quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Er is toch altijd wel iemand van de NLse delegatie bij hem. Al is het maar die NLse bewaker die daar ook achter de schermen steeds bij was bv in dat filmpje in de gang met die Israëlische journalist. Zelfs bij Eurovision in Concert was hij nooit alleen. Was ook constant iemand van AvroTros erbij. Dan kan ik me totaal niet voorstellen dat er nul begeleiding was van de omroep in die arena.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:39 schreef Marcoss het volgende: [..] Mja, zij zijn er ook niet bij geweest toch? Zonder camerabeelden weten zij ook niet 100% zeker wat er gebeurd is
Dus hij had een medeplichtige! The plot thickens...quote:Op maandag 13 mei 2024 15:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Er is toch altijd wel iemand van de NLse delegatie bij hem. Al is het maar die bewaker. Zelfs bij Eurovision in Concert was hij nooit alleen. Was ook constant iemand van AvroTros erbij. Dan kan ik me totaal niet voorstellen dat er nul begeleiding was in die arena.
quote:Op maandag 13 mei 2024 15:55 schreef luxerobots het volgende: [..] De EBU is sowieso vrij zwijgzaam. Dit werd er nog meegedeeld. De cameravrouw heeft een “ander verhaal” over het voorval met de Nederlandse zanger Joost Klein. Dat zegt Noel Curran, directeur-generaal van de European Broadcasting Union (EBU), tegen de Zweedse radiozender Sveriges Radio. Wat haar verhaal dan is, deelt hij niet. https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240511_97631234
Dat zei ik al. Er is dus helemaal niets (concreets) tegengesproken.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:36 schreef Whiskers2009 het volgende: [..] Nee, "de cameravrouw ziet het anders" hebben ze gezegd. Nuanceverschilletje
![]()
het ging er echter om dat ik zei....quote:Op maandag 13 mei 2024 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Dat zei ik al. Er is dus helemaal niets (concreets) tegengesproken.
Er is NIET door de EBU gezegd dat het statement van AVROTROS niet klopte. En al helemaal niet welk deel ervan dan niet zou kloppen.
Alléén dat de cameravrouw het anders ziet. En dat lijkt me volkomen logisch, anders was deze hele rel er nooit geweest.
Ben iig heel benieuwd naar Boulevard vanavond want ik verwacht na dat gesprek op 538 vanmorgen een flinke compilatie van de momenten waarop Joost onsympathiek en agressief tegen Aran was. Waarschijnlijk komt ie niet veel verder dan die wat nukkig uitgesproken zin 'heb je dit weleens een weeskind zien doen dan?' want verder zag ik iig alleen maar persbeelden waarom ze naar elkaar jubelden van leuk. Zelfs nog op de dag van de 2e semi.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:59 schreef superniger het volgende:
Joost moet Aran Bade aanklagen voor smaad.
Mijn punt is dat ze feitelijk helemaal NIETS tegenspreken van wat de AVROTROS heeft verklaardquote:Op maandag 13 mei 2024 16:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
het ging er echter om dat ik zei....
waarom spreekt het EBU wel tegen wat het voorval zou zijn door te stellen dat de dame het anders ziet.
en niet het stuk waarin vermeld wordt door avro tros dat er afspraken zijn gemaakt over het filmen.
daarmee vind ik dat we mogen concluderen dat dat stuk wel klopt. en we dan dus niet zoals steeds hier wordt gemeld nog niet als feit kunnen aannemen.
waarschijnlijk....quote:Op maandag 13 mei 2024 16:03 schreef michiel_merk het volgende:
Vervolging waarschijnlijk volgens 538 nieuws ,je zou dan toch zeggen dat er iets heel ergs is gebeurd
Die afspraken die gemaakt zouden zijn, lijken met onderdeel van het voorval.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:01 schreef Nizno het volgende:
het ging er echter om dat ik zei....
waarom spreekt het EBU wel tegen wat het voorval zou zijn door te stellen dat de dame het anders ziet.
en niet het stuk waarin vermeld wordt door avro tros dat er afspraken zijn gemaakt over het filmen.
daarmee vind ik dat we mogen concluderen dat dat stuk wel klopt. en we dan dus niet zoals steeds hier wordt gemeld nog niet als feit kunnen aannemen.
Lijkt me dat ie in een onbewaakt ogenblik die vrouw helemaal tot moes heeft gemept. Of hoe zie jij heel erg?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:03 schreef michiel_merk het volgende:
Vervolging waarschijnlijk volgens 538 nieuws ,je zou dan toch zeggen dat er iets heel ergs is gebeurd
OM bepaald altijd over vervolging, niet de politie.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
waarschijnlijk....
ik denk eerder dat die het idee hebben net als hier dat als iets naar het OM gaat er dus inderdaad een zaak komt.
Die hebben het uit Aftonbladet, net als de Telegraaf die dat ook beweert.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
waarschijnlijk....
ik denk eerder dat die het idee hebben net als hier dat als iets naar het OM gaat er dus inderdaad een zaak komt.
Allemaal geloofwaardig genoeg, maar waarom zegt de EBU dat dan niet gewoon?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die afspraken die gemaakt zouden zijn, lijken met onderdeel van het voorval.
Overigens denk ik dat die afspraken heus niet zoveel voorstellen, hoogstens is het mondeling toegezegd.
Je tekent als artiest een contract als je meedoet, en daar staat dan een hele zwik regels in waar je je aan moet houden. Dat je als Joost Klein een uitzondering krijgt (zwart op wit) om niet gefilmd te worden, lijkt me sterk.
Als je de berichtgeving zo hoort zou je haast zeggen dat de camera vrouw tot moes is geslagen, dan was dit allemaal uiteraard terecht. Maar vervolging voor een gebalde vuist of een scheld woord, is toch wel lachwekkendquote:Op maandag 13 mei 2024 16:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lijkt me dat ie in een onbewaakt ogenblik die vrouw helemaal tot moes heeft gemept. Of hoe zie jij heel erg?
Bij grote evenementen is het gangbaar dat er een inlegvel/ledger per artiest is. Dit lijkt me bij uitstek iets dat daarin opgenomen wordt. Avrotros heeft het niet voor niets meerdere malen over gemaakte afspraken.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat die afspraken heus niet zoveel voorstellen, hoogstens is het mondeling toegezegd.
Je tekent als artiest een contract als je meedoet, en daar staat dan een hele zwik regels in waar je je aan moet houden. Dat je als Joost Klein een uitzondering krijgt (zwart op wit) om niet gefilmd te worden, lijkt me sterk.
Nou ja, de aanklacht is "bedreiging". De politie heeft bevestigd dat er geen fysiek contact was en dat het om "bedreiging" ging.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:12 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Als je de berichtgeving zo hoort zou je haast zeggen dat de camera vrouw tot moes is geslagen, dan was dit allemaal uiteraard terecht. Maar vervolging voor een gebalde vuist of een scheld woord, is toch wel lachwekkend
Gevonden!quote:Op maandag 13 mei 2024 16:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die hebben het uit Aftonbladet, net als de Telegraaf die dat ook beweert.
Terwijl dat volgens @:Evenstar helemaal niet eens in Aftonbladet staat. Maar alleen dat er relatief snel (begin juni) een beslussing genomen kan worden door het OM omdat het onderzoek al is afgerond en de procedure van het snelrecht is ingeschakeld.
Staat ergens in het vorige topic.
quote:Op maandag 13 mei 2024 14:42 schreef Evenstar het volgende:
Nogmaals storm in glas water.
Enige nieuwe informatie is dat onderzoek zo goed als afgerond is en OM daarom al relatief snel, begin juni, een beslissing zal nemen over seponeren of vervolgen. Rest is allemaal invulling van Aftonbladet wat ongeveer niveautje Prive is.
Die Tattoo streams zijn waarschijnlijk grotendeels van kijkers die het even terug wilden luisteren om zeker te zijn dat dat was wat Loreen aan het eind zong.quote:
Omdat ze tegenwoordig geen Wim T Schippers meer hebben, meer TikTok humor. Heeeeeeeel leuk.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk sowieso dat de rest van de wereld Wim T Schippers achtige humor niet echt snapt
Dus volgend jaar Raven van Dorst sturenDie is ook multibinair dus ook prima
Preciesquote:Op maandag 13 mei 2024 16:16 schreef d_elise het volgende:
Als ik het goed heb vertaald/gelezen is het onderzoek afgerond, ligt het bij het OM, omdat het een vrij helder voorval is kan het in een versnelling en zal daarom het OM begin juni beslissen wat ze met de zaak doen: vervolgen of niet.
Om zeker te zijn van wat?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die Tattoo streams zijn waarschijnlijk grotendeels van kijkers die het even terug wilden luisteren om zeker te zijn dat dat was wat Loreen aan het eind zong.
En gisteren werd overal gemeld dat hij een camera uit haar handen had geslagen. Benieuwd wat het morgen gaat zijn!quote:Op maandag 13 mei 2024 16:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies
Maar de Telegraaf & 538 beweren dus iets heel anders..
Waarom zegt de man die hiervoor 10 jaar (!) voor de EBU werkte op het Songfestival in het film/foto team voor social media dan op Twitter dat al die jaren toen toch echt de regel was om artiesten met rust te laten op momenten dat dat aangegeven wordt.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jammer ik heb reeds zin in meer Wim T Schippers. Vind dat in het ontregelende van Joost toch wel een beetje wim t DNA zit hoor.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Omdat ze tegenwoordig geen Wim T Schippers meer hebben, meer TikTok humor. Heeeeeeeel leuk.
Begin juni.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:16 schreef d_elise het volgende:
Als ik het goed heb vertaald/gelezen is het onderzoek afgerond, ligt het bij het OM, omdat het een vrij helder voorval is kan het in een versnelling en zal daarom het OM begin juni beslissen wat ze met de zaak doen: vervolgen of niet.
Hoho, vandaag is nog niet voorbijquote:Op maandag 13 mei 2024 16:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
En gisteren werd overal gemeld dat hij een camera uit haar handen had geslagen. Benieuwd wat het morgen gaat zijn!
Oranjepapa of een of andere voetbal versie van europapa zal vast aanslaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:20 schreef Michie_ het volgende:
Begin juni is iedereen Joost al lang vergeten vrees ik. Zeker aangezien het EK dan begint
het lijkt hier in het topic een mode te ontstaan om alles wat in Joosts voordeel is in twijfel te trekken en alle dingen die vooral zeer discutabel zijn qua bron maar anti Joost steeds weer te herhalen.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarom zegt de man die hiervoor 10 jaar (!) voor de EBU werkte op het Songfestival in het film/foto team voor social media dan op Twitter dat al die jaren toen toch echt de regel was om artiesten met rust te laten op momenten dat dat aangegeven wordt.
Maar dan hadden ze dat toch wel benoemd in de verklaring, lijkt me? Als ik de verhalen van Cornald en die directeur van AT hoor, komt de informatie over de gebeurtenissen enkel vanuit Joost en niet van iemand die er ook bij was.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Er is toch altijd wel iemand van de NLse delegatie bij hem. Al is het maar die NLse bewaker die daar ook achter de schermen steeds bij was bv in dat filmpje in de gang met die Israëlische journalist. Zelfs bij Eurovision in Concert was hij nooit alleen. Was ook constant iemand van AvroTros erbij. Dan kan ik me totaal niet voorstellen dat er nul begeleiding was van de omroep in die arena.
Waar komt dat 'de Zweedse politie verwacht vervolging' in dat artikel in het Nederlands dan vandaan?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:16 schreef d_elise het volgende:
Zit hij dan niet diep in het festival seizoen? Kan hij gewoon weer doen wat hij altijd deed.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Begin juni.
Nog minstens twee weken speculaties dus. Nog minstens twee weken Aran en Telegraaf en AD en 538. Kolere. Ik hoop dat er mensen zijn die in die twee weken heel goed voor Joost zorgen.
Dus jouw zienswijze is de enige realistische?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:25 schreef europapa het volgende:
Ik blijf de inspanningen van sommigen om alles maar te downplayen bijzonder vinden.
Misschien even de vogelblauwe songfestivalbril afzetten en een tikkeltje realistisch naar de zaak kijken?
Going to the dogs: the new breed als kandidaat voor 2025quote:Op maandag 13 mei 2024 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jammer ik heb reeds zin in meer Wim T Schippers. Vind dat in het ontregelende van Joost toch wel een beetje wim t DNA zit hoor.
Die bestaat naast de mode waarin joost niets verkeerds gedaan kan hebben per definitie.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
het lijkt hier in het topic een mode te ontstaan om alles wat in Joosts voordeel is in twijfel te trekken en alle dingen die vooral zeer discutabel zijn qua bron maar anti Joost steeds weer te herhalen.
Misschien omdat die twee die je noemt er zelf niet bij waren, maar een ander wel? Sowieso waren Stuntje en Appie er natuurlijk als het bij het verlaten van het podium na het optreden was lijkt me. En die beveiliger die overal bij is, ook in andere jaren was dat dezelfde man trouwens.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dan hadden ze dat toch wel benoemd in de verklaring, lijkt me? Als ik de verhalen van Cornald en die directeur van AT hoor, komt de informatie over de gebeurtenissen enkel vanuit Joost en niet van iemand die er ook bij was.
Komend weekend zou hij optreden, geloof ik, zal wel het begin van het festivalseizoen zijn jaquote:Op maandag 13 mei 2024 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zit hij dan niet diep in het festival seizoen? Kan hij gewoon weer doen wat hij altijd deed.
Echt hè. En Anouk is ook geen makkelijke dame die met alle winden meewaait.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:24 schreef Greys het volgende:
Vervolging voor een dreigende beweging?
Ik zou bijna zeggen oh wauw geef ons in NL zo'n OM.
Met dit gedoe gaat er straks geen NLse artiest meer willen meedoen. Achteraf snap ik enórm goed dat Anouk niet van haar hotelkamer kwam en nergens aan meedeed toen. Want voor je het weet...
Dit schreef @Evenstar erover in het vorige topic (bron van dit alles is wéér Aftonbladet):quote:Op maandag 13 mei 2024 16:24 schreef Greys het volgende:
Vervolging voor een dreigende beweging?
Ik zou bijna zeggen oh wauw geef ons in NL zo'n OM.
Met dit gedoe gaat er straks geen NLse artiest meer willen meedoen. Achteraf snap ik enórm goed dat Anouk niet van haar hotelkamer kwam en nergens aan meedeed toen. Want voor je het weet...
quote:Op maandag 13 mei 2024 14:42 schreef Evenstar het volgende:
Nogmaals storm in glas water.
Enige nieuwe informatie is dat onderzoek zo goed als afgerond is en OM daarom al relatief snel, begin juni, een beslissing zal nemen over seponeren of vervolgen. Rest is allemaal invulling van Aftonbladet wat ongeveer niveautje Prive is.
HLN.be heeft het artikel van gisteren door de Google Translate gehaald en op de voorpagina gezetquote:Volgens de Nederlandse omroep AVROTROS heeft de zanger “een dreigende beweging” gemaakt, maar de cameravrouw niet aangeraakt. Volgens de Zweedse krant ‘Atfonbladet’ is de camera van de vrouw wel stuk en zou Klein “agressiever” zijn geweest dan de Nederlanders zeggen. Hoewel er geen fysiek contact was tussen Joost Klein en de cameravrouw, raakte deze laatste toch gewond. Ze liep een snijwonden op en moest verzorging krijgen.
quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Momo het volgende:
Telegraaf komt ook weer even met een podcast met deze titel
@Evenstar is er misschien meer te lezen in de Zweedse media op dit moment? Behalve van dat ene roddelblad.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Waar komt dat 'de Zweedse politie verwacht vervolging' in dat artikel in het Nederlands dan vandaan?
Waylon was vooral druk met ruzie maken met Ilsequote:Op maandag 13 mei 2024 16:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Echt hè. En Anouk is ook geen makkelijke dame die met alle winden meewaait.
Of een Waylon.
Nee dit kan toch niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
HLN.be heeft het artikel van gisteren door de Google Translate gehaald en op de voorpagina gezet
ik ben geneigd om gewoon af te wachten en wel bij de feiten te blijven in dit topic.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die bestaat naast de mode waarin joost niets verkeerds gedaan kan hebben per definitie.
Ik neig steeds meer naar joos is een lul die productiemedwerkster is een lul en EBU is een lul.
Dom, dom, domquote:Op maandag 13 mei 2024 16:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
HLN.be heeft het artikel van gisteren door de Google Translate gehaald en op de voorpagina gezet
Ik doelde in dit geval op zijn laatste deelname, solo.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waylon was vooral druk met ruzie maken met Ilse
Oh ja, hij deed ook nog solo mee..quote:Op maandag 13 mei 2024 16:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik doelde in dit geval op zijn laatste deelname, solo.
Niemand beweert dat Joost niets verkeerd heeft gedaan. Ook AVROTROS niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die bestaat naast de mode waarin joost niets verkeerds gedaan kan hebben per definitie.
Ik neig steeds meer naar joos is een lul die productiemedwerkster is een lul en EBU is een lul.
en dan helemaal dat wij er hier al achter waren dat dat cut in het zweeds ook vertaald kan worden als opgewonden, bang etcquote:Op maandag 13 mei 2024 16:29 schreef Momo het volgende:
[..]
hln.be strikes again, niet alleen bij het wielrennen.
Niet te snel niemand zeggen. Er is vast wel iemand in dit topic te vindenquote:Op maandag 13 mei 2024 16:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niemand beweert dat Joost niets verkeerd heeft gedaan. Ook AVROTROS niet.
Shirma Rousse zei bij renze vorige week ook dat toen zij achtergrondzangeres was bij Anouk dat er ook een hoop haat en nijd achter de schermen was.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:10 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ] Op maandag 13 mei 2024 16:09 schreef yvonne het volgende:
Nog maar eens in herinnering terug:
Joost's eerste optreden werd al gelekt. Nu verschijnt er altijd wel een paar beelden. Maarde delegatie en Joost waren hier niet blij mee en de beelden moesten na en hoop gemopper weg
*ophef
Joost verklaarde in diverse interviews al dat zijn optreden op delen met botste met EBU.
Hij deed het met schouderophalen af, hij vond het erg, maar erwas niets aan te doen. Men stond niet open voor wat er ook speelde.
*ophef
Blijkbaar is er meer voorgevallen want na de semi had Joost een cryptisch antwoord 'vraag maar lekker aan de EBU'
*ophef
Het andere gedrag op podium is na zien van meer acts van Joost begrijpelijk.
*fopophef
Daarna viel mij op dat de hele sfeer rond ESC nog nooit zo bizar is geweest. Vergelijk het eens met andere jaren, de vriendschappen, de verbroedering.
En let eens op de deelnemers, bv op de loper. Terughoudender dan ooit tevoren.
Er klopte iets niet in het hele plaatje.
En dan komt de vraag, of het meiske beseft dat anderen gehinderd worden door haar aanwezigheid.
En dan laat Joost weten, 'ja geef daar maar eens antwoord op'
Weer *ophef.
Want niemand wil de olifant in de kamer benoemen. Ja dank je de koekkoek, natuurlijk had iedereen last van de aanwezigheid.
Wat denk, dat de beveiliging uit 2 pipo's bestond?
Ik schat er een klein legertje forse mannekes aanwezig waren die vast niet vriendelijk aan een deelnemer vroegen, welke dan ook, even aan de kant te gaan. Dat door mannekes kennende lopen die dwars door je heen.
En dan krijg je een ESF waarbij deelnemers, sommige, geïntimideerd aanvoelen.
En dan krijg je een ESF waarbij ene Joost wél wil weten wat haar antwoord is over haar aanwezigheid.
Dus Joost lag al in de clinch met EBU, en mede door zijn wedervraag aan het meiske in de aandacht. Want niet iedereen is zich er van bewust dat een half legertje bewaking de status 'hush hush' HEEFT.
Bal een vuist of steek je hand voor een filmende camera (al dan niet uitgelokt) en ze hebben je.
*extra over beveiliging, status aparte en bewaking: lees de openbare enquête maar na over de Bijlmerramp.
Dit was mijn spreekbeurt.
Dus.
Volgens de Zweedse media heeft een politiechef gezegd dat vervolging zeer waarschijnlijk is en dat er zelfs al een zitting is gepland.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit schreef @:Evenstar erover in het vorige topic (bron van dit alles is wéér Aftonbladet):
[..]
Het al dan niet lul zijn is sowieso een mening die niet persee te toetsen is, dus tot het tegendeel bewezen is vind ik heel malmo een lulquote:Op maandag 13 mei 2024 16:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik ben geneigd om gewoon af te wachten en wel bij de feiten te blijven in dit topic.
Het is toch bizar hoe snel ook alles over wordt genomen van een Zweeds roddelblad? Allemaal eerst willen zijn en niet eens even kunnen checken of het wel klopt. Toen ik gisteren dat artikel vertaalde kon ik door de context als zien dat ‘cut’ iets anders moest betekenen.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
en dan helemaal dat wij er hier al achter waren dat dat cut in het zweeds ook vertaald kan worden als opgewonden, bang etc
Waarom beslist daar de politie en niet de OvJ over vervolging? Of lult NOS weer eens onzin?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:21 schreef europapa het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)rvolging-joost-klein
Wélke "Zweedse media" exact?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:33 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Volgens de Zweedse media heeft een politiechef gezegd dat vervolging zeer waarschijnlijk is en dat er zelfs al een zitting is gepland.
ik ben anti lullen dus ik vind nietsquote:Op maandag 13 mei 2024 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het al dan niet lul zijn is sowieso een mening die niet persee te toetsen is, dus tot het tegendeel bewezen is vind ik heel malmo een lul![]()
Ook de NOS lult Aftonbladet naquote:Op maandag 13 mei 2024 16:34 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Waarom beslist daar de politie en niet de OvJ over vervolging? Of lult NOS weer eens onzin?
voldoende bewijs dat er alleen een vuist is opgestoken is ook voldoende bewijs en zie ik niet dat dat als een probleem kan worden gezienquote:Op maandag 13 mei 2024 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voldoende bewijs zegt de Zweedse politie.
Dan zal er vast meer gebeurd zijn dan een dreigende beweging. Joost hep een probleem.
Dat is inderdaad bizar.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het is toch bizar hoe snel ook alles over wordt genomen van een Zweeds roddelblad? Allemaal eerst willen zijn en niet eens even kunnen checken of het wel klopt. Toen ik gisteren dat artikel vertaalde kon ik door de context als zien dat ‘cut’ iets anders moest betekenen.
Nouja, meestal spreken ze dan juist over gebrek aan bewijs.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
voldoende bewijs dat er alleen een vuist is opgestoken is ook voldoende bewijs en zie ik niet dat dat als een probleem kan worden gezien
Ik kreeg eerder de indruk dat ze zeiden: "Er valt weinig meer aan te onderzoeken voor ons".quote:Op maandag 13 mei 2024 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Joost kan incashen op een vrolijke badboy imago, herman brood in wording, joost blijft nog wel even in beeldquote:Op maandag 13 mei 2024 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan zal er vast meer gebeurd zijn dan een dreigende beweging. Joost hep een probleem.
misschien is dat in Zweden dus ook andersquote:Op maandag 13 mei 2024 16:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, meestal spreken ze dan juist over gebrek aan bewijs.
Uit de handen geslagen niks over gelezen, maar er is idd inmiddels wel gemeld dat er bij dat incident een camera gesneuveld is. Pure speculatie: woordenwisseling tussen Joost en cameravrouw zonder fysiek te worden >> andere mensen gingen zich ermee bemoeien >> wat duw- en trekwerk (Joost niet direct fysiek bij betrokken) >> camera valt op de grond o.i.d. Vaak ligt de waarheid in het midden...quote:Op maandag 13 mei 2024 16:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
En gisteren werd overal gemeld dat hij een camera uit haar handen had geslagen. Benieuwd wat het morgen gaat zijn!
Ik ben vooral benieuwd naar het ESF reglement rondom gedragsregels en welke penalty daarop staat.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:35 schreef Lt.Bookman het volgende:
Vanavond maar eens verdiepen in het Zweedse strafrechtsysteem ipv Netflix
Er staat alleen dat de verwachting is dat er tot vervolging word overgegaan wegens sterk bewijs.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:34 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Waarom beslist daar de politie en niet de OvJ over vervolging? Of lult NOS weer eens onzin?
Dat zou ik niet te snel roepen en al helemaal niet zonder enige kennis vh Zweedse strafrechtquote:Op maandag 13 mei 2024 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Of misschien niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:36 schreef Nizno het volgende:
[..]
misschien is dat in Zweden dus ook anders
Precies dat ja, zo begreep ik het ook.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik kreeg eerder de indruk dat ze zeiden: "Er valt weinig meer aan te onderzoeken voor ons".
Dan zou het EBU wel gezegd hebben nederlandse delegatie heeft zich misdragen. (of hebben ze dat ook herinner niet de woordelijke statements)quote:Op maandag 13 mei 2024 16:37 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Uit de handen geslagen niks over gelezen, maar er is idd inmiddels wel gemeld dat er bij dat incident een camera gesneuveld is. Pure speculatie: woordenwisseling tussen Joost en cameravrouw zonder fysiek te worden >> andere mensen gingen zich ermee bemoeien >> wat duw- en trekwerk (Joost niet direct fysiek bij betrokken) >> camera valt op de grond o.i.d. Vaak ligt de waarheid in het midden...
En wie was daar de bron van? Aftonbladet toevallig?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:37 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Uit de handen geslagen niks over gelezen, maar er is idd inmiddels wel gemeld dat er bij dat incident een camera gesneuveld is. Pure speculatie: woordenwisseling tussen Joost en cameravrouw zonder fysiek te worden >> andere mensen gingen zich ermee bemoeien >> wat duw- en trekwerk (Joost niet direct fysiek bij betrokken) >> camera valt op de grond o.i.d. Vaak ligt de waarheid in het midden...
Ja, in Zweden word je inderdaad wel veroordeeld als je iemand omver zucht, dat is wel een geldig punt. Maar dat zijn niet berichten die je graag hoort lijkt me.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te snel roepen en al helemaal niet zonder enige jennis vh Zweedse strafrecht
Kan goed dat de nos het verkeerd vertaalt heeft ja, die spreken over ´sterk bewijs´quote:Op maandag 13 mei 2024 16:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Precies dat ja, zo begreep ik het ook.
Dat komt uit Aftonbladet. En die zijn nog niet erg betrouwbaar gebleken.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er staat alleen dat de verwachting is dat er tot vervolging word overgegaan wegens sterk bewijs.
De officier beslist net als in nederland.
Grappig want in die podcast zeggen ze dus dat Joost zowel de Telegraaf als Boulevard als Shownieuws erop heeft aangesproken tijdens het persmoment dat ze beter eens moeten stoppen met dat hele negatieve altijd. Dus dan zal dit alles nu wel de wraak van die media zijn daarvoor.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Momo het volgende:
Telegraaf komt ook weer even met een podcast met deze titel
Het gaat in deze in het geheel niet over wat ik graag hoorquote:Op maandag 13 mei 2024 16:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, in Zweden word je inderdaad wel veroordeeld als je iemand omver zucht, dat is wel een geldig punt. Maar dat zijn niet berichten die je graag hoort lijkt me.
Ik las het als: er is voldoende informatie verzameld om tot een zitting te komen.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er staat alleen dat de verwachting is dat er tot vervolging word overgegaan wegens sterk bewijs.
De officier beslist net als in nederland.
blijft het feit dat jouw opmerkingquote:
Volgens mij hebben we allemaal de afgelopen dagen wel een beetje geprobeerd te lezen en te horen wat we graag wilden horen, zeker voordat ie werkelijk gekwalificeerd was. Maar er is nog voldoende ruimte voor speculatie, wees niet getreurd.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat in deze in het geheel niet over wat ik graag hoor
Het zou kunnen dat Joost een probleem heeft.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
blijft het feit dat jouw opmerking
Joost hep een probleem
geen feit is maar een verwachting.
dus dan zou je
ik vermoed, ik denk dat Joost een probleem hept.
Diezelfse politie die had verklaard dat er geen fysiek contact was en dat er hierop hooguit een kleine boete stond? Die politie?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |