abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213558297
Zojuist ook de Apoc mailing ontvangen van GVE. Geen inleg van mij, ze mogen een mooi trackrecord hebben maar de zekerheden zijn natuurlijk volstrekt niet te beoordelen. Een half procentje minder voor het CCF Heenvlietstraat project neem ik dan ook graag voor lief.
pi_213559778
Nieuwe CCF:

SPT Transport
¤ 150.000 | 9,0% rente | 60 maanden

Aanschaf speciale vuilniswagen; inschrijving met 200k overwaarde op huis; lineaire aflossing. Lijkt me niet onaardig
pi_213560103
Faillissement project ccf. Afwachten of zekerheden enigszins dekkend zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213560254
Zorg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213560956
SPT Transport
https://www.collincrowdfund.nl/spt-transport/

3e hypotheek woonhuis ouders. Linkje is welkom
pi_213561163
Het "direct inschrijven" linkje van SPT:

SPOILER
pi_213562456
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:42 schreef FrenkDeTank het volgende:
Zorg.

SPOILER
Daarom hebben wij beslag gelegd op het (verhuurd) onroerend goed dat gefinancierd is door derden. Hierdoor hopen wij dat dit leidt tot een overleg en een oplossing met alle betrokken partijen (ondernemer en alle financiers).

Goede zaak
pi_213562956
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:48 schreef KrekelJapie het volgende:
SPT Transport
https://www.collincrowdfund.nl/spt-transport/

3e hypotheek woonhuis ouders. Linkje is welkom
Wat vind je van zijn bedrijf en de haalbaarheid van zijn plannen?
Pecunia non olet
pi_213563419
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:29 schreef KrekelJapie het volgende:
Faillissement project ccf. Afwachten of zekerheden enigszins dekkend zijn
SPOILER
Bijzonder dat de zaak zo snel op de fles is. In dec 2022, direct na ingang lening, heeft hij nog een extra aflossing gedaan en schreef hij:
SPOILER
Pitch: https://www.collincrowdfu(...)tman-gevelonderhoud/

[ Bericht 3% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 14-05-2024 21:24:00 ]
pi_213563680
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik moet denken aan 'Drywash recycling' van GVE..Vol met goede bedoelingen na korte tijd op de fles.
Ik hoop niet dat die zijn ouders meesleept.
pi_213563722
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:28 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik moet denken aan 'Drywash recycling' van GVE..Vol met goede bedoelingen na korte tijd op de fles.
Ik hoop niet dat die zijn ouders meesleept.
Die ouwe menskes zouden zomaar eens zwaar de Sjaak kunnen zijn. Je weet helemaal niets van die knaap. Heeft hij al klanten, of denkt hij dat die vanzelf wel komen. Eerste tijd moet er geld bij, de vraag is of en wanneer de omslag komt naar een exploitatie waarvan hij zijn lasten kan betalen en kan leven. Ik blijf er van af. Leuk dat er zekerheid is maar dat is het enige concrete.
Pecunia non olet
pi_213563800
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:16 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Bijzonder dat de zaak zo snel op de fles is. In dec 2022, direct na ingang lening, heeft hij nog een extra aflossing gedaan en schreef hij:
SPOILER
Dat is dan een mazzeltje voor de investeerders, scheelt toch weer een stukje van het risico.

Wat mij (vooral) ook verbaast is hoe een ervaren (interim) manager het voor elkaar krijgt om een succesvolle en winstgevende organisatie in anderhalf jaar tijd naar de k****e te helpen.

Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.
Pecunia non olet
pi_213564260
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
Moeilijk te zeggen op basis van de pitch. Ik vind de zekerheden van het huis van de ouders, de lineaire aflossing en de rente van 9% voor mij voldoende om hieraan mee te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 14-05-2024 23:10:02 ]
pi_213564320
Tot mijn vreugde zie ik dat er 2 Corbelootjes in de wallet staan c_/
Blijkbaar hebben ze geen mails gestuurd of heb ik die gemist.

Het zijn:

630760 ruim 80% inleg
656551 bijina 75% inleg.

Ik heb in een minimale fractie van een seconde op 'withdraw' geklikt *O*
Pecunia non olet
pi_213564742
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 22:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Moeilijk te zeggen op basis van de pitch. Ik vind de zekerheden van het huis van de ouders, de lineaire oplossing en de rente van 9% voor mij voldoende om hieraan mee te doen.
Plus het feit dat het niet een heel voor de hand liggende dienst is die hij gaat verlenen, dus ik denk dat zijn ouders ook wel even gevraagd hebben hoe en wat voordat ze hun zuurverdiende centjes als borg inbrachten.
pi_213564988
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 22:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Plus het feit dat het niet een heel voor de hand liggende dienst is die hij gaat verlenen, dus ik denk dat zijn ouders ook wel even gevraagd hebben hoe en wat voordat ze hun zuurverdiende centjes als borg inbrachten.
Misschien. Liefde maakt blind zeggen ze wel eens.
Ik schat zelf een hoog KOG gehalte in bij deze. Maar uiteindelijk zal het wel goed komen. Behalve voor de oudjes dan.
Pecunia non olet
pi_213565038
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:16 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
SPOILER
Er komt nu een voorstel voor een tijdelijke opschorting van de aflossingen in plaats van uitwinning van zekerheden. Een belangrijke zekerheid is de borgstelling van de BV van de vrouw van de ondernemer (125k materieel). Is er een mogelijkheid dat deze BV leeg getrokken kan gaan worden als er geen beslag op komt of direct uitgewonnen gaat worden? Of is dat bijna niet mogelijk?
pi_213565251
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 23:14 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]Is er een mogelijkheid dat deze BV leeg getrokken kan gaan worden als er geen beslag op komt of direct uitgewonnen gaat worden? Of is dat bijna niet mogelijk?
Dat is heel goed mogelijk. Die BV is waarschijnlijk nu al leeg, die zullen dat niet hebben afgewacht, lijkt mij.
Het zou onderwerp kunnen zijn van een rechtszaak, en dat kan jaren duren.
Pecunia non olet
pi_213565511
Ik kijk net op de site van HCN en zie dat daar vrijdag door het eigen netwerk van de ondernemers een project van 5 ton is volgeschreven, Family Hulst. Die hebben een heel goed netwerk. Het was een deel 1 dus hopelijk blijft er bij deel 2 nog wat voor ons over.
pi_213565889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:29 schreef Soulfreak het volgende:
Ik kijk net op de site van HCN en zie dat daar vrijdag door het eigen netwerk van de ondernemers een project van 5 ton is volgeschreven, Family Hulst. Die hebben een heel goed netwerk. Het was een deel 1 dus hopelijk blijft er bij deel 2 nog wat voor ons over.
Deel 2 zit ook al vol met datum 7 juni?
https://horecacrowdfundin(...)96-a156-f1e7186ce6e3
pi_213565937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 22:15 schreef obligataire het volgende:
Tot mijn vreugde zie ik dat er 2 Corbelootjes in de wallet staan c_/
Blijkbaar hebben ze geen mails gestuurd of heb ik die gemist.

Het zijn:

630760 ruim 80% inleg
656551 bijina 75% inleg.

Ik heb in een minimale fractie van een seconde op 'withdraw' geklikt *O*
Hier ook eentje, de 696570. Ongeveer 65% terugontvangen, ook een Corbelo project.
pi_213567263
Vandaag om 16.00 ook het eerste CRE project sinds ze de vergunning hebben gehaald:

Logistiek centrum Heerlen I
Duurzaam logistiek vastgoed met een vaste rente van 7,5% per jaar

Met deze propositie heeft u de mogelijkheid om te investeren in de realisatie van een nieuw logistiek centrum in Heerlen. De beoogde looptijd van deze propositie bedraagt 18 maanden, met een vaste rente van 7,5% per jaar. Als investeerder krijgt u als zekerheid een eerste recht van hypotheek en aanvullende zekerheden.

(Bij nieuw topic moeten CRE nog verplaatst worden naar platformen met vergunning)
pi_213567361
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:05 schreef Tjalala het volgende:
Vandaag om 16.00 ook het eerste CRE project sinds ze de vergunning hebben gehaald:

Met deze propositie heeft u de mogelijkheid om te investeren in de realisatie van een nieuw logistiek centrum in Heerlen. De beoogde looptijd van deze propositie bedraagt 18 maanden, met een vaste rente van 7,5% per jaar. Als investeerder krijgt u als zekerheid een eerste recht van hypotheek en aanvullende zekerheden.

(Bij nieuw topic moeten CRE nog verplaatst worden naar platformen met vergunning)
Eerst maar eens een aantal projecten laten afwikkelen, voordat ik daar weer investeer.
pi_213568175
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:05 schreef Tjalala het volgende:

Gezien een tweetal eerdere private placements dit jaar voor een (ik schat in vergelijkbaar) nieuw langjarig verhuurd logistiek centrum in Kerkrade komt de rente me hier wat zuinigjes over (het was daar 8.5% en 9% bij een ltv van ca. 77%). Mogelijk verwachten ze dat iedereen er masaal op gaat aanvallen nu ze weer een nieuw project hebben, ik verwacht er op korte termijn nog minimaal 2 bij ze. (naast het al aangekondigde project in Amsterdam verwacht ik ook de herfinanciering van Nieuwegein)
pi_213568390
Voor diegenen die bij cre in project 572 deelnemen: er is vorige maand een aanvullende private placement financiering geweest die meelift op de bestaande hypothecaire inschrijving. Is op zich niets mis mee, maar het had wel zo transparant geweest om de bestaande investeerders hiervan ook op de hoogte te stellen (al was het maar door het delen van de private placement, ik heb wel ongeveer alle andere afgelopen jaar gekregen) en niet alleen maar een voortgangsblog te laten zien hoe goed de vorderingen waren (op ongeveer datzelfde moment).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')