Die hele periode voor de persconferentie is vaag, geen filmpjes van ‘m, niet op volgorde geloot/aanwezig. Daar zal iets gebeurd moeten zijn, misschien wilde hij niet gefilmd worden ofzo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:48 schreef TheVulture het volgende:
Het zal wel een flinke scheldpartij zijn, bij lichamelijk contact was de kogel allang door de kerk gegaan.
Ga ergens anders praten over hypothetische gevallen met een rij instructeur.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:48 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Waarom is dat niet ontopic? Mensen roepen dat EBU en zo zich aanstellen.
Waarom mag daar geen tegengas op worden gegeven?
Verder is alles wat hier gezegd wordt off-topic:
[..]
Als het iets heel ernstigs was dan snap ik niet waarom het allemaal zo lang moet duren..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:48 schreef Vincent_student het volgende:
Hij moet wel iets ernstigs gezegd hebben. Kan me niet voorstellen dat je voor iets als "Je moet je oren na laten kijken", tot aan "Drop dead bitch" de politie aan laat rukken. Dan heb je te maken met onbeleefdheid, geen bedreiging. Een uitspraak als "Ik weet in welk hotel je logeert", is wel een serieuze bedreiging. Dan kun je het wel shaken, denk ik.
Zou een partij willen dat we ons terugtrekken en een andere dat we in de wedstrijd blijven?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als het iets heel ernstigs was dan snap ik niet waarom het allemaal zo lang moet duren..
Het is dan ook geen dreigement, maar intimidatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat laatste kan ook gewoon een feit zijn, dat hoeft geen bedreiging te zijn
Het gaat erom dat als Joost iets fouts heeft gedaan hij daar de prijs voor moet betalen, net zoals iedereen. Dat mensen dat niet willen inzien, en met dingen als 'sneeuwvlokjes' komen, mag toch best tegen geageerd worden? Zo niet dan is dat censuur omdat men Joost kosten wat kost wil zien optreden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ga ergens anders praten over hypothetische gevallen met een rij instructeur.
Punt is wel dat het het Openbaar ministerie heeft gehaald. Die komt het bed echt niet uit voor een uitspraak als "dom mokkel". Dan is er echt iets aan de hand waarover iets in het strafwetboek staat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, dit dus. Als je kandidaat iemand bedreigt, dan trek je toch ZELF je kandidaat terug?
Het lijkt mij dus dat er een verschil in de lezingen zit tussen het verhaal van Joost en het verhaal van de medewerker ofzo.
Oh.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee want dit gaat niet eens over de kwestie of het waar is of niet.
Nee, alles na 'woordjes' heb je zelf uit de lucht gegrepen. Uiteraard om een bekend puntje te maken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:50 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat we inmiddels op het punt zijn gekomen dat het meest waarschijnlijke is dat Joost lelijk woordjes tegen een Zweedse millenial heeft gezegd en dat deze in tranen naar haar baasje is gegaan om te klagen?
En daarom laten ze het gierend uit de klauwen lopen door besluiteloosheid en onduidelijke communicatie met als resultaat allerlei aantijgingen van fysiek geweld in o.a. de Zweedse media? Nee, logisch.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:51 schreef dolfg het volgende:
Het is te zwaar om te negeren en te zwak om iemand eruit te gooien.
Denk ik.
Daarom duurt het zo lang.
Wel bizar idd. Dat uitstellen van die stemmen zal ze veel geld kosten. Dus dat doen ze niet zomaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:51 schreef Flitskikker het volgende:
Tien uur slapen later, nog steeds geen duidelijkheid en televoting nog steeds uitgesteld?
Je zou denken dat ze inmiddels wel alle partijen hebben gesproken, camerabeelden teruggekeken, eventuele excuses uitgewisseld, zwijggeld betaald, etc.
Heel goed mogelijk. Een flinke discussie is vaak tijdrovend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou een partij willen dat we ons terugtrekken en een andere dat we in de wedstrijd blijven?
We komen hier wederom op een zeer lastig terrein. Je kunt namelijk wel zeggen dat de maatstaf anders is en de bewijslast daarmee anders is maar dat neemt niet weg dat je ook rekening dient te houden met de gevolgen en gerechtvaardigde belangen voor de personen in kwestie, en dus ook Klein. We hebben dit eerder gezien met verschillende gevallen in de televisie industrie waarbij er soms uiteindelijk weinig aan de hand was en er op andere momenten zeer goede redenen waren iemand te ontslaan en zelfs vervolging in te stellen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja wacht even. We praten wel over een incident met een medewerker. Het beschermen daarvan is ook een rechtens te respecteren belang. (Nog veel sterker als er sprake zou zijn van een fysiek iets, maar laten we voor het scenario even uitgaan van een enkele mondelinge bedreiging). Het onderzoek is in volle gang. Het niet toelaten van Klein heeft het karakter van een ordemaatregel en niet van een punitieve sanctie. Dat doet ook een en ander met de bewijsmaatstaf natuurlijk.
Dingen als bewijs en zo heb je niet zoveel mee?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:52 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Het gaat erom dat als Joost iets fouts heeft gedaan hij daar de prijs voor moet betalen, net zoals iedereen. Dat mensen dat niet willen inzien, en met dingen als 'sneeuwvlokjes' komen, mag toch best tegen geageerd worden? Zo niet dan is dat censuur omdat men Joost kosten wat kost wil zien optreden.
Maar goed ik zal het niet hebben over hypothetische gevallen, maar ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt. Ik tolereer geen bedreigingen of fouten gedragingen van wie dan ook. Iedereen krijgt zijn straf en ook Joost.
Die boomers gebruiken 'millennial' ook te pas en te onpas hé.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:50 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat we inmiddels op het punt zijn gekomen dat het meest waarschijnlijke is dat Joost lelijk woordjes tegen een Zweedse millenial heeft gezegd en dat deze in tranen naar haar baasje is gegaan om te klagen?
Ik kan me niet voorstellen dat AVROTROS bij iets heel ernstigs achter Joost blijft staan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou een partij willen dat we ons terugtrekken en een andere dat we in de wedstrijd blijven?
Of je begrijpt het gewoon niet, dat is ook niet erg.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Oh.
Dan is het dus gewoon een domme vergelijking
Heel erg veel zegt dat eigenlijk ook niet, er staan al snel een paar honderd Nederlanders in de zaalquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:51 schreef grazz het volgende:
Weet even niet of deze was gepost, maar dit is de uitslag van de publiekspoll gisteravond na de juryshow
[ afbeelding ]
Ik vergeleek Joost niet met Mathijs.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:52 schreef vencodark het volgende:
Dit vergelijken met Matthijs is natuurlijk belachelijk en buiten proportioneel.
Mocht Joost inderdaad fysiek zijn geweest dan is diskwalificatie wel terecht. Maar is het te bewijzen?
Want van anderen blijf je af en is Joost gewoon een lul.
We weten toch niet wat hij heeft gezegd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat AVROTROS bij iets heel ernstigs achter Joost blijft staan.
Er zou niets fysieks zijn gebeurdquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:52 schreef vencodark het volgende:
Dit vergelijken met Matthijs is natuurlijk belachelijk en buiten proportioneel.
Mocht Joost inderdaad fysiek zijn geweest dan is diskwalificatie wel terecht. Maar is het te bewijzen?
Want van anderen blijf je af en is Joost gewoon een lul.
Nee, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat het heeel ernstig is, het wordt nu al afgezakt in de media.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat AVROTROS bij iets heel ernstigs achter Joost blijft staan.
In plaats van 'wij Nederlanders' bedoel je neem ik aan 'wij mensen uit een land waar Engels niet de moedertaal is'? Want dat geldt uiteraard net zo goed (en vaak nog wel meer) voor, ik noem maar wat, Italianen of Spanjaarden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:55 schreef Andromache het volgende:
Wij Nederlanders zijn meestal niet zo vaardig in de nuances van het Engels die moedertaalsprekers wel beheersen.
Bart Chabot - Biografie Herman Brood. 750+ paginas genietenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef ikbenrond het volgende:
Hebben jullie nog een goed boek gelezen
Ik vind sowieso bedreiging wel een groot woord, dan moet je al gaan dreigen iemand thuis op te zoeken ofzo. Dat zie ik Joost toch niet zo gauw doen. Maar het is wel een jongen met een gecompliceerd mentaal profiel, dus misschien... hij heeft borderline, dan kan je ineens 180 graden omslaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:47 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet inderdaad, maar je weet het nooit. Kan me tegelijkertijd ook niet voorstellen dat het heel ernstig is. Dan had de AVROTROS zich toch al lang gedistantieerd?
Ik zeg ook nergens dat we dat wel weten. Ik zeg dat ik me niet kan voorstellen dat de AVROTROS achter Joost blijft staan als het iets heel ernstigs betreft.quote:
Dit lijkt mij ook het meest waarschijnlijke scenarioquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef dolfg het volgende:
STEL, het volgende is gebeurd:
Als zij (De tv medewerker) na het optreden tijdens het teruglopen vanaf de bühne gevraagd heeft: wat vinden je ouders eigenlijk van je deelname, zijn ze trots op je?
En hij reageerde met: sterf tyfushoer, val dood met je kutopmerking.
Dan heb je al een flinke bedreiging te pakken.
Kun je aangifte doen. Maar in the heat of the moment is het wel te begrijpen.
en zelfs als hij dat niet heeft gedaan en toch eruit wordt gegooid dan zou AVROTROS ook geen ene reet doen, dus wat dat betreft maakt het ook niet zo heel veel uit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja structure and interpretation of computer pgrograms is een aanraderquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef ikbenrond het volgende:
Hebben jullie nog een goed boek gelezen
In de halve finale was het verschil tussen Nederland en Zwitserland 1 stem, in die zin zou dit iets kunnen zeggen over wat een dag aan speculatie over vermeende geweldpleging kan uitmaken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heel erg veel zegt dat eigenlijk ook niet, er staan al snel een paar honderd Nederlanders in de zaal
Ik dus ook niet..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat het heeel ernstig is, het wordt nu al afgezakt in de media.
Ja maar, dat hij het lied opdraagt aan zijn overleden ouders is vanaf het begin bekend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef dolfg het volgende:
STEL, het volgende is gebeurd:
Als zij (De tv medewerker) na het optreden tijdens het teruglopen vanaf de bühne gevraagd heeft: wat vinden je ouders eigenlijk van je deelname, zijn ze trots op je?
En hij reageerde met: sterf tyfushoer, val dood met je kutopmerking.
Dan heb je al een flinke bedreiging te pakken.
Kun je aangifte doen. Maar in the heat of the moment is het wel te begrijpen.
Joost spreekt toevallig vrij goed Engels (al laat hij graag lijken van niet) dus ik denk dat het "lost in translation"-gedeelte dan eerder bij die Zweedse zou liggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:55 schreef Andromache het volgende:
Wij Nederlanders zijn meestal niet zo vaardig in de nuances van het Engels die moedertaalsprekers wel beheersen. Dan heb je hier bovendien nog te maken met een Zweedse mevrouw die het dus voor een tweede keer moet vertalen in haar hoofd, plus Zweden zijn ook wat minder bot dan wij, en dan heb je al gauw de poppen aan het dansen bij 'val dood' of 'optiefen'.
Ik vertrouw Fredeeieke Leeflang trouwens voor geen cent met haar deugacties in de vijfde versnelling jegens bijvoorbeeld ON. Ze zou Joost het liefst eigenhandig terugtrekken, ben ik bang. Ruzie met Twan?
Ongetwijfeld, maar het gaat nu niet om Spanjaarden of Italianen. En Nederlanders hebben er een handje van om hun eigen taalvaardigheid in het Engels zwaar te ovetschatten terwijl het gemiddelde genomen vaak niet veel beter is dan Dunglish.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In plaats van 'wij Nederlanders' bedoel je neem ik aan 'wij mensen uit een land waar Engels niet de moedertaal is'? Want dat geldt uiteraard net zo goed (en vaak nog wel meer) voor, ik noem maar wat, Italianen of Spanjaarden.
Dat is natuurlijk zo. Maar als je aanneemt dat die bedreiging van een medewerker daadwerkelijk heeft plaatsgevonden zou ik niet zo snel de stelling durven verdedigen dat een verbod op het nog betreden van de venue evident disproportioneel is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We komen hier wederom op een zeer lastig terrein. Je kunt namelijk wel zeggen dat de maatstaf anders is en de bewijslast daarmee anders is maar dat neemt niet weg dat je ook rekening dient te houden met de gevolgen en gerechtvaardigde belangen voor de personen in kwestie, en dus ook Klein. We hebben dit eerder gezien met verschillende gevallen in de televisie industrie waarbij er soms uiteindelijk weinig aan de hand was en er op andere momenten zeer goede redenen waren iemand te ontslaan en zelfs vervolging in te stellen.
Ik vind het ook onfris als er nu druk op de Tros uitgeoefend wordt om hem terug te trekken. Of je vindt als organisatie dat je voldoende aanleiding hebt om hem te diskwalificeren of dat is niet het geval en hij doet mee. Er is zelfs iets voor te zeggen om het aan de autoriteiten te laten, aangezien die het beste in staat zijn dit binnen het wettelijke kader te beoordelen.
Er is hier zeker geen eenvoudige oplossing. Natuurlijk moet de organisatie de veiligheid van medewerkers beschermen. De vraag is dan alleen wel of het daarvoor noodzakelijk is hem nu te diskwalificeren of dat je andere maatregelen kunt nemen. Ook een ordemaatregel zoals je die noemt moet namelijk wel proportioneel zijn afgezet tegen ieders belangen. En dan kan op de achtergrond ook nog meespelen dat er ongetwijfeld allerlei voorwaarden verbonden zijn aan deelname en daar ook zo maar e.e.a. geregeld kan zijn in geval van incidenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |