Zolang ze zich netjes aan de regels houden hebben ze het recht op te demonstrerenquote:Op vrijdag 26 april 2024 14:51 schreef Tekaschi het volgende:
Joodse studenten uitschelden, belagen, bespugen, toegang ontzeggen en constant lastigvallen zou ik niet willen classificeren als "protesteren".
Dit zijn dezelfde figuren die massamoord en verkrachting als resistance zien.quote:Op vrijdag 26 april 2024 14:51 schreef Tekaschi het volgende:
Joodse studenten uitschelden, belagen, bespugen, toegang ontzeggen en constant lastigvallen zou ik niet willen classificeren als "protesteren".
Nou mooi dat zulke excessen maar een minuscuul deel van het hele gebeuren zijn dan.quote:Op vrijdag 26 april 2024 14:51 schreef Tekaschi het volgende:
Enigzins ongelukkig verwoordt maar inderdaad, Zionisten zijn nare mensen.quote:
quote:NEW: Pro-Palestine protester has no clue why she is protesting and then asks a friend why they are protesting who also has no clue.
Remarkable.
Reporter: "Why are you protesting?"
Protester: "Demanding that NYU stops! I honestly don't know what NYU is doing... Do you know what NYU is doing?"
Protester 2: "I wish I was more educated!"
This pretty much sums up most protests.
quote:
Ik was vroeger weleens verdwaald en eindigde ik in ACU in Utrecht (radicaal links bolwerk). Daar spraken ze ook over komende demonstraties in het weekend, als je dan vroeg waarvoor ze gingen demonstreren keken je ze raar aan. "Gewoon om te demonstreren" was het enige antwoord wat ze hadden.quote:
Moest lachen.quote:
Je maakt me nu nieuwsgierig, vertelquote:Op vrijdag 26 april 2024 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
We waren afgelopen week in New York en gingen ook maar even kijken bij de protesten van Columbia, ging er goed op daar..
helaas zien zij dat anders. Belachelijk en zorgwekkend imoquote:Op vrijdag 26 april 2024 14:51 schreef Tekaschi het volgende:
Heel veel afgezet, denk een paar honderd protestanten, vrijwel allemaal met bivakmuts zodat ze niet herkend zouden worden; hoop kreten waarbij ''from the river to the sea'' nog mild was, hoop politie. Zijn er vijf minuten geweest (wilden oorspronkelijk de universiteit ook even bekijken - maar was helemaal afgezet, zonder pas kwam je niet binnen), toen snel weer weg.quote:
Of ze grijpen te hard inquote:Op vrijdag 26 april 2024 15:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
voor beide kanten hier.
De politie daar man man man. Totaal onbekwaam.
Heel verstandig van jequote:Op vrijdag 26 april 2024 16:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel veel afgezet, denk een paar honderd protestanten, vrijwel allemaal met bivakmuts zodat ze niet herkend zouden worden; hoop kreten waarbij ''from the river to the sea'' nog mild was, hoop politie. Zijn er vijf minuten geweest (wilden oorspronkelijk de universiteit ook even bekijken - maar was helemaal afgezet, zonder pas kwam je niet binnen), toen snel weer weg.
quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:13 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik was vroeger weleens verdwaald en eindigde ik in ACU in Utrecht (radicaal links bolwerk). Daar spraken ze ook over komende demonstraties in het weekend, als je dan vroeg waarvoor ze gingen demonstreren keken je ze raar aan. "Gewoon om te demonstreren" was het enige antwoord wat ze hadden.
Geen idee of het bericht klopt, maar zou me niet verbazen als er een kern van waarheid in zatquote:
Protestanten?quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel veel afgezet, denk een paar honderd protestanten, vrijwel allemaal met bivakmuts zodat ze niet herkend zouden worden; hoop kreten waarbij ''from the river to the sea'' nog mild was, hoop politie. Zijn er vijf minuten geweest (wilden oorspronkelijk de universiteit ook even bekijken - maar was helemaal afgezet, zonder pas kwam je niet binnen), toen snel weer weg.
Zo sta ik er ook inquote:Op vrijdag 26 april 2024 16:19 schreef Eric-1984 het volgende:
In Amerika doen ze maar wat ze willen. Die universiteiten zijn sowieso een vrijplaats voor linkse activisten. Ik ben persoonlijk niet voor Hamas of Israel, Dat probleem moeten ze maar in het Midden-Oosten uitvechten. Wel jammer dat het naar de Westerse wereld wordt gebracht.
helemaal eens, maar het is natuurlijk niet zo dat het Westen er niets mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:19 schreef Eric-1984 het volgende:
In Amerika doen ze maar wat ze willen. Die universiteiten zijn sowieso een vrijplaats voor linkse activisten. Ik ben persoonlijk niet voor Hamas of Israel, Dat probleem moeten ze maar in het Midden-Oosten uitvechten. Wel jammer dat het naar de Westerse wereld wordt gebracht.
tering jantje idd. Wat een gekkenhuis.quote:
Het is ook een groot gestichtquote:Op vrijdag 26 april 2024 16:33 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
tering jantje idd. Wat een gekkenhuis.'land of the free! <BATS!>
...and no free healthcare'
![]()
nou, ik trek een blikje bier open
Zie jij nog een uitweg uit deze ellende ?quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:32 schreef theunderdog het volgende:
De populariteit binnen Amerika voor de Palestijnse zaak, gaat een probleem zijn voor het Amerikaanse geopolitieke beleid omtrent Israël. Een intelligent land zoekt manieren van afleiding, waardoor het interesse zal vervagen.
Amerika slaat de betogers ineen, wat enkel zorgt voor meer verzet. Muriccaaaaa
Ja, hoor. Amerika die gewoon weer de Eerste amendement gaat respecteren. Ook als het gaat om anti-Israel sentiment.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zie jij nog een uitweg uit deze ellende ?
Lastig idd voor Biden. Benieuwd wat deze studenten gaan doen straks.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:32 schreef theunderdog het volgende:
De populariteit binnen Amerika voor de Palestijnse zaak, gaat een probleem zijn voor het Amerikaanse geopolitieke beleid omtrent Israël. Een intelligent land zoekt manieren van afleiding, waardoor het interesse zal vervagen.
Amerika slaat de betogers ineen, wat enkel zorgt voor meer verzet. Muriccaaaaa
Nouja, ik denk dat dat dan wel weer meevalt.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lastig idd voor Biden. Benieuwd wat deze studenten gaan doen straks.
Of ze voor Trump stemmen weet ik niet, die is natuurlijk ook pro-Israel uiteindelijk.
Wellicht stemmen ze niet of op een onafhankelijke partij, wat ook in Bidens nadeel is.
Das ook weer zo. En het is nog best ver weg. Tegen die tijd zijn er misschien alweer andere issues waar men zich druk om maakt en is dit alweer vergeten. Alhoewel Israel natuurlijk nog wel de laatste grote stad gaat invallen straks. Ik verwacht dat dat wel heftig gaat worden.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat dat dan wel weer meevalt.
Het anti-Israel sentiment, maar het blijft een minderheid die er echt de straat voor opgaan. Ik vraag mij ten zeerste af of het bij de milde anti-Israel Amerikanen, van groot belang gaat zijn bij het stemmen. Zeker als ze zien dat beide partijen toch al pro-Israel zijn.
Gok dat de meeste daarvan dan toch zoiets hebben van: meehhhh, dan maar Biden. Aan de andere kant: het anti-Israel sentiment op rechts-Amerika groeit ook. Vooral binnen het paleoconservatisme. De rechtse 'stop de eeuwige oorlogen' zegmaar.
Het hangt van meerdere dingen af. Wat Israel in deze Gaza oorlog nog gaat doen, hoe Israel zich daarna gaat ontwikkelingen (gaan ze ein-de-lijk eens iets doen aan de ultra-rechtse kolonisten, of blijven die aan populariteit groeien), is het voor de Israelkritische mensen in Amerika zo belangrijk dat ze het echt meewegen tijdens het stemmen, of juist niet enz enz enz.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das ook weer zo. En het is nog best ver weg. Tegen die tijd zijn er misschien alweer andere issues waar men zich druk om maakt en is dit alweer vergeten. Alhoewel Israel natuurlijk nog wel de laatste grote stad gaat invallen straks. Ik verwacht dat dat wel heftig gaat worden.
Trump gaat met 2 vingers in de neus winnen.quote:
Die zal korte metten maken met al die protestenquote:Op vrijdag 26 april 2024 17:46 schreef asco het volgende:
[..]
Trump gaat met 2 vingers in de neus winnen.
Het wordt weer genieten.![]()
Gelukkig denkt de gemiddelde Amerikaan hier precies zo over zoals de gemiddelde Nederlander over Amsterdam denkt. De massa is niet gestoord, dat is maar een kleine groep met helaas wel de grootste waffels.
Een echte onholy alliancequote:Op vrijdag 26 april 2024 17:45 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk wel bijzonder om te zien hoe er op de Amerikaanse universiteiten de twee grootste problemen van het Westen tezamen komen: radicaal links progressivisme en de radicale Islam. Studenten die met vlaggen van Hezbollah en een keffiyeh om vooral zichzelf compleet belachelijk aan het maken zijn.
lijkt me prima. Je doet idioot, dan kan je de consequenties ook krijgen. Heeft vaak niks met protesteren te maken.quote:
Dat was toch freedom of speechquote:Op vrijdag 26 april 2024 16:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, hoor. Amerika die gewoon weer de Eerste amendement gaat respecteren. Ook als het gaat om anti-Israel sentiment.
Dat deed Amerika juist altijd zo goed. Geopolitiek Israel vrijwel onvoorwaardelijk steunen, maar niet dit de Binnenlandse politiek teveel laten frustreren. Met dit soort totalitair optreden doen ze daarentegen het tegenovergestelde.
Onwijs dom. En vooral zeer nadelig voor Amerika en israel op de lange termijn.
Het is toch wel opmerkelijk iedere keer om het grote contrast in sfeer te zien. Dit gaat er weer gemoedelijk aantoe terwijl men het volkslied zingt. Op de pro-Palestijnse demonstraties is het woede, agressie, (aanzet tot) haat en geweld dat de boventoon voeren. Het is veelzeggend over de twee kanten in dit conflict.quote:
Een hele hoop nuttige idioten die graag willen laten zien dat ze deugen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 22:05 schreef havanagila het volgende:
Zouden ze ook daadwerkelijk iets om Gaza geven, of is het weer mooi genoeg weer om een schijnprotest op te zetten.
Omdat universiteiten vaak verbintenissen hebben met Israelische instituten. Na de Oekraine-inval verbraken alle universiteiten ook contact met Russische instellingen, iets soortgelijks kun je ook eisen maar dan met Israelische instellingen. Dat werkte uiteindelijk ook goed tegen Zuid-Afrika op het einde van de apartheid.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:18 schreef Gia het volgende:
Live:
Mogelijk dat het hier zo nog los gaat. Staan gewapende, gemaskerde troepen klaar om hier een eind aan te maken.
Wat ik sowieso niet snap: Waarom bij universiteiten?
Maar waarom dan studenten de toegang belemmeren?quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat universiteiten vaak verbintenissen hebben met Israelische instituten. Na de Oekraine-inval verbraken alle universiteiten ook contact met Russische instellingen, iets soortgelijks kun je ook eisen maar dan met Israelische instellingen. Dat werkte uiteindelijk ook goed tegen Zuid-Afrika op het einde van de apartheid.
Eens. Het staat deze studenten volledig vrij om zoiets te willen/eisen. Amerikaanse overheid moet daarentegen duidelijk maken dat geopolitiek niet draait om moreel-consequent zijn. Israel is Amerikaans bondgenoot. Deze studenten moet dat duidelijk worden gemaakt, liefst met zachte hand. Maar mochten ze niet luisteren...quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat universiteiten vaak verbintenissen hebben met Israelische instituten. Na de Oekraine-inval verbraken alle universiteiten ook contact met Russische instellingen, iets soortgelijks kun je ook eisen maar dan met Israelische instellingen. Dat werkte uiteindelijk ook goed tegen Zuid-Afrika op het einde van de apartheid.
Klein opstootje.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:21 schreef Ali_boo het volgende:
Kom je twee dagen niet online en heel de VS staat in brand![]()
[ x ]
Waarom verhinderen ze Joodse studenten dan de toegang?quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Denk eerder studenten die zich openbaar als zionist identificeren.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:30 schreef Mylene het volgende:
[..]
Waarom verhinderen ze Joodse studenten dan de toegang?
Die denken echt dat ze helden zijn, vrijheids strijders...terwijl zij straks vergeten zijn en een strafblad hebben en van een Ivy league universiteit getrapt zijn.quote:
Misschien accepteren ze de consequenties wel in plaats van jouw aanname dat ze altijd de schuld bij de ander leggen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:40 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Die denken echt dat ze helden zijn, vrijheids strijders...terwijl zij straks vergeten zijn en een strafblad hebben en van een Ivy league universiteit getrapt zijn.
Die gaan spijt krijgen later, maar ja Main character syndroom dus zullen ze wel altijd de schuld bij een ander neerleggen.
Ook verwerpelijkquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk eerder studenten die zich openbaar als zionist identificeren.
Waarom wilden ze de vernielingen door Black Lives Matter niet stoppen. Maar als Israel kritiek krijgt dan staat democraat en republikein hand in hand.quote:
Dat ideologische en daarvoor opkomen is iets typisch voor studenten. En zeker bij de hoog opgeleide studenten. Je hebt het misschien niet door maar een deel van de Joodse studenten doet ook mee.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:18 schreef Gia het volgende:
Live:
Mogelijk dat het hier zo nog los gaat. Staan gewapende, gemaskerde troepen klaar om hier een eind aan te maken.
Wat ik sowieso niet snap: Waarom bij universiteiten? Echt alleen maar omdat er ook Joodse studenten op zitten? En wat hebben die gedaan, behalve Joods geboren worden?
Echt hoe achterlijk is dat volk?
Het is een opmaat naar anti-joodse razzia's.quote:Op vrijdag 26 april 2024 14:51 schreef Tekaschi het volgende:
let wel, dit is hetzelfde soort student dat met regenboogvlaggen wappertquote:
Ach, Actblue weer. Die waren tijdens de blm riots ook aan het fundraisen.quote:
Amerikaanse universiteiten zijn de nieuwe versie van de CHOP's (die van de BLM-riots).quote:
Het soort student dat het altijd heeft over inclusiviteit, diversiteit en sociale veiligheid. De kwaadaardige hypocrisie.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
let wel, dit is hetzelfde soort student dat met regenboogvlaggen wappert
Zat er een beetje doorheen te scrolen en dan opeens schelt bitch nigger bitch nigger door de open ramen heen.quote:
Zien eruit alsof ze weken niet gedoucht hebbenquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat een kutkoppen hebben ze allemaal
Dit was volgens mij naar aaleiding vanquote:Op woensdag 1 mei 2024 22:07 schreef opgebaarde het volgende:
Hier pro-Israel aan het werk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie hier hoe het eruit ziet om aan de goede kant van de geschiedenis te staan. Hoe het is om eervolle mensen die zich inzetten tegen genocide of tegen het doden van mensen toch fysiek aan te vallen. Dit is hoe vredelievendheid en liefde voor pro-Israel demonstranten eruit ziet, hoe er omgegaan wordt met mensen waar ze het een beetje mee oneens zin. Zo ziet het volk van het licht eruit, de ware aard
/howardroark
AOC is eindelijk overstag gegaan nadat ze bedreigd was tijdens het uitgaan.quote:
Doet alleen een kant natuurlijk. Niet alsof beide kampen tuig in de gelederen heeft.quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:07 schreef opgebaarde het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie hier hoe het eruit ziet om aan de goede kant van de geschiedenis te staan. Hoe het is om eervolle mensen die zich inzetten tegen genocide of tegen het doden van mensen toch fysiek aan te vallen. Dit is hoe vredelievendheid en liefde voor pro-Israel demonstranten eruit ziet, hoe er omgegaan wordt met mensen waar ze het een beetje mee oneens zin. Zo ziet het volk van het licht eruit, de ware aard
/howardroark
Het was een geintje.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:36 schreef havanagila het volgende:
[..]
Doet alleen een kant natuurlijk. Niet alsof beide kampen tuig in de gelederen heeft.
Vooral eenzijdig tweetjes die je eigen wereldbeeld bevestigen blijven spammen jongens.
Enige wat ze voor elkaar krijgen is dat het nieuws alleen nog maar hun laat zien en niets meer uit Gaza.quote:
quote:NEW YORK - May 1, 2024 - Representing a group of victims of the Oct. 7, 2023, Hamas terror attack on Israel, global law firm Greenberg Traurig, LLP, the National Jewish Advocacy Center, the Schoen Law Firm, and the Holtzman Vogel law firm have filed a lawsuit in the U.S. District Court for the Eastern Division of Virginia, Alexandria Division, against AJP Educational Foundation Inc. a/k/a American Muslims for Palestine (AMP) and National Students for Justice in Palestine (NSJP).
The lawsuit, which seeks compensatory damages for nine American and Israeli victims of the attack in which Hamas killed 1,200 people and took 240 people hostage, alleges that AMP and NSJP work in the United States as collaborators and propagandists for Hamas. Hamas is a United States designated Foreign Terrorist Organization. The suit also notes that AMP and NSJP are merely the current version of several prior entities that were already determined by the U.S. government to be supporters of Hamas.[...]
Als de rook is opgetrokken blijken het toch vooral weer ordinaire vandalen die in het hedendaags wereldgebeuren hun excuus vonden.quote:
Soros?quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:12 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Soros moneyyyyyyyyy, iedereen dezelfde tentjes
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit was volgens mij naar aaleiding van
[ x ]
Precies. En als de politie hun werk gedaan had hiervoor al, dan had het niet zover hoeven komen. Ik houd nog steeds mijn hart vast voor 4 mei in dit land. De ervaren apathie vanuit de handhaving werkt straks nog in de hand dat mensen zich geroepen voelen om zelf even "orde te houden". Dan krijg je dus dit soort holbewonerstaferelen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit was volgens mij naar aaleiding van
[ x ]
Goed dat jij precies weet wat er gebeurd is en welke debiele actie dus opeens rechtvaardig zou zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. En als de politie hun werk gedaan had hiervoor al, dan had het niet zover hoeven komen. Ik houd nog steeds mijn hart vast voor 4 mei in dit land. De ervaren apathie vanuit de handhaving werkt straks nog in de hand dat mensen zich geroepen voelen om zelf even "orde te houden". Dan krijg je dus dit soort holbewonerstaferelen.
[quotequote:
Goed dat jij dat wel claimt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Goed dat jij precies weet wat er gebeurd is en welke debiele actie dus opeens rechtvaardig zou zijn.
Die meid claimt dat zelf niet wat je ook had kunnen lezen in de threadquote:Op donderdag 2 mei 2024 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, debunked hoor. Het meisje dat een dranghek tegen haar hoofd kreeg kwam weer bij dus in plaats van dat we opgelucht ademhalen nemen we haar dat kwalijk en als argument dat het niet gebeurd zou zijn.
George Soros. Een filantropische miljardair. Zou zogenaamd tijdens de tweede wereldoorlog de nazi's geholpen hebben en daarmee kapitalen verdiend hebben. Redelijk onwaarschijnlijk voor een 10 tot 14 jaar oude Joodse jongenquote:
Die mythe kende ik, overigens toch bedankt voor de uitgebreide toelichting. Het is meer dat ik niet snap hoe user Soros hier weer aan koppelde...quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
George Soros. Een filantropische miljardair. Zou zogenaamd tijdens de tweede wereldoorlog de nazi's geholpen hebben en daarmee kapitalen verdiend hebben. Redelijk onwaarschijnlijk voor een 10 tot 14 jaar oude Joodse jongen
Oh, ze werd alleen maar op een andere manier aangevallen dat ze op haar hoofd viel. Dat is volstrekt normaal natuurlijk en geen enkele reden tot animositeit.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:45 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Die meid claimt dat zelf niet wat je ook had kunnen lezen in de thread
[ x ]
Tsja. Bij elke gebeurtenis is er wel iets te vinden wat als onderbouwing kan dienen. Zoals die tentjes die dan centraal aangeleverd zouden kunnen zijn en dan is het voor wakkere mensen door invloed van Soros, of Bill Gates en altijd zijn die twee in combinatie met links.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Die mythe kende ik, overigens toch bedankt voor de uitgebreide toelichting. Het is meer dat ik niet snap hoe user Soros hier weer aan koppelde...
Echt fascinerend hoe je weer over de geschiedenis begint. Vertel nog eens hoe de SU nooit landen aanviel en enkel het westen ooit aanvallend was.quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:07 schreef opgebaarde het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
/howardroark
Protesters "R" Usquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja. Bij elke gebeurtenis is er wel iets te vinden wat als onderbouwing kan dienen. Zoals die tentjes die dan centraal aangeleverd zouden kunnen zijn en dan is het voor wakkere mensen door invloed van Soros, of Bill Gates en altijd zijn die twee in combinatie met links.
Maar de statistiek gebaseerd op domme tweetdumps dan?quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:02 schreef opgebaarde het volgende:
Student protests on university campuses around the US are the latest sign of public discontent with the Israel-Gaza conflict. While some notable violent clashes have recently taken place, such as on the University of California, Los Angeles (UCLA) campus, where demonstrators and counter-demonstrators fought at a student encampment overnight on 30 April, the overwhelming majority — 99% — have remained peaceful. Demonstrations involving students make up roughly one-third of all US demonstrations related to the conflict since it reignited in October 2023. Between 7 October 2023 and 26 April 2024, over 90% have shown support for Palestine.
Het rapport
https://acleddata.com/202(...)n-april-acled-brief/
Een heleboel meisjes/vrouwen zijn toch gruwelijk van het padje af. Onvoorstelbare halve garen. 🙄quote:
Is dat niet cultural appropriation volgens henzelf dan? Aangezien ze (neem ik aan) niet echt islamitisch zijn.quote:
En ook bijna allemaal dezelfde tenten, waaruit je kan concluderen dat er een organisatie achter zit.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Protesters "R" Us![]()
Wel grappig trouwens om voor je te zien hoe sommige van die buitenlandse studenten zo'n tentje toevallig nog ergens op hun kamertje hadden liggen.
Tja, hou zouden we deze zin nu moeten duiden?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
Tja. Dus, jongelui die de Joodse genocide uitkotsen willen daar wat aan doen?
Pro-Israel kamp begint met aanvallen, what a surprise, vervolgens wordt de pro-Palestina kamp weggezet als terroristen lovers, what a surprise, en ondertussen komt er een nieuwe wet in de VS om antisemitisme (alweer) te herdefinieren waardoor het makkelijker wordt om kritiek op Israël als antisemitisme te bestempelen en zodanig ook deze demonstranten te vervolgen--what a surprise!quote:
Of die tentjes waren de goedkoopste bij de Tesco paar blokken verderop.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 07:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
En ook bijna allemaal dezelfde tenten, waaruit je kan concluderen dat er een organisatie achter zit.
Tja, die heb je hier op FOK! ook. Het blijft bijzonder om te aanschouwen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:22 schreef ReplaR het volgende:
Al die progressieven die islam omarmen is hetzelfde als een kip die voor KFC opkomt of een koe die pro-Burger King is.
Correct. Dat zijn het dan ook.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:35 schreef Drxx het volgende:
[..]
Pro-Israel kamp begint met aanvallen, what a surprise, vervolgens wordt de pro-Palestina kamp weggezet als terroristen lovers, what a surprise, en ondertussen komt er een nieuwe wet in de VS om antisemitisme (alweer) te herdefinieren waardoor het makkelijker wordt om kritiek op Israël als antisemitisme te bestempelen en zodanig ook deze demonstranten te vervolgen--what a surprise!
Hoe weet je dat? Heb je die studenten specifiek gevolgd?quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
let wel, dit is hetzelfde soort student dat met regenboogvlaggen wappert
Vrouwen die bidden met onbedekt haar en blote armen? Is dat niet een enkeltje vagevuur volgens de regels? Ik weet het niet zeker, maar dit lijkt me toch best wel niveau 'in de kerk een fles avondmaalwijn wegtikken en dan gaan roepen dat je zo christelijk bent want eucharistie'.quote:
In Azië wonen veel moslims. Je bent er blijkbaar niet geweestquote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vrouwen die bidden met onbedekt haar en blote armen? Is dat niet een enkeltje vagevuur volgens de regels? Ik weet het niet zeker, maar dit lijkt me toch best wel niveau 'in de kerk een fles avondmaalwijn wegtikken en dan gaan roepen dat je zo christelijk bent want eucharistie'.
Pure treurnis als je het mij vraagt.
Zijn er aan die instelling ook gender-, feministische en LGBTQ-cursussen?quote:
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn er aan die instelling ook gender-, feministische en LGBTQ-cursussen?
Omdat het UCLA is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Heb je die studenten specifiek gevolgd?
Wat doen ze dan aan een Amerikaanse universiteit?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens dat twitteraccount zijn al die studenten pro-hxmas dus die studenten willen net geen LHBTIQ+, gender- of feministische cursussen of opleidingen
Dat zou je dus aan die Osint613 moeten vragenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat doen ze dan aan een Amerikaanse universiteit?
Wat zegt de blog van een weggelopen docent precies over individuele studenten?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat het UCLA is.
Goed inkijkje in wat dat voor universiteit is: https://josephhmanson.com(...)ving-the-university/
Ja, Hexagon. UCLA staat inderdaad bekend als een bolwerk van conservatisme.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat zegt de blog van een weggelopen docent precies over individuele studenten?
Jawel hoor. Het gaat over een boze professor die weggelopen is omdat hij overhoop ligt met de rest. Waarbij we enkel zijn kant van het verhaal lezen uiteraard.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, Hexagon. UCLA staat inderdaad bekend als een bolwerk van conservatisme.
Je hebt het artikel verder niet gelezen.
Nee, daar gaat het niet over. Gaat niet eens over hamas. Lees het echt eens.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor. Het gaat over een boze professor die weggelopen is omdat hij overhoop ligt met de rest. Waarbij we enkel zijn kant van het verhaal lezen uiteraard.
Maar nergens lees ik het woord Hamas, of dat je daar aanhanger van moet zijn. Daar is dit geen onderbouwing voor.
Chat GPT is your friend, het gaat inderdaad niet over Hamas. En dus ook niet dat je en Hamas-aanhanger moet zijn en met regenboogvlaggen tegelijk moet zwaaien.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet over. Gaat niet eens over hamas. Lees het echt eens.
Hamas-aanhangers?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Chat GPT is your friend, het gaat inderdaad niet over Hamas. En dus ook niet dat je en Hamas-aanhanger moet zijn en met regenboogvlaggen tegelijk moet zwaaien.
Deze tekst werpt een kritische blik op de staat van het hoger onderwijs, met name binnen de academische discipline van de antropologie aan de UCLA, vanuit het perspectief van een professor die met pensioen gaat. De professor beschrijft hoe een "Woke" overname van de universiteit het academische leven heeft verpest. Hij illustreert dit met een specifiek geval van intimidatie en uitsluiting van een collega, P. Jeffrey Brantingham, door een groep militante docenten en studenten die zich identificeren met "kritische" antropologie, die in feite een extreem linkse postmoderne ideologie omarmen.
De tekst geeft voorbeelden van hoe deze ideologische groepering niet alleen academische vrijheid ondermijnt, maar ook individuen binnen de academische gemeenschap terroriseert en belemmert. Het beschrijft hoe Brantingham werd veroordeeld en gedemoniseerd door zijn collega's en studenten vanwege zijn onderzoek naar criminaliteit, dat volgens hen bijdroeg aan de 'criminalisering van zwarten' in de Verenigde Staten.
Verder wordt in de tekst beschreven hoe deze ideologische dwang zich uitstrekt tot andere aspecten van de academische wereld, zoals de druk om standaardtesten zoals de GRE af te schaffen, politieke standpunten in te nemen als afdelingen en zelfs individuele academici die worden vervolgd voor afwijkende meningen.
De professor beschrijft zijn beslissing om met pensioen te gaan als een reactie op de corruptie van het hoger onderwijs, maar uit ook een sprankje hoop door te wijzen op opkomende alternatieve instellingen, zoals de Universiteit van Austin en Ralston College. Hij suggereert dat de traditionele universiteiten zo ver zijn afgedwaald van hun oorspronkelijke doelen van meritocratie en vrije discussie dat ze niet langer een vruchtbare omgeving zijn voor intellectuele ontwikkeling en vrije uitwisseling van ideeën.
Het stuk eindigt met de aankondiging dat de professor zijn tijd zal besteden aan het schrijven van blogposts, wat kan worden gezien als een poging om het gesprek voort te zetten buiten de grenzen van de academische instelling die hij verlaat.
Ja deze discussie begint met een tweet van Hamas-sympathisanten waarvan jij suggereert dat ze met regenboogvlaggen zwaaien.quote:
Wetende wat voor universiteit UCLA is, wat gók je dat hun opvattingen over LGBTQ zouden zijnquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja deze discussie begint met een tweet van Hamas-sympathisanten waarvan jij suggereert dat ze met regenboogvlaggen zwaaien.
Aether in NWS / Anti-Israël-betogingen op universiteiten VS worden steeds feller
Dan is een eenzijdig verhaal van een boze professor die weggelopen is, over heel wat anders, niet echt een sterke onderbouwing.
Geen idee, ik ken die studenten allemaal niet persoonlijk. Dus ik ga niet voor ze invullen of ze met regenboogvlaggen zwaaien. En of er regenboogvlagzwaaiers ook pro-Hamas zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wetende wat voor universiteit UCLA is, wat gók je dat hun opvattingen over LGBTQ zouden zijn
In tegenstelling tot de stroom video's met suggestieve teksten van random twitteraars die hier continu geplaatst worden.quote:
Lijkt alsof deze protestanten gewoon betaald worden om daar te staan.quote:
Soort van een reversed-Karen ('speak to the manager, instead').quote:
Natuuuuuurlijk! Nudge nudge wink wink....quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn er aan die instelling ook gender-, feministische en LGBTQ-cursussen?
Dit is wel interessant. Als dat zo is, zouden ze betaald worden?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 00:41 schreef Zoddie het volgende:
https://www.nbcnews.com/n(...)ncampment-rcna150340
helft van de gearresteerde betogers in NYC zijn geen studenten aan de universiteiten.
Dus een bepaalde groep zit flink te stoken onder de studenten, beroepsbetogers waarschijnlijk.
Helaas roepen dit soort acties nou eenmaal de meest extremen uit hun schuilplaatsen.
Niet zo gek hoor. Campussen zijn een makkelijke ontmoetingsplek voor jongeren, vooral als het om activisme gaat.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 00:41 schreef Zoddie het volgende:
https://www.nbcnews.com/n(...)ncampment-rcna150340
helft van de gearresteerde betogers in NYC zijn geen studenten aan de universiteiten.
Dus een bepaalde groep zit flink te stoken onder de studenten, beroepsbetogers waarschijnlijk.
Helaas roepen dit soort acties nou eenmaal de meest extremen uit hun schuilplaatsen.
In Georgie hebben ze geen 'police' op hun schild staan.quote:
Onder de arrestanten zitten mensen van ruim in de 30 heb ik ergens gelezen, wil je dat echt nog omschrijven als jongeren?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Niet zo gek hoor. Campussen zijn een makkelijke ontmoetingsplek voor jongeren, vooral als het om activisme gaat.
Dertigers kun je nog best tot jongeren rekenen. Sommigen bedoelen met "jongere" iemand tussen de 15 en 20 jaar, anderen bedoelen iemand onder de 35. Overigens heb ik tijdens mijn studie meerdere mensen gekend die dik in de dertig waren, dus veel hoeft het ook weer niet te zeggen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Onder de arrestanten zitten mensen van ruim in de 30 heb ik ergens gelezen, wil je dat echt nog omschrijven als jongeren?
Activisme draait academische vrijheid vooral de nek om.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Niet zo gek hoor. Campussen zijn een makkelijke ontmoetingsplek voor jongeren, vooral als het om activisme gaat.
NWS / Revolutie in Georgië?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
In Georgie hebben ze geen 'police' op hun schild staan.
I stand corrected.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:03 schreef Aether het volgende:
[..]
NWS / Revolutie in Georgië?
[ afbeelding ]
Die kans is vrij aannemelijk omdat Actblue (een democratic fundraising organisatie) actief bezig is met deze protesten.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 02:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit is wel interessant. Als dat zo is, zouden ze betaald worden?
https://www.outkick.com/c(...)el-encampment-at-msuquote:The protesters – or "campers," as the caucus refers to them – also received blankets, mattress toppers, coffee, and snacks via ActBlue. Several of the protesters thanked the fundraising campaign for "keeping morale high at the encampment."
Jawel. Het georgisch alfabet (en ze hebben er drie) is zo anders dan het latijnse alfabet dat dat noodzaak is.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
In Georgie hebben ze geen 'police' op hun schild staan.
Dat mensen zo naar de diploma-uitreiking van een Amerikaanse universiteit mogen komen is al bespottelijk te noemen. Een keffiyeh en een Palestijnse vlag hebben daar niets te zoeken. We hebben het hier over de vlag van een volk, even buiten de huidige oorlog in Israël om, dat op grote schaal juichend in de straten stonden na 9/11.quote:Op zondag 5 mei 2024 08:10 schreef Aether het volgende:
University of Michigan’s Spring 2024 Commencement Ceremony
[ afbeelding ]
[ x ]
Ach, wel meer mensen uit die contreien droegen zo'n ding,quote:Op zondag 5 mei 2024 15:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat mensen zo naar de diploma-uitreiking van een Amerikaanse universiteit mogen komen is al bespottelijk te noemen. Een keffiyeh en een Palestijnse vlag hebben daar niets te zoeken. We hebben het hier over de vlag van een volk, even buiten de huidige oorlog in Israël om, dat op grote schaal juichend in de straten stonden na 9/11.
Correct. In vroegere tijden waren er wel meer Joden die soms een keffiyeh droegen, maar dit is natuurlijk een ander verhaal geworden sinds de jaren 1960, onder leiding van Arafat. Zowel het uiterlijk van de keffiyeh als de symbolische betekenis.quote:Op zondag 5 mei 2024 15:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, wel meer mensen uit die contreien droegen zo'n ding,
[ afbeelding ]
Het zijn vooral jeugdigen die naïef zijn.quote:Op zondag 5 mei 2024 15:50 schreef Zoddie het volgende:
Laten we eerlijk zijn, meer dan de helft van die demonstranten op universiteiten boeit het helemaal niets wat er in Palestina gebeurd, die willen gewoon mee doen met de nieuwe hype, die willen gewoon ergens deel uit van maken. Wat dan ook.
Die willen gewoon mooi foto's maken voor hun Instagram en laten zien dat ze heel erg belangrijk zijn.
"ik wil ook in de aandacht staan!! Is leuk voor op Tiktok en Insta"quote:Op maandag 6 mei 2024 13:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Amsterdam (uiteraard Amsterdam) volgt nu ook:
[ x ]
Handig, kun je al die overgebleven mondkapjes toch nog gebruikenquote:Op maandag 6 mei 2024 13:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Amsterdam (uiteraard Amsterdam) volgt nu ook:
[ x ]
Ik zou het er zeker niet op gaan wagen. Een aanzienlijk deel van de prestigieuze en bekende universiteiten in het Westen zijn inmiddels een bastion van pro-Palestijnse, antizionistische, antisemitische en pro-Islamtische sentimenten.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:25 schreef poemojn het volgende:
Nu ook bij de UvA. Bizar.. ik heb nog een davidssterretje liggen, heeft m'n moeder als kind van haar moeder gehad. Kun je nog veilig bij de UvA komen met zo'n ketting?
Dat is die apartheid waar we zo veel over horen /squote:Op maandag 6 mei 2024 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou het er zeker niet op gaan wagen. Een aanzienlijk deel van de prestigieuze en bekende universiteiten in het Westen zijn inmiddels een bastion van pro-Palestijnse, antizionistische, antisemitische en pro-Islamtische sentimenten.
Dit is ook de reden dat er op de Amerikaanse universiteiten er inmiddels geregeld hele Islamtische gebedssessies aan het pro-Palestijnse activisme zijn toegevoegd. En daar vervolgens tussen gaan lopen met een zichtbare Davidster om je nek is helaas vragen om problemen. Ook daar zijn inmiddels genoeg beelden van.
Deze is allang gedebunked. Niemand mocht er langs, niet alleen de joodse studenten.quote:
quote:
quote:Op het terrein van de universiteit staan zo’n twintig tenten en er worden mondkapjes uitgedeeld aan omstanders. De meeste studenten spreken geen Nederlands, sommigen zitten op hun laptops te studeren. De politie is aanwezig en staat vanaf een afstandje toe te kijken. In het Engels en Arabisch worden pro-Palestijnse leuzen geroepen, zoals ’from the river to the sea, Palestine is almost free’.
Wat intens treurig toch allemaal weer.quote:Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, komt een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van deze krant wordt later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
quote:Op maandag 6 mei 2024 16:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat intens treurig toch allemaal weer.
Optimistenquote:In het Engels en Arabisch worden pro-Palestijnse leuzen geroepen, zoals ’from the river to the sea, Palestine is almost free’.
Fuck dei. die dei.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:25 schreef ReplaR het volgende:
Ik vraag me af wanneer we via DEI
verplicht worden om de Palestijnen te steunen op je werk/school/organisatie.
quote:Op maandag 6 mei 2024 16:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat intens treurig toch allemaal weer.
Zsm het land uit zetten.quote:De meeste studenten spreken geen Nederlands, sommigen zitten op hun laptops te studeren.
Nog mooier, net als in de VS, vind ik de oproep: kom s.v.p. gratis eten en andere middelen brengen tijdens onze aksie.quote:
Toelating op de Amerikaanse universiteiten gaat de laatste jaren voornamelijk op basis van intersectionele criteria, aangevuld met de bekende legacy admissions. Velen hebben daadwerkelijke criteria van meritocratie allang de deur uitgedaan. Dat valt ook weer op uit de profielen van de opgepakte demonstranten, in veel gevallen komt men uit een steenrijke familie.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:14 schreef Nober het volgende:
Studeren is dus ook geen garantie voor een hoog iq.
Mooi zo, geen tijd geven om zich in te graven en te barricaderen, zo is het het snelst en makkelijkst over.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:24 schreef Montagui het volgende:
Ik mag het toch hopen:
[ x ]
https://www.instagram.com/workersforpalestine.nl/
Wat een armoe...quote:
"Nee, dit is anders"quote:Op maandag 6 mei 2024 20:14 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Journalisten intimideren is toch een gevaar voor de rechtsstaat?
Als je de andere kant op vliegt is het een stuk dichterbij.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:54 schreef Akathisia het volgende:
Wat doe je als je niets van waarde toevoegd aan je directe omgeving? Juist, je gaat heel luidruchtig pretenderen dat je heel veel moeren geeft om een volk in een zandbak 33.000. km verderop.
De bevolking hoeft ook niet langer op de politie te rekenen voor bescherming.quote:Op maandag 6 mei 2024 21:55 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Politie staat er weer goed op ook. HUP ontruimen en keihard.
Waar zijn die BOAs met keppeltje nuquote:Op maandag 6 mei 2024 21:55 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
"Vreedzame demonstranten" die mensen met stokken slaanquote:Op maandag 6 mei 2024 22:15 schreef Aether het volgende:
[ x ][ x ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Nee hoor, we hoeven echt niet bang te zijn dat antisemitisme weer de kop op steekt"quote:Op maandag 6 mei 2024 21:55 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Daar moet de UVA ook niet mee willen onderhandelen. Het leger moet hier ingezet worden en er moet met scherp geschoten worden, dit zijn allen potentiële terroristen.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:22 schreef Aether het volgende:
Demonstranten willen niet onderhandelen met UvA
https://www.parool.nl/ned(...)a-aanwezig~befdf2c0/
Nou ja, als je dus leest wat er gezegd wordt in het bericht dat je quote, zou er sprake zijn van demonstranten die werden aangevallen door een groepje buitenstaanders. Die scene met die stokken kan zich dus prima daarna hebben afgespeeld.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:17 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
"Vreedzame demonstranten" die mensen met stokken slaan
Geeft het niveau al aan van deze oerdomme figuren.quote:
Koekoek.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar moet de UVA ook niet mee willen onderhandelen. Het leger moet hier ingezet worden en er moet met scherp geschoten worden, dit zijn allen potentiële terroristen.
Joh, die gasten met die stokken hebben diezelfde theedoeken om hun kop gewikkeld als de pro-palestina types. Dat zijn niet die buitenstaanders.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou ja, als je dus leest wat er gezegd wordt in het bericht dat je quote, zou er sprake zijn van demonstranten die werden aangevallen door een groepje buitenstaanders. Die scene met die stokken kan zich dus prima daarna hebben afgespeeld.
Zoals het beschreven wordt werden de demonstranten aangevallen door buitenstaanders en was die scene met de stokken wat er gebeurde toen diezelfde buitenstaanders weg werden gejaagd.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:27 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Joh, die gasten met die stokken hebben diezelfde theedoeken om hun kop gewikkeld als de pro-palestina types. Dat zijn niet die buitenstaanders.
Oh, jij bedoelt dat ze pas agressief werden nadat ze werden aangevallen.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zoals het beschreven wordt werden de demonstranten aangevallen door buitenstaanders en was die scene met de stokken wat er gebeurde toen diezelfde buitenstaanders weg werden gejaagd.
Dus ja, geen reden om te twijfelen aan de beschrijving dat vreedzame demonstranten werden aangevallen op basis van dat filmpje.
En journalisten intimideren.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:17 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
"Vreedzame demonstranten" die mensen met stokken slaan
Op het moment dat je ergens zit en je wordt aangevallen zonder dat je iets deed, dan werden er inderdaad vreedzame demonstranten aangevallen.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:31 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Oh, jij bedoelt dat ze pas minder vreedzaam werden nadat ze aangevallen werden.
Leger zet je niet in tegen burgers.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar moet de UVA ook niet mee willen onderhandelen. Het leger moet hier ingezet worden en er moet met scherp geschoten worden, dit zijn allen potentiële terroristen.
"De rechtsstaat wordt aangevallen!", of geldt dat alleen voor de juiste meningen en journalisten?quote:
Deëscaleren kun je leren.quote:
Dit zijn geen burgers, dit zijn terroristen.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leger zet je niet in tegen burgers.
Wel vind ik dat dit zooitje antisemieten opgepakt en vervolgd moet worden.
Verdient wel een eigen topic.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:40 schreef superniger het volgende:
Is er ook een apart topic voor demonstraties in Nederland?
Is er een wedstrijd gaande op Fok wie de meest stoere praatjes heeft ofzo? Je bent de zoveelste al vandaag die uit de bocht vliegt.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit zijn geen burgers, dit zijn terroristen.
En dat is dan een vrouw met onbedekte schouders in haar profielfoto.quote:Docent Engels MBO 1/Pro islamistische republiek Iran 🇮🇷 Fan van de ass van verzet Down met Amerika en de zionstsche regime. Rusland is slachtoffer van NAVO
Dat lijkt me ook de enige mogelijkheid om je tijd te verdoen met demonstreren op universiteiten die ruim $90.000 per jaar kosten. Ik verwacht dat ouders die een hypotheek hebben moeten afsluiten om een Ivy league opleiding voor hun kinderen te bekostigen ieder idee van demonstreren om het Midden-Oosten i.p.v. studeren hard zullen onderdrukken.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
Amerikaanse universiteiten gaat de laatste jaren voornamelijk op basis van intersectionele criteria, aangevuld met de bekende legacy admissions. Velen hebben daadwerkelijke criteria van meritocratie allang de deur uitgedaan. Dat valt ook weer op uit de profielen van de opgepakte demonstranten, in veel gevallen komt men uit een steenrijke familie.
Ik was daar net ook aan het lezen.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:56 schreef oblo het volgende:
Dat twitteraccount moet toch wel een trol zijn?
[..]
En dat is dan een vrouw met onbedekte schouders in haar profielfoto.
https://www.at5.nl/artike(...)-terrein-te-verlatenquote:De oproep aan mensen die niet opgepakt willen worden
Zo werden mensen die niet opgepakt willen worden, zogenoemde 'low-risk individuals' geadviseerd om het terrein te verlaten. Veel van deze mensen hebben zich inmiddels aangesloten bij een solidariteitsdemonstratie aan de andere kant van de Nieuwe Achtergracht.
Kan haast niet echt zijn man. Ze noemt saudi arabie een zionistisch regime en hamas hezbollah en iran heldenquote:Op maandag 6 mei 2024 22:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik was daar net ook aan het lezen.
Met d'r herhalende 'Breek' berichten…
https://www.parool.nl/ams(...)terseiland~b821327c/quote:Wie zijn er aanwezig bij de protesten op de UvA?
Behalve studenten, zijn er ook tientallen docenten aanwezig bij het protest. Zij steunen de demonstratie en zijn er om een eventueel schild te vormen voor als de politie ingrijpt, zegt hoofddocent en politiek antropoloog Martijn Dekker.
Ze loopt daar wel in de rondte, gezien haar beelden…quote:Op maandag 6 mei 2024 23:05 schreef oblo het volgende:
[..]
Kan haast niet echt zijn man. Ze noemt saudi arabie een zionistisch regime en hamas hezbollah en iran helden
Ja dat wel. Stel je voor dat je kind les krijgt van haar.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ze loopt daar wel in de rondte, gezien haar beelden…
dat had ik niet gezien, toevallig dat net vanavond (start van Rafah) een aanslag op de Saudische kroonprins Salman zou zijn gepleegdquote:Op maandag 6 mei 2024 23:05 schreef oblo het volgende:
[..]
Kan haast niet echt zijn man. Ze noemt saudi arabie een zionistisch regime en hamas hezbollah en iran helden
Saudi-Arabie is in die kringen niet zo populair meer sinds de toenadering tot Israel.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:05 schreef oblo het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |