Letland en Finlandquote:Op donderdag 9 mei 2024 23:57 schreef NailQueen het volgende:
Oke mensen wie krijgt de gevaarlijke tweede startpositie en wie gaat er afsluiten?
Niet verkeerd.quote:
Kom zaterdag naar de gay bar van Harderwijk. Dat is 30 minuutjes rijden en daar is het hartstikke gezellig!quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:57 schreef Guanabana het volgende:
Ik twijfel nu serieus of ik wel ga kijken zaterdag.
quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:57 schreef Guanabana het volgende:
Ik twijfel nu serieus of ik wel ga kijken zaterdag.
Ik zal wel mega dramaqueenen nu hoor, I know, maar ik heb gewoon geen zin om mezelf al die spanning en frustratie aan te doen met de puntentelling.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:58 schreef Em31 het volgende:
Wat een fucking domper, moeten we ons daar ineens zorgen om maken tot zaterdag.
Dus daarom maar als tweede als het even kanquote:Op donderdag 9 mei 2024 23:59 schreef Cyan9 het volgende:
Het maakt ook echt niks uit waar je Israël gaat neerzetten in de running order, de politieke stem komt toch wel.
Tot aan de puntentelling kijken en dan even wat anders gaan doen .quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
[..]
Ik zal wel mega dramaqueenen nu hoor, I know, maar ik heb gewoon geen zin om mezelf al die spanning en frustratie aan te doen met de puntentelling.
(En de inzendingen hoef ik niet per se nog eens te zien zaterdag).
Dan kijk het de volgende dag wel terug als het goed afloopt.
Gewoon vergeten op te nemen in de running order.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:00 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Dus daarom maar als tweede als het even kan
Nee, tot de bekendmaking van de publiekstemmen kijken en dan even wat anders doenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:01 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Tot aan de puntentelling kijken en dan even wat anders gaan doen .
Dat is ergens midden in de nacht, het wordt steeds later joh.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:01 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Jawel!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
[..]
Ik zal wel mega dramaqueenen nu hoor, I know, maar ik heb gewoon geen zin om mezelf al die spanning en frustratie aan te doen met de puntentelling.
(En de inzendingen hoef ik niet per se nog eens te zien zaterdag).
Dan kijk het de volgende dag wel terug als het goed afloopt.
edit: oh jij had het niet over Israel![]()
Als ieder land zo gaat stemmenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:01 schreef Strani het volgende:
Zijn de kansen van Israël zo omhoog geschoten door de fout van de RAI?
Ja, ruim 5 keer zo veel stemmen als de nummer 2 is zorgwekkend, zelfs als het Italië is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:01 schreef Strani het volgende:
Ik vind de puntentelling het leukste deel van het ESF, maar op het moment zelf eigenlijk nietquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:01 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel, ja, dit is met heel weinig toch een gigantische bak informatie die plots vrijkomt natuurlijk en het rekensommetje is daarna niet zo moeilijk te makenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:01 schreef Strani het volgende:
Ik gok dat er iets niet helemaal klopt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:04 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik las dat dit nog veel hoger is dan bij Oekraïne in 2022, hoe dan??
Oekraine was schijnbaar 25% in Italie in 2022.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:04 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat was de halve finale ook?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Oekraine was schijnbaar 25% in Italie in 2022.
In Italië kijkt geen hond naar de semi’s, dus dan kan het snel gaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:04 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat is ook een choice inderdaadquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:01 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Gewoon vergeten op te nemen in de running order.
Dat inderdaad. Zelfs de finale is veel minder populair dan San Remo. Dus redelijk makkelijk te beïnvloeden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Italië kijkt geen hond naar de semi’s, dus dan kan het snel gaan.
Ik kom net binnen en heb geen idee waar het over gaat, dus ik maak me helemaal geen zorgen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:06 schreef Cyan9 het volgende:
Ik maak me niet meteen heel erg zorgen, maar wel een beetje.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:07 schreef Momo het volgende:
Ben bang dat het wel meer mensen tactisch gaan stemmen nu. Wie wordt het gezicht voor de niet Israël stem?
Echt? Ik vind het altijd het stomste als alles dan bekend wordt gemaakt aan puntenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vind de puntentelling het leukste deel van het ESF, maar op het moment zelf eigenlijk niet
Loreen en Kalush werden ook als 8ste genoemd.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:07 schreef grazz het volgende:
Hmm. Zowel Kroatië als Zwitserland werden als 8e genoemd. Semi-winnaars?
Italië stemt vooral nietquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Italië stemt toch altijd tactisch en juist niet op een winnaar?
De positie van Zwitserland is al bekend. Neutraal.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:07 schreef Momo het volgende:
Ben bang dat het wel meer mensen tactisch gaan stemmen nu. Wie wordt het gezicht voor de niet Israël stem?
Denk eerder Bambie Thug uit Ierland, want die post veel op social media over alle burgerdoden in Gaza.quote:
Oh ik vind het heel erg leukquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:07 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het altijd het stomste als alles dan bekend wordt gemaakt aan punten
Je hebt maar een paar duizend mensen met SIM kaarten nodig om een statement te maken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:08 schreef Koen66 het volgende:
gezien de steeds sterkere Pro-Palestina bias in Europa vind ik dit toch apart
Ja bedankt Italië, voor de chaos de komende dagen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:07 schreef Momo het volgende:
Voor mij in ieder geval wel. Oekraïne was al een twijfelgeval, maar dit zou echt de deur dichtdoen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:08 schreef chufi het volgende:
Mocht Israel winnen dan is dat gelijk het einde van ESF
EBU heeft ongeveer dezelfde regels als Europadekking bij veel reisverkzeringen. Europa of grenzend aan de Middellandse Zee en je bent okayquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:02 schreef chufi het volgende:
Israel is toch een uitgenodigd non- Europees land ... die uitnodiging kunnen ze natuurlijk een keer verscheuren ..
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja bedankt Italië, voor de chaos de komende dagen.
"Beste RAI-kijker: Op welk land zouden jullie het liefst een kernbom werpen? De resultaten worden vanavond bekend gemaakt tijdens Eurovisie!"quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:08 schreef Em31 het volgende:
Dat wij met een Nederlands nummer in Italië tweede worden is wel top
Tof! Ja 2019 snap ik welquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh ik vind het heel erg leuk
Kijk ook regelmatig puntentellingen terug van bijvoorbeeld 2019 of vorig jaar of 2021.![]()
Hardste roepers != grootste groepquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:08 schreef Koen66 het volgende:
gezien de steeds sterkere Pro-Palestina bias in Europa vind ik dit toch apart
Ja dat ook, maar die worden aangevallen .... net als Palestina , maar die doen niet mee ..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:09 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Voor mij in ieder geval wel. Oekraïne was al een twijfelgeval, maar dit zou echt de deur dichtdoen.
Sowieso drama, je krijgt straks juryleden die Israël 26ste gaan zetten of juist eerste....quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja bedankt Italië, voor de chaos de komende dagen.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:10 schreef Strani het volgende:
[..]
"Beste RAI-kijker: Op welk land zouden jullie het liefst een kernbom werpen? De resultaten worden vanavond bekend gemaakt tijdens Eurovisie!"
echt een faal dit hoor, zelfs dit kun je vooraf al voorspellenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Loreen en Kalush werden ook als 8ste genoemd.
Ik hou echt van de puntentelling.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:07 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het altijd het stomste als alles dan bekend wordt gemaakt aan punten
Ik denk dat het meer is dat alleen Pro-Israël nu een stem heeft, Palestina doet immers niet mee.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hardste roepers != grootste groep
Mensen zijn echt klaar met die harde roepers, en dat zien we nu.
heeft Azerbaidjan ook Europadekking?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:09 schreef H_T het volgende:
[..]
EBU heeft ongeveer dezelfde regels als Europadekking bij veel reisverkzeringen. Europa of grenzend aan de Middellandse Zee en je bent okay
Crown the Witch!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk eerder Bambie Thug uit Ierland, want die post veel op social media over alle burgerdoden in Gaza.
Well Done Bakuquote:
Mogelijk had Nederland er meerquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:08 schreef Strani het volgende:
1.8 miljoen kijkers voor één van de halve finales vorig jaar, in Italië.
Godzijdankquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer is dat alleen Pro-Israël nu een stem heeft, Palestina doet immers niet mee.
Levend terug in Kopenhagen, wat een feest was dit. Echt een topavond gehad, al stond ik bij een aantal vrij luidruchtige wapperende Israëliërs die alleen maar met die vlag hebben staan zwaaien 3 uur langquote:
En hoe was de sfeer in de zaal tijdens Israël?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Levend terug in Kopenhagen, wat een feest was dit. Echt een topavond gehad, al stond ik bij een aantal vrij luidruchtige wapperende Israëliërs die alleen maar met die vlag hebben staan zwaaien 3 uur lang
Het dak ging er af bij Joost, geen idee hoe het is overgekomen op tv.
Precies zoquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:14 schreef TheVulture het volgende:
Dat wordt wel een enorme shitstorm jaquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:09 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Voor mij in ieder geval wel. Oekraïne was al een twijfelgeval, maar dit zou echt de deur dichtdoen.
De halve finale met Nederland erin had vorig jaar 2,158 miljoen kijkers op NPO1. De andere halve finale haalde de top 100 niet, met 1,194 miljoen kijkers op plek 100 (dus minder dan dat)quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:08 schreef Strani het volgende:
1.8 miljoen kijkers voor één van de halve finales vorig jaar, in Italië.
Viel me mee, weinig boegeroep, maar die gasten voor me overstemmen ook echt allesquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:15 schreef Strani het volgende:
[..]
En hoe was de sfeer in de zaal tijdens Israël?
Ook zo, hele zaal brulde meequote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Levend terug in Kopenhagen, wat een feest was dit. Echt een topavond gehad, al stond ik bij een aantal vrij luidruchtige wapperende Israëliërs die alleen maar met die vlag hebben staan zwaaien 3 uur lang
Makkelijke meezingerquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:15 schreef NailQueen het volgende:
Volgens mij werd Spanje ook goed ontvangen. Dat kan wel eens een verrassing worden in de televote
Omdat Eurovision een EBU feestje is, niet een Europa feestje. Wat je hier zegt is op z'n zachts gezegd belachelijk.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:16 schreef chufi het volgende:
Maar waarom doet Israel al jaren mee ... Volgens mij is het een soort Europees schuldgevoel van de 2e WO... en daar teren ze dus al meer dan 75 jaar op .. En omdat ze verder nergens vriendjes hebben .. oh ja de VS nog
Israël doet in brede zin meer mee met Europa dan Azië, niet in de laatste plaats doordat ze van oudsher vrij intens gehaat worden door verschillende landen daaromheen. Vanuit daar is gegroeid dat Israël bijvoorbeeld in sport eigenlijk altijd meedraait met Europa, dus van daaruit is het logisch dat ze ook gebruikmaken van de mogelijkheid om mee te doen met het ESF.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:16 schreef chufi het volgende:
Maar waarom doet Israel al jaren mee ... Volgens mij is het een soort Europees schuldgevoel van de 2e WO... en daar teren ze dus al meer dan 75 jaar op .. En omdat ze verder nergens vriendjes hebben .. oh ja de VS nog
EBU is Europian ...quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat Eurovision een EBU feestje is, niet een Europa feestje. Wat je hier zegt is op z'n zachts gezegd belachelijk.
Heerlâkquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Turkije deed eerst ook mee.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat Eurovision een EBU feestje is, niet een Europa feestje. Wat je hier zegt is op z'n zachts gezegd belachelijk.
Israel is lid van de EBU, net als Marokko. Geen rare dingen, geen complotten, het is gewoon wat het is.quote:
Je hoeft niet in Europa te liggen om lid te zijn van de EBU. Marokko heeft meegedaan in 1980, Kazachstan doet mee aan het Junior ESF. Qua cultuur ligt Israël dichter bij Europa dan bij landen in hun buurt als Irak en Syrië. Bij het voetbal mag Israël ook meedoen aan het EKquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:16 schreef chufi het volgende:
Turkije is Europa, toch wel een klein stukjequote:
Ja in sport en andere dingen ook.. Maar laat ze zelf eens hun rotzooi op order brengen ... en met hun omgeving om weten te gaan .. Je weet waar je woont , dus probeer er iets van te maken ..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:18 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Israël doet in brede zin meer mee met Europa dan Azië, niet in de laatste plaats doordat ze van oudsher vrij intens gehaat worden door verschillende landen daaromheen. Vanuit daar is gegroeid dat Israël bijvoorbeeld in sport eigenlijk altijd meedraait met Europa, dus van daaruit is het logisch dat ze ook gebruikmaken van de mogelijkheid om mee te doen met het ESF.
Irak zou mee mogen doen? Dat is nieuws voor mijquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:20 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is het gebied waaruit landen sowieso mee mogen doen met het ESF zonder extra uitnodigingen!
Ieniminie hoorquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Turkije is Europa, toch wel een klein stukjemaar EBU heeft ook leden buiten Europa natuurlijk
Moeten we serieus nog een Eurovisie voor dummies uitleggen?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:16 schreef chufi het volgende:
Die zijn geen EBU-lid, toch? Maar zouden dat in principe wel kunnen worden, liggen dus wel in het Europese uitzendingsgebied!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:22 schreef H_T het volgende:
[..]
Irak zou mee mogen doen? Dat is nieuws voor mij
Beetje verkapte kaart wel als je over landen praatquote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:20 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is het gebied waaruit landen sowieso mee mogen doen met het ESF zonder extra uitnodigingen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |