Dit zou wel eens een veelvoud van 6 maanden kunnen duren voor je je geld terug hebt. Zou me niet verbazen als hier faillisementen van enkele BVs bijna op de rol staan.quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Prickels B.V.
¤ 50.000 | 9,0% rente | 6 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/prickels-b-v/
Korte looptijd en geen harde zekerheden
Misschien is de LTV (een stuk) lager dan bij die andere twee. Dat weten we om 16u.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:42 schreef tnhb het volgende:
[..]
Gezien een tweetal eerdere private placements dit jaar voor een (ik schat in vergelijkbaar) nieuw langjarig verhuurd logistiek centrum in Kerkrade komt de rente me hier wat zuinigjes over (het was daar 8.5% en 9% bij een ltv van ca. 77%). Mogelijk verwachten ze dat iedereen er masaal op gaat aanvallen nu ze weer een nieuw project hebben, ik verwacht er op korte termijn nog minimaal 2 bij ze. (naast het al aangekondigde project in Amsterdam verwacht ik ook de herfinanciering van Nieuwegein)
Inkoppertje: ik krijg geen prickel om hierin te gaan investerenquote:Op woensdag 15 mei 2024 14:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Prickels B.V.
¤ 50.000 | 9,0% rente | 6 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/prickels-b-v/
Korte looptijd en geen harde zekerheden
80%quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:49 schreef obligataire het volgende:
[..]
Misschien is de LTV (een stuk) lager dan bij die andere twee. Dat weten we om 16u.
Ik heb weer een paar verschillende bedragen ingevuld. En nu maar eens rustig kijken wat voor bedrag het gaat worden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:05 schreef Tjalala het volgende:
Vandaag om 16.00 ook het eerste CRE project sinds ze de vergunning hebben gehaald:
Logistiek centrum Heerlen I
Duurzaam logistiek vastgoed met een vaste rente van 7,5% per jaar
Met deze propositie heeft u de mogelijkheid om te investeren in de realisatie van een nieuw logistiek centrum in Heerlen. De beoogde looptijd van deze propositie bedraagt 18 maanden, met een vaste rente van 7,5% per jaar. Als investeerder krijgt u als zekerheid een eerste recht van hypotheek en aanvullende zekerheden.
(Bij nieuw topic moeten CRE nog verplaatst worden naar platformen met vergunning)
Zuunig. Maar dat weerhoudt er een boel niet van te investeren, we gaan al over de helft. Al zal dit niet door iedereen effectief worden omgezet in een investering.quote:
Eenmalige bemiddelingskosten van 0,45%. Dat is dan weer jammer.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:04 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Ik heb weer een paar verschillende bedragen ingevuld. En nu maar eens rustig kijken wat voor bedrag het gaat worden.
Vergeleken met de kosten van Collin Direct is het wel weer (heel) aantrekkelijk.....quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:08 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Eenmalige bemiddelingskosten van 0,45%. Dat is dan weer jammer.
Eerder was het 0,90 dus wat dat betreft is het prima. Maar de laatste paar jaar was het niks.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
Vergeleken met de kosten van Collin Direct is het wel weer (heel) aantrekkelijk.....
En al helemaal als het project flink uitloopt![]()
72 80% vol...
Bij een vrij korte looptijd. Als er projecten komen van 3 jaar oid dan zal het wel weer de vertrouwde 0.9% worden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:22 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Eerder was het 0,90 dus wat dat betreft is het prima. Maar de laatste paar jaar was het niks.
Maar inderdaad dit is maar eenmalig.
Dit kan pas aangepast worden na het openen van een nieuw draadje.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:50 schreef proxydude het volgende:
In het start topic staat dit.
Crowdfundingplatformen vooralsnog zonder ECSP
• Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdrealestate beschikt over een vergunning als crowdfundingdienstverlener als bedoeld in artikel 12, lid 1 van de Europese verordening (ECSPR) en is als zodanig geregistreerd in de openbare registers van de Autoriteit Financiėle Markten (AFM) en de European Securities and Markets Authority (ESMA). Het vergunningsnummer is 32000052.
https://www.crowdrealestate.nl/faq
Je kunt altijd even een moderator vragen de OP aan te passen, heb ik wel eens gedaan toen per ongeluk de oude topic-naam was blijven staan.quote:Op woensdag 15 mei 2024 17:31 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dit kan pas aangepast worden na het openen van een nieuw draadje.
quote:Just Plants
Beste beleggers,
Met de betaling van de termijn van mei, is dit project volledig afgerond. Dat betekent dat wij het project administratief gaan afwikkelen.
Wij danken ondernemer Wilfried voor het nakomen van de afspraken en wensen hem veel succes in de toekomst. Ook danken wij u voor uw vertrouwen in ons platform en in het initiatief van Wilfried.
Tegen het einde van de maand zullen wij het project administratief sluiten. Tot die tijd hebt u de mogelijkheid om een afsluitende reactie te delen.
Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen bij een van de nieuwe projecten.
Met vriendelijke groet,
St. Zekerheden KoM
Floyd van Ommeren
Jaquote:Op donderdag 16 mei 2024 16:28 schreef Crowdmeister het volgende:
Edw*n Nieu*wenhout is onlangs failliet verklaard bij MCF, komen vandaag ineens 11 rentetermijnen binnen zonder uitleg van MCF. Mis ik iets?
Door de grote belangstelling voor project Heerlen is de al magere rente van 7,5% voor fase I, verlaagd voor fase II naar 7,0%.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Bij een vrij korte looptijd. Als er projecten komen van 3 jaar oid dan zal het wel weer de vertrouwde 0.9% worden.
Overigens is ook dat goedkoop vergeleken met de concurrentie.
Jan Angel is inmiddels ook vertrokken bij MaxCF. Hij staat nog wel op hun website maar volgens z'n LinkedIn werkt hij sinds april ergens anders.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:28 schreef Crowdmeister het volgende:
Edw*n Nieu*wenhout is onlangs failliet verklaard bij MCF, komen vandaag ineens 11 rentetermijnen binnen zonder uitleg van MCF. Mis ik iets?
Lijkt net zo verrassend als de Corbul* aflossingen die hier genoemd worden.
Verlaten de ratten het zinkende schip?quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:09 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Jan Angel is inmiddels ook vertrokken bij MaxCF. Hij staat nog wel op hun website maar volgens z'n LinkedIn werkt hij sinds april ergens anders.
Er is nu kennelijk niemand meer over om de communicatie te doen...
ze lijken bezig MCF af te bouwen. De activiteiten incl lopende projecten gaan naar Fininly en daarnaast de nieuwe MAX-achtige projecten bij KoM, die lopen overigens best goed zo te zienquote:Op donderdag 16 mei 2024 20:13 schreef obligataire het volgende:
[..]
Verlaten de ratten het zinkende schip?
Is dit info die je van mcf hebt en ook aan anderen is gecommuniceerd, want ik krijg (vrijwel) geen enkele reactie. Ik heb een paar weken geleden aangegeven dat ik via-via had vernomen dat een specifiek pand van C* was verkocht, ze gaven vrijwel per omgaande aan dat dat helemaal niet waar was omdat de koper zich zou hebben teruggetrokken. Toen ik daarop aangaf dat er inmiddels op dat adres wel een mediabedrijf was ingeschreven en gevestigd bleef het heel stil, zelfs na een reminder. Waarschijnlijk omdat ze het niet wisten of niet wilden vertellen of er nog wat anders aan de hand was, maar door niet helder en compleet in je communicatie te zijn lok je wel speculaties uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:32 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
ze lijken bezig MCF af te bouwen. De activiteiten incl lopende projecten gaan naar Fininly en daarnaast de nieuwe MAX-achtige projecten bij KoM, die lopen overigens best goed zo te zien
je geeft precies het probleem aan: het ontbreekt aan een totaalplaatje. Als iedereen nu af en toe meldt wat hij verneemt ontstaat tenminste toch een zeker beeld van de situatiequote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:01 schreef tnhb het volgende:
[..]
Is dit info die je van mcf hebt en ook aan anderen is gecommuniceerd, want ik krijg (vrijwel) geen enkele reactie. Ik heb een paar weken geleden aangegeven dat ik via-via had vernomen dat een specifiek pand van C* was verkocht, ze gaven vrijwel per omgaande aan dat dat helemaal niet waar was omdat de koper zich zou hebben teruggetrokken. Toen ik daarop aangaf dat er inmiddels op dat adres wel een mediabedrijf was ingeschreven en gevestigd bleef het heel stil, zelfs na een reminder. Waarschijnlijk omdat ze het niet wisten of niet wilden vertellen of er nog wat anders aan de hand was, maar door niet helder en compleet in je communicatie te zijn lok je wel speculaties uit.
Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar de communicatie door mcf over die genoemde overgang (zou dat ook met afkoop zijn zoals bij fcn?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |