Dat denk ik eigenlijk ook, tenzij Angelina ineens allemaal danspasjes moet volgen en niet zo spontaan overkomt als tijdens Sanremo.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:36 schreef Dave het volgende:
[..]
Die stijgen ook niet heel hard. Ik zou m’n centen nu zetten op Turijn 2025. Hebben ze 3 jaar gehad om die zon te fixen en de vloer schoon te maken.
Er is maar 1 vogelquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:56 schreef TLC het volgende:
Maar zijn die twee kippen wel getest op de vogelgriep ? Dadelijk gaat alles niet door en moeten ze geruimd worden![]()
![]()
De moraal van het verhaal is dat het niet duur genoeg is maar toch te duur? Zoiets?quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Uiteindelijk is de moraal van het verhaal dat je misschien niet te veel moet verwachten van Gover Meit en dat zou niemand moeten verrassen. Wel benieuwd wat die powerpoint de belastingbetaler kost.
Ik denk dat met de verhalen over maandlandingen en science fiction wel erg de verwachting werd gemaakt dat we iets heel moeilijks gingen doen. Maar dit lijkt prima bij Europapa te passen qua graphics etcv. Ik weet niet of er nog echt een grote verrassing gaat komen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Uiteindelijk is de moraal van het verhaal dat je misschien niet te veel moet verwachten van Gover Meit en dat zou niemand moeten verrassen.
Hebben we wel een idee waarom er een vogel op het podium staat ondertussen?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat met de verhalen over maandlandingen en science fiction wel erg de verwachting werd gemaakt dat we iets heel moeilijks gingen doen. Maar dit lijkt prima bij Europapa te passen qua graphics etcv. Ik weet niet of er nog echt een grote verrassing gaat komen.
Cornald heeft in elk geval bevestigd dat er nog visuele verrassingen zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat met de verhalen over maandlandingen en science fiction wel erg de verwachting werd gemaakt dat we iets heel moeilijks gingen doen. Maar dit lijkt prima bij Europapa te passen qua graphics etcv. Ik weet niet of er nog echt een grote verrassing gaat komen.
Stukje typisch Joost? Net als met zijn rode uien en knoflook in de tas en airfryeren en mediteren? Beetje random humor? Of Appie gaat eindelijk niet als vogel...quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hebben wel een idee waarom er een vogel op het podium staat ondertussen?
(Want dat kan zo 100 punten kosten bij de jury, dus dat maakt nogal uit)
Ik denk de ouders.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:01 schreef grazz het volgende:
Je ziet twee schaduwen (m/v) die elkaars handen vasthouden. Joost lijkt daar naar toe te rennen. Zouden dat zijn ouders kunnen zijn?Of het staat voor 2 mensen die ultiem gelukkig zijn in Europa, kan natuurlijk ook.
Maar dat kunnen dus ook mooie graphics zijn. Ik weet niet of je echt zaken als hologrammen, dingen in de fik etc. moet verwachten dan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Cornald heeft in elk geval bevestigd dat er nog visuele verrassingen zijn.
Heb jij die file op de snelweg veroorzaakt?quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Mijn tandarts is ongeveer 30 minuten rijden. Ik heb er een uur over gedaan omdat ik steeds onderweg stopte om niets willen missen.
Ik denk voor de generale repetitie woensdag. De laatste show voor de juryshow. Maar wel kleine aanpassingen. In het verleden had een zangeres twee jurken mee genomen, een gedragen tijdens repetitie 1, een gedragen tijdens repetitie 2, daarna keuze. Je kan nu al niet meer van alles aanpassen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wanneer mag je trouwens echt niets meer veranderen, is dat vrijdag?
Volgens GJ alleen de kleding evt nog, de visuals moesten eerste week april al aangeleverd zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wanneer mag je trouwens echt niets meer veranderen, is dat vrijdag?
Toch denk ik dat er iets speciaals gebeurt. Of hij stapt *in* de LED zeg maar (wat we eerder bespraken, dat je hem als animatie daar dan verder ziet) en komt daar bij z'n ouders, of z'n ouders komen op de één of andere manier op het podium.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat kunnen dus ook mooie graphics zijn. Ik weet niet of je echt zaken als hologrammen, dingen in de fik etc. moet verwachten dan.
Voor 12 man publiek wordt dat ook al snel ongemakkelijk natuurlijkquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:21 schreef Em31 het volgende:
Dat hardcore stukje lijkt zo in die TikTok ook nogal saai, dat lijkt me ook heel sterk, daar zal vast wat meer gebeuren. Nouja hopen maar.
Daar ben ik nog niet hoorquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:19 schreef Greys het volgende:
Ik vind het om te gieren hoe men hier van DIT WORDT NIKS MEER en NL KAN DAT OOK GEWOON NIET DIE STAGING HE gewoon alweer aanbeland is bij OH JOTTEM HET WORDT LEUK.
![]()
Waar zie je dit?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:01 schreef grazz het volgende:
Je ziet twee schaduwen (m/v) die elkaars handen vasthouden. Joost lijkt daar naar toe te rennen. Zouden dat zijn ouders kunnen zijn?Of het staat voor 2 mensen die ultiem gelukkig zijn in Europa, kan natuurlijk ook.
Als je foto’s en filmpjes van Irama blijft posten, wordt het niks met dat slapenquote:
Zo te zien valt het mee toch? Net groen bij Betfair.quote:
Ik zie 9.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:05 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Zo te zien valt het mee toch? Net groen bij Betfair.
Nu wel inderdaad. En veel roodquote:
Gelukkig heb ik m’n screenshots nogquote:
Ohquote:Op dinsdag 30 april 2024 21:41 schreef molloot200 het volgende:
Ik merk toch dat het me allemaal weinig kan schelenIk ging er toch al niet vanuit dat we zouden winnen, en een leuk ESF jaar voor Nederland is en was het toch wel.
1 vogelpak en weg kansenquote:Op dinsdag 30 april 2024 21:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wel grappig hoeveel mensen denken af te leiden uit een vogel pak.
Nu weer groen met 8.62quote:
Ik liep net buiten even een rondje en ik kan die vogel totaal niet plaatsen, zeker niet in het verhaal dat ze willen overbrengen. Al kun je je natuurlijk vrij voelen als een vogel in Europa en kan het een verwijzing zijn naar onze eerste ESF inzending De vogels van Holland. Maar dat snapt men toch niet in het buitenland. De inzending is van zichzelf al out there, dus waarom er nog een vogel aan toevoegen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
Hou op!quote:
Ja, dat laatste is het sowieso en ook al blijft die vogel, ik merk dat ik uit kijk naar het optreden volgende week.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:41 schreef molloot200 het volgende:
Ik merk toch dat het me allemaal weinig kan schelenIk ging er toch al niet vanuit dat we zouden winnen, en een leuk ESF jaar voor Nederland is en was het toch wel.
Gaaf he. Het duurt drie kwartier. Wauw. Ik vind het einde met de tulp met de strepen het allermooist.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:37 schreef Za het volgende:
Een werkelijk prachtige analyse van Joost als persoon en artiest:
Ja, mooi he?quote:
quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:59 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik liep net buiten even een rondje en ik kan die vogel totaal niet plaatsen, zeker niet in het verhaal dat ze willen overbrengen. Al kun je je natuurlijk vrij voelen als een vogel in Europa en kan het een verwijzing zijn naar onze eerste ESF inzending De vogels van Holland. Maar dat snapt men toch niet in het buitenland. De inzending is van zichzelf al out there, dus waarom er nog een vogel aan toevoegen?
Nee, volgens mij is het gewoon simpel: we gaan straks iets zien op tvbeelden dat nu nog niet getoond kan of mag worden. Maar om er toch voor te zorgen dat je nu al een beetje talk of the town bent na de repetities gooi je er gewoon een vogel in. Een pak dat ze gehuurd hebben in NL. En dooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrHet kan van alles zijn. Kan bv. ook refereren aan een knuffel uit z'n jeugd. Of het is volledig random. Maar je mist ook een flinke dosis context die misschien op de tv-beelden wat duidelijker wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat ze voor de repetities een vogeloutfit hebben bedacht om ons allemaal te trollen. Al vind ik de reacties op de vogel ook wel zo overdreven dat áls het een trollactie is, het wel helemaal geslaagd is![]()
Ik hoop het zo, of ie vogel nou wel of niet werkt, alleen al om de reacties zou ik zo'n troll actie fantastisch vinden en idd mega geslaagd.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:07 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het kan van alles zijn. Kan bv. ook refereren aan een knuffel uit z'n jeugd. Of het is volledig random. Maar je mist ook een flinke dosis context die misschien op de tv-beelden wat duidelijker wordt.
Ik denk niet dat ze voor de repetities een vogeloutfit hebben bedacht om ons allemaal te trollen. Al vind ik de reacties op de vogel ook wel zo overdreven dat áls het een trollactie is, het wel helemaal geslaagd is
WE GAAN WINNENquote:
William heeft dan ook z'n nieuwe bff in Joost gevonden. Die twee klikken op een onverwachtse manier heel leuk met elkaar in interviewsquote:Op dinsdag 30 april 2024 22:07 schreef nik4ever het volgende:
Ik sta ervan te kijken hoe positief Wiwi over de eerste repetitie is van ons.. Ik dacht, nu worden we afgemaakt maar ze zijn nog steeds mega positief, zelfs over de vogel ... En loving de curry worst pic! (maar die is stiekem ook wel geniaal tussen als de hele dure graphics die iedereen inlevert)
quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:53 schreef Momo het volgende:
[ tiktok ]
Hier dus de tiktok, niet alleen in de OP hier
Nee (denk ik).quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:31 schreef OmniRocket het volgende:
Zet Joost ons nog steeds op het verkeerde been?
Ja de context ontbreekt nu wel. Of het nou wel of geen trollactie is, er is over elke stap in de aanloop naar het esf nagedacht. Dus deze vogel heeft enigszins een betekenis lijkt mij. Hij lijkt gelukkig vooralsnog geen hoofdrol te hebben en meer op de achtergrond te blijven, maar wie weet verandert dat gaandeweg het lied.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:07 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het kan van alles zijn. Kan bv. ook refereren aan een knuffel uit z'n jeugd. Of het is volledig random. Maar je mist ook een flinke dosis context die misschien op de tv-beelden wat duidelijker wordt.
Ik denk niet dat ze voor de repetities een vogeloutfit hebben bedacht om ons allemaal te trollen. Al vind ik de reacties op de vogel ook wel zo overdreven dat áls het een trollactie is, het wel helemaal geslaagd is
Vogels van Nederland*quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:28 schreef ijs_beer het volgende:
De vogels van Holland, maar dan in Europa. Hoezee.
Nee.quote:
Je schrijf poletiek verkeert.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:48 schreef bianconeri het volgende:
ESF is toch maar een politiek festival, dus dat gaat toch niets worden.
Belgie stemt op NL en NL op Belgie. En verder wordt het toch niets.
Joost moet het hebben van de muziek en verder boeit het totaal niet.
Alsof ook maar iemand dat Nederlandse gebrabbel kan verstaan, Nederlands is totaal niet pakkend. Nederlands klinkt totaal nergens naar.
Italiaans verstaan de meesten niets van, maar klinkt ten minste nog erg mooi.
Oh my goooodquote:
Joost moet het ook hebben van de jeugd.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:48 schreef bianconeri het volgende:
ESF is toch maar een politiek festival, dus dat gaat toch niets worden.
Belgie stemt op NL en NL op Belgie. En verder wordt het toch niets.
Joost moet het hebben van de muziek en verder boeit het totaal niet.
Alsof ook maar iemand dat Nederlandse gebrabbel kan verstaan, Nederlands is totaal niet pakkend. Nederlands klinkt totaal nergens naar.
Italiaans verstaan de meesten niets van, maar klinkt ten minste nog erg mooi.
Ja dat is meestal juist niet zo volgens mij.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:49 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou dat valt meestal vies tegen hoor.
Dan deed S10 het nog best heel behoorlijk he, in dat onverstaanbare Nederlandse gebrabbel.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:48 schreef bianconeri het volgende:
Nederlands is totaal niet pakkend. Nederlands klinkt totaal nergens naar.
Dit is echt fantastisch. Hoeveel werk daar in gegaan moet zijn zeg voor zo'n toch betrekkelijk klein kanaal. Respect.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:37 schreef Za het volgende:
Een werkelijk prachtige analyse van Joost als persoon en artiest:
Denk dat de jeugd weinig van die muziek moet hebben.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Joost moet het ook hebben van de jeugd.
En zegt genoeg die titel.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit is echt fantastisch. Hoeveel werk daar in gegaan moet zijn zeg voor zo'n toch betrekkelijk klein kanaal. Respect.
Wat is dit nou weer voor domme vraag.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:15 schreef Greys het volgende:
Check de quotetweets van deze tweet.![]()
[ x ]
Nou, dat weten we dan ook weer.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor domme vraag.
Waarom moet hij nou weer een opmerking hebben voor de KGJAAGNATJrkRKRQUQRNQR+ community hebben?
Kan het ook ooit eens een keer zonder die community?
Je hebt het maar zwaar.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom moet hij nou weer een opmerking hebben voor de KGJAAGNATJrkRKRQUQRNQR+ community hebben?
En altijd van dit domme gelul met zo veel zelfvertrouwen brengen he.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Denk dat de jeugd weinig van die muziek moet hebben.
Neequote:Op dinsdag 30 april 2024 23:30 schreef Mandy040986 het volgende:
Zijn we weer van onze pinopaniek bekomen, jongens?
Je hebt een miljoen miljard mensen die vragen stellen he. Een deel van die vragenstellers hebben dat als hun doelgroep. Live and let live.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:24 schreef nik4ever het volgende:
Now the dust has settled.....
https://imgur.com/kng0RjO
(ik snap nog niet hoe je plaatjes moet plakken in posts hiero, sorry)
De interviewer doet een interview namens OutTv (kanaal specifiek voor die community)... Lijkt me logisch dat ze die vraag stellen.....quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
BOOM BOOMBIRDquote:Op dinsdag 30 april 2024 23:33 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Jawel joh.![]()
Pino of niet, het wordt gaaf.
Hoe werkt dat in jouw hoofd, denk je dan op een gegeven moment 'De hoogste tijd om weer even in ESF chronisch te gaan chagrijnen en overal negatief op te reageren' ofzo en wat brengt het je? Lucht het je op z'n minst op? Voel je je er beter door? Voedt het je aandachtsbehoefte? Want dan heeft het tenminste nog een positieve kant dus ik hoop dat voor je dat het je echt iets brengt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En zegt genoeg die titel.
Een lied en een ESF lied. Zegt al genoeg dat ESF niet over muziek en kwaliteiten gaat.
Zucht.... Matt met zijn vendette tegen onze entry van dit jaar, op alle mogelijke passief agressieve manieren het onderuit proberen te halen. We get it Matt, you don't like it.. En door...quote:
Misschien kan er nog een foto van zure matten op de achtergrondquote:
Hij was best positief over de eerste repetitie, dat viel me heel erg mee! Hij noemde Nederland in ieder geval een van de winnaars van de dag.quote:Op woensdag 1 mei 2024 00:08 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Zucht.... Matt met zijn vendette tegen onze entry van dit jaar, op alle mogelijke passief agressieve manieren het onderuit proberen te halen. We get it Matt, you don't like it.. En door...
Een beetje ver gezocht allemaal.quote:
Op zich is het niet erg als hij dat erin hoort toch? De reactievideo van de Aussies van Voyager over Europapa vonden we hartstikke leuk en die begonnen het (no no no limits) tijdens het hakstukje ook vanzelf te zingen. Het is een genre dat ze herkennen en een sound. En Matt zegt in de reacties dat hij 2Unlimited loves dus ik zie het niet echt als zuur dat ie dat erin hoort. Vonden we van Voyager immers ook niet.quote:Op woensdag 1 mei 2024 00:08 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Zucht.... Matt met zijn vendette tegen onze entry van dit jaar, op alle mogelijke passief agressieve manieren het onderuit proberen te halen. We get it Matt, you don't like it.. En door...
Ich bin in Deutschland.quote:Op woensdag 1 mei 2024 00:56 schreef NailQueen het volgende:
Nu heb ik zin in curryworst. Om 01.00 uur nachts.
De hele week zowat geen reacties bij de bookmakers op de foto’s, maar WIJ zakken meteen. Ja hallo.quote:Op woensdag 1 mei 2024 03:03 schreef Fleischmeister het volgende:
En Italië is ons voorbij. Zijn we er toch weer ingetuind
We hebben weer een mooi nieuw hoofdstuk na scheurjurken, krumpers, veenlijken en een haperende IKEA-lichtbal: de maanlanding die een vogel bleek te zijnquote:Op woensdag 1 mei 2024 07:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
De hele week zowat geen reacties bij de bookmakers op de foto’s, maar WIJ zakken meteen. Ja hallo.
En dan hebben we de Birdual Reality nog niet eens gezien.quote:Op woensdag 1 mei 2024 07:46 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We hebben weer een mooi nieuw hoofdstuk na scheurjurken, krumpers, veenlijken en een haperende IKEA-lichtbal: de maanlanding die een vogel bleek te zijn
Nou bij de bookies zakken doet me vermoeden dat het niet alleen de Nederlanders zijn die wat twijfels hebben. Ik prijs ze dat ze hun kaarten tegen de borst willen houden, maar in dit hysterische circus is dat ook weer lopen op dun ijs. Elke scheet heeft invloed.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:11 schreef Mandy040986 het volgende:
Maar even he, de enige met een meltdown waren Nederlanders. De rest van de wereld schijnt het wel cool te vinden.
Maar we vallen toch niet als baksteen naar beneden, dus zo erg is het allemaal ook weer niet.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou bij de bookies zakken doet me vermoeden dat het niet alleen de Nederlanders zijn die wat twijfels hebben. Ik prijs ze dat ze hun kaarten tegen de borst willen houden, maar in dit hysterische circus is dat ook weer lopen op dun ijs. Elke scheet heeft invloed.
Ja ik blijf er ook bij dat het in een jaar dat alles zo close is niet handig is.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou bij de bookies zakken doet me vermoeden dat het niet alleen de Nederlanders zijn die wat twijfels hebben. Ik prijs ze dat ze hun kaarten tegen de borst willen houden, maar in dit hysterische circus is dat ook weer lopen op dun ijs. Elke scheet heeft invloed.
quote:Op woensdag 1 mei 2024 03:03 schreef Fleischmeister het volgende:
En Italië is ons voorbij. Zijn we er toch weer ingetuind
België stond op 4 en donderde niet keihard naar beneden, maar langzaam en staat nu op 10 en nog altijd zakkende Mendiequote:Op woensdag 1 mei 2024 08:16 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Maar we vallen toch niet als baksteen naar beneden, dus zo erg is het allemaal ook weer niet.
Joosts beste scheet moet nog komen.
Liever één vogel op het podium, dan 10 in de lucht.
Ik moet echt ophouden met vogelgrapjes.![]()
![]()
Ik vind het getroll persoonlijk wel leuk. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet wat het nut ervan is om zo geheimzinnig te doen, je houdt misschien een beetje hype in stand maar als het dan niet echt spectaculair is waar je mee komt werkt het juist contraproductief. En voor het grootste deel van het publiek is het toch wel een verrassing waar je mee komt, die zitten niet de hele dag de Eurovisie-socials de F5-en.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom niet? Voor de bookmakers?quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ik blijf er ook bij dat het in een jaar dat alles zo close is niet handig is.
Ik snap het wel hoor. Hij zal de verrassing belangrijk vinden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind het getroll persoonlijk wel leuk. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet wat het nut ervan is om zo geheimzinnig te doen, je houdt misschien een beetje hype in stand maar als het dan niet echt spectaculair is waar je mee komt werkt het juist contraproductief. En voor het grootste deel van het publiek is het toch wel een verrassing waar je mee komt, die zitten niet de hele dag de Eurovisie-socials de F5-en.
Het komt goed.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:24 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
België stond op 4 en donderde niet keihard naar beneden, maar langzaam en staat nu op 10 en nog altijd zakkende Mendie
Omdat mensen gevoelig zijn voor wie de favorieten zijn, jury’s ook. Dit nummer moet het van de televote hebben dus als je echt wat wil helpt momentum wel om bij de jury’s in ieder geval wat punten te halen. Als er dit jaar een Loreen tussen zou zitten, ja boeien. Maar nu ligt alles open en zal de focus eerder naar Kroatië gaan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:31 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Waarom niet? Voor de bookmakers?
Hij wil er gewoon een verrassende show van maken en niet alles in de eerste rehearsal vrijgeven, en dat snap ik wel. De impact zal een stuk groter worden als het als verrassing komt. Ik sluit bij Joost niets uit.
En ik snap het probleem van mensen met die vogel ook niet zo. Gabbani had een gast in een chimpanseepak en dat werd collectief fantastisch gevonden. Hoezo is dit anders?
Maar dat werd wel 6e he.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Omdat mensen gevoelig zijn voor wie de favorieten zijn, jury’s ook. Dit nummer moet het van de televote hebben dus als je echt wat wil helpt momentum wel om bij de jury’s in ieder geval wat punten te halen. Als er dit jaar een Loreen tussenzit, ja boeien. Maar nu ligt alles open en zal de focus eerder naar Kroatië gaan.
En ik denk dat je dat laatste verkeerd herinnerd hebt.dat was toen in Oekraïne nogal de laatste druppel van een matig optreden. Toen was het helemaal klaar.
Dat zal denk ik ook wel moeten, de organisatie zal niet willen riskeren dat we op het moment supreme nog steeds verkeerde visuals te zien krijgen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:33 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor. Hij zal de verrassing belangrijk vinden.
Hij gaat het opbouwen denk ik. Bij de tweede rehearsal gaat hij misschien iets meer prijsgeven.
Ik ben benieuwd naar dit topic als het bekend is.
Maar goed, die chimpansee was voor de bookmakers in elk geval niet een afknapper. Sterker nog, dat was de grootste reden dat hij zo'n favoriet was.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja terwijl het de favoriet voor de winst was.
Smaak. Als het scoort is het natuurlijk tof, hoef ik een vogel nog steeds niet leuk te vinden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:31 schreef Mandy040986 het volgende:
En ik snap het probleem van mensen met die vogel ook niet zo. Gabbani had een gast in een chimpanseepak en dat werd collectief fantastisch gevonden. Hoezo is dit anders?
Oh voor mij het tegenovergestelde. Qua lied en clip m'n grote favoriet, maar de staging was zó slecht met die backings in stomme truien en die synthetische aap dat het er alles behalve beter door werd.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar goed, die chimpansee was voor de bookmakers in elk geval niet een afknapper. Sterker nog, dat was de grootste reden dat hij zo'n favoriet was.
Oh sorry, stonden we op 1 bij de bookies dit jaar? Dat heb ik dan gemist.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja terwijl het de favoriet voor de winst was.
Op zich geeft de prijsontwikkeling bij de bookmakers de indruk dat er toch nog behoorlijk wat geloof is dat er nog een spectaculaire verrassing gaat komen. Nederland staat nu op 9,8, dus iets meer dan 10% kans om te winnen. Met wat we gisteren hebben gezien, zou ik eigenlijk niet weten hoe dit meer dan ~250 punten (200 publiek, 50 jury) zou moeten pakken, en dat aantal zou je dan moeten verdubbelen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit dus ja.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zal denk ik ook wel moeten, de organisatie zal niet willen riskeren dat we op het moment supreme nog steeds verkeerde visuals te zien krijgen.
Al sluit ik niet uit dat er gisteren al meerdere runs zijn gedaan met de volledige performance en de beelden en foto's bewust van de meest uitgeklede versie zijn gemaakt in overleg met de organisatie.
Joost is meer de Mahmood inderdaad, veel streams en populair bij de jongere kijkerquote:Op woensdag 1 mei 2024 08:47 schreef TheVulture het volgende:
Het grote verschil met 2019 is voor mij wel dat we toen eigenlijk de "one to lose" waren gezien die megavoorsprong van Duncan toen de repetities begonnen. Nu is het meer een scenario dat je een van de kanshebbers bent als alles goed valt, dat is toch net wat anders. Nemo zit nu eigenlijk meer in de rol die Duncan toen had...
Weet je zeker dat je niet een beetje aan overreaction doet? Zelfs met wat we gisteren gezien hebben, zie je dat het vooral bedoeld is om op camera goed over te komen. Dan doet dat LED-scherm echt z'n werk. Het is niet super-bijzonder ofzo, maar om nou door één vogel gelijk te doen alsof het helemaal waardeloos is...quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op zich geeft de prijsontwikkeling bij de bookmakers de indruk dat er toch nog behoorlijk wat geloof is dat er nog een spectaculaire verrassing gaat komen. Nederland staat nu op 9,8, dus iets meer dan 10% kans om te winnen. Met wat we gisteren hebben gezien, zou ik eigenlijk niet weten hoe dit meer dan ~250 punten (200 publiek, 50 jury) zou moeten pakken, en dat aantal zou je dan moeten verdubbelen.
Het is niet meteen waardeloos, maar het geeft onnodig de indruk dat het een joke entry is. Terwijl die ondertussen ook voor het publiek niet meer zo populair zijn als 10-15 jaar terug. Op basis van die indruk lijkt me 3-4e bij het publiek en ergens in de middenmoot bij de jury het maximaal haalbare.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet een beetje aan overreaction doet? Zelfs met wat we gisteren gezien hebben, zie je dat het vooral bedoeld is om op camera goed over te komen. Dan doet dat LED-scherm echt z'n werk. Het is niet super-bijzonder ofzo, maar om nou door één vogel gelijk te doen alsof het helemaal waardeloos is...
Ik vond die aap ook vre-se-lijkquote:Op woensdag 1 mei 2024 08:31 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Hij wil er gewoon een verrassende show van maken en niet alles in de eerste rehearsal vrijgeven, en dat snap ik wel. De impact zal een stuk groter worden als het als verrassing komt. Ik sluit bij Joost niets uit.
De vogeltjesdans van de Electronica's. Vergezocht, maar 't is een referentie.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:01 schreef TheVulture het volgende:
Vooralsnog lijkt dat vogelpak ook geen enkele functie of referentie te hebben,
Dit is mijn derde ophokdag alquote:Op woensdag 1 mei 2024 09:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Even een dagje ophokken dan maar.
We gingen richting plek twee en zakken nu weg. Volgens mij staan/stonden we dus gewoon op een plek waarmee we kans maken/maakten. Niet zo vreemd dus dat we het er hier dan over hebben.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:45 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Oh sorry, stonden we op 1 bij de bookies dit jaar? Dat heb ik dan gemist.![]()
Zonder gekkigheid, de reacties (ook hier) zijn ietwat overdreven. Hilarisch, maar overdreven. En voorbarig.
Tuurlijk. Moet je ook vooral doen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:22 schreef Em31 het volgende:
[..]
We gingen richting plek twee en zakken nu weg. Volgens mij staan/stonden we dus gewoon op een plek waarmee we kans maken/maakten. Niet zo vreemd dus dat we het er hier dan over hebben.
Je ziet Joost op een aantal foto’s ook naar boven kijken of juist naar de zijkant, ik denk dat de camerapositie’s wel veel wisselen. Wat je ook op dat ene filmpje zag van de stand-in rehearsals.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:10 schreef Meridiaan het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe ze het LEDscherm in beeld gaan brengen voor de kijker thuis. Die zie je meestal niet goed, want de camera heeft meestal de focus op de artiesten en de wisseling tussen shots gaat snel.
Dus hoe gaat die achtergrond met het poppetje Joost die op zijn ouders af rent overkomen? Ik heb het idee dat de kijker thuis daar helemaal niets van mee krijgt (normaliter).
Een doventolk heeft alleen zin als diegene constant close up in beeld is. Dan kan Joost zelf net zo goed thuisblijven als je hem toch amper ziet.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:25 schreef michiel_merk het volgende:
Daarvoor zijn ook de repetities, de stand van de wedkantoren op de avond van de finale, dat geeft dan pas een reeël beeld. Al had hij wel beter de doventolk mee kunnen nemen ipv Pino
Yes. Ik weet zeker dat ze zorgen dat het goed in beeld komt. Want overal is heel goed over nagedacht tot nu toe dus daarover vast ook.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je ziet Joost op een aantal foto’s ook naar boven kijken of juist naar de zijkant, ik denk dat de camerapositie’s wel veel wisselen. Wat je ook op dat ene filmpje zag van de stand-in rehearsals.
Aaaaahh ik weet niet meer wat ik moet vinden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Yes. Ik weet zeker dat ze zorgen dat het goed in beeld komt. Want overal is heel goed over nagedacht tot nu toe dus daarover vast ook.
En ik vergeet ook niet wat Twan zei toen hij de staging plannen in Zweden had ingeleverd. Dat ze er daar nogal van onder de indruk waren.
Dat is niet wat we tot nu toe hebben gezien. Dus het komt goed.
Ik krijg een beetje het Joan franka gevoel bij de blauwe vogel. Hopelijk hebben ze nog iets in petto.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Een doventolk heeft alleen zin als diegene constant close up in beeld is. Dan kan Joost zelf net zo goed thuisblijven als je hem toch amper ziet.
Plus elk land heeft z'n eigen doven'taal' in gebaren, dus daar snapt men in de rest van Europa niets van. Dat is dan nog meer zinloos dan een blauwe vogel waarvan we nog niet weten of hij bv nog ergens een functie heeft als een soort angry bird the EU edition in een game op het Led scherm ofzo.
Hahaha wees blij dat we überhaupt de stukken omhoog hébben in de achtbaan dit jaar.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:38 schreef BramVeen2002 het volgende:
[..]
Aaaaahh ik weet niet meer wat ik moet vinden.
Pfff als ik in een achtbaan had willen zitten was ik wel naar de Efteling gegaan
Hahahhaa gadverredammequote:Op woensdag 1 mei 2024 10:43 schreef Momo het volgende:
[ tiktok ]
[ tiktok ]
Apson heeft wel ervaring om als vogel verkleed te zijn
GOEDEMORGENquote:Op woensdag 1 mei 2024 08:31 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Volgende week komt het allemaal goed en lach je hier om. Trust the process. Shalalie honeyquote:
Dit is wel een heerlijke, uitputtende GRATIS achtbaanquote:Op woensdag 1 mei 2024 10:38 schreef BramVeen2002 het volgende:
[..]
Aaaaahh ik weet niet meer wat ik moet vinden.
Pfff als ik in een achtbaan had willen zitten was ik wel naar de Efteling gegaan
Ik ben de trust een beetje kwijt Grazziequote:Op woensdag 1 mei 2024 11:04 schreef grazz het volgende:
[..]
Volgende week komt het allemaal goed en lach je hier om. Trust the process. Shalalie honey
Dit is toch elk jaar zoquote:Op woensdag 1 mei 2024 10:18 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Moet je ook vooral doen.
Ik vind het alleen wat voorbarig is all.
Duurt niet lang meer.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik sluit trouwens niet uit dat Oekraine ons vandaag ook voorbij schiet als die beelden worden vrijgegeven
Ja sorry, ik zit in een neerwaartse klotezooi-modus.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:21 schreef Greys het volgende:
Nou jongens toch.
Volgende week durven jullie hier amper nog terug te lezen omdat je the process onterecht niet meer getrust hebt.![]()
(Of ik durf niet meer terug te lezen omdat ik bleef roepen dat het goed kwam maar op dit moment hou ik het nog steeds op het eerste.)
Nu al weer hekel aan Sister.quote:
dit kan echt nietquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
Ik weet niet of Joost zich er wat van zou aantrekken en we weten ook niet welke rol die vogel krijgt in het gehele optreden. Het lijkt ook alleen maar over die vogel te gaan, terwijl de rest er wel goed uitziet en het jaren 90 sfeertje uitstraalt. Dus als ze Appie even in een trainingspak hijsen is het zo opgelost.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je nu naar de reactie kijkt op vogel dan moet je wel de ballen hebben om vogel eruit te gooien. Maakt het wat te kermis.
Komt wel goed schatjequote:Op woensdag 1 mei 2024 11:32 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ja sorry, ik zit in een neerwaartse klotezooi-modus.
*belt terstond met therapeut
Tenzij die vogel de visuele verrassing is.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:52 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik weet niet of Joost zich er wat van zou aantrekken en we weten ook niet welke rol die vogel krijgt in het gehele optreden. Het lijkt ook alleen maar over die vogel te gaan, terwijl de rest er wel goed uitziet en het jaren 90 sfeertje uitstraalt. Dus als ze Appie even in een trainingspak hijsen is het zo opgelost.
Het gaat in z'n lied letterlijk over eten. Fish and chips en paella enzo.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:54 schreef wolffie het volgende:
T was goed, maar door zijn act vallen we terug. Jammer hoop dat het heel anders wordt, want die kip en die plaatjes van eten slaat nergens op.
Omdat er zo weinig getoond is geeft iedereen die bird nu een enorm belang terwijl hij misschien maar een kleine rol speelt. Er zijn foto's van de staging in totaaloverzicht waar je hem niet eens ziet.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je nu naar de reactie kijkt op vogel dan moet je wel de ballen hebben om vogel eruit te gooien. Maakt het wat te kermis.
Die kan als prop ver weg op het podium. Er hoeft geen mens in hequote:Op woensdag 1 mei 2024 11:56 schreef Dave het volgende:
[..]
Tenzij die vogel de visuele verrassing is.
In welk gerecht zit gevogelte? Ik zie mogelijkheden voor een leuke act.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Het gaat in z'n lied letterlijk over eten. Fish and chips en paella enzo.
The live roasting of...quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:00 schreef grazz het volgende:
[..]
In welk gericht zit gevogelte? Ik zie mogelijkheden voor een leuke act.
Ik denk juist dat die herkenbaarheid van lokale gerechten het wel goed doet, in combinatie met de tekst.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:54 schreef wolffie het volgende:
T was goed, maar door zijn act vallen we terug. Jammer hoop dat het heel anders wordt, want die kip en die plaatjes van eten slaat nergens op.
Tenzij de vogel in de visuals door Europa vliegt, of zo.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:52 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik weet niet of Joost zich er wat van zou aantrekken en we weten ook niet welke rol die vogel krijgt in het gehele optreden. Het lijkt ook alleen maar over die vogel te gaan, terwijl de rest er wel goed uitziet en het jaren 90 sfeertje uitstraalt. Dus als ze Appie even in een trainingspak hijsen is het zo opgelost.
klopt. Is uiteindelijk een belangenafweging van de regisseurquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat er zo weinig getoond is geeft iedereen die bird nu een enorm belang terwijl hij misschien maar een kleine rol speelt. Er zijn foto's van de staging in totaaloverzicht waar je hem niet eens ziet.
Ik vertrouw het ook allemaal nog wel, het is alleen jammer dat NL vooralsnog de enige is die echt momentum lijkt te verliezen na die repetitiebeeldenquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:21 schreef Greys het volgende:
Nou jongens toch.
Volgende week durven jullie hier amper nog terug te lezen omdat je the process onterecht niet meer getrust hebt.![]()
(Of ik durf niet meer terug te lezen omdat ik bleef roepen dat het goed kwam maar op dit moment hou ik het nog steeds op het eerste.)
Drie minuten lang zie je hem door Europa vliegen en op het eind is de reis voltooid en komt ie ineens in beeld geland op het podium. Zou een mooi verhaal zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:06 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Tenzij de vogel in de visuals door Europa vliegt, of zo.![]()
Joost weet heel goed wat hij doet.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:03 schreef grazz het volgende:
[..]
GOEDEMORGEN![]()
Ik had het zelf fijner gevonden als hij op 3 was blijven staan of één plekje was gestegen, dus nog wel underdog positie. Nu is dit geen grote ramp, ook omdat we helemaal niet weten hoe het uiteindelijke product zal zijn. Dus we lijken, incl mezelf, weer te snel conclusies te trekken. Ik zelf denk dat het volgende week veel meer indruk gaat maken dan we nu denken. En dan schiet ie alsnog omhoog. Het kan.
Zonder vogel was er minder negatief gereageerd vermoed ik. Die chimpansee kwam ook echt wel terug in de tekst van de Italiaanse inzending, maar deze vogel lijkt zo random gekozen (en dat zal vast niet zo zijn). Als er iets in de fik moet is het dat pak. Cee is in Malmö toch?
Ja toch.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:09 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Drie minuten lang zie je hem door Europa vliegen en op het eind is de reis voltooid en komt ie ineens in beeld geland op het podium. Zou een mooi verhaal zijn.
Hij is ook de enige die dingen geheim houdt en neemt dit gewoon voor lief dus denk ik. Zodra hij de top 10 uit dondert ga ik beginnen met enige zorgen, nu nog lang niet.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vertrouw het ook allemaal nog wel, het is alleen jammer dat NL vooralsnog de enige is die echt momentum lijkt te verliezen na die repetitiebeelden
quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:37 schreef grazz het volgende:
[..]
dit kan echt nietWat zegt ze dan? Mike lee nog iets, snap m even nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben hier voor het songfestivalforum.
"Born ready. Deze simulatie is al jaren bezig".quote:
Mike Lee Torisquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:13 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Wat zegt ze dan? Mike lee nog iets, snap m even niet
het is zo flauw, maar ik moet er wel om lachenquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Mike Lee Toris
Zeg het eens hardop
De reageerders lieten haar ook 'happy birthday to Mike Hunt' enzo zeggen.![]()
Ik ook. En die mannen ernaast 'you need to stop saying this'.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:16 schreef grazz het volgende:
[..]
het is zo flauw, maar ik moet er wel om lachen
We willen ESF Rotterdam 2.0quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
Iedereen in paniek hier door n vogel in de repetitie whaha. Sommige dingen veranderen nooit. Joost wordt 5e ofzo. Prima toch. Winnen gaat ie toch niet
Een oudjequote:Op woensdag 1 mei 2024 12:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Mike Lee Toris
Zeg het eens hardop
Ja, het voelt zo dichtbij. Volgend jaar kunnen we een normale editie hebben, die we verdienen.quote:
Godverrequote:Op woensdag 1 mei 2024 12:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Mike Lee Toris
Zeg het eens hardop
Ik denk dat we er met z’n allen teveel van proberen te maken, maar dat er niet veel meer gaat veranderen. Dus Joost’s charisma, camera werk en de outro zullen het moeten gaan doen. Drones, hologrammen etcetera geloof ik niet zo in.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:25 schreef Aadrianus het volgende:
Of slaat mijn hoofd nu een beetje op hol 😊
Je gaat niet verrast worden, want je vindt de live-versie niks. Dus wat de verrassing ook is, bij jou belandt ie dood in de sloot.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:30 schreef OmniRocket het volgende:
Nou Joost ben benieuwd naar de verrassing...
De rehearsel van gisteren belooft niet veel goeds
Een ander beestenpak voor de 2e rehearsal.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:01 schreef Benny het volgende:
Ik denk dat ze gewoon meerdere verkleedpakken hebben. Dat de vogel een van de pakken is
Berenpak dan waarschijnlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:10 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Een ander beestenpak voor de 2e rehearsal.
Dat zou wel revolutionair zijn. Twan had al gezegd dat het Zweedse team onder de indruk was van de staging, dus er moet echt iets gebeuren (lijkt me/hoop ik) wat we nu absoluut nog niet zien. Ze hebben daar al heel wat langs zien komen door de jaren heen, dus als ze onder de indruk waren/zijn van wat Team NL/Team Joost heeft aangeleverd dan moet het wel iets bijzonders zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:25 schreef Aadrianus het volgende:
Ik denk aan: maanlanding. Ik denk aan: nog nooit vertoont bij een Eurovisie inzending. Ik denk aan Appie in een vogelpak. Ik denk aan het beginbeeld van de clip. En ineens krijg ik dit visioen:
Terwijl we in de verte op het ledscherm de vogellucht van de clip zien, zien we een Point of Viewbeeld van iemand die door de hal vliegt, op weg naar het podium (beelden van gemaakt door een drone met camera, die zijn er in Malmö, heb ik gezien.) Als het POV-beeld dichterbij het podium zien komen, rolt Joost op de rug van Appie in beeld. Het POV-beeld gaat weer de lucht in, om te suggereren dat er ook nog andere vogels zijn. En dat is wat Joost geheim wil houden: afgezien van een aantal camera's die recht op het podium gericht zijn, worden alle andere beelden gemaak door twee (of nog meer) rondcirkelende dronecamera's die als vogels om Joost heen vliegen. Dat is de reden waarom ze redelijk op dezelfde plek blijven staan, want die drone's (of de bestuurders) daarvan moeten wel precies weten waar ze die dingen heen moeten sturen. want anders gebeuren er ongelukken. En dit moet natuurlijk tot uit den treuren gerepeteerd worden. Ik kan me voorstellen dat die dronebestuurders gewoon onderdeel van het productieteam zijn en toegevoegd aan het Zweedse camerateam, speciaal voor deze job. Dat is echt maanlanding precisiewerk, nooit eerder vertoond bij het ESF en reden genoeg om het nog even onder de pet te houden. Want hoe gaaf gaat zoiets worden?
Dat is nog steeds veel meer dan vorig jaar en hij heeft ons wat te doen gegeven tot aan de volgende repetitie moet je maar denken. Scenario's bedenken.quote:
Dit zou de grootste verrassing zijn in ESF OOITquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:25 schreef Aadrianus het volgende:
Als ik de foto's van de 1e rehearsal bekijk, valt mij op dat Joost en de dansers en de twee joostmaatjes eigenlijk zowat op elke foto op dezelfde plek staat. Oké, Joost en de dansers bewegen wel op die plek, maar ze gebruiken niet heel intensief het hele podium. En dat verbaast me. Het ziet er wat plat uit. Allemaal op een rijtje voor het scherm. Ik had verwacht dat hij het hele podium zou gebruiken, alle kanten op, en veel contact met het publiek zou zoeken en maken. Wat is de reden dat hij dat niet lijkt te doen?
Wat me verder opvalt: bij veel andere rehearsal foto's zie je camera's, waardoor je een indruk krijgt van wat er uiteindelijk in beeld komt. Bij de foto's van Joost is geen enkele referentie aan de cameras te zien (bewust, vermoed ik). Maar ik kan me niet voorstellen dat het uiteindelijk zo plat wordt als wat we nu zien: artiesten op een rijtje voor een wisselende achtergrond.
De energie, de vaart, het verpletterende zal dus van het camerawerk moeten komen. Maar..... waarom zien we die camera's nergens?
Ik denk aan: maanlanding. Ik denk aan: nog nooit vertoont bij een Eurovisie inzending. Ik denk aan Appie in een vogelpak. Ik denk aan het beginbeeld van de clip. En ineens krijg ik dit visioen:
Terwijl we in de verte op het ledscherm de vogellucht van de clip zien, zien we een Point of Viewbeeld van iemand die door de hal vliegt, op weg naar het podium (beelden van gemaakt door een drone met camera, die zijn er in Malmö, heb ik gezien.) Als het POV-beeld dichterbij het podium zien komen, rolt Joost op de rug van Appie in beeld. Het POV-beeld gaat weer de lucht in, om te suggereren dat er ook nog andere vogels zijn. En dat is wat Joost geheim wil houden: afgezien van een aantal camera's die recht op het podium gericht zijn, worden alle andere beelden gemaak door twee (of nog meer) rondcirkelende dronecamera's die als vogels om Joost heen vliegen. Dat is de reden waarom ze redelijk op dezelfde plek blijven staan, want die drone's (of de bestuurders) daarvan moeten wel precies weten waar ze die dingen heen moeten sturen. want anders gebeuren er ongelukken. En dit moet natuurlijk tot uit den treuren gerepeteerd worden. Ik kan me voorstellen dat die dronebestuurders gewoon onderdeel van het productieteam zijn en toegevoegd aan het Zweedse camerateam, speciaal voor deze job. Dat is echt maanlanding precisiewerk, nooit eerder vertoond bij het ESF en reden genoeg om het nog even onder de pet te houden. Want hoe gaaf gaat zoiets worden?
Ik heb zeker vertrouwen in Joost en Co. Komt zeker goedquote:Op woensdag 1 mei 2024 13:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is nog steeds veel meer dan vorig jaar en hij heeft ons wat te doen gegeven tot aan de volgende repetitie moet je maar denken. Scenario's bedenken.
Ik bedenk me nu ook dat Appie bij EIC of op die Nordic Party zo achter Joost aan liep volgens mij dus volgens mij ben je helemaal niet zo gek bezig qua gedachtenquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:25 schreef Aadrianus het volgende:
Als ik de foto's van de 1e rehearsal bekijk, valt mij op dat Joost en de dansers en de twee joostmaatjes eigenlijk zowat op elke foto op dezelfde plek staat. Oké, Joost en de dansers bewegen wel op die plek, maar ze gebruiken niet heel intensief het hele podium. En dat verbaast me. Het ziet er wat plat uit. Allemaal op een rijtje voor het scherm. Ik had verwacht dat hij het hele podium zou gebruiken, alle kanten op, en veel contact met het publiek zou zoeken en maken. Wat is de reden dat hij dat niet lijkt te doen?
Wat me verder opvalt: bij veel andere rehearsal foto's zie je camera's, waardoor je een indruk krijgt van wat er uiteindelijk in beeld komt. Bij de foto's van Joost is geen enkele referentie aan de cameras te zien (bewust, vermoed ik). Maar ik kan me niet voorstellen dat het uiteindelijk zo plat wordt als wat we nu zien: artiesten op een rijtje voor een wisselende achtergrond.
De energie, de vaart, het verpletterende zal dus van het camerawerk moeten komen. Maar..... waarom zien we die camera's nergens?
Wat we nu hebben gezien is niet bijzonder. En er zou toch iets bijzonders aan moeten zijn. Als we het hebben over de maanlanding of de troef of nog nooit gezien op Eurovisie, dat is dit niet. Dus wat dat betreft mag je nog wel iets verwachten. Het enige wat ik nu kan bedenken is dat 3D-gebruik van het LED-scherm, dat er iets uit het scherm lijkt te springen. Anders zou ik het ook niet weten. Drones mogen volgens mij helemaal niet.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:17 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Dat zou wel revolutionair zijn. Twan had al gezegd dat het Zweedse team onder de indruk was van de staging, dus er moet echt iets gebeuren (lijkt me/hoop ik) wat we nu absoluut nog niet zien. Ze hebben daar al heel wat langs zien komen door de jaren heen, dus als ze onder de indruk waren/zijn van wat Team NL/Team Joost heeft aangeleverd dan moet het wel iets bijzonders zijn.
En in ons hoofd past daar geen blauwe kip bij
Waarschijnlijk lacht Joost zich de krampen om onze paniek maar wij willen gerustgesteld worden!
Waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd, maar dat is toch ook wat ik zei? Dat er echt iets moet gebeuren wat we nu absoluut nog niet zien.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:28 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Wat we nu hebben gezien is niet bijzonder. En er zou toch iets bijzonders aan moeten zijn. Als we het hebben over de maanlanding of de troef of nog nooit gezien op Eurovisie, dat is dit niet. Dus wat dat betreft mag je nog wel iets verwachten. Het enige wat ik nu kan bedenken is dat 3D-gebruik van het LED-scherm, dat er iets uit het scherm lijkt te springen. Anders zou ik het ook niet weten. Drones mogen volgens mij helemaal niet.
Ik plaats de foto uit dit artikel hier op het forum. Want wat ziet dit er tof uit:quote:
Ja hallo, zo is dat ding veel leuker dan van wat we gisteren op de foto's zagen..quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:51 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik plaats de foto uit dit artikel hier op het forum. Want wat ziet dit er tof uit:
[ afbeelding ]
En intense uithalen met snot @Greysquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:11 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Joost weet heel goed wat hij doet.
It’s all in the marketing baby.
En straks, pats, boem, @:hatseflats22, feest, huilen alles bij elkaar een prachtstaging.
Als je telkens gifjes van mijn beloved Irama gaat posten, raak ik nog gefrustreerder, omdat hij San Remo nog nooit gewonnen heeftquote:
Jij bent nu even onze atoquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:11 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Joost weet heel goed wat hij doet.
It’s all in the marketing baby.
En straks, pats, boem, @:hatseflats22, feest, huilen alles bij elkaar een prachtstaging.
Als het kon, had ik het allang gedaan in het begin.quote:
Het keyboard van de Jetsons.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:51 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik plaats de foto uit dit artikel hier op het forum. Want wat ziet dit er tof uit:
[ afbeelding ]
Ik heb een post voorbij zien komen in het Nieuwtjes topic, waarin de Zweedse productie liet zien dat ze cameradrones hebben...quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:28 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Wat we nu hebben gezien is niet bijzonder. En er zou toch iets bijzonders aan moeten zijn. Als we het hebben over de maanlanding of de troef of nog nooit gezien op Eurovisie, dat is dit niet. Dus wat dat betreft mag je nog wel iets verwachten. Het enige wat ik nu kan bedenken is dat 3D-gebruik van het LED-scherm, dat er iets uit het scherm lijkt te springen. Anders zou ik het ook niet weten. Drones mogen volgens mij helemaal niet.
Ik wil dat het vrijdagmiddag isquote:Op woensdag 1 mei 2024 14:32 schreef Greys het volgende:
Ben in elk geval blij dat iedereen er weer in gelooft.
Zou tof zijn!quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:24 schreef Cee het volgende:
Joost houdt ontzettend van gamen en hij refereert ook vaak naar games en characters als het om ESF gaat. Ik denk dat hij een character in z’n eigen game is en zo verschillende levels/werelden doorloopt, -rent en -vliegt.
Met space kadets, silly graphics en angry birds.
Het eindigt met de outro. Game Over.
DT zou echt vet zijn, dan winnen we, als het zo gaat wat jij schrijft hier😄quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:21 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dit zou de grootste verrassing zijn in ESF OOIT
Nou jaquote:Op woensdag 1 mei 2024 14:32 schreef Greys het volgende:
Dit is het ergste dat Nederland en omstreken ooit heeft voortgebracht.quote:
Tsja wat moet je anders?quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:32 schreef Greys het volgende:
Vertel.quote:
quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:49 schreef d_elise het volgende:
[ x ]
Moet hier dan wel weer om lachen. Ze hebben zoveel plezier samen, dit doen ze zo goed!
Die tiktok filmpjes zijn al zo ongemakkelijk. Maar dit is leukquote:Op woensdag 1 mei 2024 14:49 schreef d_elise het volgende:
[ x ]
Moet hier dan wel weer om lachen. Ze hebben zoveel plezier samen, dit doen ze zo goed!
Massa-wanhopen om een vogel, zoals gister in het Rehearsaltopic.quote:
Stukje uit het playbook van Sabaton. die gebruiken voor de live uitvoering van the Red Baron een Hammond orgel met het uiterlijk van een Dreideckerquote:Op woensdag 1 mei 2024 14:00 schreef silverevlis het volgende:
Waarschijnlijk is de kleur blauw van de knoppen en snoeren ook precies de juiste tint. Op de voorkant van het keyboard staat ook Europapa geschreven zag ik gisteren op de foto van Stuntkabouter.
En aan de zijkant zit iets wat op een vliegtuigmotor lijkt, met een koelkast-mobiele telefoon ervoor.
Questions, questions...
Oké ik heb al in geen eeuwen meer gepost maar ben echt songfestivalfan dus ik volg dit topic natuurlijk al een tijdje...quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:49 schreef d_elise het volgende:
[ x ]
Dat was toch alleen om het podium te laten zien? Kan me bijna niet voorstellen dat dat al tijdens optredens kan, met de risico's die het meebrengt (en we hebben het ook niet gezien/gehoord bij een ander land).quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:29 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik heb een post voorbij zien komen in het Nieuwtjes topic, waarin de Zweedse productie liet zien dat ze cameradrones hebben...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Dankjewelquote:
Joost Klein, denk groot!quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:21 schreef Em31 het volgende:
Dit voelt ondertussen wel een beetje zoals 2015 met veel te grote ideeën.
Zou William fan zijn van Joost? Valt totaal niet op namelijk 🤭quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:21 schreef Greys het volgende:
Een kleine rol voor Joost in deze tweet.
[ x ]
Shalaleeeee ho-neyyyyquote:Op woensdag 1 mei 2024 15:26 schreef d_elise het volgende:
[..]
Zou William fan zijn van Joost? Valt totaal niet op namelijk 🤭
Wow mooie theorie.quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:18 schreef frien het volgende:
[..]
Oké ik heb al in geen eeuwen meer gepost maar ben echt songfestivalfan dus ik volg dit topic natuurlijk al een tijdje...
Hier is mijn theorie over de vogel:
"Is it a Bird?" rehearsal 1 pinopak
"Is it a Plane?" rehearsal 2 vliegtuigpak
"It's Superman!" Halve Finale + Finale Superman-pak
Gover Meit had in de clip ook een Superman-pak aan en die is de enige die nog ontbreekt op het podium. En ja, ik weet wel dat hij zei achter de schermen...
Er mogen bovendien 5 mensen mee op podium (totaal 6), en we hebben er nog maar 4 gezien naast Joost.
Of Kaarija zit straks in het Superman-pak, dat zou ook nog kunnen? Wie wordt persoon nummer 5?
Anders had Joost ook voor 3 'hakkers' kunnen kiezen. Dus ik gok dat er nog een persoon bij komt die we nog niet hebben gezien.
Superman is tevens de enige die de tijd terug kan draaien (door in tegengestelde richting door de tijdzones over de aardbol te vliegen).
"Ik ben alles kwijt, behalve de tijd."
Daarmee zouden Joost's ouders weer tot 'leven' kunnen worden gebracht in een spectaculair slotstuk.
Uiteraard kunnen drones de vlucht van Superman verbeelden over de wereld. Vind drones sowieso wel een tof idee en ik denk ook haalbaar.
Ik draaf waarschijnlijk een beetje door in mijn theorie, maar speculeren is altijd leuk.
Dat doet onze inzending wel goed: aanzetten tot speculatie.
Zo te zien heeft de Avrotros een cursus marketing gekregen van Joost. Ze hypen de boel lekker meequote:Op woensdag 1 mei 2024 15:32 schreef Prisha het volgende:
Weet niet of deze al geplaatst was? Van AVRO/TROS
Ik vroeg me hier bij af of we iets tijd-reis-achtigs kunnen verwachten. Maar hoe dat ingepast zou moeten worden weet ik ook niet. Die telefoon zit er vast ook niet voor niets. Zou die ringtone terugkomen?quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:51 schreef grazz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |