Ik denk gewoon dat hij nog niet alles heeft laten zien en hij iedereen op het verkeerde been zetquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:07 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Joost had gewoon meer van zijn act moeten laten zien. Je ziet nu bij Kroatië dat zelfs met matige beelden en toch een beter beeld gegeven wordt dan bij Joost en die schieten omhoog. Je gaat met 16-18% toch lekkerder die finale in dan met 6-8%. Daarnaast is er niet een duidelijke favoriet dus ze laten wel een kans lopen nu om aan te sluiten. Als de act niet een diepere laag heeft wat we nog niet gezien hebben is het klaar.
ik weet wel zeker. Die mevrouw van Shownieuws kan best wel eens gelijk hebben....quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat hij nog niet alles heeft laten zien en hij iedereen op het verkeerde been zet
*Trust the proces*
Maar dan nog is de vraag of powerpointpresentatie + Kaarija nou zo'n goede act is.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:14 schreef linebear het volgende:
[..]
ik weet wel zeker. Die mevrouw van Shownieuws kan best wel eens gelijk hebben....
Kan me dat eigenlijk niet voorstellen. Dan krijg je alleen maar ‘hij heeft alleen de punten gekregen omdat Käärijä daar stond’. Zouden ze dat echt willen?quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:14 schreef linebear het volgende:
[..]
ik weet wel zeker. Die mevrouw van Shownieuws kan best wel eens gelijk hebben....
Lieve Henk. Morgen is er nog een repetitie van Joost en er komen er nog meer he voor hij de finale in gaat.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:07 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Joost had gewoon meer van zijn act moeten laten zien. Je ziet nu bij Kroatië dat zelfs met matige beelden en toch een beter beeld gegeven wordt dan bij Joost en die schieten omhoog. Je gaat met 16-18% toch lekkerder die finale in dan met 6-8%. Daarnaast is er niet een duidelijke favoriet dus ze laten wel een kans lopen nu om aan te sluiten. Als de act niet een diepere laag heeft wat we nog niet gezien hebben is het klaar.
Das best snel gegaan, had volgens mij eergister gekeken en toen was dat stond nemo nog op 23% en baby lasagne veel lager dan vandaag..quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Op dit moment komt de top 4 uit op 67% samen, dus wel heel grote kans dat een van hun gaat winnen
Denk met rehearsals nu ook wel redelijk is uitgesloten dat iemand die eerst middenmoot was echt met een verassing en groot spektakel naar ESF ging.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Das best snel gegaan, had volgens mij eergister gekeken en toen was dat stond nemo nog op 23% en baby lasagne veel lager dan vandaag..
Maar zelfs 66,6% (2/3) kans is nog lang niet substantieel... Dat betekent dat van 3 songfestivals, er idd 2 door een van die top4 gewonnen zouden worden gemiddeld.
Tevens is juist nemo die op een stond gedaald en zijn 3 anderen die lager stonden nu plots sterk gestegen...
Ik vind dat vooral erop duiden dat het ongekend open en spannend is...
Helaas wel voor joost is dat nu een beetje in zijn nadeel, omdat het veel aandacht naar anderen laat gaan.
Maar imho goed voor het songfestival zelf, zulke een brede groep aan kanshebbers en gelijk opgaande en uiteenlopende acts
Weer die heiligverklaring van de odds... dat zijn geen dagkoersen he. Er is niks veranderd aan de kansen van Joost of wie dan ook. Volgende week begint iedereen op nul.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:07 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ga lekker heel het proces van dit genie uitleggen terwijl je nooit antwoord op mijn vragen of posts. Niet op Facebook en niet op FOK! Trusten. Ik ben niet geniaal, maar het scheelt niet veel. Je moet het alleen willen zien.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat hij nog niet alles heeft laten zien en hij iedereen op het verkeerde been zet
*Trust the proces*
Denk dat Kroatië ook is gestegen omdat Nederland is gezakt. Daar verwachten ze nu minder concurrentie van, terwijl eerst Nederland al televotewinnaar werd gezien.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Das best snel gegaan, had volgens mij eergister gekeken en toen was dat stond nemo nog op 23% en baby lasagne veel lager dan vandaag..
Maar zelfs 66,6% (2/3) kans is nog lang niet substantieel... Dat betekent dat van 3 songfestivals, er idd 2 door een van die top4 gewonnen zouden worden gemiddeld.
Tevens is juist nemo die op een stond gedaald en zijn 3 anderen die lager stonden nu plots sterk gestegen...
Ik vind dat vooral erop duiden dat het ongekend open en spannend is...
Helaas wel voor joost is dat nu een beetje in zijn nadeel, omdat het veel aandacht naar anderen laat gaan.
Maar imho goed voor het songfestival zelf, zulke een brede groep aan kanshebbers en gelijk opgaande en uiteenlopende acts
Europapapachachachaquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:42 schreef Poepz0r het volgende:
Kaarija is de verrassing in de act. Vrij goede argumenten van Eline daarvoor.
Morgen iemand in Kippenpak op podiumquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:47 schreef d_elise het volgende:
Heerlijk hoe we in cirkels aan het praten zijn, wordt tijd dat Joost weer gaat repeteren want we hebben het nodig 😂
Ik heb dit ook hoor.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:31 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik voel me aangesproken![]()
omdat het ook zo is.. I admit. Ik wil gewoon winnen en ik ruik de winst met dit lied. Dus idd, ik creëer zelf ook hogere verwachtingen. Dus zo'n vogel verpest het dan even, zo voelt dat dan hé. Maar wat weet ik. We gaan het wel zien. Ik ben straks toch wel trots op wat Joost heeft laten zien (ook afgelopen weken). Dus nu moet het minimaal top 5, top 3 zijn..
Dit dus (middelste deel).quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen hier enorm geniet van het bijzonder vermakelijke jaar nu we Joost als inzending hebben. En als hij volgend jaar de vrije hand wil om nog eens mee te doen, dan zou ongetwijfeld een meerderheid meteen voor stemmen.
En dan de maar. Het is natuurlijk wel een wedstrijd waar Nederland aan deelneemt, en daarin moet je uiteindelijk proberen om zo ver mogelijk te komen. Ook als Joost 12e zou worden, zou ik nog wel met veel plezier terugkijken op dit jaar, maar dan blijft ook het gevoel hangen dat we er niet alles uitgehaald hebben wat erin zat, en er onnodig veel landen boven ons zijn geëindigd. Iets wat Nederland door de vaak matige staging sowieso al redelijk vaak overkomt.
Of "alles uit het liedje halen" ook betekent of we kunnen winnen, is natuurlijk een tweede. Persoonlijk denk ik dat het liedje niet de absolute top is, zoals bijvoorbeeld Cha Cha Cha dat vorig jaar wel was, en zeker niet als je het maar één keer hoort, om alle andere favorieten tegelijk te verslaan. Het pad naar de winst heeft een briljante act, maar als er maar één van Zwitserland of Oekraïne ofzo boven zichzelf uitstijgen, dan lijkt me die niet meer in te halen. Wat echter wel een argument is vóór Nederland, en ook voor een behoorlijke juryscore, is dat Europapa als enige van de favorieten het potentieel heeft om een grote hit te worden in West-Europa. Heel misschien heeft Italië dat ook nog, maar van de rest zie ik eigenlijk helemaal niet hoe dat meer dan twee weken na het ESF nog veel gestreamd gaat worden en al helemaal niet hoe die veel airplay gaan krijgen op de veelbeluisterde radiostations. En dat is wel iets waar de EBU gevoelig voor is, dus die zullen zeker niet ontevreden zijn als wij winnen. En die geschiktheid voor een breed publiek speelt meestal ook wel mee bij de jury's. Alleen moet je dan niet met een vogel aankomen.
#KeepTheFaithInTrustingTheProcessquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Lieve Henk. Morgen is er nog een repetitie van Joost en er komen er nog meer he voor hij de finale in gaat.
De woensdagmiddag voor z'n halve finale is de dress rehearsal open voor pers en dan zitten we aan de press stream gekluisterd om alles te zien. Dan is er niks meer geheim en kunnen we hier precies zeggen wat we gezien hebben (filmen mag uiteraard niet want het zijn de camerabeelden die we zien en die ziet men de avond erna allemaal al). Dus er is best kans dat vóór de halve finale zelfs z'n odds nog veranderen, laat staan voor de finale.
Hatsee![]()
het jaar met de grootste verrassing was het jaar 2014 van conchita wurst en common linnets die beiden volgens mij heel lang geheel buiten de top-15 waren en pas tijdens de rehearsals plots heel sterk opkwamen...quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk met rehearsals nu ook wel redelijk is uitgesloten dat iemand die eerst middenmoot was echt met een verassing en groot spektakel naar ESF ging.
Hard gelachen hierom. Die odds betekenen precies helemaal niks voor de winstkansen van Joost. Neem t niet zo serieus johquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:07 schreef HenkjeNL2 het volgende: Joost had gewoon meer van zijn act moeten laten zien. Je ziet nu bij Kroatië dat zelfs met matige beelden en toch een beter beeld gegeven wordt dan bij Joost en die schieten omhoog. Je gaat met 16-18% toch lekkerder die finale in dan met 6-8%. Daarnaast is er niet een duidelijke favoriet dus ze laten wel een kans lopen nu om aan te sluiten. Als de act niet een diepere laag heeft wat we nog niet gezien hebben is het klaar.
Al die Kroatische fans die al weken alles van Joost zitten af te zeiken mogen ‘m nu wel bedanken.quote:
Op alle foto's van z'n eerste repetitie had hij zijn zonnebril af toch?quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:55 schreef Idisrom het volgende:
Ik zie steeds meer zonnebril op Joost Klein.
Ik hoop niet dat hij een zonnebril op doet bij zijn act, want in de videoclip vond ik zijn gezichtsuitdrukkingen een van de sterkste punten van de clip en daardoor ook van de song.
Appie morgen:quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:55 schreef Idisrom het volgende:
Ik zie steeds meer zonnebril op Joost Klein.
Ik hoop niet dat hij een zonnebril op doet bij zijn act, want in de videoclip vond ik zijn gezichtsuitdrukkingen een van de sterkste punten van de clip en daardoor ook van de song.
Er zit geen ENKELE bookmaker naar eurovisie te kijken. Het zijn allemaal algoritmes en automatische processen die de odds aanpassen n.a.v. de inzetten. er zit geen dikke sigaren rokende bookmaker te kijken of joost met kip aantreedt of niet.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:45 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Afgaande op het trollen van de bookmakers (wat hij al eerder gedaan heeft) en het vervelend vinden van voortijdig zien van de act (rehearsal filmpjes) , zie ik het nog steeds als een enorme troll actie. En is straks de act echt een wtf gave act (zonder vogel)
Het is al eerder geroepen en herhaald trust the process!!!!
#komthelemaalgoed
wie start de crowdfunding?quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:59 schreef RipCity het volgende:
[..]
Er zit geen ENKELE bookmaker naar eurovisie te kijken. Het zijn allemaal algoritmes en automatische processen die de odds aanpassen n.a.v. de inzetten. er zit geen dikke sigaren rokende bookmaker te kijken of joost met kip aantreedt of niet.
Er zit nog steeds maar relatief kleine bedragen in de markt dat het 0.0 boeit of je nou 3'de of 5'de staat. Pas bijn halve finales komt er fatsoenlijk geld in de markt en krijgt deze meer realistische vorm.
Met 1000euro krijg je Joost van 13/1 naar 6/1 nu.
Nemo zakt momenteel harder.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:26 schreef Ama het volgende:
Jeetje Joost zakt echt hard bij de bookmakers.
Code : J is het nu (aan elkaar)quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:35 schreef Breuls het volgende:
De codegeeft je dus die smiley. Werkt alleen nog op het forum (en niet op FP of afgeleide omgevingen).
Nee dat maken ze niet bekend, om manipulatie te voorkomen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:42 schreef Fretwork het volgende:
Is er ergens consensus over hoeveel mensen gemiddeld stemmen op het songfestival?
Heel leuk dat echte volgers nu al bezig zijn met de rehearsals, maar verreweg het grootste deel volgt niks, zet op dinsdag/donderdag/zaterdag de televisie aan zonder zich bezig te houden met geruchten over staging (laat staan enig historisch besef over staging in voorgaande jaren).
Volgens mij ooit iets gelezen over 15 miljoen stemmen naar schatting.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:42 schreef Fretwork het volgende:
Is er ergens consensus over hoeveel mensen gemiddeld stemmen op het songfestival?
Heel leuk dat echte volgers nu al bezig zijn met de rehearsals, maar verreweg het grootste deel volgt niks, zet op dinsdag/donderdag/zaterdag de televisie aan zonder zich bezig te houden met geruchten over staging (laat staan enig historisch besef over staging in voorgaande jaren).
Ja ik kom ook wel "richting 10% van het aantal streams" tegen dus dat komt overeen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij ooit iets gelezen over 15 miljoen stemmen naar schatting.
Is dat niet een heul ander liedje, van Fluitsma & Van Tijnquote:Op donderdag 2 mei 2024 15:44 schreef Momo het volgende:
[..]
In de nationale voorrondes in Oost-Europa, zoals Tsjechië of de Baltics, heb je meestal zo’n 10.000-20.000 stemmen nodig om zeker te zijn van een plek in de Top 3. Dat zal bij een ESF ook wel zoiets zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar in bijvoorbeeld Estland kost het ook 2 euro om te stemmen in Eesti Laul.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In de nationale voorrondes in Oost-Europa, zoals Tsjechië of de Baltics, heb je meestal zo’n 10.000-20.000 stemmen nodig om zeker te zijn van een plek in de Top 3. Dat zal bij een ESF ook wel zoiets zijn.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar in bijvoorbeeld Estland kost het ook 2 euro om te stemmen in Eesti Laul.
Stemmen in Duitsland kost maar 14 - 20 centquote:Op donderdag 2 mei 2024 16:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ x ]
Allemaal even doneren om genoeg douze points binnen te harken.
Ik maak me meer zorgen over een Oekraïne als consensuswinnaar, met dank aan een 180 punten automatische startbonus vanuit de televotequote:Op donderdag 2 mei 2024 15:42 schreef d_elise het volgende:
Nog maar minder dan 24 uur en dan hebben we weer iets om over te hyperen of te panieken. Dat Zwitserland na de beelden van de tweede repetitie ook wegzakt en Kroatië met een - naar mijn inziens - matige repetitie nu op 1 staat, geeft mij goede hoop. Alles kan nog!
Ik denk dat op dit moment Oekraïne ook de grootste kans maakt eigenlijk. Die halen gewoon ook veel televote punten (zal vast niet mega veel schelen met Kroatië), maar scoren wel duidelijk beter bij de jury.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen over een Oekraïne als consensuswinnaar, met dank aan een 180 punten automatische startbonus vanuit de televote
Rozjeegodquote:
Dit is misschien een wat gezochte theorie, maar in de vakjury zitten bovengemiddeld veel veertigers en vijftigers, meestal vanuit de culturele sector, dus vermoedelijk progressieve types. Dat kan een hindernis zijn om dat soort figuren op een lied te laten stemmen waarin twee figuren verbonden met de kerk worden vereerd.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk dat op dit moment Oekraïne ook de grootste kans maakt eigenlijk. Die halen gewoon ook veel televote punten (zal vast niet mega veel schelen met Kroatië), maar scoren wel duidelijk beter bij de jury.
Of dat rap stuk moet straks erg matig overkomen.
Dat zou ook nog kunnen ja….quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit is misschien een wat gezochte theorie, maar in de vakjury zitten bovengemiddeld veel veertigers en vijftigers, meestal vanuit de culturele sector, dus vermoedelijk progressieve types. Dat kan een hindernis zijn om dat soort figuren op een lied te laten stemmen waarin twee figuren verbonden met de kerk worden vereerd.
Ach welnee, dat maakt toch niemand wat uit. Genoeg religieuze kunst waar "progressieve types" warm voor lopen hoorquote:Op donderdag 2 mei 2024 17:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit is misschien een wat gezochte theorie, maar in de vakjury zitten bovengemiddeld veel veertigers en vijftigers, meestal vanuit de culturele sector, dus vermoedelijk progressieve types. Dat kan een hindernis zijn om dat soort figuren op een lied te laten stemmen waarin twee figuren verbonden met de kerk worden vereerd.
Ik gun Joost de winst zeker wel, maar ik denk dat hij sowieso over 20 jaar nog voorbij komt als t over ESF gaat, zoiets als Verka zeg maar. Want forgettable, zoals de meeste liedjes, is dit zeker niet.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:26 schreef Tinkepink het volgende:
Om heel eerlijk te zijn hoop ik dat we niet winnen. Hoop op Kroatië of Zwitserland of Oostenrijk.
Joost zal genoeg aandacht krijgen voor een mooie Europese tour, zonder de druk om mainstream te worden. Zo kan hij fijn zichzelf blijven en heeft hij toch maar maar mooi op het ESC gestaan én het geschopt tot FOK-smilie.
P.s volgens mij gebruikt Joost vermomming en/mutsen/zonnebrillen om zich achter te verstoppen als hij zich mentaal wil afschermen van de buitenwereld
Nee we doen mee om te winnen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:35 schreef totebel het volgende:
[..]
Ik gun Joost de winst zeker wel, maar ik denk dat hij sowieso over 20 jaar nog voorbij komt als t over ESF gaat, zoiets als Verka zeg maar. Want forgettable, zoals de meeste liedjes, is dit zeker niet.
Maar heel eerlijk kan ik ook prima met Kroatië leven als winnaar
quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:36 schreef Greys het volgende:
Als ik hier scroll lach ik hardop om al die Joostjes.
quote:
quote:
Mensen die bij EIC waren kunnen dit bevestigenquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:58 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet stiekem Joost zelf bent![]()
![]()
Wie zijn die mensen?quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:11 schreef d_elise het volgende:
[ x ]
Vanavond een item over Joost bij Beau!
Alsof Arno Kantelberg iets met ESF heeft?quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:11 schreef d_elise het volgende:
[ x ]
Vanavond een item over Joost bij Beau!
Je ziet wat er vandaag gebeurt met de odds van de acts die vandaag de tweede repetitie hadden. Alles is mogelijk maar wel belangrijk dat er een beetje een gelikte clip komt van NL want of we het nou leuk vinden of niet de odds zijn toch belangrijk voor hoe ook de jury/presentatoren/organisatie de act behandeld.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb nog steeds het idee dat er een pad naar victorie is, maar hopelijk krijgen we daar morgen al een soort van bevestiging van
Ik ken alleen die vrouw (van naam) en weet dat ze met Joost heeft samengewerkt voor zijn dichtbundel of de Jongeren Boekenweek o.i.d., iets met literatuur in ieder geval.quote:
Joost heeft zijn doel behaaldquote:
Ik dacht nog, bij dat stukje dat je op de achtergrond een weg o.i.d. ziet daar zie je hem ook lopen, de vloer hebben we natuurlijk nog helemaal niet gezien en die zal ook wel meebewegen. Dan lijkt het alsof hij in een game loopt. Kan er denk ik wel leuk uitzien als je dat precies zo in beeld brengt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:45 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik heb er trouwens nog steeds vertrouwen in!
Je gaat niet 9 maanden oefenen om een nummer te zingen voor een scherm.
Dat laatste inderdaad. En de krachttraining waar regelmatig over is gesproken doe je hier ook niet voor. Dat heeft een doel, lijkt me.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:45 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Dat laatste doen er wel meer inderdaad, waaronder mijn usernamequote:Op donderdag 2 mei 2024 18:26 schreef Tinkepink het volgende:
Om heel eerlijk te zijn hoop ik dat we niet winnen. Hoop op Kroatië of Zwitserland of Frankrijk (hier stond Oostenrijk -foutje natuurlijk).
Joost zal genoeg aandacht krijgen voor een mooie Europese tour, zonder de druk om mainstream te worden. Zo kan hij fijn zichzelf blijven en heeft hij toch maar maar mooi op het ESC gestaan én het geschopt tot FOK-smilie.
P.s volgens mij gebruikt Joost vermomming en/mutsen/zonnebrillen om zich achter te verstoppen als hij zich mentaal wil afschermen van de buitenwereld
Bedankt, dit had ik even nodigquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:52 schreef Greys het volgende:
Vandaag in 2021.
Italië 10 procent winkans.
[ afbeelding ]
En bij 538 zei hij dat hij een laatste troef had, waardoor ze hem weer zouden bellen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:45 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Of zullen we het gewoon een maand doortrekken.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zou ook nog kunnen ja….
Oké er wint gewoon niemand dit jaar!
Wij feliciteren Italië!quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:15 schreef grazz het volgende:
[..]
Of zullen we het gewoon een maand doortrekken.Of gewoon het land laten winnen met de meeste streams.
Ik geloof er ook nog wel in. Van wat ik tot nu toe heb gezien aan clipjes, vind ik niemand echt nog 100% overtuigen. Ook al vind ik Zwitserland wel de enige die mij echt winner vibes geeft, er is toch ook nog iets van twijfel.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb nog steeds het idee dat er een pad naar victorie is, maar hopelijk krijgen we daar morgen al een soort van bevestiging van
@Scrummiequote:Op donderdag 2 mei 2024 22:03 schreef TheVulture het volgende:
Degene die die smiley heeft gemaakt is echt geniaal
Na de winst praten we toch wel minstens 3 maanden na?quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:00 schreef maily het volgende:
[..]
Hoelang blijft dit topic nog open eigenlijk?
Wat moet ik straks met mijn leven ....
@Breuls goed gedaan jochiequote:Op donderdag 2 mei 2024 22:07 schreef Greys het volgende:
[..]
@:scrummie
En grote dank aan @:breuls dat hij er de code : J aan kon geven!
De beste smiley sindsquote:Op donderdag 2 mei 2024 22:03 schreef TheVulture het volgende:
Degene die die smiley heeft gemaakt is echt geniaal
Vorig jaar was erquote:Op donderdag 2 mei 2024 22:16 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De beste smiley sinds [ afbeelding ]
@Superbadeendjequote:Op donderdag 2 mei 2024 22:16 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De beste smiley sinds [ afbeelding ]
ESF / :J.quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:21 schreef Aadrianus het volgende:
Ik ben dom waarschijnlijk, maar hoe werkt dat met die code?
quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:41 schreef d_elise het volgende:
[ afbeelding ]
Joost plaatste net nog even een geruststelling in z'n Instagram ESF groepHet komt goed mensen!
Valt die groep ergens te vinden? Ik zie hem niet op Instagram.quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:41 schreef d_elise het volgende:
[ afbeelding ]
Joost plaatste net nog even een geruststelling in z'n Instagram ESF groepHet komt goed mensen!
Op zijn Instagramprofiel (@ joostklein) staat in zijn bio een linkje naar de groep: Eurovision 2024quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:58 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Valt die groep ergens te vinden? Ik zie hem niet op Instagram.
Wat mooiquote:Op donderdag 2 mei 2024 23:01 schreef d_elise het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk allemaal die odds en de eeuwige (hilarische) discussies over alles, maar dit vat de kern toch maar weer even samen. Wat gun ik hem dit
Gevonden, het is alleen zichtbaar in de app.quote:Op donderdag 2 mei 2024 23:03 schreef d_elise het volgende:
[..]
Op zijn Instagramprofiel (@ joostklein) staat in zijn bio een linkje naar de groep: Eurovision 2024
Mooi Greysquote:
Ik heb het niet gezien, maar was Trijntje ook niet iemand die zich er eigenlijk te goed voor voelde? Ze ging voor de ervaring en voor de lol, alsof je een avondje gaat carnavallen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 23:08 schreef TheVulture het volgende:
Arno Kantelberg gooit Trijntje nog even heerlijk terecht onder de bus met dat geneuzel over die scheurjurk en dast ze in tegenstelling tot Joost echt geen idee had hoe ze dat moest aanpakken![]()
René Froger was eigenlijk te groot voor Songfestivalquote:Op donderdag 2 mei 2024 23:31 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar was Trijntje ook niet iemand die zich er eigenlijk te goed voor voelde? Ze ging voor de ervaring en voor de lol, alsof je een avondje gaat carnavallen.
Ze had er destijds een nogal snobistische houding over meen ik me te herinneren.
And Europe did not walk along with her.
Hoe anders is het nu.
Goed gezelschap.quote:Op donderdag 2 mei 2024 23:34 schreef Momo het volgende:
[..]
René Froger was eigenlijk te groot voor Songfestival
En ook gewoon totaal niet voorbereid.quote:Op donderdag 2 mei 2024 23:31 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar was Trijntje ook niet iemand die zich er eigenlijk te goed voor voelde? Ze ging voor de ervaring en voor de lol, alsof je een avondje gaat carnavallen.
Ze had er destijds een nogal snobistische houding over meen ik me te herinneren.
Hoe anders is het nu.
Ik maar dat heeft op dit soort tijden eigenlijk helemaal geen zin meer.quote:Op donderdag 2 mei 2024 23:44 schreef Momo het volgende:
Wie zit hier trouwens allemaal Eurovisionworld te F5 hun servers zijn aan het zweten
Weetje zou mij ook niet verbazen als hij hier gedeeltelijk ook gewoon mee leestquote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:21 schreef Greys het volgende:
Joost heeft onze story met z'n Joost emoji's gezien hoor!
[ afbeelding ]
Dat zou toch wat zijn he!!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Weetje zou mij ook niet verbazen als hij hier gedeeltelijk ook gewoon mee leest
Joost krijgt best veel mee van al het online gebeuren denk ik.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Weetje zou mij ook niet verbazen als hij hier gedeeltelijk ook gewoon mee leest
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:21 schreef Greys het volgende:
Joost heeft onze story met z'n Joost emoji's gezien hoor! @:scrummie
[ afbeelding ]
Oh daar zou ik ook om kunnen lachen. Zeker na dit hele proces.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:20 schreef Ferdii het volgende:
ik ga zo hard lachen als dat hele "trust the proces" uitdraait op een we hebben het hele jaar geen flikker uitgevoerd, maar we pakken gewoon de money en alle aandacht
Helemaal eens hoor over die snobistische houding en aanpakquote:Op donderdag 2 mei 2024 23:31 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Hoe anders is het nu.
Zelfs dat is al een concept an sich.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:20 schreef Ferdii het volgende:
ik ga zo hard lachen als dat hele "trust the proces" uitdraait op een we hebben het hele jaar geen flikker uitgevoerd, maar we pakken gewoon de money en alle aandacht
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:38 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rovisie-songfestival
Dit verwijst weer naar een reconstructie van Het Parool, maar dat staat achter een muur
Jaapquote:Jaap Reesema, een van de leden uit de selectiecommissie, zou uiteindelijk opmerken dat de andere leden hun eigen smaak opzij moeten zetten om voor „het meest kansrijke lied” te kiezen.
Ja achteraf is dit gewoon de juiste keuze geweest, en ook goed dat er mensen in blijken te zitten die in staat zijn om over hun eigen smaak heen te stappenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:43 schreef Em31 het volgende:
Echt thank god hoor. Numidia mag echt weleens gaan, maar hier waren we wel heel erg aan toe.
Zeker! En dat ze met z'n allen naar een live concert van Joost zijn gegaan vind ik ook nog steeds een goede zet.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja achteraf is dit gewoon de juiste keuze geweest, en ook goed dat er mensen in blijken te zitten die in staat zijn om over hun eigen smaak heen te stappen
En hierom ben ik dus tegen die commissie. Die kiezen altijd voor het “mooiste” en zoetsappigste nummer en niet voor wat het ook daadwerkelijk goed zou kunnen doen op het podium. Dan krijg je dingen als numidia of burning daylight waar je van tevoren al geen kans mee maakt. Songfestival moet je echt een heel goed zoetsappig nummer hebben om mee te scoren. Ik ben zo blij dat we is uit de ballad en country comfort zone zijn gestapt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:38 schreef TheVulture het volgende:
Dit verwijst weer naar een reconstructie van Het Parool, maar dat staat achter een muur
Kennelijk niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:53 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
En hierom ben ik dus tegen die commissie. Die kiezen altijd voor het “mooiste” en zoetsappigste nummer en niet voor wat het ook daadwerkelijk goed zou kunnen doen op het podium.
Inderdaad en dat ze toch het risico hebben durven nemen. Nou moest dat ook weleens, zou je denken, maar je kan zelf ook niet altijd goed inschatten wat werkt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja achteraf is dit gewoon de juiste keuze geweest, en ook goed dat er mensen in blijken te zitten die in staat zijn om over hun eigen smaak heen te stappen
Blijft hilarisch dat Joost daar gewoon riep dat hij al gekozen was.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker! En dat ze met z'n allen naar een live concert van Joost zijn gegaan vind ik ook nog steeds een goede zet.
Cornald gaf enkele weken geleden nog precies dat (open blik, buiten je eigen smaak kunnen kijken) als welgemeend compliment aan Jacqueline waarom ze een goede commentator zal zijn, tijdens een van de talkshows. Was denk ik ook een píetsie een sneertje naar Jan die daar als commentator weleens moeite mee had. 😅
Jaaaaaaquote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Blijft hilarisch dat Joost daar gewoon riep dat hij al gekozen was.Ze hadden hun gezichten moeten filmen.
Ehh, maar dat is dan toch juist de verdienste van deze commissie, ze zijn juist van hun persoonlijke smaak afgestapt. Anders had je gelijk gehadquote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:53 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
En hierom ben ik dus tegen die commissie. Die kiezen altijd voor het “mooiste” en zoetsappigste nummer en niet voor wat het ook daadwerkelijk goed zou kunnen doen op het podium. Dan krijg je dingen als numidia of burning daylight waar je van tevoren al geen kans mee maakt. Songfestival moet je echt een heel goed zoetsappig nummer hebben om mee te scoren. Ik ben zo blij dat we is uit de ballad en country comfort zone zijn gestapt.
Ik begin me toch n beetje te irriteren dat je steeds vaker geen artikelen meer kunt lezen omdat alles achter n muur staat, het wordt steeds ergerquote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:38 schreef TheVulture het volgende:
Precies. En als er eerder een Europapa-achtige hit tussen de keuzes had gezeten was die al echt al lang uitgebracht. Je moet het wel kúnnen kiezen, het moet wel ingezonden worden.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ehh, maar dat is dan toch juist de verdienste van deze commissie, ze zijn juist van hun persoonlijke smaak afgestapt. Anders had je gelijk gehad
Er werd trouwens toch door Ilse zelf gezegd dat ze daar als coach was?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:03 schreef TheVulture het volgende:
En wat we ook wel positief verrast is dat ze een Ilse de Lange ook gewoon de deur hebben gewezen omdat het lied niet sterk genoeg was. Dat was in een ander jaar ook niet zomaar gebeurt, want Ilse.
Oh echt?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Er werd trouwens toch door Ilse zelf gezegd dat ze daar als coach was?
Dat klinkt als een kunstproject hier in de stad, wat tonnen gekost heeft. Ik ken de details niet meer, en Google vindt zo snel ook niet wat, maar het kwam er op neer dat het kunstwerk bij de onthulling niet meer dan een plaquette bleek te zijn met daarop de naam van de Italiaanse kunstenaar Lissintiulo. De door elkaar gehusselde letters van illusionist.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:20 schreef Ferdii het volgende:
Ilse is vanavond bij Beau. Benieuwd of ze nog iets zegt, bijvoorbeeld over haar reünie met Waylonquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:03 schreef TheVulture het volgende:
En wat we ook wel positief verrast is dat ze een Ilse de Lange ook gewoon de deur hebben gewezen omdat het lied niet sterk genoeg was. Dat was in een ander jaar ook niet zomaar gebeurt, want Ilse.
Als ze in Zweden toch nog een oude act uit de mottenballen willen halen als intervalact zou dit wel een mooi moment zijnquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:08 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ilse is vanavond bij Beau. Benieuwd of ze nog iets zegt, bijvoorbeeld over haar reünie met Waylon![]()
IK WIL HET
Dit is dus wat ik laatst bedoelde.. Joost met zn vrienden in een stripverhaal.. en dat vertaald naar het podiumquote:
Het is wel ongelofelijk dat we gewoon door Jaap gered zijn dit jaarquote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:42 schreef Em31 het volgende:
[..]
[..]
Jaapaltijd al een fantastische toevoeging gevonden!
Nee, die chagrijnige inzendingen van de voorbije jaren is wat we willen uitstralen, nou goedquote:Volgens de krant (het Parool, red.) had de selectiecommissie moeite met Europapa. Er waren twijfels over de opbouw van het nummer, ook was de vraag of ’pretpop’ wel wat Nederland wil uitstralen.
Lange tijd leek Numidia de beste papieren te hebben. „Ze zingt uitstekend, heeft uitstraling én vertegenwoordigt het moderne Nederland”
Als hij niet gewoon weer het meeste geheim houdt, waar ik hem ook nog wel voor aanzie.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:15 schreef drxanax het volgende:
Vandaag is dé dag dat de Nederlandse delegatie het tij kan keren en wij weer gerust worden gesteld. Hopelijk gaan we vanmiddag weer stijgen bij de bookies
Ok, we krijgen dus vandaag ook die andere superheld op het podium, ik bereid jullie alvast voor op de meltdownquote:
Onze Creative Supervisorquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ok, we krijgen dus vandaag ook die andere superheld op het podium, ik bereid jullie alvast voor op de meltdown
Vaak worden ze gecached, ga naar https://archive.is/ en vul daar de url in, dit is bijvoorbeeld een premium artikel van AD: https://archive.is/R1j9Uquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:01 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik begin me toch n beetje te irriteren dat je steeds vaker geen artikelen meer kunt lezen omdat alles achter n muur staat, het wordt steeds erger
echt ditquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:22 schreef Greys het volgende:
Most viewed rehearsal en daar het minste in zien.
Nou inderdaadquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is wel ongelofelijk dat we gewoon door Jaap gered zijn dit jaar
Meeste streams in buitenland zelfs zonder België erbij. Reteknap voor een Nederlandstalig lied.quote:
Er staat niet heel veel meer in het Parool artikel dat de Telegraaf niet heeft genoemd.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:01 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik begin me toch n beetje te irriteren dat je steeds vaker geen artikelen meer kunt lezen omdat alles achter n muur staat, het wordt steeds erger
Vind het ook zo stom dat de fans maar blijven roepen dat het toch alleen maar in NL en België is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Meeste streams in buitenland zelfs zonder België erbij. Reteknap voor een Nederlandstalig lied.
Zeker! Hij lijkt ook goed aan te slaan in andere landen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Meeste streams in buitenland zelfs zonder België erbij. Reteknap voor een Nederlandstalig lied.
Hele dag Europapa op standje 10 uit de speakers daarquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:23 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben alleen op kantoor. U begrijpt dat er vandaag weinig gewerkt wordt. Ik heb mijn prioriteiten
Ja ook zonder Belgie staat hij al weken bovenaan in de buitenlandse streams.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vind het ook zo stom dat de fans maar blijven roepen dat het toch alleen maar in NL en België is.
Bij sommige sites werkt het ook om het laden te stoppen tussen het moment dat het artikel geladen is en het laden van de melding dat het artikel achter een betaalmuur staatquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:19 schreef Lamballert het volgende:
[..]
Vaak worden ze gecached, ga naar https://archive.is/ en vul daar de url in, dit is bijvoorbeeld een premium artikel van AD: https://archive.is/R1j9U
Ja maar dat kan natuurlijk niet want het is niet hun favoriet.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:28 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Ja ook zonder Belgie staat hij al weken bovenaan in de buitenlandse streams.
Ja. Of zoals hier van de week iemand kwam zeuren 'dat Nederlandse gebrabbel klinkt nergens naar en is niet geschikt voor het Songfestival'.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vind het ook zo stom dat de fans maar blijven roepen dat het toch alleen maar in NL en België is.
Eens. Hoop wél dat Karsu ooit nog op het ESF komt met een killerlied. Want als artiest vind ik haar fantastisch en heel geschikt. Maar dan moet er wel een bijpassend goed lied zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:29 schreef Em31 het volgende:
Karsu was dan denk ik wel dat nummer over dansen, maar die was ook niet echt geschikt.
Eurovisie bewijst toch juist dat alle talen populair (kunnen) zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik heb uit betrouwbare bron dat de titel van haar inzending "Way Long Gone" was, maar dat de tekst over de erectieproblemen van een oude vriend niet geschikt bleken voor het ESF-publiek.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:25 schreef Soof123 het volgende:
Zou Tainted het nummer kunnen zijn dat Ilse had ingezonden? Is wel precies 3 min.
Hoop ik ook inderdaadquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens. Hoop wél dat Karsu ooit nog op het ESF komt met een killerlied. Want als artiest vind ik haar fantastisch en heel geschikt. Maar dan moet er wel een bijpassend goed lied zijn.
Nee dat kan dan niet meer lijkt me. Laat staan meedoen op het podium.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:32 schreef Momo het volgende:
Kaarija geeft de punten voor Finland dit jaar, zou hij dan ook nog bij Joost op de bank gaan zitten in de greenroom?
En bij dat laatste wringt denk ik wel de schoen bij de meesten, we hebben over het algemeen prima zangeressen in dit land, maar ze zijn vrijwel allemaal alleen maar bekend van de covers in talentenjachten of zangprogramma's.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens. Hoop wél dat Karsu ooit nog op het ESF komt met een killerlied. Want als artiest vind ik haar fantastisch en heel geschikt. Maar dan moet er wel een bijpassend goed lied zijn.
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb uit betrouwbare bron dat de titel van haar inzending "Way Long Gone" was, maar dat de tekst over de erectieproblemen van een oude vriend niet geschikt bleken voor het ESF-publiek.
Zekerquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:03 schreef TheVulture het volgende:
Ja, dat is inderdaad een probleem. Genoeg goede artiesten, maar dan moet er ook nog een goed liedje bedacht en geproduceerd worden. En op de één of andere manier komt het ook veel voor dat artiesten met lang niet hun beste nummer naar het ESF gaan.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En bij dat laatste wringt denk ik wel de schoen bij de meesten, we hebben over het algemeen prima zangeressen in dit land, maar ze zijn vrijwel allemaal alleen maar bekend van de covers in talentenjachten of zangprogramma's.
Is dat lied van Numidia eigenlijk al uitgebracht?
Als dat nummer nooit meer komt weten we genoeg. Een nummer waarmee je denkt ver te komen op het ESF zou toch ook een goede single voor haar moeten zijn?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En bij dat laatste wringt denk ik wel de schoen bij de meesten, we hebben over het algemeen prima zangeressen in dit land, maar ze zijn vrijwel allemaal alleen maar bekend van de covers in talentenjachten of zangprogramma's.
Is dat lied van Numidia eigenlijk al uitgebracht?
Ik vind Ilse alleen goed als ze country zingt. Haar popnummers zijn vaak nogal gezapig. Laat haar volgend jaar maar gaan, als de reünie met Waylon definitief isquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:03 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb uit betrouwbare bron dat de titel van haar inzending "Way Long Gone" was, maar dat de tekst over de erectieproblemen van een oude vriend niet geschikt bleken voor het ESF-publiek.
Daar ging mijn theequote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind Ilse alleen goed als ze country zingt. Haar popnummers zijn vaak nogal gezapig. Laat haar volgend jaar maar gaan, als de reünie met Waylon definitief is
Mooi, dan zijn er vandaag dus twee vogels en een superheld te zienquote:
Als interval act in Rotterdam ja.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind Ilse alleen goed als ze country zingt. Haar popnummers zijn vaak nogal gezapig. Laat haar volgend jaar maar gaan, als de reünie met Waylon definitief is
Waar de schoen ook wringt is dat velen wel een soort van 'x-factor' hebben in de ogen van doe-maar-gewoon-Nederland, maar ietwat weinig charismatisch zijn voor over de grens.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ook dat ja, aan Nederlandse artiesten hangt toch vaak de spruitjeslucht, alleen al denkend aan bijvoorbeeld de dames van Og3ne. Soort van Miss Etam-polderglamour.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:50 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Waar de schoen ook wringt is dat velen wel een soort van 'x-factor' hebben in de ogen van doe-maar-gewoon-Nederland, maar ietwat weinig charismatisch zijn voor over de grens.
Het is 3 mei George, de dag waarop alles goed komtquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:54 schreef GeorgeM het volgende:
Had gedacht me vandaag niet meer zo druk te maken over odds, Pino’s en Supergrovers, maar merk dat de spanning toch weer begint op te lopen
Helemaal mee eens! We houden in NL over algemeen niet van artiesten die met het kop boven het maaiveld uitsteken en kijken liever naar het gezellige gewone buurmeisje want ze is zo lekker gewoon gebleven maar ondertussen zie je artiesten als Ziggy (niet mijn persoonlijke smaak en wellicht iets te extreem voorbeeld) makkelijk doorgaan bij American Idol waar hij in NL nauwelijks een deuk maakt in een pakje boter. Ik zie dat niet zo snel met winnaars van the Voice enzo gebeuren... Let's face it, de Nederlandse collectieve artiesten smaak is redelijk 'vanilla'...quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:50 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Waar de schoen ook wringt is dat velen wel een soort van 'x-factor' hebben in de ogen van doe-maar-gewoon-Nederland, maar ietwat weinig charismatisch zijn voor over de grens.
awwwwquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:54 schreef GeorgeM het volgende:
Had gedacht me vandaag niet meer zo druk te maken over odds, Pino’s en Supergrovers, maar merk dat de spanning toch weer begint op te lopen
Volgens mij komt dat ook doordat ze speciaal iets voor het Songfestival willen maken. Joost heeft dat ook gedaan, dat weet ik wel, maar volgens mij is de beste manier gewoon een goed lied schrijven, punt. Net als bij San Remo. Italië scoort altijd goed en die nummers zijn nooit geschreven voor het Songfestival.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad een probleem. Genoeg goede artiesten, maar dan moet er ook nog een goed liedje bedacht en geproduceerd worden. En op de één of andere manier komt het ook veel voor dat artiesten met lang niet hun beste nummer naar het ESF gaan.
Ik heb hetzelfde gevoel en na mijn fikse espresso ga ik denk ik maar zo rennen naar de gym om met Europapa op repeat en half uurtje te gaan klimmen op de treadmill ofzo.. Even die spanning kwijt... en proberen te vliegen en pino achternaquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:54 schreef GeorgeM het volgende:
Johan zei dat hij het een leuke jongen vindt, zolang hij maar niet Europapa gaat zingenquote:
Het speelt zeker mee in het aanbod van de selectiecommissie, dat geloof ik wel. Maar ter verdediging wil ik ook wel zeggen dat met de recente ietwat teleurstellend scorende deelnemers S10, Jeangu of Waylon naar mijn idee weinig mis was met hun uitstraling (2023 negeren we maar even als totaalfiasco). Ook zijn die ‘local heroes’ wel iets van elk land. In België zijn ze wild van Belle Perez, Natalia en Niels Destadbader. Die maken een meter over de grens ook geen onderscheidende indruk meer.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:50 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het probleem is daarbij ook de vijver van schrijvers waaruit gevist wordt. Je kunt er vergif op innemen dat de Fluitsma's en Van Tijn's, Tjeerd Oosterhuizen en Alan Michaels/Tjeerd van Zanen dan weer boven komen drijven. Niemand van die vaste artiestenkliek durft buiten hun eigen bubble te kijken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:59 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat ook doordat ze speciaal iets voor het Songfestival willen maken. Joost heeft dat ook gedaan, dat weet ik wel, maar volgens mij is de beste manier gewoon een goed lied schrijven, punt. Net als bij San Remo. Italië scoort altijd goed en die nummer zijn nooit geschreven voor het Songfestival.
Daarom heeft Numidia het voor mij ook niet. Dat je Arcade zo leuk kunt zingen maakt je nog niet geschikt voor ESF. Maar doe-maar-normaal Nederland loopt hiermee weg.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:50 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik heb Irama net op de vliegtuig terug naar Italie gezet. Moet ik hem weer terug fluiten?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:54 schreef GeorgeM het volgende:
Je komt er nooit achter natuurlijk, maar ik denk dat Jeangu met Grow een stuk beter gescoord zou hebbenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het speelt zeker mee in het aanbod van de selectiecommissie, dat geloof ik wel. Maar ter verdediging wil ik ook wel zeggen dat met de recente ietwat teleurstellend scorende deelnemers S10, Jeangu of Waylon naar mijn idee weinig mis was met hun uitstraling (2023 negeren we maar even als totaalfiasco). Ook zijn die ‘local heroes’ wel iets van elk land. In België zijn ze wild van Belle Perez, Natalia en Niels Destadbader. Die maken een meter over de grens ook geen onderscheidende indruk meer.
Dat was wel een top 10 geworden ja, met dank aan de jury'squote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Je komt er nooit achter natuurlijk, maar ik denk dat Jeangu met Grow een stuk beter gescoord zou hebben
Daarom weiger ik om zo'n programma als Beste zangers te kijken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:04 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Daarom heeft Numidia het voor mij ook niet. Dat je Arcade zo leuk kunt zingen maakt je nog niet geschikt voor ESF. Maar doe-maar-normaal Nederland loopt hiermee weg.
Dat zie je sowieso bij elke talentenjacht als iemand een goede cover zingt. Comments op een YouTube dat zij echt naar het songfestival moet gaan want dan winnen we wel, welk nummer we ook sturen. Maar je hebt denk ik veel liever een artiest die een eigen identiteit en ideeën heeft. Voor enkel goede vocals met matig nummer komt je niet de halve finale door. Bijvoorbeeld Denemarken en Albanië gaan dit jaar ook waarschijnlijk stranden in de halve finale met goede vocals maar heel basic pop nummer.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:04 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Daarom heeft Numidia het voor mij ook niet. Dat je Arcade zo leuk kunt zingen maakt je nog niet geschikt voor ESF. Maar doe-maar-normaal Nederland loopt hiermee weg.
Floor Jansen met Henk Poort was dan wel weer geweldig.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daarom weiger ik om zo'n programma als Beste zangers te kijken.
Dat wel. Maar verder krijg je toch wel in de media mee dat artiest xx een nummer van artiest yy zo goed heeft gezongen en dat iedereen lyrisch is. Dat boeit me geen ene drolquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Floor Jansen met Henk Poort was dan wel weer geweldig.
Ja, hij heeft dingen ook echt niet goed gedaan zoals die flop vorig jaar. Maar is wel echt heel Nederlands om iemand echt zo aan te vallen (ook daarvoor), omdat je boven het maaiveld uitkomt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:06 schreef TheVulture het volgende:
Duncan was in 2019 voor velen ook gewoon puur omdat hij pas net kwam kijken en bij het publiek de gunfactor had.
Nu die jongen als artiest wat meer eigen profiel heeft gekregen en iets boven het maaiveld uitkomt qua stijl en kleding gaat bij Arie en Hannie in het land ook meteen zijn kop eraf. Los van het feit dat ie ook wel links en rechts wat steken heeft laten vallen qua marketing.
jaaaaaaquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Je vraagt naar de bekende wegquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:04 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb Irama net op de vliegtuig terug naar Italie gezet. Moet ik hem weer terug fluiten?
Neequote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:11 schreef Mani89 het volgende:
Is Numidia niet te dik voor het Songfestival?
ze is multiculti en woke dus dat vertegenwoordigt dan de moderne Nederlandse samenleving volgens de commissie (of iig in hun bubbel).quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:11 schreef Mani89 het volgende:
Kom op Mani.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:11 schreef Mani89 het volgende:
Numidia.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:11 schreef Mani89 het volgende:
Daar zit geen grammetje vet te veel aan.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Kom op Mani.
[ afbeelding ]
En al was ze wel 200 kg.
Dit is echt het standaard riedeltje als we iemand zouden sturen met een andere achtergrond dan 100% Nederlands vanuit onderbuik Nederland. Net zo erg als mensen die woke overdrijven.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja maar ze is multiculti en woke dus dat vertegenwoordigt dan de moderne Nederlandse samenleving volgens de commissie (of iig in hun bubbel).
Helemaal eens, maar al die soloplaten van Floor daarna waren ook echt niet geweldig.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ze is wel weer wat kilo's kwijtquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Kom op Mani.
[ afbeelding ]
En al was ze wel 200 kg.
Wat is dit dan voor een rare post? Foei.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:11 schreef Mani89 het volgende:
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:11 schreef Mani89 het volgende:
Je bevestigd precies het punt dat al eerder werd gemaakt. Ze kan zo goed een cover zingen dus moet ze maar naar het songfestival.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:24 schreef michiel_merk het volgende:
Volgend jaar weer over een andere boeg gooien ? Emma Kok met André Rieu, Emma zong vorig jaar Voilà als of het niks was Numida ook prima.
Emma Kok kan inderdaad geweldig zingen. Numidia ook. Davina Michelle ook. Nu nog een goed eigen nummer. Daar wringt vaak de schoen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:24 schreef michiel_merk het volgende:
Volgend jaar weer over een andere boeg gooien ? Emma Kok met André Rieu, Emma zong vorig jaar Voilà als of het niks was Numida ook prima.
Ik was jong in de jaren 90 maar ik kan me niet herinneren dat dit soort dingen toen werden geroepen als we Humphrey Campbell, Ruth Jacott of Edsilia Rombley stuurden. Om maar even aan te geven dat dit land een enorme ruk naar extreemrechts heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
ze is multiculti en woke dus dat vertegenwoordigt dan de moderne Nederlandse samenleving volgens de commissie (of iig in hun bubbel).
Net de hele discussie hierboven gemist, dat iemand enkel goed kan zingen maakt geen goede songfestival inzending. Dit jaar gaan ook weer inzendingen die prima kunnen zingen stranden in de halve finale met hun basic pop nummer. Het is geen zangwedstrijd. Maar als Emma Kok of Numidia een prima nummer en visie hebben....quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:24 schreef michiel_merk het volgende:
Klopt en er werd totaal niet getwijfeld aan hun Nederlanderschap....quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:29 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik was jong in de jaren 90 maar ik kan me niet herinneren dat dit soort dingen toen werden geroepen als we Humphrey Campbell, Ruth Jacott of Edsilia Rombley stuurden. Om maar even aan te geven dat dit land een enorme ruk naar extreemrechts heeft gemaakt.
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:32 schreef Greys het volgende:
ESF / Wie moet er naar het ESF 2025 namens NL?
lolwutquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:26 schreef usagi414 het volgende:
En dat de betrokkenheid van producer Gordon Groothedde bij het nummer van Numidia als een groot pluspunt werd gezien (ivm met zijn werk voor Mia & Dion vorig jaar)
De tekst 'aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen' stoort me wel een klein beetje omdat die gegapt is van, of all people, Lange Frans en Baas B.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:24 schreef nik4ever het volgende:
To quote a great poet:
Aan het einde van de dag
Zijn we allemaal mensen
Mijn vader zei me ooit
Het is een wereld zonder grenzen
Let's focus on Joost and the mysterious (dis-)appeareance of blue bird.
Hadden slechtere zinnen kunnen gappenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
De tekst 'aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen' stoort me wel een klein beetje omdat die gegapt is van, of all people, Lange Frans en Baas B.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |