De lijst is bekend.quote:Op NPO Radio 2 is komende week een nieuwe lijst te horen. Van maandag tot en met vrijdag wordt overdag ‘De Koninklijke 500’ uitgezonden naar aanleiding van Koningsdag, dat midden in die week valt. De themalijst bestaat uit de 500 beste platen van eigen bodem volgens de luisteraars van Radio 2.
De Koninklijke 500 wordt uitgezonden op NPO Radio 2 van:
Maandag 25 april t/m donderdag 28 april van 9.00 tot 16.00 uur
Vrijdag 29 april van 06.00 tot 20.00 uur
De lijst wordt op maandag 25 april bekendgemaakt, maar de top 10 houden we nog even geheim…
Het uur openen met 2 nummers die niet zouden misstaan in de Top 10. Maarja het nummer hierna drukt je dan wel weer stevig met de neus op de feitenquote:
Helaas. Wel een stukje iig.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:44 schreef Bargehassus het volgende:
Kunnen we niet iets Nederlands aan Laura Pausini vinden? Dan kan deze vreselijke koffer weg.
Houdoe is tofquote:Op dinsdag 23 april 2024 11:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De Kassière staat er dus in, maar de Kassameisjes?
"Oeh, vuile slet!"quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De Kassière staat er dus in, maar de Kassameisjes?
Ja.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:44 schreef Bargehassus het volgende:
Serieus? Roodkapje? Hardstikke geinig, maar ien een Toplijst...
Briljant inderdaadquote:Op dinsdag 23 april 2024 11:43 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Roodkapje, Roodkapje waar ga je heen...eigenlijk
Nederlands erfgoed dit hoor
Ha, flashback naar week 53quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:58 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Heb bij die reclame van geld.nl elke keer het idee dat ik Lilian Marijnissen hoor.
Die komt nu.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:19 schreef Tussle266 het volgende:
Het zou wel echt verrassend zijn als er nu ineens een goede plaat werd gedraaid.
Wil jij niet zo vloekenquote:Op dinsdag 23 april 2024 13:45 schreef Tussle266 het volgende:
Misschien kan Simon een duo vormen met Acda.
Neen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 13:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ze kunnen ongeveer even goed zingen.
Prima harmonietjes, maar doe maar geen leadquote:Op dinsdag 23 april 2024 13:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ze kunnen ongeveer even goed zingen.
Dit is anders ook geen mooi leadje.quote:Op dinsdag 23 april 2024 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Prima harmonietjes, maar doe maar geen lead
Welke danquote:Op dinsdag 23 april 2024 13:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Toegegeven, 1 van mn favo A&dM is er 1 met lead van Thomas
Als je bij me weggaatquote:
Ga je meedouwe?quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ga zaterdag uit solidariteit met ER denk ik maar de Amsterdamse binnenstad bezetten
Whaha, wilde net m'n verbazing hier over uitspreken. Doet nu net alsof ie op z'n 36e voor het eerst een discotheek van binnen zagquote:
Voor die tijd werd je met staart geweigerd bij de ingangquote:Op dinsdag 23 april 2024 14:22 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Whaha, wilde net m'n verbazing hier over uitspreken. Doet nu net alsof ie op z'n 36e voor het eerst een discotheek van binnen zag
Een meisje met staartjes dat appelsap drinkt. Zo klinkt het ook.quote:
Absoluut eens.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Nightwish is niet echt een Nederlandse band.
Die man is wel redelijk geniaal, ja.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:50 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Iemand vroeg hier net met wie je een koffietje zou willen drinken
Ik wel met Tuomas van deze band!
Pff en dan deze ellende. Zou best zin hebben in een Hot For Teacher nuquote:Op dinsdag 23 april 2024 14:50 schreef Tussle266 het volgende:
Tot aan de beste vriend van Wim Jonk is het nu best aardig. Ik mis alleen vandaag een lekker plaatje van Van Halen, eigenlijk.
Ik vind deze wel oké eigenlijk. Het is natuurlijk geen Nederlandse topband als Van Halen, maar het kan er best mee door.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:53 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Pff en dan deze ellende. Zou best zin hebben in een Hot For Teacher nu
Ze is in september voor een concert in Nederland.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgend jaar maar een nummer met Tarja erin stemmen.
Radio 2 geeft geen fuck.
Volgens mij is dit wel een mooi moment om weg te schakelen inderdaadquote:Op dinsdag 23 april 2024 15:25 schreef Tussle266 het volgende:
Dit was het wel zo'n beetje voor vandaag, hè?
Oef, net even gekeken maar dat valt inderdaad niet mee.quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:25 schreef Tussle266 het volgende:
Dit was het wel zo'n beetje voor vandaag, hè?
Sterker Nu Dan Ooit vind ik niet eens zo'n slecht nummerquote:Op dinsdag 23 april 2024 13:52 schreef Tussle266 het volgende:
Ha fijn, dat maakt al die Nick en Thomas ellende van het afgelopen uur toch wel weer goed.
Ik weet dat allemaal eerlijk gezegd niet zo goed meer. Best wel de moeite waard om Nederlandse duo’s eens te ranken. Kijken of deze boven de middenmoot kunnen geraken.quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
x
[..]
Sterker Nu Dan Ooit vind ik niet eens zo'n slecht nummer
Beter dan dat nummer van Paul en Simon toen.
Ik ben al een tijdlang bezig alle Top 2000-noteringen ooit te rangschikken. Is echt een hels karwei. En veel wordt toch wel redelijke willekeur vanaf ~1500quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:39 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik weet dat allemaal eerlijk gezegd niet zo goed meer. Best wel de moeite waard om Nederlandse duo’s eens te ranken. Kijken of deze boven de middenmoot kunnen geraken.
Wel lekker om jezelf mee bezig te houden. Wel benieuwd hoeveel van de huidige 2000 de ‘cut’ halen in die rangschikking 😂quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben al een tijdlang bezig alle Top 2000-noteringen ooit te rangschikken. Is echt een hels karwei. En veel wordt toch wel redelijke willekeur vanaf ~1500
Daar komen Nick en Thomas dus ook langs.
Als je je al druk moet maken om den haag, dan word je niet oud.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:42 schreef Bargehassus het volgende:
Altijd gezeik over Limburgs, Fries, Gronings, Achterhoeks...
Maar hier hoor je niemand over.
quote:Op woensdag 24 april 2024 09:49 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat op the Phantom na, ik Floors' nummers niet zo boeiend vind...
Mond spoelen jijquote:
Eens.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:52 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Mond spoelen jij
Floor is gewoon de beste zangeres ever, maar maakt fijnere muziek met bands samen, is mijn conclusie.
Heerlijk slokje azijn genomen. Maar nee, die Efteling metal is niet voor mij. (Wel een goede zangeres natuurlijk)quote:Op woensdag 24 april 2024 09:52 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Mond spoelen jij
Floor is gewoon de beste zangeres ever, maar maakt fijnere muziek met bands samen, is mijn conclusie.
Ik bedenk mij dat ik de Janse Bagge Bend nog wel zou aan kunnen laten staan uit het Limburgse.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:42 schreef Bargehassus het volgende:
Altijd gezeik over Limburgs, Fries, Gronings, Achterhoeks...
Maar hier hoor je niemand over.
Dat zeggen we, samen met bands is Floor Janse beter.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:55 schreef pipster het volgende:
[..]
Ik bedenk mij dat ik de Janse Bagge Bend nog wel zou aan kunnen laten staan uit het Limburgse.
Tsja,aangezien Spencer en Winwood niet mogen is dat nog een optie. Maar laten we daar zeker niet te lang bij stilstaan.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:55 schreef pipster het volgende:
[..]
Ik bedenk mij dat ik de Janse Bagge Bend nog wel zou aan kunnen laten staan uit het Limburgse.
Dit maakt mij inderdaad ook niet vrolijk.quote:
Het begrip "Nederlands" is dan wel lekker opgerekt hé? Je mocht nog net niet op het in Aalten wonende broertje stemmen zeker.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:29 schreef pipster het volgende:
Zullen The Easybeats eigenlijk de lijst hebben gehaald. Al waren die dan vast op maandag.
Kennelijk niet.
Hm, is Vedder ook niet een nederlandse achternaam..quote:Op woensdag 24 april 2024 10:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het begrip "Nederlands" is dan wel lekker opgerekt hé? Je mocht nog net niet op het in Aalten wonende broertje stemmen zeker.
Even gekeken, dit blokje 271-277 is echt hels.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik verlang terug naar t vorige nummer
Ik kan de volgende 3 wel prima hebben. Ik hoor Bokkers liever dan t origineel.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Even gekeken, dit blokje 271-277 is echt hels.
Ik blijf lekker bij mijn eigen muziek
Ja die Bokkers vind ik nog wel lollig, jammer dat die man een beetje is doorgedraaid. Die twee erna vind ik echt heel erg.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik kan de volgende 3 wel prima hebben. Ik hoor Bokkers liever dan t origineel.
Veel slechter dan de afgelopen 2 nummers kan het toch niet worden, dus vanaf nu kan er inderdaad alleen maar een opwaartse lijn te bespeuren zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:44 schreef Bargehassus het volgende:
Tering. "De nummertjes worden kleiner, de hits worden groter".![]()
![]()
Funfact over Suzanne: het kostte mij 30 jaar om er via Google achter te komen dat ie Ze vraagt of er nog cola is zingtquote:Op woensdag 24 april 2024 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja die Bokkers vind ik nog wel lollig, jammer dat die man een beetje is doorgedraaid. Die twee erna vind ik echt heel erg.
Ik kan oprecht weinig slechtere zangers bedenken dan Paul de Leeuw.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:41 schreef 4-elements het volgende:
Paul de Leeuw weet vakkundig elk liedje te verkrachten.
Acda, Simon, Joost, Donnie…quote:Op woensdag 24 april 2024 10:51 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik kan oprecht weinig slechtere zangers bedenken dan Paul de Leeuw.
Nu noemde iemand in het vorige topic de naam van Raymond van het Groenewoud, dat is nog wel een serieuze kandidaat.
Geen van allen groot fan van, maar ook geen van allen slechter dan Paul de Leeuw wmb.quote:
Donnie toen hij nog probeerde te rappen vond ik wel oké, maar dat volkszanggedoe is echt idioot slecht. Paul maakt hele slechte muziek, maar deze 4 kunnen gewoon echt niet zingen. Paul eigenlijk ook niet, dus misschien heb je wel gelijk.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Geen van allen groot fan van, maar ook geen van allen slechter dan Paul de Leeuw wmb.
(Simon van Nick & Simon bedoel je denk ik?)
Zou ook wel terecht zijn..beetje Adje voor de sfeerquote:Op woensdag 24 april 2024 11:17 schreef Tussle266 het volgende:
Kon je eigenlijk ook op Whitesnake stemmen?
Red Mij Niet zit muzikaal wel echt heel goed in elkaar. Als ik niet gelovig was zou ik het denk ik heel mooi vinden.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:26 schreef Tussle266 het volgende:
Het klonk heel aannemelijk, maar als je hoort dat dit het alternatief is, dan hadden we Maarten misschien beter toch kunnen redden.
Dit nummer verdiende een betere productiequote:
Dan had ik het hoezee kwadraat gegeven.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dit nummer verdiende een betere productie
Begraven of crematie?quote:Op woensdag 24 april 2024 12:15 schreef Poppejans1.4 het volgende:
FLOORGODIN
Dit nr wil ik tijdens mn uitvaart
Dit nummer telt inderdaad voor 3.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:17 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Ik denk wel dat ik dit het mooiste nummers ooit vind
Daar kan ik wel in mee gaan.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:17 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Ja, geweldig. Schijnt technisch ook vrij lastig te zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:22 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Za-lig![]()
Relive the old sin
of Adam and Eve
Of you and me
Forgive the adoring BEAST!
Ik heb al aardig wat first reaction filmpjes gezien van dit nummer en bijna iedereen is daar van: WAT???quote:Op woensdag 24 april 2024 12:24 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Ik vind die laatste for YOU! zooo tof, publiek gaat helemaal los
Niet nummer 1 maar wel top 100 hierquote:Op woensdag 24 april 2024 12:17 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Wel tof dat ze 't durfde, een bestaand nummer een beetje aanpassenquote:Op woensdag 24 april 2024 12:26 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik heb al aardig wat first reaction filmpjes gezien van dit nummer en bijna iedereen is daar van: WAT???
Ja, dat laatste stukje met die uithaal zong Tarja niet, heb ik begrepen.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:27 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Wel tof dat ze 't durfde, een bestaand nummer een beetje aanpassen
Dat gaat hem dan ook een stuk beter af dan zingen. Dat is eigenlijk ook het enige wat ik tegen hem heb. Het is verder gewoon een prima vent.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:47 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Ik vind Acda dus wél leuk.
Zeker ook als cabaretier en acteur
Floor Janse Bagge Bendquote:
Winwoodgod.quote:
Ik vind ook maar 1 op de 5 platen te doen hoor. Mooi gemiddelde voor een lijstje, vind ik zelf.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:10 schreef pipster het volgende:
Van Dik HoutGelukkig hierna weer kwaliteitsmuziek.
Volgens mij ben ik niet de meest geschikte persoon voor deze lijst. Maar ja de collega's trekken het beter.
Wel opvallend dat dit ineens 85 plekken hoger staat dan de afgelopen twee jaar inderdaad.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:42 schreef Bargehassus het volgende:
Dit nummer hier verrast me ook wel.
ik ga niet mee,dat duurt te langquote:Op woensdag 24 april 2024 13:48 schreef Tussle266 het volgende:
Is dit de enige keer Davina in deze lijst? Dat zou wel echt een reden zijn om naar het Malieveld te trekken.
Oh ja, goed punt. Desondanks niet direct de twee platen die het zouden moeten zijn, maar ja het blijft Radio2.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
ik ga niet mee,dat duurt te lang
En, nog een geile cougar te bekennen?quote:Op woensdag 24 april 2024 13:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het werd zomer
*kijkt naar buiten.
Nee, alleen hagel.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
En, nog een geile cougar te bekennen?
ik heb hier idd de fluithit van Racoonquote:Op woensdag 24 april 2024 14:53 schreef Bargehassus het volgende:
Huh? Gaat hier iets fout? Volgens de lijst is deze niet aan de beurt?
Vanwege technische problemen is er blijkbaar geen reclame. En hadden ze tijd voor een nummer dat niet in de lijst stond, dus van Caro.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:53 schreef Bargehassus het volgende:
Huh? Gaat hier iets fout? Volgens de lijst is deze niet aan de beurt?
Nee de daglijst is fout. Deze klopt, die staat hier al de hele week in de totaallijst.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
ik heb hier idd de fluithit van Racoon
Ok. Tarrels is ook leuk hoor, primaquote:Op woensdag 24 april 2024 14:56 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Nee de daglijst is fout. Deze klopt, die staat hier al de hele week in de totaallijst.
Nee, hij kan niet slapen als ze kleren aan heeft.quote:
nachthemdjes weggooien, voordeliger dan slaappillen.quote:
Apart, ik heb het tegenovergesteldequote:Op woensdag 24 april 2024 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, hij kan niet slapen als ze kleren aan heeft.
Nopequote:Op woensdag 24 april 2024 15:02 schreef Tussle266 het volgende:
Wel nog een kans voor Gijs om de verkeerde te draaien, maar zoveel geluk hebben we vast niet.
Hij is niet eens endless, want hij eindigt bij de deur. Wel 3 minuten van je leven gestolen, dat is dan weer wel accuraat.quote:
Lekker nummer.quote:
Wel 0 Blof-nummers vandaagquote:Op woensdag 24 april 2024 16:35 schreef Tussle266 het volgende:
Wel heel veel Racoon vandaag. In het kalifaat gebruiken ze zachtaardigere methodes.
quote:
Wat heb je liever?quote:Op woensdag 24 april 2024 16:43 schreef Tussle266 het volgende:
Het bestaan van Suus en Freek is wel echt ontmoedigend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |