Ja en wat heb jij precies te bieden, behalve een kind van een andere vent?quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:09 schreef PinkyBrain het volgende:
Hallo allemaal. Dit is geen aanval op mannen.
Ik zie dat de wereld aan het veranderen is. Ik ben een alleenstaande moeder van een dochter van 7 jaar. Gescheiden.
Ik ben mannen beu . Misschien niet het geslacht man maar soort man.
Mijn ex gaf alleen om zichzelf en niks anders, ja geld .
Ik ben misschien ouderwets maar heb nog de hoop om iemand te vinden die staat voor de echte normen en waarden. Een echte MAN! Een man die er voor me is . Waar ik niet over hoef te twijfelen. Een man die mijn gezin verdedigd.
Waar zijn die mannen???
Ben ik ouderwets? Of is mijn hoop tevergeefs..
Wat versta je onder een echte man?quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:09 schreef PinkyBrain het volgende:
Ik zie dat de wereld aan het veranderen is. Ik ben een alleenstaande moeder van een dochter van 7 jaar. Gescheiden.
Ik ben misschien ouderwets maar heb nog de hoop om iemand te vinden die staat voor de echte normen en waarden. Een echte MAN! Een man die er voor me is . Waar ik niet over hoef te twijfelen. Een man die mijn gezin verdedigd.
Waar zijn die mannen???
Een eckte man gaat natuurlijk niet andermans kind opvoeden.quote:Op vrijdag 19 april 2024 22:25 schreef Justinn het volgende:
Lekker vaag vrouwelijk gewauwel weer. Welke normen en waarden mis jij in mannen dan? Wat bedoel je met "gezin verdedigen"? Verdedigen tegen wat?
Of ben je gewoon 'boos' dat niemand op een single mom met een jengelkind zit te wachten?
quote:Op vrijdag 19 april 2024 22:14 schreef Karina het volgende:
Een echte man voor je topic
[ afbeelding ]
Het klinkt wel een beetje alsof ze iemand zoekt die de boel daar financieel regelt, zodat ze zelf niet veel hoeft te doen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 22:40 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Alsof jij een miljonairtje afwijst
Lol, waarom quote jij mij over TS. Ja die is een golddigger fo shoquote:Op vrijdag 19 april 2024 23:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het klinkt wel een beetje alsof ze iemand zoekt die de boel daar financieel regelt, zodat ze zelf niet veel hoeft te doen.
Dat de ex alleen aan geld denkt, behalve aan zichzelf, doet vermoeden dat ze had gehoopt op meer alimentatie.
Als ze wat wil hebben, moet ze daar zelf voor werken.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:14 schreef sp3c het volgende:
Ze wil iemand die niet steeds zegt 'nee is te duur' als ze weer wat wil hebben
't is er maar 1... Boomhutje in de tuin en merk je niks van lijkt me.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:13 schreef herverwijderd het volgende:
Mij moet je in elk geval niet hebben want ik zit niet te wachten op kinderen.
Daarom gewoon alles kopen wat je wil en niet afhankelijk zijn van een manquote:Op zaterdag 20 april 2024 00:14 schreef sp3c het volgende:
Ze wil iemand die niet steeds zegt 'nee is te duur' als ze weer wat wil hebben
Heel eerlijk? Ja!quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Snap echt niks van dat soort types. Komen mannen die nu echt vaak tegen? Van die profiteurs?
Ja best wel....quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Snap echt niks van dat soort types. Komen mannen die nu echt vaak tegen? Van die profiteurs?
Ja, heel vaak.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarschijnlijk zullen de behoeften een stuk groter zijn dan wat ze met een of ander (part-time) baantje binnen kan scharrelen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als ze wat wil hebben, moet ze daar zelf voor werken.
Met al die toeslagen heb je als alleenstaande moeder nog best een hoog inkomen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen de behoeften een stuk groter zijn dan wat ze met een of ander (part-time) baantje binnen kan scharrelen.
Maakt nog geen verschil, als een alleenstaande vrouw met kind ziet dat je best royaal woont zeg maar. En je gaat naar de kroeg, Ineens hangen ze wel om je heen hoor. En serieus dit is geen grap.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Met al die toeslagen heb je als alleenstaande moeder nog best een hoog inkomen.![]()
Soms kun je beter parttime blijven werken. Heel erg krom.
Klopt. En dan vindt men het raar dat vacatures open blijven staan. Niet werken is gunstiger als wel werken voor minimumloon of iets meer dan het minimumloon.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Met al die toeslagen heb je als alleenstaande moeder nog best een hoog inkomen.![]()
Soms kun je beter parttime blijven werken. Heel erg krom.
Beetje dure kleren, dure auto is al zat. En als ze er dan achter komen dat je tijd en geld besteedt aan je eigen kinderen, dan denken ze dat je dat ook wel gaat doen voor hun kinderen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maakt nog geen verschil, als een alleenstaande vrouw met kind ziet dat je best royaal woont zeg maar. En je gaat naar de kroeg, Ineens hangen ze wel om je heen hoor. En serieus dit is geen grap.
Nou ja, ik heb totaal geen interesse omdat ik niks voor blanke vrouwen voel. Dat is ook een een voorkeur, maar hier in het kleine stadje weten ze wel hoe ik woon, waar en dat het vrij ruim is allemaal. En je merkt dat in de kroeg ook, ze blijven het wel proberen, ff lekker dicht tegen je aan komen zitten. Hand op het been en beetje eroverheen aaien. Ik sta gewoon op en ga ff weg. Message send.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Beetje dure kleren, dure auto is al zat. En als ze er dan achter komen dat je tijd en geld besteedt aan je eigen kinderen, dan denken ze dat je dat ook wel gaat doen voor hun kinderen.
Heb er weleens eentje in bed gehad met 3 kinderen en die dacht dan dat ik mijn kinderen wel op een lager pitje zou gaan zetten, omdat het anders zo druk zou worden![]()
Ja, ze zijn makkelijker te scoren. Type vrouw zoals in de OP betrekt de kinderen er ook snel bij. Vrouw die haar zaakjes op orde heeft, doet dat minder snel.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb totaal geen interesse omdat ik niks voor blanke vrouwen voel. Dat is ook een een voorkeur, maar hier in het kleine stadje weten ze wel hoe ik woon, waar en dat het vrij ruim is allemaal. En je merkt dat in de kroeg ook, ze blijven het wel proberen, ff lekker dicht tegen je aan komen zitten. Hand op het been en beetje eroverheen aaien. Ik sta gewoon op en ga ff weg. Message send.
Jij bent toch een man met 3 kinderen van 2 vrouwen?quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ze zijn makkelijker te scoren. Type vrouw zoals in de OP betrekt de kinderen er ook snel bij. Vrouw die haar zaakjes op orde heeft, doet dat minder snel.
Mijn laatste voorbeeld daar had ook al 4 of 5 man vadertje gespeeld.
En daar sla je dus de spijker op de kop, jij bent niet wanhopig. En goed ook voor jou, maar veel vrouwen zijn dat wel. En ja zat mannen ook die wanhopig zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:48 schreef MissButterflyy het volgende:
Zelf totaal geen last van. Ik heb m’n eigen stekkie wat ik niet zomaar meer wil opgeven, verdien m’n eigen geld en kan genoeg leuke dingen doen en m’n kinderen hebben al een vader.
Een leuke man is welkom maar het moet vooral leuk en gezellig zijn en ik zou never nooit afhankelijk willen zijn.
Dat vind ik zielig voor de kinderen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ze zijn makkelijker te scoren. Type vrouw zoals in de OP betrekt de kinderen er ook snel bij. Vrouw die haar zaakjes op orde heeft, doet dat minder snel.
Mijn laatste voorbeeld daar had ook al 4 of 5 man vadertje gespeeld.
Deze vrouw weetquote:Op zaterdag 20 april 2024 00:48 schreef MissButterflyy het volgende:
Zelf totaal geen last van. Ik heb m’n eigen stekkie wat ik niet zomaar meer wil opgeven, verdien m’n eigen geld en kan genoeg leuke dingen doen en m’n kinderen hebben al een vader.
Een leuke man is welkom maar het moet vooral leuk en gezellig zijn en ik zou never nooit afhankelijk willen zijn.
Klopt.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jij bent toch een man met 3 kinderen van 2 vrouwen?
Ook niet echt een catch hoor
Hij heeft iig geen kinderenquote:Op zaterdag 20 april 2024 00:52 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zegt de dame met de Zuess van Fok! in haar hondenhok
Dat vind ik ook. En als het dan een keer iets langer blijkt te duren, gaan klagen dat de kinderen er geen moeite meer in steken om een band op te bouwen met iemand.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik zielig voor de kinderen.
Welles, Jeroentjequote:Op zaterdag 20 april 2024 00:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hij heeft iig geen kinderen
Maar dat is toch precies de interesse die je niet wilt?quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mijn auto is al duurder dan gemiddelde woning waar zo'n alleenstaande dame in woont, dus dan is er interesse zat hoor.
Nee! Als ze naar de dierenarts moet ben ik toch echt degene die de rekening betaalt.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Een kind heb je samen, dus ook zijn kind
Behalve als de vrouw in kwestie Kelly Piquet heet.quote:Op vrijdag 19 april 2024 22:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een eckte man gaat natuurlijk niet andermans kind opvoeden.
Voor een keertje is het prima allemaal. Maar niet voor een serieuze relatie inderdaad. Vrouwen die hun boeltje op orde hebben, hebben op hun beurt geen interesse (behalve misschien voor een keertje) in een man met 3 kinderen, dus een serieuze relatie heb ik sowieso al wel uit mijn hoofd gezet.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar dat is toch precies de interesse die je niet wilt?
Denk dat genoeg leuke vrouwen ook wel interesse hebben in een man met drie kinderen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor een keertje is het prima allemaal. Maar niet voor een serieuze relatie inderdaad. Vrouwen die hun boeltje op orde hebben, hebben op hun beurt geen interesse (behalve misschien voor een keertje) in een man met 3 kinderen, dus een serieuze relatie heb ik sowieso al wel uit mijn hoofd gezet.
Dat hele gedoe om auto's is wel een mannen-ding, geloof ik?quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt.
Met dat verschil dat ik geen moeke zoek om mij en mijn kinderen te onderhouden of moedertje te komen spelen. Ik ga mijn kinderen ook niet aan een scharrel voorstellen na 2 keer neuken.
Mijn auto is al duurder dan gemiddelde woning waar zo'n alleenstaande dame in woont, dus dan is er interesse zat hoor.
En hij neemt doggy snacks mee?quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:00 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee! Als ze naar de dierenarts moet ben ik toch echt degene die de rekening betaalt.
Hij is wel superlief voor haar, zorgt altijd dat haar oren goed zitten
Denk wel, of niet. Ik geef namelijk niks om auto's. Wel formule 1quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat hele gedoe om auto's is wel een mannen-ding, geloof ik?
Een vent die opschept over zijn auto vind ik geloof ik vele malen erger dan dat hij 3 kinderen bij 2 verschillende vrouwen heeftquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Wel bloemen voor mijquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:05 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En hij neemt doggy snacks mee?
Dat valt wel tegen hoor.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat genoeg leuke vrouwen ook wel interesse hebben in een man met drie kinderen.
Zie om me heen dat ook die mannen weer een dame tegenkomen (meestal).
6 Auto's hier op de oprit, allemaal verzonnen want ik geef geen neuk om auto'squote:Op zaterdag 20 april 2024 01:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Een vent die opschept over zijn auto vind ik geloof ik vele malen erger dan dat hij 3 kinderen bij 2 verschillende vrouwen heeft
Zat vrouwen die wel het verschil zien tussen een echte auto en 'n Opel Corsa.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ken dat eigenlijk sws niet. 3 kinderen bij 2 vrouwen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Een vent die opschept over zijn auto vind ik geloof ik vele malen erger dan dat hij 3 kinderen bij 2 verschillende vrouwen heeft
Het zou me werkelijk waar aan mijn derrière oxideren.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zat vrouwen die wel het verschil zien tussen een echte auto en 'n Opel Corsa.
Je kunt er van alles van vinden, maar veel mensen (ook vrouwen) kijken toch even anders wanneer je met een auto van 3 ton aan komt of wanneer je met een auto van 300 euro aan komt.
Mijn persoonlijke ervaring is dat mannen daar harder op gaan dan vrouwen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt er van alles van vinden, maar veel mensen (ook vrouwen) kijken toch even anders wanneer je met een auto van 3 ton aan komt of wanneer je met een auto van 300 euro aan komt.
Oké, maar je bent toch meer dan je auto?quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat mooie auto's flink wat aandacht trekken van een deel van de vrouwen. En een ander deel boeit het helemaal niks inderdaad.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat mannen daar harder op gaan dan vrouwen.
Één van mijn leukste vrienden heeft 4 kinderen van 4 verschillende vrouwenquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ken dat eigenlijk sws niet. 3 kinderen bij 2 vrouwen.
Maar mij valt wel op dat mannen meer gewicht geven aan die auto.
Ja, uiteraard. Maar als je ergens aan komt rijden of iemand kent je verder niet, dan is dat even het eerste dat je ziet natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké, maar je bent toch meer dan je auto?
Dat scheelt wel natuurlijk: 4 volwassen kinderen die uit huis zijn of 4 kleine kinderen in huis, met daarbij nog vier bemoeizuchtige ex-en.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Één van mijn leukste vrienden heeft 4 kinderen van 4 verschillende vrouwen![]()
Ik zou hem bij wijze van zo doen, maar al die kinderen zijn inmiddels volwassen.
Je komt behoorlijk oppervlakkig over zo.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat mooie auto's flink wat aandacht trekken van een deel van de vrouwen. En een ander deel boeit het helemaal niks inderdaad.
Of niet.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Maar als je ergens aan komt rijden of iemand kent je verder niet, dan is dat even het eerste dat je ziet natuurlijk.
Genoeg vrouwen die dat helemaal niet zo vervelend vinden.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je komt behoorlijk oppervlakkig over zo.
Ik ook niet. Zou het alleen erg vinden als hij in een fiat multipla rijdt ofzo.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Of niet.
Want ik let daar helemaal niet op.
Die autos zijn echt een mannen-ding.
Enige probleem zijn dan de kleinkinderenquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat scheelt wel natuurlijk: 4 volwassen kinderen die uit huis zijn of 4 kleine kinderen in huis, met daarbij nog vier bemoeizuchtige ex-en.
Maar zelfs dat is niet een ding voor mij. Ik kan er gewoon namelijk niet over oordelen. Ik rij lease in een bepaalde klasse. Dus ik kies heel anders dan iemand die zelf een auto prive moet aanschaffen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ook niet. Zou het alleen erg vinden als hij in een fiat multipla rijdt ofzo.
Dat ligt er maar een beetje aan natuurlijk. Als je je laat gebruiken als full-time oppas, dan wel.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:17 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Enige probleem zijn dan de kleinkinderen
Maargoed, heb zelf een volwassen dochter dus zit inderdaad niet op een man te wachten die nog onvolwassen kinderen heeft
En een heerlijk avondje Fok! late nightquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar zelfs dat is niet een ding voor mij. Ik kan er gewoon namelijk niet over oordelen. Ik rij lease in een bepaalde klasse. Dus ik kies heel anders dan iemand die zelf een auto prive moet aanschaffen.
Echt. Wat een onzin lees ik hier.
Het komt wel weer Halcon.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt er maar een beetje aan natuurlijk. Als je je laat gebruiken als full-time oppas, dan wel.Komen ze af en toe een keer op de koffie, dan zal dat allemaal wel niet zo erg zijn.
Dat dus. Vrouwen zonder kinderen zitten er niet op te wachten. Vrouwen met volwassen kinderen ook niet. En een vrouw die zelf ook 2 of 3 kinderen heeft, dan wordt het wel erg druk. Met veel dingen ook totaal niet praktisch.
Dus dan meer geen serieuze relatie. Ik vind mijn kinderen belangrijker.
Ik garandeer je dat mannen heel anders reageren op een vrouw in een bepaalde klasse wagen, dan andersom.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En een heerlijk avondje Fok! late night
Ik ga dan niet mijn kinderen dan maar op een lager pitje zetten. Verder zijn het niet zo zeer principes, maar meer gewoon praktische dingen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het komt wel weer Halcon.
Persoonlijk denk ik dat als je iemand echt leuk vindt je je principes wel aan de kant zet.
Ja al die 6 kinderen passen natuurlijk nooit in je auto van 3 tonquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ga dan niet mijn kinderen dan maar op een lager pitje zetten. Verder zijn het niet zo zeer principes, maar meer gewoon praktische dingen.
Stel je hebt 6 kinderen in huis. Heb niet eens zes slaapkamers. Ook met allerlei afspraken, sporten, uitjes e.d. is het gewoon veel meer gedoe dan met 2 of 3 kinderen.
Klopt. Ik heb met m’n ex een leuke cabrio gehad. Mannen wilden altijd in gaan halen en vooral gluren, even laten zien dat ze wel sneller kunnen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik garandeer je dat mannen heel anders reageren op een vrouw in een bepaalde klasse wagen, dan andersom.
Het schijnt gewoon meer uit te maken voor mannen, die kar.
Klopt. Ik aan het stuur, een vrouw ernaast en dan zou je er zes op de achterbank kwijt moeten... met minimaal één kinderstoeltje. Dat is niks.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja al die 6 kinderen passen natuurlijk nooit in je auto van 3 ton
Zie het als een avondje uit hier, ik als man geef geen zak om auto's. Maar vinnut donders gezzeligg hier.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik garandeer je dat mannen heel anders reageren op een vrouw in een bepaalde klasse wagen, dan andersom.
Het schijnt gewoon meer uit te maken voor mannen, die kar.
Als je een vrouw vindt met kinderen, waar je ontzettend veel van houdt, dan pas je jezelf gewoon aan hoorquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Ik aan het stuur, een vrouw ernaast en dan zou je er zes op de achterbank kwijt moeten... met minimaal één kinderstoeltje. Dat is niks.
En het is niet alleen dat natuurlijk. Het zijn ook dubbel zoveel afspraken, sporten, sociale happenings, schooldingen en zo.
Waarom moet die ander er ook meteen 3 hebben?quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ga dan niet mijn kinderen dan maar op een lager pitje zetten. Verder zijn het niet zo zeer principes, maar meer gewoon praktische dingen.
Stel je hebt 6 kinderen in huis. Heb niet eens zes slaapkamers. Ook met allerlei afspraken, sporten, uitjes e.d. is het gewoon veel meer gedoe dan met 2 of 3 kinderen.
Mijn broer reed ooit op de vrachtwagen, hij zei "kijk vooral naar kleine auto's daar zit meestal een lekker wijf in"quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb met m’n ex een leuke cabrio gehad. Mannen wilden altijd in gaan halen en vooral gluren, even laten zien dat ze wel sneller kunnen.
Nu heb ik een mini cooper en dan gaan mannen er van uit dat er wel een mooie vrouw achter het stuur zal zitten (ben ik dan ook, haha). Zitten vaak te loeren.
Zeker als ze de auto rijdt uit je dromen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als je een vrouw vindt met kinderen, waar je ontzettend veel van houdt, dan pas je jezelf gewoon aan hoor
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik vond het bij ex ook rete-gezellig met alle kinderen in huisquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom moet die ander er ook meteen 3 hebben?![]()
Ik heb een tijdje een vriend gehad met twee kinderen en met mijn kinderen erbij was het een gezellige drukke boel.
Luchtbedjes extra klaarzetten zodat iedereen plek had. Ik vond het wel leuk. Maar als je iemand echt leuk vindt gaat dat allemaal makkelijker en meer vanzelf.
quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker als ze de auto rijdt uit je dromen.
En we hadden tijd voor onszelf als de kids naar de exen waren.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik vond het bij ex ook rete-gezellig met alle kinderen in huis
Ik geef het maar als voorbeeld. Kunnen er ook twee zijn. Ook dan is vijf best veel.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom moet die ander er ook meteen 3 hebben?![]()
Ik heb een tijdje een vriend gehad met twee kinderen en met mijn kinderen erbij was het een gezellige drukke boel.
Luchtbedjes extra klaarzetten zodat iedereen plek had. Ik vond het wel leuk. Maar als je iemand echt leuk vindt gaat dat allemaal makkelijker en meer vanzelf.
Dat boeit mij dan weer helemaal niks wat voor auto een vrouw rijdt.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker als ze de auto rijdt uit je dromen.
Dat heb ik nu wel dat er soms geen kinderen zijn. Komen er kinderen bij, dan is dat toch minder. Zeker als het een vrouw met kinderen is waarbij de ex uit beeld is, er amper naar omkijkt, af en toe een zondag wel best vindt, etc.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En we hadden tijd voor onszelf als de kids naar de exen waren.
Troestuhhhquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:32 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik moet zo echt gaan slapen, iPhone bijna leeg
Heerlijk topic.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:32 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik moet zo echt gaan slapen, iPhone bijna leeg
Je kunt het beste een vrouw tegenkomen die het goed geregeld heeft met haar ex en dat die nog in beeld is.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heb ik nu wel dat er soms geen kinderen zijn. Komen er kinderen bij, dan is dat toch minder. Zeker als het een vrouw met kinderen is waarbij de ex uit beeld is, er amper naar omkijkt, af en toe een zondag wel best vindt, etc.
Vind ik ook hoor dat hij het allemaal wat te somber inziet.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kunt het beste een vrouw tegenkomen die het goed geregeld heeft met haar ex en dat die nog in beeld is.
Het valt me op dat je heel erg denkt in dat het allemaal niet gaat lukken, dan wordt het ook niks natuurlijk.
Dat sowieso natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kunt het beste een vrouw tegenkomen die het goed geregeld heeft met haar ex en dat die nog in beeld is.
Het valt me op dat je heel erg denkt in dat het allemaal niet gaat lukken, dan wordt het ook niks natuurlijk.
Hier ook zo. Vooral omdat laatste ex een ongelofelijke klootzak was.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed. Wat dat betreft ben ik hetzelfde. De laatste jaren ook heel veel excuses waarom ik toch echt geen relatie kan aangaan.![]()
Er is altijd wel iets.
Maakt niet uit. Ik ben getrouwd en niet op zoek. En heb maar 1 kind.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja gaat echt serieus goed wel... Welke auto heb jij?
Ik heb graag mooie spullen, maar boeit me niet of een vrouw dat wel of niet heeft.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor dat hij het allemaal wat te somber inziet.
Maar ik ben dan ook niet zo erg materialistisch ingesteld.
Op mijn iPhone na dan
Dammit! 1 kind is te weinig voor dramaquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ik ben getrouwd en niet op zoek. En heb maar 1 kind.
Ja dezelfde ervaring. Die ex heeft mijn vertrouwen flink geschonden.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hier ook zo. Vooral omdat laatste ex een ongelofelijke klootzak was.
Nu wel een hele lieve schat sinds een half jaar ofzo die ik volledig vertrouwEn hij is ook nog eens lief voor mijn Teckel.
Weet je, ik geloof die gast ook serieus Mascara. Denk serieus voor jullie happy timesquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hier ook zo. Vooral omdat laatste ex een ongelofelijke klootzak was.
Nu wel een hele lieve schat sinds een half jaar ofzo die ik volledig vertrouwEn hij is ook nog eens lief voor mijn Teckel.
is FOK! tenminste nog ergens goed voorquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja dezelfde ervaring. Die ex heeft mijn vertrouwen flink geschonden.
Wel leuk dat je weer iemand bent tegengekomen
quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:46 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Weet je, ik geloof die gast ook serieus Mascara. Denk serieus voor jullie happy times
Het mooie van die gast, er zit niks achter. Geen complot, geen 2e agenda. Hij is wie hij is. Ik mag hem serieus.quote:
En dat voor een BNW-moderatorquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:51 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Het mooie van die gast, er zit niks achter. Geen complot, geen 2e agenda. Hij is wie hij is. Ik mag hem serieus.
Het is ook gewoon best ingewikkeld als er kinderen in het spel zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed. Wat dat betreft ben ik hetzelfde. De laatste jaren ook heel veel excuses waarom ik toch echt geen relatie kan aangaan.![]()
Er is altijd wel iets.
Wat weet ik nou?quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dat voor een BNW-moderator
Bij mij klikte het totaal niet tussen mijn oudste twee kinderen en de moeder van de jongste. Dat maakt me wel huiverig.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja dezelfde ervaring. Die ex heeft mijn vertrouwen flink geschonden.
Wel leuk dat je weer iemand bent tegengekomen
proleetquote:Op zaterdag 20 april 2024 01:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon jouw taak als moeder?quote:Een man die mijn gezin verdedigd.
Beetje boomer mannen ding denk ik vooral.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ditquote:Op zaterdag 20 april 2024 11:26 schreef Luuntje het volgende:
Een echte man?
Eentje die je onderhoudt?
Meid.....zorg eerst eens voor jezelf.
En je dochter.
Ik ben ook een mama van twee kinderen. En ja ik heb een vriend maar ik ben niet afhankelijk van hem.
Eigen huis, eigen inkomen en ik leef ook prima zonder partner, het is alleen wel leuker met.
Maar afhankelijk? Never!
Dop mijn eigen bonen wel.
En als jij dat nou ook eens gaat doen kom je vanzelf een leuke man tegen.
Ik begrijp je helemaal.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:09 schreef PinkyBrain het volgende:
Waar zijn die mannen???
Ik wel maar dan eigen fabrikaat.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:13 schreef herverwijderd het volgende:
Mij moet je in elk geval niet hebben want ik zit niet te wachten op kinderen.
Waarom krijg je eerst een kind van een vent die je geen knip voor de neus waard vindt?quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:09 schreef PinkyBrain het volgende:
Waar zijn die mannen???
Ze ging wel uit de kleren vervolgens?quote:Op zaterdag 20 april 2024 02:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij mij klikte het totaal niet tussen mijn oudste twee kinderen en de moeder van de jongste. Dat maakt me wel huiverig.
En sowieso wil ik niet meteen met zevenmijlslaarzen in de volle vaart vooruit. Dan vallen er ook al dames af. Laatst ook weer eentje die het bij een date leuk leek om meteen maar de kinderen mee te nemen
Dat is een bekend verschijnsel bij veel TS'ers in R&P. Ze komen met een of ander verhaal aan zoals " waar zijn de echte mannen?" om vervolgens tegen alle verwachtingen in de wind van voren te krijgen zoals dat ze eerst naar zichzelf moet kijken.quote:
Zorg jij dan dat het eten elke avond klaarstaat en je me elke avond en ochtend even lekker afzuigt? Dan verdedig ik jou als een echte vent.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:09 schreef PinkyBrain het volgende:
Waar zijn die mannen???
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:26 schreef Luuntje het volgende:
Een echte man?
Eentje die je onderhoudt?
Meid.....zorg eerst eens voor jezelf.
En je dochter.
Ik ben ook een mama van twee kinderen. En ja ik heb een vriend maar ik ben niet afhankelijk van hem.
Eigen huis, eigen inkomen en ik leef ook prima zonder partner, het is alleen wel leuker met.
Maar afhankelijk? Never!
Dop mijn eigen bonen wel.
En als jij dat nou ook eens gaat doen kom je vanzelf een leuke man tegen.
Omdat je dan lekker thuis je nageltjes kan doen en niet na hoeft te denken.quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Mensen die afhankelijk willen zijn van een ander begrijp ik overigens echt niet. Waarom zou je dat in godsnaam willen?
Omdat sommigen een prinsessen behandeling willen, ik ga liever voor de Queen treatment.quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Mensen die afhankelijk willen zijn van een ander begrijp ik overigens echt niet. Waarom zou je dat in godsnaam willen?
Wow!quote:Op zondag 21 april 2024 09:00 schreef Hexagon het volgende:
Een "echte man" is iemand met een penis in plaats van een vagina.
Omdat dat lekker makkelijk is. En alleen met kinderen en een part-time flutbaantje, kom je niet ver.quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Je bent dan alleen afhankelijk van iemand uitgaande van die levensstijl.quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Lekker op de bank hangen, af en toe met je benen omhoog op je rug en verder geen moeite hoeven doen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ze denken dat ze helemaal de men zijn met hun autotje.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou dat klinkt niet best.quote:Op zondag 21 april 2024 16:57 schreef Yasmin__x het volgende:
In deze tijd is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
dm me voor speldenquote:Op zondag 21 april 2024 16:57 schreef Yasmin__x het volgende:
In deze tijd is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Op zich niet onlogisch, TS wordt direct helemaal kapot gemaaktquote:Op zondag 21 april 2024 19:48 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Zou het daarom zijn dat TS niet meer reageert?
Het is dan ook weer een aanval op de mannen he??quote:Op zondag 21 april 2024 21:11 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Op zich niet onlogisch, TS wordt direct helemaal kapot gemaakt
Draai dat eens om. Dan wil ze iemand die vooral aan haar denkt en z'n geld aan haar uitgeeft. Denk dat dat dichter in de buurt komt bij wat TS wil.quote:Op zondag 21 april 2024 22:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees dat TS een man wil die niet alleen aan zichzelf en aan geld denkt.
Dat lijkt me best een prima verwachting.
Maar dit lijkt geen serieuze user. Beetje hit and run. Een vuurtje aansteken en dan alleen maar kijken wat er gebeurt.
Ik zou zeggen: kijk eens wat jouw aandeel in dit verhaal is.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:09 schreef PinkyBrain het volgende:
Waar zijn die mannen???
Terechtquote:Op zondag 21 april 2024 21:11 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Op zich niet onlogisch, TS wordt direct helemaal kapot gemaakt
Zeg verder niet dat het onterecht is ofzoquote:Op zondag 21 april 2024 21:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het is dan ook weer een aanval op de mannen he??
En nogal cliché ook..
Nouja, ik snap best dat ze na die shitstorm wegblijftquote:Op zondag 21 april 2024 22:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees dat TS een man wil die niet alleen aan zichzelf en aan geld denkt.
Dat lijkt me best een prima verwachting.
Maar dit lijkt geen serieuze user. Beetje hit and run. Een vuurtje aansteken en dan alleen maar kijken wat er gebeurt.
Hoe zou d'r kind heten?quote:Op zondag 21 april 2024 22:10 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Zeg verder niet dat het onterecht is ofzo
Het wordt pas echt cliché als TS Samentha heet en haar ex Djelano. Wat natuurlijk niet onwaarschijnlijk is.
Maar TS had ook gewoon vanaf de start kunnen reageren en door bijv. te verduidelijken wat ze precies bedoelt het topic nog kunnen sturen. Niets van dat al.quote:Op zondag 21 april 2024 22:11 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Nouja, ik snap best dat ze na die shitstorm wegblijft
TS hoopte in pure wanhoop dan maar hier haar échte man te vinden, maar dat viel een beetje tegenquote:Op zondag 21 april 2024 19:48 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Zou het daarom zijn dat TS niet meer reageert?
https://freeimage.host/i/JSTxg6bquote:
Om te xotsen.quote:Op maandag 22 april 2024 04:20 schreef babipangang het volgende:
[..]
https://freeimage.host/i/JSTxg6b
Weet niet of er een achterlijke babynamen topic is hier op fok! Maar misschien is het wel èèn van deze.
Mwah, als je auto duur is dan komen daar echt wel dames op af (een specifiek soort, maar die groep is groot). Niet dat ze verder nou auto's zo interessant vinden, maar de associaties wekken interesse. Daarom wonen sommigen in een krot met een dikke bak voor de deur en zelfs dat werkt gek genoeg. Dat zijn in ieder geval mijn observaties als man die in principe niks met auto's heeft.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja altijd in BNW posten is een goed referentiekader.quote:Op maandag 22 april 2024 09:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind de reacties naar TS veels te onvriendelijk.
En dan raar vinden dat TSen altijd wegblijven van hun topic.
TS zou ook kunnen beginnen met iets specifieker te zijn wat haar nu precies stoort aan haar ex en (potentiële) scharrels.quote:Op maandag 22 april 2024 09:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind de reacties naar TS veels te onvriendelijk.
En dan raar vinden dat TSen altijd wegblijven van hun topic.
Weet niet wat je bedoelt.quote:Op maandag 22 april 2024 12:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja altijd in BNW posten is een goed referentiekader.
Dit is eigenlijk best triest.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt.
Met dat verschil dat ik geen moeke zoek om mij en mijn kinderen te onderhouden of moedertje te komen spelen. Ik ga mijn kinderen ook niet aan een scharrel voorstellen na 2 keer neuken.
Losquote:Op maandag 22 april 2024 09:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat wel zo is is dat veel (light) feministen terugkomen van hun standpunt.
Veel vrouwen hebben een te mannelijke rol aangenomen, uiten zich heel dominant en de mannen andersom, zijn heel meegaand maar ergoistisch. (Hoeveel vaders gamen er meer dan 2u pw)
Ik denk dat veel vrouwen terugverlangen naar een gewoon fulltime buitenhuis werkende man. Zelf eenmaal kinderen veel meer thuis kunnen zijn.
En een aanwezige man die in het weekend de boel bepaalt.
Ik zeg niet alle. Maar wel steeds meer.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:11 schreef greysbones het volgende:
[..]
Los
meen je dit nu serieus?
Denk je echt dat alle vrouwen zo denken??
geen idee welke vrouwen jij kentquote:Op dinsdag 23 april 2024 10:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zeg niet alle. Maar wel steeds meer.
Waar kom je die vrouwen tegen? Of bedoel je die paar tuttige influencers op tik-tok ofzo?quote:Op maandag 22 april 2024 09:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Veel vrouwen hebben een te mannelijke rol aangenomen, uiten zich heel dominant en de mannen andersom, zijn heel meegaand maar ergoistisch. (Hoeveel vaders gamen er meer dan 2u pw)
Ik denk dat veel vrouwen terugverlangen naar een gewoon fulltime buitenhuis werkende man. Zelf eenmaal kinderen veel meer thuis kunnen zijn.
Dit vraag ik mij ook af.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waar kom je die vrouwen tegen? Of bedoel je die paar tuttige influencers op tik-tok ofzo?
Ik ken ook geen vrouwen die zo denken. De meeste vrouwen vinden het mi fijn om onafhankelijk te zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:11 schreef greysbones het volgende:
[..]
Los
meen je dit nu serieus?
Denk je echt dat alle vrouwen zo denken??
die is er nietquote:Op dinsdag 23 april 2024 11:31 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik ken ook geen vrouwen die zo denken. De meeste vrouwen vinden het mi fijn om onafhankelijk te zijn.
Wel paar mannen trouwens die graag weer terug zouden willen naar een traditionele rolverdeling en die roepen om echte vrouwen die dan (volgens sommigen) alleen nog in het buitenland te vinden zijn.
Wat dan de definitie is van een echte man en echte vrouw is dan de vraag.
Patrice O neal sprak deze wijsheden al 10+ jaar geleden uitquote:Op maandag 22 april 2024 09:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Hij is wel de man waar TS naar op zoek is. Zorgt voor zijn gezin, verdedigt ze..quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:43 schreef Questular het volgende:
Lospedrosa is weer lekker aan het trollen.
Niet mee eens, maar die gast heet blijkbaar Patrice Lumumba Malcolm van zijn voornamen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Patrice O neal sprak deze wijsheden al 10+ jaar geleden uit
Maar wil hij ook alles voor TS maar betalen en de hele dag haar kinderen overal naar toe brengen, zodat zij lekker op de bank Netflix kan gluren?quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij is wel de man waar TS naar op zoek is. Zorgt voor zijn gezin, verdedigt ze..
Definitie volgens TS: echte man als je .............. staat voor de echte normen en waarden. Een man die er voor haar is . Waar ze niet over hoef te twijfelen. Een man die haar gezin verdedigd.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:47 schreef greysbones het volgende:
[..]
die is er niet
meer testosteron is in mijn ogen niet meer man
maar goed
ook ik ben dik tevreden met de man die ik heb
Daar loopt het vaak spaak. Iemand hanteert dan het cafetariamodel. Wel willen dat de man de centjes binnen brengt, maar niet gewoon full-time het huishouden willen doen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:19 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Definitie volgens TS: echte man als je .............. staat voor de echte normen en waarden. Een man die er voor haar is . Waar ze niet over hoef te twijfelen. Een man die haar gezin verdedigd.
Wat zou ze verstaan onder 'echte normen en waarden' vraag ik me dan af en waartegen denkt ze te moeten worden verdedigd?
Echte normen en waarden........zou ze daarmee de traditionele rolverdeling bedoelen? Die aanname wordt hier wel gedaan maar dat is niet zeker.
En dat verdedigen......zou ze ooit aangevallen zijn? Zelf zie ik mijn man niet als iemand die mij zou moeten verdedigen, hij is vaak ook niet bij me dus dan zou hij ook altijd bij me moeten zijn. En verder kan ik me ook prima verdedigen dus misschien is ts gehandicapt of beperkt? Of gewoon angstig?
Ondanks dat ts niet meer reageert blijft het een interessant topic waar lang over gediscusieert kan worden jammer dat ts niet meer reageert en zichzelf verdedigd tegen alle aannames hier. Want dat ze een profiteur lijkt betekend niet dat ze dat is, ze kan zich wat ongelukkig hebben uitgedrukt en is het in wezen veel genuanceerder.
Of wat denk jij
Wonen in Noorwegen dan de echte (noor)mannnen?quote:Op woensdag 24 april 2024 07:11 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Die ondertussen alweer is vertrokken naar Noorwegen.
Mja het is ook niet zo heel raar dat een topic met dit soort holle retoriek uit de jaren 90, de nodige weerstand teweeg brengt.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:26 schreef Lienekien het volgende:
Mensen blijven zich maar tot TS richten, hè.
Er wordt vooral heel veel ingevuld voor TS, al pagina’s lang.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mja het is ook niet zo heel raar dat een topic met dit soort holle retoriek uit de jaren 90, de nodige weerstand teweeg brengt.
Ja klopt, maar daar geeft de openingspost ook behoorlijk wat aanleiding toe. De retoriek daarin komt een beetje treurig en ongericht over. Waardoor mensen al snel een gebrek aan zelfreflectie gaan vermoeden.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er wordt vooral heel veel ingevuld voor TS, al pagina’s lang.
De ironie.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja klopt, maar daar geeft de openingspost ook behoorlijk wat aanleiding toe. De retoriek daarin komt een beetje treurig en ongericht over. Waardoor mensen al snel een gebrek aan zelfreflectie gaan vermoeden.
Ik denk niet dat die vrouwen ooit feministen zijn geweest.quote:Op maandag 22 april 2024 09:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Gezien haar pohi tegen het WEF en Ernst Kuipers.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:17 schreef Evangelion het volgende:
Wat is een echte man?
Je gezin verdedigt van wat?
Ja precies.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:37 schreef prunus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die vrouwen ooit feministen zijn geweest.![]()
Maar ja, er is een grote groep vrouwen (ik kom ze op TikTok vaak tegen, in het echt minder) die een man willen die zorgt voor de financiën en dat de vrouw thuis kan blijven om voor het huishouden + de kinderen te zorgen.
Die moeten niks hebben van de 50/50 verdeling en al helemaal niet van mannen die überhaupt niets verdienen (en dat laatste kan ik me wel in vinden eerlijk gezegd). Maar ik vind daar niets mis mee, als ze maar goed voor zichzelf kunnen zorgen op het moment dat zo’n relatie toch overgaat is het volgens mij oké.
quote:Op woensdag 24 april 2024 13:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja precies.
Maar stiekem geeft dat ook hoge druk. Een koophuis met wat kinderen met hun sport en het huis-onderhoud is niet niks.
Vrouwen willen nu vaak niet toegeven (door de maatschappij) dat ze het liefst een paar jaar sabbatical zouden nemen in het bedrijfsleven. En vol voor de kinderen gaan.
Want ze hebben veelal gestudeerd en iets opgebouwd. Dan proberen ze in 2,5dag toch die zware functie te doen en vallen daarbij steeds meer uit de bocht.
Ik vind dat het runnen vh huishouden ondergewaardeerd is, je kunt bv als vrouw (of man die thuisblijft (alleen niet my cup of thea) ook bv alle verbouwingen regelen, aannemers die ah werk gaan, hoveniers, schilders enz.
En de man kan dan veel geconcentreerder en minder afgeleid zijn werk doen, met desnoods een aantal langere dagen en extra inkomen creëren. Voor de kinderen iig veel beter.
Als je ziet hoe hoog het aantal burn-out klachten in NL is en welke leeftijds groepen ga je vanzelf een verband zien.
Gelukkig, het ligt aan de mannen.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:30 schreef greysbones het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
ik had jou niet ingeschat als hopeloos ouderwets![]()
Het probleem van de meeste vrouwen die een jaar sabbatical willen nemen is een man die geen F... uitvoert en denkt dat alles aangedragen dient te worden op een zilver dienblaadje
Hallo 2024
Get your own shit
Iedereen werkt
Dus ook iedereen helpt mee
Dat heeft niks met mij te maken, dit is een ontwikkeling/trend die momenteel gaande is.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:30 schreef greysbones het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Het probleem van de meeste vrouwen die een jaar sabbatical willen nemen is een man die geen F... uitvoert en denkt dat alles aangedragen dient te worden op een zilver dienblaadje
Hallo 2024
Get your own shit
Iedereen werkt
Geen f*** uitvoeren zal wel meevallen. Meeste mannen werken full-time en doen daarnaast ook nog wel dingen ten behoeve van het huishouden.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:30 schreef greysbones het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Hallo 2024
Get your own shit
Iedereen werkt
Wie bepaalt dat?quote:Op woensdag 24 april 2024 17:07 schreef Lienekien het volgende:
Een sabbatical is bedoeld voor scholing, bezinning, etc. Het onderbreken van een professionele loopbaan om fulltime voor je gezin te zorgen is géén sabbatical.
Irrelevante vraag.quote:
Wie claimt maakt hardquote:Op woensdag 24 april 2024 23:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Irrelevante vraag.
Zoek zelf maar op wat er doorgaans met een sabbatical wordt bedoeld.
Goed gezien!!!quote:Op woensdag 24 april 2024 23:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Duidelijk dat discussie niet je metier is
Goedzo Jan. Zeg het ze!quote:Op donderdag 25 april 2024 00:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat is een sabbatical?
Wat is nu de betekenis van een sabbatical? Wel, een sabbatical is een langdurige verlofperiode van een paar maanden of soms ook langer. Werknemers kunnen een sabbatical nemen als ze een tijdelijke pauze willen inlassen in hun carrière. Tijdens een sabbatical kan een werknemer de tijd nemen voor persoonlijke groei, reizen, opleiding of andere activiteiten, zonder de zekerheid van een salaris gedurende die periode.
Mensen nemen tijd voor zichzelf en als dat hun kids zijn bepalen ze dat zelf. Er is geen enkel voorschrift of wettelijke definitie van wat de sabatical activiteiten moeten zijn of niet mogen zijn. Zo kan het ook werken bij een ander bedrijf zijn om nieuwe inzichten te krijgen
quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:35 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
Lol tien paginas aan discussie inmiddels met letterlijk geen enkele reactie van TS daarbij
Zou ze dan toch een sponsorende taxichauffeur echte man hebben gevonden?quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:35 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
Lol tien paginas aan discussie inmiddels met letterlijk geen enkele reactie van TS daarbij
Feminisme maakt meer kapot dan je lief is. Kijk wel uit voordat ik op een vrouw afstap, voordat je het weet word je ge-metoo'dquote:Op vrijdag 19 april 2024 20:09 schreef PinkyBrain het volgende:
Waar zijn die mannen???
Meer dan je denkt. Grote boog omheen lopen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:18 schreef MissButterflyy het volgende:
En dat zijn niet alleen vrouwen. Zat mannen die net zo goed willen profiteren. Ook met een grote omweg vermijden.quote:Op zondag 28 april 2024 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Meer dan je denkt. Grote boog omheen lopen.
waarschijnlijk in de "friendzone"quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:09 schreef PinkyBrain het volgende:
Waar zijn die mannen???
Ja. Ik niet, maar wel een hopeloos familielid. Werd ingepalmd op een vakantiereis, moest trouwen, geld van de spaarrekening geplunderd en 12 jaar alimentatieverplichting. Is er mooi ingetuind....quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Vrouwending. Echt, ik geloofde het ook niet, tot ze (3 x) instapten. Eentje stapte weer uit om het kenteken/bj te controleren en stapte weer in.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Zat academici meegemaakt die na afstuderen bewust kozen voor afhankelijkheid van een uitkering "want niet hoeven werken ...... 't is wel makkelijk zo".quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:11 schreef kwiwi het volgende:
In de babytrap gelopen, een klassieker. Kennis van me ook, ging naar Colombia op vakantie, papte aan met een Colombiaanse, in de slaapkamer zei ze dat condoom niet hoefde want ze was toch aan de pil. Drie keer raden wie er helemaal niet aan de pil was, en drie keer raden wie haar met zijn blote swansch keihard met scherp heeft geschoten, en drie keer raden wie er toen zwanger raakte, en drie keer raden wie er nu met een kind in Nederland zit en een vrouw die hij niet kan luchten of zienquote:Op maandag 29 april 2024 21:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja. Ik niet, maar wel een hopeloos familielid. Werd ingepalmd op een vakantiereis, moest trouwen, geld van de spaarrekening geplunderd en 12 jaar alimentatieverplichting. Is er mooi ingetuind....
Poll waardige post met 4 vragen met 3x raden antwoordenquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:32 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
In de babytrap gelopen, een klassieker. Kennis van me ook, ging naar Colombia op vakantie, papte aan met een Colombiaanse, in de slaapkamer zei ze dat condoom niet hoefde want ze was toch aan de pil. Drie keer raden wie er helemaal niet aan de pil was, en drie keer raden wie haar met zijn blote swansch keihard met scherp heeft geschoten, en drie keer raden wie er toen zwanger raakte, en drie keer raden wie er nu met een kind in Nederland zit en een vrouw die hij niet kan luchten of zien
Mag voor hem hopen dat ze als schrale troost zijn zak nog net zo goed leegt als die ene bewuste keer, dan heeft het verhaal nog een bitterzoet einde in plaats van azijnzuur
Maar was ze wel een goed chickie?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:32 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
In de babytrap gelopen, een klassieker. Kennis van me ook, ging naar Colombia op vakantie, papte aan met een Colombiaanse, in de slaapkamer zei ze dat condoom niet hoefde want ze was toch aan de pil. Drie keer raden wie er helemaal niet aan de pil was, en drie keer raden wie haar met zijn blote swansch keihard met scherp heeft geschoten, en drie keer raden wie er toen zwanger raakte, en drie keer raden wie er nu met een kind in Nederland zit en een vrouw die hij niet kan luchten of zien
Mag voor hem hopen dat ze als schrale troost zijn zak nog net zo goed leegt als die ene bewuste keer, dan heeft het verhaal nog een bitterzoet einde in plaats van azijnzuur
Sowieso ben je gewoon af als je naar dat soort landen gaat en dan geloofd dat ze aan de pil zijn. Daarbij zijn er nog wat andere ziekten die je kan oplopen behalve een kind van iemand die je amper kent.quote:
Die kan je hier ook krijgen, bericht gemist deze week? https://nos.nl/artikel/25(...)nt-meer-besmettingenquote:Op dinsdag 30 april 2024 23:42 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Sowieso ben je gewoon af als je naar dat soort landen gaat en dan geloofd dat ze aan de pil zijn. Daarbij zijn er nog wat andere ziekten die je kan oplopen behalve een kind van iemand die je amper kent.
Ik stop met neukenquote:Op dinsdag 30 april 2024 23:43 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Die kan je hier ook krijgen, bericht gemist deze week? https://nos.nl/artikel/25(...)nt-meer-besmettingen
Best wel dom ja, is een harde leerles voor hem geweestquote:Op dinsdag 30 april 2024 23:42 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Sowieso ben je gewoon af als je naar dat soort landen gaat en dan geloofd dat ze aan de pil zijn. Daarbij zijn er nog wat andere ziekten die je kan oplopen behalve een kind van iemand die je amper kent.
Ik herinner me dat het vooral de vrouwen zijn waar een stijging bij te zien is. Waarom alleen vrouwen vraag ik me dan af. Neuken mannen minder dan vrouwen?quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:43 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Die kan je hier ook krijgen, bericht gemist deze week? https://nos.nl/artikel/25(...)nt-meer-besmettingen
Ze zullen wel allemaal met dezelfde besmette Chad vogelen..quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:11 schreef EmptyBox het volgende:
[..]
Ik herinner me dat het vooral de vrouwen zijn waar een stijging bij te zien is. Waarom alleen vrouwen vraag ik me dan af. Neuken mannen minder dan vrouwen?
Heb je bewijs voor het bestaan van die trend? Bij mijn weten is er juist een omgekeerde trend: vrouwen worden steeds progressiever, niet conservatiever. Dat komt ook overeen met mijn ervaringen. Maar hé, ik leef sowieso in een heel andere wereld dan de meesten hier. In mijn wereld is het volstrekt normaal dat mannen en vrouwen samen verantwoordelijk zijn voor hun huishouden en beiden werken.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat heeft niks met mij te maken, dit is een ontwikkeling/trend die momenteel gaande is.
Een echte man is subjectief. Maar zoals ik ernaar kijk is het iemand die weet hoe hij zijn vrouw op haar plaats moet houden, zelf zijn leven leidt zoals hij dat wil en met dat alles ook wat terugdoet, zijn gezin onderhouden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet wat een “echte man” is, maar als het een prototype kostwinner is die prat gaat op zijn dikke kar en denkt dat jonge mokkels hem erom begeren, dan pas ik daarvoor.
Niemand gaat happen hoorquote:Op woensdag 1 mei 2024 23:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
Een echte man is subjectief. Maar zoals ik ernaar kijk is het iemand die weet hoe hij zijn vrouw op haar plaats moet houden, zelf zijn leven leidt zoals hij dat wil en met dat alles ook wat terugdoet, zijn gezin onderhouden.
Dus weinig gezeik accepteert en doet wat hij moet doen. Vrouwen zijn winnaar in deeltijdsbaantjes en zwangerschappen (en maar verbaasd waarom ze minder betaald krijgen terwijl de werkgever x aantal maanden moet doorbetalen als ze zwanger raken).
Nog afgezien van het niveau, dezelfde man en vrouw mag je niet discrimineren op basis van hun functie. Maar er is altijd wel degelijk een verschil in het functioneren niet waar. Als vrouw is dat wat moeilijker om te zien wellicht maar geloof mij maar, die salariskloof is er niet voor niets.
Als vrouwen net zoals mannen zouden presteren zouden ze hetzelfde salaris krijgen.
Een werkgever zit er nou eenmaal niet van 'Ow dit is een vrouw die kunnen we wel 300 euro per maand afdingen'
Deze discussie is wel tevergeefs als je zelf niet mee doet.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:09 schreef PinkyBrain het volgende:
Waar zijn die mannen???
quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
Een echte man is subjectief. Maar zoals ik ernaar kijk is het iemand die weet hoe hij zijn vrouw op haar plaats moet houden, zelf zijn leven leidt zoals hij dat wil en met dat alles ook wat terugdoet, zijn gezin onderhouden.
Dus weinig gezeik accepteert en doet wat hij moet doen. Vrouwen zijn winnaar in deeltijdsbaantjes en zwangerschappen (en maar verbaasd waarom ze minder betaald krijgen terwijl de werkgever x aantal maanden moet doorbetalen als ze zwanger raken).
Nog afgezien van het niveau, dezelfde man en vrouw mag je niet discrimineren op basis van hun functie. Maar er is altijd wel degelijk een verschil in het functioneren niet waar. Als vrouw is dat wat moeilijker om te zien wellicht maar geloof mij maar, die salariskloof is er niet voor niets.
Als vrouwen net zoals mannen zouden presteren zouden ze hetzelfde salaris krijgen.
Een werkgever zit er nou eenmaal niet van 'Ow dit is een vrouw die kunnen we wel 300 euro per maand afdingen'
Mijn perspectief is anders omdat ik intelligenter en competenter ben dan de meeste andere mensen, ook mannen. Werkgevers herkennen en waarderen dat. Ik werk weliswaar vier dagen, maar ik zou niet weten waarom ik meer zou moeten werken. Ik krijg in weinig tijd veel gedaan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
Hap nou niet joh.quote:Op donderdag 2 mei 2024 07:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn perspectief is anders omdat ik intelligenter en competenter ben dan de meeste andere mensen, ook mannen. Werkgevers herkennen en waarderen dat. Ik werk weliswaar vier dagen, maar ik zou niet weten waarom ik meer zou moeten werken. Ik krijg in weinig tijd veel gedaan.
In een man zoek ik intelligentie, belezenheid, humor en dezelfde waarden als ik heb. Ik wil niet iemand om onder de duim te houden en ik wil niet onder de duim gehouden worden. We zijn samen betrokken bij ons gezin en verantwoordelijk voor ons huishouden. Dat betekent niet noodzakelijk dat we evenveel werken. Door omstandigheden zou dat best anders kunnen zijn, maar de verantwoordelijkheid voor het inkomen of de zorg voor de kinderen ligt niet vanzelfsprekend bij een van ons.
Het heeft me weinig moeite gekost om zo’n man te vinden. De wereld zit vol met lieve, slimme mannen die graag verantwoordelijkheden delen met hun geliefde. En ik zie dagelijks slimme vrouwen die hard werken en daar adequaat voor worden beloond. Ik weet dus dat het anders kan dan het achterlijke wereldbeeld dat in dit topic wordt geschetst.
In de meer gegoede kringen werken de vrouwen niet of nauwelijks, is je dat wel eens opgevallen?quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je bewijs voor het bestaan van die trend? Bij mijn weten is er juist een omgekeerde trend: vrouwen worden steeds progressiever, niet conservatiever. Dat komt ook overeen met mijn ervaringen. Maar hé, ik leef sowieso in een heel andere wereld dan de meesten hier. In mijn wereld is het volstrekt normaal dat mannen en vrouwen samen verantwoordelijk zijn voor hun huishouden en beiden werken.
Ik weet niet wat een “echte man” is, maar als het een prototype kostwinner is die prat gaat op zijn dikke kar en denkt dat jonge mokkels hem erom begeren, dan pas ik daarvoor.
Nee, maar kan je dat met cijfers of een bron onderbouwenquote:Op donderdag 2 mei 2024 07:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In de meer gegoede kringen werken de vrouwen niet of nauwelijks, is je dat wel eens opgevallen?
Hoe zit het nou met die trend waar je het over had? Heb je daar al wat meer onderbouwing voor dan het gevoel in je onderbuik?quote:Op donderdag 2 mei 2024 07:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In de meer gegoede kringen werken de vrouwen niet of nauwelijks, is je dat wel eens opgevallen?
En hiermee maak je jezelf onsterfelijk belachelijk. De werkgever betaalt niets door als een vrouw zwanger wordt. Dat wordt overgenomen door het UWV. En als de werkgever dan, zoals de mijne deed, geen fulltime vervanger aanstelt, heeft ie zelfs een hele periode minder loonkosten.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
(en maar verbaasd waarom ze minder betaald krijgen terwijl de werkgever x aantal maanden moet doorbetalen als ze zwanger raken
Hier pas mee ja?quote:Op donderdag 2 mei 2024 08:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hiermee maak je jezelf onsterfelijk belachelijk. De werkgever betaalt niets door als een vrouw zwanger wordt. Dat wordt overgenomen door het UWV. En als de werkgever dan, zoals de mijne deed, geen fulltime vervanger aanstelt, heeft ie zelfs een hele periode minder loonkosten.
Dit is in ieder geval aantoonbaar.quote:
'Onsterfelijk belachelijk' omdat ik 1 keer iets fout hebquote:
Die mag van mij gewoon op de blaren gaan zitten hoor.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:32 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
de plaats van de vrouw is naast de man, niet eronder, niet erbovenquote:Op woensdag 1 mei 2024 23:37 schreef Masberum het volgende:
Maar zoals ik ernaar kijk is het iemand die weet hoe hij zijn vrouw op haar plaats moet houden
Nee waarom moet dat altijd?quote:Op donderdag 2 mei 2024 07:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, maar kan je dat met cijfers of een bron onderbouwen
Nog niets gehoord over tradwifes? Een trend die langzaam ook wel nederland en België gaat bereikenquote:Op donderdag 2 mei 2024 07:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe zit het nou met die trend waar je het over had? Heb je daar al wat meer onderbouwing voor dan het gevoel in je onderbuik?
quote:“Ik ben een tradwife. Natuurlijk kleed ik me graag mooi voor mijn man.” In een filmpje op Instagram etaleert Sofie Lambrecht (38) een rode jurk in jaren 50-stijl. Elders bakt ze een cake, maakt ze worstenbroodjes, geeft ze tips over hoe je als gezin kan rondkomen met één inkomen en zwaait ze in een filmpje met een plumeau. Altijd met diezelfde hashtag: tradwife.
“Ik ben al veertien jaar huisvrouw, sinds de geboorte van ons oudste kind”, zegt de mama van vijf. Tot voor kort noemde ze dat ook zo: huisvrouw, of thuisblijfmama. “Maar toen ik die accounts zag passeren van andere tradwives herkende ik me daar wel in, in die kleedjes en zo. Dat past wel bij mij”, zegt ze. “Ik zie het als een tegengeluid. Heel veel mensen denken dat het anno 2024 niet meer kan om nog van één inkomen te leven in 2024, en ik wil tonen dat het wel nog kan. Veel meer vrouwen willen meer thuis zijn, maar ze durven niet. De laatste jaren is het heel erg opgekomen dat je een girl boss móét zijn. Als je thuis wilt zijn voor je gezin, dan werd daar op neergekeken. Terwijl je volgens mij allerlei soorten mensen nodig hebt. Ik wil anderen niet zeggen wat ze moeten doen, maar gewoon tonen dat het anders kan.”
Te ver afgedreven
Niet dat alle tradwives er even vrijblijvend tegenover staan. Het fenomeen van de traditionele echtgenote is online aan een stevige opmars bezig. Ze houden een wereldbeeld voor dat zo lijkt weggelopen uit de jaren 50. Zoals de Amerikaanse Estee C. Williams (26), met haar Marilyn Monroe-kapsel en 143.000 volgers op Tiktok het officieuze boegbeeld van de beweging. Ze kiest voor de “ultra-traditionele rolverdeling” omdat “vrouwen te ver zijn afgedreven”, zegt ze zelf. Haar eigen ouders zijn gescheiden, een groot gemis, zegt ze zelf. Ze geeft er tips hoe je zelf een mannelijke kostwinner aan de haak kunt slaan, en legt er uit hoe ze zelf toestemming vraagt aan haar man voor elke uitgave. Er zijn tradwives die uitleggen dat vrouwen biologisch niet in staat zijn voltijds buitenshuis te werken, en anderen die vinden dat thuis blijven alleen nodig is als er kinderen zijn.
LEES OOK. “Het is een mythe dat je alles zomaar kan combineren”: Anouck (41) wil dat vrouwen weer baas worden over hun eigen tijd
De beweging slaat aan bij mensen met een erg klassieke opvatting van mannelijkheid en vrouwelijkheid. Dat valt bij momenten samen met rechts conservatieven. In de VS is er overlap met bepaalde extreemrechtse stromingen. In Nederland zijn de traditionele vrouwen zowel in Turkse middens als bij de aanhang van Thierry Baudet populair. Ze hekelen daar het “doorgeslagen feminisme” als een soort vijand van traditionele waarden en willen terug naar het gezin als hoeksteen van de samenleving. En dan het liefst een geïdealiseerde versie van de tijd van toen, zoals we ook zien bij Vlaams Belang en Schild & Vrienden. Estee Williams heeft zelf al gezegd dat ze daar zelf niets mee te maken heeft. Ook Sofie Lambrecht benadrukt dat ze niets met rechts heeft. “Ik heb gelezen dat mensen het verbinden met bepaalde politieke voorkeuren, maar dat is voor ons niet het geval.”
(Lees verder onder de foto)
© kds
“Het past in een trend, in een tegenbeweging van vrouwen die vinden dat ze niet in alles moeten uitblinken. Niet én gaan werken, én moeder zijn én partner, enzovoort”, zegt Sanne Pieters. Zij is socioloog en PhD-onderzoeker aan de KULeuven en deed onderzoek naar de vrouwen van de Red Pill-beweging. “Dat is nog iets breder dan de tradwives”, zegt ze. De term is een metafoor die verwijst naar The Matrix – het idee is dat wie de rode pil neemt wakker wordt, en de waarheid ziet. “Die waarheid is het idee dat het feminisme ervoor heeft gezorgd dat mannen en vrouwen hun natuurlijke rollen niet meer kunnen opnemen, wat dan weer een nefaste invloed heeft op heteroseksuele relaties. Red Pill Women zijn anti-feministisch en willen terug naar traditionele genderrollen”, zegt Pieters. Bedoeling van die vrouwen is niet per se om anderen te overtuigen van hun visie. “Het gaat er eerder om dat ze zich niet gezien voelen in het dominante beeld. Ze missen de ruimte om het soort vrouw te zijn die ze willen zijn, zo kwam uit mijn onderzoek naar voren.”
Al is het ook een lucratief model. De filmpjes van de tradwives doen het goed. Zowel bij fans als bij haters. “Ik moet zeggen: die uitspraak dat ik me mooi kleedde voor mijn man, die heb ik ook wel wat gedaan om reactie uit te lokken”, zegt Sofie Lambrecht. “Op Tiktok is dat ook gelukt. Daar kwamen meteen reacties dat je dat voor jezelf moet doen, niet voor een man. En dat klopt natuurlijk ook. Maar het is toch gewoon leuker als er een reden is om je wat op te kleden?” Zij wil vooral tonen dat ook haar manier van leven gewoon normaal kan zijn. Zonder oordeel over iemand anders. “De grootste commentaar is dat ik me afhankelijk maak van mijn man. Maar anders ben je afhankelijk van je werkgever. Toch?”
quote:Op donderdag 2 mei 2024 07:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, maar kan je dat met cijfers of een bron onderbouwen
https://www.ad.nl/wonen/v(...)n-carriere~a25ff27a/quote:Vrouwen verkiezen rijke man boven eigen carrière'
ROTTERDAM - De idee dat vrouwen financieel onafhankelijk willen zijn, is een mythe. Volgens Brits onderzoek hoopt de gemiddelde vrouw nog altijd te trouwen met een man die meer loon opstrijkt dan zijzelf.
Omdat je niet - helemaal in tegenstelling tot wat jij denkt - automatisch een claim kan leggen op de waarheid.quote:
2011.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/wonen/v(...)n-carriere~a25ff27a/
Ze heeft gewoon een sabbatical.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nog niets gehoord over tradwifes? Een trend die langzaam ook wel nederland en België gaat bereiken
https://www.trouw.nl/duur(...)tps://www.google.nl/
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240129_97530905
[..]
Ik vind het wel een mooie emancipatie. Dat je even een tijdje een tradwife kunt zijn, met of zonder een TikTok carrière.quote:
Wie niet?quote:
Zouden meer mensen moeten doen.quote:
Dat begrijp ik wel, alleen het is vanuit jouw perspectief. Wanneer we "echte" in context van TS plaatsen; die zoekt een "echte vent", iemand die inderdaad beschermend is en opkomt voor zijn relatie en haar op een absolute nummer 1 plaatst zonder concessies. Net zoals het concept van afhankelijkheid, dat kan voor TS een deugd zijn en voor jouw een gruwel. In dit perspectief denk ik dat de definitie van "echte", in welke context dan ook, ergens in het midden zal liggen en iedereen wel een partner wil hebben die dit in balans heeft en niet zozeer of het ene pakket of het andere.quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:14 schreef Luuntje het volgende:
"Echte" mannen en vrouwen zijn emotioneel volwassen.
Oftewel, kunnen communiceren zonder de ander te manipuleren of te kleineren, met begrip voor de emotie van de ander.
Grenzen durven te stellen en niet afhankelijk zijn van de ander.
Ook wel logisch. Deel van de vrouwen trekt op een gegeven moment ook wel de conclusie dat financieel onafhankelijk zijn van iemand vaak geen vetpot is. En thuis elk bonnetje van het terras naar rato moeten verdelen zal bij sommigen ook wel gaan vervelen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nog niets gehoord over tradwifes? Een trend die langzaam ook wel nederland en België gaat bereiken
https://www.trouw.nl/duur(...)tps://www.google.nl/
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240129_97530905
[..]
Blij dat je reageert. 3 personen gilden om een bron, stuur je een bron zeggen ze niks.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook wel logisch. Deel van de vrouwen trekt op een gegeven moment ook wel de conclusie dat financieel onafhankelijk zijn van iemand vaak geen vetpot is. En thuis elk bonnetje van het terras naar rato moeten verdelen zal bij sommigen ook wel gaan vervelen.
Hey, de man met de micropenis en Strooier van Ongevraagde Adviezen, goeiemorgenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Blij dat je reageert. 3 personen gilden om een bron, stuur je een bron zeggen ze niks.
Misschien gaat het niet om de bron maar om te kunnen zeggen: jij zit fout.
FOK! Kunnen ze beter om namen naar: JijBentFout Forum.
Kom gezellig naar het JBF forum, waar we alles wat je zegt betwijfelen en vragen naar bronnen. Waar we niet vrolijk zijn maar altijd negatief reageren.
ik las van een persoon dat hij je vroeg je claim dat in 'goede kringen alle vrouwen niet of nauwelijks zouden werken' ook met cijfers kon onderbouwen....?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Blij dat je reageert. 3 personen gilden om een bron, stuur je een bron zeggen ze niks.
Neem het de 'beste' man niet kwalijk, hij heeft of een onderontwikkeld ego en overschreeuwt zich daardoor of hij heeft een overontwikkeld ego en is hij blind voor zijn eigen onzin. Toch bijzonder hoe iemand zo in zijn eigen troep gelooft.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik las van een persoon dat hij je vroeg je claim dat in 'goede kringen alle vrouwen niet of nauwelijks zouden werken' ook met cijfers kon onderbouwen....?
jij komt met een 'human interest' artikel over een paar vrouwen die een bepaalde ideologisch naratief daarover als een tiktok carrtiere zien en kennelijk een zekere doelgroep graag zulke influencers volgt.
Dat zegt echter niks of 'vrouwen in gegoede kringen allemaal zo leven' ... hooguit dat op de internet er overal wel een klein groepje is dat op een bepaalde extreme wijze zichzelf wil tentoonstellen en aandacht zoekt.
en een paar internet-influencers met tiktok-accounts gelijkstellen met 'goede kringen' is wel een beetje 'cringe'
Ja, ik zou gelijk de conclusie trekken dat je een onzekere patser bent die zijn onzekerheid met een hoop pracht en praal wil verbergen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
kom je er nog uit kneus?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 11:16 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Neem het de 'beste' man niet kwalijk, hij heeft of een onderontwikkeld ego en overschreeuwt zich daardoor of hij heeft een overontwikkeld ego en is hij blind voor zijn eigen onzin. Toch bijzonder hoe iemand zo in zijn eigen troep gelooft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |