SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere delen van de reeks:
ESF / [2024] Rehearsals #1
Eerste halve finale:
27 april
28 april
29 april
30 april
[ Bericht 9% gewijzigd door Momo op 30-04-2024 20:43:13 ]Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
Zucht. Capsquote:Op dinsdag 30 april 2024 17:30 schreef yvonne het volgende:
iK VIND \'ONZE"FOTO'S TOCH WEL ERG GOED HOOR.
zIJN MIMIEK KOMT GOED OVER, ^o^
Dit is gewoon de studio versie, niks live. Gewoon een fan edit.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:19 schreef Dave het volgende:
[..]
Als dit de echte vocals zijn klinkt het niet verkeerd.
Ja. Dat is Indy van Cauwenberg, bedenker van het TikTokdansje.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:29 schreef RipCity het volgende:
Die persoon links is toch gewoon een vent?
Iets zou onmogelijk lijken toch, volgens Gover Meit. Benieuwd wat dat dan is.quote:
Ik vraag me dan ook wel af wat hij bedoelt met visuele verrassingen? Dingen op de led wall?quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:33 schreef Fred_B het volgende:
Ik hoop wel dat die visuele verrassingen ook nog iets voor de jury bieden, want dat mis ik voorlopig op de foto’s.
En een fysieke uitputtingsslag.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:37 schreef grazz het volgende:
[..]
Iets zou onmogelijk lijken toch, volgens Gover Meit. Benieuwd wat dat dan is.
De outro neem ik aan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:38 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook wel af wat hij bedoelt met visuele verrassingen? Dingen op de led wall?
en de TikTok van Estland, en van Israelquote:Op dinsdag 30 april 2024 17:40 schreef Momo het volgende:
Eerst nog de tiktok van Noorwegen, dan die van ons pas.
De jury kan me reet kussen THERE I SAID IT.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:33 schreef Fred_B het volgende:
Ik hoop wel dat die visuele verrassingen ook nog iets voor de jury bieden, want dat mis ik voorlopig op de foto’s.
Gewoon beeldspraak voor iets revolutionairs weliicht? Al hebben wij dat nog niet gezien. Maar volgens Cornald zijn er nog (visuele) verrassingenquote:Op dinsdag 30 april 2024 17:34 schreef yvonne het volgende:
Maarre maanlanding.
Het beest is een eagle
"The eagle has landed"Apollo 11
Onderschat niet wat een kutprogramma Powerpoint is, niet te doen. Ik doe soms wel langer over een presentatie.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:40 schreef Mandy040986 het volgende:
Je bent niet 9 maanden bezig voor een act met powerpoint visuals en een dansje toch.
Dus een man??quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:31 schreef Greys het volgende:
De danser links is Indy, de bedenker van het Tiktokdansje.
Nog nooit iemand in Pinopak bij ESF?quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewoon beeldspraak voor iets revolutionairs weliicht? Al hebben wij dat nog niet gezien. Maar volgens Cornald zijn er nog (visuele) verrassingen
Ah dus alleen visuele verrassingen. Rest is dus hetzelfde.quote:
Ik vind ook vrij veel van de jury’s, maar ze zijn er nou eenmaal, dus dat gegeven zou ik ergens in de 9 maanden voorbereiding toch opnemen in het verhaal.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:41 schreef Cee het volgende:
[..]
De jury kan me reet kussen THERE I SAID IT.
Waar gaat dit over? Het is een vrouw?quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dus een man??
Ah dank grazz bevestigt het. Dacht al
Na 15 jaar in de kast zit er nu waarschijnlijk wel veel dust in the turkey.quote:
Ja maar dan ziet het er toch beter uit dan een paar random foto’s van Joost toch.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:41 schreef Cee het volgende:
[..]
Onderschat niet wat een kutprogramma Powerpoint is, niet te doen. Ik doe soms wel langer over een presentatie.
Je weet wat visueel betekent?quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:43 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ah dus alleen visuele verrassingen. Rest is dus hetzelfde.
En de drie heupwiegende achtergrondzangeressen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:49 schreef Mandy040986 het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar ik mis de smokey plinth.
quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En de drie heupwiegende achtergrondzangeressen.
Eens! Mooie kleuren. En mimiek.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:49 schreef d_elise het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de kleuren, het licht en Joost zijn mimiek echt fantastisch vindt op de foto's. We hebben zo goed als zeker dus nog niet de final act gezien, maar ik vind het er nu al mooi uitzien!
Die wilde ik net ook posten want oh wat slim! Hij let echt op elk detail.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:51 schreef Dave het volgende:
[ afbeelding ]
En de act is pas voor 34% compleet he, vergeet dat niet.
Het staat zelfs letterlijk op het scherm.
Hologram met jonge Joost en ouders.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:37 schreef grazz het volgende:
[..]
Iets zou onmogelijk lijken toch, volgens Gover Meit. Benieuwd wat dat dan is.
Dit is echt zo’n nummer waarbij ik het logisch zou vinden als het de finale haalt, maar het me tegelijkertijd ook niet zou verbazen als het een NQ is.quote:
Voordeel is wel dat het redelijk love it or hate it is. Lijkt er wel op dat de Eesti Laul act grotendeels is gebleven.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit is echt zo’n nummer waarbij ik het logisch zou vinden als het de finale haalt, maar het me tegelijkertijd ook niet zou verbazen als het een NQ is.
Dat heb ik met Noorwegenquote:Op dinsdag 30 april 2024 18:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit is echt zo’n nummer waarbij ik het logisch zou vinden als het de finale haalt, maar het me tegelijkertijd ook niet zou verbazen als het een NQ is.
Hij heeft op Eurovisionworkd gewoon de hele tijd op 3 gestaan. Degene in die tweet let alleen op Betfair.quote:
Eigenlijk na alle acts so far, er gebeurd niet veel bij de bookiesquote:Op dinsdag 30 april 2024 18:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij heeft op Eurovisionworkd gewoon de hele tijd op 3 gestaan. Degene in die tweet let alleen op Betfair.
Ja misschien wel ja, de eerste keer dat ik dat nummer hoorde tijdens de nationale finale dacht ik wow, mooi dit. Ondertussen kan ik het bijna niet meer aanhoren.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:27 schreef grazz het volgende:
[..]
Dat heb ik met NoorwegenIk vind het wat te depressief klinken ofzo.
Op Eurovisionworld gaan we overigens met een redelijk rap tempo achteruitquote:Op dinsdag 30 april 2024 18:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij heeft op Eurovisionworkd gewoon de hele tijd op 3 gestaan. Degene in die tweet let alleen op Betfair.
Dus niet de bookmakers haha maar een bookie..... Ja dan kan ik er ook 1 uitvissen en gaan stoken over stijgers en zakkers...quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Wel toch nu? Volgens mij zakken wij zo onder Itali en Zwitserland en Kroati staan er nu beter voor.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Eigenlijk na alle acts so far, er gebeurd niet veel bij de bookies
We worden vanavond nog ingehaald door Itali.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:28 schreef Greys het volgende:
[..]
We zullen misschien net onder Italie zakken, maar het zijn geen grote verschuivingen. We gaan niet ineens naar een odd van 50 ofzoquote:Op dinsdag 30 april 2024 18:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wel toch nu? Volgens mij zakken wij zo onder Itali en Zwitserland en Kroati staan er nu beter voor.
Oh nee....quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:31 schreef Dave het volgende:
[..]
We worden vanavond nog ingehaald door Itali.
/spuit 64
Ik denk juist niet met de jonge Joost maar iets van een hologram waardoor z'n ouders daar bij hem zijn. Bij de huidige Joost dus, op het podium. Want dat past bij het 'fysiek niet mogelijk' wat Gover zei en de emoties die Gover wilde overbrengen volgens eigen zeggen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:03 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Hologram met jonge Joost en ouders.
Denk zo iets.
Nee, maar alsnog wel jammer dat er niet echt iets te zien was wat de jury aan kan spreken. Andersom was natuurlijk beter geweest.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:31 schreef Momo het volgende:
[..]
We zullen misschien net onder Italie zakken, maar het zijn geen grote verschuivingen. We gaan niet ineens naar een odd van 50 ofzo
Laat ze lekker. Dat wordt anders na de semi.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:30 schreef BramVeen2002 het volgende:
[..]
Op Eurovisionworld gaan we overigens met een redelijk rap tempo achteruit
Wat zou dat mooi zijn.... Please be true...quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk iets van een hologram waardoor z'n ouders bij hem zijn. Bij de huidige Joost, op het podium. Want dat past bij het 'fysiek niet mogelijk' wat Gover zei en de emoties die Gover wilde overbrengen volgens eigen zeggen.
Betfair is de marktplaats van alle gokkers, waar alle andere bookmakers hun prijzen op baseren. Eigenlijk is het zinloos naar al die andere kolommen te kijken.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:30 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Dus niet de bookmakers haha maar een bookie..... Ja dan kan ik er ook 1 uitvissen en gaan stoken over stijgers en zakkers...![]()
![]()
![]()
Nederland is nu 4e op 8 op Betfair. Dat suggereert dat er nog veel gespeculeerd wordt op wat we nog niet hebben gezien.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:31 schreef Momo het volgende:
[..]
We zullen misschien net onder Italie zakken, maar het zijn geen grote verschuivingen. We gaan niet ineens naar een odd van 50 ofzo
Ja dat denk en hoop ik ook.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:03 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Hologram met jonge Joost en ouders.
Denk zo iets.
Je gaat toch volledig stuk als daar dan bij de 2e repetitie “67% complete” staat?quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Die wilde ik net ook posten want oh wat slim! Hij let echt op elk detail.
[ x ]
Itali gaat dan ook het songfestival winnenquote:Op dinsdag 30 april 2024 18:31 schreef Dave het volgende:
[..]
We worden vanavond nog ingehaald door Itali.
/spuit 64
Maar dat wil niemand.... Turijn was a disaster of biblical proportions..quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:46 schreef Moira het volgende:
[..]
Itali gaat dan ook het songfestival winnen
Ik wil een draaiorgel!quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:49 schreef Mandy040986 het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar ik mis de smokey plinth.
Die nagelsquote:Op dinsdag 30 april 2024 18:53 schreef Momo het volgende:
[ tiktok ]
Al redelijk snel de volgende TikTok
Dit is normaal een veel punten bij de jury, weinig bij de televote nummer, maar nu moeten we dus hopen dat de jury daar niet zo’n zin in heeft. 😬quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:53 schreef Momo het volgende:
[ tiktok ]
Al redelijk snel de volgende TikTok
We weten dat de televote uitslag van Israel dit jaar niet normaal gaat zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit is normaal een veel punten bij de jury, weinig bij de televote nummer, maar nu moeten we dus hopen dat de jury daar niet zo’n zin in heeft. 😬
Jij denkt dat de jury vol voor Europapa zal gaan?quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:16 schreef BramVeen2002 het volgende:
Hoe meer televote punten er naar Israel gaan hoe minder er overblijven voor Kroatie en Zwitserland. Daardoor kunnen wij er met de win vandoor gaan
Op een positieve manier of juist een negatieve manier? Gezien de tweesplit in de maatschappij weet ik haast niet meer wat ik qua televote kan verwachten. Al denk ik wel dat de anti-Israel groep in absolute aantallen in de minderheid zal zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:12 schreef Momo het volgende:
[..]
We weten dat de televote uitslag van Israel dit jaar niet normaal gaat zijn.
Ik denk dat de pro Israel de telefoon gaat pakken, je kan niet tegen een nummer stemmen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Op een positieve manier of juist een negatieve manier? Gezien de tweesplit in de maatschappij weet ik haast niet meer wat ik qua televote kan verwachten. Al denk ik wel dat de anti-Israel groep in absolute aantallen in de minderheid zal zijn.
Overigens meen ik dat ze het gewoon goed zal gaan doen bij de Jury. Wat ik live van haar hoorde is ze een uitmuntende zangeres. Het nummer zelf is mijns inziens ook niet slecht. Toch wel een combinatie die jurypunten op zou moeten leveren (top 5-6).
Jup. Afserveren om slechte zang kan niet want dat is niet zo, het lied is niet heel bijzonder maar als Dons het zou zingen zou ik het waarschijnlijk gewoon mooi vinden en in veel landen gaat men de telefoon hiervoor pakken. Dus voor EBU wordt het sowieso inderdaad hopen op niet veel jurypunten. Want een winst zou een niet te overzien drama veroorzaken.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit is normaal een veel punten bij de jury, weinig bij de televote nummer, maar nu moeten we dus hopen dat de jury daar niet zo’n zin in heeft. 😬
Ja ik vrees hier alsnog wel een beetje voor hoor. Je weet het gewoon niet bij de jury. Ze kan daar straks door de reactie van het publiek ook nog gaan huilen bijvoorbeeld, dat werkt gewoon wel bij stemmers ook.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Jup. Afserveren om slechte zang kan niet want dat is niet zo, het lied is niet heel bijzonder maar als Dons het zou zingen zou ik het waarschijnlijk gewoon mooi vinden en in veel landen gaat men de telefoon hiervoor pakken. Dus inderdaad hopen op niet veel jurypunten.
Denk dat ze graag een mannelijke act hadden na alle vrouwen uit de 1e helftquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:40 schreef molloot200 het volgende:
Oei. Isral en Letland bijna hetzelfde, snap echt oprecht niet waarom ze die 2 niet om hebben gedraaid in de running order
Ja, zeker nu Isral met dat element ook duidelijk de betere is.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:40 schreef molloot200 het volgende:
Oei. Isral en Letland bijna hetzelfde, snap echt oprecht niet waarom ze die 2 niet om hebben gedraaid in de running order
En tomatengooier is genoeg om iedereen wakker te schudden, dus we moeten vooral hopen dat iedereen normaal doet en Isral zo geruisloos mogelijk ergens in de buik van de show passeert.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ik vrees hier alsnog wel een beetje voor hoor. Je weet het gewoon niet bij de jury. Ze kan daar straks door de reactie van het publiek ook nog gaan huilen bijvoorbeeld, dat werkt gewoon wel bij stemmers ook.
Vreselijkquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ik vrees hier alsnog wel een beetje voor hoor. Je weet het gewoon niet bij de jury. Ze kan daar straks door de reactie van het publiek ook nog gaan huilen bijvoorbeeld, dat werkt gewoon wel bij stemmers ook.
Dat werkte bij Polina Gagarina in 2015 helaas ook.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zou wel moeten huilen als een hele arena mij uit zou jouwen.quote:
Ziet er inderdaad heel goed uitquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:49 schreef Fred_B het volgende:
Noorwegen maakt ook een prima indruk trouwens.
Bewegend beeldquote:
Ik vind het gaaf wat we tot nu toe zienquote:
De vogel en de rest is bij mij geland.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:56 schreef engine het volgende:
[..]
Ik vind het gaaf wat we tot nu toe zien
Als ik het zo zie met die snavel blijft die ook wel denk ikquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De vogel en de rest is bij mij geland.Ik ben weer ok
Je zit weer rustig op je nestje?quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De vogel en de rest is bij mij geland.Ik ben weer ok
Zekerquote:
Betfair is BFX?quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Betfair is de marktplaats van alle gokkers, waar alle andere bookmakers hun prijzen op baseren. Eigenlijk is het zinloos naar al die andere kolommen te kijken.
Ja, BetFair eXchange, de meest rechtse kolom.quote:
Ik wilde net de vergelijking maken met Dadi Freyr, het heeft voor mij dezelfde vibe qua humorquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:27 schreef Nashipeer het volgende:
Joost z'n cartooneske (?) gezichtsuitdrukkingen in dat Tiktokfragment zijn best sterk. Hij is echt een showman die de aandacht op zich kan vestigen en houden. De visuals zijn heel licht, en meme-achtig. Een beetje zoals bij IJsland 2021. Het maakt het gelijk opvallend (en mss als enige in z'n soort) vergeleken met de serieuze stagings die we hebben gezien de afgelopen paar dagen. Ik kan niet wachten om de camerabeelden te zien: dat stuk waarbij hij voor de background loopt ziet er heel goed uit.
Vorig jaar was er een recap video van elke dag bij de tweede repetities.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:03 schreef Thrts het volgende:
Morgen gaat heel de 1e halve finale voor de tweede keer repeteren, krijgen we dan meteen al de ''officile beelden'' zoals het op TV komt? Lijkt me wel erg vroeg 6 dagen voor de liveshow...?
Het zag er prima uit toch?quote:
HETquote:
Wel jammer dat we niet meer echt naar hoofden kunnen kijken voor de eerste twee rehearsals Tot 2 jaar geleden krijgen de pers wel beelden direct vanuit de zaal. En die gingen dan weer live reageren. Nu alleen foto's en tiktok van Eurovisie zelf.quote:
Je vergeet het soms, maar dit geeft natuurlijk zo’n ander beeld. Morgen weten we pas echt wat, ook hoe Zweden het in beeld brengt enzo. Dat maakt (bijna) alles beter.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Vorig jaar was er een recap video van elke dag bij de tweede repetities.
[ tiktok ]
Oh dit ziet er toch wel heel erg goed uit. Goede kleuren (weer) goeie mimiek (ook weer)quote:
Oh ja, ik was alweer vergeten dat Ierland volgens mij een kek glitterjumpsuit met cameltoe bij de nieuw jaars sales van de Zalando had gekocht..quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Vorig jaar was er een recap video van elke dag bij de tweede repetities.
[ tiktok ]
Straks breekt het water bij de hoge noot van Zwitserlandquote:Op dinsdag 30 april 2024 21:47 schreef yvonne het volgende:
M'n dochter moet begin mei bevallen, ik heb al tegen haar gegild dat het PAS NA DE 10e MAG
Mat steekt niet onder stoelen of banken dat NL dit jaar totaal niet bij zijn favorieten behoort, so thanx voor de re-cap. Hoef ik dat clipje ook niet meer te bekijken.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zag er prima uit toch?
Als je kijkt wat we tot nu toe hebben gehad aan favorieten:
Kroati - Niets bijzonders
Oekrane - Prima (reactie valt me wat tegen)
Zwitserland - In lijn
Nederland - Matig
Mocht Itali ook tegenvallen, dan gaat het nog best lastig worden een winnaar aan te wijzen.
Hou op zeg. Straks moeten ze nog kop of munt gooienquote:Op dinsdag 30 april 2024 21:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zwitserland - In lijn
Nederland - Matig
Mocht Itali ook tegenvallen, dan gaat het nog best lastig worden een winnaar aan te wijzen.
Pierre Kartner komt de winnaar bepalenquote:Op dinsdag 30 april 2024 22:02 schreef grazz het volgende:
[..]
Hou op zeg. Straks moeten ze nog kop of munt gooien
Waarom is Nederland matig? Vind het net als Zwitserland gewoon in lijn liggen. Ja alleen die vogel was erg out of context. En ik zou zeggen dat Kroatie eigenlijk ook matig is.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zwitserland - In lijn
Nederland - Matig
quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Straks breekt het water bij de hoge noot van Zwitserland
Voor iets waarvan het risico is dat het als een joke entry wordt beschouwd, is het natuurlijk niet handig als een volwassen man zich in een vogelpak steekt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:15 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Waarom is Nederland matig? Vind het net als Zwitserland gewoon in lijn liggen. Ja alleen die vogel was erg out of context. En ik zou zeggen dat Kroatie eigenlijk ook matig is.
Dat vind ik erg onaardig.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor iets waarvan het risico is dat het als een joke entry wordt beschouwd, is het natuurlijk niet handig als een volwassen man zich in een vogelpak steekt.
Mja, voorlopig ziet Nemo er ook uit als roze grobbebol en Baby Lasagna als een piraat. Voorlopig wint Itali het hier van de andere favorieten. Lijkt me. Maar vooral bij Joost heb ik het gevoel dat we nog zo veel missen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor iets waarvan het risico is dat het als een joke entry wordt beschouwd, is het natuurlijk niet handig als een volwassen man zich in een vogelpak steekt.
Maar die landen hebben er serieuze muziek onder zitten.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:39 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Mja, voorlopig ziet Nemo er ook uit als roze grobbebol en Baby Lasagna als een piraat. Voorlopig wint Itali het hier van de andere favorieten. Lijkt me. Maar vooral bij Joost heb ik het gevoel dat we nog zo veel missen.![]()
Misschien Noorwegen ook nog wel, als verre verre outsider.
Lijkt me juist dat dat minder ruimte geeft voor malligheid eigenlijk, voor de 'serieuzere' entries.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar die landen hebben er serieuze muziek onder zitten.
Ik zie er geen piraat of roze bol(?) in terug.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:47 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Lijkt me juist dat dat minder ruimte geeft voor malligheid eigenlijk, voor de 'serieuzere' entries.
quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zie er geen piraat of roze bol(?) in terug.
Een vogel met man erin vind ik toch echt een avondje carnaval.
Ja dan is het gewoon een verschil van interpretatie en visie.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:52 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zou ik ook best durven aantrekken met Carnaval.
Zo heb ik mijn kind in 2012 beloofd dat als het nog ven in mijn buik bleef zitten tot ik Loreen had gezien dat we dan ook elke verhalfjaardag zouden vieren. Ik eet dus in november extra taart, want twee uur nadat Euphoria won braken m'n vliezen. Braaf kind, he 😬👌quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:47 schreef yvonne het volgende:
M'n dochter moet begin mei bevallen, ik heb al tegen haar gegild dat het PAS NA DE 10e MAG
Grobbebol: https://www.eftepedia.nl/lemma/Grobbebollenquote:Op dinsdag 30 april 2024 22:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
I love Nemo to bits en ik hou van die bijzondere keuzes die ze hebben gemaakt ook qua kleding (maar dat is gewoon mijn smaak) echter ik zie ook heel goed de vergelijking die je maakt met een Grollebol. Peed my pants a little bit..quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Grobbebol: https://www.eftepedia.nl/lemma/Grobbebollen
Dat deed @IJsbeerquote:Op dinsdag 30 april 2024 23:10 schreef nik4ever het volgende:
[..]
I love Nemo to bits en ik hou van die bijzondere keuzes die ze hebben gemaakt ook qua kleding (maar dat is gewoon mijn smaak) echter ik zie ook heel goed de vergelijking die je maakt met een Grollebol. Peed my pants a little bit..![]()
![]()
Een vogel met man erin is wel een beetje dierenmishandeling, h.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik dacht ook individuele filmpjes van hoe het optreden er op tv uit komt te zienquote:Op woensdag 1 mei 2024 10:10 schreef Fred_B het volgende:
Wat krijgen we vandaag aan nieuwe info eigenlijk, alleen het samenvattende filmpje vanavond toch?
Vorig jaar was er enkel 1 recap filmpje met echte camerabeelden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:10 schreef Fred_B het volgende:
Wat krijgen we vandaag aan nieuwe info eigenlijk, alleen het samenvattende filmpje vanavond toch?
Zie een paar posts hierboven (post 131), het was 1 recap voor de tweede rehearsals halve finale.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik dacht ook individuele filmpjes van hoe het optreden er op tv uit komt te zien
https://www.reddit.com/r/(...)rsals_schedule_amas/quote:Welcome to what promises to be a very busy day on the sub! Today there's plenty of exciting things going on in the world of ESC and on the sub:
Second Rehearsals for all 15 countries competing in the first semi-final, culminating in the first YouTube rehearsals snippets from the camera feed!
Two Traditional AMAs with Gte (16:00CEST) and Marcus & Martinus (19:00CEST)!
Short Video AMAs with all of the semi-final 1 artists organised by Eurovision Official using community submitted questions!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:39 schreef grazz het volgende:
Nieuwe make-up voor Bambi
[ afbeelding ]Ik zie die roze blauwe outfit er onder zitten, detail op de jurk of krijgen we nog een verrassing van Ierland?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Costume change werd geopperd door iemand op Twitter.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie die roze blauwe outfit er onder zitten, detail op de jurk of krijgen we nog een verrassing van Ierland?
Ten eerste: dat ze het gewoon lekker zelf al delenquote:
Oh jee, dat ziet er prachtig dramatisch uit, dit gaat stijgen in the odds vrees ik..... De winst is dit jaar echt geen uitgemaakte zaak, de bookmakers hebben het er maar moeilijk mee...quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:33 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb wel hoge verwachtingen van de beelden.
wauwquote:Op woensdag 1 mei 2024 13:33 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb wel hoge verwachtingen van de beelden.
Itali is nog wel even afwachten, maar ik zou het op dit moment logischer vinden als zij en Oekrane bovenaan zouden staan bij de bookmakers, denk ik.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:51 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Oh jee, dat ziet er prachtig dramatisch uit, dit gaat stijgen in the odds vrees ik..... De winst is dit jaar echt geen uitgemaakte zaak, de bookmakers hebben het er maar moeilijk mee...
Die hebben nou niet echt effect op elkaar aangezien ze niet in dezelfde semi zitten.quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:11 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ga met rozentuinen smijten als dit wel doorgaat en Georgie niet.
good for themquote:Op woensdag 1 mei 2024 13:51 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Oh jee, dat ziet er prachtig dramatisch uit, dit gaat stijgen in the odds vrees ik..... De winst is dit jaar echt geen uitgemaakte zaak, de bookmakers hebben het er maar moeilijk mee...
Klopt maar ik ga toch met rozentuinen gooienquote:Op woensdag 1 mei 2024 15:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Die hebben nou niet echt effect op elkaar aangezien ze niet in dezelfde semi zitten.
Ze zullen moeten gokken wie wint inderdaad.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:51 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Oh, ik las ergens dat de outfit van Nemo een flamingo moest voorstellen, en dat heb ik toen maar als waarheid aangenomen, maar wellicht was dat een grap.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:39 schreef ijs_beer het volgende:
Mja, voorlopig ziet Nemo er ook uit als roze grobbebol en Baby Lasagna als een piraat.
Gisteren sloten ze af met:quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:36 schreef Em31 het volgende:
Oh blijkbaar delen ze vandaag ook niets? dacht dat we normaal ook gewoon een liveblog hadden
Dus vanavond verwacht ik nog wel een soort van Q&A met de artiesten die vandaag rehearsals hadden in die threads hierboven. En dan morgen weer een liveblog met de big 5.quote:--------------------------------------------------------
16:50 CEST: We are DONE for Day Four!
That’s Tuesday’s schedule done (bar a few remaining links) - only one day left of first rehearsals, for the Big 5 and host nation Sweden. That kicks off at 15:40 CEST on THURSDAY, with the running order currently United Kingdom, Germany, Sweden, France, Spain, Italy.
Tomorrow we’ll be moving to the arena studio, and inviting each artist to join us for an AMA once they’ve completed their second rehearsal. So please add your questions in the links below, and we’ll see you tomorrow!
AMA round one!
AMA round two!
Thank you all for joining in, and we'll see you back in the arena on Thursday!
--------------------------------------------------------
Ik denk dat Appie hier per ongeluk met gespreide vleugels in de schijnwerper stond.quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:47 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit voelt trouwens als een Batman momentje
Ik zag in 1 van de reacties dat de studioversie er onder gedubbed was.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:53 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Dit klinkt wat matig en ziet er ook nog niet heel intressant uit voor mij persoonlijk.
Morgen vanaf 2 uur!quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:57 schreef Moira het volgende:
Zijn de Big 5 nou eigk al geweest? Ik ben zo benieuwd naar Itali!
Oh dan vind ik de studioversie vrij vlak, deze staat niet op mijn standaard playlistquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:56 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik zag in 1 van de reacties dat de studioversie er onder gedubbed was.
Ja nou ja, je moet over het succes van Kaarija heen, dan moet je wat.quote:
Het past ook niet echt bij het concept van het nummer om ineens veel kleur te gebruiken of veel te laten gebeuren.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:30 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Zo dat ziet er (naar mijn mening) saai uit....
Ja dit valt mij wel op. Keuze van de landen zelf of een regie dingetje....quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:31 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of zijn er heel veel wideshots so far by de eerste 3?
Neemt nog niet weg dat keuzes voor de visuals en dergelijke naar mijn mening niet erg creatief of spannend zijn. Spelen erg op safe, men kan ook met donkere kleuren/ sferen en visuals creatief zijn immers.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Het past ook niet echt bij het concept van het nummer om ineens veel kleur te gebruiken of veel te laten gebeuren.
Servi heeft wel de pech dat ze als tweede zijn.
[..]
Ja dit valt mij wel op. Keuze van de landen zelf of een regie dingetje....
Ja ik hoop niet dat dit een regie dingetje is anders ga ik mij daar de hele show aan ergeren ben ik bang.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:34 schreef Momo het volgende:
Ja dit valt mij wel op. Keuze van de landen zelf of een regie dingetje....
Ja apart, zorg je wel dat je zelf even de aandacht hebt. Alleen verbaast me dat het mag.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:37 schreef aarontje112 het volgende:
Deelt elk land nu een eigen clip? Zie namelijk aan het einde ook steeds de deelnemende omroep staan.
Er komt vanavond een recap met alle landen uit semi 1, maar lijkt erop dat een deel van de omroepen al zelf hun stukje delen en dat ook mogen doen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:37 schreef aarontje112 het volgende:
Deelt elk land nu een eigen clip? Zie namelijk aan het einde ook steeds de deelnemende omroep staan.
Wederom met de wideshots. En de pyro is toch niet anders dan we vaker hebben gezien of mis ik hier iets in de beelden?quote:
Ja negeer het tekstje maarquote:Op woensdag 1 mei 2024 18:40 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Wederom met de wideshots. En de pyro is toch niet anders dan we vaker hebben gezien of mis ik hier iets in de beelden?
Zijn wel twee filmpjes in omloop, die in betere kwaliteit is gepload is de zang iets beter. Denk trouwens niet dat Polen veel hoeft te vrezen na een 3e plek vorig jaar voor Blanka. Genoeg diaspora en voor zo’n act + lied pakken mensen toch nog sneller de telefoon dan Australi, Azerbeidzjan, Sloveni etc etcquote:Op woensdag 1 mei 2024 18:57 schreef Fred_B het volgende:
Polen weet ik even niet wat ik ervan moet vinden. Het is een liedje voor gewone mensen die van gewone muziek door een gewone uitvoerende houden en een man met een lange baard of een paarse trui al CIRCUS vinden. En dan stuur je iemand die niet kan zingen met een absurde act.
De diaspora lost dat in de semi wel op, maar toch.
Daarvoor is er tegenwoordig Google. Ik was dit ook al totaal vergeten.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:54 schreef Fred_B het volgende:
Maar goed Mneskin heeft in die setting natuurlijk ook San Remo zelf gewonnen, en het stempubliek is tegenwoordig wat jonger dan in de tijd van Adrian Lulgjuraj (die kent u niet).
Kwalificatie geloof ik ook wel. Ik heb meer het idee dat dit liedje best wel potentieel heeft om bij een goede uitvoering mee te doen voor de Top 10, en dan moet je wel het juiste publiek en de jury’s aanspreken.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:05 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Zijn wel twee filmpjes in omloop, die in betere kwaliteit is gepload is de zang iets beter. Denk trouwens niet dat Polen veel hoeft te vrezen na een 3e plek vorig jaar voor Blanka. Genoeg diaspora en voor zo’n act + lied pakken mensen toch nog sneller de telefoon dan Australi, Azerbeidzjan, Sloveni etc etc
Ach ja, het is ook raar dat Isral dit jaar mag meedoen, but it still happened..quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:37 schreef Greys het volgende:
Wel apart dat die vallende visuals zijn goedgekeurd idd bij Oekrane, hoe prachtig het er ook uit ziet. Al zullen ze het wel gooien op dat het gewoon mooi vuurwerk is ofzo.
Bij Oekrane is die berg schuin geplaatst, dus wordt ze van opzij gefilmd, met op de achtergrond de led wall. Kan het moeilijk uitleggen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:36 schreef Em31 het volgende:
Ik zie in deze clips nog niet wat ze bedoelden met dat het podium helemaal rond gebruikt kan worden en dat dat er dan heel speciaal uit zou zien?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | —————- led wall ————- | | Berg | ——————-+———————— | | | |
Ja ik zag het net ineens bij dat filmpje van Raiven ook, je raakt zelf in de war waar de voorkant is. Denk dat ze dat bedoelen, ik dacht letterlijk echt een rondje met een speciale camera ofzo.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:58 schreef Dave het volgende:
[..]
Bij Oekrane is die berg schuin geplaatst, dus wordt ze van opzij gefilmd, met op de achtergrond de led wall. Kan het moeilijk uitleggen.
[ code verwijderd ]
Ik vind het prachtig.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:59 schreef Dave het volgende:
Ik heb geen preview op mobiel, dus dit wordt niets.
quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:36 schreef Em31 het volgende:
Ik zie in deze clips nog niet wat ze bedoelden met dat het podium helemaal rond gebruikt kan worden en dat dat er dan heel speciaal uit zou zien?
Ja, in een kleine drassige uithoek van Europa aan de Noordzee heeft Tante Sjaan zonder twijfel liever iets gezelligs als IJsland of moois als Portugal. Maar in het algemeen ontkom je er met een lied als dat van Ierland niet aan om volledig all-in te gaan als je wil scoren, en dat doen ze hier wel goed natuurlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:42 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik vraag me toch wel af of het niet te veel mensen af gaat schrikken?
Als ze in onze semi zat, had ik erop gestemdquote:
Beetje zoals Hatari in 2019quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Een deel van Europa zal zo voor de TV zitten
[ afbeelding ]
Maar geloof echt dat een klein groep is die hier vol voor gaat en ook de telefoon gaat oppakken en stemmenAls mensen positief zijn, zijn ze ook wel echt positief.
Is ook voor qualificatie aan het stijgen bij de bookies, eerst was dat nog een NQquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:22 schreef Fred_B het volgende:
Portugal is prima trouwens. Servi gaat het lastig krijgen
De omroepen zelf.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:28 schreef Greys het volgende:
Ik zie die clips steeds op Twitter in zo'n zelfde mooi kadertje, waarvan komen die? Want ze worden getweet door meerdere accounts maar waar moet ik vrijdag F5en voor evt eentje van Joost?
Lijkt me dat ze dat zo opgestuurd krijgenquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Bijna allemaal met dat Eurovision kadertje dus? Ok tof!
Ik zou om te beginnen die staarten uit het haar halenquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:32 schreef Em31 het volgende:
[..]
Haar hele look tijdens de nationale finale was toch wel een stuk beter..
Niet. AVROTROS gaat die niet vrijgeven natuurlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:28 schreef Greys het volgende:
Ik zie die clips steeds op Twitter in zo'n zelfde mooi kadertje, waarvan komen die? Want ze worden getweet door meerdere accounts maar waar moet ik vrijdag F5en voor evt eentje van Joost?
Australi, Portugal, Luxemburg, Finland?quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:45 schreef Fred_B het volgende:
Ja, als Servi niet doorgaat, moeten er dus vier (4!) uit dat stuk vanaf IJsland naar de finale
Nee dusquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Doet Kroati en Maneskinnetje?? We gaan het zien!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |