SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere delen van de reeks:
ESF / [2024] Rehearsals #1
Eerste halve finale:
27 april
28 april
29 april
30 april![]()
Ik hoop dat het op beeld er beter uit ziet want nu lijkt het alsof hij weggeblazen wordt door windkracht 10 van zijn microfoonstandaard... Recht op in de wind!quote:
Hmm, ik weet niet. Niet wat ik verwacht had in ieder geval.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:20 schreef Funhouse het volgende:
Italië galerij: https://eurovision.tv/gal(...)noia-first-rehearsal
[ afbeelding ]
Dan sta je bekent om een land vol met de beste designers en dan stuur je dit..... Ze kan in ieder geval een heksen battle met Ierland aan...quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:20 schreef Funhouse het volgende:
Italië galerij: https://eurovision.tv/gal(...)noia-first-rehearsal
[ afbeelding ]
Had ik maar één zo’n bilquote:Op donderdag 2 mei 2024 21:22 schreef ijs_beer het volgende:
Oei. Het is wat minder ontwapenend zo, dan tijdens San Remo.
[ afbeelding ]
Wel vind ik de backdrop mooi. Volgens mij is dat Japanse Kweepeer.![]()
[ afbeelding ]
Oh ja, en weer mensen in de bloten bips. Ook een thema dit jaar.![]()
![]()
Die cameraman joh, hoe houdt ie dat ding wel niet vast.quote:
Joost is weer het slimste jochie van de klas hoor. Die laat eerst de rest zichzelf saboteren en laat zn eigen kaarten, de troef, volgende week zien om dan toe te slaan.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:26 schreef Em31 het volgende:
Het lijkt wel alsof iedereen zichzelf saboteert.
Zoals Joost zou zeggen:quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:29 schreef grazz het volgende:
[..]
Joost is weer het slimste jochie van de klas hoor. Die laat eerst de rest zichzelf saboteren en laat zn eigen kaarten, de troef, volgende week zien om dan toe te slaan.
Hele aparte stijl, beetje ouderwets ook? Misschien op de gewone beelden wel mooi, maar komt zo wat matig over.quote:
Ik heb ergens gelezen dat het een keuze van de SVT was om standaard letterboxing (die zwarte balken) toe te passen, net zoals bij melfest. De delegaties die een andere aspect ratio wilde moesten daar specifiek naar vragen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 23:52 schreef BramVeen2002 het volgende:
Wat mij opvalt is dat bijna alle acts van die zwarte balken onder en bovenin het scherm hebben. Dat is volgens mij nog nooit zo veel geweest
Of is dat omdat het op YouTube staat?
Klopt, ik las dat SVT dit heeft doorgevoerd naar alle optredens (MF deed dit al). Ook de beeldkwaliteit (rate) wordt verlaagd van 50 naar 25p voor de shows. Wat erop neerkomt dat alles er iets trager zal uitzien dan vorig jaar, met als reden dat het er dan ook iets filmischer uitziet.quote:Op donderdag 2 mei 2024 23:52 schreef BramVeen2002 het volgende:
Wat mij opvalt is dat bijna alle acts van die zwarte balken onder en bovenin het scherm hebben. Dat is volgens mij nog nooit zo veel geweest
Of is dat omdat het op YouTube staat?
2021 was ook heel erg open vind ik. Toen hadden we eerst Malta en Zwitserland op 1 in de odds, tot de repetities, toen wisselden Frankrijk en Italië zich af, tot op het eind Italië de koppositie verstevigde.quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:03 schreef NailQueen het volgende:
Hebben we ooit zo'n 'groot' open jaar gehad? Het laatste open jaar dat ik kan herinneren is 2017. En toen ging er een outsider met de winst van door.
Oeeffff. Dat is 'not a good look.'quote:Op vrijdag 3 mei 2024 07:27 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Ach, Besa. Weet misschien niet dat je haar likes kan zien?
Zure vrouwen uit Albanië wordt wel een thema zo langzamerhand, hèquote:Op vrijdag 3 mei 2024 07:27 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Ach, Besa. Weet misschien niet dat je haar likes kan zien?
Of niet als hij besluit 30 seconden van de repetitie te kiezen waarin het minst te zien is want het blijft Joost.quote:
Is er ooit al weleens een verdwijntruc gedaan? Je laatste uithaal, een berg rook en bam! Verdwenen..quote:
Niet om het even maar als we dit jaar geen kans zouden maken op een hoge positie en hij in de middenmoot was blijven hangen dan had ik dit heeeel graag gezien...quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:44 schreef Fretwork het volgende:
Ik gok op superGover op een pogo-stick, Stuntje in een luier met Bengaals vuur, Appie die wormen eet en Joost die vervangen is door een stuk golfkarton.
Ik ben echt alles kwijt.... (Poef)quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:25 schreef Japepk het volgende:
[..]
Is er ooit al weleens een verdwijntruc gedaan? Je laatste uithaal, een berg rook en bam! Verdwenen..
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik ben echt alles kwijt.... (Poef)
...
...
Krekels
En dat ie dan middenin een moisepit tussen het publiek tevoorschijn komt...quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik ben echt alles kwijt.... (Poef)
...
...
Krekels
Denk niet dat je in de publiek mag staan eigenlijk ivm de veiligheid.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:54 schreef nik4ever het volgende:
[..]
En dat ie dan middenin een moisepit tussen het publiek tevoorschijn komt...
I know maar wat zou dat hysterisch zijn geweestquote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk niet dat je in de publiek mag staan eigenlijk ivm de veiligheid.
Op de TikTok van Estland lijkt het anders alsof zij wel tussen het publiek beginnen…quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk niet dat je in de publiek mag staan eigenlijk ivm de veiligheid.
Mmmm... lijkt mij wel iets waar ze geen risico mee willen lopen...quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:29 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Op de TikTok van Estland lijkt het anders alsof zij wel tussen het publiek beginnen…
Volgens mij begonnen ze in de hun NF backstage en dan door het publiek richting het podium?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:29 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Op de TikTok van Estland lijkt het anders alsof zij wel tussen het publiek beginnen…
Volgens mij is dat nog wel binnen de hekken die om het podium staan, dus niet echt in het publiekquote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:29 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Spanje 2009quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:25 schreef Japepk het volgende:
[..]
Is er ooit al weleens een verdwijntruc gedaan? Je laatste uithaal, een berg rook en bam! Verdwenen..
Het is toch bizar dat een normale blog op de website al teveel gevraagd is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:33 schreef grazz het volgende:
Sowieso zijn er nauwelijks updates te lezen. Gisteren zag ik nog wel wat foto's voorbij komen, maar vandaag lijkt het alsof ze er geen zin in hebben.
Kroatië met Celebrate (geen idee meer welk jaar) had ook wat goochelarij. En kinderlokker Juri Pootsman van Estland ook.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Spanje 2009
Die kwam aan de andere kant weer tevoorschijn
Ja, behoorlijke tegenvaller vind ik. En ook geen persconferenties meer na de repetities. In 2021 hadden we tenminste nog Koos die was doing the interviews, héquote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het is toch bizar dat een normale blog op de website al teveel gevraagd is.
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En kinderlokker Juri Pootsman van Estland ook.
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:54 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja, behoorlijke tegenvaller vind ik. En ook geen persconferenties meer na de repetities. In 2021 hadden we tenminste nog Koos die was doing the interviews, hé
Horse @de_boswachterquote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:02 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Georgië blijft bij dezelfde outfit.
Stig Rasta & Elina Born deden wel zo’n truukjequote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:25 schreef Japepk het volgende:
[..]
Volgens mij was die blog alleen voor de eerste rehearsals.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:33 schreef grazz het volgende:
Sowieso zijn er nauwelijks updates te lezen. Gisteren zag ik nog wel wat foto's voorbij komen, maar vandaag lijkt het alsof ze er geen zin in hebben.
Dat was toch dat lekkere wijf met die rode lippenstift?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:18 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Stig Rasta & Elina Born deden wel zo’n truukje
kloptquote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat was toch dat lekkere wijf met die rode lippenstift?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:24 schreef grazz het volgende:
[..]
kloptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bohhh.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat was toch dat lekkere wijf met die rode lippenstift?
Idd en hij is vocaal zwakquote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:47 schreef grazz het volgende:
België heb ik nog steeds mn twijfels bij. Komt wat te hysterisch over
Dit nummer had naar een betere zanger gemoeten met meer charisma. Voor iemand als Sam Ryder zou dit te heftig zijn maar zijn stem zou hier beter op passen.quote:
België zakt nog verder weg, lang voordat het feestje voorbij isquote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:47 schreef grazz het volgende:
Ja, het voordeel van het grote podium bij Estland is dat het minder chaotisch wordt, en je in elk geval weet waar je moet kijken. Het blijft verder “oude mensen doen leuk”, dus kwalificatie lijkt me echt het maximum haalbare.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:44 schreef Nashipeer het volgende:
Die van San Marino ziet er best goed uit, beter dan ik had verwacht. Dat beginshot zorgt er ergens wel voor dat je nieuwsgierig wordt naar wat erna komt.
De vele camerashots van veraf bij Estland maken het optreden best zwak? Het is minder intrigerend vergeleken met de NF.
Ja, hij maakt zich veel te druk om niks.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:47 schreef grazz het volgende:
Ziedend allesquote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Woeste @:Momo is onderweg om op deze post te reageren.
OPHEF @Cyan9quote:
Ik kan van Estland echt heel lastig inschatten hoe ze het gaan doen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:05 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit niet het hele optreden zo is gefilmd. Hmmm.
Dit account doet steeds alsof ze erbij zijn of dat ze allemaal inside info hebben, dus weet niet hoor.quote:
Plezier spat er bij die gasten toch wel redelijk af dus ik heb zelf wel het idee dat het richting een succesje kan gaan a la Trenuletul (misschien is het niet zo’n dusdanige oorworm, maar it’s getting there).quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kan van Estland echt heel lastig inschatten hoe ze het gaan doen.
Israël ophemelingquote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:08 schreef Greys het volgende:
Oh maar wacht, ik heb via via begrepen dat dat account wordt gerund door een Israëlische meneer. Dus ik snap deze tweet.
Live camquote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:08 schreef ESFfan het volgende:
Ik gok dat het vastgelopen Windows scherm straks op 68 procent staat en dat die visuals te maken gaan hebben met het publiek tijdens de live shows..
Ik denk wel dat Israël het goed gaat doen in de televote (cliché maar je kan niet tegen iets stemmen) en Eden kan goed zingen, dus daar gaan ook wel wat jurypunten heen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:08 schreef Greys het volgende:
Oh maar wacht, ik heb via via begrepen dat dat account wordt gerund door een Israëlische meneer. Dus ik snap deze tweet.
Dat denk ik ook zeker!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk wel dat Israël het goed gaat doen in de televote (cliché maar je kan niet tegen iets stemmen) en Eden kan goed zingen, dus daar gaan ook wel wat jurypunten heen.
Ja dat account is sowieso poep, veel fake news en compleet out of context nieuws.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat denk ik ook zeker!
Maar die tweet is misschien ietwat overdreven positief bedoel ik omdat het account nergens bronnen geeft en doen alsof ze er zelf zijn vaak en van een Israëlische meneer schijnt te zijn.
Israël had gewoon uit de competitie genomen moeten worden net zoals Rusland. Gelijke monniken gelijke kappen, maar Israël sponsort de boel ( morocconoil ) its all about the moneyquote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk wel dat Israël het goed gaat doen in de televote (cliché maar je kan niet tegen iets stemmen) en Eden kan goed zingen, dus daar gaan ook wel wat jurypunten heen.
Kan daar zo slecht tegen he. Gisteren ook steeds dingen zoals ‘ze klinken veel beter’, ‘er is een windmachine’. Gewoon gelul voor likes.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat denk ik ook zeker!
Maar die tweet is misschien ietwat overdreven positief bedoel ik omdat het account nergens bronnen geeft en doen alsof ze er zelf zijn vaak en van een Israëlische meneer schijnt te zijn.
Ja ik vind ze/hem ook strontirritant.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Kan daar zo slecht tegen he. Gisteren ook steeds dingen zoals ‘ze klinken veel beter’, ‘er is een windmachine’. Gewoon gelul voor likes.
Blijft doodzonde van het liedjequote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:47 schreef grazz het volgende:
+ 20 minuten voor Nederland zou je dus ongeveer zeggen rond 15:15quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:55 schreef grazz het volgende:
Noorwegen https://eurovision.tv/gal(...)ham-second-rehearsal
denk het ook, maar het ziet er nog kaal uit. Meer visuals nodig iddquote:
Oke laat maar. Dus wel een vogel.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:15 schreef NailQueen het volgende:
Sorry jongens maar ik blijf er bij dat die vogel gewoon een stunt is. Joost is van de marketing en weet hoe hij chaos kan creeëren. Bij de tweede repetities zien we iets heel anders. En mocht dat niet zo zijn ben ik net zo verward en rusteloos als jullie.
Vogels zijn de trend van dit jaar op het ESFquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:05 schreef Momo het volgende:
Beide Joost en Nemo nemen geen afscheid van de vogel.
Jammer alleen dat de troef nog 3x zo groot moet zijn om de vogel te compenseren.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:06 schreef Guanabana het volgende:
Tja het wordt toch gewoon afwachten wat de troef dan is.
Vrij talentloze mensen dus geen idee welk moment je ze zou moeten gevenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:03 schreef Momo het volgende:
Ik neem aan dat Stuntje en Appie ook hun eigen momentje krijgen en niet achtergrondmuzikanten zijn enkel.
GMTAquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:06 schreef grazz het volgende:
Stel je niet zo aan. Die vogel is hartstikke leuk jonguh
Is wel een goedgemaakt pak ja, geen grapje wat in een middag in elkaar zet.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:07 schreef Em31 het volgende:
[..]
Meh, dat ze dit alleen hadden gemaakt voor een grapje was ook wel wat vreemd geweest.
De staart van die rechtse danseresquote:
We moeten het in het geheel zien Grazziequote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:06 schreef grazz het volgende:
Stel je niet zo aan. Die vogel is hartstikke leuk jonguh
Hij gaat het natuurlijk alsnog fantastisch doen. Hij staat nog op 5 en dat is hartstikke goed. Het is alleen jammer dat iets als die vogel Joost, en dus ons, wel van de winst af kan houden en dat is waar iedereen van baalt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:07 schreef Arizona het volgende:
Ik trust de process nog wel hoor. Dat beeld met papa en mama vind ik heel sterk en de foto’s met zijn houding en expressie geven de burger ook moed
Veranderingen die gemaakt kunnen worden zijn ook minimaal tussen de rehearsals, het is denk ik meer de vraag wat we nog niet gezien hebben. Lijkt erop dat het gevoelige einde nog mist.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:08 schreef Hamlapjes het volgende:
Wel leuk, die jaarlijkse cyclus van enige mate van teleurstelling na de eerste rehearsal, dan de hoop dat alles anders wordt bij de tweede rehearsal, om dan met hetzelfde geconfronteerd te worden
Ik ga gieren als ze het allemaal blurren. Please doe het.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:09 schreef Em31 het volgende:
Je ziet hier weer niet veel bijzonders dus wel een beetje hetzelfde idee dan van de week. Het is wachten op de beelden
Wat voegt die vogel toe aan het verhaal? Dat snap ik totaal nietquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:10 schreef Guanabana het volgende:
Ja weet niet, ik haat de vogel niet.
Als het alleen dit is is het wat karig, maar ook nog wel oke. Het is dat ze zelf zulke hoge verwachtingen scheppen over De Troef en dat het never seen before geweldig gaat worden, dus ja, ben benieuwd dan.
Ja is allemaal aangrijpend enzo, maar vind die visuals er wel wat brak uitzien zo.quote:
Iedereen die het verhaal kent snap dat shot. Maar Pavel uit Tsjechie en Arista uit Griekenland kennen dat verhaal niet. En zitten misschien met vrienden te kijken met drank en hapjes. Gaat het landen daar dat er meer achter dit nummer zit?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:07 schreef Arizona het volgende:
Ik trust de process nog wel hoor. Dat beeld met papa en mama vind ik heel sterk en de foto’s met zijn houding en expressie geven de burger ook moed
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat voegt die vogel toe aan het verhaal? Dat snap ik totaal niet
Waar is de tijd gebleven dat we nog gewoon krumpers hadden?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:07 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Jij hebt echt die hele staging gereduceerd tot een vogel
of een draaiorgel of een hoofdtooiquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Waar is de tijd gebleven dat we nog gewoon krumpers hadden?
Gras is groenquote:
Fuck de bookmakersquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:13 schreef BramVeen2002 het volgende:
Ik wacht nog tot de beelden, maar krijg het gevoel dat we het weer met de staging verklooien. Wanneer gaan we nou een keer wel snappen hoe het werkt. Ieder jaar is het weer hetzelfde, rode bolletjes na de repetities.
Eerst even de beelden afwachten.. zo simpel als het er hier uitziet kan toch bijna niet. Zou me echt verbazen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:13 schreef BramVeen2002 het volgende:
Ik wacht nog tot de beelden, maar krijg het gevoel dat we het weer met de staging verklooien. Wanneer gaan we nou een keer wel snappen hoe het werkt. Ieder jaar is het weer hetzelfde, rode bolletjes na de repetities.
Misschien dat die vogel nog iets moet doen? Zweven of een illusie maken dat die vliegt? Anders snap ik het ook niet echt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat voegt die vogel toe aan het verhaal? Dat snap ik totaal niet
Precies, er moet wel iets van VR zijnquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Eerst even de beelden afwachten.. zo simpel als het er hier uitziet kan toch bijna niet. Zou me echt verbazen.
Ik denk dat het wel meevalt hoor hoe kaal dit is. Met kleurrijke visuals en energie gaat dit best een leuk optreden worden voor een mooie televote score. Maar als je over science fiction en staging als een maanlanding praat dan gaan mensen veel verwachten.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:15 schreef Kinga het volgende:
Nou. De cynische noot is ook weer binnen. Dit is toch helemaal niks?! De hype slaat helemaal dood met deze kale act. Zijn marketing tactieken waren on point tot de repetities. Ipv dan JUIST een tipje van de sluier op te lichten.. bij die beelden van Zwitserland denk ik gelijk: wauw holy shit, winnaar.
Nou nee, maar als het alleen maar wat beelden zijn komt het echt nooit meer goed met onze staging.quote:
Ook zonder verhaal-kennis vind ik het wel een mooi shot, qua stijlquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Iedereen die het verhaal kent snap dat shot. Maar Pavel uit Tsjechie en Arista uit Griekenland kennen dat verhaal niet. En zitten misschien met vrienden te kijken met drank en hapjes. Gaat het landen daar dat er meer achter dit nummer zit?
Nee joh. Er zijn sowieso visuele verrassingen (bron: Cornald Maas). En met strak camerawerk komt het ook weer heel anders over hé. Met meer close ups bijvoorbeeld zie je minder van zo'n achtergrond en meer Joost, en dat willen we tochquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Eerst even de beelden afwachten.. zo simpel als het er hier uitziet kan toch bijna niet. Zou me echt verbazen.
Een smoking plynthquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nou nee, maar als het alleen maar wat beelden zijn komt het echt nooit meer goed met onze staging.
Joost die wegvliegt op de vogel op het eindequote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:19 schreef Momo het volgende:
Emotionele einde in het donker of de vogel de troef, of zal iets anders nog de troef zijn?
Ik ook niet. De clip zit zo tof in elkaar, dan moet de staging ook wel meer worden dan dit.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zwitserlandquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:15 schreef Kinga het volgende:
Nou. De cynische noot is ook weer binnen. Dit is toch helemaal niks?! De hype slaat helemaal dood met deze kale act. Zijn marketing tactieken waren on point tot de repetities. Ipv dan JUIST een tipje van de sluier op te lichten.. bij die beelden van Zwitserland denk ik gelijk: wauw holy shit, winnaar.
Dat past wel bij het lied. Hoop van wel of iets van confetti net zoals bij EiC om nog meer het party gevoel te creëren.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:19 schreef Em31 het volgende:
Als we nu trouwens niet eens een beetje pyro hebben word ik wel woest.
Op het scherm, naar die twee figurenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Joost die wegvliegt op de vogel op het einde
Prima is niet genoeg Ariquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ook zonder verhaal-kennis vind ik het wel een mooi shot, qua stijl![]()
Het is nu echt nog koffiedik kijken hoe de act nu echt gaat worden, maar ik heb dus nog steeds vertrouwen in een prima en passende staging.
Het is beter dan vorig jaar.quote:
Het liefst zelfs héél véél pyro, als compensatie voor alle jaren zonder.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:19 schreef Em31 het volgende:
Als we nu trouwens niet eens een beetje pyro hebben word ik wel woest.
In de jaren 90 waren de graphics niet beter, dus t past op zich wel, als er een computergame achtige staging isquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja is allemaal aangrijpend enzo, maar vind die visuals er wel wat brak uitzien zo.
Dat is ook deels zijn stijl he, het moet er pixelated uitzien. Dat vind ik juist wel tof.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja is allemaal aangrijpend enzo, maar vind die visuals er wel wat brak uitzien zo.
Himmelhoch jauchtzend, zum Tode betrübt. Gisteren gingen we nog winnenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:22 schreef BramVeen2002 het volgende:
We zakken als een malle bij Betfair, dit wordt hem niet meer denk ik.
Het is zoals altijd weer te weinig op het podium en sommige dingen zijn te onbegrijpelijk (Die vogel??).
Nederland is toch wel een van de slechtste landen als het aankomt op staging. Je organiseert zelf nog een retegoede editie van het Songfestival met allemaal gave acts maar als je uiteindelijk je eigen lied moet stagen dan gaat het iedere keer weer mis.
Jup, ik denk nog steeds nineties-mario game staging. Maar die vogel past daar dan weer op geen enkele manier tussen... Zuchtquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:25 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is ook deels zijn stijl he, het moet er pixelated uitzien. Dat vind ik juist wel tof.
We hebben 6 foto’s en 15 seconden bewegend beeld gezien. Laten we eerst de halve finale afwachten.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:22 schreef BramVeen2002 het volgende:
Het is zoals altijd weer te weinig op het podium
Ja vind ik ook, net alsof ik weer achter mijn Atari 1040 ST zitquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:25 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is ook deels zijn stijl he, het moet er pixelated uitzien. Dat vind ik juist wel tof.
#teamkomtmeerdangoedquote:
Klopt, maar je hebt pixelated en pixelated, en dit vind ik gewoon qua beeld niet zo mooi. Maar goed, is maar één still die we zien natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:25 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Truus de Progresquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:26 schreef Eurochacha het volgende:
truus de progres mensen, komt helemaal goed met joost!
Ja ik dacht ook al, is dat het echte LED scherm wel? Is het een soort apart ding waardoor Joost 'erin' zit? Iets is met dat scherm inderdaad.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:29 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
Zou het beeld zich aanpassen? Als je ziet hoe vierkant die achtergrond is.
Of hij loopt IN dat scherm uiteindelijkquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:29 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
Zou het beeld zich aanpassen? Als je ziet hoe vierkant die achtergrond is.
Die pianodingen staan er ook mooi buiten, dus die zien we (hopelijk) niet veel in beeldquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:30 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja ik dacht ook al, is dat het echte LED scherm wel? Is het een soort apart ding waardoor Joost 'erin' zit? Iets is met dat scherm inderdaad.
Bij het emotionele einde.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Of hij loopt IN dat scherm uiteindelijk
Nederland is het grootste land ter wereld qua staging. Mensen vergeten dat wij ook alle grote internationale festivals stagen zoals Coachella bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
Voor mensen die klagen dat nl niet kan stagen: vergeet niet dat de common linnets hun 2e plek juist aan de staking te danken hadden.
Misschien toch hans pannecoucke maar weer betrekken volgend jaar
Ik krijg hier spontaan Krump van.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
Voor mensen die klagen dat nl niet kan stagen: vergeet niet dat de common linnets hun 2e plek juist aan de staking te danken hadden.
Dat is 10 jaar geledenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
Top drie allemaal rode bolletjesquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:22 schreef BramVeen2002 het volgende:
We zakken als een malle bij Betfair, dit wordt hem niet meer denk ik.
Het is zoals altijd weer te weinig op het podium en sommige dingen zijn te onbegrijpelijk (Die vogel??).
Nederland is toch wel een van de slechtste landen als het aankomt op staging. Je organiseert zelf nog een retegoede editie van het Songfestival met allemaal gave acts maar als je uiteindelijk je eigen lied moet stagen dan gaat het iedere keer weer mis.
Hans Pannecoucke heeft ook meerdere stagings van landen echt verkracht. Nogal alles of niks.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
Het lijkt inderdaad een ander scherm dat ook voor die lampen hangt, maar op die TikTok zag je dit stukje ook en toen was het volgens mij wel de gewone LEDquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:30 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja ik dacht ook al, is dat het echte LED scherm wel? Is het een soort apart ding waardoor Joost 'erin' zit? Iets is met dat scherm inderdaad.
En dat is precies de bedoeling.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:35 schreef BramVeen2002 het volgende:
Iedereen zegt wel van "oh maar ze laten nog niet alles zien".
Dat mag misschien wel kloppen maar er is nog geen 1 foto geweest waardoor ik kan denken dat het toch heel tof is.
Maar waarom ga je dan ineens een topstaging verwachten om dan weer te worden teleurgesteld? Wat had je dan verwacht dat er anders zou zijn dan de foto's van dinsdag?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:35 schreef BramVeen2002 het volgende:
Iedereen zegt wel van "oh maar ze laten nog niet alles zien".
Dat mag misschien wel kloppen maar er is nog geen 1 foto geweest waardoor ik kan denken dat het toch heel tof is.
Ik verwacht niets anders nuquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:39 schreef Greys het volgende:
Echt als die 30 seconden straks één grote geblurred mistige vlek zijn ga ik huilen van het lachen.
We krijgen de ultieme les in process trusten en ik vind het fantastisch, vooral omdat het werkt. Zo veel die de moed al hebben opgegeven. Gieren. Sorry.
Uhm oeps ik wilde mn vorige post editen ipv quoten hahaquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:39 schreef BramVeen2002 het volgende:
Ik reageer ook overigens heel erg in het moment, als straks dat filmpje er enigszins beter uit ziet als verwacht sta ik weer te roepen dat we gaan winnen
Bereid je er maar op voor dat ze daar ook iets mee uithalen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:39 schreef BramVeen2002 het volgende:
Ik reageer ook overigens heel erg op het moment, als straks dat filmpje er enigszins beter uit ziet als verwacht sta ik weer te roepen dat we gaan winnen
Verwachtingen waren hier alsnog hoog bij veel mensen na eerste rehearsal, hopen op VR graphics, vliegende personen, drones, speciale effecten etc. Het zijn wel heel hoge verwachtingen voor de staging van Joost. Het is lastig voldoen als de verwachting pure perfectie en revolutionaire staging is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar waarom ga je dan ineens een topstaging verwachten om dan weer te worden teleurgesteld? Wat had je dan verwacht dat er anders zou zijn dan de foto's van dinsdag?
Nou ja, ze hebben het er wel zelf naar gemaakt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Verwachtingen waren hier alsnog hoog bij veel mensen na eerste rehearsal, hopen op VR graphics, vliegende personen, drones, speciale effecten etc. Het zijn wel heel hoge verwachtingen voor de staging van Joost. Het is lastig voldoen als de verwachting pure perfectie en revolutionaire staging is.
BEWAARPOST.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:42 schreef Greys het volgende:
Die verwachtingen worden gewoon waargemaakt. We moeten er alleen langer op wachten. Omdat Joost en z'n team dat willen. Het wordt fantastisch. Wat ik je brom.
Ja als je over maanlandingen en science fiction hebt maak je de verwachtingen heel hoog ja. #Trusttheprocess enzo maar ik denk dat verwachtingen van iedereen echt veel te groot zijn. Het gaat nog steeds wel tof worden daar heb ik wel vertrouwen in.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:42 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben het er wel zelf naar gemaakt.
Was het maar vast woensdagquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:42 schreef Greys het volgende:
Die verwachtingen worden gewoon waargemaakt. We moeten er alleen langer op wachten. Omdat Joost en z'n team dat willen. Het wordt fantastisch. Wat ik je brom.
Die retro dingen vindt hij volgens mij leuk, ik vind dat ook qua uiterlijk pure armoe en niks, als je weet wat er allemaal mogelijk is nu.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:25 schreef silverevlis het volgende:
De eenvoudigste beelden worden vrijgegeven om de spanning te bewaren en meteen wordt er vanuit gegaan dat de complete staging ruk is.
Binnen de EBU-mogelijkheden doet Joost het op zijn manier. Denk ik.
Mocht het straks echt ruk blijken te zijn, dan neem ik mijn woorden terug. Maar alles lijkt me zorgvuldig afgewogen te worden.
Ik snap je Greys, maar het zou toch wel ook iets handiger zijn om er niet voor te zorgen dat je straks onderkant top 10 staat bij de bookies, het lult wel lekkerder als je overal als favoriet al wordt aangekondigdquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:42 schreef Greys het volgende:
Voor hem of voor ons?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap je Greys, maar het zou toch wel ook iets handiger zijn om er niet voor te zorgen dat je straks onderkant top 10 staat bij de bookies, het lult wel lekkerder als je overal als favoriet al wordt aangekondigd
Stemmen mensen niet sneller als iets GROOTS aangekondigd wordt?quote:
Dat is de hele act, ook de muziek grijpt terug op eind 90s-begin 2000s. Dat is juist sterk. En het is ook een trend om daar juist op terug te grijpen, ipv die beelden in extreem hoge resolutie. Een hele gelikte act zou hier niet bij passen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die retro dingen vindt hij volgens mij leuk, ik vind dat ook qua uiterlijk pure armoe en niks, als je weet wat er allemaal mogelijk is nu.![]()
![]()
Maar daar kan Joost niks aan doen dat het mijn smaak niet is.
Ik vind het echt te kneuterig voor happy hardcore. Dat Hakkuhbar en Supergabber zo waren, zo was niet alles in die tijd.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is de hele act, ook de muziek grijpt terug op eind 90s-begin 2000s. Dat is juist sterk. En het is ook een trend om daar juist op terug te grijpen, ipv die beelden in extreem hoge resolutie. Een hele gelikte act zou hier niet bij passen.
Ik zie zelf de lol van de vogel ook niet, en het hele plaatje ziet er nu naar mijn idee wat te lullig uit. Als je dit toch vergelijkt met de live-video die hij maakte in 013 is dit wel iets compleet anders qua sfeer en gaat mijn voorkeur ook uit naar de beetje underground-achtige feel van die video. Ik vind sowieso zijn kracht dat hij happy hardcore bijna een soort punk-esthetiek meegeeft, en dat doet hij nu niet.
Vooral voor hem zelfquote:
Hij gaf zelf al aan dat hij niet als favoriet de live show in wil/hoeft. Dus ik denk echt dat de bookmakers belangrijker worden gemaakt dan ze voor Joost zijn OP DIT MOMENT.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap je Greys, maar het zou toch wel ook iets handiger zijn om er niet voor te zorgen dat je straks onderkant top 10 staat bij de bookies, het lult wel lekkerder als je overal als favoriet al wordt aangekondigd
Ik denk niet dat hij zo'n emotioneel moment als troef zou (willen) omschrijven.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:19 schreef Momo het volgende:
Emotionele einde in het donker of de vogel de troef, of zal iets anders nog de troef zijn?
Ik was bang dat er geen dansje was, erg blij dat het er is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:11 schreef grazz het volgende:
Ik ben nog steeds blij dat we vooral dansers hebben. Dat maakt het al enorm leuk om naar te kijken. Dat TikTokdansje gaat straks ook heel Europa door
En dan ook nog uitgevoerd door Indy zelf! De bedenker van het dansje uit de clip.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik was bang dat er geen dansje was, erg blij dat het er is.
Als dit waar is is het weer geniaalquote:
Stuntje miste ook bij een andere foto. Kan ook zijn dat Appie en Stuntje iets later opkomen of weggaan tijdens de show.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:31 schreef Em31 het volgende:
Dit is dus wel echt een ander moment aangezien iedereen weg is
Denk toch echt een game ofzo dan?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Stuntje miste ook bij een andere foto. Kan ook zijn dat Appie en Stuntje iets later opkomen of weggaan tijdens de show.
Ik vind het er mooi uitzien.quote:
Dat account heeft wel maar heel weinig tweets en volgt alleen mensen uit Joost z'n team en de bekende Eurovisie youtubers en zo. Heb die foto namelijk nog nergens anders gezien, misschien ook iemand die aan het trollen is en/of in Teamjoost zit?quote:
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:46 schreef Giggio het volgende:
F*k de boekies
lang leve De Joost
#TeamTrustTheProcess
&
#TeamHilarischESC2024NL![]()
(waar is de Joost Emo??)
Die opkomende wereld kan wel een mooi momentje worden, net als jaren terug bij Paradise Oskar.quote:
Als ik inzoom lijkt het er me ingephotoshopt, maar ik kan het mis hebben.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |