Hij wilde ook excuses aanbieden toch? Nu hoeft dat niet gemeend te zijn uiteraard..quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:56 schreef Zigsky het volgende:
Joost zou ook al direct na het incident spijt hebben geuit.
Eens!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:59 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Het geeft echt een gevoel van een gewonde hond nog een extra trap geven he?
Met een kapotte fotocamera kun je geen foto's meer maken.quote:
Blijkbaar wilde het "slachtoffer" niet in gesprek.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij wilde ook excuses aanbieden toch? Nu hoeft dat niet gemeend te zijn uiteraard..
Hihoha dit was het zondag carpet moment.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met een kapotte fotocamera kun je geen foto's meer maken.
We zetten wederom een kruisje achter falen bij EBU als dit waar isquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:08 schreef Za het volgende:
Er was net weer iemand op tv met een verhaal
Gezien er een aangifte ligt, misschien AVROTROS een claim gaat neerleggen, en Joost uiteraard een zaak heeft, zijn er geen nieuwe ontwikkelingen of versies, want dat kan voor meerdere partijen nadelig of juist gunstig uitpakken, er gaat veel geld en carrières mee gemoeid.
Wat interessant is, is dat Joost uiteraard toestemming heeft gegeven voor het filmen van zijn optreden en het Green Room gedeelte, maar daarbuiten is het geen openbare gelegenheid en geen pers gedeelte waardoor je daar (zelfs als cameravrouw) mensen niet zomaar kunt filmen (backstage artiesten).
Hij hoeft ook niet te verzoeken om niet gefilmd te worden, maar hem moet om toestemming gevraagd worden. Dat laatste heeft hij om persoonlijke redenen geweigerd, dus beging de persoon in kwestie een overtreding want dit mag niet wanneer de persoon in kwestie deze toestemming expliciet heeft geweigerd.
Er was ook nog de bedoeling deze beelden te gebruiken.
Ik denk dat wanneer iemand in overtreding is je het recht hebt dit kenbaar te maken dmv een gebaar. Hier aangifte van dien is eigenlijk gewoon een valse aangifte, een rancuneuze handeling.
Maar de gevolgen van de overtreding van de cameravrouw zijn niet te overzien, hopelijk is ze goed verzekerd.
Ja, dat bedoelde ik ook, dat Joost wel bereid was om excuses te maken of eventueel de schade te vergoeden, maar dat er niks werd geaccepteerd. Dus spijt zal hij vast gehad hebben, toen de emoties bedaard warenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:10 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Blijkbaar wilde het "slachtoffer" niet in gesprek.
Slachtoffer tussen haakjes, want ik kan me nog niet voorstellen dat het zo erg was dat ze naar de politie is gestapt. Mocht ik fout zitten dan zal ik dit toegeven.
Het is eerder andersom, de artiesten worden min of meer verplicht om gefilmd te worden backstage. En dat zal ongetwijfeld contractueel vastgelegd zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:08 schreef Za het volgende:
Wat interessant is, is dat Joost uiteraard toestemming heeft gegeven voor het filmen van zijn optreden en het Green Room gedeelte, maar daarbuiten is het geen openbare gelegenheid en geen pers gedeelte waardoor je daar (zelfs als cameravrouw) mensen niet zomaar kunt filmen (backstage artiesten).
Hij hoeft ook niet te verzoeken om niet gefilmd te worden, maar hem moet om toestemming gevraagd worden. Dat laatste heeft hij om persoonlijke redenen geweigerd, dus beging de persoon in kwestie een overtreding want dit mag niet wanneer de persoon in kwestie deze toestemming expliciet heeft geweigerd.
Dit is waarschijnlijk in de Nederlandse die wet zo, maar in Zweden mag je makkelijker iemand filmen, ook zonder toestemming.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:08 schreef Za het volgende:
Er was net weer iemand op tv met een verhaal
Gezien er een aangifte ligt, misschien AVROTROS een claim gaat neerleggen, en Joost uiteraard een zaak heeft, zijn er geen nieuwe ontwikkelingen of versies, want dat kan voor meerdere partijen nadelig of juist gunstig uitpakken, er gaat veel geld en carrières mee gemoeid.
Er was ook nog de bedoeling deze beelden te gebruiken.
Ik denk dat wanneer iemand in overtreding is je het recht hebt dit kenbaar te maken dmv een gebaar. Hier aangifte van doen is eigenlijk gewoon een valse aangifte, niet in gesprek willen een rancuneuze handeling met de bedoeling de diskwalificatie.
De gevolgen van de overtreding van de "cameravrouw" zijn niet te overzien, hopelijk is ze goed verzekerd.
Ja staan 10 miljoen filmpjes en foto's online daarvan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, oké, dus daar zat hij wel bij.
Was voor de "socials" toch? Straks is het een stagiaire van 18 ofzo die helemaal overrompeld werd dat een artiest nogal emotioneel kan zijn na een optreden en daarna nogal gestuurd is richting aangifte ofzo... Komt ze over een paar jaar hierop terug met een nieuwe kijk op het hele gebeuren... ook maar een theorie van mezelf dit, voor de duidelijkheid.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:10 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Slachtoffer tussen haakjes, want ik kan me nog niet voorstellen dat het zo erg was dat ze naar de politie is gestapt. Mocht ik fout zitten dan zal ik dit toegeven.
Ik ken de Zweedse wet niet, maar ik heb juist begrepen dat dit in Zweden niet mag. Zo probeerde Ierland ook Israël gediskwalificeerd te krijgen. Zweden is volgens mij vrij extreem qua beschermen van personal space, zij het dan vooral van vrouwen (vandaar dat de EBU lekker goedkoop dacht te scoren door expliciet te vermelden dat het hier om een vrouwelijke medewerker ging, waardoor Joost meteen werd geframed als een wife beater).quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:15 schreef Dave het volgende:
[..]
Dit is waarschijnlijk in de Nederlandse die wet zo, maar in Zweden mag je makkelijker iemand filmen, ook zonder toestemming.
Ik geloof wel oprecht dat zij ook gewoon een slachtoffer is. Als we accepteren dat Joost zich liet gaan door de verziekte sfeer, moeten we ook accepteren dat het voor de cameravrouw hetzelfde is. Die hebben het daar vast ook niet echt naar hun zin gehad.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:10 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Maar ligt dat dan aan Joost of aan de organisatie?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Ik geloof wel oprecht dat zij ook gewoon een slachtoffer is. Als we accepteren dat Joost zich liet gaan door de verziekte sfeer, moeten we ook accepteren dat het voor de cameravrouw hetzelfde is. Die hebben het daar vast ook niet echt naar hun zin gehad.
Ik ook niet, dus daar gaan we al… ik had juist begrepen dat het daar makkelijker is om iemand te filmen vanwege minder strenge privacywetgeving.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ken de Zweedse wet niet, maar ik heb juist begrepen dat dit in Zweden niet mag. Zo probeerde Ierland ook Israël gediskwalificeerd te krijgen. Zweden is volgens mij vrij extreem qua beschermen van personal space, zij het dan vooral van vrouwen (vandaar dat de EBU lekker goedkoop dacht te scoren door expliciet te vermelden dat het hier om een vrouwelijke medewerker ging, waardoor Joost meteen werd geframed als een wife beater).
Zij is, denk ik, ook gewoon gebruikt door de EBU.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Ik geloof wel oprecht dat zij ook gewoon een slachtoffer is. Als we accepteren dat Joost zich liet gaan door de verziekte sfeer, moeten we ook accepteren dat het voor de cameravrouw hetzelfde is. Die hebben het daar vast ook niet echt naar hun zin gehad.
quote:
Aan de organisatie natuurlijk. Ik wil maar zeggen dat het niet per se aan de camerapersoon ligt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:22 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Maar ligt dat dan aan Joost of aan de organisatie?
Durf nauwelijks te kijken of z'n semi-optreden nog op YT staat.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:23 schreef Dave het volgende:
[..]
[ x ]
Slecht voor je bloeddruk Greys, maar hij is ook als deelnemer uit de officiële eurovision app verdwenen.
Alsof hij iemand vermoord heeftquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:23 schreef Dave het volgende:
[..]
[ x ]
Slecht voor je bloeddruk Greys, maar hij is ook als deelnemer uit de officiële eurovision app verdwenen. (Zelf net gecheckt btw en het klopt)
Dat staat er nog wel, levert veel views en geld opquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Durf nauwelijks te kijken of z'n semi-optreden nog op YT staat.
Behalve van Tiktok en Youtube, want hij genereert natuurlijk wel de views. Op Tiktok is het bijna belachelijk hoeveel meer dan de rest. Joost is gewoon de absolute winnaar van Eurovisie dit jaar als het gaat om traffic. Hij is groter dan Eurovisie.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:23 schreef Dave het volgende:
[..]
[ x ]
Slecht voor je bloeddruk Greys, maar hij is ook als deelnemer uit de officiële eurovision app verdwenen.
Tijd dat Joost een andere variant maakt en deze (Joosts Version) van maakt in Taylor Swift stijlquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat staat er nog wel, levert veel views en geld op
wauw wat slecht..quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:23 schreef Dave het volgende:
[..]
[ x ]
Slecht voor je bloeddruk Greys, maar hij is ook als deelnemer uit de officiële eurovision app verdwenen. (Zelf net gecheckt btw en het klopt)
Op eurovision.tv ook nog als deelnemer, typischquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat staat er nog wel, levert veel views en geld op
Het is geloof ik tegenwoordig ook wel zo dat er maar iets kleins hoeft te gebeuren en meteen staat er een heel leger white knights om je heen om te zeggen dat je aangifte moet doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Was voor de "socials" toch? Straks is het een stagiaire van 18 ofzo die helemaal overrompeld werd dat een artiest nogal emotioneel kan zijn na een optreden en daarna nogal gestuurd is richting aangifte ofzo... Komt ze over een paar jaar hierop terug met een nieuwe kijk op het hele gebeuren... ook maar een theorie van mezelf dit, voor de duidelijkheid.
Het past wel perfect in het beeld dat ik van Zweden heb dat alleen vrouwen enige vorm van bescherming genieten qua personal space.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ken de Zweedse wet niet, maar ik heb juist begrepen dat dit in Zweden niet mag. Zo probeerde Ierland ook Israël gediskwalificeerd te krijgen. Zweden is volgens mij vrij extreem qua beschermen van personal space, zij het dan vooral van vrouwen (vandaar dat de EBU lekker goedkoop dacht te scoren door expliciet te vermelden dat het hier om een vrouwelijke medewerker ging, waardoor Joost meteen werd geframed als een wife beater).
Vorige week donderdag heb ik de semi geskipt omdat ik bij een ander concert zat. Verheugd op vrijdag terugkijken van de hele show maar door al het nieuws het niet aangezet. En tot op de dag zelf nu nog steeds niet bekeken omdat ik klaar was met de hele organisatie 😅 Misschien over een weekje maar eens aanzetten 😄quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:30 schreef Guanabana het volgende:
Heb voor het eerst sinds donderdag het semi-optreden gekeken, bah, ben er weer naar van nu.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240514_95040852quote:11.000 bezoekers
Om zo veel mogelijk fans de kans te geven om de Europapa-zanger aan het werk te zien, wordt het terrein vergroot. “Het podium gaat een heel stuk naar achteren, waardoor er meer capaciteit en ook meer nooduitgangen gecreëerd worden. Zo zal er plaats zijn voor ongeveer 11.000 bezoekers voor het podium, dat zijn er toch zo’n 4.000 meer dan normaal. Ook wat de veiligheidsmensen betreft, zullen we dan op maximale capaciteit draaien, zowel op het terrein als in de frontstage. Samen met de veiligheidsdiensten zullen we de drukte monitoren, zodat het voor iedereen veilig en aangenaam blijft op het terrein. Maar de echte fans komen toch best op tijd.”
De organisatie voorziet ook een extra bar om meer dorstigen te kunnen bedienen en is aan het bekijken om extra schermen te plaatsen, zodat wie iets verder van het podium staat toch niets hoeft te missen.
Ze hebben hier zelfs een wet voor aangenomen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:15 schreef Dave het volgende:
Dit is waarschijnlijk in de Nederlandse die wet zo, maar in Zweden mag je makkelijker iemand filmen, ook zonder toestemming.
Heb vandaag een wat mindere dag, maar dit maakt weer veel goed.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
hij komt in het rijtje met ABBA en Celine Dion
Vraag je over 50 jaar wie was gediskwalificeerd tijdens het festival weet iedereen Joost Klein te noemen.
Vraag je wie won er dat jaar of wie deed mee namens Israel blijft het stil
Zover zijn de EBU en hun schoothondjes van de Zweedse roddelpers nog niet met hun insinuaties. Maar geduld, dat komt nog wel. Volgende week ofzo. Langzaam opbouwen, he?quote:
Aran is best aardig maar ook een enorme opportunist.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:38 schreef danilel het volgende:
Gisteren was Aran anti Joost aan het kletsen en nu na het interview met S10 heeft ie ineens wel begrip
![]()
![]()
Ik haat het wanneer mensen zichzelf interessant willen maken door anderen ongefundeerd naar beneden te halen
is 20 minuutjes van mij af, misschien ga ik ook welquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:35 schreef blackswangreen het volgende:
Wat een compliment is dit ook voor Joost. Een heel artikel gewijd aan hoe de organisatie van een Vlaams festival hun veld aanpast om maar te kunnen voldoen aan de belangstelling voor zijn optreden. Alsof Taylor Swift naar Vlaanderen komt.
[..]
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240514_95040852
Daar zat ik vandaag ook aan te denken. Aanvankelijk dacht ik dat de EBU Joost's carrière klein hadden gekregen met de diskwalificatie, maar via een alternatieve weg lijkt hij nóg grotere faam en bekendheid te krijgen. Waarom de EBU dacht op deze manier de geest weer in de fles te krijgen mag Joost weten ...quote:
Back to the Future taferelen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Durf nauwelijks te kijken of z'n semi-optreden nog op YT staat.
In België is Europapa razend populair. Mijn collega’s en vrienden zijn allemaal dol op het nummer. Het leek soms net alsof Europapa de Belgische inzending was met hoeveel aandacht er werd geschonken aan Joost. Mustii werd compleet overschaduwd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:35 schreef blackswangreen het volgende:
Wat een compliment is dit ook voor Joost. Een heel artikel gewijd aan hoe de organisatie van een Vlaams festival hun veld aanpast om maar te kunnen voldoen aan de belangstelling voor zijn optreden. Alsof Taylor Swift naar Vlaanderen komt.
[..]
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240514_95040852
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |