Wie bepaald wat wie nodig heeft.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:54 schreef Leandra het volgende:
Dat klopt, maar behalve de eenoudergezinnen hebben alleenstaanden geen eengezinswoning nodig.
Dat dus. Ik had 4 slaapkamers, allemaal voor een toepassing t/m doka aan toe.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie bepaald wat wie nodig heeft.
Misschien heeft die alleenstaande wel heel veel hobbies en wilt deze voor elke hobby een aparte kamer hebben.![]()
Heeft altijd rond de 4 a 5 x je brutosalaris gehangen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoeveel keer kon men toen je bruto jaarsalaris lenen voor een hypotheek? Ik heb geen idee eigenlijk.
Het is natuurlijk zo dat jouw gemiddelde rente nogal wordt gedrukt door het deel wat je uit de oude hypotheek mee neemt. Aan de andere kant heb je ook een stuk wat als het goed is max een paar maanden mee gaat, de overbruggingshypotheken.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb even een bespiegeling nodig, moet nu een keus maken en Nationale Nederlanden wil de berekening pas maken nadat de hypotheek gepasseerd is.
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht en daar hoort een bouwdepot bij. Die bestaat straks uit 4 delen:
Kopie huidige hypotheek, ¤200k, 2,5%;
Extra hypotheek, ¤150k, 4,6%;
Overbruggingshypotheek huidige woning, ¤200k, 5,3%;
Overbruggingshypotheek overwaarde, ¤230k, 5,3%;
Om tot een gewogen gemiddelde rente te komen doe ik telkens de hypotheek som * het percentage wat er bij hoort. Deze deel ik vervolgens door het totaal en dan vlogt er iets van 4,4% uit. Doe ik dit * (1-belasting tarief) dan kom ik op een netto rente van 2,77% uit. de spaarrente die ik ontvang is 3,3% dus ik ben goedkoper uit om het uit het bouwdepot te betalen?
De hypotheekadviseur volgt mijn redenatie maar weet ook te melden dat hij niet zeker is of NN ook zo rekent. Iemand dit eerder meegemaakt?
Klopt helemaal, edoch voor verduurzaming kan je gewoon een (extra) hypotheek afsluiten; er zijn ook gemeenten waar je goedkoop kunt lenen voor die toepassing.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:55 schreef Hanca het volgende:
Nou zou ik denk ik er pas over denken het uit spaargeld te doen als je dan nog echt veel over blijft houden, nu een verbouwingshypotheek meenemen is makkelijker en goedkoper dan later nog een lening willen afsluiten voor verduurzamen oid. Om nog niet te spreken over andere grote uitgaven als een auto.
Waarvoor heb je dan een hypotheekadviseur?quote:Op woensdag 24 april 2024 09:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De hypotheekadviseur volgt mijn redenatie maar weet ook te melden dat hij niet zeker is of NN ook zo rekent. Iemand dit eerder meegemaakt?
Klopt, maar later een hypotheek afsluiten is meer werk maar vooral ook duurder. Als je dus verwacht dat je misschien nog iets in de komende jaren wil doen maar niet gelijk, zou ik vooral het spaargeld op de rekening laten en nu die hypotheek vast pakken.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt helemaal, edoch voor verduurzaming kan je gewoon een (extra) hypotheek afsluiten; er zijn ook gemeenten waar je goedkoop kunt lenen voor die toepassing.
Liason omdat NN dat wil. Maar ik snap hem wel hij niet voor NN spreken.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarvoor heb je dan een hypotheekadviseur?
Mijn huidige rente stond 20 jaar vast en straks nog iets van 12 jaar.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is natuurlijk zo dat jouw gemiddelde rente nogal wordt gedrukt door het deel wat je uit de oude hypotheek mee neemt. Aan de andere kant heb je ook een stuk wat als het goed is max een paar maanden mee gaat, de overbruggingshypotheken.
Het is nieuwbouw dus moet via een depot en de rente van dat depot wordt bepaald middels ene gewogen gemiddelde omdat alles dat depot in gaat. Maar hoe ze dat berekenen willen ze nog niet zeggen totdat het gepasseerd is.quote:Maar als jij een extra bouwdepot wil nemen, moet je niet uitgaan van die gemiddelde rente, maar van de rente op dat extra stuk. Als ik het zo zie is dat 4,6%? Je moet in elk geval die rente weten en daar mee rekenen om te zien of je goedkoper uit bent met de verbouwingshypotheek dan als je het uit je spaargeld gaat betalen.
Klopt maar ik wil ca 100k zelf inleggen en ga dat vanwege de vrh ook nog voor 1 januari doen maar voor dit jaar zou ik de rentewinst nog kunnen pakken.quote:Waarbij je ook rekening moet houden met het feit dat de rente op je spaarrekening natuurlijk fluctueert, maar het daarnaast ook onzeker is of je de hypotheekrente over 10 jaar nog wel af kunt trekken. Precies uitrekenen wat er achteraf voordeliger is, is dus onmogelijk.
Het is een A+++ huis met grondwarmtepomp. De enige verduurzaming die ik daar zelf nog ga doen zijn PV panelen en misschien trippel glas.quote:Nou zou ik denk ik er pas over denken het uit spaargeld te doen als je dan nog echt veel over blijft houden, nu een verbouwingshypotheek meenemen is makkelijker en goedkoper dan later nog een lening willen afsluiten voor verduurzamen oid. Om nog niet te spreken over andere grote uitgaven als een auto.
Maar het deel wat je mee neemt staat vast. En de overbruggingshypotheken ook. Dus moet je met het rentepercentage van dat andere deel rekenen, niet met het gemiddelde. Want of je wel of niet een extra deel af sluit gaat dat gemiddelde beïnvloeden.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is nieuwbouw dus moet via een depot en de rente van dat depot wordt bepaald middels ene gewogen gemiddelde omdat alles dat depot in gaat. Maar hoe ze dat berekenen willen ze nog niet zeggen totdat het gepasseerd is.
Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Alle hypotheekdelen staan al vast. De enige keuze die ik heb is om nu al een groter deel uit het depot te pakken tov spaargeld of juist andersom.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar het deel wat je mee neemt staat vast. En de overbruggingshypotheken ook. Dus moet je met het rentepercentage van dat andere deel rekenen, niet met het gemiddelde. Want of je wel of niet een extra deel af sluit gaat dat gemiddelde beïnvloeden.
Ah, oké. Ja, dan klopt je berekening volgens mij.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Alle hypotheekdelen staan al vast. De enige keuze die ik heb is om nu al een groter deel uit het depot te pakken tov spaargeld of juist andersom.
Verdiep jij wel in een nageslacht?quote:Op vrijdag 19 april 2024 15:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het ook altijd zo raar als vrienden van mij zeggen '5 ton, dat is het echt nooit waard!'. Nee vriend, dat is het wel waard maar je baalt er gewoon van dat je niet eerder ingestapt bent.
Dus inderdaad, veel mensen denken nog steeds dat het veel te hoog staat terwijl dat twijfelachtig is. Misschien zitten we over 3 jaar wel weer een ton of meer hoger gemiddeld, dat sluit ik echt niet uit. Zou daarom toch maar instappen.
quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:54 schreef Zwolsboy het volgende:
Op social media zie je zelfs reacties van bejaarden had je maar premie subsidie moeten aanvragen
Dan maar zorgen dat je relatie niet strandt hè.quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:54 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Verdiep jij wel in een nageslacht?
Zeg je ook tegen 25 - 35 jarigen
Had 15 jaar terug gekocht!
Zo makkelijk is wonen niet meer, met dank aan de overheid.
Sociaal huren kost ook best wat tegenwoordig met eeuwige wachtlijsten.
Overheid doet niks voor de toekomst, nu Hugo met dingen komt alsof dat verschil maakt.
Op social media zie je zelfs reacties van bejaarden had je maar premie subsidie moeten aanvragen 🤣 das al 40 jaar weg ofzo.
Vooral hardwerkende singles hebben het bar zwaar, dit is toch echt de toekomst.
Relaties breken sneller dan ooit maar 2x volledig salaris geld lenen met een handtekening van partnerschap is geen enkel probleem, en dat in een tijd dat een relatie eerder strand dan er een echt huwelijk komt.
De overheid dwingt je gewoon om te trouwen/samenwonen dat wil niet iedereen.
Wij zijn met 3tjes maar hoor veel om me heen gezin dat is toch geen gewin...
En zorgen dat je een relatie krijgt met iemand die (ruim) bovenmodaal verdient, want anders kunnen zelfs tweeverdieners een eigen (gemiddelde) woning wel vergeten:quote:Op vrijdag 26 april 2024 21:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan maar zorgen dat je relatie niet strandt hè.
quote:De prijs van een gemiddelde woning lag aan het einde van 2023 op 452.000 euro. Calcasa becijfert dat om daar een hypotheek voor te krijgen, volgens de nieuwe leennormen een jaarinkomen van 95.000 euro nodig is. Kortom: zelfs twee modale inkomens (à 44.000 euro) zijn dan niet genoeg. Starters die wat lager willen (of moeten) instappen hebben voor de financiering van een appartement ook al 80.000 euro aan inkomen nodig. Alleenstaanden of eenverdieners hebben dus al snel het nakijken.
Je hebt natuurlijk aan één kant een punt, aan de andere kant wordt de gemiddelde huizenprijs natuurlijk enorm omhoog geholpen door bepaalde gebieden.quote:Op zaterdag 27 april 2024 04:58 schreef J.B. het volgende:
[..]
En zorgen dat je een relatie krijgt met iemand die (ruim) bovenmodaal verdient, want anders kunnen zelfs tweeverdieners een eigen (gemiddelde) woning wel vergeten:
Alleenstaanden hebben het nakijken op de woningmarkt: voor gemiddelde woning ton aan inkomen nodig
https://www.ad.nl/wonen/a(...)komen-nodig~aefc26d2
[..]
Deel die prijzen eens door 4,5 dan heb je de bruto jaar salarissen die daar bij horen. Laten we de gebieden zonder werkgelegenheid achterwegen en pakken we Dordrecht dan moet je nog 67k verdienen. Met zijn 2en haalbaar maar in je eentje is dat 1,5x modaal en dus voor velen niet weggelegd. Verdien je 50k dan heb je ook geen recht op sociale huur en zit je dus klem.quote:Op zaterdag 27 april 2024 07:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk aan één kant een punt, aan de andere kant wordt de gemiddelde huizenprijs natuurlijk enorm omhoog geholpen door bepaalde gebieden.
Hier in de buurt is de gemiddelde huizenprijs 275k, maar ook als je niet zo ver weg (Hoogezand) wil wonen, kun je best nog plaatsen vinden met een lagere gemiddelde huizenprijs. Arnhem is bijvoorbeeld al 70k minder dan landelijk, 385k. Lelystad zit op 390k. Maar zelfs in de provincie Utrecht kun je in Veenendaal (375k) en Nieuwegein 349k) nog wel terecht. En in Zuid-Holland heb je Dordrecht, met 296k.
Blijft duur, maar wel een heel stuk betaalbaarder dan het landelijk gemiddelde. Je moet met een lager inkomen misschien de woonwens 'locatie' soms wat aanpassen.
Dat zijn i.d.d. lagere gemiddelde prijzen, maar om wat voor woningen gaat het? Van Arnhem-Zuid weet ik dat de prijzen daar min. 30% lager liggen dan in Arnhem-Noord, dat haalt de gemiddelde prijs i.d.d. naar beneden. Maar als je een tijdje door Arnhem-Zuid fietst/wandelt/rijdt snap je dat ook. Idem Dordrecht (ken ik).quote:Op zaterdag 27 april 2024 07:41 schreef Hanca het volgende:
Hier in de buurt is de gemiddelde huizenprijs 275k, maar ook als je niet zo ver weg (Hoogezand) wil wonen, kun je best nog plaatsen vinden met een lagere gemiddelde huizenprijs. Arnhem is bijvoorbeeld al 70k minder dan landelijk, 385k. Lelystad zit op 390k. Maar zelfs in de provincie Utrecht kun je in Veenendaal (375k) en Nieuwegein 349k) nog wel terecht. En in Zuid-Holland heb je Dordrecht, met 296k.
Blijft duur, maar wel een heel stuk betaalbaarder dan het landelijk gemiddelde. Je moet met een lager inkomen misschien de woonwens 'locatie' soms wat aanpassen.
Dat is toch voor salarissen precies hetzelfde? Ik ben er vrij zeker van dat de modale Amsterdammer of Utrechter een aanzienlijk hoger salaris krijgt dat de modale Heerlenaar of Emmenaar. De huizen mogen daar dan wel aanzienlijk goedkoper zijn, maar met een eveneens aanzienlijk lager salaris schiet je daar op de klepel beschouwd weinig mee op.quote:Op zaterdag 27 april 2024 07:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk aan één kant een punt, aan de andere kant wordt de gemiddelde huizenprijs natuurlijk enorm omhoog geholpen door bepaalde gebieden.
Het ligt er voornamelijk aan waar je werkgever staat. Als jouw werkgever zijn voornaamste pool personeel uit de provincie of oost Groningen haalt, dan is de kans aanzienlijk dat het lager ligt. Werk je voor een nationaal bedrijf met schalen die overal gelden, dan is dat niet zo.quote:Op zaterdag 27 april 2024 11:16 schreef laziness het volgende:
Het verschilt per sector of de randstad daadwerkelijk een hoger salaris betaalt tov de provincie is mijn ervaring na een verhuizing van west naar oost.
Hangt er vanaf, als je een CAO salaris hebt niet.quote:Op zaterdag 27 april 2024 09:33 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is toch voor salarissen precies hetzelfde? Ik ben er vrij zeker van dat de modale Amsterdammer of Utrechter een aanzienlijk hoger salaris krijgt dat de modale Heerlenaar of Emmenaar. De huizen mogen daar dan wel aanzienlijk goedkoper zijn, maar met een eveneens aanzienlijk lager salaris schiet je daar op de klepel beschouwd weinig mee op.
Mijn man werkt voor een werkgever zonder CAO die alleen in het oosten zit maar ze betalen niet minder dan de randstad.quote:Op zaterdag 27 april 2024 11:44 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het ligt er voornamelijk aan waar je werkgever staat. Als jouw werkgever zijn voornaamste pool personeel uit de provincie of oost Groningen haalt, dan is de kans aanzienlijk dat het lager ligt. Werk je voor een nationaal bedrijf met schalen die overal gelden, dan is dat niet zo.
In Rotterdam en Amsterdam zijn er natuurlijk net zo goed wijken waar je liever niet woont.quote:Op zaterdag 27 april 2024 09:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat zijn i.d.d. lagere gemiddelde prijzen, maar om wat voor woningen gaat het? Van Arnhem-Zuid weet ik dat de prijzen daar min. 30% lager liggen dan in Arnhem-Noord, dat haalt de gemiddelde prijs i.d.d. naar beneden. Maar als je een tijdje door Arnhem-Zuid fietst/wandelt/rijdt snap je dat ook. Idem Dordrecht (ken ik).
En wat voor werk doet je man?quote:Op zaterdag 27 april 2024 11:57 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn man werkt voor een werkgever zonder CAO die alleen in het oosten zit maar ze betalen niet minder dan de randstad.
Zo groot zijn de landelijke verschillen niet in salarissen. Zeker niet de verhouding huizenprijzen.quote:Op zaterdag 27 april 2024 09:33 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is toch voor salarissen precies hetzelfde? Ik ben er vrij zeker van dat de modale Amsterdammer of Utrechter een aanzienlijk hoger salaris krijgt dat de modale Heerlenaar of Emmenaar. De huizen mogen daar dan wel aanzienlijk goedkoper zijn, maar met een eveneens aanzienlijk lager salaris schiet je daar op de klepel beschouwd weinig mee op.
True. Dat verschil is 1-2%quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:27 schreef Adames het volgende:
[..]
Zo groot zijn de landelijke verschillen niet in salarissen. Zeker niet de verhouding huizenprijzen.
Dat klopt, maar dat betreft dan sociale huurwoningen - wijken. Van Arnhem-Zuid weet ik van wijken met 100% koopwoningen, waar je wel wilt wonen (in de huizen) maar niet in Arnhem-Zuid.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:14 schreef Hanca het volgende:
In Rotterdam en Amsterdam zijn er natuurlijk net zo goed wijken waar je liever niet woont.
Ik heb letterlijk deze week een woning gekocht in Arnhem-Zuid, verhuisd vanuit Arnhem centrum. Nu word ik bang voor als ik er straks eenmaal woon :| 😅quote:Op zaterdag 27 april 2024 17:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat betreft dan sociale huurwoningen - wijken. Van Arnhem-Zuid weet ik van wijken met 100% koopwoningen, waar he wel wilt wonen (in de huizen) maar niet in Arnhem-Zuid.
Ik heb rondgekeken in een koopwijk in Rotterdam en gezien de wietlucht en het gebroken glas op de grond op veel plaatsen wilde ik daar ook niet wonen.quote:Op zaterdag 27 april 2024 17:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat betreft dan sociale huurwoningen - wijken. Van Arnhem-Zuid weet ik van wijken met 100% koopwoningen, waar he wel wilt wonen (in de huizen) maar niet in Arnhem-Zuid.
Arnhem-Zuid is groot, zeker als je de Schuytgraaf meerekent zijn daar ook echt wel goede wijken (en nee, ik woon er niet).quote:Op zaterdag 27 april 2024 17:20 schreef blomke het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:27 schreef Adames het volgende:
[..]
Zo groot zijn de landelijke verschillen niet in salarissen. Zeker niet de verhouding huizenprijzen.
De cijfers zeggen wat anders:quote:
quote:Hoogste inkomens in de Randstand
Het gemiddeld gestandaardiseerd inkomen per gemeente varieert tussen 25.800 en 57.500 euro per per persoon. Gemeenten met een hoog inkomen zijn vooral in de noordelijke Randstad te vinden, in het Gooi en rondom Utrecht. De gemeenten met de hoogste besteedbare inkomens zijn Blaricum en Bloemendaal. Gemeenten met een laag besteedbaar inkomen zijn vooral in het noorden van Nederland geconcentreerd. In de gemeente Pekela is het gemiddeld gestandaardiseerd inkomen meer dan twee keer zo laag als in de rijkste gemeente.
Dat betekent niet dat je daar voor dezelfde baan veel minder verdient, het betekent vooral dat er op bepaalde locaties meer mensen met goedbetaalde banen wonen en op andere locaties meer mensen met minder goed betaalde banen.quote:Op zondag 28 april 2024 03:57 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
De cijfers zeggen wat anders:
Sociaaleconomische status | Regionaal | Inkomen
https://www.vzinfo.nl/sociaaleconom
ische-status/regionaal/inkomen
[ afbeelding ]
[..]
Dat stelde ik dan ook niet, ik stelde dat de modale Amsterdammer of Utrechter meer verdient dan de modale Heerlenaar of Emmenaar. Dat dat komt doordat er in de eerste twee steden een aanzienlijk grotere concentratie is van hoogopgeleiden met daarbij passende inkomens ligt nogal voor de hand.quote:Op zondag 28 april 2024 06:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat je daar voor dezelfde baan veel minder verdient, het betekent vooral dat er op bepaalde locaties meer mensen met goedbetaalde banen wonen en op andere locaties meer mensen met minder goed betaalde banen.
Kan per straat meevallen, kan tegenvallen. Meestal zie je het op het eerste gezicht al waar je aan toe bent. Mijn eerste koopwoning was aan de rand van de Schilderswijk. Uiteindelijk heb ik er ruim 7 jaar gewoond: 0,0 overlast, tenzij er weer eens een tram onspoord was of die ene keer dat er een lijk in de gracht dreef.quote:Op zaterdag 27 april 2024 19:33 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk deze week een woning gekocht in Arnhem-Zuid, verhuisd vanuit Arnhem centrum. Nu word ik bang voor als ik er straks eenmaal woon :| 😅
Als je het hebt over de 'echte' verschillen in salaris, dus precies dezelfde functie met hetzelfde opleidingsniveau in twee verschillende regio's, dan klopt dat. Maar de samenstelling van de beroepsbevolking verschilt wel erg: Weinig hoofdkantoren van banken in Heerlen maar verhoudingsgewijs veel middelmatige handelsbedrijfjes, transporteurs e.d.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:27 schreef Adames het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal. Verklaart ook de verschillen in huizenprijzen.quote:Op zondag 28 april 2024 03:57 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
De cijfers zeggen wat anders:
Sociaaleconomische status | Regionaal | Inkomen
https://www.vzinfo.nl/sociaaleconom
ische-status/regionaal/inkomen
[ afbeelding ]
[..]
Van oud-collega's hoor ik hele nare verhalen over die wijk.quote:Op zaterdag 27 april 2024 20:29 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Arnhem-Zuid is groot, zeker als je de Schuytgraaf meerekent zijn daar ook echt wel goede wijken (en nee, ik woon er niet).
Je rekent nu wel heel erg met huizenprijzen van 5 maanden geleden. Op dit moment staan huizen in Veenendaal wellicht nog te koop voor 375 maar ze gaan dik boven de vraagprijs weg.quote:Op zaterdag 27 april 2024 07:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik reken gewoon met de cijfers die je op allecijfers.nl kunt vinden. Volgens mij worden die per kwartaal aangepast.quote:Op zondag 28 april 2024 08:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je rekent nu wel heel erg met huizenprijzen van 5 maanden geleden. Op dit moment staan huizen in Veenendaal wellicht nog te koop voor 375 maar ze gaan dik boven de vraagprijs weg.
Nergens, jammer dan.quote:Op maandag 29 april 2024 11:04 schreef Zwolsboy het volgende:
En waar moeten de volgende sectoren wonen
Verpleging
Docent
Automonteur
Bouwvakker
Fietsenmaker
Winkelmedewerker
Allemaal mensen met een salaris tussen de 30 en 60k
Sociale huur duurt lang, kopem te duur.
Gedwongen private te huren waardoor ze minder kunnen sparen voor hun eigen koophuisje.
Docenten hoef je je geen zorgen om te maken. Start loon van 45k bij voltijd en 70k op de max. Netjes allemaal boven modaal.quote:Op maandag 29 april 2024 11:04 schreef Zwolsboy het volgende:
Verpleging
Docent
Automonteur
Bouwvakker
Fietsenmaker
Winkelmedewerker
Gedwongen private te huren waardoor ze minder kunnen sparen voor hun eigen koophuisje.
Dat is het vrijwel altijd.quote:Op maandag 29 april 2024 12:25 schreef investeerdertje het volgende:
Overigens zijn het wel weer "toen was geluk heel gewoon" praktijken.
Alleen kopen kunnen ze vergeten, samen kopen met een inkomen van tussen de 60.000 en 120.000 kan op de meeste plekken gewoon.quote:Op maandag 29 april 2024 11:04 schreef Zwolsboy het volgende:
Verpleging
Docent
Automonteur
Bouwvakker
Fietsenmaker
Winkelmedewerker
>60%quote:
Ha, maar reken maar dat het gros hun neus ophaalt als ze zo moeten wonen.quote:Op maandag 29 april 2024 12:50 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik doelde op hoe men in die serie samenwoonde
Onder de brug word het dan ook vrij drukquote:Op maandag 29 april 2024 12:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ha, maar reken maar dat het gros hun neus ophaalt als ze zo moeten wonen.
Ja maar ja, andere dingen 'kunnen' niet he. Sociale huur duur lang, particulier huren is duur, huis kopen zit er niet in, dus dan maar met z'n allen gezellig onder de brug.quote:Op maandag 29 april 2024 13:08 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Onder de brug word het dan ook vrij druk
En dat in een tijd van meeste scheidingen / relatie breuken ooit...quote:Op maandag 29 april 2024 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen kopen kunnen ze vergeten, samen kopen met een inkomen van tussen de 60.000 en 120.000 kan op de meeste plekken gewoon.
En keer op keer zitten ze te zeiken we verdienen net *iets* meer dan het WMl... we eisen 10% erbij! Anders leggen we alles plat.quote:Op maandag 29 april 2024 12:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Docenten hoef je je geen zorgen om te maken. Start loon van 45k bij voltijd en 70k op de max. Netjes allemaal boven modaal.
Overigens zijn het wel weer "toen was geluk heel gewoon" praktijken.
Nou, dan begin 'jij' maar lekker met alles plat leggen. Veel plezier.quote:Op maandag 29 april 2024 16:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
En keer op keer zitten ze te zeiken we verdienen net *iets* meer dan het WMl... we eisen 10% erbij! Anders leggen we alles plat.
Begin jij maar met wat geld afslaan voor starters, dan is er minder ellende.quote:Op maandag 29 april 2024 16:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, dan begin 'jij' maar lekker met alles plat leggen. Veel plezier.
Nee.quote:Op maandag 29 april 2024 16:24 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begin jij maar met wat geld afslaan voor starters, dan is er minder ellende.
Ja, en die ouderen hebben zelf graag op twee lonen gekocht toen de vrouw mocht beginnen te werken.quote:Op maandag 29 april 2024 16:13 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
En dat in een tijd van meeste scheidingen / relatie breuken ooit...
Met 1.5 loon moet het gewoon goed te doen zijn.
Of bouw meer huurwoningen van 600 pm met een max woon duur van 5 jaar bijv zodat ze kunnen sparen, daarna 1200,- pm ?
Of het huis kopen wat ze huren
Veel ouderen zeggen nooit op 2 lonen kopen maar 1, mocht er wat gebeuren zit je veilig.
Dat is niet wat ze zeggen. Ze hebben hun lobby gewoon goed gedaan en zijn nu de vierde sector van Nederland. Well done.quote:Op maandag 29 april 2024 16:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
En keer op keer zitten ze te zeiken we verdienen net *iets* meer dan het WMl... we eisen 10% erbij! Anders leggen we alles plat.
Zeker niet, mn vrouw werkt in deze sector, ze walgen van hoe het er nu aan toe gaat. En vrouwen mochten al heel lang werken, werkverbod vrouwen heeft niemand dat nu leeft meegemaakt.quote:Op maandag 29 april 2024 16:40 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja, en die ouderen hebben zelf graag op twee lonen gekocht toen de vrouw mocht beginnen te werken.
[..]
Dat is niet wat ze zeggen. Ze hebben hun lobby gewoon goed gedaan en zijn nu de vierde sector van Nederland. Well done.
Huurwoningen van 600 per maand bouwenquote:Op maandag 29 april 2024 16:13 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
En dat in een tijd van meeste scheidingen / relatie breuken ooit...
Met 1.5 loon moet het gewoon goed te doen zijn.
Of bouw meer huurwoningen van 600 pm met een max woon duur van 5 jaar bijv zodat ze kunnen sparen, daarna 1200,- pm ?
Of het huis kopen wat ze huren
Veel ouderen zeggen nooit op 2 lonen kopen maar 1, mocht er wat gebeuren zit je veilig.
Dat is ook niet het doel.quote:Op maandag 29 april 2024 17:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Huurwoningen van 600 per maand bouwengrapjas.
Een rendement van 5% is zo ongeveer het minimum, dat betekent dat een huur van ¤ 600 per maand (¤ 7.200 per jaar) past bij een woning met een waarde van ¤ 144.000
Dan heb je het dus over een woning waarvan of de grond niet gerekend is, of die niet aan de huidige bouw-eisen voldoet.
Ergo: je voorstel is niet haalbaar.
Nah, niet helemaal, kopen op beider inkomens kon pas veel later dan dat vrouwen gingen werken.quote:Op maandag 29 april 2024 16:40 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja, en die ouderen hebben zelf graag op twee lonen gekocht toen de vrouw mocht beginnen te werken.
[..]
Dat is niet wat ze zeggen. Ze hebben hun lobby gewoon goed gedaan en zijn nu de vierde sector van Nederland. Well done.
Hoezo heeft niemand die nu leeft meegemaakt?quote:Op maandag 29 april 2024 16:43 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Zeker niet, mn vrouw werkt in deze sector, ze walgen van hoe het er nu aan toe gaat. En vrouwen mochten al heel lang werken, werkverbod vrouwen heeft niemand dat nu leeft meegemaakt.
Huisjes melkers bestond toen niet, men deelde meer.
In de jaren 70 80 90 werkten de vrouwen ook, toch werden de meeste hypotheken gewoon op 1 inkomen afgsloten, 200% lenen is echt iets van na 2000 met aflossingsvrije meuk toen de ellende begon.
Dat past niet in het frame. Het is al jaren gewoon min of meer hetzelfde gebral over 'vroeger'.quote:Op maandag 29 april 2024 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo heeft niemand die nu leeft meegemaakt?
Het barst nog van de vrouwen die in de jaren 60/70 moesten stoppen met werken zodra ze trouwden, en anders zodra het eerste kind geboren werd.
Je werd gewoon ontslagen.
wie is ze? En wat zeggen ze zeker niet?quote:Op maandag 29 april 2024 16:43 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Zeker niet, mn vrouw werkt in deze sector, ze walgen van hoe het er nu aan toe gaat.
Ik dacht dat je het over oudjes had. Maar tja, blijven huilen. Krijg je woningen mee.quote:En vrouwen mochten al heel lang werken, werkverbod vrouwen heeft niemand dat nu leeft meegemaakt.
Huisjes melkers bestond toen niet, men deelde meer.
In de jaren 70 80 90 werkten de vrouwen ook, toch werden de meeste hypotheken gewoon op 1 inkomen afgsloten, 200% lenen is echt iets van na 2000 met aflossingsvrije meuk toen de ellende begon.
Sure. Neemt niet weg dat het natuurlijk gewoon vergane glorie uitspraken zijn.quote:Op maandag 29 april 2024 17:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, niet helemaal, kopen op beider inkomens kon pas veel later dan dat vrouwen gingen werken.
Ik denk zelfs dat het van de eind jaren 90 is, dat het tweede inkomen (deels) meegeteld mocht worden.
WMI = Wettelijke Minimum Inkomen?quote:Op maandag 29 april 2024 16:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Want?quote:Op maandag 29 april 2024 16:43 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Zeker niet, mn vrouw werkt in deze sector, ze walgen van hoe het er nu aan toe gaat.
Bron...quote:Op maandag 29 april 2024 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo heeft niemand die nu leeft meegemaakt?
Het barst nog van de vrouwen die in de jaren 60/70 moesten stoppen met werken zodra ze trouwden, en anders zodra het eerste kind geboren werd.
Je werd gewoon ontslagen.
Omdat ze dat niet mogenquote:Op maandag 29 april 2024 21:04 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
En een huur 600...
Waarom zijn er zat woningen die voor 600 gewoon nog verhuurd worden omdat de huurder er lang in zit, geen enkel probleem voor de WBV anders zouden ze de huren wel maximaal verhogen maar gebeurd niet.
De vraag stellen is hem beantwoorden: om de ene woning voor 600 te kunnen verhuren, exploiteren en te onderhouden moet een andere iets van 1200 opbrengen. Eerlijk? Nee dat niet. Maar beredeneerd vanuit voortbestaan WBV wel noodzakelijk en begrijpelijk.quote:Op maandag 29 april 2024 21:04 schreef Zwolsboy het volgende:
En een huur 600...
Waarom zijn er zat woningen die voor 600 gewoon nog verhuurd worden omdat de huurder er lang in zit, geen enkel probleem voor de WBV anders zouden ze de huren wel maximaal verhogen maar gebeurd niet.
Een woning is om te wonen geen belegging, vind jij het normaal dat er nu 1200 - 2000 voor een uitgeleefd hok betaald moet worden?
50 jaar gewerkt vanaf 15-de of 50 jaar oud en vanaf 15-de gewerkt?quote:Op maandag 29 april 2024 21:04 schreef Zwolsboy het volgende:
..... wij hebben man en vrouw beiden 50 jaar gewerkt vanaf ons 15e altijd fulltime...
Die huizen uit 1950 met schimmel, enkelsteenmuurtjes, kieren groter dan de kut van Kim Holland en een hoger gasverbruik dan Tata?quote:Op maandag 29 april 2024 21:04 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Bron...
Je kon ontslagen worden maar was niet verplicht.
En dan klopt de babyboom uitspraak dan ook niet wij hebben man en vrouw beiden 50 jaar gewerkt vanaf ons 15e altijd fulltime...
Tja.
Maar goed toen gewoon 1 op 1 salaris een woning kopen zonder moeite, wie weinig had kreeg geld van de overheid 5000 gulden PJ bij nieuwbouw subsidiehalf miljoen woningen waren verkocht met deze regeling.
En een huur 600...
Een woning is om te wonen geen belegging, vind jij het normaal dat er nu 1200 - 2000 voor een uitgeleefd hok betaald moet worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |