Voor de rente's (MV) is deze wel interessant:quote:Op vrijdag 19 april 2024 12:32 schreef TAmaru het volgende:
die grafiekjes uit de OP mogen eigenlijk ook wel eens vernieuwd worden ...
Voor de prijzen:quote:Op vrijdag 19 april 2024 12:32 schreef TAmaru het volgende:
die grafiekjes uit de OP mogen eigenlijk ook wel eens vernieuwd worden ...
quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die dat heel hard roepen vooral de categorie mensen is die wel willen maar niet kunnen, en dan dus maar roepen dat een koophuis toch kut is en huren je van het is.
Ik vind het ook altijd zo raar als vrienden van mij zeggen '5 ton, dat is het echt nooit waard!'. Nee vriend, dat is het wel waard maar je baalt er gewoon van dat je niet eerder ingestapt bent.quote:Op vrijdag 19 april 2024 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar zit ook een deel bij dat vindt dat je nog steeds een huis moet kunnen kopen voor een 1975 prijs, waarbij ze dan wel graag vergeten dat een netto gezinsinkomen toen nog geen ¤ 600 per maand was.
Dat klopt. En wellicht dat mensen over een paar jaar de 2024-prijzen zelfs nog vrij laag vinden. Moeilijk voor te stellen misschien maar ik denk dat het nog steeds veel hoger kan als de hypotheekrente terugzakt. Volgens mij hebben we de top echt nog lang niet gezien.quote:Op vrijdag 19 april 2024 12:30 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dit dus. Je moet in mijn ogen gewoon kijken naar het percentage van je inkomen dat je kwijt bent aan je maandlasten. Als je nog jong bent en nog wat stappen qua salaris gaat maken (en dat kan best hard gaan) dan ging ik nu echt niet proberen om de markt te timen maar stapte ik gewoon in. Beetje makkelijk lullen misschien, maar ik heb het vijf jaar geleden samen met mijn partner daadwerkelijk gedaan en had toch mooi een klejne 200k overwaarde toen ik vorig jaar verhuisd ben. Wel een hogere rente voor het nieuwe leningsdeel, maar we hebbem door die overwaarde wel op jonge leeftijd ons droomhuis -binnen het realistische- kunnen kopen.
Ik heb nog wel een woning te koop (appartement) die voor 60k boven de vraagprijs weg magquote:Op vrijdag 19 april 2024 09:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
In mijn omgeving zitten vrienden met de handen in het haar. Starters die in de Randstad (nog buiten de grote steden) aanlopen tegen 80-100k overbiedingen.
Volgens mij tikken we die hoogste huizenprijzen ooit inmiddels al lang weer aan. Kan me vorig jaar nog een user hier herinneren die enorm twijfelde of ze (nu ze eind 30 was) toch maar eens wilde gaan kopen, zal nu wel spijt hebben.
oh spannendquote:Op vrijdag 19 april 2024 17:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een woning te koop (appartement) die voor 60k boven de vraagprijs weg mag![]()
Vandaag had ik zoals ik begreep van de makelaar zo'n 12-13 mensen over de vloer... Nu hopen dat ze snel een bod uitbrengen.
Staat sinds 8 april online... De eerste dagen gingen wel het snelst (binnen 24u 10 ingepland en binnen 48u 17) maar de makelaar die ik heb wacht sowieso een week voor ze bezichtigingen inplannen. Er zijn ondertussen ook al 8 bezichtigingen geannuleerd en er zijn een een aantal niet op komen dagen. Ik hoorde dat dat ook redelijk normaal is en dus ingecalculeerd was. Wanneer beginnen de bezichtigingen bij jou?quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
oh spannendhoe snel had je die bezichtigingen verzameld? de mijne staat sinds de 16e op funda en heb nu 8 bezichtigingen gepland
25 april, 2e dag is 29 april en vandaag zag ik dat er ook 1 bezichtiging gepland staat voor 2 mei geloof ikquote:Op vrijdag 19 april 2024 21:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Staat sinds 8 april online... De eerste dagen gingen wel het snelst (binnen 24u 10 ingepland en binnen 48u 17) maar de makelaar die ik heb wacht sowieso een week voor ze bezichtigingen inplannen. Er zijn ondertussen ook al 8 bezichtigingen geannuleerd en er zijn een een aantal niet op komen dagen. Ik hoorde dat dat ook redelijk normaal is en dus ingecalculeerd was. Wanneer beginnen de bezichtigingen bij jou?
Dat lijkt wel een beetje dezelfde strategie. Hopen dat het niet verspreid word over nog meer momenten... dat schoonmaken is echt verschrikkelijkquote:Op vrijdag 19 april 2024 21:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
25 april, 2e dag is 29 april en vandaag zag ik dat er ook 1 bezichtiging gepland staat voor 2 mei geloof ik
Ga je er vanuit dat er 60 k boven de vraagprijs wordt geboden?
ik duim voor jequote:Op vrijdag 19 april 2024 21:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat lijkt wel een beetje dezelfde strategie. Hopen dat het niet verspreid word over nog meer momenten... dat schoonmaken is echt verschrikkelijk![]()
Nee zeker niet... Dat zou iets meer dan 15% boven de vraagprijs zijn, ik hoop het wel maar ga er niet vanuit.
Nee dat gelukkig niet. Ik heb 3 jaar geleden gekocht (nieuwbouw). Maar ben mij ervan bewust dat dat dat nu niet meer zou lukken met de hogere rentes en hogere prijzen. Toen ik laatst de WOZ waarde schrok ik best, want dat is veel hoger dan wat ervoor is betaald.quote:
Voor 450 zou ik het meteen in het buitenland zoeken. Helaas voor de kinderen dan. (Hopelijk zijn ze oud genoeg)quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:45 schreef Leandra het volgende:
En die starters in dat segment hebben ook last van de scheidende vijftigers die de ander niet kunnen uitkopen omdat hun huis 800K waard is maar ze wel ieder in de 350-450K klasse zoeken.
Ja, maar je hebt dan nog wel een hypotheek nodig, dus een baan... en die is meestal in NL, net als de kinderen idd.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor 450 zou ik het meteen in het buitenland zoeken. Helaas voor de kinderen dan. (Wat een ellende)
Wat een drama met het weer hier.
Ik kom net terug uit Italië. Met gewoon zon. En dan hier al maanden lang regen. Ik kan er echt steeds slechter tegen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt dan nog wel een hypotheek nodig, dus een baan... en die is meestal in NL, net als de kinderen idd.
Mja, buitenland is ook niet voor iedereen weggelegd.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor 450 zou ik het meteen in het buitenland zoeken. Helaas voor de kinderen dan. (Hopelijk zijn ze oud genoeg)
Wat een drama met het weer hier.
Hoezo wordt je huis vies van bezichtigingen?quote:Op vrijdag 19 april 2024 21:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat lijkt wel een beetje dezelfde strategie. Hopen dat het niet verspreid word over nog meer momenten... dat schoonmaken is echt verschrikkelijk![]()
Nee zeker niet... Dat zou iets meer dan 15% boven de vraagprijs zijn, ik hoop het wel maar ga er niet vanuit.
Tja verkopers van onze woning zijn ook uit elkaar en in vechtscheiding, de een huurt nu voor 2k per maand een appartement en de ander voor 1,5k een tussenwoning. Gewoon 42k per jaar wegpissen, omdat ze niet eens zijn over de verdeling . Triest.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:45 schreef Leandra het volgende:
En die starters in dat segment hebben ook last van de scheidende vijftigers die de ander niet kunnen uitkopen omdat hun huis 800K waard is maar ze wel ieder in de 350-450K klasse zoeken.
Ook als je het wel eens bent, en zelfs dezelfde huizen bezichtigtquote:Op zaterdag 20 april 2024 00:31 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Tja verkopers van onze woning zijn ook uit elkaar en in vechtscheiding, de een huurt nu voor 2k per maand een appartement en de ander voor 1,5k een tussenwoning. Gewoon 42k per jaar wegpissen, omdat ze niet eens zijn over de verdeling . Triest.
Lekker, dat scheelt!quote:Op vrijdag 19 april 2024 21:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik duim voor je![]()
mijn woning staat leeg dus heb er geen last van :p
Nee daar helemaal niet van, maar voor een bezichtiging wil ik wel alles helemaal netjes hebben, inclusief keuken, badkamer, kranen, vloeren etc. Lastige is dat ik twee katten heb die veel ontharen maar ik heb ook het gevoel al sinds ik hier ben komen wonen dat door de mechanische ventilatie icm goed geïsoleerde woning ik echt ontzettend snel stof in huis heb. Als ik bij wijze van maandag de badkamer en bureau schoonmaak dan zie ik dinsdag alweer een laagje stof.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:17 schreef Playboy69 het volgende:
[..]
Hoezo wordt je huis vies van bezichtigingen?
Ventilatie tijdje uit zetten?quote:Op zaterdag 20 april 2024 08:47 schreef Anton91 het volgende:
Lastige is dat ik twee katten heb die veel ontharen maar ik heb ook het gevoel al sinds ik hier ben komen wonen dat door de mechanische ventilatie icm goed geïsoleerde woning ik echt ontzettend snel stof in huis heb. Als ik bij wijze van maandag de badkamer en bureau schoonmaak dan zie ik dinsdag alweer een laagje stof.
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar bezichtigingen zijn hopelijk voorbij. Voor de volgende woning hoop ik een WTW te installeren en daar heb je filters die hopelijk meer stof tegenhouden.quote:
hoe gaat dat nu verder? Is het op inschrijving? En heb je zelf nog voorkeuren voor wat er geboden moet worden? Overdrachtsdatum ofzo?quote:Op zaterdag 20 april 2024 09:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar bezichtigingen zijn hopelijk voorbij. Voor de volgende woning hoop ik een WTW te installeren en daar heb je filters die hopelijk meer stof tegenhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |