+ Voltalaan, Oudeschootquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:40 schreef peterc het volgende:
[..]
CCF 44923 Hanso Mollstraat 4 Sneek loopt ook nog, tot op heden keurig
Ik denk dat de jaartallen in de pitch niet kloppen voor de vervroegde aflossingen van projecten. APOC Leasing VI zou tot maart 2026 lopen en wordt volgens de pitch juni 2024 afgelost. APOC Leasing VII komt uit februari dit jaar en zou ook juni 2024 vervroegd worden afgelost.quote:
Dit betreft de 'voorverkoop', bedoeld om de livegang t.z.t. een flinke boost te geven.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:08 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik denk dat de jaartallen in de pitch niet kloppen voor de vervroegde aflossingen van projecten. APOC Leasing VI zou tot maart 2026 lopen en wordt volgens de pitch juni 2024 afgelost. APOC Leasing VII komt uit februari dit jaar en zou ook juni 2024 vervroegd worden afgelost.
Overigens gaat die maar langzaam vol, 16% in de eerste 6,5 uur. Dat is voor APOC begrippen erg weinig
Klopt, maar de vorige projecten liepen in de 'voorverkoop' vol. Vorige project na ongeveer 24 uur. Dat is deze keer wel echt anders, maar ik doe ook gewoon ruim meequote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dit betreft de 'voorverkoop', bedoeld om de livegang t.z.t. een flinke boost te geven.
Ik ga trouwens gewoon weer meedoen, de rente is wat hoger geworden, de looptijd wat langer en de rest van het verhaal kan ik inmiddels wel dromen![]()
Ik schat dat ik bij bijna de helft van eerdere pitches heb meegedaan. Maar had hier nog niks over gehoord.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:08 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik denk dat de jaartallen in de pitch niet kloppen voor de vervroegde aflossingen van projecten. APOC Leasing VI zou tot maart 2026 lopen en wordt volgens de pitch juni 2024 afgelost. APOC Leasing VII komt uit februari dit jaar en zou ook juni 2024 vervroegd worden afgelost.
Overigens gaat die maar langzaam vol, 16% in de eerste 6,5 uur. Dat is voor APOC begrippen erg weinig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals, dit zijn geen nieuwe ontwikkelingen, speelt al jaren.
Ik zou een basisinleg kunnen doen, maar dan zit ik nog weer voor 3 jaar vast aan GVE... Ik weet niet of ik dat wel wil.
Had ze best wel vaak mee gepakt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:44 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Ik schat dat ik bij bijna de helft van eerdere pitches heb meegedaan. Maar had hier nog niks over gehoord.
Volgens mij is de link (heel) beperkt verstrekt. Bedankt voor de link!
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:24 schreef InVestEerder het volgende:
We hebben het in de afgelopen jaren al heel vaak over deze club gehad. Volgens mij zijn er nooit problemen geweest, en dus lijken alle signalen op groen te staan voor ons.
Maar ik heb toch altijd enige terughoudendheid gehad. Kennelijk kunnen ze dit geld niet krijgen van hun grote geldschieters. En als die jongens het niet meer willen doen, wil ik het dan nog wel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het idee dat ze gewoon bewust de opties open laten, bankje hier, bankje daar, maar ook nog weer even crowdfunders meenemen. En gezien de tak van sport kan ik dat begrijpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals, dit zijn geen nieuwe ontwikkelingen, speelt al jaren.
Ik zou een basisinleg kunnen doen, maar dan zit ik nog weer voor 3 jaar vast aan GVE... Ik weet niet of ik dat wel wil.
Op zich vind ik de pitch fijner en beter afgebakend dan de part out projecten. Maar ik vind de vervroegde aflossingsopties nog wel iets om even onder de aandacht te brengen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eerst de quote 500 blijkbaarquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:40 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Had ze best wel vaak mee gepakt.
Vandaar mogelijk dat linkje.
Met mijn eigen 15 deelnames vonden ze mij niet interessant genoeg![]()
Ik denk dat de lagere goden in de hiėrarchie binnenkort ook nog wel een linkje bezorgd krijgen want de 21% die er nu staat is idd ver beneden de verwachting.Pecunia non olet![]()
Wat ik bij de nieuwe APOC mis (maar misschien kijk ik niet goed) de gebruikelijke garantiestelling door de Holding boven de project BV.Pecunia non olet![]()
Had minder dan 15 deelname. Waarop de selectie wordt gemaakt??????????quote:Op zondag 12 mei 2024 01:14 schreef obligataire het volgende:
[..]
Eerst de quote 500 blijkbaar
Met mijn eigen 15 deelnames vonden ze mij niet interessant genoeg![]()
Ik denk dat de lagere goden in de hiėrarchie binnenkort ook nog wel een linkje bezorgd krijgen want de 21% die er nu staat is idd ver beneden de verwachting.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
Die was er bij het vorige project ook niet.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:44 schreef obligataire het volgende:
Wat ik bij de nieuwe APOC mis (maar misschien kijk ik niet goed) de gebruikelijke garantiestelling door de Holding boven de project BV.![]()
Ik heb slechts 3 APOCjes in m'n portefeuille en totaal bedrag daarin is minder dan 1k!! (Zoals eerder geschreven ben ik altijd wat achterdochtig geweest bij dit ogenschijnlijke prima bedrijf. De praktijk heeft inmiddels mijn ongelijk bewezen.)quote:Op zondag 12 mei 2024 08:37 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Had minder dan 15 deelname. Waarop de selectie wordt gemaakt??????????
Van een 'Quote 500 selectieprocedure' is hier dus beslist geen sprake geweest, Obli![]()
Mijn vermoeden is eerder dat ze dit linkje hebben gestuurd naar de mensen die eigenlijk niet of nauwelijks meer investeren, terwijl zij dat jaren geleden absoluut wél deden.![]()
Nee, ik heb hem ook gekregen en zit in sowieso de 5 laatstequote:Op zondag 12 mei 2024 09:56 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik heb slechts 3 APOCjes in m'n portefeuille en totaal bedrag daarin is minder dan 1k!! (Zoals eerder geschreven ben ik altijd wat achterdochtig geweest bij dit ogenschijnlijke prima bedrijf. De praktijk heeft inmiddels mijn ongelijk bewezen.)
Van een 'Quote 500 selectieprocedure' is hier dus beslist geen sprake geweest, Obli![]()
Mijn vermoeden is eerder dat ze dit linkje hebben gestuurd naar de mensen die eigenlijk niet of nauwelijks meer investeren, terwijl zij dat jaren geleden absoluut wél deden.![]()
Ik heb in 20 projecten geinvesteerd met voor mijn doen flinke bedragen gemiddeld. Ik heb geen linkje gekregen en al ruim een jaar niet meeer geinvesteerd bij GvE.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:56 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik hVan een 'Quote 500 selectieprocedure' is hier dus beslist geen sprake geweest, Obliquote:Op zondag 12 mei 2024 09:56 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik heb slechts 3 APOCjes in m'n portefeuille en totaal bedrag daarin is minder dan 1k!! (Zoals eerder geschreven ben ik altijd wat achterdochtig geweest bij dit ogenschijnlijke prima bedrijf. De praktijk heeft inmiddels mijn ongelijk bewezen.)
Mijn vermoeden is eerder dat ze dit linkje hebben gestuurd naar de mensen die eigenlijk niet of nauwelijks meer investeren, terwijl zij dat jaren geleden absoluut wél deden.
De vorige keer kreeg ik ook geen linkje.![]()
Vastgoed Eindhoven II en Karls zitten nu wel bij de komende betaling, maar vastgoed Eindhoven I nog steeds niet…quote:Op donderdag 9 mei 2024 09:40 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Veel projecten die niet betaald hebben bij de laatste GvE uitbetaling. Wellicht een foutje, maar 0 communicatie hierover door GvE. Ook niet bij de updates op de website![]()
En L**v*nada zit er ook weer niet bij, en geen woord in de updates. Blijkbaar ligt het bootje weer stil.![]()
Nieuwe Collin met link, gaat vanmiddag 14:00 live
De Giraffe Holding B.V.
¤ 90.000 | 8,5% rente | 60 maandenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 13 mei 2024 09:39 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
De Giraffe Holding B.V.
¤ 90.000 | 8,5% rente | 60 maandenDit wordt mijn derde. De eerste is al afgelost, de tweede loopt nog (goed).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet![]()
Uit de pitch "Daarnaast wordt de bestaande huidige lening via Collin Crowdfund geherfinancierd."quote:Op maandag 13 mei 2024 10:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dit wordt mijn derde. De eerste is al afgelost, de tweede loopt nog (goed).
Zelf zit ik ook in die bestaande lening, wat voor mij ook reden is om deze nieuwe mee te nemen.
[ Bericht 4% gewijzigd door Soulfreak op 13-05-2024 10:48:47 ]![]()
Of de persoon bij GVE die de betalingen normaal in de gaten houdt en corrigeerd is lekker aan boord bij een cruise...quote:Op zondag 12 mei 2024 16:30 schreef lykkefund het volgende:
En L**v*nada zit er ook weer niet bij, en geen woord in de updates. Blijkbaar ligt het bootje weer stil.
Aangezien er meerdere dingen zijn die even niet lekker lopen.![]()
Ja die uit 2023 (#44783). Ik maak dus op dat ze deze lening 2 jaar te vroeg gaan herfinancieren en dus 6 maanden boeterente gaan betalen aan ons?quote:Op maandag 13 mei 2024 10:39 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Uit de pitch "Daarnaast wordt de bestaande huidige lening via Collin Crowdfund geherfinancierd."
Zelf zit ik ook in die bestaande lening, wat voor mij ook reden is om deze nieuwe mee te nemen.![]()
quote:Op maandag 13 mei 2024 09:39 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
De Giraffe Holding B.V.
¤ 90.000 | 8,5% rente | 60 maandenDat is dus een lening zonder (echte) zekerheden. Die gingen we toch niet meer doen ? Of is deze anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zekerheden zijn zeer belangrijk, maar niet het enige criterium m.i. Zekerheden kunnen ook een schijnveiligheid opleveren.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:28 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Dat is dus een lening zonder (echte) zekerheden. Die gingen we toch niet meer doen ? Of is deze anders.
Kijk maar naar onze vriend de failliete Haitsma en zijn voortijdig gesloopte huisje.
Deze mensen hebben een goed trackrecord, zitten sowieso in een kansrijke business en tekenen ook privé mee. In combinatie met een redelijke rente (helaas direct, dat wel) vind ik hem wel de moeite.Pecunia non olet![]()
Er zijn genoeg funders hier die voor De Giraffe graag hun nek uitsteken !quote:Op maandag 13 mei 2024 11:28 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Dat is dus een lening zonder (echte) zekerheden. Die gingen we toch niet meer doen ? Of is deze anders.![]()
Mee eens. Basis meegenomen.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zekerheden zijn zeer belangrijk, maar niet het enige criterium m.i. Zekerheden kunnen ook een schijnveiligheid opleveren.
Kijk maar naar onze vriend de failliete Haitsma en zijn voortijdig gesloopte huisje.
Deze mensen hebben een goed trackrecord, zitten sowieso in een kansrijke business en tekenen ook privé mee. In combinatie met een redelijke rente (helaas direct, dat wel) vind ik hem wel de moeite.![]()
Dat wordt dan voor mij bij Collin de 3e vervroegde aflossing met 6 maanden boete rente deze maand. En bij HCN komt Excite hotels er nog aan met een herfincanciering. Als dat ook nog deze maand gebeurt wordt dat een lekker hoog bedrag aan rente inkomsten deze maand.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:09 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ja die uit 2023 (#44783). Ik maak dus op dat ze deze lening 2 jaar te vroeg gaan herfinancieren en dus 6 maanden boeterente gaan betalen aan ons?![]()
Zekerheden zijn gelijk aan de vorige lening, misschien nog iets beter omdat er nu een 3e persoon is die een borgstelling afgeeft.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:28 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Dat is dus een lening zonder (echte) zekerheden. Die gingen we toch niet meer doen ? Of is deze anders.
En resultaten uit het verleden zij natuurlijk geen garanties, maar spelen wel zeker mee bij dit soort dingen.![]()
Serieus het 3e project op rij via GvE waarbij de definitieve aflossing niet plaatsvindt. In tegenstelling tot eerder heb ik echt het idee dat ze de grip totaal kwijt zijn daar. Ik was al gestopt met investeren via GvE en dat gaat ook niet meer veranderen heb ik zojuist besloten.quote:Update project 26732 | Transformatie monumentaal pand Tilburg
Het is ondernemers nog niet gelukt om het pand voor de aflostermijn over te dragen en daarmee de lening af te lossen. Er is momenteel een verkoopcontract ondertekend door partijen waarbij overdracht gaat plaatsvinden na goedkeuring gemeente van de omgevingsvergunning. Omdat het pand een monument betreft zijn de tijdslijnen hiervoor langer dan normaal. We zijn momenteel de voorwaarden aan het invullen om deze lening met 6 maanden te verlengen. We houden u verder op de hoogte.
Ook de hele manier van communiceren van GvE hangt mij de keel uit. Nooit iets duidelijk of concreet. Zelf maar even op zoek gegaan en gevonden dat de vergunning op 9 april aangevraagd is en waarschijnlijk 30 mei behandeld wordt. Simpele en duidelijke informatie, die kan je er toch ook gewoon bij zetten? En dan een bericht als dit, 1 dag voor aflopen van de lening. Deze informatie hadden ze 1,5 maand terug toch ook al?
[ Bericht 9% gewijzigd door GereDathan op 13-05-2024 16:18:08 ]![]()
Is ook nog een project tegen 6,25% rente. Ik zou het wel normaal vinden, als deze rente voor de verlenging wordt aangepast naar een, voor dit moment, normale rente.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Serieus het 3e project op rij via GvE waarbij de definitieve aflossing niet plaatsvindt. In tegenstelling tot eerder heb ik echt het idee dat ze de grip totaal kwijt zijn daar. Ik was al gestopt met investeren via GvE en dat gaat ook niet meer veranderen heb ik zojuist besloten.
Ook de hele manier van communiceren van GvE hangt mij de keel uit. Nooit iets duidelijk of concreet. Zelf maar even op zoek gegaan en gevonden dat de vergunning op 9 april aangevraagd is en waarschijnlijk 30 mei behandeld wordt. Simpele en duidelijke informatie, die kan je er toch ook gewoon bij zetten? En dan een bericht als dit, 1 dag voor aflopen van de lening. Deze informatie hadden ze 1,5 maand terug toch ook al?![]()
Dat mogen we inderdaad op zijn minst hopen.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Is ook nog een project tegen 6,25% rente. Ik zou het wel normaal vinden, als deze rente voor de verlenging wordt aangepast naar een, voor dit moment, normale rente.![]()
Ik heb geen idee wat een normale rente is op dit moment, maar ik zit sowieso niet op een verlenging te wachten.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Is ook nog een project tegen 6,25% rente. Ik zou het wel normaal vinden, als deze rente voor de verlenging wordt aangepast naar een, voor dit moment, normale rente.![]()
Dat is (helaas) bij de meeste platformen het geval, ze zouden die info ruim van te voren moeten hebben (er staat in bijna alle av en/of ovk een tijd genoemd). In het verleden bij verschillende platformen wel naar gevraagd, kreeg steeds naar mijn idee ontwijkende antwoorden en ik heb nooit een ja of nee gekregen op de vraag of ze het zelf wel ruim op tijd wisten. Wel een keer de reactie gehad (ik meen bij sig) dat de geldnemer zich gedurende de tijd nog kon bedeken en dat ze het dus om die reden niet communiceerden (ging dan specifiek over verzoek/melding van vervroegde aflossing).quote:Op maandag 13 mei 2024 16:07 schreef GereDathan het volgende:
En dan een bericht als dit, 1 dag voor aflopen van de lening. Deze informatie hadden ze 1,5 maand terug toch ook al?![]()
Bij dit project was verkoop ook helemaal niet het uitgangspunt. Ze zouden gaan transformeren en hiervoor in een tweede tranche extra geld ophalen. Dat ze nu met vergunning willen verkopen is hun keuze. Wat mij betreft zijn ze vaak veel te makkelijk met een verlenging. Ze moeten gewoon herfinancieren met een nieuwe lening met passende voorwaarden.
In dit geval zou ik overigens een rente van 8,5-9% reėel achten.![]()
Dit gebeurt toch ook wel regelmatig bij CCF, eind vorige week nog. Project waarbij de (volledige) aflossing niet op geplande datum heeft plaatsgevonden en Collin nu pas onderhandelt met leningnemer over herfinanciering.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:07 schreef GereDathan het volgende:
Serieus het 3e project op rij via GvE waarbij de definitieve aflossing niet plaatsvindt.
Zou misschien wel goed zijn voor de platforms om 3 maanden voor de einddatum met een grote slotsom alvast in contact te treden met leningnemer om even te polsen wat de status is, aangezien niet iedereen even verantwoordelijk is.![]()
Dit staat in de pitch. Geen idee of dit er eerder ook in stond:quote:Op maandag 13 mei 2024 17:54 schreef Bobby100 het volgende:
Bij dit project was verkoop ook helemaal niet het uitgangspunt. Ze zouden gaan transformeren en hiervoor in een tweede tranche extra geld ophalen. Dat ze nu met vergunning willen verkopen is hun keuze. Wat mij betreft zijn ze vaak veel te makkelijk met een verlenging. Ze moeten gewoon herfinancieren met een nieuwe lening met passende voorwaarden.
In dit geval zou ik overigens een rente van 8,5-9% reėel achten.Ik denk alleen niet dat de woningen los verkocht zijn. Ik kom nergens een advertentie tegen op bv funda.quote:Na realisatie van de verbouwing zullen de luxe en duurzame woningen los worden verkocht. Mocht deze tweede tranche om wat voor reden niet lukken, dan hebben we altijd nog de mogelijkheid om overwaarde uit één van onze andere panden te halen om de kosten van de verbouwing te financieren.
Aanpassing van de rente naar 8,5-9% lijkt me ook reeel.
[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 13-05-2024 18:57:19 ]![]()
Nog meer vertraging bij einde looptijd. Nu bij WvjG:quote:Onlangs heeft u een verlengingsverzoek ontvangen voor project Julianalaan Harderwijk. Via een stemming is een akkoord gegeven op een gedeeltelijke verlenging van het project. Een deel zou eind april afgelost worden. Inmiddels laat de aflossing al even op zich wachten.
Aangezien dit niet volgens de afspraak was, hebben wij hier dagelijks contact over gehouden met de ondernemer. De vertraging ligt bij de herfinancierders van het pand. Dit proces blijkt langer te duren dan vooraf gedacht. Inmiddels is de schatting dat er nog 2 weken nodig zijn om het proces af te ronden.
Het spijt ons u te moeten meedelen dat de aflossing dus nog even op zich laat wachten. De planning is nu om de aflossing aan het einde van deze maand aan u uit te betalen (uiteraard met rente over de extra maand).
Over het nog openstaande deel van de financiering is inmiddels ook een gesprek gaande over een eventuele herfinanciering. Hoewel hier nog geen concrete afspraken over gemaakt zijn, is de verwachting dat ook dat deel binnen 2-3 weken afgelost zal worden.![]()
Ik ken het project verder niet, maar als er een leuke overwaarde op zit, wat maakt het dan uit dat het allemaal wat langer duurt? De rente tikt lekker door en de aflossing komt vast wel een keer. Bij transformatieprojecten weet je dat dit risico bestaat. Zelfs in een goede markt moet er maar net iemand langs komen die het hok wil hebben. Zeker als het een monumentaal pand is.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat een normale rente is op dit moment, maar ik zit sowieso niet op een verlenging te wachten.Pecunia non olet![]()
De actuele waarde wordt niet gegeven. De rente is vrij laag. Het investeringsbedrag kan onder veel betere omstandigheden weggezet worden.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik ken het project verder niet, maar als er een leuke overwaarde op zit, wat maakt het dan uit dat het allemaal wat langer duurt? De rente tikt lekker door en de aflossing komt vast wel een keer.![]()
Dit zal nog wel eens vaker voorkomen, een transformatie project is geen obligatie met vaste aflosdatum.....quote:Op maandag 13 mei 2024 19:44 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De actuele waarde wordt niet gegeven. De rente is vrij laag. Het investeringsbedrag kan onder veel betere omstandigheden weggezet worden.Pecunia non olet![]()
Ik zit niet in dit project, maar het lijkt er hier wel op dat er gesproken wordt tussen platform en ondernemer en dat de investeerders hiervan op de hoogte gehouden worden en via stemming hun mening geven. Dat de uitkomst dan een vertraging in de orde van enkele weken oplevert is prima en onderdeel van het risico/onzekerheid bij crowdfunding wat mij betreft.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Nog meer vertraging bij einde looptijd. Nu bij WvjG:
[..]![]()
Ook bij de 3 appartementen van Saksen van CRE is vertraging ontstaan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:26 schreef plesner het volgende:
Ook bij de 3 appartementen van Saksen van CRE is vertraging ontstaan:Het blijven niet te vertrouwen personen. In februari mededeling is bijna verkocht en er wordt op korte termijn afgelost en zo niet wordt een korte overbrugging afgesloten om af te lossen. Immers verlenging was niet meer toegestaan stond in verlengingsovereenkomst. Nu weer na drie maanden verkoop is bijna afgerond en het is waarschijnlijk kwestie van weken en er wordt rente betaald tot aflossing. Dus toch een niet toegestane verlenging en ook weer een zonder verhoging van rente en verkoop is niet zeker en dan zal de koper het wellicht ook moeten financieren dus maanden uitstel is zeker reėel. Hoezo verlenging is niet meer toegestaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het project niet, de lening wel.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:07 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dit zal nog wel eens vaker voorkomen, een transformatie project is geen obligatie met vaste aflosdatum.....![]()
De Heenvlietstraat vandaag verhoogd meegenomen![]()
Het hele plaatje ziet er wat mij betreft prima uit, het te financieren pand heeft LTV > 100% op basis van waarde verhuurd, maar met 2e hypotheek i.c.m. overwaarde eigen woning en overig vastgoed, en het goede inkomen van de mensen, lijkt me de kans op problemen heel onwaarschijnlijk.Pecunia non olet![]()
Hier ook meegenomen, maar niet verhoogd, ook nog wat liquide houden voor mijn verhuizing volgende maand.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:44 schreef obligataire het volgende:
Het hele plaatje ziet er wat mij betreft prima uit, het te financieren pand heeft LTV > 100% op basis van waarde verhuurd, maar met 2e hypotheek i.c.m. overwaarde eigen woning en overig vastgoed, en het goede inkomen van de mensen, lijkt me de kans op problemen heel onwaarschijnlijk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Verstandig, anders moet je die dozen en meubels zelf sjouwenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Hier ook meegenomen, maar niet verhoogd, ook nog wat liquide houden voor mijn verhuizing volgende maand.
Pecunia non olet![]()
Ik heb hem ook ruim meegenomen. Had hem wel sneller vol verwacht.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:44 schreef obligataire het volgende:
Het hele plaatje ziet er wat mij betreft prima uit, het te financieren pand heeft LTV > 100% op basis van waarde verhuurd, maar met 2e hypotheek i.c.m. overwaarde eigen woning en overig vastgoed, en het goede inkomen van de mensen, lijkt me de kans op problemen heel onwaarschijnlijk.
Nog 5% voor de liefhebber.![]()
Ja, ik had me even vergist in dat je weliswaar geld krijgt voor je huis, maar dat er een heel aantal poppetjes al graag vóór de passeerdatum wat centjes wil zien.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Verstandig, anders moet je die dozen en meubels zelf sjouwen
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Zojuist ook de Apoc mailing ontvangen van GVE. Geen inleg van mij, ze mogen een mooi trackrecord hebben maar de zekerheden zijn natuurlijk volstrekt niet te beoordelen. Een half procentje minder voor het CCF Heenvlietstraat project neem ik dan ook graag voor lief.![]()
Nieuwe CCF:
SPT Transport
¤ 150.000 | 9,0% rente | 60 maanden
Aanschaf speciale vuilniswagen; inschrijving met 200k overwaarde op huis; lineaire aflossing. Lijkt me niet onaardig![]()
Faillissement project ccf. Afwachten of zekerheden enigszins dekkend zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zorg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPT Transport
https://www.collincrowdfund.nl/spt-transport/
3e hypotheek woonhuis ouders. Linkje is welkom![]()
Het "direct inschrijven" linkje van SPT:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:42 schreef FrenkDeTank het volgende:
Zorg.Daarom hebben wij beslag gelegd op het (verhuurd) onroerend goed dat gefinancierd is door derden. Hierdoor hopen wij dat dit leidt tot een overleg en een oplossing met alle betrokken partijen (ondernemer en alle financiers).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede zaak![]()
Wat vind je van zijn bedrijf en de haalbaarheid van zijn plannen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:48 schreef KrekelJapie het volgende:
SPT Transport
https://www.collincrowdfund.nl/spt-transport/
3e hypotheek woonhuis ouders. Linkje is welkomPecunia non olet![]()
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:29 schreef KrekelJapie het volgende:
Faillissement project ccf. Afwachten of zekerheden enigszins dekkend zijnBijzonder dat de zaak zo snel op de fles is. In dec 2022, direct na ingang lening, heeft hij nog een extra aflossing gedaan en schreef hij:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pitch: https://www.collincrowdfu(...)tman-gevelonderhoud/
[ Bericht 3% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 14-05-2024 21:24:00 ]![]()
Ik moet denken aan 'Drywash recycling' van GVE..Vol met goede bedoelingen na korte tijd op de fles.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:57 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wat vind je van zijn bedrijf en de haalbaarheid van zijn plannen?
Ik hoop niet dat die zijn ouders meesleept.![]()
Die ouwe menskes zouden zomaar eens zwaar de Sjaak kunnen zijn. Je weet helemaal niets van die knaap. Heeft hij al klanten, of denkt hij dat die vanzelf wel komen. Eerste tijd moet er geld bij, de vraag is of en wanneer de omslag komt naar een exploitatie waarvan hij zijn lasten kan betalen en kan leven. Ik blijf er van af. Leuk dat er zekerheid is maar dat is het enige concrete.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:28 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik moet denken aan 'Drywash recycling' van GVE..Vol met goede bedoelingen na korte tijd op de fles.
Ik hoop niet dat die zijn ouders meesleept.Pecunia non olet![]()
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:16 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Bijzonder dat de zaak zo snel op de fles is. In dec 2022, direct na ingang lening, heeft hij nog een extra aflossing gedaan en schreef hij:Dat is dan een mazzeltje voor de investeerders, scheelt toch weer een stukje van het risico.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pitch: https://www.collincrowdfu(...)tman-gevelonderhoud/
Wat mij (vooral) ook verbaast is hoe een ervaren (interim) manager het voor elkaar krijgt om een succesvolle en winstgevende organisatie in anderhalf jaar tijd naar de k****e te helpen.
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.Pecunia non olet![]()
Moeilijk te zeggen op basis van de pitch. Ik vind de zekerheden van het huis van de ouders, de lineaire aflossing en de rente van 9% voor mij voldoende om hieraan mee te doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:57 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wat vind je van zijn bedrijf en de haalbaarheid van zijn plannen?
[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 14-05-2024 23:10:02 ]![]()
Tot mijn vreugde zie ik dat er 2 Corbelootjes in de wallet staan![]()
Blijkbaar hebben ze geen mails gestuurd of heb ik die gemist.
Het zijn:
630760 ruim 80% inleg
656551 bijina 75% inleg.
Ik heb in een minimale fractie van een seconde op 'withdraw' geklikt
Pecunia non olet![]()
Plus het feit dat het niet een heel voor de hand liggende dienst is die hij gaat verlenen, dus ik denk dat zijn ouders ook wel even gevraagd hebben hoe en wat voordat ze hun zuurverdiende centjes als borg inbrachten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen op basis van de pitch. Ik vind de zekerheden van het huis van de ouders, de lineaire oplossing en de rente van 9% voor mij voldoende om hieraan mee te doen.![]()
Misschien. Liefde maakt blind zeggen ze wel eens.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Plus het feit dat het niet een heel voor de hand liggende dienst is die hij gaat verlenen, dus ik denk dat zijn ouders ook wel even gevraagd hebben hoe en wat voordat ze hun zuurverdiende centjes als borg inbrachten.
Ik schat zelf een hoog KOG gehalte in bij deze. Maar uiteindelijk zal het wel goed komen. Behalve voor de oudjes dan.Pecunia non olet![]()
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:16 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Bijzonder dat de zaak zo snel op de fles is. In dec 2022, direct na ingang lening, heeft hij nog een extra aflossing gedaan en schreef hij:Er komt nu een voorstel voor een tijdelijke opschorting van de aflossingen in plaats van uitwinning van zekerheden. Een belangrijke zekerheid is de borgstelling van de BV van de vrouw van de ondernemer (125k materieel). Is er een mogelijkheid dat deze BV leeg getrokken kan gaan worden als er geen beslag op komt of direct uitgewonnen gaat worden? Of is dat bijna niet mogelijk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pitch: https://www.collincrowdfu(...)tman-gevelonderhoud/![]()
Dat is heel goed mogelijk. Die BV is waarschijnlijk nu al leeg, die zullen dat niet hebben afgewacht, lijkt mij.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:14 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]Is er een mogelijkheid dat deze BV leeg getrokken kan gaan worden als er geen beslag op komt of direct uitgewonnen gaat worden? Of is dat bijna niet mogelijk?
Het zou onderwerp kunnen zijn van een rechtszaak, en dat kan jaren duren.Pecunia non olet![]()
Ik kijk net op de site van HCN en zie dat daar vrijdag door het eigen netwerk van de ondernemers een project van 5 ton is volgeschreven, Family Hulst. Die hebben een heel goed netwerk. Het was een deel 1 dus hopelijk blijft er bij deel 2 nog wat voor ons over.![]()
Deel 2 zit ook al vol met datum 7 juni?quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:29 schreef Soulfreak het volgende:
Ik kijk net op de site van HCN en zie dat daar vrijdag door het eigen netwerk van de ondernemers een project van 5 ton is volgeschreven, Family Hulst. Die hebben een heel goed netwerk. Het was een deel 1 dus hopelijk blijft er bij deel 2 nog wat voor ons over.
https://horecacrowdfundin(...)96-a156-f1e7186ce6e3![]()
Hier ook eentje, de 696570. Ongeveer 65% terugontvangen, ook een Corbelo project.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:15 schreef obligataire het volgende:
Tot mijn vreugde zie ik dat er 2 Corbelootjes in de wallet staan![]()
Blijkbaar hebben ze geen mails gestuurd of heb ik die gemist.
Het zijn:
630760 ruim 80% inleg
656551 bijina 75% inleg.
Ik heb in een minimale fractie van een seconde op 'withdraw' geklikt![]()
Vandaag om 16.00 ook het eerste CRE project sinds ze de vergunning hebben gehaald:
Logistiek centrum Heerlen I
Duurzaam logistiek vastgoed met een vaste rente van 7,5% per jaar
Met deze propositie heeft u de mogelijkheid om te investeren in de realisatie van een nieuw logistiek centrum in Heerlen. De beoogde looptijd van deze propositie bedraagt 18 maanden, met een vaste rente van 7,5% per jaar. Als investeerder krijgt u als zekerheid een eerste recht van hypotheek en aanvullende zekerheden.
(Bij nieuw topic moeten CRE nog verplaatst worden naar platformen met vergunning)![]()
Eerst maar eens een aantal projecten laten afwikkelen, voordat ik daar weer investeer.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:05 schreef Tjalala het volgende:
Vandaag om 16.00 ook het eerste CRE project sinds ze de vergunning hebben gehaald:
Met deze propositie heeft u de mogelijkheid om te investeren in de realisatie van een nieuw logistiek centrum in Heerlen. De beoogde looptijd van deze propositie bedraagt 18 maanden, met een vaste rente van 7,5% per jaar. Als investeerder krijgt u als zekerheid een eerste recht van hypotheek en aanvullende zekerheden.
(Bij nieuw topic moeten CRE nog verplaatst worden naar platformen met vergunning)![]()
Gezien een tweetal eerdere private placements dit jaar voor een (ik schat in vergelijkbaar) nieuw langjarig verhuurd logistiek centrum in Kerkrade komt de rente me hier wat zuinigjes over (het was daar 8.5% en 9% bij een ltv van ca. 77%). Mogelijk verwachten ze dat iedereen er masaal op gaat aanvallen nu ze weer een nieuw project hebben, ik verwacht er op korte termijn nog minimaal 2 bij ze. (naast het al aangekondigde project in Amsterdam verwacht ik ook de herfinanciering van Nieuwegein)quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:05 schreef Tjalala het volgende:
Voor diegenen die bij cre in project 572 deelnemen: er is vorige maand een aanvullende private placement financiering geweest die meelift op de bestaande hypothecaire inschrijving. Is op zich niets mis mee, maar het had wel zo transparant geweest om de bestaande investeerders hiervan ook op de hoogte te stellen (al was het maar door het delen van de private placement, ik heb wel ongeveer alle andere afgelopen jaar gekregen) en niet alleen maar een voortgangsblog te laten zien hoe goed de vorderingen waren (op ongeveer datzelfde moment).![]()
Prickels B.V.
¤ 50.000 | 9,0% rente | 6 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/prickels-b-v/
Korte looptijd en geen harde zekerheden![]()
Volgens mij hier ook wel eens genoemd als mogelijkheid om direct in een bedrijf te crowd funden. De investeerders in Boxx direct crowdfunding zitten nu op de blaren.https://www.faillissement(...)m_medium=nieuwsflits![]()
Dit zou wel eens een veelvoud van 6 maanden kunnen duren voor je je geld terug hebt. Zou me niet verbazen als hier faillisementen van enkele BVs bijna op de rol staan.quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Prickels B.V.
Korte looptijd en geen harde zekerheden
Overigens wel een mooi redelijk nieuw huis waarvan de overwaarde niet is ontstaan door spaarzaam leven maar door de mee zittende huizenmarkt.
[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-05-2024 14:40:20 ]![]()
Misschien is de LTV (een stuk) lager dan bij die andere twee. Dat weten we om 16u.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:42 schreef tnhb het volgende:
[..]
Gezien een tweetal eerdere private placements dit jaar voor een (ik schat in vergelijkbaar) nieuw langjarig verhuurd logistiek centrum in Kerkrade komt de rente me hier wat zuinigjes over (het was daar 8.5% en 9% bij een ltv van ca. 77%). Mogelijk verwachten ze dat iedereen er masaal op gaat aanvallen nu ze weer een nieuw project hebben, ik verwacht er op korte termijn nog minimaal 2 bij ze. (naast het al aangekondigde project in Amsterdam verwacht ik ook de herfinanciering van Nieuwegein)Pecunia non olet![]()
Inkoppertje: ik krijg geen prickel om hierin te gaan investerenquote:Op woensdag 15 mei 2024 14:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Prickels B.V.
Korte looptijd en geen harde zekerheden. Alleen al de motivatie achter de lening: ze krijgen per kwartaal betaald en de kosten gaan het hele jaar door. Een normaal winstgevend bedrijf heeft daar een simpele oplossing voor: een liquiditeitsbegroting maken en geld opzij zetten voor de komende 3 maanden.
Het probleem zal dus idd wel zitten in het ontbreken van winst. Als je niets hebt kun je het ook niet opzij zetten.
En dan kun je wel gaan lenen maar dan heb je na het aflossen van de overbruggingslening direct weer het volgende liquiditeitsprobleem.Pecunia non olet![]()
80%quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:49 schreef obligataire het volgende:
[..]
Misschien is de LTV (een stuk) lager dan bij die andere twee. Dat weten we om 16u.![]()
Ik heb weer een paar verschillende bedragen ingevuld. En nu maar eens rustig kijken wat voor bedrag het gaat worden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:05 schreef Tjalala het volgende:
Zuunig. Maar dat weerhoudt er een boel niet van te investeren, we gaan al over de helft. Al zal dit niet door iedereen effectief worden omgezet in een investering.quote:Pecunia non olet![]()
Eenmalige bemiddelingskosten van 0,45%. Dat is dan weer jammer.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:04 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Ik heb weer een paar verschillende bedragen ingevuld. En nu maar eens rustig kijken wat voor bedrag het gaat worden.![]()
Vergeleken met de kosten van Collin Direct is het wel weer (heel) aantrekkelijk.....quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:08 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Eenmalige bemiddelingskosten van 0,45%. Dat is dan weer jammer.
En al helemaal als het project flink uitloopt![]()
72 80% vol...
[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 15-05-2024 16:15:30 ]Pecunia non olet![]()
Eerder was het 0,90 dus wat dat betreft is het prima. Maar de laatste paar jaar was het niks.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
Vergeleken met de kosten van Collin Direct is het wel weer (heel) aantrekkelijk.....
En al helemaal als het project flink uitloopt![]()
72 80% vol...
Maar inderdaad dit is maar eenmalig.![]()
Bij een vrij korte looptijd. Als er projecten komen van 3 jaar oid dan zal het wel weer de vertrouwde 0.9% worden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:22 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Eerder was het 0,90 dus wat dat betreft is het prima. Maar de laatste paar jaar was het niks.
Maar inderdaad dit is maar eenmalig.
Overigens is ook dat goedkoop vergeleken met de concurrentie.Pecunia non olet![]()
In het start topic staat dit.
Crowdfundingplatformen vooralsnog zonder ECSP
• Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdrealestate beschikt over een vergunning als crowdfundingdienstverlener als bedoeld in artikel 12, lid 1 van de Europese verordening (ECSPR) en is als zodanig geregistreerd in de openbare registers van de Autoriteit Financiėle Markten (AFM) en de European Securities and Markets Authority (ESMA). Het vergunningsnummer is 32000052.
https://www.crowdrealestate.nl/faq![]()
Dit kan pas aangepast worden na het openen van een nieuw draadje.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:50 schreef proxydude het volgende:
In het start topic staat dit.
Crowdfundingplatformen vooralsnog zonder ECSP
• Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdrealestate beschikt over een vergunning als crowdfundingdienstverlener als bedoeld in artikel 12, lid 1 van de Europese verordening (ECSPR) en is als zodanig geregistreerd in de openbare registers van de Autoriteit Financiėle Markten (AFM) en de European Securities and Markets Authority (ESMA). Het vergunningsnummer is 32000052.
https://www.crowdrealestate.nl/faq
[ Bericht 50% gewijzigd door Horsemen op 15-05-2024 17:38:39 ]![]()
Je kunt altijd even een moderator vragen de OP aan te passen, heb ik wel eens gedaan toen per ongeluk de oude topic-naam was blijven staan.quote:Op woensdag 15 mei 2024 17:31 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dit kan pas aangepast worden na het openen van een nieuw draadje.![]()
Edw*n Nieu*wenhout is onlangs failliet verklaard bij MCF, komen vandaag ineens 11 rentetermijnen binnen zonder uitleg van MCF. Mis ik iets?
Lijkt net zo verrassend als de Corbul* aflossingen die hier genoemd worden.
[ Bericht 22% gewijzigd door Crowdmeister op 16-05-2024 16:29:28 (Aanvulling) ]![]()
Weer een project van KoM afgerond. Nog een paar te gaanquote:Just Plants
Beste beleggers,
Met de betaling van de termijn van mei, is dit project volledig afgerond. Dat betekent dat wij het project administratief gaan afwikkelen.
Wij danken ondernemer Wilfried voor het nakomen van de afspraken en wensen hem veel succes in de toekomst. Ook danken wij u voor uw vertrouwen in ons platform en in het initiatief van Wilfried.
Tegen het einde van de maand zullen wij het project administratief sluiten. Tot die tijd hebt u de mogelijkheid om een afsluitende reactie te delen.
Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen bij een van de nieuwe projecten.
Met vriendelijke groet,
St. Zekerheden KoM
Floyd van Ommeren![]()
Jaquote:Op donderdag 16 mei 2024 16:28 schreef Crowdmeister het volgende:
Edw*n Nieu*wenhout is onlangs failliet verklaard bij MCF, komen vandaag ineens 11 rentetermijnen binnen zonder uitleg van MCF. Mis ik iets?
We missen nog de aflossing 😀![]()
Door de grote belangstelling voor project Heerlen is de al magere rente van 7,5% voor fase I, verlaagd voor fase II naar 7,0%.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Bij een vrij korte looptijd. Als er projecten komen van 3 jaar oid dan zal het wel weer de vertrouwde 0.9% worden.
Overigens is ook dat goedkoop vergeleken met de concurrentie.
Ik geef hen geen ongelijk. Maar voor mij wordt het tijd om een andere hobby te gaan zoeken....![]()
Jan Angel is inmiddels ook vertrokken bij MaxCF. Hij staat nog wel op hun website maar volgens z'n LinkedIn werkt hij sinds april ergens anders.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:28 schreef Crowdmeister het volgende:
Lijkt net zo verrassend als de Corbul* aflossingen die hier genoemd worden.
Er is nu kennelijk niemand meer over om de communicatie te doen...![]()
Verlaten de ratten het zinkende schip?quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:09 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Jan Angel is inmiddels ook vertrokken bij MaxCF. Hij staat nog wel op hun website maar volgens z'n LinkedIn werkt hij sinds april ergens anders.
Er is nu kennelijk niemand meer over om de communicatie te doen...
Pecunia non olet![]()
Update CRE Maarssen
Update aflossing
Transformatie Maarssen
16-05-2024
De gelden ten behoeve van de aflossing zijn vanmiddag ontvangen op de derdenrekening van Crowdrealestate. Na controle door de notaris zal zo spoedig mogelijk de terugbetaling aan de investeerders plaatsvinden. Daarnaast wordt de rente over april 2024 voldaan, evenals de rente van 1 mei 2024 tot en met vandaag. Bovendien wordt een extra rentevergoeding van 2% voldaan over de periode van 1 januari 2024 tot en met vandaag.![]()
ze lijken bezig MCF af te bouwen. De activiteiten incl lopende projecten gaan naar Fininly en daarnaast de nieuwe MAX-achtige projecten bij KoM, die lopen overigens best goed zo te zienquote:Op donderdag 16 mei 2024 20:13 schreef obligataire het volgende:
[..]
Verlaten de ratten het zinkende schip?![]()
Is dit info die je van mcf hebt en ook aan anderen is gecommuniceerd, want ik krijg (vrijwel) geen enkele reactie. Ik heb een paar weken geleden aangegeven dat ik via-via had vernomen dat een specifiek pand van C* was verkocht, ze gaven vrijwel per omgaande aan dat dat helemaal niet waar was omdat de koper zich zou hebben teruggetrokken. Toen ik daarop aangaf dat er inmiddels op dat adres wel een mediabedrijf was ingeschreven en gevestigd bleef het heel stil, zelfs na een reminder. Waarschijnlijk omdat ze het niet wisten of niet wilden vertellen of er nog wat anders aan de hand was, maar door niet helder en compleet in je communicatie te zijn lok je wel speculaties uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:32 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
ze lijken bezig MCF af te bouwen. De activiteiten incl lopende projecten gaan naar Fininly en daarnaast de nieuwe MAX-achtige projecten bij KoM, die lopen overigens best goed zo te zien
Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar de communicatie door mcf over die genoemde overgang (zou dat ook met afkoop zijn zoals bij fcn?)
![]()
je geeft precies het probleem aan: het ontbreekt aan een totaalplaatje. Als iedereen nu af en toe meldt wat hij verneemt ontstaat tenminste toch een zeker beeld van de situatiequote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:01 schreef tnhb het volgende:
[..]
Is dit info die je van mcf hebt en ook aan anderen is gecommuniceerd, want ik krijg (vrijwel) geen enkele reactie. Ik heb een paar weken geleden aangegeven dat ik via-via had vernomen dat een specifiek pand van C* was verkocht, ze gaven vrijwel per omgaande aan dat dat helemaal niet waar was omdat de koper zich zou hebben teruggetrokken. Toen ik daarop aangaf dat er inmiddels op dat adres wel een mediabedrijf was ingeschreven en gevestigd bleef het heel stil, zelfs na een reminder. Waarschijnlijk omdat ze het niet wisten of niet wilden vertellen of er nog wat anders aan de hand was, maar door niet helder en compleet in je communicatie te zijn lok je wel speculaties uit.
Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar de communicatie door mcf over die genoemde overgang (zou dat ook met afkoop zijn zoals bij fcn?)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: