abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213501178
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 17:40 schreef peterc het volgende:

[..]
CCF 44923 Hanso Mollstraat 4 Sneek loopt ook nog, tot op heden keurig
+ Voltalaan, Oudeschoot
pi_213504109
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 13:49 schreef Zeghomaar het volgende:
GVE nieuwe APOC.
Ik denk dat de jaartallen in de pitch niet kloppen voor de vervroegde aflossingen van projecten. APOC Leasing VI zou tot maart 2026 lopen en wordt volgens de pitch juni 2024 afgelost. APOC Leasing VII komt uit februari dit jaar en zou ook juni 2024 vervroegd worden afgelost.

Overigens gaat die maar langzaam vol, 16% in de eerste 6,5 uur. Dat is voor APOC begrippen erg weinig

[ Bericht 4% gewijzigd door eenjongen... op 10-05-2024 20:17:47 ]
pi_213507630
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 20:08 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ik denk dat de jaartallen in de pitch niet kloppen voor de vervroegde aflossingen van projecten. APOC Leasing VI zou tot maart 2026 lopen en wordt volgens de pitch juni 2024 afgelost. APOC Leasing VII komt uit februari dit jaar en zou ook juni 2024 vervroegd worden afgelost.

Overigens gaat die maar langzaam vol, 16% in de eerste 6,5 uur. Dat is voor APOC begrippen erg weinig
Dit betreft de 'voorverkoop', bedoeld om de livegang t.z.t. een flinke boost te geven.

Ik ga trouwens gewoon weer meedoen, de rente is wat hoger geworden, de looptijd wat langer en de rest van het verhaal kan ik inmiddels wel dromen ;)
Pecunia non olet
pi_213510454
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 22:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dit betreft de 'voorverkoop', bedoeld om de livegang t.z.t. een flinke boost te geven.

Ik ga trouwens gewoon weer meedoen, de rente is wat hoger geworden, de looptijd wat langer en de rest van het verhaal kan ik inmiddels wel dromen ;)
Klopt, maar de vorige projecten liepen in de 'voorverkoop' vol. Vorige project na ongeveer 24 uur. Dat is deze keer wel echt anders, maar ik doe ook gewoon ruim mee
pi_213512066
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 20:08 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Ik schat dat ik bij bijna de helft van eerdere pitches heb meegedaan. Maar had hier nog niks over gehoord.

Volgens mij is de link (heel) beperkt verstrekt. Bedankt voor de link!
  zaterdag 11 mei 2024 @ 11:24:22 #106
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_213512631
We hebben het in de afgelopen jaren al heel vaak over deze club gehad. Volgens mij zijn er nooit problemen geweest, en dus lijken alle signalen op groen te staan voor ons.

Maar ik heb toch altijd enige terughoudendheid gehad. Kennelijk kunnen ze dit geld niet krijgen van hun grote geldschieters. En als die jongens het niet meer willen doen, wil ik het dan nog wel?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals, dit zijn geen nieuwe ontwikkelingen, speelt al jaren.
Ik zou een basisinleg kunnen doen, maar dan zit ik nog weer voor 3 jaar vast aan GVE... Ik weet niet of ik dat wel wil.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 11:40:08 #107
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_213512922
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 10:44 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Ik schat dat ik bij bijna de helft van eerdere pitches heb meegedaan. Maar had hier nog niks over gehoord.

Volgens mij is de link (heel) beperkt verstrekt. Bedankt voor de link!
Had ze best wel vaak mee gepakt.
Vandaar mogelijk dat linkje.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_213514222
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 11:24 schreef InVestEerder het volgende:
We hebben het in de afgelopen jaren al heel vaak over deze club gehad. Volgens mij zijn er nooit problemen geweest, en dus lijken alle signalen op groen te staan voor ons.

Maar ik heb toch altijd enige terughoudendheid gehad. Kennelijk kunnen ze dit geld niet krijgen van hun grote geldschieters. En als die jongens het niet meer willen doen, wil ik het dan nog wel?

SPOILER
SPOILER
Nogmaals, dit zijn geen nieuwe ontwikkelingen, speelt al jaren.
Ik zou een basisinleg kunnen doen, maar dan zit ik nog weer voor 3 jaar vast aan GVE... Ik weet niet of ik dat wel wil.
Heb het idee dat ze gewoon bewust de opties open laten, bankje hier, bankje daar, maar ook nog weer even crowdfunders meenemen. En gezien de tak van sport kan ik dat begrijpen.

Op zich vind ik de pitch fijner en beter afgebakend dan de part out projecten. Maar ik vind de vervroegde aflossingsopties nog wel iets om even onder de aandacht te brengen:

SPOILER
pi_213531737
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 11:40 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Had ze best wel vaak mee gepakt.
Vandaar mogelijk dat linkje.
Eerst de quote 500 blijkbaar :)

Met mijn eigen 15 deelnames vonden ze mij niet interessant genoeg ;(

Ik denk dat de lagere goden in de hiërarchie binnenkort ook nog wel een linkje bezorgd krijgen want de 21% die er nu staat is idd ver beneden de verwachting.
Pecunia non olet
pi_213532178
Wat ik bij de nieuwe APOC mis (maar misschien kijk ik niet goed) de gebruikelijke garantiestelling door de Holding boven de project BV.
Pecunia non olet
  zondag 12 mei 2024 @ 08:37:56 #111
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_213533451
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 01:14 schreef obligataire het volgende:

[..]
Eerst de quote 500 blijkbaar :)

Met mijn eigen 15 deelnames vonden ze mij niet interessant genoeg ;(

Ik denk dat de lagere goden in de hiërarchie binnenkort ook nog wel een linkje bezorgd krijgen want de 21% die er nu staat is idd ver beneden de verwachting.

Had minder dan 15 deelname. Waarop de selectie wordt gemaakt??????????
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_213533658
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 01:44 schreef obligataire het volgende:
Wat ik bij de nieuwe APOC mis (maar misschien kijk ik niet goed) de gebruikelijke garantiestelling door de Holding boven de project BV.
Die was er bij het vorige project ook niet.
  zondag 12 mei 2024 @ 09:56:25 #113
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_213534111
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 08:37 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Had minder dan 15 deelname. Waarop de selectie wordt gemaakt??????????
Ik heb slechts 3 APOCjes in m'n portefeuille en totaal bedrag daarin is minder dan 1k!! (Zoals eerder geschreven ben ik altijd wat achterdochtig geweest bij dit ogenschijnlijke prima bedrijf. De praktijk heeft inmiddels mijn ongelijk bewezen.)
Van een 'Quote 500 selectieprocedure' is hier dus beslist geen sprake geweest, Obli :s)

Mijn vermoeden is eerder dat ze dit linkje hebben gestuurd naar de mensen die eigenlijk niet of nauwelijks meer investeren, terwijl zij dat jaren geleden absoluut wél deden.
pi_213534231
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 09:56 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik heb slechts 3 APOCjes in m'n portefeuille en totaal bedrag daarin is minder dan 1k!! (Zoals eerder geschreven ben ik altijd wat achterdochtig geweest bij dit ogenschijnlijke prima bedrijf. De praktijk heeft inmiddels mijn ongelijk bewezen.)
Van een 'Quote 500 selectieprocedure' is hier dus beslist geen sprake geweest, Obli :s)

Mijn vermoeden is eerder dat ze dit linkje hebben gestuurd naar de mensen die eigenlijk niet of nauwelijks meer investeren, terwijl zij dat jaren geleden absoluut wél deden.
Nee, ik heb hem ook gekregen en zit in sowieso de 5 laatste
pi_213536413
quote:

[..]
Ik h
quote:

[..]

Ik heb in 20 projecten geinvesteerd met voor mijn doen flinke bedragen gemiddeld. Ik heb geen linkje gekregen en al ruim een jaar niet meeer geinvesteerd bij GvE.
De vorige keer kreeg ik ook geen linkje.
pi_213536624
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:40 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Veel projecten die niet betaald hebben bij de laatste GvE uitbetaling. Wellicht een foutje, maar 0 communicatie hierover door GvE. Ook niet bij de updates op de website
Vastgoed Eindhoven II en Karls zitten nu wel bij de komende betaling, maar vastgoed Eindhoven I nog steeds niet…
pi_213537970
En L**v*nada zit er ook weer niet bij, en geen woord in de updates. Blijkbaar ligt het bootje weer stil.
pi_213539162
Gve communiceert als altijd helemaal niet
pi_213544212
Nieuwe Collin met link, gaat vanmiddag 14:00 live

De Giraffe Holding B.V.
¤ 90.000 | 8,5% rente | 60 maanden

SPOILER
pi_213544624
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:39 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

De Giraffe Holding B.V.

SPOILER
Dit wordt mijn derde. De eerste is al afgelost, de tweede loopt nog (goed).
Pecunia non olet
pi_213544637
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:37 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dit wordt mijn derde. De eerste is al afgelost, de tweede loopt nog (goed).
Uit de pitch "Daarnaast wordt de bestaande huidige lening via Collin Crowdfund geherfinancierd."

Zelf zit ik ook in die bestaande lening, wat voor mij ook reden is om deze nieuwe mee te nemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Soulfreak op 13-05-2024 10:48:47 ]
pi_213544858
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:30 schreef lykkefund het volgende:
En L**v*nada zit er ook weer niet bij, en geen woord in de updates. Blijkbaar ligt het bootje weer stil.
Of de persoon bij GVE die de betalingen normaal in de gaten houdt en corrigeerd is lekker aan boord bij een cruise...

Aangezien er meerdere dingen zijn die even niet lekker lopen.
pi_213544886
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:39 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Uit de pitch "Daarnaast wordt de bestaande huidige lening via Collin Crowdfund geherfinancierd."

Zelf zit ik ook in die bestaande lening, wat voor mij ook reden is om deze nieuwe mee te nemen.
Ja die uit 2023 (#44783). Ik maak dus op dat ze deze lening 2 jaar te vroeg gaan herfinancieren en dus 6 maanden boeterente gaan betalen aan ons?
pi_213545046
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:39 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

De Giraffe Holding B.V.

SPOILER
Dat is dus een lening zonder (echte) zekerheden. Die gingen we toch niet meer doen ? Of is deze anders.
pi_213545101
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:28 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dat is dus een lening zonder (echte) zekerheden. Die gingen we toch niet meer doen ? Of is deze anders.
Zekerheden zijn zeer belangrijk, maar niet het enige criterium m.i. Zekerheden kunnen ook een schijnveiligheid opleveren.
Kijk maar naar onze vriend de failliete Haitsma en zijn voortijdig gesloopte huisje.

Deze mensen hebben een goed trackrecord, zitten sowieso in een kansrijke business en tekenen ook privé mee. In combinatie met een redelijke rente (helaas direct, dat wel) vind ik hem wel de moeite.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')