abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:34:45 #151
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213561522
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Aangifte doen en geen fuck meer met haar belager te maken hebben. Hem niet zien of spreken.

Wat vrij normaal is. Naar mijn weten kiezen slachtoffers daar wel vaker voor.

Bovendien, excuses zijn geen dingen die per se geaccepteerd of zelfs aangehoord moeten worden. Oprecht fijn en goed dat Joost zijn excuses aan wilde bieden, maar dat verplicht haar tot he-le-maal niets.
Alsof ze elkaar ooit nog zouden zien...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213561526
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou dat er niet goed is gecommuniceerd lijkt me gewoon evident

dat hoeft het juridisch proces echt niet in de weg te zitten
Er is prima gecommuniceerd. Er is alleen niet gecommuniceerd wat mensen wilden horen; wat er nou precies gebeurd is.

quote:
Swedish police have investigated a complaint made by a female member of the production crew after an incident following his performance in Thursday night’s Semi Final. We are not prejudging the legal process but, while it takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest.
En nogmaals, het is echt hartstikke normaal dat men bij dit soort zaken niet wereldkundig maakt wat er precies gebeurd is, terwijl een mogelijke strafzaak nog loopt.

Dat is niet wat mensen willen horen. Snap ik, want veel mensen lijken zeer begaan met Joost / het ESF. Maar laten we nou niet doen alsof dat niet de standaard gang van zaken is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213561554
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Alsof ze elkaar ooit nog zouden zien...
Hij had inderdaad ook zijn excuses in schrift aan kunnen bieden, ipv in persoon. Maar ook daar heeft ze blijkbaar (voor zover wij weten) geen trek in.

En nogmaals; excuses zijn geen dingen die per se geaccepteerd of zelfs aangehoord moeten worden. Oprecht fijn en goed dat Joost zijn excuses aan wilde bieden, maar dat verplicht haar tot he-le-maal niets.
pi_213561607
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Er is prima gecommuniceerd. Er is alleen niet gecommuniceerd wat mensen wilden horen; wat er nou precies gebeurd is.
[..]
En nogmaals, het is echt hartstikke normaal dat men bij dit soort zaken niet wereldkundig maakt wat er precies gebeurd is, terwijl een mogelijke strafzaak nog loopt.

Dat is niet wat mensen willen horen. Snap ik, want veel mensen lijken zeer begaan met Joost / het ESF. Maar laten we nou niet doen alsof dat niet de standaard gang van zaken is.
Dat men niets zegt over het politieonderzoek is nog tot daar aan toe, maar iemand diskwalificeren zonder verdere uitleg verdient niet de schoonheidsprijs. Dat is gewoon slechte communicatie.
pi_213561712
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat men niets zegt over het politieonderzoek is nog tot daar aan toe, maar iemand diskwalificeren zonder verdere uitleg verdient niet de schoonheidsprijs. Dat is gewoon slechte communicatie.
Ja? Hoe werkt dat precies dan? Wat dient de/het EBU nog meer te zeggen dan, naast:

quote:
Swedish police have investigated a complaint made by a female member of the production crew after an incident following his performance in Thursday night’s Semi Final. We are not prejudging the legal process but, while it takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest.
Hadden ze moeten zeggen wat zij op dat moment dachten dat er specifiek gebeurd was, daarmee partij kiezend voor ofwel Joost ofwel die vrouw / het Zweedse OM?

Of hadden ze alle perspectieven even moeten noemen? Iets als:

"According to Joost, X and Y happened. But according to the crewmember, A and B happened. Witnesses who can corroborate either X and Y or A and B are currently being counted with our ESF voting system. If you are a witness who saw what happened, text AB or XY to 1234."
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:47:10 #156
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213561714
Ik had nog nooit van deze gozer gehoord voorafgaand aan zijn inzending voor het ESF. Dat is niet om 'edgy' te zijn, ik kende hem oprecht niet.

N.a.v. dit hele gebeuren ben ik eens wat interviews op gaan zoeken. Ik kwam deze tegen tien hij 17 was:

Hier zit wat mij betreft een hele vriendelijke, verstandige jonge kerel voor je die uitstekend kan spreken en gewoon heel down-to-earth is, ondanks het zelf gecreëerde succes dat hij dan op jonge leeftijd al heeft.

Als ik dat dan hiermee vergelijk:

Dan is er mijns inziens wel een behoorlijk duidelijk verschil merkbaar in overdreven uitbundigheid, continu lollig proberen te doen en de artiest uithangen. De 17-jarige Joost Klein lijkt mentaal een heel stuk volwassener dan de 26-jarige.
pi_213561771
Is dat 'zolang het strafonderzoek loopt doen wij geen uitspraken over de specifieke toedracht' dan werkelijk zo vreemd voor mensen?

Hell, bestaat half NWS niet uit onze speculaties omdat we niet meteen alles te horen krijgen over wat er bij een gebeurtenis met mogelijke strafrechtelijke consequenties precies plaats vond?
pi_213561867
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Het zijn ook maar minderwaardige wezens he ..

/s

Kom, laten we in een ander topic nog eens gaan zeiken over hoe de islamitische cultuur niet bij de onze past, oa door hun denkbeelden over mannen en vrouwen
Wel grappig dat er twee bepaalde groepen zijn die vrouwen niet zo hoog hebben zitten (nu). Benieuwd wat ze (verder) met elkaar weet te verbinden?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213561869
quote:

[..]
Bovendien .. Volgens mij weet Joost prima waarom hij gediskwalificeerd is. Hij was er bij. Prima mogelijk dat hij het er niet mee eens is dat zijn gedrag tot diskwalificatie had moeten leiden, of zelfs dat hij denkt dat de/het EBU een ander beeld heeft bij wat er gebeurd is.

Maar dat hij niet weet waarom hij gediskwalificeerd is is natuurlijk onzin.

Wat je daar eigenlijk zegt is; het verdient geen schoonheidsprijs om iemand te diskwalificeren zonder aan de rest van de wereld te vertellen wat er precies gebeurd is.
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 19:57:37 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213561890
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:47 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja? Hoe werkt dat precies dan? Wat dient de/het EBU nog meer te zeggen dan, naast:
[..]
Hadden ze moeten zeggen wat zij op dat moment dachten dat er specifiek gebeurd was, daarmee partij kiezend voor ofwel Joost ofwel die vrouw / het Zweedse OM?

Of hadden ze alle perspectieven even moeten noemen? Iets als:

"According to Joost, X and Y happened. But according to the crewmember, A and B happened. Witnesses who can corroborate either X and Y or A and B are currently being counted with our ESF voting system. If you are a witness who saw what happened, text AB or XY to 1234."
Ze hadden om te beginnen kunnen communiceren voor ze de kleedkamer leegruimen, niet anderhalve dag later

Daarnaast is 'a complaint' wel heel vaag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213561948
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:47 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]

Ze hadden niet moeten diskwalificeren natuurlijk. Als je dat wel doet, dan heb je al een afweging gemaakt en moet je uitleggen waarom.

Ja, of niet. Maar dan kan je dus kritiek krijgen.
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 20:00:41 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213561950
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:56 schreef probeer het volgende:
Wat je daar eigenlijk zegt is; het verdient geen schoonheidsprijs om iemand te diskwalificeren zonder aan de rest van de wereld te vertellen wat er precies gebeurd is.
Doet het ook niet

Er zijn God weet hoeveel mensen naar Zweden getrokken om die gast zijn ding te zien doen, dure kaartjes gekocht en dat dan na ellenlange speculaties afdoen met 'nee komtniemeer ... Ligt bij de politie' is wel echt onder de maat hoor
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:01:14 #163
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213561958
quote:

[..]
Als je de verklaring zoals hierboven even vrij vertaalt:

"Er is een incident geweest tussen Joost Klein en iemand van de EBU-crew. Die heeft aangifte gedaan en het onderzoek loopt. We willen niet op de eventuele juridische kant van zaken vooruitlopen, maar het incident zelf biedt voor ons voldoende aanleiding om te vinden dat onze regels door Joost zijn overtreden en het dus niet gepast is dat hij nog langer meedoet".

Dan geef je toch voldoende onderbouwing?
pi_213561959
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat ik zeg.
pi_213561964
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als je de verklaring zoals hierboven even vrij vertaalt:

"Er is een incident geweest tussen Joost Klein en iemand van de EBU-crew. Die heeft aangifte gedaan en het onderzoek loopt. We willen niet op de eventuele juridische kant van zaken vooruitlopen, maar het incident zelf biedt voor ons voldoende aanleiding om te vinden dat onze regels door Joost zijn overtreden en het dus niet gepast is dat hij nog langer meedoet".

Dan geef je toch voldoende onderbouwing?
Welke regels zijn overtreden?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:02:26 #166
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213561975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Welke regels zijn overtreden?
Hun gedragsregels.
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 20:07:17 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213562044
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ze hadden niet moeten diskwalificeren natuurlijk. Als je dat wel doet, dan heb je al een afweging gemaakt en moet je uitleggen waarom.

Ja, of niet. Maar dan kan je dus kritiek krijgen.
Mja dat weten we niet, we weten niet wat er gebeurd is

Als hij bij iemand van de organisatie een telefoon uit dr handen heeft geslagen dan snap ik dat het einde wedstrijd is

Dat kun je gewoon melden zonder het politie onderzoek in de weg te zitten, dat ze zich daarachter verschuilen zegt mij dat het iig niet ZO zwart/wit is

Dan vind ik diskwalificatie ook een te zware maatregel

Communicatie is iig waardeloos hier, Europapapapapa doet niet meer mee, doei, fijne avond en vergeet niet te stemmen
pi_213562046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hun gedragsregels.
Ja, dat zegt dus nog niets. Bovendien weet jij het natuurlijk ook niet.

Het politieonderzoek is gewoon een slap excuus voor slechte communicatie.
pi_213562055
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ze hadden om te beginnen kunnen communiceren voor ze de kleedkamer leegruimen, niet anderhalve dag later

Daarnaast is 'a complaint' wel heel vaag
Dat gedoe vond vrijdag eind van de middag / begin avond plaats? Toen werd er gezegd; hij mag niet meedoen aan de generale repetitie voor de vakjury. En zaterdag begin van de middag kwam het EBU met die verklaring dat Joost gediskwalificeerd was voor de grote show.

Nu is me even onduidelijk ... Hadden ze hem nou sneller geheel moeten diskwalificeren? Of eventueel pas achteraf?
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 20:10:47 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213562098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:08 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat gedoe vond vrijdag eind van de middag / begin avond plaats? Toen werd er gezegd; hij mag niet meedoen aan de generale repetitie voor de vakjury. En zaterdag begin van de middag kwam het EBU met die verklaring dat Joost gediskwalificeerd was voor de grote show.

Nu is me even onduidelijk ... Hadden ze hem nou sneller geheel moeten diskwalificeren? Of eventueel pas achteraf?
Ik snap dat dat onduidelijk is want ook ik heb geen idee of ze hem überhaupt hadden moeten diskwalificeren, daar spreek ik me dan ook helemaal niet over uit, weet ik niet, niemand weet het

Ze hadden beter moeten communiceren
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:12:28 #171
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213562123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, dat zegt dus nog niets.

Het politieonderzoek is gewoon een slap excuus voor slechte communicatie.
"Wij hebben bepaalde gedragsregels. Persoon A heeft die volgens ons geschonden door een incident dat heedt plaatsgevonden met persoon B. Persoon B. heeft hiervan aangifte gedaan bij de politie en er is een onderzoek gaande. Om dat onderzoek niet te beïnvloeden geven wij op dit moment geen details, maar we kunnen wel stellen dat het voor ons voldoende aannemelijk is dat diskwalificatie hier op zijn plaats is".

Waar heb je volgens jou dan nog meer recht op om te weten?
pi_213562128
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik snap dat dat onduidelijk is want ook ikheb geen idee of ze hem hadden moeten diskwalificeren, daar spreek ik me dan ook helemaal niet over uit

Ze hadden beter moeten communiceren
Dus dan hadden ze vrijdagavond al de knoop door moeten hakken over een mogelijke volledige diskwalificatie, en dat ook vrijdagavond al wereldkundig maken?

En dan het liefst ook nog vertellen wat er precies gebeurd is, liefst alle (mogelijk tegenstrijdige) verhalen?

Of waren alle boze mensen dan stiekem gewoon op de 'hoe kan je dat nu al beslissen, neem eerst eens een paar uur de tijd, tot bijvoorbeeld morgenmiddag, om eea uit te zoeken en te bespreken'-kar gesprongen?
pi_213562174
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Dus dan hadden ze vrijdagavond al de knoop door moeten hakken over een mogelijke volledige diskwalificatie, en dat ook vrijdagavond al wereldkundig maken?

En dan het liefst ook nog vertellen wat er precies gebeurd is, liefst alle (mogelijk tegenstrijdige) verhalen?
Precies dat ja.
pi_213562179
'Ze vertellen niet genoeg en niet snel genoeg' valt gewoon echt niet te rijmen met 'hij is te snel gediskwalificeerd'.
pi_213562208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
"Wij hebben bepaalde gedragsregels. Persoon A heeft die volgens ons geschonden
Dat weten we dus ook niet hé :)

Wederom, je doet alsof je veel meer weet dan je kan weten. Normaal gesproken baseer je je mening op de feiten, maar wat jij doet is al je mening klaar hebben en dan allerlei andere dingen er bij zoekt om dat te ondersteunen. Omdat de feiten nog niet bekend zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')