Ik zou het er zeker niet op gaan wagen. Een aanzienlijk deel van de prestigieuze en bekende universiteiten in het Westen zijn inmiddels een bastion van pro-Palestijnse, antizionistische, antisemitische en pro-Islamtische sentimenten.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:25 schreef poemojn het volgende:
Nu ook bij de UvA. Bizar.. ik heb nog een davidssterretje liggen, heeft m'n moeder als kind van haar moeder gehad. Kun je nog veilig bij de UvA komen met zo'n ketting?
Dat is die apartheid waar we zo veel over horen /squote:Op maandag 6 mei 2024 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou het er zeker niet op gaan wagen. Een aanzienlijk deel van de prestigieuze en bekende universiteiten in het Westen zijn inmiddels een bastion van pro-Palestijnse, antizionistische, antisemitische en pro-Islamtische sentimenten.
Dit is ook de reden dat er op de Amerikaanse universiteiten er inmiddels geregeld hele Islamtische gebedssessies aan het pro-Palestijnse activisme zijn toegevoegd. En daar vervolgens tussen gaan lopen met een zichtbare Davidster om je nek is helaas vragen om problemen. Ook daar zijn inmiddels genoeg beelden van.
Deze is allang gedebunked. Niemand mocht er langs, niet alleen de joodse studenten.quote:
quote:
quote:Op het terrein van de universiteit staan zo’n twintig tenten en er worden mondkapjes uitgedeeld aan omstanders. De meeste studenten spreken geen Nederlands, sommigen zitten op hun laptops te studeren. De politie is aanwezig en staat vanaf een afstandje toe te kijken. In het Engels en Arabisch worden pro-Palestijnse leuzen geroepen, zoals ’from the river to the sea, Palestine is almost free’.
Wat intens treurig toch allemaal weer.quote:Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, komt een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van deze krant wordt later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
quote:Op maandag 6 mei 2024 16:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat intens treurig toch allemaal weer.
Optimistenquote:In het Engels en Arabisch worden pro-Palestijnse leuzen geroepen, zoals ’from the river to the sea, Palestine is almost free’.
Fuck dei. die dei.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:25 schreef ReplaR het volgende:
Ik vraag me af wanneer we via DEI
verplicht worden om de Palestijnen te steunen op je werk/school/organisatie.
quote:Op maandag 6 mei 2024 16:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat intens treurig toch allemaal weer.
Zsm het land uit zetten.quote:De meeste studenten spreken geen Nederlands, sommigen zitten op hun laptops te studeren.
Nog mooier, net als in de VS, vind ik de oproep: kom s.v.p. gratis eten en andere middelen brengen tijdens onze aksie.quote:
Toelating op de Amerikaanse universiteiten gaat de laatste jaren voornamelijk op basis van intersectionele criteria, aangevuld met de bekende legacy admissions. Velen hebben daadwerkelijke criteria van meritocratie allang de deur uitgedaan. Dat valt ook weer op uit de profielen van de opgepakte demonstranten, in veel gevallen komt men uit een steenrijke familie.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:14 schreef Nober het volgende:
Studeren is dus ook geen garantie voor een hoog iq.
Mooi zo, geen tijd geven om zich in te graven en te barricaderen, zo is het het snelst en makkelijkst over.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:24 schreef Montagui het volgende:
Ik mag het toch hopen:
[ x ]
https://www.instagram.com/workersforpalestine.nl/
Wat een armoe...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |