Want?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:39 schreef Drxx het volgende:
Dit is weinig kosher, TS. En dit verhaal gelezen hebbende ben ik totaal niet verbaasd dat het een vrachtwagenchauffeur betreft.
Het dikgedrukte komt voor wat je in de openingspost typt.quote:Huiselijk geweld is geweld dat door iemand uit de huiselijke- of familiekring van het slachtoffer wordt gepleegd. Hieronder vallen lichamelijke en seksuele geweldpleging, belaging en bedreiging (al dan niet door middel van, of gepaard gaand met, beschadiging van goederen in en om het huis).
Hij voelt de bui al hangen en denkt; laat ik maar even lief doen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:33 schreef Trutje33 het volgende:
We hebben van de week ruzie gehad omdat ik dus niet met hem wakker lag dat wat ik in mijn bericht geschreven heb. Dit was voor mij een soort van druppel. Maar ik ben toch een soort van in zijn excuses getrapt. En beloofd om te blijven en het nog 1 keer een kans te geven . Eigenlijk had ik gevoelsmatig door willen zetten. Ik wacht nu eigenlijk de volgende explosie af. Ondertussen is hij nu wel lief appt hij niet meer zoveel met de problemen op werk appt hij mij hartjes zegt hij dat hij van mij houd en dat hij trots op mij is.
Dit brengt mij in conflict met mij zelf. Wel documenteer ik als het kan zo veel mogelijk.
Dit maak je jezelf wijs. Hij is niet lief, hij behandelt jou en je kinderen als een stuk stront. Iemand van 8 zodanig plagen dat 'ie gaat huilen en dan vervolgens roepen dat hij zich aanstelt. Wat een vent ben je dan...quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:09 schreef Trutje33 het volgende:
Ik wil er wel bij zeggen omdat dit allemaal erg heftig negatief klinkt dat er heus ook nog wel mooie momenten zijn hoor hij kan ook lief zijn. Al dit bovenstaande is verdeeld over 12 jaar.
Side notequote:Op donderdag 16 mei 2024 09:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dit maak je jezelf wijs. Hij is niet lief, hij behandelt jou en je kinderen als een stuk stront. Iemand van 8 zodanig plagen dat 'ie gaat huilen en dan vervolgens roepen dat hij zich aanstelt. Wat een vent ben je dan...
Makkelijk gezegd natuurlijk. Dat is in hun relatie volledig scheef gegroeid, heb ik zo het idee. Dat, gecombineerd met het gevoel nergens naartoe te kunnen, en je behoudt liever elke keer de vrede. Helemaal bij zo'n explosief iemand die jou keer op keer gaslight.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
Side note
TS mag zelf ook assertiever worden en mocht dat niet lukken dan hulp zoeken
Het allemaal maar laten gebeuren of iets doen om de vrede te bewaren is enkel het probleem in stand houden
Met drie kinderen is het logisch dat ze de vrede wil bewaren, juist voor hun. Alleen dit gaat TS opvreten omdat zij stukje bij beetje in deze relatie wordt gemarginaliseerd totdat zij een schim van zichzelf is en niet meer weet waarvoor zij staat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:10 schreef DjVero het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd natuurlijk. Dat is in hun relatie volledig scheef gegroeid, heb ik zo het idee. Dat, gecombineerd met het gevoel nergens naartoe te kunnen, en je behoudt liever elke keer de vrede. Helemaal bij zo'n explosief iemand die jou keer op keer gaslight.
Het feit dat je keer op keer benoemt dat je ook leuke dingen meemaaktquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef Trutje33 het volgende:
Puzzel. Omdat ik nergens hoevaak en hoeveel ik ook Google kan nergens een vergelijkbaar verhaal vinden. Alle verhalen die ik lees zijn niet of minder herkenbaar voor mij of is in veel gevallen erg geweldadig en komt veel meer bij kijken. Hier blijft het beperkt na mijn idee. Alles wat ik schreef is verspreid over 12 jaar of eigenlijk 10 jaar dat we hier samen wonen.
Vandaar mijn twijfel en dat ik een topic start met mijn verhaal.
Want kan niet zeggen dat ik mij heel erg ongelukkig voel. Maar ook niet helemaal gelukkig. Hij werkt nu een kleine poos in de overnachting dus daardoor heb ik zelf minder last van hem in de zin van het valt nu op hoeveel rust ik heb en schrik een beetje van mijn eigen dat ik mij prettiger voel als hij weg is. Maar ja daarnaast maken we ook echt wel leuke dingen mee. Ook met de kinderen leuke dingen.
Van daar dat dit zo'n conflict maakt in mijn hoofd.
Of eraan werken effect heeft is nog maar de vraag. Maar dat hij dat niet doet en niet wil doen lijkt me wel duidelijk. Jou niet?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:34 schreef Trutje33 het volgende:
Zit ik dan nu pas in een soort van ogen open fase? Of steek ik nu echt mijn kop in het zand?
Wat met de goede dingen die zijn er echt wel waarom is dit zo moeilijk aan elkaar te rijmen.
Ik heb een hele tijd terug met een poh van de huisarts gesprekken gehad waarin de psycholoog eigenlijk aangaf zo aan mijn verhalen te horen dat hij het moeilijk heeft met zich zelf ivm onzekerheid en wellicht zwak begaafd. En niet dat hij dom is natuurlijk maar echt hoog geschoold is hij niet. Ik denk dat hij iets van autisme heeft of een soort stoornis of wat dan ook. Hij wil zich alleen niet laten testen. Hij is al een keertje verwezenmaar hij is nooit gegaan.
Jullie begrijpen het misschien niet. Maar stel dat zijn gedrag daaraan ligt is er toch een reden voor en kan er aan gewerkt worden? Mits hij dat doet natuurlijk.
.
Een blijf van mijn lijf huis is niet alleen voor in elkaar geslagen vrouwenquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:05 schreef sigme het volgende:
Het lijkt mij geen beste relatie, en zo te horen geen leuke vent. Ook niet altijd de meest leuke vader, maar ik ken geen ouders die altijd leuk zijn.
Maar geweld of mishandeling zie ik hier niet in.
Blijfvanmnlijf-huis als advies vind ik echt debiel, dat is echt voor vrouwen die inelkaar gemept worden. Niet voor vrouwen met een onaardige man.
Sex terwijl je niet zo’n zin hebt is geen misdaad. Best een reden om je relatie te heroverwegen of klagen, maar geen reden voor blijfvanmnlijf of politie of andere hoogoplopende escalatie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:07 schreef greysbones het volgende:
[..]
Een blijf van mijn lijf huis is niet alleen voor in elkaar geslagen vrouwen
Er zijn meerdere vormen van mishandeling
En wat benoemd wordt
Seks tegen wil is een enorme red flag
Inderdaad! Mensen die gelijk met GA NAAR EEN BLIJF VAN MN LIJF HUIS beginnen, zijn of kinderen of snappen gewoon totaal niet wat dat inhoudt (ook hoe ingrijpend dat voor een moeder met 3 kids zal zijn).quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:05 schreef sigme het volgende:
Blijfvanmnlijf-huis als advies vind ik echt debiel, dat is echt voor vrouwen die inelkaar gemept worden. Niet voor vrouwen met een onaardige man.
Meermaals ruzies gemaakt in bed omdat hij wil en ik niet maar hij mijn grensen niet accepteerd. Hij dramd door net zolang tot dat ik toe geef. Heel vaak zegt hij dan als ik toe geef dat hij gewoon zit te ouwehoeren dus ik blijf daarna alsnog bij mijn nee. Nou dat accepteert hij niet. Dan begint hij opnieuw maar dramd hij echt door meestal geef ik dan toe om van het gezeik af te zijn en we kunnen slapen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Sex terwijl je niet zo’n zin hebt is geen misdaad. Best een reden om je relatie te heroverwegen of klagen, maar geen reden voor blijfvanmnlijf of politie of andere hoogoplopende escalatie.
Ik lees wel een vrouw die zich regelmatig in allerlei bochten moet wringen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:05 schreef sigme het volgende:
Het lijkt mij geen beste relatie, en zo te horen geen leuke vent. Ook niet altijd de meest leuke vader, maar ik ken geen ouders die altijd leuk zijn.
Maar geweld of mishandeling zie ik hier niet in.
Waarom kom je hier om advies vragen, terwijl je het voor jezelf goed zit te praten (typen)? "Ja, maar hij is echt wel lief, hoor". Iemand die zijn zoon, van acht nota bene, tot huilens toe pest, is een regelrechte klootzak! Klaar, punt, uitroepteken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef Trutje33 het volgende:
Puzzel. Omdat ik nergens hoevaak en hoeveel ik ook Google kan nergens een vergelijkbaar verhaal vinden. Alle verhalen die ik lees zijn niet of minder herkenbaar voor mij of is in veel gevallen erg geweldadig en komt veel meer bij kijken. Hier blijft het beperkt na mijn idee. Alles wat ik schreef is verspreid over 12 jaar of eigenlijk 10 jaar dat we hier samen wonen.
Hoezo vertrouwde omgeving?! Hij brengt (jou en) je kinderen in gevaar, je kinderen zijn getuige van ruzies, vernederingen en een slecht voorbeeld van hoe een huwelijk moet zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:09 schreef Trutje33 het volgende:
Zulk soort ruzies xijn er vaker. En hij schroomt zich niet dat er kinderen bij zijn. Ik probeer rustig te blijven en naar boven te gaan zodat we geen ruzie maken waar de kinderen bij zijn.
In die 12 jaar dat we samen xijn hebben ee best wel wat ruzies mee gemaakt.
Alcohol is ook een probleem.
Zo hebben we op vakantie in het buiten land met een huilende baby en 2 over vermoeide kinderen nog op een terras gezeten omdat Meneer na zijn idee niet genoeg gedronken had het was tenslotte vakantie. Hij had al iets van 2 liter op en moest en zou ook nog rijden. Ik zou rijden maar hij wilde voor kij ff van het vage parkeer terrein afrijden maar hij zag na xijn idee geen mogelijkheid om te stoppen. Die waren er zat. Wat een rot rit was dat. En eenmaal terug op de camping moest hij jou op het terras zitten
Ook pest hij de Kids vooral mijn zoon de oudste van de 3 is dan het pispaaltje. Het begint leuk en onschuldig. Maar omdat kijk nan een drankje op heeft gaat hij gemakkelijk over de grenzen heen. Mijn zoon weet dan ook niet van ophouden en daagt uit wat mijn man net ff te serieus neemt en plaagt mijn zoon tot huilens toe.en als kijn zoon dan huilt wordt mijn mam boos omdat hij na zijn idee zich aanstelt en mijn man niets zo veel deed hij roept dan pissig naar mijn zoon ik zal nooit meer met jouw ouwehoeren. Waarop mijn zoon nog verdrietige wordt. Als ik het dan boor mijn zoon opneem je raad g
Het al? Hebben we bonje.
Dus wat moet ik doen? Dit aan kijken meer mij grenzen bewaken en minder angstig zijn voor bonje met hem? Zo door gaan voor mijn kinderen zodat ik hun niet uit hun vertrouwde omgeving weg sleur. Of oppakken en weg wezen? En zien waar het schip strand.
Groetjes annoniem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |