Joost was al wel bekend in Vlaanderen toch?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:46 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
In België is Europapa razend populair. Mijn collega’s en vrienden zijn allemaal dol op het nummer. Het leek soms net alsof Europapa de Belgische inzending was met hoeveel aandacht er werd geschonken aan Joost. Mustii werd compleet overschaduwd.
Hebben ze op dit moment alleen maar zichzelf mee, dus ga vooral zo doorquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:57 schreef Kinga het volgende:
Wat heb ik nou weer gemist? Is de EBU nog meer zout in de wond aan het wrijven? Bah bah..
Ik keek dit weekend op de site van VRT Nieuws, gingen de 4 meest populaire artikelen gewoon over Joost Kleinquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:46 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
In België is Europapa razend populair. Mijn collega’s en vrienden zijn allemaal dol op het nummer. Het leek soms net alsof Europapa de Belgische inzending was met hoeveel aandacht er werd geschonken aan Joost. Mustii werd compleet overschaduwd.
Zo? Kan je copy-pasten naar je eigen reactie.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:03 schreef summer52 het volgende:
Kijk hoe leuk en vriendelijk hij hier van het podium komt. Waarom krijg ik nu niet het filmpje rechtstreeks?
https://vm.tiktok.com/ZGeC9r9nd/
1 | [tiktok]https://www.tiktok.com/allesaccount847/video/7368851611545767200[/tiktok] |
Gezien Joost gediskwalificeerd is, en niet meer als deelnemer te boek staat, zij hem geschaad hebben, in hoeverre hebben zij nog recht op deze beelden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:29 schreef Em31 het volgende:
Haha wat erg, alles wat ze geld oplevert wel laten staan.
Hij heeft de beelden niet gemaakt, dus wat is precies zijn recht?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:17 schreef Za het volgende:
[..]
Gezien Joost gediskwalificeerd is, en niet meer als deelnemer te boek staat, zij hem geschaad hebben, in hoeverre hebben zij nog recht op deze beelden.
Moet Joost deze niet zelf uploaden, zijn beide optredens en eisen dat zij ze eraf halen, en beslag leggen op hun inkomsten?
Wat zei hij?quote:
Hij staat op de beelden. Het is zijn act, hij bezit (gezamelijk) de rechten op het nummer etc etc.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:17 schreef Troel het volgende:
Hij heeft de beelden niet gemaakt, dus wat is precies zijn recht?
Ik las vanavond dat Nederland donderdag voor het incident al mondeling had geklaagd bij de EBU over een onveilige situatie, vrijdag voor de 2e keer toen op schrift. Maar details worden niet vrijgegeven (helaas).quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:18 schreef Cosima het volgende:
Ik vind eigenlijk wel dat we hier iets on-nederlands meemaken. Eerst was bijna het hele land positief over onze inzending. En nu deze gediskwalificeerd is, hebben we hem (nog) steeds niet massaal uitgekotst. Sterker nog de meerderheid is supportive! Ik vind het echt ontzettend mooi, zo verbindend.
Ik hoop daarom zo dat het straks allemaal mee lijkt te vallen.
Ik heb niet het recht om onbeperkt video's te delen waarop ik sta en dergelijke.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:20 schreef Za het volgende:
[..]
Hij staat op de beelden. Het is zijn act, hij bezit (gezamelijk) de rechten op het nummer etc etc.
Dit is wel totale onzin hoorquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:20 schreef Za het volgende:
[..]
Hij staat op de beelden. Het is zijn act, hij bezit (gezamelijk) de rechten op het nummer etc etc.
Hij is geen ESF kandidaat, dus waarom zouden zij nog inkomsten mogen genereren met zijn beelden.
Het Zweedse strafrecht?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:40 schreef Za het volgende:
Artikel 7 BrB. Iemand fotograferen of filmen kan als verstorend contact gelden, maar er moet ook sprake zijn van een opzettelijke handeling om de rust van de persoon tastbaar te schenden. Als u doorgaat met het filmen van iemand, ook al heeft de persoon nee gezegd, maakt u zich mogelijk schuldig aan molestering. De straf voor mishandeling kan oplopen tot een jaar gevangenisstraf.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:18 schreef Cosima het volgende:
Ik vind eigenlijk wel dat we hier iets on-nederlands meemaken. Eerst was bijna het hele land positief over onze inzending. En nu deze gediskwalificeerd is, hebben we hem (nog) steeds niet massaal uitgekotst. Sterker nog de meerderheid is supportive! Ik vind het echt ontzettend mooi, zo verbindend.
Ik hoop daarom zo dat het straks allemaal mee lijkt te vallen.
Maar dit is een vrij unieke situatie, want nog nooit voorgekomen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:22 schreef Troel het volgende:
Ik heb niet het recht om onbeperkt video's te delen waarop ik sta en dergelijke.
Bovendien zal dat ook wel afgetikt zijn in de contracten over de rechten en dat EBU alle rechten heeft ofzo
Fijn dat jij het interessant vindt, maar dat doet niet af aan dat een en ander afhankelijk is van wat er in het contract staat, waarvan we niet weten wat er in staat en dat je volledig de plank mis slaat als het gaat om rechten van een video. Serieus.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:26 schreef Za het volgende:
[..]
Maar dit is een vrij unieke situatie, want nog nooit voorgekomen.
Hij is zodanig geweerd dat zelf de Europese vlag het gebouw niet meer in mocht.
Maar wel inkomsten genereren middels hem, ik denk het niet.
Ik vind het heel interessant hoe dit juridisch allemaal in elkaar zou steken en welke gevolgen het zou hebben, maar ik denk dat het Joost verder geen flikker interesseert en er niets mee zal aanvangen, maar wie weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |