Dinsdag om 2uur 'sluit' de bieding. Dus voor die tijd hoop ik biedingen te hebben, wellicht dat de makelaar die al heeft maar ik heb er nog niets van gezien of gehoord. Wel heb ik van zowel de makelaar als een buur die recentelijk verkocht heeft gehoord dat de meeste biedingen net voor sluitingstijd komen. Voorkeur zou zijn vraagprijs + 5% maar we zullen het zien, ik denk dat dit ook wel een beetje overeenkomt met wat mijn onderburen ervoor hebben gekregen (zelfde appt maar ik heb een paar voordelen, A++ ipv A en een bad + douche apart). Overdracht ergens halverwege juli/begin augustus en jij? Zo snel mogelijk zeker omdat de woning leeg staat .quote:Op zaterdag 20 april 2024 09:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hoe gaat dat nu verder? Is het op inschrijving? En heb je zelf nog voorkeuren voor wat er geboden moet worden? Overdrachtsdatum ofzo?
Ja zij zitten wel iets aan de bovenkant denk ik en geen hypotheek meer nodig enzo.quote:Op zaterdag 20 april 2024 05:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook als je het wel eens bent, en zelfs dezelfde huizen bezichtigtis het gewoon lastig in dat segment.
ja dat heeft wel de voorkeur.quote:Op zaterdag 20 april 2024 12:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dinsdag om 2uur 'sluit' de bieding. Dus voor die tijd hoop ik biedingen te hebben, wellicht dat de makelaar die al heeft maar ik heb er nog niets van gezien of gehoord. Wel heb ik van zowel de makelaar als een buur die recentelijk verkocht heeft gehoord dat de meeste biedingen net voor sluitingstijd komen. Voorkeur zou zijn vraagprijs + 5% maar we zullen het zien, ik denk dat dit ook wel een beetje overeenkomt met wat mijn onderburen ervoor hebben gekregen (zelfde appt maar ik heb een paar voordelen, A++ ipv A en een bad + douche apart). Overdracht ergens halverwege juli/begin augustus en jij? Zo snel mogelijk zeker omdat de woning leeg staat .
Natuurlijk kom je voor 2200 het bed niet meer uit. Dat is trede 2 van onopgeleid werk bij de rijksoverheid. Dat is de rijksschoonmaakorganisatie. Het is geen 10 jaar geleden meer.quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:59 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ja zij zitten wel iets aan de bovenkant denk ik en geen hypotheek meer nodig enzo.
Laatst voor een vriend bij een appartement wezen kijken, vr pr 500k dus ik had hoge verwachtingen. Maar wat een ellende zeg. Het is echt erg met de woningmarkt en ik denk voornamelijk appartementen, die trekken zowel 65+ers die barsten van het geld (overwaarde) als starters die ook barsten van het geld (hoge startsalarissen) aan.
10j geleden begon je gewoon met 2200 ofzo, tegenwoordig komen ze daar hun bed niet meer voor uit.
Zal ik doen, tenzij ik helemaal geen bod krijg en m'n woning niet kan verkopenquote:Op zaterdag 20 april 2024 22:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat heeft wel de voorkeur.
nou zal voor je duimen. lijkt mij leuk als je ons hier een beetje op de hoogte houdt
nou dat zal wel nietquote:Op zaterdag 20 april 2024 22:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zal ik doen, tenzij ik helemaal geen bod krijg en m'n woning niet kan verkopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou toch even door proberen te pakken want het gaat er niet beter op worden de komende jaren.quote:Op zondag 21 april 2024 00:20 schreef Bredemug het volgende:
Vorige maand een bod gedaan op een klus woning(sociale huurwoning in verkoop), 315k. Een bod gedaan van 335, word ik na de inschrijving gebeld ''Sorry meneer u was 3de'' ik vragen hoeveel nog meer hoger dan? (eindbod was blijkbaar 365k. Fuck deze woningmarkt, we gaan wel weer na een paar jaar kijken.
Beetje afgezaagd misschien: in een nabijgelegen dorp hier aan de NH-kust, is het goedkoopste huis op funda: 7,5 ton. Tussenwoningen zijn - nu althans - niet meer te koop. De overige woningen zijn vanaf 9 ton (vrijstaand)quote:Op zondag 21 april 2024 01:19 schreef Elan het volgende:
Er stond hier bijvoorbeeld 6 jaar geleden een hoekwoning te koop voor 270k waar wij ons oog op hadden laten vallen. Toen niet gedaan en deze woning is zonder noemenswaardige aanpassingen vorige week verkocht tegen een bieden vanafprijs van 460k.
Los van de economische ontwikkelingen gaat het echt alleen maar dramatischere vormen aan nemen de woningmarkt.
En waarom verhuis je nu? Groter huis?quote:Op zondag 21 april 2024 08:53 schreef Anton91 het volgende:
Ik heb intotaal 4x geboden op een woning nu... Eerste keer 20k onder de bieden vanaf prijs. Maar de woning was al eens gezakt in prijs en inmiddels hebben ze die woning er al een keer van funda gehaald en er weer opgezet en het lukt blijkbaar nog niet. Tweede keer 5.5% erboven geboden, niet geworden. Derde keer 11.8% overboden (en was ik degene met het derde bod) en niet geworden en vierde keer 10% overboden en toen wel geworden.
Maar afhankelijk van de locatie is overbieden wel de norm en als ik niet zoveel overbied dan doet een ander het wel. Als ik dan iets teveel heb overboden dan trekt dat de komende jaren wel recht met de verwachte stijgingen en ik heb dan toch een woning waar ik wil wonen. Want ik zie ook wel dat hetgeen wat voor mij bereikbaar is steeds minder word.
Ja ik wilde groter wonen en wilde ook eigenlijk een garage hebben.quote:Op zondag 21 april 2024 10:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
En waarom verhuis je nu? Groter huis?
lolquote:
20k onder de al te laag ingezette bieden vanaf prijs. Ja wat denk je zelf. Imho is er nog steeds geen sprake van echt overbieden, maar meer van bewust te laag in de markt zetten zodat je meer kijkers hebt.quote:Op zondag 21 april 2024 08:53 schreef Anton91 het volgende:
Ik heb intotaal 4x geboden op een woning nu... Eerste keer 20k onder de bieden vanaf prijs. Maar de woning was al eens gezakt in prijs en inmiddels hebben ze die woning er al een keer van funda gehaald en er weer opgezet en het lukt blijkbaar nog niet. Tweede keer 5.5% erboven geboden, niet geworden. Derde keer 11.8% overboden (en was ik degene met het derde bod) en niet geworden en vierde keer 10% overboden en toen wel geworden.
Maar afhankelijk van de locatie is overbieden wel de norm en als ik niet zoveel overbied dan doet een ander het wel. Als ik dan iets teveel heb overboden dan trekt dat de komende jaren wel recht met de verwachte stijgingen en ik heb dan toch een woning waar ik wil wonen. Want ik zie ook wel dat hetgeen wat voor mij bereikbaar is steeds minder word.
Normaal gesproken zou ik zeggen ja, maar je hebt voor chrome een extentie genaamd Betrap de makelaar. Daarmee kun je zien of een woning eerder op de markt is geweest, 16 Nov 2022 is die voor 610k op de markt gezet, toen uiteindelijk eraf gehaald. 8 Sep 2023 is die er weer voor 625k opgezet, ook niet niet verkocht, 27 jan prijs verlaagd naar 600k en ook niet verkocht. Toen er weer afgehaald en 11 maart is dezelfde woning weer online gekomen en voor 600k op de markt gezet en de woning staat inmiddels nogsteeds te koop.quote:Op zondag 21 april 2024 11:44 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
20k onder de al te laag ingezette bieden vanaf prijs. Ja wat denk je zelf. Imho is er nog steeds geen sprake van echt overbieden, maar meer van bewust te laag in de markt zetten zodat je meer kijkers hebt.
oke dat is wel echt een handige tool! wist niet eens dat er zo een extensie bestondquote:Op zondag 21 april 2024 12:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik zeggen ja, maar je hebt voor chrome een extentie genaamd Betrap de makelaar. Daarmee kun je zien of een woning eerder op de markt is geweest, 16 Nov 2022 is die voor 610k op de markt gezet, toen uiteindelijk eraf gehaald. 8 Sep 2023 is die er weer voor 625k opgezet, ook niet niet verkocht, 27 jan prijs verlaagd naar 600k en ook niet verkocht. Toen er weer afgehaald en 11 maart is dezelfde woning weer online gekomen en voor 600k op de markt gezet en de woning staat inmiddels nogsteeds te koop.
Een andere woning uit die straat lijkt ook moeilijk te verkopen en dat is ook het beeld wat ik kreeg uit een overzicht van mijn verkoopmakelaar. Zijn in die straat meerdere woningen online gezet om vervolgens maanden later eraf gehaald te worden. Het zijn mooie woningen, maar weinig tuin en zeker geen privacy. Het voelt heel hokkerig de tuin en dat is de reden denk ik.
Wat de reden ook is, ben blij dat ze mijn bod uiteindelijk niet geaccepteerd hebben omdat ik een woning heb gevonden die veel meer aan mijn smaak voldoet.
Ja, en je ziet wat het gebruik op die manier je bracht. De woningprijzen stegen in die tijd ook nog eens.quote:Op zondag 21 april 2024 12:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik zeggen ja, maar je hebt voor chrome een extentie genaamd Betrap de makelaar. Daarmee kun je zien of een woning eerder op de markt is geweest, 16 Nov 2022 is die voor 610k op de markt gezet, toen uiteindelijk eraf gehaald. 8 Sep 2023 is die er weer voor 625k opgezet, ook niet niet verkocht, 27 jan prijs verlaagd naar 600k en ook niet verkocht. Toen er weer afgehaald en 11 maart is dezelfde woning weer online gekomen en voor 600k op de markt gezet en de woning staat inmiddels nogsteeds te koop.
Een andere woning uit die straat lijkt ook moeilijk te verkopen en dat is ook het beeld wat ik kreeg uit een overzicht van mijn verkoopmakelaar. Zijn in die straat meerdere woningen online gezet om vervolgens maanden later eraf gehaald te worden. Het zijn mooie woningen, maar weinig tuin en zeker geen privacy. Het voelt heel hokkerig de tuin en dat is de reden denk ik.
Wat de reden ook is, ben blij dat ze mijn bod uiteindelijk niet geaccepteerd hebben omdat ik een woning heb gevonden die veel meer aan mijn smaak voldoet.
Ik lees hier wel eens dat de waarde van een woning is wat de gek ervoor geeft. Blijkbaar dus niet het bedrag wat de makelaar en verkoper voor ogen hebben, want anders hadden ze de woning inmiddels wel al verkocht.quote:Op zondag 21 april 2024 18:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja, en je ziet wat het gebruik op die manier je bracht. De woningprijzen stegen in die tijd ook nog eens.
Maar schijnbaar ook niet voor riante bedrag onder de vraagprijs. Nee, leuke app. Maar compleet nutteloos als je het mij vraagtquote:Op zondag 21 april 2024 18:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik lees hier wel eens dat de waarde van een woning is wat de gek ervoor geeft. Blijkbaar dus niet het bedrag wat de makelaar en verkoper voor ogen hebben, want anders hadden ze de woning inmiddels wel al verkocht.
Ik heb juist het idee dat nu steeds vaker het overbieden al in de vraagprijs is verwerkt met de hoop dat daar weer wordt overboden.quote:Op zondag 21 april 2024 07:30 schreef bitterbal het volgende:
ik denk dat heel vaak woningen te laag in de markt worden gezet waardoor je dus zo riante overbiedingen krijgt.
Ik had bij een bod op een leuke woning 20 duizend meer geboden. Eerste bod in mijn leven dus vond dit een royaal bod van mijzelf:P
Was in totaal 60 duizend overboden op die woning. De makelaar belde mij en zei toen ook dat overbieden vrij gebruikelijk is en dat als je dan een keer het winnende bod hebt je automatisch denkt ik heb teveel betaald.
Nou 2e bod ook 20 duizend overboden en ik had het 'winnende' bod. En idd, het gevoel shit ik heb veel te veel betaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |