Alsof ze elkaar ooit nog zouden zien...quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Aangifte doen en geen fuck meer met haar belager te maken hebben. Hem niet zien of spreken.
Wat vrij normaal is. Naar mijn weten kiezen slachtoffers daar wel vaker voor.
Bovendien, excuses zijn geen dingen die per se geaccepteerd of zelfs aangehoord moeten worden. Oprecht fijn en goed dat Joost zijn excuses aan wilde bieden, maar dat verplicht haar tot he-le-maal niets.
Er is prima gecommuniceerd. Er is alleen niet gecommuniceerd wat mensen wilden horen; wat er nou precies gebeurd is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dat er niet goed is gecommuniceerd lijkt me gewoon evident
dat hoeft het juridisch proces echt niet in de weg te zitten
En nogmaals, het is echt hartstikke normaal dat men bij dit soort zaken niet wereldkundig maakt wat er precies gebeurd is, terwijl een mogelijke strafzaak nog loopt.quote:Swedish police have investigated a complaint made by a female member of the production crew after an incident following his performance in Thursday night’s Semi Final. We are not prejudging the legal process but, while it takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest.
Hij had inderdaad ook zijn excuses in schrift aan kunnen bieden, ipv in persoon. Maar ook daar heeft ze blijkbaar (voor zover wij weten) geen trek in.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Alsof ze elkaar ooit nog zouden zien...
Dat men niets zegt over het politieonderzoek is nog tot daar aan toe, maar iemand diskwalificeren zonder verdere uitleg verdient niet de schoonheidsprijs. Dat is gewoon slechte communicatie.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Er is prima gecommuniceerd. Er is alleen niet gecommuniceerd wat mensen wilden horen; wat er nou precies gebeurd is.
[..]
En nogmaals, het is echt hartstikke normaal dat men bij dit soort zaken niet wereldkundig maakt wat er precies gebeurd is, terwijl een mogelijke strafzaak nog loopt.
Dat is niet wat mensen willen horen. Snap ik, want veel mensen lijken zeer begaan met Joost / het ESF. Maar laten we nou niet doen alsof dat niet de standaard gang van zaken is.
Ja? Hoe werkt dat precies dan? Wat dient de/het EBU nog meer te zeggen dan, naast:quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat men niets zegt over het politieonderzoek is nog tot daar aan toe, maar iemand diskwalificeren zonder verdere uitleg verdient niet de schoonheidsprijs. Dat is gewoon slechte communicatie.
Hadden ze moeten zeggen wat zij op dat moment dachten dat er specifiek gebeurd was, daarmee partij kiezend voor ofwel Joost ofwel die vrouw / het Zweedse OM?quote:Swedish police have investigated a complaint made by a female member of the production crew after an incident following his performance in Thursday night’s Semi Final. We are not prejudging the legal process but, while it takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest.
Wel grappig dat er twee bepaalde groepen zijn die vrouwen niet zo hoog hebben zitten (nu). Benieuwd wat ze (verder) met elkaar weet te verbinden?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Het zijn ook maar minderwaardige wezens he ..
/s
Kom, laten we in een ander topic nog eens gaan zeiken over hoe de islamitische cultuur niet bij de onze past, oa door hun denkbeelden over mannen en vrouwen
Bovendien .. Volgens mij weet Joost prima waarom hij gediskwalificeerd is. Hij was er bij. Prima mogelijk dat hij het er niet mee eens is dat zijn gedrag tot diskwalificatie had moeten leiden, of zelfs dat hij denkt dat de/het EBU een ander beeld heeft bij wat er gebeurd is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat men niets zegt over het politieonderzoek is nog tot daar aan toe, maar iemand diskwalificeren zonder verdere uitleg verdient niet de schoonheidsprijs. Dat is gewoon slechte communicatie.
Ze hadden om te beginnen kunnen communiceren voor ze de kleedkamer leegruimen, niet anderhalve dag laterquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja? Hoe werkt dat precies dan? Wat dient de/het EBU nog meer te zeggen dan, naast:
[..]
Hadden ze moeten zeggen wat zij op dat moment dachten dat er specifiek gebeurd was, daarmee partij kiezend voor ofwel Joost ofwel die vrouw / het Zweedse OM?
Of hadden ze alle perspectieven even moeten noemen? Iets als:
"According to Joost, X and Y happened. But according to the crewmember, A and B happened. Witnesses who can corroborate either X and Y or A and B are currently being counted with our ESF voting system. If you are a witness who saw what happened, text AB or XY to 1234."
Ze hadden niet moeten diskwalificeren natuurlijk. Als je dat wel doet, dan heb je al een afweging gemaakt en moet je uitleggen waarom.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja? Hoe werkt dat precies dan? Wat dient de/het EBU nog meer te zeggen dan, naast:
[..]
Hadden ze moeten zeggen wat zij op dat moment dachten dat er specifiek gebeurd was, daarmee partij kiezend voor ofwel Joost ofwel die vrouw / het Zweedse OM?
Doet het ook nietquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:56 schreef probeer het volgende:
Wat je daar eigenlijk zegt is; het verdient geen schoonheidsprijs om iemand te diskwalificeren zonder aan de rest van de wereld te vertellen wat er precies gebeurd is.
Als je de verklaring zoals hierboven even vrij vertaalt:quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ik zeg.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat je daar eigenlijk zegt is; het verdient geen schoonheidsprijs om iemand te diskwalificeren zonder aan de rest van de wereld te vertellen wat er precies gebeurd is.
Welke regels zijn overtreden?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je de verklaring zoals hierboven even vrij vertaalt:
"Er is een incident geweest tussen Joost Klein en iemand van de EBU-crew. Die heeft aangifte gedaan en het onderzoek loopt. We willen niet op de eventuele juridische kant van zaken vooruitlopen, maar het incident zelf biedt voor ons voldoende aanleiding om te vinden dat onze regels door Joost zijn overtreden en het dus niet gepast is dat hij nog langer meedoet".
Dan geef je toch voldoende onderbouwing?
Mja dat weten we niet, we weten niet wat er gebeurd isquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze hadden niet moeten diskwalificeren natuurlijk. Als je dat wel doet, dan heb je al een afweging gemaakt en moet je uitleggen waarom.
Ja, of niet. Maar dan kan je dus kritiek krijgen.
Ja, dat zegt dus nog niets. Bovendien weet jij het natuurlijk ook niet.quote:
Dat gedoe vond vrijdag eind van de middag / begin avond plaats? Toen werd er gezegd; hij mag niet meedoen aan de generale repetitie voor de vakjury. En zaterdag begin van de middag kwam het EBU met die verklaring dat Joost gediskwalificeerd was voor de grote show.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze hadden om te beginnen kunnen communiceren voor ze de kleedkamer leegruimen, niet anderhalve dag later
Daarnaast is 'a complaint' wel heel vaag
Ik snap dat dat onduidelijk is want ook ik heb geen idee of ze hem überhaupt hadden moeten diskwalificeren, daar spreek ik me dan ook helemaal niet over uit, weet ik niet, niemand weet hetquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat gedoe vond vrijdag eind van de middag / begin avond plaats? Toen werd er gezegd; hij mag niet meedoen aan de generale repetitie voor de vakjury. En zaterdag begin van de middag kwam het EBU met die verklaring dat Joost gediskwalificeerd was voor de grote show.
Nu is me even onduidelijk ... Hadden ze hem nou sneller geheel moeten diskwalificeren? Of eventueel pas achteraf?
"Wij hebben bepaalde gedragsregels. Persoon A heeft die volgens ons geschonden door een incident dat heedt plaatsgevonden met persoon B. Persoon B. heeft hiervan aangifte gedaan bij de politie en er is een onderzoek gaande. Om dat onderzoek niet te beïnvloeden geven wij op dit moment geen details, maar we kunnen wel stellen dat het voor ons voldoende aannemelijk is dat diskwalificatie hier op zijn plaats is".quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, dat zegt dus nog niets.
Het politieonderzoek is gewoon een slap excuus voor slechte communicatie.
Dus dan hadden ze vrijdagavond al de knoop door moeten hakken over een mogelijke volledige diskwalificatie, en dat ook vrijdagavond al wereldkundig maken?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik snap dat dat onduidelijk is want ook ikheb geen idee of ze hem hadden moeten diskwalificeren, daar spreek ik me dan ook helemaal niet over uit
Ze hadden beter moeten communiceren
Precies dat ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus dan hadden ze vrijdagavond al de knoop door moeten hakken over een mogelijke volledige diskwalificatie, en dat ook vrijdagavond al wereldkundig maken?
En dan het liefst ook nog vertellen wat er precies gebeurd is, liefst alle (mogelijk tegenstrijdige) verhalen?
Dat weten we dus ook niet héquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Wij hebben bepaalde gedragsregels. Persoon A heeft die volgens ons geschonden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |