abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213576103
Hallo. Ik doe annoniem mijn verhaal. Vandaar mijn gebruikers naam. Dit was mijn koosnaam van mijn moeder hihi. Maar goed. Ik wil graag mijn verhaal hier delen omdat ik niet goed weet wat ik miet doen en of ik hier wat aan moet doen. Ik wil graag jullie expertise horen.

Ff een stukje basis. We zijn 12 jaar samen waarvan 3 jaar getrouwd hebben 3 kinderen 8 6 en bijna 3 waarvan de middelste wat extra aandacht nodig heeft ivm een genetische fout. En de jongste heeft ook wat ontwikkelings problemen. Ik ben volledig thuis met mijn kinderen en mijn man werkt als vrachtwagen chauffeur de hele week van huis dus maandag weg vrijdag avond of zaterdag pas thuis.

Mijn man. Daar gaat het om. Om te beginnen us het een man die echt wel okey oogt. Hij doet zijn best op werk wil iedereen wel helpen en lijkt het beste met je voor te hebben. Maar daar naast id hij erg onzeker controleert vaak omdat hij bang is bijv. Controleert of het licht uit is in het donker dat soort tiks. Nu heb ik in mijn tijd met hem al veel mee gemaakt.zal jullie die details besparen. Maar in de loop der jaren is er een soort van patroon ontstaan die eigenlijk niet normaal is en waarvan ik mij afvraag of ik nirt toch een scheiding miet door zetten.

Mijn man doet (zegt hij niet) dat hij het meeste recht heeft op niks doen om het naar zo re zeggen. Als hij thuis komt van werk ploft hij neer en laat mij alles doen. Zijn eren maken drinken pakken et cetera rn natuurlijk doe ik dat want hij heeft 72 uur gewerkt. Als mijn Jan een klusje opakt zoals het poetsen vsn de auto het ophangen vsn een foto lijst of dat soort mannen klusjes naakt hij de troep maar is vervolgens zo moe dst ik op moet ruimen. Hij zegt dan ook altijd, "wil je me ff helpen? Dan kan ik zo ook ff zitten" als if ik ssn de gekeken dag al op mijn gat zit en niks re doen heb met 3 kinderen. Als ik dat niet doe wordt hij sjaggie. Dat is met veel dingen zo. Dit is nog vrij onschuldig maar doe het wel om gezeur te voorkomen dan is dit energie besparend. Ook kan hij helemaal boos worden als het in situaties niet gaat zoals hij wil ook als hij aan het werk is kan hij boze berichten sturen boze spraak memo's waarin hij kij voor vanalles uit maakt en loopt te vloeken of drukt de telefoon uit als we bellen. Ik moet dat accepteren. Mocht ik dst bij hem doen dan is het hek van de dam ik xou zoiets ook zeker niet zo gou doen vooral omdat de aanleiding bij hem meestal maar klein zijn. Wel bied hij achteraf vaak zijn excuses aan voor zijn gedrag.

Ook op seksueel gebied is hij behoorlijk lastig. Meermaals ruzies gemaakt in bed omdat hij wil en ik niet maar hij mijn grensen niet accepteerd. Hij dramd door net zolang tot dat ik toe geef. Heel vaak zegt hij dan als ik toe geef dat hij gewoon zit te ouwehoeren dus ik blijf daarna alsnog bij mijn nee. Nou dat accepteert hij niet. Dan begint hij opnieuw maar dramd hij echt door meestal geef ik dan toe om van het gezeik af te zijn en we kunnen slapen. Alhoewel hij in slaap valt en ik wakker lig.

Ook is het zo dat hij het niet fijn vind dat ik eerder op bed lig als hij. Hij vind omdat hij mrt zijn controle drang zit dst ik alles op slot en lichten uit moet doen. Als ik eerder ga is hij wel xodsnog kinderachtig om alles aan te laten en mij naar beneden dwingen om het uit te doen en ja ook dst doe ik dan, niet altijd zonder strijd maar soms ook wel dan kan ik daarna slapen. Maar meestal blijf ik wakker tot hij ook op bed gaat puur om dat te voorkomen. Hij lust graag een biertje en als ik aan geef op bed te willen zegt hij meestal nog 1tje dan ga ik met je mee. Nou dat ene biertje worden er vaak meer. Als ik ondertussen alvast de deuren opslot doe et cetera en hij krijgt het gevoel dat ik haastig doe dort hij extra langzaam of vraagt om nog een biertje. Hij gaat ook vaak dronken op bed.

Ook ligt hij niet graag alleen wakker snachts. Als hij wat roering heeft op werk of er zijn situaties op werk waar hij wakker van ligt. Als hij wakker wordt is het eerste wat hij doet op zijn telefoon zitten. Ik wordt standaard daar al wakker van. Ik lig dan muis stil en blijf volhouden dat ik slaap want anders liggen we zo een halve nacht wakker om over zijn problemen te praten. Laatst hele erge ruzie gehad. Meneer lag wakker lag op zij telefoon te kijken en ik was muis stil hij was steeds wat aan het zuchten, overdreven gapen zodat ik daar wakker van zou worden. Hij ging 2x naar de wc. Maar ik bleef volhouden dat ik sliep. Toen werd dus onze jongste dochter wakker en was huilen. Daar moest ik als moeder op reageren dus wachte ff en deed alsof ik langzaam van haar gehuil wakker werd. Nou mijn man flipte m hij sprong uit bed begon te schreeuwen en obsessief kleren te gaan zoeken met groot licht aan en zij ik lig anderhalf uur wakker en je doet niks en dat kind huilt en je wordt wakker. Ik deed alsof ik echt van niks wist. Meneer wist mij ff te vertellen dat hij wakker werd van mijn geadem en gesnurk hij had er 3 keer wat van gezegd. Maar dst is dus nuet waar want ik lig al wakker met hem de heke tijd en heb alles mee gekregen.

Zulk soort ruzies xijn er vaker. En hij schroomt zich niet dat er kinderen bij zijn. Ik probeer rustig te blijven en naar boven te gaan zodat we geen ruzie maken waar de kinderen bij zijn.

In die 12 jaar dat we samen xijn hebben ee best wel wat ruzies mee gemaakt. Meestal als aanleiding dat ik urts niet heb gedaan wat hij graag gewild had ik iets niet heb opgeruimd of iets wat vies is in zijn ogen. Hij heeft al een keer mijn kleren uit het raam gegooid. Dit is al wel echt lang geleden toe n woonden we net samen. Hij heeft mij bij kijn keel gegrepen 1 keer gedragen op mijn hoofd niet heel hard deed geen pijn echt maar het idee meerdere keren geduwd waarvan ik 2 keer ben om gevallen. Hij heeft tot 2x toe een foto lijst kapot gegooid (van de muur getikt) ook staat hij dreigend voor mij met een gebalde vuist als of hij mij wil slaan. Hij staat bijna met zijn neus tegen te mijne aan en bedreigd me dan.
Hij heeft heel vaak gedreigd met scheiden ( dat ik het in gang moest zetten) hij zegt dat hij in het huis wil blijven want ook al staan we beide op het huur contract hij heeft er voor ingeschreven gestaan en ik kwam daar bij volgens hem. Ik mag mijn auto niet meer want doe staat op zijn naam. Ik kan nergens heen. Ik heb mij uit moeten schrijven bij de woning bouw om hem het vertrouwen te geven dat ik niet zomaar weg loop bij hem.
Met bewijs. Nu dta ik stiekem ingeschreven maar voordat ik in deze tijd weg kan. Hij Jan naar zijn ouders nog ik niet. Hij zet mij dan gewoon met zij kinderen op straat.

Financieel net zo hij werk zo hard dus hij msg het geld uit geven. Nu krijg ik gelukkig wel de kogelijkheid om alles netjes te betalen en ik heb ook nog een inkomen dus boodschappen en dingen die ik nodig ben doet hij gelukkig niet moeilijk over maar ik moet om financiële orde te bewaren mijn wensen vaak achter wege laten omdat dat niet meer kan als hij zijn wensen uit voert.

Alcohol is ook een probleem.
Zo hebben we op vakantie in het buiten land met een huilende baby en 2 over vermoeide kinderen nog op een terras gezeten omdat Meneer na zijn idee niet genoeg gedronken had het was tenslotte vakantie. Hij had al iets van 2 liter op en moest en zou ook nog rijden. Ik zou rijden maar hij wilde voor kij ff van het vage parkeer terrein afrijden maar hij zag na xijn idee geen mogelijkheid om te stoppen. Die waren er zat. Wat een rot rit was dat. En eenmaal terug op de camping moest hij jou op het terras zitten

Ook pest hij de Kids vooral mijn zoon de oudste van de 3 is dan het pispaaltje. Het begint leuk en onschuldig. Maar omdat kijk nan een drankje op heeft gaat hij gemakkelijk over de grenzen heen. Mijn zoon weet dan ook niet van ophouden en daagt uit wat mijn man net ff te serieus neemt en plaagt mijn zoon tot huilens toe.en als kijn zoon dan huilt wordt mijn mam boos omdat hij na zijn idee zich aanstelt en mijn man niets zo veel deed hij roept dan pissig naar mijn zoon ik zal nooit meer met jouw ouwehoeren. Waarop mijn zoon nog verdrietige wordt. Als ik het dan boor mijn zoon opneem je raad g
Het al? Hebben we bonje.

Ik wil er wel bij zeggen omdat dit allemaal erg heftig negatief klinkt dat er heus ook nog wel mooie momenten zijn hoor hij kan ook lief zijn. Al dit bovenstaande is verdeeld over 12 jaar. Maar als ik kijk naar andere gezinnen gaat het zoveel anders. Wat denken jullie? Vlat dit onder huiselijk geweld? Moet ik hier iets mee? Meestal uiteindelijk na een ruzie heeft hij spijt dst komt best geloofwaardig over of hij moet mij manipuleren.

Ook vriendschappen is hij niet goed in. Zodra hij iets vind laat hij het contact verwateren of zegt er iets van op een nuet tactische en wat botte manier. Ik schaam me dan voor hem en hoe hij iets aanpakt. Ook keurt hij kijn vriendinnen niet goed waardoor ik dus nooit echt in er vriendschap kan investeren waardoor nieuwe vriendschaps relaties weer verwateren.

Dus wat moet ik doen? Dit aan kijken meer mij grenzen bewaken en minder angstig zijn voor bonje met hem? Zo door gaan voor mijn kinderen zodat ik hun niet uit hun vertrouwde omgeving weg sleur. Of oppakken en weg wezen? En zien waar het schip strand.

Groetjes annoniem
pi_213576149
Sorry voor de typfouten ik hoop dat de gene die het lezen er wat doorheen kunnen kijken
  Spellchecker woensdag 15 mei 2024 @ 23:16:12 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213576170
Wegwezen.

En sterkte.
pi_213576183
Zsm hem verlaten, hulp zoeken en een veilige plek.

Sorry dit is de enige oplossing. Bij hem blijven gaat jou geen goed doen en ook niet voor je kinderen.

Bij hem blijven is je jezelf en de kinderen geweld aan doen.

Even kort door de bocht. Bij hem blijven is kindermishandeling. Ik ben nu boven de 50 en kom uit een gewelddadig gezin. Ik pluk daar nog steeds de zure vruchten van.
  Forum Admin woensdag 15 mei 2024 @ 23:20:07 #5
35723 crew  GGMM
pi_213576216
Wat een debiel.

Wegwezen, ja.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_213576232
En ja..dit is geweld!
  Moderator woensdag 15 mei 2024 @ 23:26:02 #7
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_213576280
Weg-we-zen. Juist voor je kinderen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_213576380
Dit is weinig kosher, TS. En dit verhaal gelezen hebbende ben ik totaal niet verbaasd dat het een vrachtwagenchauffeur betreft.
  woensdag 15 mei 2024 @ 23:41:45 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213576403
Ja, ook al zal het moeilijk voor je zijn. Wegwezen daar met je kids.
Die kerel is hartstikke gek.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213576414
Klinkt als een geslaagde relatie, zet hem op hoor met al deze rode vlaggen
pi_213576588
Dus je vent vlucht het huis uit om te werken, en als 'ie toch thuis is pest 'ie jullie kinderen tot huilens toe, tikt er een paar weg, wordt nog vervelender, eist dankbaarheid en een neukbeurt en zet het hele gezin voor schut.

Klinkt als een perfecte gezinssituatie.

Tip: Ga weg! Neem je kinderen mee en ga naar een blijf van m'n lijfhuis. (bestaat zoiets nog?)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_213576597
Ex-chauffeur hier.
quote:
9s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:39 schreef Drxx het volgende:
Dit is weinig kosher, TS. En dit verhaal gelezen hebbende ben ik totaal niet verbaasd dat het een vrachtwagenchauffeur betreft.
Want?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_213576658
Waarom ben je nog bij hem?
pi_213576670
Zeker niet oke. Zoek hulp
pi_213576772
Wat een onaardige man moet dat zijn.
-nee-
pi_213576887
Wat jij noemt is ECHT NIET oké. @Trutje33

Op huiselijkgeweld.nl (een website van de Rijksoverheid) wordt deze definitie genoemd:
quote:
Huiselijk geweld is geweld dat door iemand uit de huiselijke- of familiekring van het slachtoffer wordt gepleegd. Hieronder vallen lichamelijke en seksuele geweldpleging, belaging en bedreiging (al dan niet door middel van, of gepaard gaand met, beschadiging van goederen in en om het huis).
Het dikgedrukte komt voor wat je in de openingspost typt.
Wat jij noemt is dus inderdaad huiselijk geweld.

Je kunt dit melden bij Veilig Thuis, telefoonnummer 0800-2000 (gratis en alle dagen op elk moment bereikbaar)
Desnoods laat je hen dit topic zien mocht je in dat gesprek qua woorden vast komen te zitten.

Voor meer informatie, klik op deze link (linkt naar een Rijksoverheid pagina).

Sterkte met alles.
Google is your friend, abuse your friends
pi_213577125
Bedankt voor jullie reacties. Maar hoe pak ik zo iets aan? Ik wil hier gewoon blijven in dit huis. Mijn kinderen op de oudste na zitten op speciaal onderwijs zijn net te plek en zitten lekker in hun vel. We wonen in een dorpje waar mijn zoon zich helemaal thuis voelt en op een leuke school zit n veel vriendjes heeft.

Mijn man is niet altijd slecht. De laatste tijd zitten we wat in een neerwaartse spiraal. Het zijn altijd ook periodes geweest. Een periode kan erg lang duren van veel maanden tot een jaar of 1 a 2. In een goede periode kan ik een soort van zeggen of inbrengen wat ik wil of wat ik nodig ben. Zonder dat hij daardoor snel boos is of gepikeerd. Hij is dan leuk net de kinderen het gaat dan goed op zijn werk hij is vrolijk investeerders in zijn vriendschap relaties. Maar nu al een hele tijd zitten we weer neerwaarts. Hebben vaker ruzie hij maakt ruzie dan omdat hij soms domme dingen doet betreft keuzen et cetera waar ik het oprecht niet mee eens ben. Ik kan dan niks goed doen. Wat ik ook zeg hoe ik het breng hoe ik wat ik wil zeggen zodanig filter niks is goed. Werk is onzeker gaat nuet zoals hij verwacht meestal creëert hij dit soort problemen zelf.

We hebben van de week ruzie gehad omdat ik dus niet met hem wakker lag dat wat ik in mijn bericht geschreven heb. Dit was voor mij een soort van druppel. Maar ik ben toch een soort van in zijn excuses getrapt. En beloofd om te blijven en het nog 1 keer een kans te geven . Eigenlijk had ik gevoelsmatig door willen zetten. Ik wacht nu eigenlijk de volgende explosie af. Ondertussen is hij nu wel lief appt hij niet meer zoveel met de problemen op werk appt hij mij hartjes zegt hij dat hij van mij houd en dat hij trots op mij is.

Dit brengt mij in conflict met mij zelf. Wel documenteer ik als het kan zo veel mogelijk.
  Spellchecker donderdag 16 mei 2024 @ 07:53:02 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213577536
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 06:33 schreef Trutje33 het volgende:

We hebben van de week ruzie gehad omdat ik dus niet met hem wakker lag dat wat ik in mijn bericht geschreven heb. Dit was voor mij een soort van druppel. Maar ik ben toch een soort van in zijn excuses getrapt. En beloofd om te blijven en het nog 1 keer een kans te geven . Eigenlijk had ik gevoelsmatig door willen zetten. Ik wacht nu eigenlijk de volgende explosie af. Ondertussen is hij nu wel lief appt hij niet meer zoveel met de problemen op werk appt hij mij hartjes zegt hij dat hij van mij houd en dat hij trots op mij is.

Dit brengt mij in conflict met mij zelf. Wel documenteer ik als het kan zo veel mogelijk.
Hij voelt de bui al hangen en denkt; laat ik maar even lief doen.

De enige die hier baat bij heeft is hij.
pi_213577540
”In een goede periode kan ik een soort van zeggen of inbrengen wat ik wil of wat ik nodig ben.”

Schrik je hier zelf niet van? Dit is toch geen relatie? Er is geen partnerschap of respect. Jij bent doordeweeks moeder van 3 kinderen en in het weekend van 4.

Volgens mij kun je 2 dingen doen: òf dit aankaarten in een héél serieus gesprek met hem (hij een andere baan zodra er een betere werk-/privébalans kan komen, en daarnaast langdurige relatie- en gezinstherapie om de aangerichte schade te herstellen), òf scheiden. Dit is geen leven.
pi_213577904
Dit wordt er niet beter op zo.
Of wegwezen of hulp zoeken (wat hij waarschijnlijk niet zal accepteren).
Hij gaat over je grenzen heen en zal steeds verder gaan.
Dus voor de veiligheid van je kinderen en jezelf.....REN!
Life is a highway...let's ride it!
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:30:06 #21
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_213577912
Zoek hulp
En vertrek
Niet alleen stel je je zelf bloot aan misbruik en huiselijk geweld
Maar ook je kinderen

Ga informatie inwinnen eventueel bij een juridisch loket en ook zeker bij een veilig thuis

Succes
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_213578107
Kan ik aanvechten om in dit huis te blijven? Ik voel me fijn in dit huis in dit dorp en deze omgeving is helemaal verweven met de kinderen. Ik kan echt nergens heen!

Het betreft een huurhuis via woningbouw. We staan beide vanaf het begin (wij zijn hier samen komen wonen het is nieuwbouw) ingeschreven op het huurcontract samen.

Zou ik dit juridische kunnen laten verlopen? Hij staat al jaren in geschreven en heeft ouders waar hij naar toe kan.

Wat kan ik doen?
pi_213578209
Is dat nou echt belangrijker dan de veiligheid van je kinderen?
pi_213578297
Hij is helemaal niet lief voor je.
-nee-
pi_213578349
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:09 schreef Trutje33 het volgende:

Ik wil er wel bij zeggen omdat dit allemaal erg heftig negatief klinkt dat er heus ook nog wel mooie momenten zijn hoor hij kan ook lief zijn. Al dit bovenstaande is verdeeld over 12 jaar.

Dit maak je jezelf wijs. Hij is niet lief, hij behandelt jou en je kinderen als een stuk stront. Iemand van 8 zodanig plagen dat 'ie gaat huilen en dan vervolgens roepen dat hij zich aanstelt. Wat een vent ben je dan... |:(
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:25:35 #26
421867 greysbones
pi_213578430
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:18 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dit maak je jezelf wijs. Hij is niet lief, hij behandelt jou en je kinderen als een stuk stront. Iemand van 8 zodanig plagen dat 'ie gaat huilen en dan vervolgens roepen dat hij zich aanstelt. Wat een vent ben je dan... |:(
Side note
TS mag zelf ook assertiever worden en mocht dat niet lukken dan hulp zoeken
Het allemaal maar laten gebeuren of iets doen om de vrede te bewaren is enkel het probleem in stand houden
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:27:44 #27
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213578444
Als man heb ik in zo'n situatie gezeten en het gaat van kwaad tot erger. Wegwezen!!!!!
Le Diable
pi_213579026
quote:
99s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:25 schreef greysbones het volgende:

[..]
Side note
TS mag zelf ook assertiever worden en mocht dat niet lukken dan hulp zoeken
Het allemaal maar laten gebeuren of iets doen om de vrede te bewaren is enkel het probleem in stand houden
Makkelijk gezegd natuurlijk. Dat is in hun relatie volledig scheef gegroeid, heb ik zo het idee. Dat, gecombineerd met het gevoel nergens naartoe te kunnen, en je behoudt liever elke keer de vrede. Helemaal bij zo'n explosief iemand die jou keer op keer gaslight.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:19:26 #29
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213579155
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:10 schreef DjVero het volgende:

[..]
Makkelijk gezegd natuurlijk. Dat is in hun relatie volledig scheef gegroeid, heb ik zo het idee. Dat, gecombineerd met het gevoel nergens naartoe te kunnen, en je behoudt liever elke keer de vrede. Helemaal bij zo'n explosief iemand die jou keer op keer gaslight.
Met drie kinderen is het logisch dat ze de vrede wil bewaren, juist voor hun. Alleen dit gaat TS opvreten omdat zij stukje bij beetje in deze relatie wordt gemarginaliseerd totdat zij een schim van zichzelf is en niet meer weet waarvoor zij staat.

TS zou m.i. juridisch zoveel mogelijk moeten dichttimmeren en al signalen neerleggen bij Veilig Thuis (kan anoniem), huisarts, gemeente, wijkagent, etc. en dan - hoe kut die periode ook gaat worden - weggaan.
Le Diable
pi_213579968
Zit ik dan nu pas in een soort van ogen open fase? Of steek ik nu echt mijn kop in het zand?

Wat met de goede dingen die zijn er echt wel waarom is dit zo moeilijk aan elkaar te rijmen.

Ik heb een hele tijd terug met een poh van de huisarts gesprekken gehad waarin de psycholoog eigenlijk aangaf zo aan mijn verhalen te horen dat hij het moeilijk heeft met zich zelf ivm onzekerheid en wellicht zwak begaafd. En niet dat hij dom is natuurlijk maar echt hoog geschoold is hij niet. Ik denk dat hij iets van autisme heeft of een soort stoornis of wat dan ook. Hij wil zich alleen niet laten testen. Hij is al een keertje verwezenmaar hij is nooit gegaan.

Jullie begrijpen het misschien niet. Maar stel dat zijn gedrag daaraan ligt is er toch een reden voor en kan er aan gewerkt worden? Mits hij dat doet natuurlijk.

Wil m'n kinderen hier het liefst buiten houden. Ze zitten lekker in hun vel ook met hun vader erbij dat merk je gelukkig aan ze. Dat wil ik hun niet afpakken. Ik weet niet of ik sterk genoeg in mijn schoenen sta om dit aan te gaan.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:49:00 #31
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213580159
Toch wel verdrietig om te lezen dat TS zelf nog niet eens weet of haar situatie onder huiselijk geweld valt.
Zoek hulp
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213580249
Puzzel. Omdat ik nergens hoevaak en hoeveel ik ook Google kan nergens een vergelijkbaar verhaal vinden. Alle verhalen die ik lees zijn niet of minder herkenbaar voor mij of is in veel gevallen erg geweldadig en komt veel meer bij kijken. Hier blijft het beperkt na mijn idee. Alles wat ik schreef is verspreid over 12 jaar of eigenlijk 10 jaar dat we hier samen wonen.

Vandaar mijn twijfel en dat ik een topic start met mijn verhaal.
Want kan niet zeggen dat ik mij heel erg ongelukkig voel. Maar ook niet helemaal gelukkig. Hij werkt nu een kleine poos in de overnachting dus daardoor heb ik zelf minder last van hem in de zin van het valt nu op hoeveel rust ik heb en schrik een beetje van mijn eigen dat ik mij prettiger voel als hij weg is. Maar ja daarnaast maken we ook echt wel leuke dingen mee. Ook met de kinderen leuke dingen.

Van daar dat dit zo'n conflict maakt in mijn hoofd.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:57:20 #33
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213580264
Klip en klaar, dit is huiselijk geweld ja. En onder invloed je kind zo pesten dat die gaat huilen is ook wel een vorm van kindermishandeling lijkt mij.

Het lijkt mij goed als die iig in therapie gaat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:59:45 #34
421867 greysbones
pi_213580297
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef Trutje33 het volgende:
Puzzel. Omdat ik nergens hoevaak en hoeveel ik ook Google kan nergens een vergelijkbaar verhaal vinden. Alle verhalen die ik lees zijn niet of minder herkenbaar voor mij of is in veel gevallen erg geweldadig en komt veel meer bij kijken. Hier blijft het beperkt na mijn idee. Alles wat ik schreef is verspreid over 12 jaar of eigenlijk 10 jaar dat we hier samen wonen.

Vandaar mijn twijfel en dat ik een topic start met mijn verhaal.
Want kan niet zeggen dat ik mij heel erg ongelukkig voel. Maar ook niet helemaal gelukkig. Hij werkt nu een kleine poos in de overnachting dus daardoor heb ik zelf minder last van hem in de zin van het valt nu op hoeveel rust ik heb en schrik een beetje van mijn eigen dat ik mij prettiger voel als hij weg is. Maar ja daarnaast maken we ook echt wel leuke dingen mee. Ook met de kinderen leuke dingen.

Van daar dat dit zo'n conflict maakt in mijn hoofd.
Het feit dat je keer op keer benoemt dat je ook leuke dingen meemaakt

De leuke dingen kunnen nooit de zaken opheffen die je allemaal benoemt

Het is simpelweg niet ok.

Ga hulp zoeken voor jezelf
En misschien ook wel voor je kinderen
pi_213580350
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:34 schreef Trutje33 het volgende:
Zit ik dan nu pas in een soort van ogen open fase? Of steek ik nu echt mijn kop in het zand?

Wat met de goede dingen die zijn er echt wel waarom is dit zo moeilijk aan elkaar te rijmen.

Ik heb een hele tijd terug met een poh van de huisarts gesprekken gehad waarin de psycholoog eigenlijk aangaf zo aan mijn verhalen te horen dat hij het moeilijk heeft met zich zelf ivm onzekerheid en wellicht zwak begaafd. En niet dat hij dom is natuurlijk maar echt hoog geschoold is hij niet. Ik denk dat hij iets van autisme heeft of een soort stoornis of wat dan ook. Hij wil zich alleen niet laten testen. Hij is al een keertje verwezenmaar hij is nooit gegaan.

Jullie begrijpen het misschien niet. Maar stel dat zijn gedrag daaraan ligt is er toch een reden voor en kan er aan gewerkt worden? Mits hij dat doet natuurlijk.

.
Of eraan werken effect heeft is nog maar de vraag. Maar dat hij dat niet doet en niet wil doen lijkt me wel duidelijk. Jou niet?
pi_213580352
Het lijkt mij geen beste relatie, en zo te horen geen leuke vent. Ook niet altijd de meest leuke vader, maar ik ken geen ouders die altijd leuk zijn.

Maar geweld of mishandeling zie ik hier niet in.

Blijfvanmnlijf-huis als advies vind ik echt debiel, dat is echt voor vrouwen die inelkaar gemept worden. Niet voor vrouwen met een onaardige man.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:07:04 #37
421867 greysbones
pi_213580377
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:05 schreef sigme het volgende:
Het lijkt mij geen beste relatie, en zo te horen geen leuke vent. Ook niet altijd de meest leuke vader, maar ik ken geen ouders die altijd leuk zijn.

Blijfvanmnlijf-huis als advies vind ik echt debiel, dat is echt voor vrouwen die inelkaar gemept worden. Niet voor vrouwen met een onaardige man.
Een blijf van mijn lijf huis is niet alleen voor in elkaar geslagen vrouwen
Er zijn meerdere vormen van mishandeling
En wat benoemd wordt
Seks tegen wil is een enorme red flag
pi_213580437
quote:
99s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:07 schreef greysbones het volgende:

[..]
Een blijf van mijn lijf huis is niet alleen voor in elkaar geslagen vrouwen
Er zijn meerdere vormen van mishandeling
En wat benoemd wordt
Seks tegen wil is een enorme red flag
Sex terwijl je niet zo’n zin hebt is geen misdaad. Best een reden om je relatie te heroverwegen of klagen, maar geen reden voor blijfvanmnlijf of politie of andere hoogoplopende escalatie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213580446
Triest om te zien dat TS in haar hoofd de situatie al deze tijd heeft lopen normaliseren, niet alleen naar zichzelf maar ook naar de kids toe en dat is echt vreselijk!

We kunnen medelijden met haar hebben, maar als moeder verantwoordelijk voor de kinderen had ze al veel eerder stappen moeten ondernemen.
pi_213580475
quote:
Inderdaad! Mensen die gelijk met GA NAAR EEN BLIJF VAN MN LIJF HUIS beginnen, zijn of kinderen of snappen gewoon totaal niet wat dat inhoudt (ook hoe ingrijpend dat voor een moeder met 3 kids zal zijn).
pi_213580497
@Sigme. Nou dst is dus mijn probleem een beetje. Want elk huisje heeft zn kruisje. Ik zie en hoor om mij heen ook wel genoeg. Ik woon in een rijtjes huis in een ons kent ons buurt dus ik hoor en zie genoeg. En gek genoeg heeft mij dat altijd gerust gesteld. Dan denk ik oow zo gaat dat hier ook wel eens. Nu valt natuurlijk niet alles met elkaar te vergelijken natuurlijk.

En ben het met je eens als het gaat om een blijf van mijn lijf huis. Er heerst hier niet perse een onveilige situaties ik wordt absoluut niet gemept en dagelijks fysiek mishandeld. En de kinderen ook niet. Er zijn wel situaties die zich hebben voor gedaan waar ik van geschrokken ben en twijfel over de aard van alles vandaar dit topic.

Ik wil niet een plekje bezet houden in een mangelmolen van hulpverling voor iemand die het echt nodig heeft omdat ze haar leven in gevaar brengt.

Maat aan alle reacties te lezen gaat mijn relatie niet ok. Dat had ik zelf ook gezien maar voelt wel kloten te lezen dat dit werkelijk onder huiselijk geweld valt ook blij dat het niet aan mij ligt in de zin van ik ben dus niet gek en heb gewoon gelijk elke keer

Dankjullie wel daar voor.
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:18:42 #42
421867 greysbones
pi_213580527
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:10 schreef sigme het volgende:

[..]
Sex terwijl je niet zo’n zin hebt is geen misdaad. Best een reden om je relatie te heroverwegen of klagen, maar geen reden voor blijfvanmnlijf of politie of andere hoogoplopende escalatie.
Meermaals ruzies gemaakt in bed omdat hij wil en ik niet maar hij mijn grensen niet accepteerd. Hij dramd door net zolang tot dat ik toe geef. Heel vaak zegt hij dan als ik toe geef dat hij gewoon zit te ouwehoeren dus ik blijf daarna alsnog bij mijn nee. Nou dat accepteert hij niet. Dan begint hij opnieuw maar dramd hij echt door meestal geef ik dan toe om van het gezeik af te zijn en we kunnen slapen.

Als je dat seks terwijl je niet zo’n zin hebt noemt
8)7
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:21:01 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213580550
quote:

Ik lees wel een vrouw die zich regelmatig in allerlei bochten moet wringen.

Ik vind het echt te gemakkelijk om dit af te doen met ‘overal is wel wat’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_213581941
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef Trutje33 het volgende:

Waarom kom je hier om advies vragen, terwijl je het voor jezelf goed zit te praten (typen)? "Ja, maar hij is echt wel lief, hoor". Iemand die zijn zoon, van acht nota bene, tot huilens toe pest, is een regelrechte klootzak! Klaar, punt, uitroepteken.

Het kan echt wel voorkomen dat iemand een keer uit de bocht vliegt, chagrijnig is, etc. etc., is bij mij ook gebeurd op een zeer slecht moment in onze relatie. Daar schaam ik me nog altijd voor en hebben mijn vrouw en ik eindeloos over gepraat nadien, maar deze kerel lijkt niet voor rede vatbaar en heeft jou volledig om z'n vinger gewonden getuige jouw goedpraat-berichten. Jij bent niemand in deze relatie. Ja, enkel moeder van zijn kinderen en eigenlijk ook voor hem (sorry voor deze harde woorden).

Edit: als je eigenlijk niet weg wilt, laat hem dan op z'n minst in therapie gaan. Of desnoods samen. Nu gaat het goed (of redelijk). Als jullie situatie - financieel, emotioneel, etc. - verandert, kan dat zomaar omslaan met zo iemand. Ik heb genoeg verhalen vanuit het onderwijs.

[ Bericht 5% gewijzigd door DjVero op 16-05-2024 14:43:40 ]
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:27:02 #45
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_213582429
Hoe je je man omschrijft, is net alsof je het over mijn vader hebt. En zoals je zelf post, is het net of je mijn moeder bent. Ze hebben ooit op het punt gestaan te scheiden (waar ik van mijn vader de schuld van kreeg), maar hebben dit uiteindelijk nooit doorgezet. Met name vanwege mijn verstandelijk beperkte broertje. Waren ze maar uit elkaar gegaan, dat had mij en mijn broertje een hoop trauma's en negativiteit gescheeld. Mijn ouders zijn nog steeds bij elkaar. Ik heb geen contact meer met ze.

Moraal van de anekdote: kies alsjeblieft voor jezelf. Je kinderen zullen het begrijpen, misschien niet gelijk, maar uiteindelijk wel. Zeker als ze zien dat je daadwerkelijk gelukkiger wordt.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:35:11 #46
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213582982
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:16 schreef maily het volgende:
Wegwezen.

En sterkte.
Dit.
pi_213583109
Het is duidelijk dat je nog niet zover bent om voor jezelf op te komen.
Dus laten we even alles wat jou aangaat weghalen en je houdt dit over:

quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:09 schreef Trutje33 het volgende:

Zulk soort ruzies xijn er vaker. En hij schroomt zich niet dat er kinderen bij zijn. Ik probeer rustig te blijven en naar boven te gaan zodat we geen ruzie maken waar de kinderen bij zijn.

In die 12 jaar dat we samen xijn hebben ee best wel wat ruzies mee gemaakt.

Alcohol is ook een probleem.
Zo hebben we op vakantie in het buiten land met een huilende baby en 2 over vermoeide kinderen nog op een terras gezeten omdat Meneer na zijn idee niet genoeg gedronken had het was tenslotte vakantie. Hij had al iets van 2 liter op en moest en zou ook nog rijden. Ik zou rijden maar hij wilde voor kij ff van het vage parkeer terrein afrijden maar hij zag na xijn idee geen mogelijkheid om te stoppen. Die waren er zat. Wat een rot rit was dat. En eenmaal terug op de camping moest hij jou op het terras zitten

Ook pest hij de Kids vooral mijn zoon de oudste van de 3 is dan het pispaaltje. Het begint leuk en onschuldig. Maar omdat kijk nan een drankje op heeft gaat hij gemakkelijk over de grenzen heen. Mijn zoon weet dan ook niet van ophouden en daagt uit wat mijn man net ff te serieus neemt en plaagt mijn zoon tot huilens toe.en als kijn zoon dan huilt wordt mijn mam boos omdat hij na zijn idee zich aanstelt en mijn man niets zo veel deed hij roept dan pissig naar mijn zoon ik zal nooit meer met jouw ouwehoeren. Waarop mijn zoon nog verdrietige wordt. Als ik het dan boor mijn zoon opneem je raad g
Het al? Hebben we bonje.

Dus wat moet ik doen? Dit aan kijken meer mij grenzen bewaken en minder angstig zijn voor bonje met hem? Zo door gaan voor mijn kinderen zodat ik hun niet uit hun vertrouwde omgeving weg sleur. Of oppakken en weg wezen? En zien waar het schip strand.

Groetjes annoniem
Hoezo vertrouwde omgeving?! Hij brengt (jou en) je kinderen in gevaar, je kinderen zijn getuige van ruzies, vernederingen en een slecht voorbeeld van hoe een huwelijk moet zijn.
Jij hebt als moeder daar een verantwoordelijkheid in en bent -zolang je in deze situatie blijft- daar net zo schuldig aan.

Wegwezen.
pi_213583482
Hier iemand met bijna dezelfde ervaring maar ook jarenlang de angst gehad en het idee, het valt wel mee dus ik moet niet zeuren en ik denk dat de meeste vrouwen en waarschijnlijk zijn er ook mannen in onze situatie die zich dan dus schamen ervoor en het daarom niet delen, want tja, valt toch wel mee vergeleken bij andere verhalen.
NIET DUS.
Rest onder een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213584149
@Jijwel. Fijn om jouw verhaal te lezen ik zit zo in twijfel of hij het bewust doet of niet. En dat geld dat krijg ik nirt voor elkaar.

Hij controleert en ziet elke euro die ik spendeer. Verder als 20 euro kom ik niet. Als we al ooit contant geld hebben weet hij precies hoeveel en vergeet dat nooit. Heel enkel op vakantie bijv als er te veel gebeurd en het overzicht kwijt is. Dat is echt eurotje werk daarvan nog geen boodschappen mee te doen.

Ik hoop dat wij ooit gewoon normaal kunnen scheiden zonder te vechten (spreekwoordelijk gezien) en omwille van de kinderen goed met elkaar blijven.

En ik het op een manier kan aanvechten om in dit huis te blijven wonen.

Ik ben ook echt opzoek naar ervaringen van mensen hoe het ervaren is in een ander zijn ogen dus dank daar voor
pi_213584392
Wegwezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')