Topics gaan sinds gistermiddag echt keihard inderdaad.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dit moet het best lopende reeks zijn ever in ESF
12:09 Joost wint het kampioenschap Haskellquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
03-06 Joost wil minpres worden
14-03 Joost wint de vervroegde verkiezingen
Wmb worden dit soort posts gewoon weggehaaldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Tuurlijk maar natuurlijk is het een schande dat Israël meedoet.
Daar heb je een goed punt. Nick en Simon ook uit elkaar nadat Jan semi gestopt was met zingen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:30 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Is dit het Jan Smit effect?
Weg bij Volendam, Volendam uit de eredivisie.
Weg bij Eurovisie, Nederland uit songfestival?
Is toch ook prachtig dit, deze fophef. Ik bedoel, ik neem aan dat niemand deze onzin voor de liedjes kijkt toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Topics gaan sinds gistermiddag echt keihard inderdaad.
Ik las Haxball.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:33 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
12:09 Joost wint het kampioenschap Haskell
24:12 Joost schrijft nieuwe programmeertaal waardoor Haskell obsolete is.
Ok maar dan iets als: als je zus of zo niet doet dan zorg ik dat je wordt ontslagen wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:31 schreef KillemWieft het volgende: [..] Iemand een bitch noemen is toch geen bedreiging?
Functionele post wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:33 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Zweedse pers opheffen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:33 schreef Momo het volgende:
Dat verhaal over fysiek geweld kwam wel van de Zweedse krant Aftonblat gisteren, wat dus nu niet waar lijkt te zijn als je de Nederlandse pers moet geloven....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Maar laten we niet vergeten dat bij veel van de media het eerste doel nog altijd is om geld te verdienen. Dat gaat heel vaak voor op de waarheid zeggen. Een beetje verdraaien of twijfel zaaien is altijd goed voro de clicks.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:33 schreef Momo het volgende:
Dat verhaal over fysiek geweld kwam wel van de Zweedse krant Aftonblat gisteren, wat dus nu niet waar lijkt te zijn als je de Nederlandse pers moet geloven....
Wat is daar polariserend aan? Rusland doet om dezelfde reden ook niet mee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wmb worden dit soort posts gewoon weggehaald
Totaal niet relevant en wel polariserend
Walgelijke opmerking zolang je niet weet wat er echt gebeurd is.quote:
Was dat niet omdat een Spaanse journalist het nodig vond om "Free Palestine" te roepen? In dat geval kun je ook een reactie terugverwachten als journalist en moet je ook niet zeuren. Punt is, dat er een minimieme kans is dat Israel bij het conflict rondom Joost betrokken is. Alles m.b.t. Spanje, Ierland en Israel is irrelevant voor dit topic.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:30 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Heeft denk ik niet heel veel zin om in discussie te gaan met mensen die alleen op ophef afkomen. Hele week al meerdere berichten van treiterijen etc. Gisteren nog bericht van Spaanse omroep over persvrijheid, wat duidelijk gericht was aan adres van Israëlische delegatie.
'I'll show you my Europipi.'quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:22 schreef helloo_152420 het volgende:
Nu het om een vermeend dreigement zou gaan bekijk ik dit toch anders. Fysiek geweld is namelijk redelijk objectief te definiëren, een bedreiging is een stuk vager. Een droogkloot uit Nederland kan namelijk een opmerking maken die misschien bedreigend overkomt naar een buitenstaander, maar dat betekent niet dat Joost de intentie had om de persoon in kwestie te bedreigen.
Maar als ie ooit uit Volendam vertrekt...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dit lijkt me een vrij groot probleem als Jan Smit naar het hiernamaals gaat.
Prima, dan verschillen wij daarin van mening. Joost wordt eigenlijk beloond als ie straks niet meer mag doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:30 schreef trein2000 het volgende: [..] Maar iemand de wacht aanzeggen hangende het onderzoek is geen straf.
Zou wel knap zijn, ESF finale winnen zonder fysiek op het podium gestaan te hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:36 schreef vencodark het volgende:
Optreden zou mij echt verbazen.
Wie weet toch nog deelname maar dan wederom met die 2e halve finale beelden.
And that’s it.
Ja wacht even. We praten wel over een incident met een medewerker. Het beschermen daarvan is ook een rechtens te respecteren belang. (Nog veel sterker als er sprake zou zijn van een fysiek iets, maar laten we voor het scenario even uitgaan van een enkele mondelinge bedreiging). Het onderzoek is in volle gang. Het niet toelaten van Klein heeft het karakter van een ordemaatregel en niet van een punitieve sanctie. Dat doet ook een en ander met de bewijsmaatstaf natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:34 schreef Aratanax het volgende:
Het is een kwestie van bewijs. Voor een strafrechtelijke veroordeling heb je overtuigend bewijs nodig. Hoeveel heb je nodig om Joost uit te sluiten van de finale? Daar zal geen vaste regel voor zijn, maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat de kans groter moet zijn dat hij grensoverschrijdend verdrag heeft vertoond dan dat hij dat niet heeft gedaan. Het is niet dat de kwestie is afgedaan als hij toch mee mag doen. Achteraf kun je natuurlijk ook nog sancties opleggen.
Je kunt toch geen kandidaat kapot maken omdat hij een boze woordenwisseling had met een medewerker? Waar zijn ze daar mee bezig?!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:36 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Maar hier lijkt het nu dus wel op.
Waardevolle post.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:33 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Geheel eens. Vandaar ook de lagere bewijsmaatstaf.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja wacht even. We praten wel over een incident met een medewerker. Het beschermen daarvan is ook een rechtens te respecteren belang. (Nog veel sterker als er sprake zou zijn van een fysiek iets, maar laten we voor het scenario even uitgaan van een enkele mondelinge bedreiging). Het onderzoek is in volle gang. Het niet toelaten van Klein heeft het karakter van een ordemaatregel en niet van een punitieve sanctie. Dat doet ook een en ander met de bewijsmaatstaf natuurlijk.
Waarvan aktequote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Vrij hypocriet allemaal, toen Mathijs een beetje tegen zijn personeel schreeuwde stond iedereen op om te roepen dat het walgelijk is, en nu is er een serieuze verdenking richting Joost en moet die vrouwelijke medewerker maar dr rotmuil houden want zijn nummer is zo leuk.
Nee hier sta ik echt niet achter.
Grote probleem is dat we allemaal aan het gissen zijn en er nog niets officieel bekendgemaakt is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Vrij hypocriet allemaal, toen Mathijs een beetje tegen zijn personeel schreeuwde stond iedereen op om te roepen dat het walgelijk is, en nu is er een serieuze verdenking richting Joost en moet die vrouwelijke medewerker maar dr rotmuil houden want zijn nummer is zo leuk.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gordon Ramsay zou het ook niet lang volhouden op het ESF denk ik (los van z'n zangkunsten)
Vergeet niet dat we nog allemaal aan het speculeren zijn en het niet duidelijk is wat er precies gezegd of geschreeuwd is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Ongeacht wat hier wellicht aan vooraf ging qua woordenwisseling?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Het duurt lang omdat het extreem politiek beladen is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:38 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Maar waarom duurt dit nog zo lang? Als hij iets ergs had gedaan hadden ze hem dan niet allang gediskwalificeerd? We zijn bijna een dag verder. Of moet er een arts nog alle blauwe plekken tellen en opmeten van het fysieke contact?
Ik ga ook wel uit van actie-reactiequote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:40 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Ongeacht wat hier wellicht aan vooraf ging qua woordenwisseling?
Want dat vind ik wél wat uitmaken
Ik denk dat in deze fase, amper 24 uur na het gebeurde, de verklaring van de medewerker wel eens voldoende kan zijn zelfs. Mist voldoende duidelijk. Daarbij neem ik nadrukkelijk mee dat zo’n medewerker er ook green belang bij heeft om de show in het honderd te sturen. Wat dat betreft is het al weer anders als het gaat om iemand van een andere delegatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef Aratanax het volgende:
[..]
Geheel eens. Vandaar ook de lagere bewijsmaatstaf.
Ik vind actie-reactie wel echt wat andersquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn. Dat kan ik me eigenlijk amper voorstellen. Dan zou het echt iets in de trant van "fuck off, bitch" moeten zijn geweest, en daar ga je toch geen politieonderzoek voor instellen.quote:
Joost Klein lijkt mij niet iemand nee die vanuit het niks naar iemand toeloopt en bepaalde dingen zegt nee.quote:
100% 100% 100%quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Buiten dat, als iemand polariserend bezig is, dat is het wel die Karen van team Israël. Maar wij moeten ineens het goede voorbeeld geven en het maar laten gaan ofzo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is daar polariserend aan? Rusland doet om dezelfde reden ook niet mee.
Op het moment dat een verklaring voldoende is, dan is het rechtssysteem natuurlijk helemaal kaduuk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat in deze fase, amper 24 uur na het gebeurde, de verklaring van de medewerker wel eens voldoende kan zijn zelfs. Mist voldoende duidelijk. Daarbij neem ik nadrukkelijk mee dat zo’n medewerker er ook green belang bij heeft om de show in het honderd te sturen. Wat dat betreft is het al weer anders als het gaat om iemand van een andere delegatie.
Maar goed, daar kun je van de buitenkant alllemaal heel weinig over zeggen.
Eigenlijk niet neequote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn. Dat kan ik me eigenlijk amper voorstellen. Dan zou het echt iets in de trant van "fuck off, bitch" moeten zijn geweest, en daar ga je toch geen politieonderzoek voor instellen.
Ik vind structureel mensen kleineren en bedreigen wel anders dan eenmalig je zelfbeheersing verliezen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Bij Mathijs was het structureel en vanuit een machtspositie. Dit is incidenteel in een situatie waarbij een deelnemer onder hoogspanning staat door de omstandigheden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Kan dat niet nog steeds kloppen? Misschien heeft hij iemand bij de keel gegrepen en is dat de bedreiging?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:33 schreef Momo het volgende:
Ik gok dat we voor 21:00 wel een definitief besluit hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:41 schreef Zoon_John het volgende:
De vraag is, vanavond is de finale. Hoe laat weet men waar ze aan toe zijn?
Klopt, ik denk niet dat je dan een politieonderzoek had. De politie lacht je uit, ik denk dat er toch wat meer aan de hand is, of dat er echt een bedreiging of zo is geuit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn. Dat kan ik me eigenlijk amper voorstellen. Dan zou het echt iets in de trant van "fuck off, bitch" moeten zijn geweest, en daar ga je toch geen politieonderzoek voor instellen.
Ik heb bij een aangifteboer gewerkt, je wil niet weten hoe vaak mensen bellen om bedreiging. 19 van de 20 gevallen zijn niet strafbaar en daar kan je aangifte voor doen, maar het wordt op het bureau of aan de telefoon sterk afgeraden, omdat een bedreiging soms zo wordt ervaren, maar er eigenlijk geen echte bedreiging is geweest. Denk hierbij aan 'ik doe je wat aan' of 'nu ben jij aan de pineut'. Behalve dan als bijvoorbeeld Breikvik zoiets zou zeggen, dan kan het weer wel strafbaar zijn.quote:Op zaterdag [quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2709833/11/25#p213511806]zaterdag 11 mei 2024 10:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Als dat zo was was er geen aangifte gedaan.
quote:Het evenement dat zaterdagavond in Leeuwarden wordt gehouden rond de finale van het Eurovisie Songfestival gaat hoe dan ook door, ook als Joost Klein gediskwalificeerd wordt. Dit laat de organisator van het evenement weten. Op de zogenoemde 'Europaparty' op het plein Oldehoofsterkerkhof wordt de finale live uitgezonden en treden vrienden van Joost Klein op. Ook laat Nikkie de Jager vanaf daar de puntentelling namens Nederland weten.
,,Er is geen reden om het af te blazen", aldus de organisator. ,,Het allermooiste zou zijn als Joost wel gewoon op het podium staat vanavond, maar we maken er hoe dan ook een mooi feest van."
Leeuwarden is de geboorteplaats van Joost Klein. Het feest is een gezamenlijk initiatief van de gemeente Leeuwarden, de provincie Friesland, poppodium Neushoorn, Omrop Fryslân en presentator Sipke Jan Bousema.
Waarom? We zijn nog niet aan het afstraffen hè? We zijn de orde aan het herstellen. Dan gelden hele andere regels.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Op het moment dat een verklaring voldoende is, dan is het rechtssysteem natuurlijk helemaal kaduuk.
Bovendien had Matthijs een heel andere machtsverhouding met die werknemers.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind structureel mensen kleineren en bedreigen wel anders dan eenmalig je zelfbeheersing verliezen.
Als Mattijs slechts één keer wat had geroepen had het voor mij minder zwaar gewogen.
Dan is het nog steeds niet goed te praten, maar het is ook weer niet zo dat de wereld vergaat.
Hier zeg je wat. Bedreigen kan ook non-verbaal.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Kan dat niet nog steeds kloppen? Misschien heeft hij iemand bij de keel gegrepen en is dat de bedreiging?
Ja ik veroordeel Joost ook niet, we moeten gewoon afwachten waar de politie mee komt. En als dat dus dreigementen waren vind ik een dq terecht, anno 2024 moeten we dat niet accepteren ook niet als het een leuke kerel met een leuke act is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Grote probleem is dat we allemaal aan het gissen zijn en er nog niets officieel bekendgemaakt is.
Vooral alleen een bedreiging, hoe fout ook, vind ik iemand schorsen voor de finale wel een mokerzware straf.
Matthijs heeft niemand bedreigd. Bedreiging is strafbaar in een juridische zin.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Bij Mathijs was het structureel en vanuit een machtspositie. Dit is incidenteel in een situatie waarbij een deelnemer onder hoogspanning staat door de omstandigheden.
Niet echt vergelijkbaar.
Ja ik denk dat je onschuldig tot het tegendeel is bewezen niet snapt. Voor Nieuwkerk waren er jaren overheen gegaan, had de Volkskrant gedegen onderzoek gedaan en met heel veel getuigen gesproken. (Bovendien ging het in dat geval ook nog om vele gevallen in plaats van 1.) Dus ja, voor hem opnemen in het licht van al het bewijs... waarom zou je?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Klopt, de wereld draait gewoon door.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind structureel mensen kleineren en bedreigen wel anders dan eenmalig je zelfbeheersing verliezen.
Als Mattijs slechts één keer wat had geroepen had het voor mij minder zwaar gewogen.
Dan is het nog steeds niet goed te praten, maar het is ook weer niet zo dat de wereld vergaat.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Elke reis begint met één stap. Als je als maatschappij zegt dat het wel eens mag om je controle te verliezen....quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Bij Mathijs was het structureel en vanuit een machtspositie. Dit is incidenteel in een situatie waarbij een deelnemer onder hoogspanning staat door de omstandigheden.
Niet echt vergelijkbaar.
Na het vierde nummer.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:41 schreef Zoon_John het volgende:
De vraag is, vanavond is de finale. Hoe laat weet men waar ze aan toe zijn?
Volgens RTL heeft de politie inmiddels laten weten dat er niks fysieks gebeurd is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:44 schreef Aratanax het volgende:
[..]
Hier zeg je wat. Bedreigen kan ook non-verbaal.
Daarom, totaal niet vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:44 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Matthijs heeft niemand bedreigd. Bedreiging is strafbaar in een juridische zin.
En als het jouw dochter/zoon of zo was? Als een rijschoolhouder even een slechte dag had en door dat korte rokje van het meisje dat rijles bij hem komt nemen, even zijn hand op haar dij legt. En dat eenmalig is, en hij dat normaal nooit doet?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:45 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Klopt, de wereld draait gewoon door.
Dat lijkt me ook niet inderdaad, maar je weet het nooit. Kan me tegelijkertijd ook niet voorstellen dat het heel ernstig is. Dan had de AVROTROS zich toch al lang gedistantieerd?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
beetje voorbarige vergelijking zeg, vind je zelf ook niet?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Kunnen we weer ontopic gaan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:47 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
En als het jouw dochter/zoon of zo was? Als een rijschoolhouder even een slechte dag had en door dat korte rokje van het meisje dat rijles bij hem komt nemen, even zijn hand op haar dij legt. En dat eenmalig is, en hij dat normaal nooit doet?![]()
Gaan we iedereen een gratis pasje geven waarmee je gerust eens een keer mag misdragen?
Welkom in Zwedenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zeg letterlijk dat het nog steeds niet goed te praten is als je eenmalig uit de bocht vliegt. Maar de straf voor eenmalig uit de bocht vliegen en jarenlang structureel mishandelen hoort wat mij betreft niet hetzelfde te zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:45 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
[..]
Elke reis begint met één stap. Als je als maatschappij zegt dat het wel eens mag om je controle te verliezen....
Wat gebeurt er dan met mensen in de zorg? Als een demente meneer even het bloed onder je nagels vandaan haalt, mag je hem wel even een tik geven, of bedreigen? Ja oké het is incidenteel, hij zat me even het bloed onder de nagels te halen, ik doe het echt niet structureel hoor!
Het is of helemaal niet, of wel. Geen grijs gebeid bij dit soort thema's. Je moet als maatschappij ergens voor staan en niet een beetje aankloten en op zoek gaan naar uitzonderingen omdat iets niet in je straatje past. Ik en @:flippingcoin staan voor gerechtigheid.
Nee want dit gaat niet eens over de kwestie of het waar is of niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
beetje voorbarige vergelijking zeg, vind je zelf ook niet?
Waarom is dat niet ontopic? Mensen roepen dat EBU en zo zich aanstellen.quote:
quote:Dit topic gaat over de Nederlandse inzending 'Joost Klein - Europapa'.Bredere discussie over eventuele omstandigheden rondom eventuele diskwalificatie kan hier terecht: Topicreeks: Diskwalificatie Nederland op ESF?
Jij mist ook al het punt in je emotie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:45 schreef StellaClark het volgende:
[..]
Ja ik denk dat je onschuldig tot het tegendeel is bewezen niet snapt. Voor Nieuwkerk waren er jaren overheen gegaan, had de Volkskrant gedegen onderzoek gedaan en met heel veel getuigen gesproken. (Bovendien ging het in dat geval ook nog om vele gevallen in plaats van 1.) Dus ja, voor hem opnemen in het licht van al het bewijs... waarom zou je?
In het geval van Joost: enkel speculatie, geen beschuldiging, geen bewijs. Het staat iedereen daarom het best een oordeel uit te stellen tot we meer weten.
En de meeste mensen doen dan ook gewoon.
Nou, dit dus. Als je kandidaat iemand bedreigt, dan trek je toch ZELF je kandidaat terug?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:47 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet inderdaad, maar je weet het nooit. Kan me tegelijkertijd ook niet voorstellen dat het heel ernstig is. Dan had de AVROTROS zich toch al lang gedistantieerd?
Weg bij Yolanthe, Yolanthe weg uit Nederland.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:30 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Is dit het Jan Smit effect?
Weg bij Volendam, Volendam uit de eredivisie.
Weg bij Eurovisie, Nederland uit songfestival?
Maar dat laatste kan ook gewoon een feit zijn, dat hoeft geen bedreiging te zijnquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:48 schreef Vincent_student het volgende:
Hij moet wel iets ernstigs gezegd hebben. Kan me niet voorstellen dat je voor iets als "Je moet je oren na laten kijken", tot aan "Drop dead bitch" de politie aan laat rukken. Dan heb je te maken met onbeleefdheid, geen bedreiging. Een uitspraak als "Ik weet in welk hotel je logeert", is wel een serieuze bedreiging. Dan kun je het wel shaken, denk ik.
Die hele periode voor de persconferentie is vaag, geen filmpjes van ‘m, niet op volgorde geloot/aanwezig. Daar zal iets gebeurd moeten zijn, misschien wilde hij niet gefilmd worden ofzo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:48 schreef TheVulture het volgende:
Het zal wel een flinke scheldpartij zijn, bij lichamelijk contact was de kogel allang door de kerk gegaan.
Ga ergens anders praten over hypothetische gevallen met een rij instructeur.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:48 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Waarom is dat niet ontopic? Mensen roepen dat EBU en zo zich aanstellen.
Waarom mag daar geen tegengas op worden gegeven?
Verder is alles wat hier gezegd wordt off-topic:
[..]
Als het iets heel ernstigs was dan snap ik niet waarom het allemaal zo lang moet duren..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:48 schreef Vincent_student het volgende:
Hij moet wel iets ernstigs gezegd hebben. Kan me niet voorstellen dat je voor iets als "Je moet je oren na laten kijken", tot aan "Drop dead bitch" de politie aan laat rukken. Dan heb je te maken met onbeleefdheid, geen bedreiging. Een uitspraak als "Ik weet in welk hotel je logeert", is wel een serieuze bedreiging. Dan kun je het wel shaken, denk ik.
Zou een partij willen dat we ons terugtrekken en een andere dat we in de wedstrijd blijven?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als het iets heel ernstigs was dan snap ik niet waarom het allemaal zo lang moet duren..
Het is dan ook geen dreigement, maar intimidatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat laatste kan ook gewoon een feit zijn, dat hoeft geen bedreiging te zijn
Het gaat erom dat als Joost iets fouts heeft gedaan hij daar de prijs voor moet betalen, net zoals iedereen. Dat mensen dat niet willen inzien, en met dingen als 'sneeuwvlokjes' komen, mag toch best tegen geageerd worden? Zo niet dan is dat censuur omdat men Joost kosten wat kost wil zien optreden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ga ergens anders praten over hypothetische gevallen met een rij instructeur.
Punt is wel dat het het Openbaar ministerie heeft gehaald. Die komt het bed echt niet uit voor een uitspraak als "dom mokkel". Dan is er echt iets aan de hand waarover iets in het strafwetboek staat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, dit dus. Als je kandidaat iemand bedreigt, dan trek je toch ZELF je kandidaat terug?
Het lijkt mij dus dat er een verschil in de lezingen zit tussen het verhaal van Joost en het verhaal van de medewerker ofzo.
Oh.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee want dit gaat niet eens over de kwestie of het waar is of niet.
Nee, alles na 'woordjes' heb je zelf uit de lucht gegrepen. Uiteraard om een bekend puntje te maken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:50 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat we inmiddels op het punt zijn gekomen dat het meest waarschijnlijke is dat Joost lelijk woordjes tegen een Zweedse millenial heeft gezegd en dat deze in tranen naar haar baasje is gegaan om te klagen?
En daarom laten ze het gierend uit de klauwen lopen door besluiteloosheid en onduidelijke communicatie met als resultaat allerlei aantijgingen van fysiek geweld in o.a. de Zweedse media? Nee, logisch.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:51 schreef dolfg het volgende:
Het is te zwaar om te negeren en te zwak om iemand eruit te gooien.
Denk ik.
Daarom duurt het zo lang.
Wel bizar idd. Dat uitstellen van die stemmen zal ze veel geld kosten. Dus dat doen ze niet zomaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:51 schreef Flitskikker het volgende:
Tien uur slapen later, nog steeds geen duidelijkheid en televoting nog steeds uitgesteld?
Je zou denken dat ze inmiddels wel alle partijen hebben gesproken, camerabeelden teruggekeken, eventuele excuses uitgewisseld, zwijggeld betaald, etc.
Heel goed mogelijk. Een flinke discussie is vaak tijdrovend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou een partij willen dat we ons terugtrekken en een andere dat we in de wedstrijd blijven?
We komen hier wederom op een zeer lastig terrein. Je kunt namelijk wel zeggen dat de maatstaf anders is en de bewijslast daarmee anders is maar dat neemt niet weg dat je ook rekening dient te houden met de gevolgen en gerechtvaardigde belangen voor de personen in kwestie, en dus ook Klein. We hebben dit eerder gezien met verschillende gevallen in de televisie industrie waarbij er soms uiteindelijk weinig aan de hand was en er op andere momenten zeer goede redenen waren iemand te ontslaan en zelfs vervolging in te stellen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja wacht even. We praten wel over een incident met een medewerker. Het beschermen daarvan is ook een rechtens te respecteren belang. (Nog veel sterker als er sprake zou zijn van een fysiek iets, maar laten we voor het scenario even uitgaan van een enkele mondelinge bedreiging). Het onderzoek is in volle gang. Het niet toelaten van Klein heeft het karakter van een ordemaatregel en niet van een punitieve sanctie. Dat doet ook een en ander met de bewijsmaatstaf natuurlijk.
Dingen als bewijs en zo heb je niet zoveel mee?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:52 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Het gaat erom dat als Joost iets fouts heeft gedaan hij daar de prijs voor moet betalen, net zoals iedereen. Dat mensen dat niet willen inzien, en met dingen als 'sneeuwvlokjes' komen, mag toch best tegen geageerd worden? Zo niet dan is dat censuur omdat men Joost kosten wat kost wil zien optreden.
Maar goed ik zal het niet hebben over hypothetische gevallen, maar ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt. Ik tolereer geen bedreigingen of fouten gedragingen van wie dan ook. Iedereen krijgt zijn straf en ook Joost.
Die boomers gebruiken 'millennial' ook te pas en te onpas hé.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:50 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat we inmiddels op het punt zijn gekomen dat het meest waarschijnlijke is dat Joost lelijk woordjes tegen een Zweedse millenial heeft gezegd en dat deze in tranen naar haar baasje is gegaan om te klagen?
Ik kan me niet voorstellen dat AVROTROS bij iets heel ernstigs achter Joost blijft staan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou een partij willen dat we ons terugtrekken en een andere dat we in de wedstrijd blijven?
Of je begrijpt het gewoon niet, dat is ook niet erg.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Oh.
Dan is het dus gewoon een domme vergelijking
Heel erg veel zegt dat eigenlijk ook niet, er staan al snel een paar honderd Nederlanders in de zaalquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:51 schreef grazz het volgende:
Weet even niet of deze was gepost, maar dit is de uitslag van de publiekspoll gisteravond na de juryshow
[ afbeelding ]
Ik vergeleek Joost niet met Mathijs.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:52 schreef vencodark het volgende:
Dit vergelijken met Matthijs is natuurlijk belachelijk en buiten proportioneel.
Mocht Joost inderdaad fysiek zijn geweest dan is diskwalificatie wel terecht. Maar is het te bewijzen?
Want van anderen blijf je af en is Joost gewoon een lul.
We weten toch niet wat hij heeft gezegd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat AVROTROS bij iets heel ernstigs achter Joost blijft staan.
Er zou niets fysieks zijn gebeurdquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:52 schreef vencodark het volgende:
Dit vergelijken met Matthijs is natuurlijk belachelijk en buiten proportioneel.
Mocht Joost inderdaad fysiek zijn geweest dan is diskwalificatie wel terecht. Maar is het te bewijzen?
Want van anderen blijf je af en is Joost gewoon een lul.
Nee, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat het heeel ernstig is, het wordt nu al afgezakt in de media.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat AVROTROS bij iets heel ernstigs achter Joost blijft staan.
In plaats van 'wij Nederlanders' bedoel je neem ik aan 'wij mensen uit een land waar Engels niet de moedertaal is'? Want dat geldt uiteraard net zo goed (en vaak nog wel meer) voor, ik noem maar wat, Italianen of Spanjaarden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:55 schreef Andromache het volgende:
Wij Nederlanders zijn meestal niet zo vaardig in de nuances van het Engels die moedertaalsprekers wel beheersen.
Bart Chabot - Biografie Herman Brood. 750+ paginas genietenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef ikbenrond het volgende:
Hebben jullie nog een goed boek gelezen
Ik vind sowieso bedreiging wel een groot woord, dan moet je al gaan dreigen iemand thuis op te zoeken ofzo. Dat zie ik Joost toch niet zo gauw doen. Maar het is wel een jongen met een gecompliceerd mentaal profiel, dus misschien... hij heeft borderline, dan kan je ineens 180 graden omslaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:47 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet inderdaad, maar je weet het nooit. Kan me tegelijkertijd ook niet voorstellen dat het heel ernstig is. Dan had de AVROTROS zich toch al lang gedistantieerd?
Ik zeg ook nergens dat we dat wel weten. Ik zeg dat ik me niet kan voorstellen dat de AVROTROS achter Joost blijft staan als het iets heel ernstigs betreft.quote:
Dit lijkt mij ook het meest waarschijnlijke scenarioquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef dolfg het volgende:
STEL, het volgende is gebeurd:
Als zij (De tv medewerker) na het optreden tijdens het teruglopen vanaf de bühne gevraagd heeft: wat vinden je ouders eigenlijk van je deelname, zijn ze trots op je?
En hij reageerde met: sterf tyfushoer, val dood met je kutopmerking.
Dan heb je al een flinke bedreiging te pakken.
Kun je aangifte doen. Maar in the heat of the moment is het wel te begrijpen.
en zelfs als hij dat niet heeft gedaan en toch eruit wordt gegooid dan zou AVROTROS ook geen ene reet doen, dus wat dat betreft maakt het ook niet zo heel veel uit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja structure and interpretation of computer pgrograms is een aanraderquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef ikbenrond het volgende:
Hebben jullie nog een goed boek gelezen
In de halve finale was het verschil tussen Nederland en Zwitserland 1 stem, in die zin zou dit iets kunnen zeggen over wat een dag aan speculatie over vermeende geweldpleging kan uitmaken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heel erg veel zegt dat eigenlijk ook niet, er staan al snel een paar honderd Nederlanders in de zaal
Ik dus ook niet..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat het heeel ernstig is, het wordt nu al afgezakt in de media.
Ja maar, dat hij het lied opdraagt aan zijn overleden ouders is vanaf het begin bekend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef dolfg het volgende:
Als zij (De tv medewerker) na het optreden tijdens het teruglopen vanaf de bühne gevraagd heeft: wat vinden je ouders eigenlijk van je deelname, zijn ze trots op je?
Joost spreekt toevallig vrij goed Engels (al laat hij graag lijken van niet) dus ik denk dat het "lost in translation"-gedeelte dan eerder bij die Zweedse zou liggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:55 schreef Andromache het volgende:
Wij Nederlanders zijn meestal niet zo vaardig in de nuances van het Engels die moedertaalsprekers wel beheersen. Dan heb je hier bovendien nog te maken met een Zweedse mevrouw die het dus voor een tweede keer moet vertalen in haar hoofd, plus Zweden zijn ook wat minder bot dan wij, en dan heb je al gauw de poppen aan het dansen bij 'val dood' of 'optiefen'.
Ik vertrouw Fredeeieke Leeflang trouwens voor geen cent met haar deugacties in de vijfde versnelling jegens bijvoorbeeld ON. Ze zou Joost het liefst eigenhandig terugtrekken, ben ik bang. Ruzie met Twan?
Ongetwijfeld, maar het gaat nu niet om Spanjaarden of Italianen. En Nederlanders hebben er een handje van om hun eigen taalvaardigheid in het Engels zwaar te ovetschatten terwijl het gemiddelde genomen vaak niet veel beter is dan Dunglish.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In plaats van 'wij Nederlanders' bedoel je neem ik aan 'wij mensen uit een land waar Engels niet de moedertaal is'? Want dat geldt uiteraard net zo goed (en vaak nog wel meer) voor, ik noem maar wat, Italianen of Spanjaarden.
Dat is natuurlijk zo. Maar als je aanneemt dat die bedreiging van een medewerker daadwerkelijk heeft plaatsgevonden zou ik niet zo snel de stelling durven verdedigen dat een verbod op het nog betreden van de venue evident disproportioneel is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We komen hier wederom op een zeer lastig terrein. Je kunt namelijk wel zeggen dat de maatstaf anders is en de bewijslast daarmee anders is maar dat neemt niet weg dat je ook rekening dient te houden met de gevolgen en gerechtvaardigde belangen voor de personen in kwestie, en dus ook Klein. We hebben dit eerder gezien met verschillende gevallen in de televisie industrie waarbij er soms uiteindelijk weinig aan de hand was en er op andere momenten zeer goede redenen waren iemand te ontslaan en zelfs vervolging in te stellen.
Ik vind het ook onfris als er nu druk op de Tros uitgeoefend wordt om hem terug te trekken. Of je vindt als organisatie dat je voldoende aanleiding hebt om hem te diskwalificeren of dat is niet het geval en hij doet mee. Er is zelfs iets voor te zeggen om het aan de autoriteiten te laten, aangezien die het beste in staat zijn dit binnen het wettelijke kader te beoordelen.
Er is hier zeker geen eenvoudige oplossing. Natuurlijk moet de organisatie de veiligheid van medewerkers beschermen. De vraag is dan alleen wel of het daarvoor noodzakelijk is hem nu te diskwalificeren of dat je andere maatregelen kunt nemen. Ook een ordemaatregel zoals je die noemt moet namelijk wel proportioneel zijn afgezet tegen ieders belangen. En dan kan op de achtergrond ook nog meespelen dat er ongetwijfeld allerlei voorwaarden verbonden zijn aan deelname en daar ook zo maar e.e.a. geregeld kan zijn in geval van incidenten.
Israël deed ook mee aan die semi hequote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:58 schreef Momo het volgende:
Je zal maar hebben dat de vermoedelijke winnaar van semi 2 niet laat meedoen met de finale vanwege woorden die heel erg meevielen...
Ik zou dat niet negatief opvatten eigenlijk als ik dat zou horen van de medewerkerquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef dolfg het volgende:
Technische gezien is dit helemaal geen bedreiging politie zal daar niks mee doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:48 schreef Vincent_student het volgende:
Nouja de nummer 2 danquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Israël deed ook mee aan die semi he
Zo werkt het niet. De politie doet onderzoek en het OM bepaalt of er vervolgd wordt ja/nee (ga maar uit van dat laatste). Daar zit niet echt een keuze of iets in.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:52 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Punt is wel dat het het Openbaar ministerie heeft gehaald. Die komt het bed echt niet uit voor een uitspraak als "dom mokkel". Dan is er echt iets aan de hand waarover iets in het strafwetboek staat.
Wees blij datje nog geslapen hebt.... Ik verheugde me na 4 uur slaap het nieuws te lezen, en me weer om te draaien... Inmiddels met een lamme duim van het verversen nog steeds niet omgedraaid om verder te pennen...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:51 schreef Flitskikker het volgende:
Tien uur slapen later, nog steeds geen duidelijkheid en televoting nog steeds uitgesteld?[/s], etc.
Mag ook wel een keertje zeg.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:59 schreef maily het volgende:
Hoor net dat er ontwikkelingen.zijn in Malmo
Zometeen op t radionieuws
Het is eerder dat Nederlanders te individualistisch zijn. Bij een ander land met een hoge collectivistische mentaliteit zou er veel meer druk komen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:55 schreef Andromache het volgende:
Wij Nederlanders zijn meestal niet zo vaardig in de nuances van het Engels die moedertaalsprekers wel beheersen. Dan heb je hier bovendien nog te maken met een Zweedse mevrouw die het dus voor een tweede keer moet vertalen in haar hoofd, plus Zweden zijn ook wat minder bot dan wij, en dan heb je al gauw de poppen aan het dansen bij 'val dood' of 'optiefen'.
Ik vertrouw Fredeeieke Leeflang trouwens voor geen cent met haar deugacties in de vijfde versnelling jegens bijvoorbeeld ON. Ze zou Joost het liefst eigenhandig terugtrekken, ben ik bang. Ruzie met Twan?
Heeft hij echt borderlinequote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind sowieso bedreiging wel een groot woord, dan moet je al gaan dreigen iemand thuis op te zoeken ofzo. Dat zie ik Joost toch niet zo gauw doen. Maar het is wel een jongen met een gecompliceerd mentaal profiel, dus misschien... hij heeft borderline, dan kan je ineens 180 graden omslaan.
Heel Nederland denkt vrij goed Engels te spreken. Maar er is een verschil tussen Engels spreken met een Nederlandse directheid en daadwerkelijk Engels spreken met een niet Nederlandse directheidquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Joost spreekt toevallig vrij goed Engels (al laat hij graag lijken van niet) dus ik denk dat het "lost in translation"-gedeelte dan eerder bij die Zweedse zou liggen.
Tja als hier iets ernstigs was gebeurd was gistermiddag al het volgende gebeurd, zeker bij zo’n publiek evenement als dit:quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:54 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Die boomers gebruiken 'millennial' ook te pas en te onpas hé.
Die zijn nu deels mid 30. Joost Klein zelf is al een generatie lager
750?! Jeetje mineetjequote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bart Chabot - Biografie Herman Brood. 750+ paginas genieten
Nederlanders spreken ook relatief erg goed Engels...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Heel Nederland denkt vrij goed Engels te spreken. Maar er is een verschil tussen Engels spreken met een Nederlandse directheid en daadwerkelijk Engels spreken met een niet Nederlandse directheid
Dit is wel echt iets anno 2024 dit gezever waar je schuldig bent tot het tegendeel is bewezen etc.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:58 schreef Momo het volgende:
Je zal maar hebben dat de vermoedelijke winnaar van semi 2 niet laat meedoen met de finale vanwege woorden die heel erg meevielen...
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Oh.
Dan is het dus gewoon een domme vergelijking
Jeetjequote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:59 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar het gaat nu niet om Spanjaarden of Italianen. En Nederlanders hebben er een handje van om hun eigen taalvaardigheid in het Engels zwaar te ovetschatten terwijl het gemiddelde genomen vaak niet veel beter is dan Dunglish.
Alleen Nederlanders maken Nederlanders belachelijk vanwege hun Engelse uitspraak. Internationaal staan wij zeer hoog.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Heel Nederland denkt vrij goed Engels te spreken. Maar er is een verschil tussen Engels spreken met een Nederlandse directheid en daadwerkelijk Engels spreken met een niet Nederlandse directheid
Senk joequote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nederlanders spreken ook relatief erg goed Engels...
Als Joost iemand van de productie een duw gegeven zou hebben, zou hij zeker uitgesloten worden. Maar zou de politie hem echt niet in hechtenis genomen hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja als hier iets ernstigs was gebeurd was gistermiddag al het volgende gebeurd, zeker bij zo’n publiek evenement als dit:
1. Er was aangifte gedaan bij de Zweedse politie
2. De politie was direct gekomen
3. De politie had Klein in voorlopige hechtenis genomen
Drop dead bitchquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik luister geen radio.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:59 schreef maily het volgende:
Het gaat mij niet om de uitspraak.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:02 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Alleen Nederlanders maken Nederlanders belachelijk vanwege hun Engelse uitspraak. Internationaal staan wij zeer hoog.
Radio? maily met alle respect lieve schat maar ik ben toch geen boomerquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:59 schreef maily het volgende:
Daar hebben ze in Zweden wel ervaring mee iig.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:03 schreef Document1 het volgende:
Kunnen we vanavond geen hologram sturen?
Klopt. Ergo dit is een hele grote zoemende mugquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Joost iemand van de productie een duw gegeven zou hebben, zou hij zeker uitgesloten worden. Maar zou de politie hem echt niet in hechtenis genomen hebben.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:03 schreef maily het volgende:
Dan za
[..]
Dan zal t zometeen hier wel te lezen zijn
We spreken heel goed Engels.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:02 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Alleen Nederlanders maken Nederlanders belachelijk vanwege hun Engelse uitspraak. Internationaal staan wij zeer hoog.
Het recht gaat toch echt uit van de onschuld presumptie. Ik wil niet zeggen dat er sowieso geen aanleiding zou kunnen zijn hem te diskwalificeren maar de bewijslast ligt dan wel bij de organisatie. Als er gerede twijfel of onvoldoende overtuigend bewijs is, zou het een salomonsoordeel worden en dan is het - hoe vervelend ook voor de medewerker - juridisch zuiver om van de onschuld uit te gaan en het verder aan de autoriteiten te laten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo. Maar als je aanneemt dat die bedreiging van een medewerker daadwerkelijk heeft plaatsgevonden zou ik niet zo snel de stelling durven verdedigen dat een verbod op het nog betreden van de venue evident disproportioneel is.
Je mag er als bedrijf volgens mij voor kiezen om je medewerker te beschermen in zo’n geval.
Je hoeft geen boomer te hebben om radio te luisteren! Dat kan ook op de computer, laptop, en zelfs op de radio!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:04 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Radio? maily met alle respect lieve schat maar ik heb toch geen boomer
Buiten de Engelssprekende landen komen we consistent als beste uit de busquote:
Ik heb ook geen boomerquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:04 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Radio? maily met alle respect lieve schat maar ik heb toch geen boomer
Ja en nee. Nederlands heeft heel veel modale partikels die niet te vertalen zijn in het Engels, maar die een zin in het Nederlands een totaal andere connotatie geven. Daarom klinken Nederlanders in het Engels vaak ook veel botter. Een Spanjaard of Italiaan heeft daar minder last van, want die gebruiken zelf geen/niet zo veel modale partikels.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In plaats van 'wij Nederlanders' bedoel je neem ik aan 'wij mensen uit een land waar Engels niet de moedertaal is'? Want dat geldt uiteraard net zo goed (en vaak nog wel meer) voor, ik noem maar wat, Italianen of Spanjaarden.
WTF BREAKINGquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb gehoord dat het mogelijk is dat er binnenkort meer duidelijkheid zou kunnen komen.
Van Joost klein vs Tupacquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:03 schreef Document1 het volgende:
Kunnen we vanavond geen hologram sturen?
Heel Nederland is niet Joost. Zoek maar eens een Engels interview met hem op, er zijn er genoeg gedaan de afgelopen maand. Af en toe zet hij opzettelijk een steenkolenengels-accent op, maar verder is het echt prima. Hij is ook opgevoed door het internet, zoals hij dat zelf zegt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Oud nieuws.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:05 schreef GeorgeM het volgende:
Tv medewerker zegt dat ze door Joost is bedreigd.
Wellicht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb gehoord dat het mogelijk is dat er binnenkort meer duidelijkheid zou kunnen komen.
Het ging in de zaal tussen Zwitserland en Nederland (1 stem verschil en daarna een gróót gat)? Dus Nederland winnen zou best kunnen lijkt mequote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Israël deed ook mee aan die semi he
Waarvan aktequote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Opgevoed door het internet, ja, dan zal hij wel heel goed Engels spreken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Heel Nederland is niet Joost. Zoek maar eens een Engels interview met hem op, er zijn er genoeg gedaan de afgelopen maand. Af en toe zet hij opzettelijk een steenkolenengels-accent op, maar verder is het echt prima. Hij is ook opgevoed door het internet, zoals hij dat zelf zegt.
Ik snap niet hoe dit een antwoord is op wat ik zei, maar primaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja als hier iets ernstigs was gebeurd was gistermiddag al het volgende gebeurd, zeker bij zo’n publiek evenement als dit:
1. Er was aangifte gedaan bij de Zweedse politie
2. De politie was direct gekomen
3. De politie had Klein in voorlopige hechtenis genomen
4. Er was een persmoment belegd met “we wachten het onderzoek af”
5. De politie had vannacht getuigen verhoord
6. De politie had ongeveer vanochtend een tweede persconferentie gegeven
7. De organisatie had een beslissing genomen
Wat nu gebeurd is een onvervalste shitshow
Ah, Portugees zit daar ook bomvol meequote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:05 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Ja en nee. Nederlands heeft heel veel modale partikels die niet te vertalen zijn in het Engels, maar die een zin in het Nederlands een totaal andere connotatie geven. Daarom klinken Nederlanders in het Engels vaak ook veel botter. Een Spanjaard of Italiaan heeft daar minder last van, want die gebruiken zelf geen/niet zo veel modale partikels.
Dat bedoel ik.quote:
Maar het is niet fysiekquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien kan ie de tekst veranderen naar Welkom in Europa waar ik iemand neersla europapa europapa enzulks.
quote:
Sowieso krijgen we hier ook prima les in Engels toch. Stond als puber ook alles te vertalen voor mijn moeder in Canada op vakantie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Heel Nederland is niet Joost. Zoek maar eens een Engels interview met hem op, er zijn er genoeg gedaan de afgelopen maand. Af en toe zet hij opzettelijk een steenkolenengels-accent op, maar verder is het echt prima. Hij is ook opgevoed door het internet, zoals hij dat zelf zegt.
Is dat al officieel?quote:
Dat zal Even tot Hier wel doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien kan ie de tekst veranderen naar Welkom in Europa waar ik iemand neersla europapa europapa enzulks.
Dat had ik ook niet verwacht. Dit is allemaal wel redelijk overdrevenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:08 schreef GeorgeM het volgende:
Ben wel blij dat het in ieder geval niets fysieks is.
Oh echt? Mijn vriend komt uit Brazilië en die beweert altijd van niet en dat Nederlands gewoon een rare taal is haha. Ik wist wel dat hij loog!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, Portugees zit daar ook bomvol mee
Hadden we wel snel duidelijkheid gehad, dit is ook niksquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:08 schreef GeorgeM het volgende:
Ben wel ‘blij’ dat het in ieder geval niets fysieks is.
Zou toch raar zijn, aangezien het niet om iets fysieks gaat..quote:
Ja, dat die Europapa gaan aanpassen kun je nu wel noteren jaquote:
Tijd waarin we leven he.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:10 schreef vencodark het volgende:
Dus voor mondelinge bedreigingen, die vast geen heel epistel waren, ga je alles rondom Joost op pauze zetten en de politie laten komen?
Hmmm…
We zijn wel in Wokistan hè?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:10 schreef vencodark het volgende:
Dus voor mondelinge bedreigingen, die vast geen heel epistel waren, ga je alles rondom Joost op pauze zetten en de politie laten komen?
Hmmm…
Ik zou nu nog lekker 4 uur slaap pakken dan. Dan is er hopelijk eindelijk duidelijkheid.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:00 schreef suzebol75 het volgende:
Wee
[..]
Wees blij datje nog geslapen hebt.... Ik verheugde me na 4 uur slaap het nieuws te lezen, en me weer om te draaien... Inmiddels met een lamme duim van het verversen nog steeds niet omgedraaid om verder te pennen...
De westerse wereld heeft tegenwoordig de ruggengraat van een soepstengel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:10 schreef vencodark het volgende:
Hmmm…
Dat ja. Ik kan er wel om lachen, net als zijn Duitsquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Mijn vriendin komt er vandaan, en afgelopen week was haar beste vriendin hier. Als ik ze onderling hoorde praten....het zit echt vol met woorden die eigenlijk niet echt iets betekenen, maar toch iets toevoegen aan de zinquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:09 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Oh echt? Mijn vriend komt uit Brazilië en die beweert altijd van niet en dat Nederlands gewoon een rare taal is haha. Ik wist wel dat hij loog!
Dat gaat echt HILARISCH worden. Weet ik nu al.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat die Europapa gaan aanpassen kun je nu wel noteren ja
Veel minder dan in het Nederlands. Modale partikels verdwijnen uit een taal wanneer deze door meer niet-native speakers gesproken wordt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:09 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Oh echt? Mijn vriend komt uit Brazilië en die beweert altijd van niet en dat Nederlands gewoon een rare taal is haha. Ik wist wel dat hij loog!
Hopelijk klopt dat, werd wel eens tijdquote:
Kleine lul en Glenda Batta hebben X al aangezwengeldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:11 schreef maily het volgende:
Het is nu wachten op berichten van BN-ers die ook weleens bedreigd zijn/iemand bedreigd hebben.
Zie niks staan over 11:15 ?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:13 schreef AmaryntheBun het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/songfes(...)n-op-persmoment.html
Eventueel.quote:
De Nederlandse journalisten ter plaatse, onder wie de verslaggevers van NU.nl, houden de ingang van het Clarion Hotel Malmö Live scherp in de gaten. Dit is het hotel waar zeventien delegaties van het Eurovisie Songfestival verblijven. Ook de Nederlandse delegatie en Joost Klein verblijven in dit hotel. Om 11.15 uur moet er een persmoment plaatsvinden.quote:
Om 11.15 uur moet er een persmoment plaatsvinden.quote:
Thanks ik keek naar het laatste bericht daar bovenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Om 11.15 uur moet er een persmoment plaatsvinden.
Onder de foto.
Vroeg me net nog af of je het nog een beetje vol weet te houden zo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:14 schreef Greys het volgende:
Ik neem al m'n TRUST THE PROCESS posts van de afgelopen weken hierbij terug. Ik trust helemaal nooit meer een process. Zeker niet de EBU processen.
Ik wel:quote:
quote:Ook de Nederlandse delegatie en Joost Klein verblijven in dit hotel. Om 11.15 uur moet er een persmoment plaatsvinden.
@Amaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:13 schreef AmaryntheBun het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/songfes(...)n-op-persmoment.html
Ja 13:30 volgende repetitiequote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:15 schreef Em31 het volgende:
Moet plaatsvinden, als in normaal zou Joost dan naar de arena moeten?
Dus je wordt anticess?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:14 schreef Greys het volgende:
Ik neem al m'n TRUST THE PROCESS posts van de afgelopen weken hierbij terug. Ik trust helemaal nooit meer een process. Zeker niet de EBU processen.
Heb jij nooit iemand uitgescholden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:16 schreef Mip1988 het volgende:
Anders sturen we Lil Kleine als vervanger, merkt niemand die paar letters verschil. Mogen ze em gelijk daar houden
Ohnee wacht die was ook niet zo lief
don't give up Greysquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:14 schreef Greys het volgende:
quote:'Kunnen nog geen scenario's uitsluiten'
De Zweedse politie onderzoekt de mogelijke bedreiging van een medewerker van het Eurovisie Songfestival. Dit is mogelijk het incident waardoor Joost Klein vrijdag niet mocht optreden bij de repetities van het Songfestival.
"Op dit moment kunnen we nog geen scenario's uitsluiten", zegt onze songfestivalverslaggever Lara Zevenberg. "Het is ook mogelijk dat iemand anders in de Nederlandse delegatie wordt verdacht."
Lijkt mij een heel goed idee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
ik doe even een persmoment op de wc dan lees ik het later wel
Ook in het geval van Joost gaat het niet om niks fysiekquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:18 schreef Mip1988 het volgende:
Jawe
[..]
Jawel, maar nooit mn vrouw mishandeld
Dan stop je met energie erin stoppen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:18 schreef Ama het volgende:
Ik begin deze soap serie wel een beetje zat te worden.
Ik vind het sowieso vreemd gaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:18 schreef Poepz0r het volgende:
Let op dalijk diskwalificeren ze hem en blijkt over paar weken dat de aangifte etc worden ingetrokken
Het is ook nog mogelijk dat iemand anders..quote:
Donnie Ronnie?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:19 schreef DeLuna het volgende:
"Op dit moment kunnen we nog geen scenario's uitsluiten", zegt onze songfestivalverslaggever Lara Zevenberg. "Het is ook mogelijk dat iemand anders in de Nederlandse delegatie wordt verdacht."
Wat
Dat laatste is pure speculatie van Lara?quote:
Nee dat schept helderheid.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:19 schreef DeLuna het volgende:
Wat
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:19 schreef DeLuna het volgende:
Wat
Geen idee?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat laatste is pure speculatie van Lara?
Bron?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:19 schreef KingRoland het volgende:
Permaban voor iedereen hier die fake news aan het verspreiden zijn zonder bron
Wat alleen relevant is voor een overheid en een juridisch strafrechttraject. Een privébedrijf als EBU kan diskwalificeren wat ze willen als ze bereid zijn de reputatieschade en civiele rechtszaken van gedupeerden voor lief te nemen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het recht gaat toch echt uit van de onschuld presumptie.
samengevat: enige wat we zeker kunnen vast stellen is dat we niks nieuws hebben kunnen vaststellen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:19 schreef DeLuna het volgende:
Wat
Dit is ook exact wat gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:18 schreef Poepz0r het volgende:
Let op dalijk diskwalificeren ze hem en blijkt over paar weken dat de aangifte etc worden ingetrokken
Dat gaat een leuke schadeclaim opleveren, komen ze alsnog in de rechtszaal terechtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:18 schreef Poepz0r het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |