abonnement Unibet Coolblue
pi_213258774
die grafiekjes uit de OP mogen eigenlijk ook wel eens vernieuwd worden ...
Mja
pi_213258963
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 12:32 schreef TAmaru het volgende:
die grafiekjes uit de OP mogen eigenlijk ook wel eens vernieuwd worden ...
Voor de rente's (MV) is deze wel interessant:

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213258986
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 12:32 schreef TAmaru het volgende:
die grafiekjes uit de OP mogen eigenlijk ook wel eens vernieuwd worden ...
Voor de prijzen:

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213260273
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik denk dat de mensen die dat heel hard roepen vooral de categorie mensen is die wel willen maar niet kunnen, en dan dus maar roepen dat een koophuis toch kut is en huren je van het is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 12:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daar zit ook een deel bij dat vindt dat je nog steeds een huis moet kunnen kopen voor een 1975 prijs, waarbij ze dan wel graag vergeten dat een netto gezinsinkomen toen nog geen ¤ 600 per maand was.
Ik vind het ook altijd zo raar als vrienden van mij zeggen '5 ton, dat is het echt nooit waard!'. Nee vriend, dat is het wel waard maar je baalt er gewoon van dat je niet eerder ingestapt bent.

Dus inderdaad, veel mensen denken nog steeds dat het veel te hoog staat terwijl dat twijfelachtig is. Misschien zitten we over 3 jaar wel weer een ton of meer hoger gemiddeld, dat sluit ik echt niet uit. Zou daarom toch maar instappen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_213260285
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 12:30 schreef ISVV het volgende:

[..]
Dit dus. Je moet in mijn ogen gewoon kijken naar het percentage van je inkomen dat je kwijt bent aan je maandlasten. Als je nog jong bent en nog wat stappen qua salaris gaat maken (en dat kan best hard gaan) dan ging ik nu echt niet proberen om de markt te timen maar stapte ik gewoon in. Beetje makkelijk lullen misschien, maar ik heb het vijf jaar geleden samen met mijn partner daadwerkelijk gedaan en had toch mooi een klejne 200k overwaarde toen ik vorig jaar verhuisd ben. Wel een hogere rente voor het nieuwe leningsdeel, maar we hebbem door die overwaarde wel op jonge leeftijd ons droomhuis -binnen het realistische- kunnen kopen.
Dat klopt. En wellicht dat mensen over een paar jaar de 2024-prijzen zelfs nog vrij laag vinden. Moeilijk voor te stellen misschien maar ik denk dat het nog steeds veel hoger kan als de hypotheekrente terugzakt. Volgens mij hebben we de top echt nog lang niet gezien.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_213261288
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 09:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
In mijn omgeving zitten vrienden met de handen in het haar. Starters die in de Randstad (nog buiten de grote steden) aanlopen tegen 80-100k overbiedingen.

Volgens mij tikken we die hoogste huizenprijzen ooit inmiddels al lang weer aan. Kan me vorig jaar nog een user hier herinneren die enorm twijfelde of ze (nu ze eind 30 was) toch maar eens wilde gaan kopen, zal nu wel spijt hebben.
Ik heb nog wel een woning te koop (appartement) die voor 60k boven de vraagprijs weg mag :9

Vandaag had ik zoals ik begreep van de makelaar zo'n 12-13 mensen over de vloer... Nu hopen dat ze snel een bod uitbrengen.
pi_213262481
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ik heb nog wel een woning te koop (appartement) die voor 60k boven de vraagprijs weg mag :9

Vandaag had ik zoals ik begreep van de makelaar zo'n 12-13 mensen over de vloer... Nu hopen dat ze snel een bod uitbrengen.
oh spannend :D hoe snel had je die bezichtigingen verzameld? de mijne staat sinds de 16e op funda en heb nu 8 bezichtigingen gepland
pi_213264343
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:31 schreef bitterbal het volgende:

[..]
oh spannend :D hoe snel had je die bezichtigingen verzameld? de mijne staat sinds de 16e op funda en heb nu 8 bezichtigingen gepland
Staat sinds 8 april online... De eerste dagen gingen wel het snelst (binnen 24u 10 ingepland en binnen 48u 17) maar de makelaar die ik heb wacht sowieso een week voor ze bezichtigingen inplannen. Er zijn ondertussen ook al 8 bezichtigingen geannuleerd en er zijn een een aantal niet op komen dagen. Ik hoorde dat dat ook redelijk normaal is en dus ingecalculeerd was. Wanneer beginnen de bezichtigingen bij jou?
pi_213264357
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 21:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Staat sinds 8 april online... De eerste dagen gingen wel het snelst (binnen 24u 10 ingepland en binnen 48u 17) maar de makelaar die ik heb wacht sowieso een week voor ze bezichtigingen inplannen. Er zijn ondertussen ook al 8 bezichtigingen geannuleerd en er zijn een een aantal niet op komen dagen. Ik hoorde dat dat ook redelijk normaal is en dus ingecalculeerd was. Wanneer beginnen de bezichtigingen bij jou?
25 april, 2e dag is 29 april en vandaag zag ik dat er ook 1 bezichtiging gepland staat voor 2 mei geloof ik

Ga je er vanuit dat er 60 k boven de vraagprijs wordt geboden?
pi_213264445
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 21:29 schreef bitterbal het volgende:

[..]
25 april, 2e dag is 29 april en vandaag zag ik dat er ook 1 bezichtiging gepland staat voor 2 mei geloof ik

Ga je er vanuit dat er 60 k boven de vraagprijs wordt geboden?
Dat lijkt wel een beetje dezelfde strategie. Hopen dat het niet verspreid word over nog meer momenten... dat schoonmaken is echt verschrikkelijk :9

Nee zeker niet... Dat zou iets meer dan 15% boven de vraagprijs zijn, ik hoop het wel maar ga er niet vanuit.
pi_213264468
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 21:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat lijkt wel een beetje dezelfde strategie. Hopen dat het niet verspreid word over nog meer momenten... dat schoonmaken is echt verschrikkelijk :9

Nee zeker niet... Dat zou iets meer dan 15% boven de vraagprijs zijn, ik hoop het wel maar ga er niet vanuit.
ik duim voor je :)

mijn woning staat leeg dus heb er geen last van :p
pi_213264733
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 10:47 schreef PietjePuk2000 het volgende: [..] Jij zelf ook op zoek?
Nee dat gelukkig niet. Ik heb 3 jaar geleden gekocht (nieuwbouw). Maar ben mij ervan bewust dat dat dat nu niet meer zou lukken met de hogere rentes en hogere prijzen. Toen ik laatst de WOZ waarde schrok ik best, want dat is veel hoger dan wat ervoor is betaald.

Ik zie bij leeftijdsgenoten dat het vrij moeilijk is in de prijsklasse 350 tot 450 om er nu tussen te komen. En nieuwbouw voor die prijs is hier ook vrij lastig. Dat begint misschien een keer vanaf 4 ton, maar dan ben je er nog niet qua woning.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2024 22:02:17 ]
  vrijdag 19 april 2024 @ 23:45:47 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213265528
En die starters in dat segment hebben ook last van de scheidende vijftigers die de ander niet kunnen uitkopen omdat hun huis 800K waard is maar ze wel ieder in de 350-450K klasse zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 19 april 2024 @ 23:53:57 #15
236264 crew  capricia
pi_213265560
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:45 schreef Leandra het volgende:
En die starters in dat segment hebben ook last van de scheidende vijftigers die de ander niet kunnen uitkopen omdat hun huis 800K waard is maar ze wel ieder in de 350-450K klasse zoeken.
Voor 450 zou ik het meteen in het buitenland zoeken. Helaas voor de kinderen dan. (Hopelijk zijn ze oud genoeg)

Wat een drama met het weer hier.
Definitely not CIA
  vrijdag 19 april 2024 @ 23:57:30 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213265578
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Voor 450 zou ik het meteen in het buitenland zoeken. Helaas voor de kinderen dan. (Wat een ellende)

Wat een drama met het weer hier.
Ja, maar je hebt dan nog wel een hypotheek nodig, dus een baan... en die is meestal in NL, net als de kinderen idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 20 april 2024 @ 00:01:46 #17
236264 crew  capricia
pi_213265610
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, maar je hebt dan nog wel een hypotheek nodig, dus een baan... en die is meestal in NL, net als de kinderen idd.
Ik kom net terug uit Italië. Met gewoon zon. En dan hier al maanden lang regen. Ik kan er echt steeds slechter tegen.
Iedere winter weer.
Definitely not CIA
pi_213265642
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Voor 450 zou ik het meteen in het buitenland zoeken. Helaas voor de kinderen dan. (Hopelijk zijn ze oud genoeg)

Wat een drama met het weer hier.
Mja, buitenland is ook niet voor iedereen weggelegd.
pi_213265674
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 21:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat lijkt wel een beetje dezelfde strategie. Hopen dat het niet verspreid word over nog meer momenten... dat schoonmaken is echt verschrikkelijk :9

Nee zeker niet... Dat zou iets meer dan 15% boven de vraagprijs zijn, ik hoop het wel maar ga er niet vanuit.
Hoezo wordt je huis vies van bezichtigingen?
pi_213265722
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:45 schreef Leandra het volgende:
En die starters in dat segment hebben ook last van de scheidende vijftigers die de ander niet kunnen uitkopen omdat hun huis 800K waard is maar ze wel ieder in de 350-450K klasse zoeken.
Tja verkopers van onze woning zijn ook uit elkaar en in vechtscheiding, de een huurt nu voor 2k per maand een appartement en de ander voor 1,5k een tussenwoning. Gewoon 42k per jaar wegpissen, omdat ze niet eens zijn over de verdeling . Triest.
  zaterdag 20 april 2024 @ 05:12:22 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213266201
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 00:31 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Tja verkopers van onze woning zijn ook uit elkaar en in vechtscheiding, de een huurt nu voor 2k per maand een appartement en de ander voor 1,5k een tussenwoning. Gewoon 42k per jaar wegpissen, omdat ze niet eens zijn over de verdeling . Triest.
Ook als je het wel eens bent, en zelfs dezelfde huizen bezichtigt :D is het gewoon lastig in dat segment.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213266889
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 21:37 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ik duim voor je :)

mijn woning staat leeg dus heb er geen last van :p
Lekker, dat scheelt!
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 00:17 schreef Playboy69 het volgende:

[..]
Hoezo wordt je huis vies van bezichtigingen?
Nee daar helemaal niet van, maar voor een bezichtiging wil ik wel alles helemaal netjes hebben, inclusief keuken, badkamer, kranen, vloeren etc. Lastige is dat ik twee katten heb die veel ontharen maar ik heb ook het gevoel al sinds ik hier ben komen wonen dat door de mechanische ventilatie icm goed geïsoleerde woning ik echt ontzettend snel stof in huis heb. Als ik bij wijze van maandag de badkamer en bureau schoonmaak dan zie ik dinsdag alweer een laagje stof.
pi_213267213
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 08:47 schreef Anton91 het volgende:
Lastige is dat ik twee katten heb die veel ontharen maar ik heb ook het gevoel al sinds ik hier ben komen wonen dat door de mechanische ventilatie icm goed geïsoleerde woning ik echt ontzettend snel stof in huis heb. Als ik bij wijze van maandag de badkamer en bureau schoonmaak dan zie ik dinsdag alweer een laagje stof.
Ventilatie tijdje uit zetten?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213267299
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 09:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Ventilatie tijdje uit zetten?
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar bezichtigingen zijn hopelijk voorbij. Voor de volgende woning hoop ik een WTW te installeren en daar heb je filters die hopelijk meer stof tegenhouden.
pi_213267578
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 09:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar bezichtigingen zijn hopelijk voorbij. Voor de volgende woning hoop ik een WTW te installeren en daar heb je filters die hopelijk meer stof tegenhouden.
hoe gaat dat nu verder? Is het op inschrijving? En heb je zelf nog voorkeuren voor wat er geboden moet worden? Overdrachtsdatum ofzo?
pi_213269953
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 09:38 schreef bitterbal het volgende:

[..]
hoe gaat dat nu verder? Is het op inschrijving? En heb je zelf nog voorkeuren voor wat er geboden moet worden? Overdrachtsdatum ofzo?
Dinsdag om 2uur 'sluit' de bieding. Dus voor die tijd hoop ik biedingen te hebben, wellicht dat de makelaar die al heeft maar ik heb er nog niets van gezien of gehoord. Wel heb ik van zowel de makelaar als een buur die recentelijk verkocht heeft gehoord dat de meeste biedingen net voor sluitingstijd komen. Voorkeur zou zijn vraagprijs + 5% maar we zullen het zien, ik denk dat dit ook wel een beetje overeenkomt met wat mijn onderburen ervoor hebben gekregen (zelfde appt maar ik heb een paar voordelen, A++ ipv A en een bad + douche apart). Overdracht ergens halverwege juli/begin augustus en jij? Zo snel mogelijk zeker omdat de woning leeg staat .
pi_213272456
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 05:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ook als je het wel eens bent, en zelfs dezelfde huizen bezichtigt :D is het gewoon lastig in dat segment.
Ja zij zitten wel iets aan de bovenkant denk ik en geen hypotheek meer nodig enzo.

Laatst voor een vriend bij een appartement wezen kijken, vr pr 500k dus ik had hoge verwachtingen. Maar wat een ellende zeg. Het is echt erg met de woningmarkt en ik denk voornamelijk appartementen, die trekken zowel 65+ers die barsten van het geld (overwaarde) als starters die ook barsten van het geld (hoge startsalarissen) aan.

10j geleden begon je gewoon met 2200 ofzo, tegenwoordig komen ze daar hun bed niet meer voor uit.
pi_213274849
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dinsdag om 2uur 'sluit' de bieding. Dus voor die tijd hoop ik biedingen te hebben, wellicht dat de makelaar die al heeft maar ik heb er nog niets van gezien of gehoord. Wel heb ik van zowel de makelaar als een buur die recentelijk verkocht heeft gehoord dat de meeste biedingen net voor sluitingstijd komen. Voorkeur zou zijn vraagprijs + 5% maar we zullen het zien, ik denk dat dit ook wel een beetje overeenkomt met wat mijn onderburen ervoor hebben gekregen (zelfde appt maar ik heb een paar voordelen, A++ ipv A en een bad + douche apart). Overdracht ergens halverwege juli/begin augustus en jij? Zo snel mogelijk zeker omdat de woning leeg staat .
ja dat heeft wel de voorkeur.

nou zal voor je duimen. lijkt mij leuk als je ons hier een beetje op de hoogte houdt :P
pi_213274890
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:59 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ja zij zitten wel iets aan de bovenkant denk ik en geen hypotheek meer nodig enzo.

Laatst voor een vriend bij een appartement wezen kijken, vr pr 500k dus ik had hoge verwachtingen. Maar wat een ellende zeg. Het is echt erg met de woningmarkt en ik denk voornamelijk appartementen, die trekken zowel 65+ers die barsten van het geld (overwaarde) als starters die ook barsten van het geld (hoge startsalarissen) aan.

10j geleden begon je gewoon met 2200 ofzo, tegenwoordig komen ze daar hun bed niet meer voor uit.
Natuurlijk kom je voor 2200 het bed niet meer uit. Dat is trede 2 van onopgeleid werk bij de rijksoverheid. Dat is de rijksschoonmaakorganisatie. Het is geen 10 jaar geleden meer.
pi_213274900
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 22:41 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja dat heeft wel de voorkeur.

nou zal voor je duimen. lijkt mij leuk als je ons hier een beetje op de hoogte houdt :P
Zal ik doen, tenzij ik helemaal geen bod krijg en m'n woning niet kan verkopen :9
pi_213274911
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 22:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zal ik doen, tenzij ik helemaal geen bod krijg en m'n woning niet kan verkopen :9
nou dat zal wel niet :P
pi_213275036
Weet iemand hoe dat zit... Laatst een bod gedaan op een woning en is het niet geworden, achteraf ben ik daar blij mee. Maar de biedingen zouden via Move.nl gaan (volgens mij redelijk bekend onder kopers en makelaars). Maar toevallig zijn de meeste biedingen handmatig ingevoerd en binnen gekomen in het laatste uur dat bieden nog mogelijk was. Bieden kon tot 26 maart 15:00
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213275551
Vorige maand een bod gedaan op een klus woning(sociale huurwoning in verkoop), 315k. Een bod gedaan van 335, word ik na de inschrijving gebeld ''Sorry meneer u was 3de'' ik vragen hoeveel nog meer hoger dan? (eindbod was blijkbaar 365k :') . Fuck deze woningmarkt, we gaan wel weer na een paar jaar kijken.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_213275805
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 00:20 schreef Bredemug het volgende:
Vorige maand een bod gedaan op een klus woning(sociale huurwoning in verkoop), 315k. Een bod gedaan van 335, word ik na de inschrijving gebeld ''Sorry meneer u was 3de'' ik vragen hoeveel nog meer hoger dan? (eindbod was blijkbaar 365k :') . Fuck deze woningmarkt, we gaan wel weer na een paar jaar kijken.
Ik zou toch even door proberen te pakken want het gaat er niet beter op worden de komende jaren.

Over een paar jaar ga je hoogstwaarschijnlijk huilen dat je nu/toen niet gewoon die 30k extra hebt afgetikt, want die prijzen lopen alleen maar verder op door gigantische tekorten.

Er stond hier bijvoorbeeld 6 jaar geleden een hoekwoning te koop voor 270k waar wij ons oog op hadden laten vallen. Toen niet gedaan en deze woning is zonder noemenswaardige aanpassingen vorige week verkocht tegen een bieden vanafprijs van 460k.

Los van de economische ontwikkelingen gaat het echt alleen maar dramatischere vormen aan nemen de woningmarkt.
blablablabla
pi_213276372
ik denk dat heel vaak woningen te laag in de markt worden gezet waardoor je dus zo riante overbiedingen krijgt.

Ik had bij een bod op een leuke woning 20 duizend meer geboden. Eerste bod in mijn leven dus vond dit een royaal bod van mijzelf :D:P

Was in totaal 60 duizend overboden op die woning. De makelaar belde mij en zei toen ook dat overbieden vrij gebruikelijk is en dat als je dan een keer het winnende bod hebt je automatisch denkt ik heb teveel betaald.

Nou 2e bod ook 20 duizend overboden en ik had het 'winnende' bod. En idd, het gevoel shit ik heb veel te veel betaald _O-
pi_213276816
Ik heb intotaal 4x geboden op een woning nu... Eerste keer 20k onder de bieden vanaf prijs. Maar de woning was al eens gezakt in prijs en inmiddels hebben ze die woning er al een keer van funda gehaald en er weer opgezet en het lukt blijkbaar nog niet. Tweede keer 5.5% erboven geboden, niet geworden. Derde keer 11.8% overboden (en was ik degene met het derde bod) en niet geworden en vierde keer 10% overboden en toen wel geworden.

Maar afhankelijk van de locatie is overbieden wel de norm en als ik niet zoveel overbied dan doet een ander het wel. Als ik dan iets teveel heb overboden dan trekt dat de komende jaren wel recht met de verwachte stijgingen en ik heb dan toch een woning waar ik wil wonen. Want ik zie ook wel dat hetgeen wat voor mij bereikbaar is steeds minder word.
pi_213276980
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 01:19 schreef Elan het volgende:

Er stond hier bijvoorbeeld 6 jaar geleden een hoekwoning te koop voor 270k waar wij ons oog op hadden laten vallen. Toen niet gedaan en deze woning is zonder noemenswaardige aanpassingen vorige week verkocht tegen een bieden vanafprijs van 460k.

Los van de economische ontwikkelingen gaat het echt alleen maar dramatischere vormen aan nemen de woningmarkt.
Beetje afgezaagd misschien: in een nabijgelegen dorp hier aan de NH-kust, is het goedkoopste huis op funda: 7,5 ton. Tussenwoningen zijn - nu althans - niet meer te koop. De overige woningen zijn vanaf 9 ton (vrijstaand)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213278280
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 08:53 schreef Anton91 het volgende:
Ik heb intotaal 4x geboden op een woning nu... Eerste keer 20k onder de bieden vanaf prijs. Maar de woning was al eens gezakt in prijs en inmiddels hebben ze die woning er al een keer van funda gehaald en er weer opgezet en het lukt blijkbaar nog niet. Tweede keer 5.5% erboven geboden, niet geworden. Derde keer 11.8% overboden (en was ik degene met het derde bod) en niet geworden en vierde keer 10% overboden en toen wel geworden.

Maar afhankelijk van de locatie is overbieden wel de norm en als ik niet zoveel overbied dan doet een ander het wel. Als ik dan iets teveel heb overboden dan trekt dat de komende jaren wel recht met de verwachte stijgingen en ik heb dan toch een woning waar ik wil wonen. Want ik zie ook wel dat hetgeen wat voor mij bereikbaar is steeds minder word.
En waarom verhuis je nu? Groter huis?
pi_213279346
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 10:01 schreef bitterbal het volgende:

[..]
En waarom verhuis je nu? Groter huis?
Ja ik wilde groter wonen en wilde ook eigenlijk een garage hebben.
pi_213279376
Huurders vragen opvallend vaak voor bekenden of ik nog ergens wat vrij heb. Niet dus.
pi_213279392
quote:
81s.gif Op zaterdag 20 april 2024 10:09 schreef nostra het volgende:
[ x ]
lol
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213280060
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 08:53 schreef Anton91 het volgende:
Ik heb intotaal 4x geboden op een woning nu... Eerste keer 20k onder de bieden vanaf prijs. Maar de woning was al eens gezakt in prijs en inmiddels hebben ze die woning er al een keer van funda gehaald en er weer opgezet en het lukt blijkbaar nog niet. Tweede keer 5.5% erboven geboden, niet geworden. Derde keer 11.8% overboden (en was ik degene met het derde bod) en niet geworden en vierde keer 10% overboden en toen wel geworden.

Maar afhankelijk van de locatie is overbieden wel de norm en als ik niet zoveel overbied dan doet een ander het wel. Als ik dan iets teveel heb overboden dan trekt dat de komende jaren wel recht met de verwachte stijgingen en ik heb dan toch een woning waar ik wil wonen. Want ik zie ook wel dat hetgeen wat voor mij bereikbaar is steeds minder word.
20k onder de al te laag ingezette bieden vanaf prijs. Ja wat denk je zelf. Imho is er nog steeds geen sprake van echt overbieden, maar meer van bewust te laag in de markt zetten zodat je meer kijkers hebt.
pi_213280230
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 11:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
20k onder de al te laag ingezette bieden vanaf prijs. Ja wat denk je zelf. Imho is er nog steeds geen sprake van echt overbieden, maar meer van bewust te laag in de markt zetten zodat je meer kijkers hebt.
Normaal gesproken zou ik zeggen ja, maar je hebt voor chrome een extentie genaamd Betrap de makelaar. Daarmee kun je zien of een woning eerder op de markt is geweest, 16 Nov 2022 is die voor 610k op de markt gezet, toen uiteindelijk eraf gehaald. 8 Sep 2023 is die er weer voor 625k opgezet, ook niet niet verkocht, 27 jan prijs verlaagd naar 600k en ook niet verkocht. Toen er weer afgehaald en 11 maart is dezelfde woning weer online gekomen en voor 600k op de markt gezet en de woning staat inmiddels nogsteeds te koop.

Een andere woning uit die straat lijkt ook moeilijk te verkopen en dat is ook het beeld wat ik kreeg uit een overzicht van mijn verkoopmakelaar. Zijn in die straat meerdere woningen online gezet om vervolgens maanden later eraf gehaald te worden. Het zijn mooie woningen, maar weinig tuin en zeker geen privacy. Het voelt heel hokkerig de tuin en dat is de reden denk ik.

Wat de reden ook is, ben blij dat ze mijn bod uiteindelijk niet geaccepteerd hebben omdat ik een woning heb gevonden die veel meer aan mijn smaak voldoet.
  zondag 21 april 2024 @ 16:03:57 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213283417
quote:
81s.gif Op zaterdag 20 april 2024 10:09 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Ik hoop dat het een afgeloste koopwoning is en dat ze het verhuurt aan een asielzoekersgezin van 8 personen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213284055
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Normaal gesproken zou ik zeggen ja, maar je hebt voor chrome een extentie genaamd Betrap de makelaar. Daarmee kun je zien of een woning eerder op de markt is geweest, 16 Nov 2022 is die voor 610k op de markt gezet, toen uiteindelijk eraf gehaald. 8 Sep 2023 is die er weer voor 625k opgezet, ook niet niet verkocht, 27 jan prijs verlaagd naar 600k en ook niet verkocht. Toen er weer afgehaald en 11 maart is dezelfde woning weer online gekomen en voor 600k op de markt gezet en de woning staat inmiddels nogsteeds te koop.

Een andere woning uit die straat lijkt ook moeilijk te verkopen en dat is ook het beeld wat ik kreeg uit een overzicht van mijn verkoopmakelaar. Zijn in die straat meerdere woningen online gezet om vervolgens maanden later eraf gehaald te worden. Het zijn mooie woningen, maar weinig tuin en zeker geen privacy. Het voelt heel hokkerig de tuin en dat is de reden denk ik.

Wat de reden ook is, ben blij dat ze mijn bod uiteindelijk niet geaccepteerd hebben omdat ik een woning heb gevonden die veel meer aan mijn smaak voldoet.
oke dat is wel echt een handige tool! wist niet eens dat er zo een extensie bestond
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_213284901
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Normaal gesproken zou ik zeggen ja, maar je hebt voor chrome een extentie genaamd Betrap de makelaar. Daarmee kun je zien of een woning eerder op de markt is geweest, 16 Nov 2022 is die voor 610k op de markt gezet, toen uiteindelijk eraf gehaald. 8 Sep 2023 is die er weer voor 625k opgezet, ook niet niet verkocht, 27 jan prijs verlaagd naar 600k en ook niet verkocht. Toen er weer afgehaald en 11 maart is dezelfde woning weer online gekomen en voor 600k op de markt gezet en de woning staat inmiddels nogsteeds te koop.

Een andere woning uit die straat lijkt ook moeilijk te verkopen en dat is ook het beeld wat ik kreeg uit een overzicht van mijn verkoopmakelaar. Zijn in die straat meerdere woningen online gezet om vervolgens maanden later eraf gehaald te worden. Het zijn mooie woningen, maar weinig tuin en zeker geen privacy. Het voelt heel hokkerig de tuin en dat is de reden denk ik.

Wat de reden ook is, ben blij dat ze mijn bod uiteindelijk niet geaccepteerd hebben omdat ik een woning heb gevonden die veel meer aan mijn smaak voldoet.
Ja, en je ziet wat het gebruik op die manier je bracht. De woningprijzen stegen in die tijd ook nog eens.
pi_213285198
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:12 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja, en je ziet wat het gebruik op die manier je bracht. De woningprijzen stegen in die tijd ook nog eens.
Ik lees hier wel eens dat de waarde van een woning is wat de gek ervoor geeft. Blijkbaar dus niet het bedrag wat de makelaar en verkoper voor ogen hebben, want anders hadden ze de woning inmiddels wel al verkocht.
pi_213285339
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:26 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ik lees hier wel eens dat de waarde van een woning is wat de gek ervoor geeft. Blijkbaar dus niet het bedrag wat de makelaar en verkoper voor ogen hebben, want anders hadden ze de woning inmiddels wel al verkocht.
Maar schijnbaar ook niet voor riante bedrag onder de vraagprijs. Nee, leuke app. Maar compleet nutteloos als je het mij vraagt
pi_213285756
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 07:30 schreef bitterbal het volgende:
ik denk dat heel vaak woningen te laag in de markt worden gezet waardoor je dus zo riante overbiedingen krijgt.

Ik had bij een bod op een leuke woning 20 duizend meer geboden. Eerste bod in mijn leven dus vond dit een royaal bod van mijzelf :D:P

Was in totaal 60 duizend overboden op die woning. De makelaar belde mij en zei toen ook dat overbieden vrij gebruikelijk is en dat als je dan een keer het winnende bod hebt je automatisch denkt ik heb teveel betaald.

Nou 2e bod ook 20 duizend overboden en ik had het 'winnende' bod. En idd, het gevoel shit ik heb veel te veel betaald _O-
Ik heb juist het idee dat nu steeds vaker het overbieden al in de vraagprijs is verwerkt met de hoop dat daar weer wordt overboden.

Ik heb vorig jaar september mijn populaire 74 m2 appartementje in Den Haag verkocht voor 280k. Vraagprijs 250k. Mijn partner heeft net haar vergelijkbare iets minder populaire appartementje (geen originele details, wel iets moderner sanitair en keuken) een maand geleden verkocht met vraagprijs 295k. De makelaar had hen beiden getaxeerd op 250-275k en hij is weggegaan voor 326k. Zowel ik als mijn partner als de makelaar hadden dit in de verste verte niet verwacht. Energielabel G ook nog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')