Onzin. De staat Zweden heeft niets te maken met zijn uitsluiting net zo min als de Staat der Nederlanden hem ergens heen gestuurd heeft. Bovendien is de beslissing genomen door de EBU en niet door Zweden.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij vertegenwoordigd Nederland. Hij werd lastiggevallen in zijn rol/hoedanigheid als zanger. Hij heeft zich als zanger van Nederland verdedigd. Dit moet op diplomatiek niveau worden uitgevochten vind ik.²
Nexit dan!quote:Op maandag 13 mei 2024 21:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin. De staat Zweden heeft niets te maken met zijn uitsluiting net zo min als de Staat der Nederlanden hem ergens heen gestuurd heeft. Bovendien is de beslissing genomen door de EBU en niet door Zweden.
Gelukkig mag jij houden wat je vind, het is geen ambassadeur met diplomatieke onschendbaarheid.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij vertegenwoordigd Nederland. Hij werd lastiggevallen in zijn rol/hoedanigheid als zanger. Hij heeft zich als zanger van Nederland verdedigd. Dit moet op diplomatiek niveau worden uitgevochten vind ik.²
quote:Aanpak omroep onverklaarbaar
Binnen AvroTros is lang niet iedereen blij met hoe de zaak door de omroep is opgepikt. Een groep bezorgde medewerkers van de omroep zegt in een brief naar de directie de situatie ronduit schokkend en de gekozen aanpak onverklaarbaar te vinden. De omroep bevestigt de brief te hebben ontvangen. „Het eerste watAvroTrosen in het bijzonder Joost hadden moeten doen, is excuses aanbieden en duidelijk maken dat intimidatie, laat staan bedreiging, nooit de bedoeling was. Joost’s spijtbetuiging zou blijk hebben gegeven van lering uit vorige incidenten van grensoverschrijdend gedrag binnen de publieke omroep”, aldus de briefschrijvers.
#carequote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:49 schreef Hathor het volgende:
Nederland heeft een labiele josti afgevaardigt en dit is het resultaat.
En doorrrrr.
andere landen deden dit al jaren en nu opeens maken ze er een probleem van?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:49 schreef Hathor het volgende:
En doorrrrr.
Het is inderdaad al tijden een vrij kansarm wokewappietheater.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:11 schreef mschol het volgende:
[..]
andere landen deden dit al jaren en nu opeens maken ze er een probleem van?
Dit had ik wel verwacht jaquote:
Dit. Graag verder tot de orde van de dag. Het feit dat universiteiten zich laten intimideren is een groter probleemquote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:49 schreef Hathor het volgende:
En doorrrrr.
Tja, welk grensoverschrijdend gedrag? Dat van die cameravrouw of die van Joost?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:32 schreef probeer het volgende:
Gênant als Joost straks toch die veroordeling pakt. Ging oa Arjen (imo volledig terecht hoor) niet nogal hard op het steunen en beschermen van slachtoffers van grensoverschrijdend gedrag?
voor zover je het bedreigen zou moeten noemenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:25 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Het is inderdaad al tijden een vrij kansarm wokewappietheater.
Maar meestal worden er natuurlijk geen medewerkers bedreigd.
Hij werd gefilmd, bij een liedjesprogramma dat valt en staat bij mensen die wereldwijd kijken.quote:
Ow ja nee dat kan nietquote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij werd gefilmd, bij een liedjesprogramma dat valt en staat bij mensen die wereldwijd kijken.
Hoe durven ze.
Hier op Fok zullen veel pro-Joosters hem daarna nog steeds steunen en argumenteren waarom het toch allemaal niet zo erg is, want tja, double-downen is nu eenmaal wat je doet op internet. Maar ik denk dat celebrity-Nederland plots een 180 graden draai maakt en de media 'm massaal cancelt en dat ook weer hypet in praatprogramma's en op X. Want alles moet tegenwoordig met maximale snelheid en maximale hype plaatsvinden.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:32 schreef probeer het volgende:
Gênant als Joost straks toch die veroordeling pakt. Ging oa Arjen (imo volledig terecht hoor) niet nogal hard op het steunen en beschermen van slachtoffers van grensoverschrijdend gedrag?
Iemand kan toch veroordeeld worden voor met gebalde vuist op iemand aflopen en dat er dan toch mensen zijn die het een beetje overdreven vinden om daar iemand voor te veroordelen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:12 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hier op Fok zullen veel pro-Joosters hem daarna nog steeds steunen en argumenteren waarom het toch allemaal niet zo erg is, want tja, double-downen is nu eenmaal wat je doet op internet. Maar ik denk dat celebrity-Nederland plots een 180 graden draai maakt en de media 'm massaal cancelt en dat ook weer hypet in praatprogramma's en op X. Want alles moet tegenwoordig met maximale snelheid en maximale hype plaatsvinden.
Is niet relevant. Als je niet gefilmd wil worden moet je niet aan zo’n TV-festivalletje meedoen. Tevens; was jij er bij?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:17 schreef mschol het volgende:
[..]
voor zover je het bedreigen zou moeten noemen
jij?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:20 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Is niet relevant. Als je niet gefilmd wil worden moet je niet aan zo’n TV-festivalletje meedoen. Tevens; was jij er bij?
Ze wilden met die vrouw in gesprek, waarschijnlijk om excuses aan te bieden, maar ze weigerde elk contact.quote:
quote:De European Broadcasting Union (EBU) heeft haar statement over de diskwalificatie van Joost Klein (26) uitgebreid. De organisatie van het Eurovisie Songfestival blijft achter de beslissing staan om Joost uit de wedstrijd te halen. 'Het gedrag van Joost was een duidelijke overtreding van de wedstrijdregels die zijn opgesteld om een veilige werkomgeving voor het personeel te waarborgen', schrijft de EBU.
Daarnaast schrijft de organisatie dat de beslissing om Joost te diskwalificeren kwam na een 'grondig intern onderzoek' en dat het werd gesteund door het bestuur en het vaste adviesorgaan Eurovision Song Contest Reference Group. Volgens de EBU was het niet gepast om Joost mee te laten doen in de finale 'gezien de omstandigheden en het feit dat de zaak van de politie binnenkort aan de officier van justitie wordt overhandigd'.
'De versie van de gebeurtenissen zoals die in sommige publieke reacties en op social media is gepresenteerd komt niet overeen met de verklaringen van medewerkers en getuigen die met ons en met de Zweedse politie zijn gedeeld', stelt de EBU. Verder wil de organisatie niets over de kwestie zeggen om het lopende juridische proces.
https://www.rtl.nl/boulev(...)n-te-diskwalificeren
Trauma's faken is een verdienmodel en een manier om je gelijk te krijgen. Zeker als vrouw zijnde.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:47 schreef schommelstoel het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat de mevrouw zelf alle toenadering heeft afgewezen die is gedaan van uit AvroTros.
Sommigen zeggen nu dat die vrouw het wel zwaar moet hebben nu ect ect.
Wat denk je van een artiest die 2 jaar lang werkt aan een stuk, en dat past boem niet meer mee mag doen.
Kan prima zie Marco B. en Ali B.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:47 schreef schommelstoel het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat de mevrouw zelf alle toenadering heeft afgewezen die is gedaan van uit AvroTros.
Sommigen zeggen nu dat die vrouw het wel zwaar moet hebben nu ect ect.
Wat denk je van een artiest die 2 jaar lang werkt aan een stuk, en dat past boem niet meer mee mag doen.
Ah het gaat dus gewoon over Israël en die moeten worden uitgefloten. Doe dan zelf niet mee als je dat niet aanstaat, antisemiet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:55 schreef Mylene het volgende:
Nederland deed officiële melding van onveilige sfeer tijdens Songfestival
Nederland heeft vrijdag een officiële melding gedaan bij de organisatie van het Eurovisie Songfestival vanwege de onveilige sfeer in de Malmö Arena. AVROTROS bevestigt aan NU.nl dat met name in de zogeheten delegatiebubbel een onveilige sfeer hing.
Diverse artiesten hebben tijdens en na afloop van het Songfestival geklaagd over de onprettige sfeer die achter de schermen hing. In de delegatiebubbel, waar alleen artiesten en hun team en medewerkers van het Songfestival mochten komen, zou de sfeer gespannen zijn en zelfs onveilig.
AVROTROS herkent desgevraagd het geschetste beeld en vertelt dat zij op 10 mei officieel melding hebben gedaan bij de organisatie, de dag voor de finale. Dit gebeurde dus nog voor de diskwalificatie van Joost Klein, op zaterdagochtend. Verdere details over de melding of waar de onveilige sfeer vandaan kwam, wil de omroep niet kwijt.
Onder anderen de artiesten van Litouwen, Ierland en Noorwegen hebben zich kritisch uitgelaten over de sfeer achter de schermen. De inzending van Noorwegen, de band Gate, vertelde aan de Noorse krant Aftenposten dat ze tot kort voor de finale nog hebben overwogen terug te treden.
Kritische geluiden uit de zaal waren niet te horen op televisie
De Portugese omroep RTP was daarnaast kritisch op de keuze van de EBU om een anti-boegeroep-systeem te gebruiken tijdens de show. Daardoor waren kritische geluiden uit de zaal minder goed te horen, bijvoorbeeld tijdens het optreden van de Israëlische Eden Golan.
Ook AVROTROS is niet blij met die keuze: "Wij vinden dat je bij een optreden van een muzikant altijd moet laten horen wat het met het publiek doet."
Joost Klein is de eerste artiest in de geschiedenis van het Songfestival die werd uitgesloten van deelname terwijl het festival al bezig was. De artiest zou een dreigende beweging hebben gemaakt naar een cameravrouw. De Zweedse politie heeft onderzoek gedaan en de zaak doorgestuurd naar het Openbaar Ministerie.
https://www.nu.nl/songfes(...)ns-songfestival.html
Het schijnt ook dat de Israëlische delegatie deelnemers zou hebben geïntimideerd.
Goed punt. Het is volstrekt ondenkbaar dat een man ook zo extreem overdreven had gereageerd. Tot een melding bij de politie aan toe. Doe even normaal zeg.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:29 schreef Sorella het volgende:
Het eerste wat ik d8 toen ik hier over hoorde was: het zal wel een vrouw zijn en ja hoor ik heb gelijk.
Ik weet niet wat er met de jonge vrouwen van tegenwoordig aan de hand is maar ze kunnen echt niets meer hebben en gillen meteen moord en brand.
Als het waar is dat joost als nog zijn verontschuldigingen heeft aangeboden en/of ze weigerde in gesprek te gaan dan vind ik dat een zeer kwalijke zaak van haar kant uit.
Maarja tegenwoordig sta je als man zijnde al 10 punten achter.
Ik weet nog dat mijn man kwaad thuis kwam want een van zijn collega's (vrouw, was net 2 weken daarvoor aangenomen) was naar zijn leidinggevende/ploegleider gestapt want ze voelde haar eigen niet veilig bij hem want hij keek zo boos/nors.
Mijn man heeft nu eenmaal die uitdrukking en daar kan hij weinig aandoen (of hij moet zijn wenkbrauwen afscheren). Zijn leidinggevende heeft moeten praten als brugman om het niet te laten escaleren maar je zou zo'n mens toch 3 hoog het raam uit flikkeren.
Menig man bij de esf is hartstikke gay dus dat weet ik zo net nog niet wat je daar zegt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Goed punt. Het is volstrekt ondenkbaar dat een man ook zo extreem overdreven had gereageerd. Tot een melding bij de politie aan toe. Doe even normaal zeg.
Als het zo doorgaat moet je mannen en vrouwen maar weer zoveel mogelijk van elkaar scheiden. Mannen lijken vogelvrij verklaard.
Wat een bitch he, dat die vrouw de excuses van een man weigert te accepteren na bedreigd te zijn. Het zal ook eens niet. Ze zou eigenlijk haar gemoedsrust compleet ondergeschikt moeten maken aan zijn belangen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:29 schreef Sorella het volgende:
Het eerste wat ik d8 toen ik hier over hoorde was: het zal wel een vrouw zijn en ja hoor ik heb gelijk.
Ik weet niet wat er met de jonge vrouwen van tegenwoordig aan de hand is maar ze kunnen echt niets meer hebben en gillen meteen moord en brand.
Als het waar is dat joost als nog zijn verontschuldigingen heeft aangeboden en/of ze weigerde in gesprek te gaan dan vind ik dat een zeer kwalijke zaak van haar kant uit.
Maarja tegenwoordig sta je als man zijnde al 10 punten achter.
Ik weet nog dat mijn man kwaad thuis kwam want een van zijn collega's (vrouw, was net 2 weken daarvoor aangenomen) was naar zijn leidinggevende/ploegleider gestapt want ze voelde haar eigen niet veilig bij hem want hij keek zo boos/nors.
Mijn man heeft nu eenmaal die uitdrukking en daar kan hij weinig aandoen (of hij moet zijn wenkbrauwen afscheren). Zijn leidinggevende heeft moeten praten als brugman om het niet te laten escaleren maar je zou zo'n mens toch 3 hoog het raam uit flikkeren.
Niet? Jouw recht op kennis is belangrijker dan het niet mengen in het juridische proces?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:36 schreef Ole het volgende:
Benieuwd of we ooit het 'echte' verhaal horen. Hoe dan ook is het niet OK hoe er gecommuniceerd is.
Het zijn ook maar minderwaardige wezens he ..quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Goed punt. Het is volstrekt ondenkbaar dat een man ook zo extreem overdreven had gereageerd. Tot een melding bij de politie aan toe. Doe even normaal zeg.
Als het zo doorgaat moet je mannen en vrouwen maar weer zoveel mogelijk van elkaar scheiden. Mannen lijken vogelvrij verklaard.
Dus... Wat wil ze dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat een bitch he, dat die vrouw de excuses van een man weigert te accepteren na bedreigd te zijn. Het zal ook eens niet. Ze zou eigenlijk haar gemoedsrust compleet ondergeschikt moeten maken aan zijn belangen.
Zoals het een goede vrouw betaamt
/s
nou dat er niet goed is gecommuniceerd lijkt me gewoon evidentquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet? Jouw recht op kennis is groter dan het niet mengen in het juridische proces?
Aangifte doen en geen fuck meer met haar belager te maken hebben. Hem niet zien of spreken.quote:
Alsof ze elkaar ooit nog zouden zien...quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Aangifte doen en geen fuck meer met haar belager te maken hebben. Hem niet zien of spreken.
Wat vrij normaal is. Naar mijn weten kiezen slachtoffers daar wel vaker voor.
Bovendien, excuses zijn geen dingen die per se geaccepteerd of zelfs aangehoord moeten worden. Oprecht fijn en goed dat Joost zijn excuses aan wilde bieden, maar dat verplicht haar tot he-le-maal niets.
Er is prima gecommuniceerd. Er is alleen niet gecommuniceerd wat mensen wilden horen; wat er nou precies gebeurd is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dat er niet goed is gecommuniceerd lijkt me gewoon evident
dat hoeft het juridisch proces echt niet in de weg te zitten
En nogmaals, het is echt hartstikke normaal dat men bij dit soort zaken niet wereldkundig maakt wat er precies gebeurd is, terwijl een mogelijke strafzaak nog loopt.quote:Swedish police have investigated a complaint made by a female member of the production crew after an incident following his performance in Thursday night’s Semi Final. We are not prejudging the legal process but, while it takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest.
Hij had inderdaad ook zijn excuses in schrift aan kunnen bieden, ipv in persoon. Maar ook daar heeft ze blijkbaar (voor zover wij weten) geen trek in.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Alsof ze elkaar ooit nog zouden zien...
Dat men niets zegt over het politieonderzoek is nog tot daar aan toe, maar iemand diskwalificeren zonder verdere uitleg verdient niet de schoonheidsprijs. Dat is gewoon slechte communicatie.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Er is prima gecommuniceerd. Er is alleen niet gecommuniceerd wat mensen wilden horen; wat er nou precies gebeurd is.
[..]
En nogmaals, het is echt hartstikke normaal dat men bij dit soort zaken niet wereldkundig maakt wat er precies gebeurd is, terwijl een mogelijke strafzaak nog loopt.
Dat is niet wat mensen willen horen. Snap ik, want veel mensen lijken zeer begaan met Joost / het ESF. Maar laten we nou niet doen alsof dat niet de standaard gang van zaken is.
Ja? Hoe werkt dat precies dan? Wat dient de/het EBU nog meer te zeggen dan, naast:quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat men niets zegt over het politieonderzoek is nog tot daar aan toe, maar iemand diskwalificeren zonder verdere uitleg verdient niet de schoonheidsprijs. Dat is gewoon slechte communicatie.
Hadden ze moeten zeggen wat zij op dat moment dachten dat er specifiek gebeurd was, daarmee partij kiezend voor ofwel Joost ofwel die vrouw / het Zweedse OM?quote:Swedish police have investigated a complaint made by a female member of the production crew after an incident following his performance in Thursday night’s Semi Final. We are not prejudging the legal process but, while it takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest.
Wel grappig dat er twee bepaalde groepen zijn die vrouwen niet zo hoog hebben zitten (nu). Benieuwd wat ze (verder) met elkaar weet te verbinden?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Het zijn ook maar minderwaardige wezens he ..
/s
Kom, laten we in een ander topic nog eens gaan zeiken over hoe de islamitische cultuur niet bij de onze past, oa door hun denkbeelden over mannen en vrouwen
Bovendien .. Volgens mij weet Joost prima waarom hij gediskwalificeerd is. Hij was er bij. Prima mogelijk dat hij het er niet mee eens is dat zijn gedrag tot diskwalificatie had moeten leiden, of zelfs dat hij denkt dat de/het EBU een ander beeld heeft bij wat er gebeurd is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat men niets zegt over het politieonderzoek is nog tot daar aan toe, maar iemand diskwalificeren zonder verdere uitleg verdient niet de schoonheidsprijs. Dat is gewoon slechte communicatie.
Ze hadden om te beginnen kunnen communiceren voor ze de kleedkamer leegruimen, niet anderhalve dag laterquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja? Hoe werkt dat precies dan? Wat dient de/het EBU nog meer te zeggen dan, naast:
[..]
Hadden ze moeten zeggen wat zij op dat moment dachten dat er specifiek gebeurd was, daarmee partij kiezend voor ofwel Joost ofwel die vrouw / het Zweedse OM?
Of hadden ze alle perspectieven even moeten noemen? Iets als:
"According to Joost, X and Y happened. But according to the crewmember, A and B happened. Witnesses who can corroborate either X and Y or A and B are currently being counted with our ESF voting system. If you are a witness who saw what happened, text AB or XY to 1234."
Ze hadden niet moeten diskwalificeren natuurlijk. Als je dat wel doet, dan heb je al een afweging gemaakt en moet je uitleggen waarom.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja? Hoe werkt dat precies dan? Wat dient de/het EBU nog meer te zeggen dan, naast:
[..]
Hadden ze moeten zeggen wat zij op dat moment dachten dat er specifiek gebeurd was, daarmee partij kiezend voor ofwel Joost ofwel die vrouw / het Zweedse OM?
Doet het ook nietquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:56 schreef probeer het volgende:
Wat je daar eigenlijk zegt is; het verdient geen schoonheidsprijs om iemand te diskwalificeren zonder aan de rest van de wereld te vertellen wat er precies gebeurd is.
Als je de verklaring zoals hierboven even vrij vertaalt:quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ik zeg.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat je daar eigenlijk zegt is; het verdient geen schoonheidsprijs om iemand te diskwalificeren zonder aan de rest van de wereld te vertellen wat er precies gebeurd is.
Welke regels zijn overtreden?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je de verklaring zoals hierboven even vrij vertaalt:
"Er is een incident geweest tussen Joost Klein en iemand van de EBU-crew. Die heeft aangifte gedaan en het onderzoek loopt. We willen niet op de eventuele juridische kant van zaken vooruitlopen, maar het incident zelf biedt voor ons voldoende aanleiding om te vinden dat onze regels door Joost zijn overtreden en het dus niet gepast is dat hij nog langer meedoet".
Dan geef je toch voldoende onderbouwing?
Mja dat weten we niet, we weten niet wat er gebeurd isquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze hadden niet moeten diskwalificeren natuurlijk. Als je dat wel doet, dan heb je al een afweging gemaakt en moet je uitleggen waarom.
Ja, of niet. Maar dan kan je dus kritiek krijgen.
Ja, dat zegt dus nog niets. Bovendien weet jij het natuurlijk ook niet.quote:
Dat gedoe vond vrijdag eind van de middag / begin avond plaats? Toen werd er gezegd; hij mag niet meedoen aan de generale repetitie voor de vakjury. En zaterdag begin van de middag kwam het EBU met die verklaring dat Joost gediskwalificeerd was voor de grote show.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze hadden om te beginnen kunnen communiceren voor ze de kleedkamer leegruimen, niet anderhalve dag later
Daarnaast is 'a complaint' wel heel vaag
Ik snap dat dat onduidelijk is want ook ik heb geen idee of ze hem überhaupt hadden moeten diskwalificeren, daar spreek ik me dan ook helemaal niet over uit, weet ik niet, niemand weet hetquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat gedoe vond vrijdag eind van de middag / begin avond plaats? Toen werd er gezegd; hij mag niet meedoen aan de generale repetitie voor de vakjury. En zaterdag begin van de middag kwam het EBU met die verklaring dat Joost gediskwalificeerd was voor de grote show.
Nu is me even onduidelijk ... Hadden ze hem nou sneller geheel moeten diskwalificeren? Of eventueel pas achteraf?
"Wij hebben bepaalde gedragsregels. Persoon A heeft die volgens ons geschonden door een incident dat heedt plaatsgevonden met persoon B. Persoon B. heeft hiervan aangifte gedaan bij de politie en er is een onderzoek gaande. Om dat onderzoek niet te beïnvloeden geven wij op dit moment geen details, maar we kunnen wel stellen dat het voor ons voldoende aannemelijk is dat diskwalificatie hier op zijn plaats is".quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, dat zegt dus nog niets.
Het politieonderzoek is gewoon een slap excuus voor slechte communicatie.
Dus dan hadden ze vrijdagavond al de knoop door moeten hakken over een mogelijke volledige diskwalificatie, en dat ook vrijdagavond al wereldkundig maken?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik snap dat dat onduidelijk is want ook ikheb geen idee of ze hem hadden moeten diskwalificeren, daar spreek ik me dan ook helemaal niet over uit
Ze hadden beter moeten communiceren
Precies dat ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus dan hadden ze vrijdagavond al de knoop door moeten hakken over een mogelijke volledige diskwalificatie, en dat ook vrijdagavond al wereldkundig maken?
En dan het liefst ook nog vertellen wat er precies gebeurd is, liefst alle (mogelijk tegenstrijdige) verhalen?
Dat weten we dus ook niet héquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Wij hebben bepaalde gedragsregels. Persoon A heeft die volgens ons geschonden
Wie zegt dat laatste dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:15 schreef probeer het volgende:
'Ze vertellen niet genoeg en niet snel genoeg' valt gewoon echt niet te rijmen met 'hij is te snel gediskwalificeerd'.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus dan hadden ze vrijdagavond al de knoop door moeten hakken over een mogelijke volledige diskwalificatie, en dat ook vrijdagavond al wereldkundig maken?
En dan het liefst ook nog vertellen wat er precies gebeurd is, liefst alle (mogelijk tegenstrijdige) verhalen?
Of waren alle boze mensen dan stiekem gewoon op de 'hoe kan je dat nu al beslissen, neem eerst eens een paar uur de tijd, tot bijvoorbeeld morgenmiddag, om eea uit te zoeken en te bespreken'-kar gesprongen?
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik snap dat dat onduidelijk is want ook ik heb geen idee of ze hem überhaupt hadden moeten diskwalificeren, daar spreek ik me dan ook helemaal niet over uit, weet ik niet, niemand weet het
Ze hadden beter moeten communiceren
Wat je weet, is dat de EBU vindt dat hij met dit incident hun regels heeft overtreden. Dat zijn ze van mening.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat weten we dus ook niet hé
Wederom, je doet alsof je veel meer weet dan je kan weten. Normaal gesproken baseer je je mening op de feiten, maar wat jij doet is al je mening klaar hebben en dan allerlei andere dingen er bij zoekt om dat te ondersteunen. Omdat de feiten nog niet bekend zijn.
Dat er nog wel wat uit te leggen is lijkt mij duidelijk maar jouw antwoord klopt 100% met de feiten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat je weet, is dat de EBU vindt dat hij met dit incident hun regels heeft overtreden. Dat zijn ze van mening.
Ze hadden de straf over het songfestival zelf moeten tillen. Stel een rechter zegt nu van "Nee joh, valt allemaal wel mee." Dan is de schade toch al geschied.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:54 schreef sp3c het volgende:
Welke regel er is overtreden is alleen nog steeds niet helemaal duidelijk
Maar er is geen enkele verplichting voor de EBU om jou mede te delen wat in hun optiek de overtreding was.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:54 schreef sp3c het volgende:
Welke regel er is overtreden is alleen nog steeds niet helemaal duidelijk
Totaal niet relevant wat een rechter bij een strafzaak hiervan vind maar dat kunnen we, geloof ik, nog wel 100x keer uitleggen hier zonder dat het besef indaalt dat het alleen relevant is wat de EBU ervan vond.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze hadden de straf over het songfestival zelf moeten tillen. Stel een rechter zegt nu van "Nee joh, valt allemaal wel mee." Dan is de schade toch al geschied.²
Niemand heeft het over een verplichting. Het is gewoon slechte communicatie.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar er is geen enkele verplichting voor de EBU om jou mede te delen wat in hun optiek de overtreding was.
Ik snap dat het wringt maar dat is wel de realiteit.
Als ik morgen naar mijn baas ga en ik scheld hem compleet verrot, dan is er een gerede kans dat ik op non-actief word gesteld en naar een andere werkgever uit mag kijken. Mijn baas doet aangifte omdat hij vindt dat ik agressief was.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze hadden de straf over het songfestival zelf moeten tillen. Stel een rechter zegt nu van "Nee joh, valt allemaal wel mee." Dan is de schade toch al geschied.²
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niemand heeft het over een verplichting. Het is gewoon slechte communicatie.
Je moet wel iets, maar niemand heeft het over een verpliching. Oké.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze hadden niet moeten diskwalificeren natuurlijk. Als je dat wel doet, dan heb je al een afweging gemaakt en moet je uitleggen waarom.
Ja, of niet. Maar dan kan je dus kritiek krijgen.
Eens, ik vind ook dat er nog wel wat uit te leggen valt. Ik ben er ook vrij zeker van dat wanneer er geen aangifte was gedaan en er dus geen lopend onderzoek was, de EBU ook meer naar buiten had gebracht dan nu. Alleen lijken sommige mensen echt niet te willen begrijpen dat diskwalificatie ook zonder aangifte heel goed mogelijk was geweest.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat er nog wel wat uit te leggen is lijkt mij duidelijk maar jouw antwoord klopt 100% met de feiten.
Dat is onzin. Het is precies andersom, de aangifte lijkt te worden gebruikt als excuus om juist geen openheid van zaken te geven.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
De denkwijze lijkt nu: "Vanwege de aangifte is Klein gediskwalificeerd. Mocht er straks geen sprake zijn van een strafbaar feit volgens de rechter, was die aangifte en dus de diskwalificatie onterecht!"
Je kunt ook gewoon de volgende woorden lezen hoor. Als je het niet uitlegt krijg je dus kritiek.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
Je moet wel iets, maar niemand heeft het over een verpliching. Oké.
Ja, dat is jouw interpretatie.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is onzin. Het is precies andersom, de aangifte lijkt te worden gebruikt als excuus om juist geen openheid van zaken te geven.
Stukje projectie? Ik heb mijn mening erover, net zoals jij die van jou hebt. Om het over mijn persoon of mijn motieven te gaan hebben in deze, gaat echt helemaal nergens over. Totaal niet relevant.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon de volgende woorden lezen hoor. Als je het niet uitlegt krijg je dus kritiek.
De vraag blijft eigenlijk: waarom ben je zo overtuigd van je eigen gelijk, zonder enige feitelijke onderbouwing? Waar komt die drang vandaan? Heb je iets persoonlijks tegen die Joost Klein?
Ja, dat is vreemd. Want, zoals je zelf ook al zegt, het politieonderzoek staat volledig los van de diskwalificatie. Welke regel er nou precies overtreden is zou alleen al veel verduidelijken, evenals of er sprake is geweest van geweld of niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat is jouw interpretatie.
Vind je het echt zo vreemd dat er, omwille van een lopend onderzoek en mogelijke beïnvloeding daarvan ("trial by media" e.d.) ervoor gekozen wordt om tot de juridische afwikkeling ervan inhoudelijk niet teveel mededelingen te doen?
Ik heb er juist geen mening over, want de feiten zijn niet bekend. Dat is het probleem, je mening is gebaseerd op lucht en het is frappant dat je dat niet in kan zien. Al die irrelevante zaken die je er steeds bij haalt (over het verleden van die Klein) is al helemaal bizar.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Stukje projectie? Ik heb mijn mening erover, net zoals jij die van jou hebt. Om het over mijn persoon of mijn motieven te gaan hebben in deze, gaat echt helemaal nergens over. Totaal niet relevant.
Dat "is" niet vreemd, dat vind jij vreemd. Als er straks openheid van zaken wordt gegeven, omdat het de zaak verder niet meer kan beïnvloeden, ben je dan tevreden?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, dat is vreemd. Want, zoals je zelf ook al zegt, het politieonderzoek staat volledig los van de diskwalificatie. Welke regel er nou precies overtreden is zou alleen al veel verduidelijken, evenals of er sprake is geweest van geweld of niet.
Het kan de zaak sowieso niet beïnvloeden natuurlijk, dat is gewoon een dom excuus. Nogmaals, de diskwalificatie en het politieonderzoek staan volledig los van elkaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat "is" niet vreemd, dat vind jij vreemd. Als er straks openheid van zaken wordt gegeven, omdat het de zaak verder niet meer kan beïnvloeden, ben je dan tevreden?
Natuurlijk heb je er wel een mening over.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb er juist geen mening over, want de feiten zijn niet bekend. Dat is het probleem, je mening is gebaseerd op lucht en het is frappant dat je dat niet in kan zien. Al die irrelevante zaken die je er steeds bij haalt (over het verleden van die Klein) is al helemaal bizar.
Wat ga je doen mocht blijken dat de diskwalificatie volledig buiten proportie is?
Dat is jouw insteek, prima. Maar goed, om bij jouw retoriek te blijven: dat kun je klaarblijkelijk niet inzien.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is onzin. Het is precies andersom, de aangifte lijkt te worden gebruikt als excuus om juist geen openheid van zaken te geven.
In dit scenario ga je hopelijk dan even bij jezelf te rade waar je zo de mist in bent gegaan. Succesquote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als de diskwalificatie volledig buiten proportie is, zeg ik: dat is wel erg overdreven, volledig buiten proportie.
Lol. Je wilt het nogal graag persoonlijk maken, is het niet? Doe jij dan hetzelfde, mocht de diskwalificatie terecht zijn?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In dit scenario ga je hopelijk dan even bij jezelf te rade waar je zo de mist in bent gegaan. Succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |