard gaand met, beschadiging van goederen in en om het huis).
Hij voelt de bui al hangen en denkt; laat ik maar even lief doen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:33 schreef Trutje33 het volgende:
We hebben van de week ruzie gehad omdat ik dus niet met hem wakker lag dat wat ik in mijn bericht geschreven heb. Dit was voor mij een soort van druppel. Maar ik ben toch een soort van in zijn excuses getrapt. En beloofd om te blijven en het nog 1 keer een kans te geven . Eigenlijk had ik gevoelsmatig door willen zetten. Ik wacht nu eigenlijk de volgende explosie af. Ondertussen is hij nu wel lief appt hij niet meer zoveel met de problemen op werk appt hij mij hartjes zegt hij dat hij van mij houd en dat hij trots op mij is.
Dit brengt mij in conflict met mij zelf. Wel documenteer ik als het kan zo veel mogelijk.
Dit maak je jezelf wijs. Hij is niet lief, hij behandelt jou en je kinderen als een stuk stront. Iemand van 8 zodanig plagen dat 'ie gaat huilen en dan vervolgens roepen dat hij zich aanstelt. Wat een vent ben je dan...quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:09 schreef Trutje33 het volgende:
Ik wil er wel bij zeggen omdat dit allemaal erg heftig negatief klinkt dat er heus ook nog wel mooie momenten zijn hoor hij kan ook lief zijn. Al dit bovenstaande is verdeeld over 12 jaar.
Side notequote:Op donderdag 16 mei 2024 09:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dit maak je jezelf wijs. Hij is niet lief, hij behandelt jou en je kinderen als een stuk stront. Iemand van 8 zodanig plagen dat 'ie gaat huilen en dan vervolgens roepen dat hij zich aanstelt. Wat een vent ben je dan...
Makkelijk gezegd natuurlijk. Dat is in hun relatie volledig scheef gegroeid, heb ik zo het idee. Dat, gecombineerd met het gevoel nergens naartoe te kunnen, en je behoudt liever elke keer de vrede. Helemaal bij zo'n explosief iemand die jou keer op keer gaslight.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
Side note
TS mag zelf ook assertiever worden en mocht dat niet lukken dan hulp zoeken
Het allemaal maar laten gebeuren of iets doen om de vrede te bewaren is enkel het probleem in stand houden
Met drie kinderen is het logisch dat ze de vrede wil bewaren, juist voor hun. Alleen dit gaat TS opvreten omdat zij stukje bij beetje in deze relatie wordt gemarginaliseerd totdat zij een schim van zichzelf is en niet meer weet waarvoor zij staat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:10 schreef DjVero het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd natuurlijk. Dat is in hun relatie volledig scheef gegroeid, heb ik zo het idee. Dat, gecombineerd met het gevoel nergens naartoe te kunnen, en je behoudt liever elke keer de vrede. Helemaal bij zo'n explosief iemand die jou keer op keer gaslight.
Het feit dat je keer op keer benoemt dat je ook leuke dingen meemaaktquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef Trutje33 het volgende:
Puzzel. Omdat ik nergens hoevaak en hoeveel ik ook Google kan nergens een vergelijkbaar verhaal vinden. Alle verhalen die ik lees zijn niet of minder herkenbaar voor mij of is in veel gevallen erg geweldadig en komt veel meer bij kijken. Hier blijft het beperkt na mijn idee. Alles wat ik schreef is verspreid over 12 jaar of eigenlijk 10 jaar dat we hier samen wonen.
Vandaar mijn twijfel en dat ik een topic start met mijn verhaal.
Want kan niet zeggen dat ik mij heel erg ongelukkig voel. Maar ook niet helemaal gelukkig. Hij werkt nu een kleine poos in de overnachting dus daardoor heb ik zelf minder last van hem in de zin van het valt nu op hoeveel rust ik heb en schrik een beetje van mijn eigen dat ik mij prettiger voel als hij weg is. Maar ja daarnaast maken we ook echt wel leuke dingen mee. Ook met de kinderen leuke dingen.
Van daar dat dit zo'n conflict maakt in mijn hoofd.
Of eraan werken effect heeft is nog maar de vraag. Maar dat hij dat niet doet en niet wil doen lijkt me wel duidelijk. Jou niet?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:34 schreef Trutje33 het volgende:
Zit ik dan nu pas in een soort van ogen open fase? Of steek ik nu echt mijn kop in het zand?
Wat met de goede dingen die zijn er echt wel waarom is dit zo moeilijk aan elkaar te rijmen.
Ik heb een hele tijd terug met een poh van de huisarts gesprekken gehad waarin de psycholoog eigenlijk aangaf zo aan mijn verhalen te horen dat hij het moeilijk heeft met zich zelf ivm onzekerheid en wellicht zwak begaafd. En niet dat hij dom is natuurlijk maar echt hoog geschoold is hij niet. Ik denk dat hij iets van autisme heeft of een soort stoornis of wat dan ook. Hij wil zich alleen niet laten testen. Hij is al een keertje verwezenmaar hij is nooit gegaan.
Jullie begrijpen het misschien niet. Maar stel dat zijn gedrag daaraan ligt is er toch een reden voor en kan er aan gewerkt worden? Mits hij dat doet natuurlijk.
.
Een blijf van mijn lijf huis is niet alleen voor in elkaar geslagen vrouwenquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:05 schreef sigme het volgende:
Het lijkt mij geen beste relatie, en zo te horen geen leuke vent. Ook niet altijd de meest leuke vader, maar ik ken geen ouders die altijd leuk zijn.
Maar geweld of mishandeling zie ik hier niet in.
Blijfvanmnlijf-huis als advies vind ik echt debiel, dat is echt voor vrouwen die inelkaar gemept worden. Niet voor vrouwen met een onaardige man.
Sex terwijl je niet zo’n zin hebt is geen misdaad. Best een reden om je relatie te heroverwegen of klagen, maar geen reden voor blijfvanmnlijf of politie of andere hoogoplopende escalatie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:07 schreef greysbones het volgende:
[..]
Een blijf van mijn lijf huis is niet alleen voor in elkaar geslagen vrouwen
Er zijn meerdere vormen van mishandeling
En wat benoemd wordt
Seks tegen wil is een enorme red flag
Inderdaad! Mensen die gelijk met GA NAAR EEN BLIJF VAN MN LIJF HUIS beginnen, zijn of kinderen of snappen gewoon totaal niet wat dat inhoudt (ook hoe ingrijpend dat voor een moeder met 3 kids zal zijn).quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:05 schreef sigme het volgende:
Blijfvanmnlijf-huis als advies vind ik echt debiel, dat is echt voor vrouwen die inelkaar gemept worden. Niet voor vrouwen met een onaardige man.
Meermaals ruzies gemaakt in bed omdat hij wil en ik niet maar hij mijn grensen niet accepteerd. Hij dramd door net zolang tot dat ik toe geef. Heel vaak zegt hij dan als ik toe geef dat hij gewoon zit te ouwehoeren dus ik blijf daarna alsnog bij mijn nee. Nou dat accepteert hij niet. Dan begint hij opnieuw maar dramd hij echt door meestal geef ik dan toe om van het gezeik af te zijn en we kunnen slapen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Sex terwijl je niet zo’n zin hebt is geen misdaad. Best een reden om je relatie te heroverwegen of klagen, maar geen reden voor blijfvanmnlijf of politie of andere hoogoplopende escalatie.
Ik lees wel een vrouw die zich regelmatig in allerlei bochten moet wringen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:05 schreef sigme het volgende:
Het lijkt mij geen beste relatie, en zo te horen geen leuke vent. Ook niet altijd de meest leuke vader, maar ik ken geen ouders die altijd leuk zijn.
Maar geweld of mishandeling zie ik hier niet in.
Waarom kom je hier om advies vragen, terwijl je het voor jezelf goed zit te praten (typen)? "Ja, maar hij is echt wel lief, hoor". Iemand die zijn zoon, van acht nota bene, tot huilens toe pest, is een regelrechte klootzak! Klaar, punt, uitroepteken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef Trutje33 het volgende:
Puzzel. Omdat ik nergens hoevaak en hoeveel ik ook Google kan nergens een vergelijkbaar verhaal vinden. Alle verhalen die ik lees zijn niet of minder herkenbaar voor mij of is in veel gevallen erg geweldadig en komt veel meer bij kijken. Hier blijft het beperkt na mijn idee. Alles wat ik schreef is verspreid over 12 jaar of eigenlijk 10 jaar dat we hier samen wonen.
Hoezo vertrouwde omgeving?! Hij brengt (jou en) je kinderen in gevaar, je kinderen zijn getuige van ruzies, vernederingen en een slecht voorbeeld van hoe een huwelijk moet zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:09 schreef Trutje33 het volgende:
Zulk soort ruzies xijn er vaker. En hij schroomt zich niet dat er kinderen bij zijn. Ik probeer rustig te blijven en naar boven te gaan zodat we geen ruzie maken waar de kinderen bij zijn.
In die 12 jaar dat we samen xijn hebben ee best wel wat ruzies mee gemaakt.
Alcohol is ook een probleem.
Zo hebben we op vakantie in het buiten land met een huilende baby en 2 over vermoeide kinderen nog op een terras gezeten omdat Meneer na zijn idee niet genoeg gedronken had het was tenslotte vakantie. Hij had al iets van 2 liter op en moest en zou ook nog rijden. Ik zou rijden maar hij wilde voor kij ff van het vage parkeer terrein afrijden maar hij zag na xijn idee geen mogelijkheid om te stoppen. Die waren er zat. Wat een rot rit was dat. En eenmaal terug op de camping moest hij jou op het terras zitten
Ook pest hij de Kids vooral mijn zoon de oudste van de 3 is dan het pispaaltje. Het begint leuk en onschuldig. Maar omdat kijk nan een drankje op heeft gaat hij gemakkelijk over de grenzen heen. Mijn zoon weet dan ook niet van ophouden en daagt uit wat mijn man net ff te serieus neemt en plaagt mijn zoon tot huilens toe.en als kijn zoon dan huilt wordt mijn mam boos omdat hij na zijn idee zich aanstelt en mijn man niets zo veel deed hij roept dan pissig naar mijn zoon ik zal nooit meer met jouw ouwehoeren. Waarop mijn zoon nog verdrietige wordt. Als ik het dan boor mijn zoon opneem je raad g
Het al? Hebben we bonje.
Dus wat moet ik doen? Dit aan kijken meer mij grenzen bewaken en minder angstig zijn voor bonje met hem? Zo door gaan voor mijn kinderen zodat ik hun niet uit hun vertrouwde omgeving weg sleur. Of oppakken en weg wezen? En zien waar het schip strand.
Groetjes annoniem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet ook niet of hij het nog bewust doet het is inmiddels al zo lang dat het dan meer een gewoonte is voor hem, zo zag ik het bij mijn ex ook en hoe ik reageerde was ook een gewoonte geworden, je weet gewoon niet beter, tot je gaat na vragen bij mensen en dan moet je gaan nadenken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:19 schreef Trutje33 het volgende:
@:jijwel. Fijn om jouw verhaal te lezen ik zit zo in twijfel of hij het bewust doet of niet. En dat geld dat krijg ik nirt voor elkaar.
Hij controleert en ziet elke euro die ik spendeer. Verder als 20 euro kom ik niet. Als we al ooit contant geld hebben weet hij precies hoeveel en vergeet dat nooit. Heel enkel op vakantie bijv als er te veel gebeurd en het overzicht kwijt is. Dat is echt eurotje werk daarvan nog geen boodschappen mee te doen.
Ik hoop dat wij ooit gewoon normaal kunnen scheiden zonder te vechten (spreekwoordelijk gezien) en omwille van de kinderen goed met elkaar blijven.
En ik het op een manier kan aanvechten om in dit huis te blijven wonen.
Ik ben ook echt opzoek naar ervaringen van mensen hoe het ervaren is in een ander zijn ogen dus dank daar voor
Denk dat het lastig te bewijzen is allemaal, maar helemaal met jouw instemming is het zo te lezen ook allemaal niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:26 schreef Trutje33 het volgende:
@:jijwel. Bedankt voor je reactie weer. Dat stukje verkrachting is dat echt zo? Want waarom kan ik dat niet vinden. Ik weet wel sex zonder toestemming is verklaring maar ik stem toe. Ondanks dst ik het echt laat gebeuren en zelfs wel eens tranen laat terwijl hij bezig is heb ik het nooit als verkrachtig gezien.
Moet ik dit opnemen voortaan? Want dit gaat vast weer gebeuren. Onze ruzies nee. Ik ook op stiekem. Heb ook een geheim email adres waarop ik wel al ingeschreven sta naar helaas dat geld gaat never nooit lukken.
Wat wil jij eigenlijk zelf bereiken?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:26 schreef Trutje33 het volgende:
@:jijwel. Bedankt voor je reactie weer. Dat stukje verkrachting is dat echt zo? Want waarom kan ik dat niet vinden. Ik weet wel sex zonder toestemming is verklaring maar ik stem toe. Ondanks dst ik het echt laat gebeuren en zelfs wel eens tranen laat terwijl hij bezig is heb ik het nooit als verkrachtig gezien.
Moet ik dit opnemen voortaan? Want dit gaat vast weer gebeuren. Onze ruzies nee. Ik ook op stiekem. Heb ook een geheim email adres waarop ik wel al ingeschreven sta naar helaas dat geld gaat never nooit lukken.
https://centrumseksueelgeweld.nl/verkrachting/quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:26 schreef Trutje33 het volgende:
Graag gedaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:26 schreef Trutje33 het volgende:
waarom wil je hem doorgronden?quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:01 schreef Trutje33 het volgende:
@:sigme wat ik wil is hem kunnen doorgronden. Maar ik weet dat dat niet lukt. Maar iets in mij blijft alsmaar opnieuw proberen.
Ik wil eigenlijks dat we in goede Harmonie gaan scheiden. Hij weg haat en ik in dit huis kan blijven. En dst we in goede Harmonie voor onze kinderen kunnen blijven zorgen.
Maar als ik al deze reacties lees ben ik bang dat het complexer zal lopen en dat ik heel erg sterk moet staan om alles goed te regelen.
Het allerliefste wil ik natuurlijk een gezin zijn en een goede gelijkwaardige relatie maar ik weet nu ook dat dat altijd een droom zal blijven.
Hoe ik mijzelf over 2 jaar zie? Echt geen idee. Ik hoop echt dat ik sterk in mijn schoenen sta in welke positie ik dan bevind.
Ok, dus even op een rijtjequote:Op donderdag 16 mei 2024 20:01 schreef Trutje33 het volgende:
@:sigme wat ik wil is hem kunnen doorgronden. Maar ik weet dat dat niet lukt. Maar iets in mij blijft alsmaar opnieuw proberen.
Ik wil eigenlijks dat we in goede Harmonie gaan scheiden. Hij weg haat en ik in dit huis kan blijven. En dst we in goede Harmonie voor onze kinderen kunnen blijven zorgen.
Maar als ik al deze reacties lees ben ik bang dat het complexer zal lopen en dat ik heel erg sterk moet staan om alles goed te regelen.
Het allerliefste wil ik natuurlijk een gezin zijn en een goede gelijkwaardige relatie maar ik weet nu ook dat dat altijd een droom zal blijven.
Hoe ik mijzelf over 2 jaar zie? Echt geen idee. Ik hoop echt dat ik sterk in mijn schoenen sta in welke positie ik dan bevind.
Uit je verhaal lees ik dat je zelf ook wel snapt dat dit geen gezonde situatie is. Een "normale", liefdevolle en gelijkwaardige relatie gaat dit nooit worden. Ook dat besef je. Het liefst wil je weg bij hem, maar die weg is nog vol onzekerheden. Hoe gaat de scheiding verlopen? Hoe erg zal de impact op de kinderen zijn? Waar ga ik wonen? Hoe ga ik rondkomen? Enz.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:01 schreef Trutje33 het volgende:
Het wordt sowieso modderen, dat is menselijk, veel beter kunnen we niet en jij zit niet in de meest luxe uitgangspositie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:20 schreef Trutje33 het volgende:
@:sigme daar heb je ook gelijk in zeer waarschijnlijk wordt het voorlopig doormodderen. Ik voel mij nog niet sterk genoeg om deze stap te zetten. Ik moet eerst een ijzersterk plan hebben.
En mijzelf vooral sterken om dit allemaal aan te kunnen. Hoe en wat geen idee. Er komt best veel op mij af vandaag. Dit bevestigd allemaal jaren lang vermoeden bedenken verdenken.
En indd doorgronden heeft geen enkele zin. Maar dat haat automatisch
Er komt een hoop op je af op dit moment. Je begint jaren van manipulatie, gecontroleerd worden, onderdrukking en meer nu te beseffen. De eerste stap is nu niet meteen de stekker eruit trekken. Niet als een kip zonder kop in paniek wegrennen, zeg maar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:23 schreef Trutje33 het volgende:
@:swj ook jij hebt gelijk. Iedereen heeft dat wel een beetje.
Ik durf het gewoon weg nog niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus mijn mening is keihard om te horen maar met mijn ervaringen en wat ik van jou lees en zeeeeer veel overeenkomsten, zeg ik, mond houden, laat je niet meer uitlokken en zoek snel hulp erbij, tijdje knokken en dan kom je tot rust en ook je kinderen.
Uiteraard hoop ik dat dit voor jou niet zo zal verlopen. Alleen vrees ik toch wel enige ellende als je besluit te gaan scheiden.
Nogmaals, hoop mag maar blijf ook realistisch.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:31 schreef JijWel het volgende:
Voor nu is hoop misschien even goed voor je om het aan te kunnen, wat de meeste anderen hier zeggen sta ik ook achter.
En omdat je graag ervaringen leest zodat je weet dat je niet de enige bent, zal ik nog mijn einde van mijn huwelijk omschrijven in een spoiler.wil even zeggen dat ik het ongelofelijk sterk van je vind dat jij je verhaal doetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus mijn mening is keihard om te horen maar met mijn ervaringen en wat ik van jou lees en zeeeeer veel overeenkomsten, zeg ik, mond houden, laat je niet meer uitlokken en zoek snel hulp erbij, tijdje knokken en dan kom je tot rust en ook je kinderen.
Uiteraard hoop ik dat dit voor jou niet zo zal verlopen. Alleen vrees ik toch wel enige ellende als je besluit te gaan scheiden.
Thinking is difficult, that’s why most people judge
Dit Trutje, doe rustig aan nu, eerst hulp zoeken, iemand die je vertrouwt. Het hoeft niet binnen een week, je houd het nu al zo lang vol, dat komt goed.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:26 schreef SwJ het volgende:
[..]
Er komt een hoop op je af op dit moment. Je begint jaren van manipulatie, gecontroleerd worden, onderdrukking en meer nu te beseffen. De eerste stap is nu niet meteen de stekker eruit trekken. Niet als een kip zonder kop in paniek wegrennen, zeg maar.
De eerste stap is hulp voor jezelf om alles op een rijtje te krijgen. Van daaruit neem je vervolgstappen.
Het is een heel verwerkingsproces waar je nu middenin zit.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:33 schreef greysbones het volgende:
[..]
wil even zeggen dat ik het ongelofelijk sterk van je vind dat jij je verhaal doet
en dat je bent gaan vechten voor jezelf
quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:38 schreef JijWel het volgende:
[..]Dank je.
Het was gewoon net of ik mezelf ineens zat te lezen en vooral dat stukje dat ze dacht dat het normaal was of zo en dat ze er niets over hoort of leest van andere mensen.
Ze moet weten dat er meer mensen zijn zoals zij en dat het niet normaal is, dat is stap 1.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:31 schreef JijWel het volgende:
Voor nu is hoop misschien even goed voor je om het aan te kunnen, wat de meeste anderen hier zeggen sta ik ook achter.
En omdat je graag ervaringen leest zodat je weet dat je niet de enige bent, zal ik nog mijn einde van mijn huwelijk omschrijven in een spoiler.Mag ik zeggen dat jouw uitkomst (hoe pijnlijk ook op dat moment) eigenlijk een droomuitkomst is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus mijn mening is keihard om te horen maar met mijn ervaringen en wat ik van jou lees en zeeeeer veel overeenkomsten, zeg ik, mond houden, laat je niet meer uitlokken en zoek snel hulp erbij, tijdje knokken en dan kom je tot rust en ook je kinderen.
Hij is uit vrije wil vertrokken en jullie hebben uiteindelijk rust gekregen. Het had heeeeeeeeeeel anders kunnen lopen met dat soort mannen
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
Het vergt veel moed om die beslissing te nemen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:23 schreef Trutje33 het volgende:
De eerste stap heb je gezet: je verhaal doen. Als is t op internet. De eerste stap is een grote en belangrijke stap.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:23 schreef Trutje33 het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in, het is en was een droomuitkomst, ik was absoluut gebroken in het begin maar de beste uitkomst voor mij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat jouw uitkomst (hoe pijnlijk ook op dat moment) eigenlijk een droomuitkomst is?
Hij is uit vrije wil vertrokken en jullie hebben uiteindelijk rust gekregen. Het had heeeeeeeeeeel anders kunnen lopen met dat soort mannen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap je. Je bent voor nu echt alleen dat is doodeng maar ben je dat eigenlijk niet al een hele tijd, probeer dat tot je door te laten dringen en je hebt je kinderen, nee daar kan je niet je hart bij luchten maar is wel een prima afleiding en als ze groter zijn dan is dat jouw familie, jullie 4.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:33 schreef Trutje33 het volgende:
@:jijwel. Hoe herkenbaar mijn ouders zijn beide overleden mijn moeder redelijk recent dag voelt voor mij ook dat ik gevangen zit. Niet dat mijn moeder de ideale uitvlucht was maar nu zij er niet meer is geb ik helemaal niemand die mij opvangt.
Ik vergeleek mijn situatie altijd met die briljante quote uit Shawshank Redemption: Red: [narrating] Andy Dufresne - who crawled through a river of shit and came out clean on the other side.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:12 schreef Trutje33 het volgende:
@:jijwel nogmaals dank. Wat vind ik dit moeilijk. Ben de hele dag al van slag. Ik vind het ook echt moeilijk om eerlijk te zijn naar hem en het wordt ook steeds moeilijker om de schijn op te houden. Elk hartje die ik stuur denk ik klopt niet. Ben vooral boos op mijzelf dat ik zo met mij om laat gaat. Dat ben ik natuurlijk al heel lang want ik weet echt wel dat het niet klopt. Maar kon nooit passende en vergelijkbare info vinden. Die heb ik dus vandaag wel gekregen. Als mensen mijn verhaal lezen en zeggen weg wezen bevestigd dat mijn gevoel. Alhoewel ik zo graag wil dat ik ongelijk heb. En ik ook nog een soort van in conflict ben met mij zelf.
Dank voor het delen van je verhaal.
Toch is hulpverlening het beste omdat die je verder kunnen helpen, daarom zoeken tot je de goede vindt en ja, soms vindt je een goede en dan verdwijnt die weer door wat voor reden. En hulpverlening kan ook buiten de ggz zijn in mijn ogen als het maar iemand of een instantie is die jou met bepaalde dingen verder kan helpenquote:Op donderdag 16 mei 2024 22:22 schreef Trutje33 het volgende:
Ik doe mijn best. Ongelofelijk hoe veel energie ik uit mijn kinderen kan halen. Mijn allesjes. De hulp instanties heb ik natuurlijk allang gegoogled en ben er ook bekend. Niet voor mijn problemen maar mijn dochter had lang onderzoeken nodig dst via het multidisciplinaire team van de gemeente kwam. Dat zelfde bedrijf maar een andere afdeling moet ik wezen. Tevens heb ik ook een vertrouwens band met de pohggz van de huisarts maar nooit deze dingen verteld wel heel veel over hoe mijn man id en doet kwa onzekerheid. Ik denk dat ik dat traject weer opnieuw moet beginnen.
Ik hen ook al een keer eerder hulp gezocht het ging toen erg slecht met mij. Mijn dochter was echt een huil baby mijn man was werkloos thuis en zat zich letterlijk vol te vreten op de bank en financieel waren we erg slecht. Mijn vader overleed ook nog in die tijd en mijn moeder raakte in depressie waardoor ik ook niets aan haar had. Mijn zus wilde zomaar zonder reden geen contact meer et cetera. Toen hulp gezocht bij een vrouw ook via de gemeente dat was een fijne vrouw maar zij stopte ermee. Toen kreeg ik een vervangster. Echt een jonge meid jonger dsn ikzelf waarschijnlijk geen kinderen. Je merkte aan haar dat ze vooral uit grt boekje en via protocol werkte. Ik geb Toen gebeld en gezegd dat ik niet tevreden was. Ik moest dus haarzelf een berichtje doen (dat heb ik ook gedaan), maar daarna nooit meer wat gehoord. Heel slecht ik was toen zo zat om overal achter aan te gaan.
Uiteindelijk hebben we flink gewerkt ik niet alleen maar samen. Mijn man kreeg weer werk en we gingen in de schuldhulp traject. Onze dochter begon met door slapen ik kreeg rust en ruimte mijn man ging met zich zelf aan de slag hij kreeg een gastric bypas omdat hij zo danig dik geworden was dat dieeten niet meer lukte. Dat was feslaagd dus toen in rustiger vaar water beland dat is echt lang goed gegaan
En toen zelfs voor een 3e kindje gegaan. Toen ik zwanger was bleek dat mijn dochter echt wel erg achter liep dus ging zij en ik dus met haar mee een mangel molen in van onderzoeken. Elke week logopedie et cetera. Toen ik hoogzwanger was kreeg ik te horen dat mijn moeder ongeneeslijk ziek was. Klap natuurlijk zij is gestorven toen m'n jongste 4 maand was. Sinds die tijd gaat alles wat turbulenter.
Maar waar ik bang voor ben nu us als ik hulpverlening opstart en ik heb bijv wekelijks een afspraak bij de huisarts. Hoe rijm ik dat voor mijn man aan elkaar? Een keer een gesprek mbt onderzoeken dochter lukt wel 1 keer een leugen om bestwil naaf stel als ik zit in gesprek en hij belt. Als ik niet opneem wordt hij boos zeker als het lang duurt. Wat leg ik m uit als hij kij belt en ik zit in de auto en ik moet yoch echt ophangen omdsg ik een afspraak heb.
Hij is ontzettend punctueel appen is bij hem liefst zsm reactie. Tuurlijk snapt hij wel dat ik een keertje een telefoontje mis maar als het te lang duurt krijg ik wel de vragen of hij wordt boos omdat hij het belangrijk vind wat hij mij te vertellen heeft.
Ik zit ook steeds mijn tel te checken om te kijken of ik niet mis heel erg on ontspannend.
Hoe pak ik dat aan? En hulpverlening heb ik nirt altijd een hoge pet van op en xijn lange wacht lijsten.
Het doormodderen is ook maar een fase.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:20 schreef Trutje33 het volgende:
@:sigme daar heb je ook gelijk in zeer waarschijnlijk wordt het voorlopig doormodderen. Ik voel mij nog niet sterk genoeg om deze stap te zetten. Ik moet eerst een ijzersterk plan hebben.
En mijzelf vooral sterken om dit allemaal aan te kunnen. Hoe en wat geen idee. Er komt best veel op mij af vandaag. Dit bevestigd allemaal jaren lang vermoeden bedenken verdenken.
welk plan heb je nodig?quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:20 schreef Trutje33 het volgende:
Volgens mij zit hij heel de dag op zijn telefoon om jou te controlerenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:54 schreef Trutje33 het volgende:
Ik heb heel vaak gesprekken met mijn man als het gaat om gemiste telefoontjes of later beantwoord appjes. Dam leg ik uit dat ik ook druk ben met de kinderen/ huishouden en dst ik de appjes niet altijd hoor aankomen en de telefoon niet voel trillen of hoor overgaan.
Mijn man heeft nog al eens de veronderstelling dat ik geen reed uitvoer op een dag en ik constant op mijn telefoon zit en dat is gewoonweg niet waar.
Ik leg m dat uit en ene keer begrijpt hij dat en een andere keer vind hij het appart. Want wat als er echt wat is? Dan kan ik je niet bereiken wat als ikdood ga
Ook als ik te laat reageer op een vraagop WhatsApp en het duurt hem te lang zegt hij laat maar.dat doet hij ook bij vriendschappen op zijn werk
. Heel irritant dat hoort hij ook wel van de mensen die hij dat stuurt.
Kwa vrijheid ben ik wel vrij als een vogel omdat hij veel werkt. Maar het is meer die momenten dat ik zijn telefoon mis of zijn appje ff vergeet. Zo kijk ik geregeld op mijn telefoon en mis ik het toch? Mort ik mij verantwoorden over wat ik deed enzo. Anders vind hij het vreemd wordt hij achterdochtig en zou mij niks verbazen dat hij mij vraagt. Heb je een ander? Ben je met iets stiekem bezig?
Dat zou ik überhaupt nooit doen. Geeneens energie voor haha maar behoorlijk vervelend dat het gebeurd.
Zolang zij daar niets aan doet houdt ze het zelf ook in standquote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:01 schreef maily het volgende:
[..]
Volgens mij zit hij heel de dag op zijn telefoon om jou te controleren
Klopt. Je leert mensen hoe ze met je om kunnen gaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:02 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Zolang zij daar niets aan doet houdt ze het zelf ook in stand
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 03:34 schreef mascara-klodder het volgende:
En je gaat een vorm van rust voelen die je waarschijnlijk al jaren niet meer voelt.
Geen vermogen kun je juist een advocaat van de staat krijgen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het grootste probleem wat ik zie is dat je geen eigen inkomen of vermogen hebt.
Anders zou ik aanraden een goeie advocaat en kijken welke stappen er genomen kan worden om hem zover te krijgen te vertrekken.
Jullie staan beide op het contract, geen van beide kan de ander dus dwingen te vertrekken, een zal moeten toegeven.
Dat zal hij moeten zijn want je hebt geen inkomen, tenminste zo begrijp ik het verhaal.
De vraag is dan hoe je dat zo ver kan krijgen.
Zo simpel ligt het niet hoor.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
Geen vermogen kun je juist een advocaat van de staat krijgen.
Het begint natuurlijk nooit meteen zo he? Dat gaat langzaam en klein en meestal in het begin nog met de mantel der liefde te bedekken (bv: feestje en echt toch teveel gedronken, ontslag en radeloos, ruzie in de familie en dus een kort lontje,... ).quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Net als bij andere verhalen over toxische relaties vraag ik me hier ook af wat TS ooit aantrekkelijk aan hem gevonden heeft.
Je kunt ook heel veel geld besparen op de boodschappen door geen bier meer voor je man te kopen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:57 schreef Trutje33 het volgende:
Ruzie voor nu ff bijgelegd. Maar de tip om geld te sparen stiekem neem ik tenharte. Ik ben er achter gekomen dat ik extra geld kan pinnen bij de supermarkt waar ik bijna elke week kom. Dus ga ik steeds een beetje bij pinnen. Ook lever ik mijn statiegeld bon appart in ipv bij de boodschappen.
Ik spaar koopzegels bij de ah wat ik in het beheer heb. Daar weet hij helaas wel van maar ga er van uit dat hij daar niet moeilijk over zal doen.
Op zijn werk "kan" hij niet drinken want hij is chauffeur.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:46 schreef Trutje33 het volgende:
Ja dat bespaart op de boodschappen. Maar dat kan ik nuet achterover drukken zeg maar. Plus als hij als nog bier wil (hij zegt niet meer te drinken op z'n minst niet zoveel) kan ik als nog naar de supermarkt.
Nu geen bier in huis gehaald of ander alcohol dus ben benieuwd of het nu wel lukt. Het zou geen moeite moeten kosten want op zijn werk drinkt hij ook niet.
Hoe zie je dat voor je als jullie uit elkaar gaan? Jij wil graag in het huis blijven, maar hoe zou dat haalbaar zijn wanneer hij ergens anders gaat wonen met bijbehorende kosten?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:19 schreef Trutje33 het volgende:
Oliea Day hebben we ook eens overwogen maar niet haalbaar. 1. Omdat ik niet 100% eerlijk kan zijn want daar komt bonje van en 2 als je weet wat ze er voor vragen is echt schrikbarend.
We hebben al behoorlijke vaste lasten en dat kunnen we er nuet bij hebben. Er moet ruimte overblijven
Ivm financiële druk en dat is ook niet goed voor de relatie
We hebben al in de schuldhulp gezeten dus waak er voor dat dat nuet weer gebeurd.
Hoi Trutje je zegt dat je kinderen nooit in gevaar zijn, maar je vertelt ook dat je man jullie 8-jarige zoon pest tot huilens toe, dat is niet normaal en kan grote gevolgen hebben voor de (geestelijke) ontwikkeling van je kind, ik hoop dat je je daar van bewust bent.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:57 schreef Trutje33 het volgende:
Ruzie voor nu ff bijgelegd. Maar de tip om geld te sparen stiekem neem ik tenharte. Ik ben er achter gekomen dat ik extra geld kan pinnen bij de supermarkt waar ik bijna elke week kom. Dus ga ik steeds een beetje bij pinnen. Ook lever ik mijn statiegeld bon appart in ipv bij de boodschappen.
Ik spaar koopzegels bij de ah wat ik in het beheer heb. Daar weet hij helaas wel van maar ga er van uit dat hij daar niet moeilijk over zal doen.
Ik zal de komende dagen flink informeren. Ik documenteer alles waarvan ik bind dat het over mijn grenzen heen gaat.
Ik durf verder niemand nog te vertellen hoe het er hier thuis aan toe gaat. Ik wil mij niet schamen voor mijn keuze en het gevoel te krijgen dat ik ook tijdens leuke en goede tijden veroordeeld wordt.
Bedankt voor al jullie reacties het heeft mij echt wel gesterkt. En mijn gevoel bevestigd.
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. En alle tips. Super dankjewel. Dit betekent veel voor mij en ik hoop dat ik ooit op deze topic kan zeggen dat het goed met mij gaat. En met mijn kinderen ( die zijn overigens nooit in gevaar) en het gaat goed net ze het zijn echte schatten en ben zo trots op ze
Nogmaals bedankt allemaal. En sorry als ik nu wat stijfkoppig overkom
Of dom dst ik nu nog niet weg durf te stappen
Ok, maar hoe kom jij dan aan geld om van te leven?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:01 schreef Trutje33 het volgende:
Hij komt dan als ik hier mag blijven. Bij zijn ouders te wonen. Dus hij heeft geen kosten dan. Jij is chauffeur met best genoeg overuren en ik denk als we beiden uitelkaar gaan dat hij meer overhoud dan dat ik kan bedenken. Dan is het aan hem hoe hij daar mee om gaat. Ik neem aan dat allementatie inkomens afhankelijk is en partner allementatie mag hij van mij houden. Zou nooit meer willen horen dan dat ik afhankelijk ben van hem
Ja, lekker makkelijk met 3 kinderenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:06 schreef rival het volgende:
Wat een manipulatieve man zeg. Als jouw kant van het verhaal de waarheid is dan zou ik er snel vandoor gaan.
Yep.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja, lekker makkelijk met 3 kinderen![]()
Als ik alleen al naar mezelf kijk destijds wat ik aan voorbereidingen moest doen om weg te komen
Dat heeft een aantal maanden geduurd. Want financieel afhankelijk.
Dus als eerste dat geregeld krijgen.
Het is een lang traject kan ik je vertellen.
Aan dat soort (overdreven!) reacties, zoals ook de 'blijfvanm'nlijfhuis-reacties, kan je goed zien hoe belangrijk en moeilijk het is om de juiste woorden en de juiste toon te vinden om *jouw* situatie goed over het voetlicht te brengen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 07:33 schreef Trutje33 het volgende:
Mijn kinderen zijn niet psychische beschadigd. Hij is zeker nuet de beste vader voor ze vooral als het op zorg aan komt maar daar ben ik meer de dupe van in de zin van alles wat hij laat moet ik alleen doen.
Dat pesten komt voor in de ouwehoerderij een is een paar keer gebeurd dat mijn man nuet stopt en mijn zoon moet huilen. Ik spring daar tussen en leg het mijn zoon uit en neestal maken man en zoon het weer goed.
Ik kan mij wel voorstellen dat als dit dagelijkse kost zou zijn het wel anders zou zijn.
Dus in gevaar zeker niet ze kunnen doen en laten wat ze willen en zijn gek op hun vader gelukkig.
Dat wil ik wel ff gezegt hebben.
En tuurlijk het kan altijd beter en geloof ook wel dat het voor de kids niet makkelijk is en dat vooral de oudste misschien ook wat op eieren loopt soms. Daar ben ik mij wel degelijk van bewust.
Maar de bovenstaande reacties dat het onveilig voor ze zou zijn klopt niet.
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Het begint met de mogelijkheid accepteren dat dit niet normaal is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:57 schreef Trutje33 het volgende:
Nogmaals bedankt allemaal. En sorry als ik nu wat stijfkoppig overkom
Of dom dst ik nu nog niet weg durf te stappen
De situatie bij jou thuis was dus wel onveilig. Het kan ook emotioneel of verbaal onveilig zijn, wat in behoorlijk wat gezinnen voorkomt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Het begint met de mogelijkheid accepteren dat dit niet normaal is.
Mijn ouders hadden trouwens geen al te beste relatie. De situatie thuis is voor mij nooit onveilig geweest, maar ik ben er wel psychisch door beschadigd. Je kunt er gerust vanuit gaan dat jullie onderlinge dynamiek invloed op de kinderen heeft en sterker gaat hebben naarmate ze ouder worden. Maak jezelf niet wijs dat je dat los van elkaar kunt zien.
Ik denk dat je jezelf moet realiseren dat scheiden in goede harmonie nooit gaat lukken. Hij ziet jou als zijn bezit dus zal je nooit laten gaan. Google eens op stockholmsyndroom en realiseer je dat jij aan de definitie voldoet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:01 schreef Trutje33 het volgende:
Je moet het begrip ‘veiligheid’ wel erg oprekken om dat van toepassing te maken op mijn situatie. Mijn ouders hielden van me, waren trots op me, steunden me, sloegen me niet, schreeuwen niet tegen me. Ik hoefde niet voortdurend op mijn tenen te lopen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:36 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De situatie bij jou thuis was dus wel onveilig. Het kan ook emotioneel of verbaal onveilig zijn, wat in behoorlijk wat gezinnen voorkomt.
Kan volledig hierover meepraten.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je moet het begrip ‘veiligheid’ wel erg oprekken om dat van toepassing te maken op mijn situatie. Mijn ouders hielden van me, waren trots op me, steunden me, sloegen me niet, schreeuwen niet tegen me. Ik hoefde niet voortdurend op mijn tenen te lopen.
Wat ze elkaar aandeden, dat was het probleem. Ik kan erover uitweiden wat dat met mij en mijn broertje heeft gedaan, maar daar zit TS misschien niet op te wachten. Ik wilde duidelijk maken dat je een liefdevolle ouder kunt zijn en tegelijk je kinderen schade toe kunt brengen door de ongezonde relatie die je met hun andere ouder hebt.
Ook dit valt onder een onveilige thuis situatiequote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je moet het begrip ‘veiligheid’ wel erg oprekken om dat van toepassing te maken op mijn situatie. Mijn ouders hielden van me, waren trots op me, steunden me, sloegen me niet, schreeuwen niet tegen me. Ik hoefde niet voortdurend op mijn tenen te lopen.
Wat ze elkaar aandeden, dat was het probleem. Ik kan erover uitweiden wat dat met mij en mijn broertje heeft gedaan, maar daar zit TS misschien niet op te wachten. Ik wilde duidelijk maken dat je een liefdevolle ouder kunt zijn en tegelijk je kinderen schade toe kunt brengen door de ongezonde relatie die je met hun andere ouder hebt.
Opzich wel goed. Het is nu weer rustig. We hebben afgelopen weekend best wel wat discussies gehad waaraan ik ook aangegeven heb hoe ik er instond ook kwa seksuele relatie. Dat ik wel wil dat ik mijn grenzen mag aangeven als ik om wat voor rede dan ook geen zin heb. En dat hij daar geen ruzie om moet maken en mij daarin moet respecteren. Hij schrok van mijn betoog en beloofd beterschap. Nu is dat natuurlijk eerst zirn en dan geloven. Hij heeft volgende week vakantie dus ben erg benieuwd hoe het gaat. Tot nu toe is dit de 3e week zonder alcohol en ook dat faat tot nu toe goed.quote:
-weg wegens quote-quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb het hele verhaal gelezen en het is duidelijk niet om vrolijk van te worden. Wat lijkt me dit een verschrikkelijke man. Net als bij andere verhalen over toxische relaties vraag ik me hier ook af wat TS ooit aantrekkelijk aan hem gevonden heeft.
-knip-
Ik hoop dat TS inmiddels genoeg moed verzameld heeft en een nieuwe weg is ingeslagen ...quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:22 schreef Saboo het volgende:
laat maar, zie dat ik nu een oud topic omhoog haal! excusi.
Hoe gaat het nu met TS?
Sommigen zetten dat toch weg als verkrachting. Niet bepaald mijn mening maar het wordt echt geroepen hier.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Sex terwijl je niet zo’n zin hebt is geen misdaad. Best een reden om je relatie te heroverwegen of klagen, maar geen reden voor blijfvanmnlijf of politie of andere hoogoplopende escalatie.
Dit is 100% waar.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:09 schreef OllieA het volgende:
@:Trutje33
Heb je weleens overwogen hem voor te stellen om samen in relatietherapie te gaan?
Want dat het niet echt lekker gaat tussen jullie zal je man toch ook wel ergens inzien.
Mensen modderen vaak samen maar wat door, en dan glijdt het langzaam af, terwijl er toch ooit een begin is geweest met liefde en verbinding.
Men geeft meer uit aan het onderhoud van de auto, of het huis, of een nieuwe keuken, dan aan het onderhoud van de relatie.
De enige waarschuwing; jij gaat dit topic niet misbruiken om je stokpaardje weer van stal te halen. Dat er geen nieuw deel van dat andere topic komt betekent niet dat je dit topic maar moet gaan ombuigen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sommigen zetten dat toch weg als verkrachting. Niet bepaald mijn mening maar het wordt echt geroepen hier.²
Het was niet meer dan een sidenote. Mijn intenties zie je in post #147.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De enige waarschuwing; jij gaat dit topic niet misbruiken om je stokpaardje weer van stal te halen. Dat er geen nieuw deel van dat andere topic komt betekent niet dat je dit topic maar moet gaan ombuigen.
Het gaat goed, na omstandigheden we zijn nog steeds samen. Wel wordt ook hij zich steeds meer bewust van mijn bewustwording (als jullie begrijpen wat ik bedoel) ik moet zeggen hij doet echt zijn best. Maar zelf ook al klinkt dat beetje onlogisch misschien heb een beetje het idee dat dit hoort bij zijn manipulatie mocht dit alles manipulatie zijn. Dit stukje zet me steeds in 2 strijd.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:22 schreef Saboo het volgende:
Hoe gaat het nu met TS?
Het gaat goed, na omstandigheden we zijn nog steeds samen. Wel wordt ook hij zich steeds meer bewust van mijn bewustwording (als jullie begrijpen wat ik bedoel) ik moet zeggen hij doet echt zijn best. Maar zelf ook al klinkt dat beetje onlogisch misschien heb een beetje het idee dat dit hoort bij zijn manipulatie mocht dit alles manipulatie zijn. Dit stukje zet me steeds in 2 strijd.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:22 schreef Saboo het volgende:
Hoe gaat het nu met TS?
Weet je wat het is? Ik begrijp dat ook welen verwacht ook niet zo veel. Ik sta met alle liefde klaar met een plakje eten en glas koud drinken. Maar hij verwacht nog wel eens dat ik een soort butler ben. Dat ik zelf niet ff mag zitten. Want ik thuis met 3 kinderen heb ik het natuurlijk niet druk, ik heb zonder werk niks te doen natuurlijk haha. Misschien is dat een mannen dingetje want om me heen hoor ik dat wel vaker in kleine schaal.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Beetje rare vent wel als ik het zo zie. Ik snap hem wel dat hij na 72 uur werken geen energie en kracht meer heeft om bij te dragen in het huishouden.²
Dat is niet wat ik zij he. Ik heb wel meerdere keren nare seksuele ervaringen gehad in zijn dronken zijn. Maar echt veerkrachtig, tja als je het theoretisch opzoekt misschien. Maar net als ik al zij het is maar net wat je er mee doet en wil doen. Waar het mij om ging is dat in de reacties te lezen is dat iedereen een andere mening heeft als het gaat over veerkrachtig en dat het te snel in de mond genomen wordt. Daar ben ik het niet helemaal mee eens als ik naar mijn situatie kijk. Misschien bagatelliseer ik het wel maar veerkrachtig klinkt in min ogen heftiger dan hoe ik het beleefd heb. Het is tenslotte nog steeds mijn man. Neemt niet weg dat wat hij deed fout is en laat het ook niet weer gebeuren op de manier hoe ik het ervaren heb. Het was alleen mooi geweest als hij mijn nee makkelijker zonder gedwing en gedram en geruzie zou accepteren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:52 schreef CoolGuy het volgende:
Dus hij verkracht je? Want je draait er wel een beetje omheen maar ik lees tussen de regels toch echt dat als jij geen zin hebt hij het afdwingt.
Dan hoef ik de rest van het verhaal omheen niet meer te weten en het gaat goed en en en. Hij verkracht je, de moeder van (een deel?) van zijn kinderen. Meer hoef ik niet te weten.
Nee, je doet je best om het kleiner te maken dan het is inderdaad.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:35 schreef Trutje33 het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zij he. Ik heb wel meerdere keren nare seksuele ervaringen gehad in zijn dronken zijn. Maar echt veerkrachtig, tja als je het theoretisch opzoekt misschien. Maar net als ik al zij het is maar net wat je er mee doet en wil doen. Waar het mij om ging is dat in de reacties te lezen is dat iedereen een andere mening heeft als het gaat over veerkrachtig en dat het te snel in de mond genomen wordt. Daar ben ik het niet helemaal mee eens als ik naar mijn situatie kijk. Misschien bagatelliseer ik het wel maar veerkrachtig klinkt in min ogen heftiger dan hoe ik het beleefd heb. Het is tenslotte nog steeds mijn man. Neemt niet weg dat wat hij deed fout is en laat het ook niet weer gebeuren op de manier hoe ik het ervaren heb. Het was alleen mooi geweest als hij mijn nee makkelijker zonder gedwing en gedram en geruzie zou accepteren.
Ps is geen aanval ofzo ik reageer ook alleen maar wat ik nu denk
Weet je wat; lekker bij m blijven dan!quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:15 schreef Trutje33 het volgende:
@:Sigme. Nou dst is dus mijn probleem een beetje. Want elk huisje heeft zn kruisje. Ik zie en hoor om mij heen ook wel genoeg. Ik woon in een rijtjes huis in een ons kent ons buurt dus ik hoor en zie genoeg. En gek genoeg heeft mij dat altijd gerust gesteld. Dan denk ik oow zo gaat dat hier ook wel eens. Nu valt natuurlijk niet alles met elkaar te vergelijken natuurlijk.
En ben het met je eens als het gaat om een blijf van mijn lijf huis. Er heerst hier niet perse een onveilige situaties ik wordt absoluut niet gemept en dagelijks fysiek mishandeld. En de kinderen ook niet. Er zijn wel situaties die zich hebben voor gedaan waar ik van geschrokken ben en twijfel over de aard van alles vandaar dit topic.
Ik wil niet een plekje bezet houden in een mangelmolen van hulpverling voor iemand die het echt nodig heeft omdat ze haar leven in gevaar brengt.
Maat aan alle reacties te lezen gaat mijn relatie niet ok. Dat had ik zelf ook gezien maar voelt wel kloten te lezen dat dit werkelijk onder huiselijk geweld valt ook blij dat het niet aan mij ligt in de zin van ik ben dus niet gek en heb gewoon gelijk elke keer
Dankjullie wel daar voor.
Doe eens even rustig...quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:28 schreef Nielsch het volgende:
Mag er een slotje op dit topic? Achterlijke TS luistert toch niet, ook al kwam ze hier voor advies. Als verkrachting, huiselijk geweld en mishandeling niet genoeg is om bij iemand weg te gaan weet ik het ook niet meer. Wel zielig voor de kinderen, die moeten lijden onder vader én moeder. Oh well, NEXT!
Ze is in elk geval nog online geweest de afgelopen dagen. Wellicht leest ze heus mee, maar reageert ze niet hier.quote:
Dus omdat de reacties van TS jou niet bevallen, moet er maar een slotje op dit topic?quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:28 schreef Nielsch het volgende:
Mag er een slotje op dit topic? Achterlijke TS luistert toch niet, ook al kwam ze hier voor advies. Als verkrachting, huiselijk geweld en mishandeling niet genoeg is om bij iemand weg te gaan weet ik het ook niet meer. Wel zielig voor de kinderen, die moeten lijden onder vader én moeder. Oh well, NEXT!
TS vraagt om advies.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dus omdat de reacties van TS jou niet bevallen, moet er maar een slotje op dit topic?
Soms moet je zelf nog wat (mentale) stappen zetten om die laatste grote stap te kunnen zetten. Dat is een proces.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
TS vraagt om advies.
FOK! geeft een unaniem advies.
TS zegt nehhh t valt eigenlijk allemaal wel mee.
Wat is dan nog het nut van het topic?
Maakt niet uit hoor geen sorry. Ik vatte het ook niet verkeerd op en begreep het wel. Wilde het gewoon ff gezegd hebben.😉 Ik heb juist dit profiel aan gemaakt voor dit topic. Normaal plaats of reageer ik nooit op forums.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 00:34 schreef Sally het volgende:
@:Trutje33 - de meeste mensen die zeggen hier anoniem te posten, hebben al een account op FOK! maar willen niet dat hun verhaal bekend wordt onder de andere FOK! gebruikers.
Vandaar dat ik suggereerde dat jij al een (eerder) FOK! account zou hebben en om even tijdelijk om je verhaal te doen, een 'kloon' had aangemaakt.
Excuses als dat verkeerd overkwam, want dat bedoelde ik er uiteraard niet mee.
Het is niet niks wat je allemaal beschrijft.
Sterkte in elk geval.
Wat TS omschrijft is hoogstwaarschijnlijk verkrachting. Maar er zijn meer mogelijkheden. Een voorbeeld: misschien is de man van TS lastig geweest en heeft hij net zo lang gezeurd tot hij afgetrokken werd. Dat is dan geen verkrachting, omdat het lichaam niet binnengegaan is, maar het is natuurlijk wel afkeurenswaardig.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 07:45 schreef Claudia_x het volgende:
@Trutje33, wat jij omschrijft is verkrachting.
Wat erg om telelens dat u zn rot jeugd had. En goed dat u hulp heeft.quote:Op maandag 15 juli 2024 06:47 schreef Hoppahop het volgende:
Vanmiddag mag ik weer naar de psycholoog. Emdr behandeling. Weet je waarom? Omdat ik zo ‘n fijne vader had. Hij dronk teveel, gewelddadig en daardoor een groot gedeelte van mijn jeugd bang geweest.
Later was ik het zat als hij mijn moeder sloeg. Ik sloeg terug. Op het punt gestaan om zijn hoofd op in te slaan. Godzijdank kreeg ik een helder moment en heb ik niet gedaan.
Ts…zo n jeugd moet jij je kinderen niet gunnen.
Bij hem blijven is kindermishandeling.
Je kinderen krijgen echt veel meer mee dan je denkt. En ook al denk je dat je het goed voor ze kan verbergen, ook zien je kinderen echt wel dat hun ouders (vooral hun moeder) niet gelukkig zijn nu. Ik weet dit uit eigen ervaring, mijn ouders dachten ook dat wij het allemaal niet echt meekregen.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:36 schreef Trutje33 het volgende:
[..]
Wat erg om telelens dat u zn rot jeugd had. En goed dat u hulp heeft.
Toch wil ik nog maals benadrukken dat kijn kinderen er niet onder lijden. Niet zoals hier beschreven wordt. Dit valt voor hun bijna altijd achter de schermen af. Soms krijgen ze wel eens een ruzie/discussie mee
Als we door hebben dat ze iets hebben nee gekregen dat praat ik met ze erover. Tot nu toe nooit een feedback gehad waarvan ik dacht dit kan niet. Daarom maakt het denk ik ook moeilijker om actie te ondernemen.
Elk verhaal is zo verschillend.
Maar ben wel met iedereen eens dat wat hij doet niet goed en gezond is. Ik ben bezig met voorbereiden om weg te gaan. Maar dat heeft veel tijd nodig. Ik moet alles alleen en stiekem doen.
Zo erg trots op jou!quote:Op maandag 22 juli 2024 05:19 schreef Trutje33 het volgende:
Het gaat allemaal wat sneller dan ik had gewild en had gedacht. Maar ik heb de knoop doorgehakt! Helaas wel veilig thuis bij betrokken en de politie om hem uit het huis te krijgen voor op z'n minst vannacht of een paar dagen.
Het gaat een lange en moeilijke weg worden want het is op dit moment nog geen 24 uur geleden en nog steeds begrijpt hij het niet zit hij te stalken met appjes, belt hij continu en verzend hij leugens om mij te spreken.
Mijn buren hebben mij gesteld en geholpen gisteren ik kon daar met de kinderen wachten veilig tot hij weg ging. Zo dankbaar voor hun
Ik hoop dat ik hier gou beter nieuws kan vertellen maar de 1e stap is gezet en daar ben ik heel blij om.
Ik hoop het echt. Hopelijk houd mijn ex man zich aan de afspraken helaas stond hij net voor de deur hij is zo controlerend en dwingend. Hele tijd bellen en appen. Ik hoop echt dat hij gaat nadenken en normaal gaat dien en mee werkt in wat komen gaat.quote:Op maandag 22 juli 2024 06:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zo erg trots op jou!
En veilig thuis is echt een veilig thuis. Ze helpen jou.
Wat dapper en wat goed!quote:Op maandag 22 juli 2024 05:19 schreef Trutje33 het volgende:
Het gaat allemaal wat sneller dan ik had gewild en had gedacht. Maar ik heb de knoop doorgehakt! Helaas wel veilig thuis bij betrokken en de politie om hem uit het huis te krijgen voor op z'n minst vannacht of een paar dagen.
Het gaat een lange en moeilijke weg worden want het is op dit moment nog geen 24 uur geleden en nog steeds begrijpt hij het niet zit hij te stalken met appjes, belt hij continu en verzend hij leugens om mij te spreken.
Mijn buren hebben mij gesteld en geholpen gisteren ik kon daar met de kinderen wachten veilig tot hij weg ging. Zo dankbaar voor hun
Ik hoop dat ik hier gou beter nieuws kan vertellen maar de 1e stap is gezet en daar ben ik heel blij om.
Dit werkt vooral bevestigd lijkt mij.quote:Op maandag 22 juli 2024 06:23 schreef Trutje33 het volgende:
[..] helaas stond hij net voor de deur hij is zo controlerend en dwingend. Hele tijd bellen en appen.
Absoluut! Maar dat komt goed ik heb hele goede gesprekken met m'n oudste en leg het de middelste ook uit. Dat komt echt goed veilinghuis is vsn alles op de hoogte. Helaas heeft hij mijn auto vannacht mee genomen, helaas staat i op zijn naam en ben een deel van het kentekenbewijs kwijt das wel balenquote:Op maandag 22 juli 2024 08:55 schreef Document1 het volgende:
Ik wou net zeggen dat je aan je kinderen moet denken. Die kunnen van dit soort situaties hun hele leven last houden. Kies voor je kinderen niet voor die mafkees.
Vervelend dat hij je zo lastig valt. Maar wel bevestigend voor het beeld, lijkt me. Blijf zijn contactpogingen melden bij VT of politie. Je kan ook een contactverbod verzoeken, zeker als het zo extreem blijft aanhouden en het tegen de afspraken met VT in is.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 07:06 schreef Trutje33 het volgende:
Het gaat nog niet beter. Hij kan niets accepteren. Houd zich niet aan de afspraken die zijn gemaakt door veilig thuis. Ook om hele vroege tijden bellen appen smeekbeden appen en alsnog weer voor de deur staan. Het is niet normaal met hem. Politie bij m geweest zelf dan appt hij nog
Volhouden nu! Dit is het moeilijkste, blijven volhouden. Alles wordt beter en makkelijkerquote:Op dinsdag 23 juli 2024 23:08 schreef Trutje33 het volgende:
Nee niet agressief hij is net op het randje. Wel en niet. Hij is nog niet stil. Zit te liegen hele tijd. Hij kan het niet hebben dat ik m negeer. Patronen worden steeds duidelijker zo
Jeetje. Sterkte zeg. Hopelijk breken er snel rustige tijden aan voor jou en de kinderen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:58 schreef Trutje33 het volgende:
Wat een dag vandaag. Hulpverlening komt laat op gang. En hun kunnen eigenlijk niets meer doen dan dat er al gedaan is. Mijn ex klom vandaag via dakraam naar binnen weer 2 kinderen in paniek ik in paniek. Politie ingeschakeld heeft geprobeerd een huis verbod te krijgen maar dat had geen grond helaas. Gelukkig nu even rustig maar zn moeilijke man is het hoor
Kolere ....quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:58 schreef Trutje33 het volgende:
Wat een dag vandaag. Hulpverlening komt laat op gang. En hun kunnen eigenlijk niets meer doen dan dat er al gedaan is. Mijn ex klom vandaag via dakraam naar binnen weer 2 kinderen in paniek ik in paniek. Politie ingeschakeld heeft geprobeerd een huis verbod te krijgen maar dat had geen grond helaas. Gelukkig nu even rustig maar zn moeilijke man is het hoor
Op grond waarvan, als die man geen huisverbod krijgt?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:38 schreef maily het volgende:
[..]
Kolere ....
Misschien overheen gelezen maar heb jij een alarmknop?
Overheen gelezenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op grond waarvan, als die man geen huisverbod krijgt?
Staat het huis op zijn naam?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:58 schreef Trutje33 het volgende:
Misschien heeft die wel enorme heimwee en mist jullie enorm. Dat wil hij graag uitleggen om tot een verzoening te komen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:58 schreef Trutje33 het volgende:
Natuurlijk wil hij gewoon zijn oude leven voortzetten. Maar dat willen zijn vrouw en kinderen niet. En zijn opdringerige gedrag maakt wel heel duidelijk dat zij daar goed aan doen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien heeft die wel enorme heimwee en mist jullie enorm. Dat wil hij graag uitleggen om tot een verzoening te komen.
Er is nog niet echt een plan. De bedoeling voor nu is het ons veilig voelen en rust creëren en houden en vanuit rust duidelijke afspraken maken. Alleen wil hij nergens aan mee werken dus wordt het maken van afspraken en plannen voor later erg moeilijk. Uiteindelijk is het doel dat we scheiden en de boel netjes regelen voor de kinderen. Huis staat op ons beide naam. Ik heb geen uitvalsbasis hij wel dus aannemelijk is dat ik met de kinderen hier mag blijven wonen. Alleen gaat alles een lang lopende zaak worden omdat hij niet wil.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:45 schreef Lienekien het volgende:
Wat is eigenlijk het plan? Dit lost toch nog niks op?
Dapper…heel erg dapper!!!quote:Op maandag 22 juli 2024 05:19 schreef Trutje33 het volgende:
Dat kan ook wel op de correcte manier.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien heeft die wel enorme heimwee en mist jullie enorm. Dat wil hij graag uitleggen om tot een verzoening te komen.
Weet dat je over een jaar jezelf enorm dankbaar bent dat je bij hem weg bent gegaan.quote:Op maandag 22 juli 2024 06:23 schreef Trutje33 het volgende:
[..]
Ik hoop het echt. Hopelijk houd mijn ex man zich aan de afspraken helaas stond hij net voor de deur hij is zo controlerend en dwingend. Hele tijd bellen en appen. Ik hoop echt dat hij gaat nadenken en normaal gaat dien en mee werkt in wat komen gaat.
Zo spannend dit allemaal ik heb de hele nacht al hartkloppingen er van
Als ik iets van mijn moeders scheiding heb geleerd is het dan wel dit, schakel een notaris in en blijf niet volhouden aan de hoop dat hij het ook netjes wil laten verlopen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 00:35 schreef Trutje33 het volgende:
[..]
Er is nog niet echt een plan. De bedoeling voor nu is het ons veilig voelen en rust creëren en houden en vanuit rust duidelijke afspraken maken. Alleen wil hij nergens aan mee werken dus wordt het maken van afspraken en plannen voor later erg moeilijk. Uiteindelijk is het doel dat we scheiden en de boel netjes regelen voor de kinderen. Huis staat op ons beide naam. Ik heb geen uitvalsbasis hij wel dus aannemelijk is dat ik met de kinderen hier mag blijven wonen. Alleen gaat alles een lang lopende zaak worden omdat hij niet wil.
Ikbhoop echt op een goede nette afronding van alles en vooral dat hij zich ff een kleine tijd gedijst houd. En ondertussen doe ik mijn best om duidelijk en eerlijk naar de kinderen te zijn en het ook voor hun zo normaal mogelijk alles te laten verlopen. Ik doe er alles aan zo dat hun een normale band met hun vader kunnen opbouwen en onderhouden zolang ze het zelf willen. Maar helaas wordt dat vast ook een moeilijk getouwtrek maar we zien wel. Komt goed
Ik voel me ondanks dit en het onveilige en onrustige gevoel ook echt bevrijd. En als ik mijn verhalen van hier wat terug lees moet ik ook wel wat lachen om mijzelf hoe ik m toch nog verdedig en het voor m opneem en twijfel aan mijzelf hihi heerlijk ik ben onder zijn plak vandaan
Dit. TS houd vol.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:38 schreef Mrmime het volgende:
Dapper! Heel goed. Volhouden. Vanaf nu wordt het alleen maar beter.
Wat ga je doen als hij stopt met betalen van de huur? Waar betaal je de boodschappen van?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 00:35 schreef Trutje33 het volgende:
[..]
Er is nog niet echt een plan. De bedoeling voor nu is het ons veilig voelen en rust creëren en houden en vanuit rust duidelijke afspraken maken. Alleen wil hij nergens aan mee werken dus wordt het maken van afspraken en plannen voor later erg moeilijk. Uiteindelijk is het doel dat we scheiden en de boel netjes regelen voor de kinderen. Huis staat op ons beide naam. Ik heb geen uitvalsbasis hij wel dus aannemelijk is dat ik met de kinderen hier mag blijven wonen. Alleen gaat alles een lang lopende zaak worden omdat hij niet wil.
Ikbhoop echt op een goede nette afronding van alles en vooral dat hij zich ff een kleine tijd gedijst houd. En ondertussen doe ik mijn best om duidelijk en eerlijk naar de kinderen te zijn en het ook voor hun zo normaal mogelijk alles te laten verlopen. Ik doe er alles aan zo dat hun een normale band met hun vader kunnen opbouwen en onderhouden zolang ze het zelf willen. Maar helaas wordt dat vast ook een moeilijk getouwtrek maar we zien wel. Komt goed
Ik voel me ondanks dit en het onveilige en onrustige gevoel ook echt bevrijd. En als ik mijn verhalen van hier wat terug lees moet ik ook wel wat lachen om mijzelf hoe ik m toch nog verdedig en het voor m opneem en twijfel aan mijzelf hihi heerlijk ik ben onder zijn plak vandaan
Vrouwen zouden elkaar eens steunen onderlingquote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ga je doen als hij stopt met betalen van de huur? Waar betaal je de boodschappen van?
Nou, inderdaad. Net of ze niet al over praktische zaken heeft nagedacht.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vrouwen zouden elkaar eens steunen onderling
Ik vraag het me gewoon af. Is toch niet gek, wetende dat de man die ze er nu uit heeft gezet de enige met een inkomen is?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Net of ze niet al over praktische zaken heeft nagedacht.
Goed zoquote:Op zaterdag 27 juli 2024 00:35 schreef Trutje33 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet wat je nu zegtquote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vraag het me gewoon af. Is toch niet gek, wetende dat de man die ze er nu uit heeft gezet de enige met een inkomen is?
Nee klopt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vraag het me gewoon af. Is toch niet gek, wetende dat de man die ze er nu uit heeft gezet de enige met een inkomen is?
Ze noemt idd één keer dat ze ook eigen inkomen heeft.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:43 schreef greysbones het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet wat je nu zegt
Verder is het afwachten hoe het gaat. Helemaal financieel afhankelijk ben ik niet maar mijn inkomen (uitkering) gaat bij hem op de hoop en zo wordt alles altijd netjes gedaan. Alles van 1 rekening daarom is het lastig om stiekem wat te sparen voor nood. Maar het lukt me beetje bij beetje.
Nee dit is een quote uit haar postquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze noemt idd één keer dat ze ook eigen inkomen heeft.
Ik wist niet dat jij ook in een benarde situatie zit.
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 23:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
Nee dit is een quote uit haar post
Jij slaat de spijker op z'n kop dit is precies wat hij laat zien. Ik sta echt elke keer meer versteld van zijn acties.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Goed zo![]()
En verwijt je zelf NOOIT dat je, achteraf terugkijkend, de signalen niet zag. Dat hoort bij het proces waarin hij je beetje bij beetje zand in de ogen strooide en je liet denken dat zijn gedrag normaal is.
Dat is het niet, nooit geweest, en ook jij ziet dat nu.
En hij laat nu ook zijn ware kleuren zien. Door te stalken, binnen te dringen, angst aan te jagen. Hij wil het niet goedmaken, hij wil de macht over jou terugkrijgen. Laat dat niet gebeuren.
‘Mooie’ aan zijn gedrag is wel dat je een prima dossier opbouw hebt. En zo te lezen gaat dat nodig zijn.
Jouw doel is het netjes op te lossen. Als in: scheiden, boedel etc verdelen, afspraken maken over de kinderen, denk ik?
Zijn doel is dat niet. Hij wil de relatie en jouw afhankelijkheid terug zoals die was, en misschien nog wel wat meer onderdrukking als ‘straf’ voor de actie die je nu ondernam.
Hij zal nu vast sorry zeggen, je gouden bergen beloven. Trap er niet in. Hij heeft een gedragspatroon, en de manier waarop hij op dit moment over de grenzen van jou en je kinderen heen gaat, laat zien dat dat patroon nog steeds zo is. Hij heeft nul respect voor jou en je kinderen. En als hij merkt dat jij niet gevoelig bent voor zijn excuus gaat hij dreigen. Nul. Respect.
Blijf sterk! Voor jezelf en je kinderen.
Nee hoor is niet gek ik snap je wel. Ik heb een uitkering maar ook dst is veel te weinig om vsn rond te komen. Dit gaat ook echt een dingetje worden. Voor deze en aankomende maand heb ik genoeg. Volgende maand ben ik puur afhankelijk wat mijn ex (klinkt heerlijk 😀) mij overmaakt. Er zitten nu instanties tussen dus hoop dat hun wat druk uitoefenen. Ik ga navragen of ik tijdelijk in een soort bescherming bewind kan of iets dergelijke zodat ik geen schulden ga krijgen. En heb een hele goede mediator uit gezocht die hier ook vel op gaat zijn en de boedel ook netjes verdeeld. Maar ja mijn ex gooit de kont in de krib.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heel veel. Het is echt verschrikkelijk. Iedereen wat als hulpverlening betrokken is wuift zijn gedrag weg onder het mom van hij zit nog in het begin van zijn verwerkingsproces dit zien wij heel vaak. Ik ken m al 13 jaar en laat dit gedrag al 13 jaar zien alleen remde ik het altijd door toe tegeven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:57 schreef Edensnator het volgende:
Hoe gaat het met je? Nog ontwikkelingen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |