abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213561139
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:56 schreef Zigsky het volgende:
Joost zou ook al direct na het incident spijt hebben geuit.
Hij wilde ook excuses aanbieden toch? Nu hoeft dat niet gemeend te zijn uiteraard..
pi_213561167
Ik ben er nu wel over uit dat het slim is dat Joost vooralsnog niets naar buiten brengt. Hij kan gewoon wachten tot anderen het voor hem doen.

In de woorden van Cornald: FUCK DE EBU
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 19:06:20 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213561177
Dat gescheld naar de ebu maakt ons Nederlanders wel veel sympathieker :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213561188
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:59 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Het geeft echt een gevoel van een gewonde hond nog een extra trap geven he? :N
Eens!
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_213561193
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:34 schreef Greys het volgende:
Hufters

[ x ]
Met een kapotte fotocamera kun je geen foto's meer maken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_213561203
Er was net weer iemand op tv met een verhaal :')

Gezien er een aangifte ligt, misschien AVROTROS een claim gaat neerleggen, en Joost uiteraard een zaak heeft, zijn er geen nieuwe ontwikkelingen of versies, want dat kan voor meerdere partijen nadelig of juist gunstig uitpakken, er gaat veel geld en carrières mee gemoeid.

Wat interessant is, is dat Joost uiteraard toestemming heeft gegeven voor het filmen van zijn optreden en het Green Room gedeelte, maar daarbuiten is het geen openbare gelegenheid en geen pers gedeelte waardoor je daar (zelfs als cameravrouw) mensen niet zomaar kunt filmen (backstage artiesten).
Hij hoeft ook niet te verzoeken om niet gefilmd te worden, maar hem moet om toestemming gevraagd worden. Dat laatste heeft hij om persoonlijke redenen geweigerd, dus beging de persoon in kwestie een overtreding want dit mag niet wanneer de persoon in kwestie deze toestemming expliciet heeft geweigerd.
Er was ook nog de bedoeling deze beelden te gebruiken.

Ik denk dat wanneer iemand in overtreding is je het recht hebt dit kenbaar te maken dmv een gebaar. Hier aangifte van doen is eigenlijk gewoon een valse aangifte, niet in gesprek willen een rancuneuze handeling met de bedoeling de diskwalificatie.
De gevolgen van de overtreding van de "cameravrouw" zijn niet te overzien, hopelijk is ze goed verzekerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 14-05-2024 19:14:26 ]
pi_213561222
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:01 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Hij wilde ook excuses aanbieden toch? Nu hoeft dat niet gemeend te zijn uiteraard..
Blijkbaar wilde het "slachtoffer" niet in gesprek.
Slachtoffer tussen haakjes, want ik kan me nog niet voorstellen dat het zo erg was dat ze naar de politie is gestapt. Mocht ik fout zitten dan zal ik dit toegeven.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:12:05 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213561237
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:07 schreef marcodej het volgende:

[..]
Met een kapotte fotocamera kun je geen foto's meer maken.
Hihoha dit was het zondag carpet moment.
pi_213561255
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Hihoha dit was het zondag carpet moment.
Zondag vóór of na de finale?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:13:38 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213561260
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zondag vóór of na de finale?
Voor
pi_213561266
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:08 schreef Za het volgende:

Gezien er een aangifte ligt, misschien AVROTROS een claim gaat neerleggen, en Joost uiteraard een zaak heeft, zijn er geen nieuwe ontwikkelingen of versies, want dat kan voor meerdere partijen nadelig of juist gunstig uitpakken, er gaat veel geld en carrières mee gemoeid.

Wat interessant is, is dat Joost uiteraard toestemming heeft gegeven voor het filmen van zijn optreden en het Green Room gedeelte, maar daarbuiten is het geen openbare gelegenheid en geen pers gedeelte waardoor je daar (zelfs als cameravrouw) mensen niet zomaar kunt filmen (backstage artiesten).
Hij hoeft ook niet te verzoeken om niet gefilmd te worden, maar hem moet om toestemming gevraagd worden. Dat laatste heeft hij om persoonlijke redenen geweigerd, dus beging de persoon in kwestie een overtreding want dit mag niet wanneer de persoon in kwestie deze toestemming expliciet heeft geweigerd.

Ik denk dat wanneer iemand in overtreding is je het recht hebt dit kenbaar te maken dmv een gebaar. Hier aangifte van dien is eigenlijk gewoon een valse aangifte, een rancuneuze handeling.
Maar de gevolgen van de overtreding van de cameravrouw zijn niet te overzien, hopelijk is ze goed verzekerd.
We zetten wederom een kruisje achter falen bij EBU als dit waar is
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213561267
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Voor
Ah, oké, dus daar zat hij wel bij.
pi_213561271
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:10 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Slachtoffer tussen haakjes, want ik kan me nog niet voorstellen dat het zo erg was dat ze naar de politie is gestapt. Mocht ik fout zitten dan zal ik dit toegeven.
Ja, dat bedoelde ik ook, dat Joost wel bereid was om excuses te maken of eventueel de schade te vergoeden, maar dat er niks werd geaccepteerd. Dus spijt zal hij vast gehad hebben, toen de emoties bedaard waren
pi_213561275
quote:
Het is eerder andersom, de artiesten worden min of meer verplicht om gefilmd te worden backstage. En dat zal ongetwijfeld contractueel vastgelegd zijn.
pi_213561279
quote:

Ik denk dat wanneer iemand in overtreding is je het recht hebt dit kenbaar te maken dmv een gebaar. Hier aangifte van doen is eigenlijk gewoon een valse aangifte, niet in gesprek willen een rancuneuze handeling met de bedoeling de diskwalificatie.
De gevolgen van de overtreding van de "cameravrouw" zijn niet te overzien, hopelijk is ze goed verzekerd.
Dit is waarschijnlijk in de Nederlandse die wet zo, maar in Zweden mag je makkelijker iemand filmen, ook zonder toestemming.
C’est Davie :o)
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:15:45 #116
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213561282
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ah, oké, dus daar zat hij wel bij.
Ja staan 10 miljoen filmpjes en foto's online daarvan.
pi_213561323
quote:

[..]
Was voor de "socials" toch? Straks is het een stagiaire van 18 ofzo die helemaal overrompeld werd dat een artiest nogal emotioneel kan zijn na een optreden en daarna nogal gestuurd is richting aangifte ofzo... Komt ze over een paar jaar hierop terug met een nieuwe kijk op het hele gebeuren... ook maar een theorie van mezelf dit, voor de duidelijkheid.
pi_213561324
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:15 schreef Dave het volgende:

[..]
Dit is waarschijnlijk in de Nederlandse die wet zo, maar in Zweden mag je makkelijker iemand filmen, ook zonder toestemming.
Ik ken de Zweedse wet niet, maar ik heb juist begrepen dat dit in Zweden niet mag. Zo probeerde Ierland ook Israël gediskwalificeerd te krijgen. Zweden is volgens mij vrij extreem qua beschermen van personal space, zij het dan vooral van vrouwen (vandaar dat de EBU lekker goedkoop dacht te scoren door expliciet te vermelden dat het hier om een vrouwelijke medewerker ging, waardoor Joost meteen werd geframed als een wife beater).
pi_213561326
quote:

[..]
Ik geloof wel oprecht dat zij ook gewoon een slachtoffer is. Als we accepteren dat Joost zich liet gaan door de verziekte sfeer, moeten we ook accepteren dat het voor de cameravrouw hetzelfde is. Die hebben het daar vast ook niet echt naar hun zin gehad.
pi_213561344
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Ik geloof wel oprecht dat zij ook gewoon een slachtoffer is. Als we accepteren dat Joost zich liet gaan door de verziekte sfeer, moeten we ook accepteren dat het voor de cameravrouw hetzelfde is. Die hebben het daar vast ook niet echt naar hun zin gehad.
Maar ligt dat dan aan Joost of aan de organisatie?
pi_213561345
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik ken de Zweedse wet niet, maar ik heb juist begrepen dat dit in Zweden niet mag. Zo probeerde Ierland ook Israël gediskwalificeerd te krijgen. Zweden is volgens mij vrij extreem qua beschermen van personal space, zij het dan vooral van vrouwen (vandaar dat de EBU lekker goedkoop dacht te scoren door expliciet te vermelden dat het hier om een vrouwelijke medewerker ging, waardoor Joost meteen werd geframed als een wife beater).
Ik ook niet, dus daar gaan we al… ik had juist begrepen dat het daar makkelijker is om iemand te filmen vanwege minder strenge privacywetgeving.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:22:25 #122
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213561347
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Zij is, denk ik, ook gewoon gebruikt door de EBU.
pi_213561353
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:34 schreef Greys het volgende:
Hufters

[ x ]
twitter

Slecht voor je bloeddruk Greys, maar hij is ook als deelnemer uit de officiële eurovision app verdwenen. (Zelf net gecheckt btw en het klopt)
pi_213561365
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:22 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Maar ligt dat dan aan Joost of aan de organisatie?
Aan de organisatie natuurlijk. Ik wil maar zeggen dat het niet per se aan de camerapersoon ligt.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:24:26 #125
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_213561366
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:23 schreef Dave het volgende:

[..]
[ x ]

Slecht voor je bloeddruk Greys, maar hij is ook als deelnemer uit de officiële eurovision app verdwenen.
Durf nauwelijks te kijken of z'n semi-optreden nog op YT staat. :{
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_213561377
quote:

[..]
[ x ]

Slecht voor je bloeddruk Greys, maar hij is ook als deelnemer uit de officiële eurovision app verdwenen. (Zelf net gecheckt btw en het klopt)
Alsof hij iemand vermoord heeft :'( .
pi_213561380
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef Jane het volgende:

[..]
Dat staat er nog wel, levert veel views en geld op ;)
pi_213561389
quote:

[..]
[ x ]

Slecht voor je bloeddruk Greys, maar hij is ook als deelnemer uit de officiële eurovision app verdwenen.
Behalve van Tiktok en Youtube, want hij genereert natuurlijk wel de views. Op Tiktok is het bijna belachelijk hoeveel meer dan de rest. Joost is gewoon de absolute winnaar van Eurovisie dit jaar als het gaat om traffic. Hij is groter dan Eurovisie.
pi_213561390
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Tijd dat Joost een andere variant maakt en deze (Joosts Version) van maakt in Taylor Swift stijl
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 mei 2024 @ 19:26:20 #130
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213561400
quote:

[..]
[ x ]

wauw wat slecht..
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_213561404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Op eurovision.tv ook nog als deelnemer, typisch
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:26:44 #132
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_213561411
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Was voor de "socials" toch? Straks is het een stagiaire van 18 ofzo die helemaal overrompeld werd dat een artiest nogal emotioneel kan zijn na een optreden en daarna nogal gestuurd is richting aangifte ofzo... Komt ze over een paar jaar hierop terug met een nieuwe kijk op het hele gebeuren... ook maar een theorie van mezelf dit, voor de duidelijkheid.
Het is geloof ik tegenwoordig ook wel zo dat er maar iets kleins hoeft te gebeuren en meteen staat er een heel leger white knights om je heen om te zeggen dat je aangifte moet doen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_213561418
De EBU vernietigd snel al het bewijs, want ze zijn bang voor de boem boem!
pi_213561437
Haha wat erg, alles wat ze geld oplevert wel laten staan.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:29:34 #135
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213561438
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het past wel perfect in het beeld dat ik van Zweden heb dat alleen vrouwen enige vorm van bescherming genieten qua personal space.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:30:34 #136
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_213561456
Heb voor het eerst sinds donderdag het semi-optreden gekeken, bah, ben er weer naar van nu.
Koel en donker bewaren
pi_213561523
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:30 schreef Guanabana het volgende:
Heb voor het eerst sinds donderdag het semi-optreden gekeken, bah, ben er weer naar van nu.
Vorige week donderdag heb ik de semi geskipt omdat ik bij een ander concert zat. Verheugd op vrijdag terugkijken van de hele show maar door al het nieuws het niet aangezet. En tot op de dag zelf nu nog steeds niet bekeken omdat ik klaar was met de hele organisatie 😅 Misschien over een weekje maar eens aanzetten 😄
pi_213561537
Wat een compliment is dit ook voor Joost. Een heel artikel gewijd aan hoe de organisatie van een Vlaams festival hun veld aanpast om maar te kunnen voldoen aan de belangstelling voor zijn optreden. Alsof Taylor Swift naar Vlaanderen komt.

quote:
11.000 bezoekers
Om zo veel mogelijk fans de kans te geven om de Europapa-zanger aan het werk te zien, wordt het terrein vergroot. “Het podium gaat een heel stuk naar achteren, waardoor er meer capaciteit en ook meer nooduitgangen gecreëerd worden. Zo zal er plaats zijn voor ongeveer 11.000 bezoekers voor het podium, dat zijn er toch zo’n 4.000 meer dan normaal. Ook wat de veiligheidsmensen betreft, zullen we dan op maximale capaciteit draaien, zowel op het terrein als in de frontstage. Samen met de veiligheidsdiensten zullen we de drukte monitoren, zodat het voor iedereen veilig en aangenaam blijft op het terrein. Maar de echte fans komen toch best op tijd.”

De organisatie voorziet ook een extra bar om meer dorstigen te kunnen bedienen en is aan het bekijken om extra schermen te plaatsen, zodat wie iets verder van het podium staat toch niets hoeft te missen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240514_95040852
pi_213561539
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:15 schreef Dave het volgende:

Ze hebben hier zelfs een wet voor aangenomen.
Niet zonder toestemming.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:36:41 #140
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213561552
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:15 schreef Nizno het volgende:

[..]
hij komt in het rijtje met ABBA en Celine Dion

Vraag je over 50 jaar wie was gediskwalificeerd tijdens het festival weet iedereen Joost Klein te noemen.
Vraag je wie won er dat jaar of wie deed mee namens Israel blijft het stil
Heb vandaag een wat mindere dag, maar dit maakt weer veel goed.

Bedankt ^O^
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:37:32 #141
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_213561562
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Alsof hij iemand vermoord heeft :'( .
Zover zijn de EBU en hun schoothondjes van de Zweedse roddelpers nog niet met hun insinuaties. Maar geduld, dat komt nog wel. Volgende week ofzo. Langzaam opbouwen, he? B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_213561572
Gisteren was Aran anti Joost aan het kletsen en nu na het interview met S10 heeft ie ineens wel begrip
:r :r

Ik haat het wanneer mensen zichzelf interessant willen maken door anderen ongefundeerd naar beneden te halen
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:38:52 #143
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213561574
Als ik Joost was, had ik een zaak aangespannen om vermelding in de eventwebsite overal en nergens af te dwingen. Wat denken ze wel niet, wel geld aan me verdienen maar me geen respect geven? Ik was piswoest, ik ben nu witheet. :( :( :( :( :( :(
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:39:23 #144
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213561581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:38 schreef danilel het volgende:
Gisteren was Aran anti Joost aan het kletsen en nu na het interview met S10 heeft ie ineens wel begrip
:r :r

Ik haat het wanneer mensen zichzelf interessant willen maken door anderen ongefundeerd naar beneden te halen
Aran is best aardig maar ook een enorme opportunist.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_213561600
Artikel 7 BrB. Iemand fotograferen of filmen kan als verstorend contact gelden, maar er moet ook sprake zijn van een opzettelijke handeling om de rust van de persoon tastbaar te schenden. Als u doorgaat met het filmen van iemand, ook al heeft de persoon nee gezegd, maakt u zich mogelijk schuldig aan molestering. De straf voor mishandeling kan oplopen tot een jaar gevangenisstraf.
pi_213561626
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:35 schreef blackswangreen het volgende:
Wat een compliment is dit ook voor Joost. Een heel artikel gewijd aan hoe de organisatie van een Vlaams festival hun veld aanpast om maar te kunnen voldoen aan de belangstelling voor zijn optreden. Alsof Taylor Swift naar Vlaanderen komt.
[..]
is 20 minuutjes van mij af, misschien ga ik ook wel
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:45:50 #147
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_213561692
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij is groter dan Eurovisie.
Daar zat ik vandaag ook aan te denken. Aanvankelijk dacht ik dat de EBU Joost's carrière klein hadden gekregen met de diskwalificatie, maar via een alternatieve weg lijkt hij nóg grotere faam en bekendheid te krijgen. Waarom de EBU dacht op deze manier de geest weer in de fles te krijgen mag Joost weten ...
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:46:38 #148
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213561705
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef Jane het volgende:

[..]
Back to the Future taferelen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213561711
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
In België is Europapa razend populair. Mijn collega’s en vrienden zijn allemaal dol op het nummer. Het leek soms net alsof Europapa de Belgische inzending was met hoeveel aandacht er werd geschonken aan Joost. Mustii werd compleet overschaduwd.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:47:36 #150
81329 MadMaster
Schots en scheef...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')