abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:02:43 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213494789
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:52 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Vraag me af of dat ‘willen’ voor Elbert Dijkgraaf ook zo’n rol speelt. Het plichtsbesef van SGP’ers is niet te onderschatten.
Dat was wat betreft zijn huwelijk ook geen bezwaar dus dat zal wel meevallen. Het voordeel van Dijkgraaf is wel dat als hij ziek is, Erik van Muiswinkel moeiteloos voor hem in kan vallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213494841
quote:

[..]
Vraag me af of dat ‘willen’ voor Elbert Dijkgraaf ook zo’n rol speelt. Het plichtsbesef van SGP’ers is niet te onderschatten.
Ik weet niet of en hoe hij veranderd is na zijn Kamerlidmaatschap, hij is in elk geval gescheiden en hertrouwd, vooral dat laatste is not done binnen de SGP kerken. Maar als hij nog steeds zo zwaar tilt aan de zondagsrust en de bijbehorende kerkgang als hij in elk geval beleed toen hij nog bij de SGP in de fractie zat, dan is het feit dat een premier praktisch elke zondag aan het werk is voor hem waarschijnlijk wel echt een probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:10:26 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213494866
Maar zijn er nooit SGP'ers op zondag aan het werk in essentiele beroepen zoals de zorg of de nutsbedrijven?
pi_213494886
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:10 schreef Hexagon het volgende:
Maar zijn er nooit SGP'ers op zondag aan het werk in essentiele beroepen zoals de zorg of de nutsbedrijven?
Jawel, zeker in de zorg. Maar dat is allereerst een essentieel beroep waarin je voor mensen zorgt (dat deed Jezus ook expliciet op de sabbat), maar vooral: het is te combineren met minstens 1 keer naar de kerk gaan. Volledig de kerkgang overslaan, en dat niet 1 zondag maar waarschijnlijk bijna alle zondagen, is voor de mensen uit de SGP hoek die ik ken echt totaal geen optie. De kerkgang is het belangrijkste moment van de week.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:13:51 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213494902
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, zeker in de zorg. Maar dat is allereerst een essentieel beroep waarin je voor mensen zorgt (dat deed Jezus ook expliciet op de sabbat), maar vooral: het is te combineren met minstens 1 keer naar de kerk gaan. Volledig de kerkgang overslaan, en dat niet 1 zondag maar waarschijnlijk bijna alle zondagen, is voor de mensen uit de SGP hoek die ik ken echt totaal geen optie. De kerkgang is het belangrijkste moment van de week.
Nouja lijkt me dat premier ook wel een essentieel beroep is.

En eerdere premiers ook gewoon op zondag naar de kerk gingen
pi_213494918
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja lijkt me dat premier ook wel een essentieel beroep is.

En eerdere premiers ook gewoon op zondag naar de kerk gingen
Nee, iemand als Balkenende klaagde juist (ik dacht in een interview in Visie destijds) dat hij zelden meer een kerk van binnen zag. Rutte ging ook bijna nooit meer naar zijn kerk.

Het zou voor mij ook echt dé reden zijn om het niet te willen, trouwens.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:16:03 #57
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213494933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:10 schreef Hexagon het volgende:
Zijn ook best veel boeren toch? Melken of maaien ze dan niet op zondag? Soms moet je wel lijkt me. Er is vast een of andere uitzondering voor, daar zijn de christenen altijd goed in, selectiviteit van regels.
Antifa
pi_213494956
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Zijn ook best veel boeren toch? Melken of maaien ze dan niet op zondag? Soms moet je wel lijkt me. Er is vast een of andere uitzondering voor, daar zijn de christenen altijd goed in, selectiviteit van regels.
Essentiële beroepen mogen inderdaad. Zo werkt mijn vrouw ook op zondag. Maar dat is wat anders dan jarenlang waarschijnlijk helemaal niet of misschien 5 keer per jaar naar de kerk kunnen.

Kerken met veel boeren kerken trouwens vaak 's middags om 14u.

Het gaat er ook niet om dat je niet mag werken om naar de zondag, maar dat naar de kerk gaan het allerliefste en allerbelangrijkste is wat je doet en dat je dat niet wilt en kunt missen.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:18:13 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213494970
Ik denk dat het ook wel een keuze is van dingen willen loslaten. Met 4 vicepremiers kan hij denk ik wel zeggen: "Je hebt me bijna de hele week, maar zondagochtend zit ik in de kerk!"
pi_213494982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Die creativiteit is er zeker. Maar je moet er in die strenge gemeenschappen echt niet te simpel over denken. Wat er kan en geaccepteerd wordt is echt zeer beperkt.
pi_213494996
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:11 schreef nostra het volgende:
Ik ga nog steeds voor Elbers, moet-ie alleen wel weg willen bij zijn Indiase vriendjes waar-ie ineens wel alles kan en mag. EW-vriendje, dus signatuur moet oké zijn, uitstekend leiderschap, neutraal, autoriteit en verbinder.
Elbers gaat geen grote internationale carriere opgeven voor een premierschap bij deze partijen. Hij is binnenkort ook nog eens voorzitter van de IATA.
pi_213495006
quote:

[..]
Maar staat het liberale van de VVD niet te ver af van het SGP gedachtegoed ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_213495011
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die creativiteit is er zeker. Maar je moet er in die strenge gemeenschappen echt niet te simpel over denken. Wat er kan en geaccepteerd wordt is echt zeer beperkt.
Het gaat niet om 'geaccepteerd worden', het gaat om zelf willen. Ik zou in geen enkel geval een baan aannemen waarbij ik niet meer minstens 1 keer per zondag naar de kerk kan. Ook niet in het landsbelang. En zo ken ik de SGPers ook. Die mensen willen graag naar de kerk, ze gaan niet omdat ze moeten.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:22:53 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213495027
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:21 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
De VVD is liberaal als in economische laissez-faire, niet als in 'vrijheid blijheid'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:25:24 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213495054
Ik denk dat het verre van onoverkomelijk is om Elbert zijn wekelijkse kerkgang te gunnen.

Bij een Balkenende is het ook deels een keuze van hemzelf om er geen tijd voor vrij te maken. Het is denk ik ook een kwestie van niet even een moment per week iets loslaten.
pi_213495064
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het verre van onoverkomelijk is om Elbert zijn wekelijkse kerkgang te gunnen.

Bij een Balkenende is het ook deels een keuze van hemzelf om er geen tijd voor vrij te maken. Het is denk ik ook een kwestie van niet even een moment per week iets loslaten.
Als je ziet hoeveel Rutte ook in het weekend (of vaak: juist in het weekend) in het buitenland zit, denk ik dat dat dus niet mee valt. Moet hij Agema als eerste vice dan naar de Europese Raad sturen?
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:26:42 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213495071
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:25 schreef Hexagon het volgende:

En?
Rutte geeft een dag per week maatschappijleer aan een middelbare school
pi_213495073
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 07:29 schreef Hanca het volgende:
Lang artikel van het AD over de nieuwe premier met veel namen: https://www.ad.nl/politie(...)van-pieter~a5c03aae/

Kamp wil niet
Vonhof zou te weinig ervaring hebben
Remkes wil niet
Van der Staaij wil niet
Dijkgraaf wil 'liever niet'
De Krom wil niet
Hillen gaat het niet doen
Pastors is nog niet gebeld

Schippers, Teeven en Putters weigeren te reageren.
Het AD dat weer rond gaat bellen en namen online knikkert :D Ze hebben wel lef, zo na het vorige namendebacle
pi_213495121
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En?
Rutte geeft een dag per week maatschappijleer aan een middelbare school
Dat doet hij een paar uur in de week (stuk of 3) als gastdocent zonder lesbevoegdheid, er is dan ook een bevoegde leraar aanwezig. Dat maakt ook dat hij het vaak genoeg kan laten vallen, omdat er al een invaller klaar staat.
pi_213495157
quote:

[..]
De liberale flank van de VVD bestaat vrijwel niet meer. Het is vooral een rechtsconservatieve partij geworden. Daarnaast maakt het ze steeds minder uit wat waar is, maar gaat het ze vooral om wat als waar voelt. En dat laatste kan natuurlijk binnen christelijke kringen ook wel op aardig wat waardering rekenen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:33:59 #71
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213495175
Ik vraag me af of Balkenende dat niet stiekem een lekker excuus vond. Vrouw en kids naar de kerk en hijzelf 'stukken doornemen voor de ministerraad maandag' terwijl de tv stond op rondjesrijdende racewagens op RTL Duitsland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:35:40 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213495198
Mja qua leefstijl zijn VVD'ers toch echt in niks te vergelijken met SGP'ers.
pi_213495200
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:32 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
De liberale flank van de VVD bestaat vrijwel niet meer. Het is vooral een rechtsconservatieve partij geworden. Daarnaast maakt het ze steeds minder uit wat waar is, maar gaat het ze vooral om wat als waar voelt. En dat laatste kan natuurlijk binnen christelijke kringen ook wel op aardig wat waardering rekenen.
Ik doelde meer op zaken als de zondagsopeningen, medisch etische zaken.

Kan me voorstellen dat deze meneer niet de baan gaat aannemen puur als uitvoerder. Hij zal er toch wel iets van zijn eigen - SGP - ambities terug willen zien ?
pi_213495217
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat deze meneer niet de baan gaat aannemen puur als uitvoerder. Hij zal er toch wel iets van zijn eigen - SGP - ambities terug willen zien ?
Ja, snap ik, maar ik heb niet het idee dat ze daar bij de VVD grote problemen mee hebben.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:37:33 #75
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213495221
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:32 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Is het natuurlijk altijd geweest. De VVD is juist progressief-liberaler dan ooit. In principe was de PvdA de voortzetting van de liberale VDB. VVD scheidde zich daarvan af omdat men dat te progressief vond. Vergeet ook niet dat de VVD goeddeels tegen het homohuwelijk en abortus was tot diep in de jaren 90. De verandering kwam eigenlijk na 9/11 en Fortuyn toen men ter rechterzijde het beeld probeerde te scheppen dat de slinksen de moslims hadden binnengelaten en zo onze vrijzinnig-liberale waarden werden afgepakt. Precies de waarden dus die juist in wetten tot uitdrukking konden komen wegens een korststondige perioden van linkse meerderheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:39:58 #76
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213495258
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Is het natuurlijk altijd geweest. De VVD is juist progressief-liberaler dan ooit. In principe was de PvdA de voortzetting van de liberale VDB. VVD scheidde zich daarvan af omdat men dat te progressief vond. Vergeet ook niet dat de VVD goeddeels tegen het homohuwelijk en abortus was tot diep in de jaren 90. De verandering kwam eigenlijk na 9/11 en Fortuyn toen men ter rechterzijde het beeld probeerde te scheppen dat de slinksen de moslims hadden binnengelaten en zo onze vrijzinnig-liberale waarden werden afgepakt.
Mag ik je aan Molly Geertsema herinneren? Een VVDer die al lang voor het mode werd zich voor homo rechten inzette?
pi_213495274
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Is het natuurlijk altijd geweest. De VVD is juist progressief-liberaler dan ooit. In principe was de PvdA de voortzetting van de liberale VDB. VVD scheidde zich daarvan af omdat men dat te progressief vond. Vergeet ook niet dat de VVD goeddeels tegen het homohuwelijk en abortus was tot diep in de jaren 90. De verandering kwam eigenlijk na 9/11 en Fortuyn toen men ter rechterzijde het beeld probeerde te scheppen dat de slinksen de moslims hadden binnengelaten en zo onze vrijzinnig-liberale waarden werden afgepakt.
In mijn beleving was de VVD een partij met twee duidelijke flanken: een rechtsconservatieve en een liberale. Die liberale flank is volgens mij vrijwel verdwenen de laatste jaren. Een politicus als Weisglas zou zich bijvoorbeeld volgens mij totaal niet meer thuisvoelen bij de VVD van nu.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:42:39 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213495284
Ik ben persoonlijk bij een 1 mei viering uit de tent gegooid omdat ik een paar vrienden zoende.
pi_213495298
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:41 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
In mijn beleving was de VVD een partij met twee duidelijke flanken: een rechtsconservatieve en een liberale. Die liberale flank is volgens mij vrijwel verdwenen de laatste jaren. Een politicus als Weisglas zou zich bijvoorbeeld volgens mij totaal niet meer thuisvoelen bij de VVD van nu.
Waarin verschilt Van der Burg, de nr 5 van de lijst, dan zo met Weisglas? Volgens mij is dat juist één van de meest progressief-liberale kamerleden die de VVD ooit gehad heeft.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:45:15 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213495316
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mag ik je aan Molly Geertsema herinneren? Een VVDer die al lang voor het mode werd zich voor homo rechten inzette?
Zeker, Geertsema was overigens sowieso een goed politicus en er zijn absoluut VVD'ers geweest die zich voor homorechten hebben ingezet en voor abortus geldt datzelfde, maar de VVD is altijd wel de meest terughoudende van alle niet-confessionele partijen geweest omtrent dat soort zaken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213495339
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarin verschilt Van der Burg, de nr 5 van de lijst, dan zo met Weisglas? Volgens mij is dat juist één van de meest progressief-liberale kamerleden die de VVD ooit gehad heeft.
Die zie ik samen met Van der Wal als de laatste restjes gezond verstand inderdaad.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:50:40 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213495372
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nouja er is geen mandaat gegeven voor SGP-beleid. Dus hij zou zich dan toch moeten schikken als een soort burgemeester van Nederland.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:53:15 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213495402
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:41 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
De VVD gaat meestal wel op de bagagedrager mee in de liberalere zaken maar maakt er meestal niet echt een punt van. Dus als er stilstand moet zijn om de SGP met iets mee te krijgen, dan kan het wel een tijdje in de ijskast.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:53:47 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213495409
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zeker, Geertsema was overigens sowieso een goed politicus en er zijn absoluut VVD'ers geweest die zich voor homorechten hebben ingezet en voor abortus geldt datzelfde, maar de VVD is altijd wel de meest terughoudende van alle niet-confessionele partijen geweest omtrent dat soort zaken.
Wetsvoorstel dat Abortus legaliseerde werd door VVD en PvdA ingediend
Opheffing bordeel verbod kwam van de VVD
Zaken als abortus, homorechten, euthanasie en drugs is NL lang gidsland geweest en zonder de VVD was dat zeker niet mogelijk geweest want zonder hadden de niet confessionele partijen geen meerderheid gehad
  vrijdag 10 mei 2024 @ 11:01:21 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213495494
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wetsvoorstel dat Abortus legaliseerde werd door VVD en PvdA ingediend
Opheffing bordeel verbod kwam van de VVD
Zaken als abortus, homorechten, euthanasie en drugs is NL lang gidsland geweest en zonder de VVD was dat zeker niet mogelijk geweest want zonder hadden de niet confessionele partijen geen meerderheid gehad
Van euthanasie is de VVD naar mijn weten altijd wel voorstander geweest. Bij de overige thema's zijn ze er in ieder geval niet voor gaan liggen maar ze stonden ook niet vooraan op de barricade.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 10 mei 2024 @ 11:03:12 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213495517
De abortuswet is wel een VVD ding geweest. Hoewel een complexe relatie.

In eerste instantie werd hun eigen wet nog door hun eigen senaatsfractie afgeschoten.

Maar in kabinet van Agt II hebben ze de huidige abortuswet echt doorgeduwd waarbij het CDA moest slikken.
pi_213495527
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De VVD gaat meestal wel op de bagagedrager mee in de liberalere zaken maar maakt er meestal niet echt een punt van. Dus als er stilstand moet zijn om de SGP met iets mee te krijgen, dan kan het wel een tijdje in de ijskast.
En de medisch ethische kwesties zullen in een coalitie met vooral NSC, maar ook BBB en PVV, toch sowieso in de ijskast belanden. Ik zie daarin geen belemmering, denk niet dat een SGPer beleid zal moeten uitvoeren waar hij principieel op tegen is als hij minister van dit kabinet wordt.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 11:07:52 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213495558
Overigens hebben we in Rutte 4 in totaal 29 bewindslieden (20 ministers en 9 staatssecretarissen) ben benieuwd hoeveel er daarvan over gaan blijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213495594
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:07 schreef -XOR- het volgende:
Overigens hebben we in Rutte 4 in totaal 29 bewindslieden (20 ministers en 9 staatssecretarissen) ben benieuwd hoeveel er daarvan over gaan blijven.
Het zit meestal rond de 25 en als je bedenkt dat de 4 partijen allemaal wel wat willen leveren en het ook nog het idee was om mensen van buiten te halen, zul je niet snel met minder bewindspersonen toe kunnen.

Al blijft het ook een raadsel waar PVV meer dan 4 bewindspersonen vandaan gaat halen.
pi_213495617
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kappeyne van de Coppello was ook lid van de VVD, maar niet altijd heel enthousiast.

quote:
Zag in 1981 af van een kandidatuur voor de Tweede Kamer vanwege de bezwaren die haar partij had tegen het verlenen van het kiesrecht aan buitenlanders in Nederland bij de gemeenteraadsverkiezingen.
https://www.parlement.com(...)eyne_van_de_coppello
  vrijdag 10 mei 2024 @ 11:11:48 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213495618
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zit meestal rond de 25 en als je bedenkt dat de 4 partijen allemaal wel wat willen leveren en het ook nog het idee was om mensen van buiten te halen, zul je niet snel met minder bewindspersonen toe kunnen.
PVV kan sowieso weinig leveren en BBB neem ik aan ook niet al teveel dus ik kan me voorstellen dat een enigszins snoeien daarin als een bezuiniging wordt opgevoerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213495634
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PVV kan sowieso weinig leveren en BBB neem ik aan ook niet al teveel dus ik kan me voorstellen dat een enigszins snoeien daarin als een bezuiniging wordt opgevoerd.
BBB heeft voor haar grootte denk ik genoeg kandidaten, mensen uit LTO en andere boerenbestuursorganisaties of mensen die namens de boeren in de waterschapsbesturen hebben gezeten. Dat de PVV niet veel meer dan 4 mensen kan leveren blijft een probleem, VVD zal denk ik namelijk geen genoegen nemen met minder dan 6-8 bewindspersonen (D66 heeft er nu 9).
  vrijdag 10 mei 2024 @ 11:20:54 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213495698
Sowieso tijdens Rutte I bleek dat zo weinig bewindspersonen nauwelijks te doen was. Een soort van goedkoop is duurkoop oplossing.
pi_213495749
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:20 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso tijdens Rutte I bleek dat zo weinig bewindspersonen nauwelijks te doen was. Een soort van goedkoop is duurkoop oplossing.
Maar nu ga je er van uit dat ze in Den Haag niet twee keer dezelfde fout maken, dat lijkt me wat optimistisch.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 11:32:12 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213495814
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar nu ga je er van uit dat ze in Den Haag niet twee keer dezelfde fout maken, dat lijkt me wat optimistisch.
Het was toen een statement dat meer in die tijdsgeest paste en wensdenken bleek. Iets dat ook een eventueel paars kabinet had willen proberen.

Ik denk niet dat je er nu nog enige indruk mee kan maken. En ik denk dat weinig van die potentiele bestuurders zin hebben om zich om zoiets hun werk extra moeilijk te maken. En als er baantjes te verdelen zijn is dat altijd fijn.
pi_213495827
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja er is geen mandaat gegeven voor SGP-beleid. Dus hij zou zich dan toch moeten schikken als een soort burgemeester van Nederland.
Tja, maar welk politiek zwaargewicht gaat zich lenen voor enkel uitvoerder ?

Kan je beter een project manager inhuren......
pi_213495839
quote:

[..]
Dat “liberale” is blijkbaar ook geen bezwaar om met extreemrechts samen te werken in een kabinet. Dan lukt het met de bevindelijk gereformeerden ook wel.
pi_213495846
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Elbers gaat geen grote internationale carriere opgeven voor een premierschap bij deze partijen. Hij is binnenkort ook nog eens voorzitter van de IATA.
Temeer omdat de VVD bij de val van Rutte 4 heeft aangetoond dat ze het ze geen bal interesseert of een kabinet lang blijft zitten of niet. Neem iemand als Ernst Kuipers, iemand met kennis van zaken die z'n baan als bestuursvoorzitter van het Erasmus MC opzegde om minister te worden en vervolgens viel het kabinet na anderhalf jaar vanwege de populistische leugens over nareizigers. Een succesvol figuur als Elbers denkt wel drie keer na voordat hij in de slangenkuil van de Nederlandse politiek stapt, al helemaal met de samenstelling van ongeleide projectielen die de aankomende potentiële regering lijkt te gaan hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2024 11:36:31 ]
  vrijdag 10 mei 2024 @ 11:37:08 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213495857
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:33 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Tja, maar welk politiek zwaargewicht gaat zich lenen voor enkel uitvoerder ?

Kan je beter een project manager inhuren......
Nouja de SGP maakt zich natuurlijk ook hard voor dingen die niet zover van de mainstream afstaan.

Ik verwacht dat hij wel begrijpt dat er voor een algehele zondagssluiting in heel Nederland geen draagvlak gaat zijn. Maar dat er voldoende ruimte is om meer op te komen voor christenen in nood in Verweggistan .
pi_213495896
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja de SGP maakt zich natuurlijk ook hard voor dingen die niet zover van de mainstream afstaan.

Ik verwacht dat hij wel begrijpt dat er voor een algehele zondagssluiting in heel Nederland geen draagvlak gaat zijn. Maar dat er voldoende ruimt is om op te komen voor christenen in nood in Verweggistan .
Wie het ook moge zijn, de spoeling gaat dun zijn.

Overigens, als het deze SGP meneer zou kunnen worden. Hij is momenteel nog wel informateur toch ? Gaat dat wel samen ? Kandidaat minister president en tegelijkertijd informateur ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')