Op het moment dat de pitch schrijft 340.000 nodig te hebben, waarvan 160k inleg eigen middelen. Dan is het misschien verstandig geweest de 130k nodig voor verbouwen pas uit te keren bij indienen van nota's en eerst als een bouwdepot aan te houden. Er is een reden dat banken dat ook zo doen met nieuwbouw woningen, om te voorkomen dat het geld weg is zonder dat er iets van waarde tegenover staat.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:41 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Als ondernemer het huis pas had afgebroken na verkoop van het pand, zou dit het ook geweest zijn. Nu is het kapitaalvernietiging geweest.
Dit soort extremen maken we gelukkig niet vaak mee.
Investeerders zitten hier voor gemiddeld 566 euro in. Vermoedelijk is de schade per investeerders te overzien.
zou je de projectnrs kunnen melden?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:26 schreef crowder07 het volgende:
Twee terugbetalingen corbelo ontvangen 81% en 72%
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas voor mij zit ik er voor vele malen dat bedrag in. Mijn verwachting is ook dat dit mijn grootste afschrijving gaat worden in de precies 10 jaar dat ik nu investeer in crowdfinance. Minimaal 75% van het gefinancierde bedrag is hiermee verloren gegaan, daarnaast was het een aflossingsvrije lening dus er is op wat rente na nog geen cent teruggekomen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:41 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Als ondernemer het huis pas had afgebroken na verkoop van het pand, zou dit het ook geweest zijn. Nu is het kapitaalvernietiging geweest.
Investeerders zitten hier voor gemiddeld 566 euro in. Vermoedelijk is de schade per investeerders te overzien.
Inderdaad zou een bouwdepot constructie met een dergelijk project de schade kunnen beperken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:53 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Op het moment dat de pitch schrijft 340.000 nodig te hebben, waarvan 160k inleg eigen middelen. Dan is het misschien verstandig geweest de 130k nodig voor verbouwen pas uit te keren bij indienen van nota's en eerst als een bouwdepot aan te houden. Er is een reden dat banken dat ook zo doen met nieuwbouw woningen, om te voorkomen dat het geld weg is zonder dat er iets van waarde tegenover staat.
Hopelijk een les voor Collin zodat dit in de toekomst beter kan.
Ik ben nog steeds een beetje in schok dat mijn geld zo vernietigd is. En vraag mij ook af of de eigenaar hier nog verder voor verantwoordelijk gehouden kan worden, wegens het laten verdwijnen van het belaste van het hypotheekrecht.
Collin heeft toch ook weleens projecten met een bouwdepot?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Helaas voor mij zit ik er voor vele malen dat bedrag in. Mijn verwachting is ook dat dit mijn grootste afschrijving gaat worden in de precies 10 jaar dat ik nu investeer in crowdfinance. Minimaal 75% van het gefinancierde bedrag is hiermee verloren gegaan, daarnaast was het een aflossingsvrije lening dus er is op wat rente na nog geen cent teruggekomen.
Het ergste is m.i. nog dat als ik de pitch doorlees ik niet echt een rode vlag zie waarom ik in een dergelijk project niet zou investeren.
[..]
Inderdaad zou een bouwdepot constructie met een dergelijk project de schade kunnen beperken.
Hopelijk gaat Collin hier wat mee doen.
Die hebben ze wel eens maar komen bij dit soort projecten volgens mij zelden voor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:46 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Collin heeft toch ook weleens projecten met een bouwdepot?
En is het ontbreken daarvan in de pitch dan misschien de rode vlag.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:27 schreef Tjalala het volgende:
Je was me voor. Lijkt mij wel een aardige investering, weinig kans dat de leningnemer het pand afbreekt in elk geval.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lopende pitch van Otium heeft een vorm van depot, hoewel het niet echt een traditioneel bouwdepot is met notas e.d.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:46 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Collin heeft toch ook weleens projecten met een bouwdepot?
En is het ontbreken daarvan in de pitch dan misschien de rode vlag.
quote:Van het leenbedrag wordt er ¤ 350.000,- in depot gehouden. Het depot zal worden uitgeboekt aan geldnemer op het moment dat er aan de bijzondere uitgangspunten uit het taxatierapport wordt voldaan. Het depot wordt verpand aan de investeerders.
630760 en 656551quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:21 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
zou je de projectnrs kunnen melden?
Misschien valt de waardevermindering door sloop wel mee. Op dit soort perceeltjes met vooroorlogse panden wordt na aankoop vrijwel altijd nieuwbouw gepleegd. De koper kan zich nu de sloopkosten besparen. Zou zo maar prijsopdrijvend kunnen werken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:41 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
In de pitch wordt nergens gesproken over een taxatierapport of over de status van de woning. Ik vermoed dat het behoorlijk bouwvallig was wat ook de relatief lage prijs zou verklaren, dus ik vraag me af hoeveel waarde er verloren is gegaan met de sloop. Een (niet helemaal vergelijkbaar) perceel van ongeveer dezelfde oppervlakte staat een dorp verderop te koop voor 128 duizend. Misschien wel wat verontrustend is dat de gesloopte boerderij links van het pand ook nooit vervangen is door wat anders.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Helaas voor mij zit ik er voor vele malen dat bedrag in. Mijn verwachting is ook dat dit mijn grootste afschrijving gaat worden in de precies 10 jaar dat ik nu investeer in crowdfinance. Minimaal 75% van het gefinancierde bedrag is hiermee verloren gegaan, daarnaast was het een aflossingsvrije lening dus er is op wat rente na nog geen cent teruggekomen.
Het ergste is m.i. nog dat als ik de pitch doorlees ik niet echt een rode vlag zie waarom ik in een dergelijk project niet zou investeren.
[..]
Inderdaad zou een bouwdepot constructie met een dergelijk project de schade kunnen beperken.
Hopelijk gaat Collin hier wat mee doen.
Woz waarde per 1-1-2023 is 140+204K = 344K. Hij koopt het voor 425K die ouwe reut....quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:52 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Je was me voor. Lijkt mij wel een aardige investering, weinig kans dat de leningnemer het pand afbreekt in elk geval.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:27 schreef Tjalala het volgende:
Tot voor kort waren dit projecten met minimaal 8% rente. Er komen er steeds meer met 7,5% rente.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, ze komen makkelijk vol. Had ook graag 8% gezien, maar is wel te begrijpen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:52 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Tot voor kort waren dit projecten met minimaal 8% rente. Er komen er steeds meer met 7,5% rente.
quote:Update 26-04-2024: Om het project voor investeerders nog aantrekkelijker te maken is ervoor gekozen om het rentepercentage te verhogen van 10% naar 11% rente. https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=28738
linkje voor de liefhebber ...quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop hotel Andorra
https://www.collincrowdfund.nl/3b-horeca-b-v/
Een belangrijke zekerheid vervalt als er 200k wordt afgelost. Er blijft dan een schuld van 700k over tegen een zekerheid van 150k. Vrij zwakke pitch.
3B Horeca B.V.
¤ 900.000 | 9,0% rente | 48 maanden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 2 genoemde projecten hebben gelijke score.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:04 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Tja, ze komen makkelijk vol. Had ook graag 8% gezien, maar is wel te begrijpen.
Bij GvE komen projecten van 11% niet vol
[..]
Info van Funda ? bedoel je Homa S ? , dan waarschijnlijk met dank aan de wetgeving van Hugo de J en Marnix van Rquote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:50 schreef KrekelJapie het volgende:
Tandarts (CCF/SIG) heeft er genoeg van en gaat al haar vastgoed verkopen.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:03 schreef FrenkDeTank het volgende:
Tandarts.CCF 44923 Hanso Mollstraat 4 Sneek loopt ook nog, tot op heden keurigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je nou elke maand een bedrag voldoet praten we nergens over.
[ Bericht 13% gewijzigd door zeeland6 op 10-05-2024 18:19:51 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |