https://decorrespondent.n(...)12-23a4-89513b0bb824quote:In de blessuretijd van de wetsbehandeling in 2005 was de hardheidsclausule er overigens toch nog bijna gekomen. Een jong christendemocratisch Kamerlid genaamd Pieter Omtzigt had een amendement ingediend: ‘De minister mag een afwijkende maatregel treffen in gevallen waarin toepassing van de wet leidt tot een onbillijkheid van overwegende aard.’ Maar toen staatssecretaris Wijn zijn mede-CDA’er Omtzigt vroeg om zijn amendement in te perken, gaf het Kamerlid daar gehoor aan.
Omtzigt stond zijn gebruikelijke theater te spelen, met zijn NU, SNEL, SCHANDE en hij dreigde met een motie van wantrouwen. Dat kwam echt bij hemzelf vandaan. Als hij gewoon het geduld had gehad om het onderzoek (dat 4 maand later uit kwam en waaruit bleek dat de Bulgarenfraude praktisch onbestaand was) af te wachten, was er niks gebeurd. Zijn naam was ook de enige die voor kwam in het onderzoek van de EU over de toeslagenaffaire.quote:Op dinsdag 16 april 2024 19:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Omtzigt deed dit in opdracht voor het CDA. Volgens mij had De Correspondent hier een leuke reconstructie over geschreven.
Met een redelijkere VVD was PvdA-GL + NSC + VVD gewoon een optie geweest. No brainer eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:10 schreef Hanca het volgende:
Wilders lijkt redelijk aan te sturen op een breuk: https://www.ad.nl/politie(...)sta-er-nog~aac79395/
Hij is al begonnen de zwarte piet bij NSC te leggen, omdat hij na eventuele volgende verkiezingen de VVD altijd nodig heeft.
Voed je alleen maar meer rechtse sentimenten aan, nu wss ook maar tochquote:Op dinsdag 16 april 2024 20:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met een redelijkere VVD was PvdA-GL + NSC + VVD gewoon een optie geweest. No brainer eigenlijk.
Ik denk ook niet dat Pieter blij is met Geert.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:08 schreef Nielsch het volgende:
Weer botsing tussen Geert en Pieter. Kan me niet voorstellen dat Geert blij is met Pieter.
Ik denk dat het grootste probleem van deze combinatie niet eens PvdA-GL is, maar het feit dat er nog een 4e partij nodig is voor een meerderheid. En eigenlijk is D66 de enige optie dan. Daar worden sommige mensen inderdaad leip van, maar bovendien: D66 heeft waarschijnlijk helemaal geen zin om te regeren na hun verkiezingsnederlaag.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Voed je alleen maar meer rechtse sentimenten aan, nu wss ook maar toch
VVD en D66 slaan elkaar de hersens in. Die vierde partij wordt dan, ook met het oog op de Eerste Kamer, eerder BBB.quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het grootste probleem van deze combinatie niet eens PvdA-GL is, maar het feit dat er nog een 4e partij nodig is voor een meerderheid. En eigenlijk is D66 de enige optie dan. Daar worden sommige mensen inderdaad leip van, maar bovendien: D66 heeft waarschijnlijk helemaal geen zin om te regeren na hun verkiezingsnederlaag.
Had ie niet bij Tubantia een behoorlijk rechts kabinet (SGP, JA21, BBB, VVD) uitgetekend? Dat was al best omzichtig om de PVV cirkelen, waar hij dan ook nooit ondubbelzinnig afstand van heeft genomen. Denk dat dit zeker wel een scenario was waar hij rekening mee hield.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Pieter blij is met Geert.
Die man had het vóór de verkiezingen allemaal anders ingeschat.
Overdrijven is ook een vak, de man is gewoon een prima MP geweest, alleen net wat te lang doorgegaan.quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:50 schreef Koffieplanter het volgende:
De geschiedenis zal spijkerhard oordelen over het tijdperk Rutte,
Hun adagium 'regeren is halveren' begint wel aan zijn minimum te komen ja.quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:03 schreef Tijn het volgende:
bovendien: D66 heeft waarschijnlijk helemaal geen zin om te regeren na hun verkiezingsnederlaag.
Nee, was geen no brainer. Dat er minstens gepraat is met PVV is essentieel. Het sentiment was gelijk na de verkiezingen echt heel negatief, was de PVV toen genegeerd had je echt grote protesten gehad denk ik. Dus dit is eigenlijk heel logisch, zeker na de uitspraken voor de verkiezingen van Yeşilgöz.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met een redelijkere VVD was PvdA-GL + NSC + VVD gewoon een optie geweest. No brainer eigenlijk.
Gewoon fan van Elton Johnquote:Op dinsdag 16 april 2024 20:10 schreef Hanca het volgende:
Wilders lijkt redelijk aan te sturen op een breuk: https://www.ad.nl/politie(...)sta-er-nog~aac79395/
Hij is al begonnen de zwarte piet bij NSC te leggen, omdat hij na eventuele volgende verkiezingen de VVD altijd nodig heeft.
Dat zou best een optie zijn, zeker nu NSC en VVD qua boeren meer op 1 lijn liggen met PvdAGL. Zo hou je de rechtse en conservatieve achterban meer tevreden. Maar... pikt de achterban van PvdAGL en dan zeker het GL gedeelte dit?quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
VVD en D66 slaan elkaar de hersens in. Die vierde partij wordt dan, ook met het oog op de Eerste Kamer, eerder BBB.
Vermoedelijk wel als daar het premierschap voor Timmermans tegenover staat en dit is echt het maximale wat eruit te slepen is. Zou de mogelijkheid zich voordoen en GL/PvdA grijpt deze niet dan komen er nieuwe verkiezingen en wordt PVV alleen maar groter. Dit is de enige mogelijkheid om guurrechtse jaren te voorkomen. Veel moeten inleveren is nog altijd beter dan machteloos aan de kant staan.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zou best een optie zijn, zeker nu NSC en VVD qua boeren meer op 1 lijn liggen met PvdAGL. Zo hou je de rechtse en conservatieve achterban meer tevreden. Maar... pikt de achterban van PvdAGL en dan zeker het GL gedeelte dit?
Maar is het meer idealistische deel van de achterban daartoe bereid? Ik hoop het, maar ik weet het niet zeker. Al was de GL achterban best boos op Klaver toen hij steeds de kans op meeregeren met Rutte liet lopen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vermoedelijk wel als daar het premierschap voor Timmermans tegenover staat en dit is echt het maximale wat eruit te slepen is. Zou de mogelijkheid zich voordoen en GL/PvdA grijpt deze niet dan komen er nieuwe verkiezingen en wordt PVV alleen maar groter. Dit is de enige mogelijkheid om guurrechtse jaren te voorkomen. Veel moeten inleveren is nog altijd beter dan machteloos aan de kant staan.
Ongetwijfeld zal een deel er niet blij mee zijn, maar ik denk dat het GL kader ook wel heeft geleerd van de weigering de vorige keer. Het zou idealer zijn om je gezamenlijke stemgeluid te vinden in de oppositie, maar met 100 rechtse zetels sta je in de oppositiebanken voor spek en bonen te oreren.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar is het meer idealistische deel van de achterban daartoe bereid? Ik hoop het, maar ik weet het niet zeker. Al was de GL achterban best boos op Klaver toen hij steeds de kans op meeregeren met Rutte liet lopen.
Ik denk dat Pvda/GL wel extreem veel meer moet scoren dan alleen het hoogste stoeltje als ze zich voor zon kabinet lenen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar is het meer idealistische deel van de achterban daartoe bereid? Ik hoop het, maar ik weet het niet zeker. Al was de GL achterban best boos op Klaver toen hij steeds de kans op meeregeren met Rutte liet lopen.
Toen waren ze veel te gretig inderdaad. Politiek dom gespeeld. Laat ze dit keer maar wachten tot die rechtse partijen heel lief vragen dat Pvda/GL de leiding neemt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zal een deel er niet blij mee zijn, maar ik denk dat het GL kader ook wel heeft geleerd van de weigering de vorige keer.
Mja maar ze moeten wel ergens mee aankomen he. Nu valt tegenwoordig met de VVD op dingen zoals stikstof en klimaat wel echt wat te bespreken dus dat scheelt alvast. En Omtzigt gaat wellicht niet zover maar ontkent de problemen ook niet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zal een deel er niet blij mee zijn, maar ik denk dat het GL kader ook wel heeft geleerd van de weigering de vorige keer. Het zou idealer zijn om je gezamenlijke stemgeluid te vinden in de oppositie, maar met 100 rechtse zetels sta je in de oppositiebanken voor spek en bonen te oreren.
Rutte is de beste premier ooit.quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:50 schreef Koffieplanter het volgende:
[ x ]
De geschiedenis zal spijkerhard oordelen over het tijdperk Rutte, maar in verhouding tot wat ons te wachten staat was het een godsgeschenk.
VVD gaat PvdA/GL helemaal uitpersen om een loony left kabinet met Timmermans als premier mogelijk te maken. Timmermans moet Ja zeggen tegen:quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vermoedelijk wel als daar het premierschap voor Timmermans tegenover staat en dit is echt het maximale wat eruit te slepen is. Zou de mogelijkheid zich voordoen en GL/PvdA grijpt deze niet dan komen er nieuwe verkiezingen en wordt PVV alleen maar groter. Dit is de enige mogelijkheid om guurrechtse jaren te voorkomen. Veel moeten inleveren is nog altijd beter dan machteloos aan de kant staan.
Ja, dat hád Yesilgoz zo kunnen spelen (in een wat minder extreme vorm dan je stelt), maar ze heeft gewed op vingeraflikkend rechts en speelt nu het board, om in pokertermen te spreken.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:21 schreef Erik_Groen het volgende:
VVD gaat PvdA/GL helemaal uitpersen om een loony left kabinet met Timmermans als premier mogelijk te maken. Timmermans moet Ja zeggen tegen:
- zeer forse bezuinigingen
- zeer forse beperkende maatregelen tegen asielimmigratie
- zeer ruime mogelijkheden voor arbeidsmigratie
- verdere versobering van asielopvang
- fors lagere winstbelastingen voor het bedrijfsleven
- lagere uitkeringen
- een reëel CO2-, stikstof- en klimaatbeleid
En dan zegt Timmermans: ik sta op winst in alle peilingen, de 4 partijen die nu onderhandelen samen al op verlies en zonder PVV zelfs op marginalisatie, van jullie 51 zetels houden jullie er 31 over. Jullie kwamen er nu al niet uit met de PVV, probeer het nog maar eens met een PVV van 45 zetels of meer. Als dat weer mislukt, wat iedereen aan ziet komen, mogen jullie nogmaals met hangende pootjes bij me terug komen en dan gaan we kijken of we echt wat goeds kunnen doen voor het land.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:21 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
VVD gaat PvdA/GL helemaal uitpersen om een loony left kabinet met Timmermans als premier mogelijk te maken. Timmermans moet Ja zeggen tegen:
- zeer forse bezuinigingen
- zeer ruime mogelijkheden voor arbeidsmigratie
- verdere versobering van asielopvang
- fors lagere winstbelastingen voor het bedrijfsleven
- lagere uitkeringen
- een reëel CO2-, stikstof- en klimaatbeleid
Als ze hier al best veel moeite mee hebben met de huidige 4 partijen en als ik iemand als Klaas Dijkhof ook hoor zeggen dat er niet zoveel radartjes zijn waar je echt wat mee kunt, hoe zie je dit dan precies voor je?quote:Op woensdag 17 april 2024 09:21 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Gaat dit dan van de PvdA komen? Want ik hoorde de VVD hier in het ABU Arbeidsmarktdebat bij BNR echt anders over:quote:- zeer ruime mogelijkheden voor arbeidsmigratie
Wij willen dat werken loont, ook voor mensen met een lager inkomen. Daarom verhogen we het minimumloon aanzienlijk. Hierdoor stijgen de uitkeringen ook.quote:- lagere uitkeringen
@Erik_Groen past dan ook totaal niet bij de VVD.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als ze hier al best veel moeite mee hebben met de huidige 4 partijen en als ik iemand als Klaas Dijkhof ook hoor zeggen dat er niet zoveel radartjes zijn waar je echt wat mee kunt, hoe zie je dit dan precies voor je?
[..]
Gaat dit dan van de PvdA komen? Want ik hoorde de VVD hier in het ABU Arbeidsmarktdebat bij BNR echt anders over:
Volgens de VVD is aan arbeidsmigratie lange tijd te weinig voorwaarden gesteld, wat heeft geleid tot snelle stijging van het aantal arbeidsmigranten. Als het aan de VVD ligt moeten ‘arbeidsmigranten kunnen aantonen dat ze van toegevoegde waarde zijn voor ons land’. En werkgevers krijgen (meer) verantwoordelijkheid. ‘Als zij zich ergens willen vestigen moeten ze eerst aantonen dat de voorzieningen voor arbeidsmigranten op orde zijn en dat de buurt dit kan dragen.’
Ook wil de VVD wil – in lijn met de aanbevelingen van de Commissie Roemer – doorgaan met het aanpakken van malafide uitzendbureaus.
[..]
Wij willen dat werken loont, ook voor mensen met een lager inkomen. Daarom verhogen we het minimumloon aanzienlijk. Hierdoor stijgen de uitkeringen ook.
Bron: VVD.nl
VVD over stikstof:quote:We willen de huidige wettelijke doelen van 55% CO2-reductie in 2030 en 100% in 2050 behouden. Ook voegen we een tussendoel toe, van 85% CO2-reductie in 2040. Zo zorgen we dat blijven verduurzamen.
En het enige wat de VVD in haar doorrekening van haar verkiezingsprogramma wat betreft de winstbelasting deed, was het moeilijker maken van verliesverrekening voor bedrijven met een jaarwinst boven de 1 miljoen euro, de carryback wordt afgeschaft en carry forward gemaximeerd op 6 jaar. Dat is in feite een verhoging van het totaal van de winstbelasting van 0,8 miljard euro. En nee, daar staat geen verlaging van een tarief oid tegenover, dit was het. Ook voor IB ondernemers hebben ze geen specifieke plannen.quote:We pakken de uitstoot van stikstof aan in samenhang met andere klimaat- en milieuopgaven. Alle sectoren dragen daaraan bij. We willen een transparante, eerlijke en juridisch houdbare manier om de uitstoot te verminderen en we stimuleren innovatie. We kiezen ervoor om vast te houden aan het huidige, wettelijke stikstofdoel voor 2035. Dat doel staat. Maar hoe sneller we onze stikstofuitstoot naar beneden brengen, hoe beter.
28% minder huizen in de vrije huur in één jaar tijd. Daar heeft de Jonge die huisjesmelkers toch mooi paf. Nou ja de markt werkt nog wel een beetje want de gemiddelde vierkantemeterprijs is met 8,6% gestegen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:33 schreef Hanca het volgende:
Verhaal van iemand die 10.000 euro per jaar teveel betaalt aan huur: https://www.ad.nl/binnenl(...)r-waard-is~afd50593/
En dan zijn er nog mensen die die wetten van De Jonge een slecht idee vinden, daar snap ik dan echt helemaal niks van.
Een kwart minder vrije verhuur woningen betekent gewoon een heleboel meer woningen voor starters. En praktisch niemand woont bewust, uit vrije keus, in de vrije verhuur. Dat doen ze alleen omdat ze geen koophuis kunnen vinden, iedereen in de vrije verhuur zou liever kopen.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:23 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
28% minder huizen in de vrije huur in één jaar tijd. Daar heeft de Jonge die huisjesmelkers toch mooi paf. Nou ja de markt werkt nog wel een beetje want de gemiddelde vierkantemeterprijs is met 8,6% gestegen.
Minder duurdere vrije sector huur, dat er mensen zijn die de Jonge’s beleid slecht vinden, ik snap er niks van.
quote:Ik vind eigenlijk dat alle Forum-mensen, die moeten één provincie krijgen. Geef ons Groningen, weet je. Zij willen toch niks met dat gas doen, wij wel
Dat pararius weet altijd goed de media te vinden met hun rapportage maar heel veel zeggen ze vaak niet.quote:
Minder vrij aanbod, maar bijna hetzelfde aantal meer woningen verhuurd. Dat betekent gewoon dat het aantak huurwoningen ongeveer gelijk is gebleven. Alleen het aanbod er uit pikken is dan cherry-picken, natuurlijk.quote:
Als de doelgroep van de vrije huur zouden kunnen kopen, dan zouden ze kopen. Leuk dat er nu meer koperswoning voor starters zijn, jammer alleen voor de vrije huurders die moeten vissen uit een nog beperktere vijver met oplopende prijzen.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een kwart minder vrije verhuur woningen betekent gewoon een heleboel meer woningen voor starters. En praktisch niemand woont bewust, uit vrije keus, in de vrije verhuur. Dat doen ze alleen omdat ze geen koophuis kunnen vinden, iedereen in de vrije verhuur zou liever kopen.
Wat wil je doen met de mensen die in de vrije huur zitten? Wil je mijn schoonouders bijvoorbeeld op straat zetten? Moeten die maar dakloos worden omdat er iemand geld verdient aan hun huis?quote:Of wat mij betreft: om de particuliere verhuur te verbieden.
quote:Edit: en nu blijken de cijfers dus ook nog eens niet te kloppen.
Je blijft dit leuk herhalen, maar het is maar een heel klein beetje waar. Een kwart van de particuliere huurmarkt is een véél groter deel, dan dat zelfde (absolute) aantal woningen dat op de koopmarkt terecht komt. De winst voor starters is daar echt minimaal, terwijl de nadelige gevolgen voor de mensen die willen of moeten huren veel groter zijn.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:
Een kwart minder vrije verhuur woningen betekent gewoon een heleboel meer woningen voor starters.
Prima , ja geweldig, voor sommige mensen jaquote:Op dinsdag 16 april 2024 21:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak, de man is gewoon een prima MP geweest, alleen net wat te lang doorgegaan.
Het gaat ok niet gebeuren. PvdA/Gl wil niet toegeven aan de eisen van de VVD en omgekeerd.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als ze hier al best veel moeite mee hebben met de huidige 4 partijen en als ik iemand als Klaas Dijkhof ook hoor zeggen dat er niet zoveel radartjes zijn waar je echt wat mee kunt, hoe zie je dit dan precies voor je?
[..]
Gaat dit dan van de PvdA komen? Want ik hoorde de VVD hier in het ABU Arbeidsmarktdebat bij BNR echt anders over:
Volgens de VVD is aan arbeidsmigratie lange tijd te weinig voorwaarden gesteld, wat heeft geleid tot snelle stijging van het aantal arbeidsmigranten. Als het aan de VVD ligt moeten ‘arbeidsmigranten kunnen aantonen dat ze van toegevoegde waarde zijn voor ons land’. En werkgevers krijgen (meer) verantwoordelijkheid. ‘Als zij zich ergens willen vestigen moeten ze eerst aantonen dat de voorzieningen voor arbeidsmigranten op orde zijn en dat de buurt dit kan dragen.’
Ook wil de VVD wil – in lijn met de aanbevelingen van de Commissie Roemer – doorgaan met het aanpakken van malafide uitzendbureaus.
[..]
Wij willen dat werken loont, ook voor mensen met een lager inkomen. Daarom verhogen we het minimumloon aanzienlijk. Hierdoor stijgen de uitkeringen ook.
Bron: VVD.nl
Jezus wat een slechte statistiek van beidem. QoQ vergelijken (waarom, in godsnaam?), alsof dat iets zegt over de lange trend. Je ziet elke keer een relatieve aanbodpiek in Q4 en een huurpiek daarna in Q1. Beide personen in dit gesprek moeten hun account gewoon opheffen wegens vervelend gedrag waar niemand wat aan heeft.quote:
Nee en een rechts X kabinet ook nietquote:Op woensdag 17 april 2024 11:58 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Het gaat ok niet gebeuren. PvdA/Gl wil niet toegeven aan de eisen van de VVD en omgekeerd.
Ik somde alleen de VVD-eisen op om jullie te laten inzien dat een links kabinet er never nooit zal komen.
@Hanca en ik halen aan dat jou aangehaalde standpunten niet die van de VVD zijn.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:58 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Het gaat ok niet gebeuren. PvdA/Gl wil niet toegeven aan de eisen van de VVD en omgekeerd.
Ik somde alleen de VVD-eisen op om jullie te laten inzien dat een links kabinet er never nooit zal komen.
Bij nieuwe verkiezingen heeft Wilders hem niet nodig.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:32 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wilt Wilders alles uit de kan halen of uiteindelijk geen regering met hem?
Peilingen bieden geen garantie voor de toekomst Gia. Sterker nog als je ze 3 maanden voor de verkiezing maakt zijn ze maar twee zetels kloppender dan de vorige verkiezingsuitslag.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij nieuwe verkiezingen heeft Wilders hem niet nodig.
https://eenvandaag.avrotr(...)litiek/zetelpeiling/
PVV, VVD en BBB totaal 75 zetels. Kleintje erbij zoals Ja21 en we zijn er!
Sja, beperken asielinstroom, afschaffen eigen risico en verhogen minimumloon gaat 'm niet worden en het zou zo maar kunnen dat zijn electoraat hem hierom doorspoelt.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:57 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Peilingen bieden geen garantie voor de toekomst Gia. Sterker nog als je ze 3 maanden voor de verkiezing maakt zijn ze maar twee zetels kloppender dan de vorige verkiezingsuitslag.
Bleek bij de laatste verkiezingen inderdaad zo te zijn dat de peilingen niet klopten. Wilders had veel meer zetels dan voorspeld!quote:Op woensdag 17 april 2024 12:57 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Peilingen bieden geen garantie voor de toekomst Gia. Sterker nog als je ze 3 maanden voor de verkiezing maakt zijn ze maar twee zetels kloppender dan de vorige verkiezingsuitslag.
Je blijft altijd wel een deel houden die vast zit aan de vrije sector huur. Je moet nog steeds 70.000+ euro per jaar binnen halen voor een hypotheek van een woning van 3 ton. Wat op veel plekken een appartement van 60 m2 is.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je blijft dit leuk herhalen, maar het is maar een heel klein beetje waar. Een kwart van de particuliere huurmarkt is een véél groter deel, dan dat zelfde (absolute) aantal woningen dat op de koopmarkt terecht komt. De winst voor starters is daar echt minimaal, terwijl de nadelige gevolgen voor de mensen die willen of moeten huren veel groter zijn.
Wat jij aan geeft zijn alleen totaal niet de VVD eisen, dat zijn eerder eisen van Van Haga oid. Wij hebben het partijprogramma van de VVD maar voor je bekeken en dus laten zien dat bijna al jouw wensen niet in dat programma staan.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:58 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Blijft men zitten met het VVD-frame dat we met Frans Timmermans de afgrond instorten. Dat hebben Mark Rutte en Dilan Yeşilgöz prima voor elkaar en nu is het tegen ze gaan werken door de deur naar PVV open te zetten. VVD zal dan inderdaad een andere partijleider moeten kiezen en opnieuw campagne voeren. Het gaat ze sowieso op verlies staan omdat veel VVD-stemmers nogal conservatief zijn en liever met PVV in zee gaan. Ze hebben flink misgegokt met die hetze van ze en ik heb er geen greintje medelijden mee.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:30 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zie de VVD in de toekomst best met PvdA/GL in zee gaan, alleen niet perse met Yeşilgöz aan het hoofd.
Kan je dit ook onderbouwen?quote:Op woensdag 17 april 2024 13:30 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zie de VVD in de toekomst best met PvdA/GL in zee gaan, alleen niet perse met Yeşilgöz aan het hoofd.
Het blijven ideologische tegenstanders op vrijwel alle vlakken. Samenwerkingen tussen deze twee zijn eigenlijk altijd 'moetjes' geweest en ik zie dat ook niet snel veranderen.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:30 schreef Cyan9 het volgende:
Als PvdAGL de komende jaren een rol wil spelen, zal dat met de VVD moeten zijn. CDA en NSC lijken niet in staat om dat gat in het midden te vullen. Dus PvdAGL heeft weinig te willen, wat dat betreft.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het blijven ideologische tegenstanders op vrijwel alle vlakken. Samenwerkingen tussen deze twee zijn eigenlijk altijd 'moetjes' geweest en ik zie dat ook niet snel veranderen.
Bij de PvdA hebben ze overigens nog steeds hoofdpijn van de laatste samenwerking met de VVD, dus die zullen ook niet staan te springen, ook niet als de huidige formatie in het water valt. Ze zullen best uit fatsoen een pogingkje willen wagen maar ik vraag me af of zij niet ook liever nieuwe verkiezingen zien als puntje bij paaltje komt.
Je slaat volledig door:quote:Op woensdag 17 april 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:
iedereen in de vrije verhuur zou liever kopen.
Als je nu écht idiotie op de markt wil krijgen, dan moet je dat doen. Ik mág dus niet eens huren?quote:
Je koopt maar gewoon een huisquote:Op woensdag 17 april 2024 16:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je nu écht idiotie op de markt wil krijgen, dan moet je dat doen. Ik mág dus niet eens huren?
Jawel, maar wat mij betreft is verhuur gewoon iets wat via woningcorporaties kan. Ook de middenhuur en evt ook de hoogste huren. Ik zei oom niet dat niemand wil huren, maar dat niemand vrijwillig de huidige vrije huurmarkt op gaat.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je nu écht idiotie op de markt wil krijgen, dan moet je dat doen. Ik mág dus niet eens huren?
Ik zie geen enkel geval waarin je beter af bent bij een particuliere huurder dan bij een woningcorporatie.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je zal vrije verhuur moeten reguleren, maar ik zie niets in verbieden. Er zijn genoeg redenen om particulier te willen huren.
[sarcasme]Ja, die hebben de laatste decennia laten zien hoe goed die werken. [/sarcasme]quote:Op woensdag 17 april 2024 16:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, maar wat mij betreft is verhuur gewoon iets wat via woningcorporaties kan. Ook de middenhuur en evt ook de hoogste huren.
Omdat Dilan erg gefixeerd is op over rechts gaan, die zie ik niet zo snel meer de andere kant op kijken.quote:
Nou ja, ik ben dus blijkbaar de enige Nederlander die bewust huurt in de vrije sector (vanuit een koopsituatie). Omdat ik er waarschijnlijk relatief kort woon, geen schuld aan wil gaan voor iets dat hoogstwaarschijnlijk een bubbel is of in ieder geval kan zijn... en zo zullen er vele anderen zijn die zo hun redenen hebben. Bijvoorbeeld simpelweg niet tonnen schuld mee willen torsen, ondanks alle verhalen dat huizenprijzen altijd blijven stijgen (heard that one before...).quote:
Wat op zich een vrij valide uitgangspunt zou zijn, ware het niet dat op de "ware rechtse" punten de PVV, en in mindere mate NSC, helemaal niet rechts zijn. Zo ga je financieel bij voorbaat nooit overeenstemming krijgen. Behalve hardliner op J&V en enge asielnegers is er niets "rechts" aan.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:47 schreef Cyan9 het volgende:
Omdat Dilan erg gefixeerd is op over rechts gaan, die zie ik niet zo snel meer de andere kant op kijken.
Niet perfect, zeker niet. Maar veel beter dan de vrije markt, dat wel.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[sarcasme]Ja, die hebben de laatste decennia laten zien hoe goed die werken. [/sarcasme]
En dan is het weer een 'moetje' dusquote:Op woensdag 17 april 2024 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als PvdAGL de komende jaren een rol wil spelen, zal dat met de VVD moeten zijn. CDA en NSC lijken niet in staat om dat gat in het midden te vullen. Dus PvdAGL heeft weinig te willen, wat dat betreft.
Ja joh? Hoe wil je dat weten? Woningbouw is enorm gereguleerd in Nederland, niets vrije markt met een monopoly op bouwrijp verklaren van de overheid. Geen wonder dat de woningnood nog steeds groot is bijna 80 jaar na de oorlogquote:Op woensdag 17 april 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet perfect, zeker niet. Maar veel beter dan de vrije markt, dat wel.
Nee, zeker niet. Mijn ouders bijvoorbeeld ook. Dat maakt het ook zo'n idioot plan om het af te willen schaffen.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:49 schreef nostra het volgende:
Nou ja, ik ben dus blijkbaar de enige Nederlander die bewust huurt in de vrije sector
Ja, huren die liever bij een particulier die het volledig draait om winstmaximalisatie en dus zo hoog mogelijke huur en zo min mogelijk onderhoud en waar je er zo uit gezet kunt worden na 2 jaar omdat je anders huurbescherming krijgt, of zouden ze liever als dat mogelijk was huren bij een woningcorporatie die er is voor de huurders en waar winst geen rol speelt?quote:Op woensdag 17 april 2024 17:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Mijn ouders bijvoorbeeld ook. Dat maakt het ook zo'n idioot plan om het af te willen schaffen.
Die privaatschuld valt wel mee, je hebt pas echt een schuld als je bezittingen kleiner zijn dan je schulden en dat komt bij woningeigenaren dan weer niet zo veel voor.quote:Op woensdag 17 april 2024 17:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je naar de cijfers kijkt heeft het beleid er vooral voor gezorgd dat waar andere landen een staatsschuld hebben Nederland een gigantische privaatschuld heeft.
Nederland heeft ook wel een erg strakke ruimtelijke ordening.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja joh? Hoe wil je dat weten? Woningbouw is enorm gereguleerd in Nederland, niets vrije markt met een monopoly op bouwrijp verklaren van de overheid. Geen wonder dat de woningnood nog steeds groot is bijna 80 jaar na de oorlog
Mwaquote:Op woensdag 17 april 2024 20:33 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Nederland heeft ook wel een erg strakke ruimtelijke ordening.
Ik denk dat er héél veel VVD'ers het een goed idee vinden dat Geert geen premier wordt hoor. Of zo'n opmerking handig is is dan weer een tweede.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ x ]
Is dit nou premier waardig
En uiteraard opmerkelijk van Van den Burg - die staat duidelijk aan andere kant van VVD-spectrum.
Nederland staat niet vol met datacenters. Overdrijf eens niet zo.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mwa
40 jaar geleden wellicht, nu staat het landschap vol met enorme blokkendozen van Datacenters om er maar 1 te noemen, die gigantische hoeveelheden stroom slikken en maar heel weinig werk opleveren
Dit zorgt er voor dat hele provincies op slot zitten omdat er geen netwerkcapaciteit werd geplant (let wel, TenneT is 100% overheid) waardoor woningbouw en bedrijvigheid die wel veel werkgelegenheid en economische meerwaarde leveren niet gerealiseerd kan worden.
Dus NEE, Nederland faalt al decennia op ruimtelijke ordening en planologie
De dozen zijn vooral distributie centra.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nederland staat niet vol met datacenters. Overdrijf eens niet zo.
Klopt, ik zou zeggen dat men hier wat vaker naar buiten moet gaan om te zien wat er allemaal zoal is...quote:Op woensdag 17 april 2024 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De dozen zijn vooral distributie centra.
Ik zei om er maar 1 te noemen, En DC zorgen voor een grote belasting op het stroomnet.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nederland staat niet vol met datacenters. Overdrijf eens niet zo.
Ik zou zeggen dat je mijn post (bewust of niet) niet begrijpt.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Klopt, ik zou zeggen dat men hier wat vaker naar buiten moet gaan om te zien wat er allemaal zoal is...
Beetje makkelijk zo. Of je komt gewoon met een goed voorbeeld want de datacenters zijn geen goed voorbeeld van slechte ruimtelijke ordening. Ik zou in dat opzicht juist zeggen dat Nederland goed is in ruimtelijke ordening want de bedrijven zitten vaak netjes bij elkaar op een industrieterrein en de woonwijken blijven woonwijken. Je mag ook niet zomaar overal een gebouw neerzetten; elk plan wordt afgewogen.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat je mijn post (bewust of niet) niet begrijpt.
Ik heb de reden heel duidelijk beschreven, maar daar reageer je niet op.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Beetje makkelijk zo. Of je komt gewoon met een goed voorbeeld want de datacenters zijn geen goed voorbeeld van slechte ruimtelijke ordening. Ik zou in dat opzicht juist zeggen dat Nederland goed is in ruimtelijke ordening want de bedrijven zitten vaak netjes bij elkaar op een industrieterrein en de woonwijken blijven woonwijken. Je mag ook niet zomaar overal een gebouw neerzetten; elk plan wordt afgewogen.
Formatie geklapt dus.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ x ]
Is dit nou premier waardig
En uiteraard opmerkelijk van Van den Burg - die staat duidelijk aan andere kant van VVD-spectrum.
Het probleem van de maatschappij tegenwoordig. Een expert tegenspreken omdat je zelf een halfuurtje gegoogled hebt.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:27 schreef BMW1993 het volgende:
Ik hoor heel vaak 'migratie experts' zeggen in de media dat je eigenlijk niets aan de asielinstroom kunt doen omdat het geen kraantje is die je dicht kunt draaien.
Toch ben ik het daar niet echt helemaal mee eens.
Zucht.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb de reden heel duidelijk beschreven, maar daar reageer je niet op.
Halfuurtje?quote:Op woensdag 17 april 2024 21:15 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het probleem van de maatschappij tegenwoordig. Een expert tegenspreken omdat je zelf een halfuurtje gegoogled hebt.
Zonde van je leven, tenzij je er echt van geniet. Ik kan wel wat leukere dingen verzinnen om te doen, iig.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:45 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Halfuurtje?
Ik ben al jaren met de asielinstroom bezig, meerdere uren per dag.
En heb behoorlijk wat statistieken tussen verschillende landen gezien, het toekenningspercentage van asielzoekers is in Nederland een van de hoogste van alle Europese landen, dus ja. Ik ben het er niet mee eens dat er niets te doen valt aan de instroom, het is niet voor niets dat Syriërs vrijwel standaard voor Duitsland, Oostenrijk en Nederland kiezen, en niet voor Frankrijk of Polen om maar wat te noemen.
Daar is een naam voor. Obsessieve-Compulsieve Stoornis (OCS)quote:Op woensdag 17 april 2024 21:45 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Halfuurtje?
Ik ben al jaren met de asielinstroom bezig, meerdere uren per dag.
VVD heeft maar vier zetels meer dan NSC? En er kan nog verrekte veel veranderen.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als PvdAGL de komende jaren een rol wil spelen, zal dat met de VVD moeten zijn. CDA en NSC lijken niet in staat om dat gat in het midden te vullen. Dus PvdAGL heeft weinig te willen, wat dat betreft.
VVD-mentaliteit. Verder overdrijf je nogal over die datacentra. Ga eens stallen tellen, of distributiecentra.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mwa
40 jaar geleden wellicht, nu staat het landschap vol met enorme blokkendozen van Datacenters om er maar 1 te noemen, die gigantische hoeveelheden stroom slikken en maar heel weinig werk opleveren
Dit zorgt er voor dat hele provincies op slot zitten omdat er geen netwerkcapaciteit werd geplant (let wel, TenneT is 100% overheid) waardoor woningbouw en bedrijvigheid die wel veel werkgelegenheid en economische meerwaarde leveren niet gerealiseerd kan worden.
Wellicht? Dat is een simpele kwestie van vraag en aanbod, vanzelfsprekend leidt dat tot opdrijven van prijzen. Het is niet voor niks dat in Vlaanderen (wat ongeveer even dichtbevolkt is als Nederland) de huizenprijzen grofweg een derde lager liggen terwijl de woningen aanzienlijk groter zijn.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:33 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Nederland heeft ook wel een erg strakke ruimtelijke ordening.
In België, voornamelijk Vlaanderen kun je heel makkelijk een woning laten bouwen langs de 'baan'.
Wellicht dat het schaars uitgeven van bouwkavels ook kan zorgen voor hogere prijzen.
Binnenstedelijk bouwen is toch allemaal wat ingewikkelder.
In België hebben ze geen hypotheekrenteaftrek meer. Dus dat kun je zo niet simpel vergelijken.quote:Op donderdag 18 april 2024 00:28 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wellicht? Dat is een simpele kwestie van vraag en aanbod, vanzelfsprekend leidt dat tot opdrijven van prijzen. Het is niet voor niks dat in Vlaanderen (wat ongeveer even dichtbevolkt is als Nederland) de huizenprijzen grofweg een derde lager liggen terwijl de woningen aanzienlijk groter zijn.
Of er nou 100.000 of 0 per dag de grens over komen. De rijken worden rijker en dus de armen armer. Een biljet kan je maar delen tot in proporties. Best bizar dat pvv stemmers dezelfde retoriek alleen delen op asielzoekers.quote:Op woensdag 17 april 2024 23:19 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Diversiteit is onze grootste kracht![]()
De woonbonus is pas sinds 2020 afgeschaft, voordien waren de huizenprijzen in Vlaanderen ook al aanzienlijk lager. Het ligt vooral aan vraag en aanbod, dat je in Vlaanderen bijna overal een huis kon/kunt bouwen zorgt voor een spuuglelijk landschap en chaotische ruimtelijke ordening maar houdt de prijzen wel (relatief) laag.quote:Op donderdag 18 april 2024 00:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In België hebben ze geen hypotheekrenteaftrek meer. Dus dat kun je zo niet simpel vergelijken.
Zonder verdere kwalificatie klopt hier natuurlijk niet veel van. Het is niet alsof rijkdom een vaststaande hoeveelheid is. Qua relatieve rijkdom kan het kloppen, maar in absolute armoede hebben de armen het tegenwoordig beter dan ooit tevoren.quote:Op donderdag 18 april 2024 00:40 schreef Origami94 het volgende:
De rijken worden rijker en dus de armen armer.
Niet volgens onderzoek van hoogleraar economie Egbert Jongen en econoom Heike Vethaak. De 10% armste huishoudens in Nederland zijn sinds de jaren tachtig er duidelijk op achteruit gegaan.quote:Op donderdag 18 april 2024 01:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zonder verdere kwalificatie klopt hier natuurlijk niet veel van. Het is niet alsof rijkdom een vaststaande hoeveelheid is. Qua relatieve rijkdom kan het kloppen, maar in absolute armoede hebben de armen het tegenwoordig beter dan ooit tevoren.
Maar als je had opgelet heb je geen onderzoek nodig om te kunnen concluderen dat de armste mensen nu slechter af zijn dan in de jaren tachtig. Want nu zijn er wel voedselbanken nodig, deelt het rode kruis maaltijden uit op scholen en mijden arme mensen zorg wat ook komt doordat Nederland nu een heel slecht zorgstelsel heeft.quote:Toenemende inkomenskloof in Nederland jarenlang aan het zicht onttrokken
Actueel
•
18-01-2024
Sinds het marktdenken Nederland begin jaren tachtig in zijn greep begon te krijgen, zijn de verschillen tussen de laagste inkomens en de grootverdieners behoorlijk toegenomen. Vanaf 1981 nam het besteedbaar inkomen van de 10 procent huishoudens met de laagste inkomens met 35 procent af. De best verdienende huishoudens gingen er in dezelfde periode 61 procent op vooruit. De top-1-procent zelfs 84 procent...
Die datacenters zijn enorm waardevol voor Nederland - en daarmee in de breedte voor de veiligheid. Zie ook de huidige zorgen van de sector over de formatie:quote:Op woensdag 17 april 2024 20:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mwa
Ah, so long as the gap is smaller, they'd rather have the poor poorer.quote:Op donderdag 18 april 2024 00:40 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Of er nou 100.000 of 0 per dag de grens over komen. De rijken worden rijker en dus de armen armer. Een biljet kan je maar delen tot in proporties. Best bizar dat pvv stemmers dezelfde retoriek alleen delen op asielzoekers.
Het is notabene elke dag nieuws hoeveel miljarden er naar het "bedrijfsleven" gaat zoals Shell of ASML
Het is zien wat je wil zien, denk ik. In de jaren 80 was er een enorme werkloosheid, zat 22,5% van de Nederlanders onder de lage inkomensgrens (https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)/6-risico-op-armoede). Dat is gedaald naar 1,5% (https://www.nji.nl/cijfers/armoede-gezinnen). Dat zijn harde en duidelijke cijfers.quote:Op donderdag 18 april 2024 05:28 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Niet volgens onderzoek van hoogleraar economie Egbert Jongen en econoom Heike Vethaak. De 10% armste huishoudens in Nederland zijn sinds de jaren tachtig er duidelijk op achteruit gegaan.
[..]
En er is ook een flink probleem met tekorten aan betaalbare woningen.quote:Op donderdag 18 april 2024 00:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In België hebben ze geen hypotheekrenteaftrek meer. Dus dat kun je zo niet simpel vergelijken.
Net als in Duitsland, Frankrijk... eigenlijk in bijna heel de EU lopen ze tegen hetzelfde probleem aan. De oorzaken zijn ook overal hetzelfde: bouwstop tijdens de kredietcrisis, meer mensen die alleen wonen, veel gezinnen met 2 huizen door scheiden en mensen die langer thuis wonen.quote:Op donderdag 18 april 2024 07:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En er is ook een flink probleem met tekorten aan betaalbare woningen.
Zullen we migratie er wel gewoon bijzetten? De bevolking van Nederland is tussen 1995 en 2023 met 16,1% gestegen, die mensen moet ergens wonen.quote:Op donderdag 18 april 2024 07:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Net als in Duitsland, Frankrijk... eigenlijk in bijna heel de EU lopen ze tegen hetzelfde probleem aan. De oorzaken zijn ook overal hetzelfde: bouwstop tijdens de kredietcrisis, meer mensen die alleen wonen, veel gezinnen met 2 huizen door scheiden en mensen die langer thuis wonen.
Ja, migratie als geheel heeft natuurlijk ook effect. Het sterkst zie je dat in een beperkte markt als studentenwoningen, waar de buitenlandse studenten het voor Nederlanders echt onmogelijk hebben gemaakt om op kamers te gaan. En inderdaad hebben andere migranten ook een woning nodig.quote:Op donderdag 18 april 2024 08:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zullen we migratie er wel gewoon bijzetten? De bevolking van Nederland is tussen 1995 en 2023 met 16,1% gestegen, die mensen moet ergens wonen.
Inwonersgroei VS tussen 1995 en 2023 ruim 25%
Inwonersgroei EU tussen 1995 en 2023 ruim 10%
Inwonersgroei Duitsland tussen 1995 en 2023 1,5%
Inwonersgroei Nederland tussen 1995 en 2023 16,1%
Welnee, Yeşilgöz doet het heel goed. Beter dan haar voorganger.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:30 schreef Cyan9 het volgende:
VVD-mentaliteit is gelijk aan praktisch denken.quote:
Heel praktisch de welvaart verder concentreren bij de reeds welgestelden.quote:Op donderdag 18 april 2024 08:29 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
VVD-mentaliteit is gelijk aan praktisch denken.
Links denken is gelijk aan wensdenken, geloven in onhaalbare idealen en andere hersenspinsels.
De vraag zal zijn wie gaat de stekker eruit trekken zonder al te veel gezichtsverlies?quote:
Er zijn wat mij betreft twee opties wat dat betreft: PVV stapt er uit of VVD en NSC stappen er samen uit. VVD en NSC weten heel goed dat ze elkaar vast moeten houden.quote:Op donderdag 18 april 2024 08:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De vraag zal zijn wie gaat de stekker eruit trekken zonder al te veel gezichtsverlies?
Wilders gaat en zal de zwarte piet toespelen naar NSC/VVD, hij gaat er alleen maar mee winnen. Hij heeft de beste papieren als hij eruit stapt.
BBB heeft totaal geen belang om eruit te stappen, die gaan gedecimeerd worden bij volgende verkiezingen.
NSC gaat het niet doen want dan gaan ze bakken vol kritiek krijgen, deels terecht deels onterecht.
VVD heeft het zichzelf wel heel moeilijk gemaakt met de draai van Yesilgoz. Van gedogen naar volwaardige partner in coalitie. Die moeten dit eigenlijk ook doorzetten.
Jij baseert je op CBS conclusies die bij nadere en recentere beschouwing zoals het onderzoek van Egbert Jongen geen recht doen aan de praktijk omdat bepaalde mastschappelijk ontwikkelingen daarin niet zijn meegenomen. Dat geeft het CBS ook toe. Op basis van het contrast tussen recent onderzoek waaruit blijkt dat de voedselnood niet afneemt en CBS data waaruit zou blijken dat de armoede afneemt gaat het CBS in de toekomst anders rekenen. Dat stond in een artikel op de NOS site.quote:Op donderdag 18 april 2024 07:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is zien wat je wil zien, denk ik. In de jaren 80 was er een enorme werkloosheid, zat 22,5% van de Nederlanders onder de lage inkomensgrens (https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)/6-risico-op-armoede). Dat is gedaald naar 1,5% (https://www.nji.nl/cijfers/armoede-gezinnen). Dat zijn harde en duidelijke cijfers.
En waar jij het hebt over voedselbanken e.d. (die waren eerder ook nodig, ze bestonden ook al maar heetten toen gaarkeukens, die waren er in elke stad), zie ik dat er de laatste jaren bij veel kerken overleg is omdat de diaconie haar geld niet kwijt raakt. Mensen bij wie de koelkast kapot gaat en ze kunnen geen nieuwe kopen, ze zijn er steeds minder. Laatst is er daardoor zelfs een landelijke oproep geweest aan diaconiën om hun geld naar Oekraïne over te maken, wat nooit de rol was van de diaconie.
En als je gewoon om je heen kijkt zie je dat ook: het percentage mensen dat zich een auto of minstens een vakantie naar het buitenland per jaar kan veroorloven is enorm toegenomen.
Hoe praktisch de VVD is hebben we ruim 12 jaar gezien, niet dusquote:Op donderdag 18 april 2024 08:29 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
VVD-mentaliteit is gelijk aan praktisch denken.
Links denken is gelijk aan wensdenken, geloven in onhaalbare idealen en andere hersenspinsels.
Erik gelooft gewoon graag in sprookjes.quote:Op donderdag 18 april 2024 09:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoe praktisch de VVD is hebben we ruim 12 jaar gezien, niet dus
https://www.nieuwnieuws.n(...)weet-ongepast/128127quote:Wilders noemt Van der Burg een ‘eng mannetje’, Omtzigt vindt de tweet ‘ongepast
Staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) is blij dat er geen kabinet-Wilders I komt. Dat zei de VVD’er woensdag tijdens een Tweede Kamerdebat over een voorstel om de IND langer respijt te gunnen voor het beslissen over verzoeken om gezinshereniging. Ook gaf Van der Burg aan geen minister te willen worden in een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB.
PVV-leider Geert Wilders reageerde gepikeerd op de uitspraken van de staatssecretaris. Op X noemt Wilders Van der Burg een ‘’eng mannetje''. Volgens de PVV-leider is het tijd dat hij ''snel opkrast''.
Je bedoelt de man die 14 premier voor de VVD is geweest en nog steeds is?quote:Op donderdag 18 april 2024 08:25 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Welnee, Yeşilgöz doet het heel goed. Beter dan haar voorganger.
Hij kan zich ook niet inhouden hè met zijn taalgebruik. Gaat 'm niet helpen, integendeel. Blijft gewoon een zijlijnroeper zo.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:08 schreef Bluesdude het volgende:
De coalitiepartners hebben het gezellig met elkaar![]()
'Dit wordt een kabinet waar links Nederland zijn vingers bij aflikt', ( vrij naar Rutte in 2011)
[..]
https://www.nieuwnieuws.n(...)weet-ongepast/128127
[ x ]
Ze doet het prima, de VVD zakt in zetels en peilingen, dat is prima voor het landquote:Op donderdag 18 april 2024 10:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bedoelt de man die 14 premier voor de VVD is geweest en nog steeds is?
Ik zou zeggen dat Yesilgoz nog een hele lange weg te gaan heeft voor ze haar voorganger overtreft en ik zie haar geen 17 jaar leider van de VVD gaan zijn.
Dat is ook precies wat hij ambieert te zijn, dunkt me.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hij kan zich ook niet inhouden hè met zijn taalgebruik. Gaat 'm niet helpen, integendeel. Blijft gewoon een zijlijnroeper zo.
Dat wil hij ook, dat of de absolute meerderheid zodat hij niet tegengesproken kan worden.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hij kan zich ook niet inhouden hè met zijn taalgebruik. Gaat 'm niet helpen, integendeel. Blijft gewoon een zijlijnroeper zo.
Als het alternatief de PVV is, zoals dat nu het geval lijkt, dan zou ik toch willen stellen dat dit totaal niet prima is.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ze doet het prima, de VVD zakt in zetels en peilingen, dat is prima voor het land
Geen VVD meer
Wilders wil de Orban van Nederland zijn. En dat is, naar mijn mening, heel slecht voor Nederland.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat wil hij ook, dat of de absolute meerderheid zodat hij niet tegengesproken kan worden.
Een van de twee zit er maar in.
Daar ben ik het mee eensquote:Op donderdag 18 april 2024 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als het alternatief de PVV is, zoals dat nu het geval lijkt, dan zou ik toch willen stellen dat dit totaal niet prima is.
Ik vraag het me af hoor. De aandacht gaat hoe dan ook naar de rechtse partijen. NSC, BBB, VVD, PVV - al hun uitlatingen en reacties op elkaar komen in de media. Het lijkt wel alsof het zo goed als de enige partijen zijn die we momenteel in de kamer hebben.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:08 schreef Bluesdude het volgende:
'Dit wordt een kabinet waar links Nederland zijn vingers bij aflikt', ( vrij naar Rutte in 2011)
Er zijn helemaal geen zetels te verdelen op dit moment. Men wil nog wel eens vergeten dat je politicus bent om beleid te maken, en niet om continu campagne te voeren.quote:
Yesilgoz heeft helemaal nog niet gereageerd op die tweet, toch?quote:Op donderdag 18 april 2024 10:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.nieuwnieuws.n(...)weet-ongepast/128127
[ x ]
Als een deel van het electoraat dit eveneens vergeet, of het verschil niet goed kan zien, dan levert een permanente campagne gewoon zetels op.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn helemaal geen zetels te verdelen op dit moment. Men wil nog wel eens vergeten dat je politicus bent om beleid te maken, en niet om continu campagne te voeren.
quote:Op donderdag 18 april 2024 01:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
maar in absolute armoede hebben de armen het tegenwoordig beter dan ooit tevoren.
Waarbij technologische vooruitgang dan als raar argument aangegrepen wordt om armoede te bagatelliseren.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat armoede van vroeger door de bank genomen schrijnender was dan armoede nu.
Vergelijk je nou een laagconjunctuur met een hoogconjunctuur om armoede te meten?quote:Op donderdag 18 april 2024 07:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is zien wat je wil zien, denk ik. In de jaren 80 was er een enorme werkloosheid, zat 22,5% van de Nederlanders onder de lage inkomensgrens (https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)/6-risico-op-armoede). Dat is gedaald naar 1,5% (https://www.nji.nl/cijfers/armoede-gezinnen). Dat zijn harde en duidelijke cijfers.
Op deze manier wordt 17 maanden halen nog wel een uitdaging…quote:Op donderdag 18 april 2024 10:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bedoelt de man die 14 premier voor de VVD is geweest en nog steeds is?
Ik zou zeggen dat Yesilgoz nog een hele lange weg te gaan heeft voor ze haar voorganger overtreft en ik zie haar geen 17 jaar leider van de VVD gaan zijn.
Ik weet niet waar jij dat ziet gebeuren, maar dat armeren vroeger er slechter aan toe waren dan vandaag is een stelling die je wel degelijk kan poneren zonder dat er ook maar iets gebagatelliseerd wordt.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarbij technologische vooruitgang dan als raar argument aangegrepen wordt om armoede te bagatelliseren.
"Ja maar we hebben smartphones nu, ipv paard en wagen!"
Geen reactie, zover ik lees. Slap van haar of slim, nu even niet weer botsen ?quote:Op donderdag 18 april 2024 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Yesilgoz heeft helemaal nog niet gereageerd op die tweet, toch?
Het heeft hem groot gemaakt en zou hem zelfs nog groter kunnen maken.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik twijfel of de politiek de problemen wilt oplossen. Den Haag is verder weg dan ooit dan de achterhoek, de achterstandswijken zoals de Bijlmer en Heerlen en Groningen. Wassenaar is dan wel heel dichtbij.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vergelijken met vroeger heeft voor mij niet zoveel zin. Het gaat om wat wij willen zijn als een welvarend land. Dan vind ik het beschamend dat wij mensen in armoede hebben zitten. Het gaat nu ook om steeds grotere groep mensen die gewoon werk hebben maar toch de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen. Daarvoor moeten wij ons diep schamen.
Toch hebben we het liever over 130 rijden op snelweg dan de problemen voor deze groep oplossen.
Het is weer tijd voor een-op-eentjes dus. Rustig aan, we zijn pas 5 maanden bezig. De mensen die hun eigen risico niet kunnen betalen, kunnen wel wachten, toch Geert?quote:Op donderdag 18 april 2024 11:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Donderdag 18 april ontvangen informateurs Dijkgraaf en Van Zwol eerst de vertegenwoordigers van de fractie van NSC en vervolgens de vertegenwoordigers van de fracties van PVV, VVD, NSC en BBB in het formatiegebied van de Tweede Kamer.
Aansluitend ontvangen de informateurs vertegenwoordigers van de fractie van PVV.
Het bilaterale gesprek met vertegenwoordigers van de fractie van VVD is gepland op vrijdag 19 april.
Waaruit blijkt dit?quote:Op donderdag 18 april 2024 11:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik twijfel of de politiek de problemen wilt oplossen. Den Haag is verder weg dan ooit dan de achterhoek, de achterstandswijken zoals de Bijlmer en Heerlen en Groningen. Wassenaar is dan wel heel dichtbij.
quote:Op donderdag 18 april 2024 11:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]Dit heeft echter alles te maken met het inflatiebeleid van de ECB en niet zozeer met NL beleid.
Armoede is een relatief begrip, maar dat grote groepen in NL, en dan niet alleen de onderklasse problemen hebben rond te komen is niet okay. Dit heeft echter alles te maken met het inflatiebeleid van de ECB en niet zozeer met NL beleid.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vergelijken met vroeger heeft voor mij niet zoveel zin. Het gaat om wat wij willen zijn als een welvarend land. Dan vind ik het beschamend dat wij mensen in armoede hebben zitten. Het gaat nu ook om steeds grotere groep mensen die gewoon werk hebben maar toch de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen. Daarvoor moeten wij ons diep schamen.
Toch hebben we het liever over 130 rijden op snelweg dan de problemen voor deze groep oplossen.
Armoedequote:Op donderdag 18 april 2024 11:23 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Vergelijk je nou een laagconjunctuur met een hoogconjunctuur om armoede te meten?
Ik kom wel eens in een Vogelaarwijk. En je ziet dat de armoede over de afgelopen decennia alleen maar is toegenomen. Een wijk volgens Overvecht bestaat volgens de Volkskrant of Trouw voor het grote deel alleen maar uit statushouders, mensen uit de GGZ en mensen die totaal geisoleerd zijn van de maatschappij.
"Jobs, jobs, jobs" is een neoliberale drogreden om armoede op te lossen. Als dit klopte was er in de VS niet in elke stand een heuse tentenwijk (beetje hyperbolisch).
D66 heeft met hun programma uit 2021 op basis van goed en transparant bestuur, bestaanszekerheid en een betere woningenmarkt niet echt iets bereikt.quote:
Hoe kan je geen eten hebben als je een smartphone zoals een Iphone of Android hebtquote:Op donderdag 18 april 2024 11:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Armoede
Toen ik geboren werd hadden we geen TV, dronken thee ipv frisdrank en werd er alleen een beetje in de woonkamer gestookt, de ijsbloemen stonden in de winter op de dekens en vlees was een luxe, klein flatje en geen lift, terwijl mijn pa een goede baan had. Dat was normaal toen. Geen goede ouwe tijd, maar NL in de jaren 60.
Als nu een bijstandsmoe zo zou zitten stond er waarschijnlijk een team van 2vandaag voor de deur schande te roepen.
en rooktquote:Op donderdag 18 april 2024 11:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hoe kan je geen eten hebben als je een smartphone zoals een Iphone of Android hebt
Inderdaad, ja. Nu lijkt mij Rutte moeten opvolgen en daar een succes van maken voor de VVD sowieso een onmogelijke opgave maar Yesilgoz heeft tot nu toe niets laten zien wat indruk maakt, volgens mij.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Op deze manier wordt 17 maanden halen nog wel een uitdaging…
Inderdaad. Ik heb zelf tussen 2013 en 2019 onder de armoedegrens geleefd, maar ik heb me geen moment arm gevoeld. Ging ook jaarlijks op vakantie naar het buitenland, om maar wat te noemen. Natuurlijk is het extreem belangrijk te strijden tegen inkomensverschillen en op te komen voor de onderste laag voor de bevolking, maar dan helpt bewezen onzin als: "in de jaren 80 was er minder armoede dan nu" gewoon echt niet. En doen alsof er een hele grote laag van de bevolking van armoede crepeert ook niet.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Armoede
Toen ik geboren werd hadden we geen TV, dronken thee ipv frisdrank en werd er alleen een beetje in de woonkamer gestookt, de ijsbloemen stonden in de winter op de dekens en vlees was een luxe, klein flatje en geen lift, terwijl mijn pa een goede baan had. Dat was normaal toen. Geen goede ouwe tijd, maar NL in de jaren 60.
Als nu een bijstandsmoe zo zou zitten stond er waarschijnlijk een team van 2vandaag voor de deur schande te roepen.
Dus?quote:Op donderdag 18 april 2024 11:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
D66 heeft met hun programma uit 2021 op basis van goed en transparant bestuur, bestaanszekerheid en een betere woningenmarkt niet echt iets bereikt.
Echt, het komt niet eens in de buurt van ook maar een klein beetje relevant. Je denkt je er met een Jantje-van-Leiden vanaf te maken door te appelleren aan het muhmuhmuh-D66-muhmuhmuh-nieuwebestuurscultuur-gevoel, dat zal er in gaan als zoete koek, maar achter je ferme uitspraak schuilt blijkbaar vooral een enorme leegte.quote:Ik twijfel of de politiek de problemen wilt oplossen. Den Haag is verder weg dan ooit dan de achterhoek, de achterstandswijken zoals de Bijlmer en Heerlen en Groningen. Wassenaar is dan wel heel dichtbij.
Wat in de jaren 60 armoede was dat noemen we nu de situatie van een derde wereld land. De tijden zijn veranderd, het welstandsnivo van Nederland is enorm veranderd.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Armoede
De gevolgen van het open schoppen van de deur naar de PVV zijn anders best welquote:Op donderdag 18 april 2024 12:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad, ja. Nu lijkt mij Rutte moeten opvolgen en daar een succes van maken voor de VVD sowieso een onmogelijke opgave maar Yesilgoz heeft tot nu toe niets laten zien wat indruk maakt, volgens mij.
Dat wel maar het levert de VVD alleen maar verlies op dus vanuit de optiek gezien van de man opvolgen die de VVD de grootste partij maakte lijkt het mij geen verheffende score.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De gevolgen van het open schoppen van de deur naar de PVV zijn anders best wel
Indrukwekkend…
Ik heb de jaren 80 heel bewust meegemaakt, en ja de werkloosheid was groot, maar ook toen was het zeker niet zo dat mensen in de bijstand crepeerdenquote:Op donderdag 18 april 2024 12:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb zelf tussen 2013 en 2019 onder de armoedegrens geleefd, maar ik heb me geen moment arm gevoeld. Ging ook jaarlijks op vakantie naar het buitenland, om maar wat te noemen. Natuurlijk is het extreem belangrijk te strijden tegen inkomensverschillen en op te komen voor de onderste laag voor de bevolking, maar dan helpt bewezen onzin als: "in de jaren 80 was er minder armoede dan nu" gewoon echt niet. En doen alsof er een hele grote laag van de bevolking van armoede crepeert ook niet.
Zoals ik zei, armoede is relatief.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat in de jaren 60 armoede was dat noemen we nu de situatie van een derde wereld land. De tijden zijn veranderd, het welstandsnivo van Nederland is enorm veranderd.
Daar hebben we destijds gastarbeiders voor hierheen gehaald. Migratiepolitiek destijds was al zo racistisch als de pest.quote:In de jaren 60 mochten arbeiders zich nog letterlijk doodwerken, willen we nu ook niet meer.
Het monetair beleid vooral, de ECB had juist inflatiebeleid moeten voeren (en alleen dat). Maar we bedoelen vermoedelijk hetzelfde: de geldpers aanslingeren heeft de inflatie enorm aangewakkerd, asset bubbles gecreëerd en raakt daarmee nu ook de middenklasse. En het ergste is dat we daar nog lang niet vanaf zijn, want het stadium van 'ten halve gekeerd' zijn we allang voorbij.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Armoede is een relatief begrip, maar dat grote groepen in NL, en dan niet alleen de onderklasse problemen hebben rond te komen is niet okay. Dit heeft echter alles te maken met het inflatiebeleid van de ECB en niet zozeer met NL beleid.
Geldpers aangooien en de rente laag laten.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Het monetair beleid vooral, de ECB had juist inflatiebeleid moeten voeren (en alleen dat). Maar we bedoelen vermoedelijk hetzelfde: de geldpers aanslingeren heeft de inflatie enorm aangewakkerd, asset bubbles gecreëerd en raakt daarmee nu ook de middenklasse. En het ergste is dat we daar nog lang niet vanaf zijn, want het stadium van 'ten halve gekeerd' zijn we allang voorbij.
Dan heb je ze zeker in een parallele dimensie meegemaakt. Lubbers c.s. deden uitgebreid hun best mensen in de bijstand te laten creperen.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb de jaren 80 heel bewust meegemaakt, en ja de werkloosheid was groot, maar ook toen was het zeker niet zo dat mensen in de bijstand crepeerden
Ja joh? Heb je het meegemaakt? Ik herinner me toch vooral bijstanders die veel blowde en zopen en naar concerten gingenquote:Op donderdag 18 april 2024 12:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan heb je ze zeker in een parallele dimensie meegemaakt. Lubbers c.s. deden uitgebreid hun best mensen in de bijstand te laten creperen.
De deense kroon en de euro zijn gekoppeld en in de loop der jaren is Nederland sneller duurder geworden dan Denemarken. Hun economie is beter omdat de arbeidsparticipatie van vrouwen er veel hoger ligt, namelijk net zo hoog als dat van mannen. Ik ken geen enkele nederlandse vrouw die full time werkt. Ze zullen heus bestaan, maar het beeld is me wel duidelijk.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geldpers aangooien en de rente laag laten.
En dan worden de prijzen van huizen nog geeneens meegerekend in de inflatiecijfers. Als je naar bv Denemarken gaat dan denk je, wow, wat is Denemarken duur, maar de waarheid is, je euro is geen fuck waard.
truequote:Op donderdag 18 april 2024 12:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De deense kroon en de euro zijn gekoppeld en in de loop der jaren is Nederland sneller duurder geworden dan Denemarken. Hun economie is beter omdat de arbeidsparticipatie van vrouwen er veel hoger ligt, namelijk net zo hoog als dat van mannen. Ik ken geen enkele nederlandse vrouw die full time werkt. Ze zullen heus bestaan, maar het beeld is me wel duidelijk.
Maar is dat ook daadwerkelijk beter?quote:Op donderdag 18 april 2024 12:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De deense kroon en de euro zijn gekoppeld en in de loop der jaren is Nederland sneller duurder geworden dan Denemarken. Hun economie is beter omdat de arbeidsparticipatie van vrouwen er veel hoger ligt, namelijk net zo hoog als dat van mannen. Ik ken geen enkele nederlandse vrouw die full time werkt. Ze zullen heus bestaan, maar het beeld is me wel duidelijk.
Indien kinderopvang goed is geregeld kan ik alleen maar toejuichen dat daardoor de arbeidsparticipatie van vrouwen stijgt omdat een land dan optimaler gebruikmaakt van beschikbaar intellect.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar is dat ook daadwerkelijk beter?
Ik ken ze overigens wel volop.
Als je met z’n tweeën fulltime gaat werken hou je door hoe het stelsel is ingericht amper iets extra over en als je kinderen hebt loop je helemaal leeg op de peperdure kinderopvang.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het duurder worden van zaken in Nederland intrinsiek goed of slecht is; om daar een vergelijkend oordeel met Denemarken over te geven, moet je naar een veel bredere context kijken. Niemand zegt bijvoorbeeld dat het in Gambia beter is dan Zwitserland omdat de prijzen er lager liggen. Het economische geheel is veel meer dan enkel inflatie.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zie hier meteen een van de redenen waarom de arbeidsparticipatie van vrouwen in NL lager is: kinderopvang is de zorg van de vrouw, en goed geregeld betekent in de ogen van heel veel mensen (mannen en vrouwen met een mening over hoe anderen het doen) dat het kind vooral niet te veel uren op die opvang mag zitten. In Denemarken is het ook veel gebruikelijker en meer geaccepeteerd als een kind net zo fulltime in de opvang zit als bede ouders werken.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Indien kinderopvang goed is geregeld kan ik alleen maar toejuichen dat daardoor de arbeidsparticipatie van vrouwen stijgt omdat een land dan optimaler gebruikmaakt van beschikbaar intellect.
In Denemarken wordt kinderopvang 100% door de staat gefinancieerd, net als onderwijs en zorg vandaar de sterke inkomensnivellering om dat te kunnen betalen.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je met z’n tweeën fulltime gaat werken hou je door hoe het stelsel is ingericht amper iets extra over en als je kinderen hebt loop je helemaal leeg op de peperdure kinderopvang.
Werken loont gewoon te weinig.
Kinderopvang is dan ook maar beperkt nuttig voor de maatschappij want je onttrekt mensen aan de arbeidsmarkt om in de kinderopvang te gaan werken. Niet zo heel vreemd dat je daarvoor moet betalen dus. Vooral vanuit sociaal-emancipatoir oogpunt is er wat te zeggen voor een ruimhartige vergoeding, maar die hoeft dan ook niet voor de volle werkweek wat mij betreft. Drie dagen lijkt me ruim voldoende.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je met z’n tweeën fulltime gaat werken hou je door hoe het stelsel is ingericht amper iets extra over en als je kinderen hebt loop je helemaal leeg op de peperdure kinderopvang.
Werken loont gewoon te weinig.
Verder is het duur zijn van bepaalde zaken helemaal niet zo slecht. Zo betalen we veel te weinig voor kraanwater, waardoor we het verspillen. Met voedsel eigenlijk net zo. We zijn vooral een te groot percentage van ons inkomen aan 'wonen' gaan besteden.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het duurder worden van zaken in Nederland intrinsiek goed of slecht is; om daar een vergelijkend oordeel met Denemarken over te geven, moet je naar een veel bredere context kijken. Niemand zegt bijvoorbeeld dat het in Gambia beter is dan Zwitserland omdat de prijzen er lager liggen. Het economische geheel is veel meer dan enkel inflatie.
Tja, tijd met je kinderen is ook heel wat waard en iets wat je niet later over kunt doen als je het gemist hebt. Ik vind een maatschappij die erop gericht is dat beide ouders fulltime werken eerlijk gezegd een nachtmerrie en iets wat later ook gevolgen gaat hebben.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zie hier meteen een van de redenen waarom de arbeidsparticipatie van vrouwen in NL lager is: kinderopvang is de zorg van de vrouw, en goed geregeld betekent in de ogen van heel veel mensen (mannen en vrouwen met een mening over hoe anderen het doen) dat het kind vooral niet te veel uren op die opvang mag zitten. In Denemarken is het ook veel gebruikelijker en meer geaccepeteerd als een kind net zo fulltime in de opvang zit als bede ouders werken.
Ja zo zou woningen voorzien van een cisterne en daarmee wassen, toilet, sproeien veel beter zijn, maar is dat überhaupt legaal in NL?quote:Op donderdag 18 april 2024 12:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verder is het duur zijn van bepaalde zaken helemaal niet zo slecht. Zo betalen we veel te weinig voor kraanwater, waardoor we het verspillen. Met voedsel eigenlijk net zo. We zijn vooral een te groot percentage van ons inkomen aan 'wonen' gaan besteden.
Of het gevolgen heeft, kun je in de Scandinavische landen zien, als het goed is.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, tijd met je kinderen is ook heel wat waard en iets wat je niet later over kunt doen als je het gemist hebt. Ik vind een maatschappij die erop gericht is dat beide ouders fulltime werken eerlijk gezegd een nachtmerrie en iets wat later ook gevolgen gaat hebben.
Ik werk 36 uur en heb daardoor elke week een dag vrij met de kids. Ik zou dat ook niet snel opgeven. Ik zou eerder teruggaan naar 32 uur dan ooit nog 40 uur gaan werken, eigenlijk.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, tijd met je kinderen is ook heel wat waard en iets wat je niet later over kunt doen als je het gemist hebt. Ik vind een maatschappij die erop gericht is dat beide ouders fulltime werken eerlijk gezegd een nachtmerrie en iets wat later ook gevolgen gaat hebben.
Mensen in de bijstand krijgen toch ook geen KOT?quote:Op donderdag 18 april 2024 12:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou al veel helpen kinderopvang voor werkenden te vergoeden en niet voor mensen in de bijstand.
Juist.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of het gevolgen heeft, kun je in de Scandinavische landen zien, als het goed is.
Maar ja, tijd met je kinderen doorbrengen is heel wat waard, en dus is het in NL toch wel gewenst dat kinderen niet fulltime naar de opvang gaan, komt veelaal de zorg voornamelijk op de vrouw terecht (en ja, ik weet dat dat in jouw geval niet zo is) en worden ze vervolgens verwijtend parttime prinsesjes genoemd.
Eens. En er bestaat ook nog zoiets als de huishouding. Allebei fulltime werken en dan in het weekend het hele huis poetsen. Daar heb ik toch helemaal geen zin in.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of het gevolgen heeft, kun je in de Scandinavische landen zien, als het goed is.
Maar ja, tijd met je kinderen doorbrengen is heel wat waard, en dus is het in NL toch wel gewenst dat kinderen niet fulltime naar de opvang gaan, komt veelaal de zorg voornamelijk op de vrouw terecht (en ja, ik weet dat dat in jouw geval niet zo is) en worden ze vervolgens verwijtend parttime prinsesjes genoemd.
Ik ben er helemaal voor dat moeders meer werken, maar dan vaders minder. Onze planning was ooit, voor ik ziek werd, dat mijn vrouw en ik beide 3 dagen zouden werken.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn ja.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben er helemaal voor dat moeders meer werken, maar dan vaders minder. Onze planning was ooit, voor ik ziek werd, dat mijn vrouw en ik beide 3 dagen zouden werken.
Dit gaat wel heel erg uit van een beperkt beeld van mensen die parttime werken. Er zijn ook genoeg mensen die parttime werken en helemaal geen toeslagen krijgen of in een sociale huurwoning zitten.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Issue met parttime werken is dat het fiscaal en qua toeslagen veel te aantrekkelijk is part time te werken ipv fulltime.
Ga je fulltime werken verlies je maar al te vaak toe en bijslagen, huursubsidie etc, wat ook weer een sociale huurwoning bezet houd. Onder de streep is het voor veel te veel mensen gewoon onaantrekkelijk meer te werken en te verdienen omdat je er netto nauwelijks op vooruit gaat, als je dat al doet.
Maar dat is al zo....quote:Op donderdag 18 april 2024 12:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou al veel helpen kinderopvang voor werkenden te vergoeden en niet voor mensen in de bijstand.
Ja, dat klinkt heel mooi. Nu nog de maatschappij daarop aanpassen en werkgevers zover krijgen dat 3 dagen werken als normaal wordt gezien.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben er helemaal voor dat moeders meer werken, maar dan vaders minder. Onze planning was ooit, voor ik ziek werd, dat mijn vrouw en ik beide 3 dagen zouden werken.
Onlangs een salarisverhoging van ¤400 gehad. Onderaan de streep bleef daar netto iets van ¤100 van over. Nou heb ik een prima salaris en we kunnen prima leven maar hier schrok ik toch wel een beetje van.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Issue met parttime werken is dat het fiscaal en qua toeslagen veel te aantrekkelijk is part time te werken ipv fulltime.
Ga je fulltime werken verlies je maar al te vaak toe en bijslagen, huursubsidie etc, wat ook weer een sociale huurwoning bezet houd. Onder de streep is het voor veel te veel mensen gewoon onaantrekkelijk meer te werken en te verdienen omdat je er netto nauwelijks op vooruit gaat, als je dat al doet.
Ik denk niet dat financiën het hele verhaal vertellen. Nederlanders hebben vooral heel erg een "je werkt om te leven" en "vrije tijd is de belangrijkste tijd" mentaliteit. En daar lijkt me eigenlijk niks mis mee.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk niet dat financiën het hele verhaal vertellen. Nederlanders hebben vooral heel erg een "je werkt om te leven" en "vrije tijd is de belangrijkste tijd" mentaliteit. En daar lijkt me eigenlijk niks mis mee.
Maakt het niet minder waar dat het stelsel van subsidies, toe en bijslagen er voor zorgt dat als je van part time naar full time gaat er voor maar al te veel mensen zo is dat je er nauwelijks op vooruit gaat. Dit geld trouwens ook voor mensen in de bijstand die gaan werken, wordt de armoedeval genoemd.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit gaat wel heel erg uit van een beperkt beeld van mensen die parttime werken. Er zijn ook genoeg mensen die parttime werken en helemaal geen toeslagen krijgen of in een sociale huurwoning zitten.
Ik zie steeds vaker dat zowel man als vrouw parttime werken en zo de taken behoorlijk eerlijk verdelen. Er is meer dan alleen geldquote:Op donderdag 18 april 2024 12:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Indien kinderopvang goed is geregeld kan ik alleen maar toejuichen dat daardoor de arbeidsparticipatie van vrouwen stijgt omdat een land dan optimaler gebruikmaakt van beschikbaar intellect.
Inderdaad is dat stelsel problematisch, maar er zijn echt meer dan genoeg mensen die parttime werken en verder niets ontvangen. Je moet het niet anders voorstellen dan het is. Idem met kinderopvangtoeslag. Mensen in de bijstand krijgen dat alleen als ze studeren of in een traject zitten dat naar betaald werk leidt.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maakt het niet minder waar dat het stelsel van subsidies, toe en bijslagen er voor zorgt dat als je van part time naar full time gaat er voor maar al te veel mensen zo is dat je er nauwelijks op vooruit gaat. Dit geld trouwens ook voor mensen in de bijstand die gaan werken, wordt de armoedeval genoemd.
De armoedeval was een moment dat je meer ging verdienen, maar door de toeslagenafbouw minder over hield. Dat bestaat niet meer, daarom lopen de toeslagen nu deels door tot na 70.000 euro.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maakt het niet minder waar dat het stelsel van subsidies, toe en bijslagen er voor zorgt dat als je van part time naar full time gaat er voor maar al te veel mensen zo is dat je er nauwelijks op vooruit gaat. Dit geld trouwens ook voor mensen in de bijstand die gaan werken, wordt de armoedeval genoemd.
.”quote:Wilders na kritiek op tweet over ‘eng mannetje’ Van der Burg: ‘Het zal me een worst zijn’
Dilan Yesilgöz reageerde donderdag gepikeerd op een tweet van Geert Wilders waarin de PVV-leider staatssecretaris Eric van der Burg een ‘eng mannetje’ noemde die ‘moet opkrassen’. ,,Ik vind het een ongepaste tweet”, zei de VVD-leider. Maar Wilders blijft bij zijn bericht: ,,Wat anderen ervan vinden, zal me een worst zijn
Het wordt gefaciliteerd door de toeslagen.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
De armoedeval was een moment dat je meer ging verdienen, maar door de toeslagenafbouw minder over hield. Dat bestaat niet meer, daarom lopen de toeslagen nu deels door tot na 70.000 euro.
Dat het soms weinig is klopt, maar de echte armoedeval, minder overhouden bij meer verdienen, is weg.
Maar ik denk echt dat jij financiën te belangrijk maakt. De meeste mensen vinden "genoeg om rond te komen en leuke dingen te doen" gewoon genoeg. Dat ze dan niet meer willen komt niet door de toeslagen, oid.
Dat klinkt als de financiële paragraaf van de CU, daar was ik ook heel enthousiast over. Maar het doel moet niet zijn: meer mensen fulltime aan het werk.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het wordt gefaciliteerd door de toeslagen.
Ik vind dat alle toe en bijslagen, subsidies en aftrekposten moeten worden afgeschaft, ophouden met het omverdeelcircus, en dat geld direct terug via lagere lasten. Verder alle controleurs, bewerkers, toekenners en aanvraagverzinners, regelaars etc etc de keien op en dat geld ook in lastenverlaging steken. Net als de gebouwen waar deze zitten, de hele overhead van het rondpomp circuit. Iedereen gaat er dan op vooruit, behalve de overhead natuurlijk.
Dit beëindigd dan ook alle mogelijkheid tot fraude, wat nog eens miljarden bespaart. Als dit jaren geleden was ingevoerd, was het hele toeslagen debacle en de bulgarenfraude er niet geweest.
quote:quote:Op donderdag 18 april 2024 13:12 schreef Hanca het volgende:
En onze 4 grote leiders gaan lekker verder met ruziën, je zult daar als informateur maar dagelijks tussen zitten...
https://www.ad.nl/politie(...)st-zijn-br~a74edd26/
Zelfs als ze eruit komen is dat kabinet op deze manier gewoon voor de zomer al gevallen.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:12 schreef Hanca het volgende:
En onze 4 grote leiders gaan lekker verder met ruziën, je zult daar als informateur maar dagelijks tussen zitten...
Deze hele formatie is dan ook gewoon uitstel van executie. NSC en VVD willen helemaal niet, maar ze weten dat ieder alternatief ook pijn doet.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs als ze eruit komen is dat kabinet op deze manier gewoon voor de zomer al gevallen.
PVV wil ook niet. Niet voor niets is Van der Plas de enige die niet mee doet aan ruziemaken, dat is de enige aan tafel die hier wel een succes van wil maken.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:26 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Deze hele formatie is dan ook gewoon uitstel van executie. NSC en VVD willen helemaal niet, maar ze weten dat ieder alternatief ook pijn doet.
Dan blijven ze in campagnestand staan wat ze eigenlijk nu ook al doen. Stokje gaat trouwens eerst naar Frans Timmermans als ze er niet uitkomen.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is ook wel bezopen dat die formatie zo lang duurt trouwens. Daar moet ook iets aan gebeuren wat mij betreft. Veel strakkere tijdlijnen en na x dagen automatisch nieuwe verkiezingen oid.
Ik dacht dat nieuwe verkiezingen niet automatisch zijn na mislukken van een kabinetsformatie. ?quote:Op donderdag 18 april 2024 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is ook wel bezopen dat die formatie zo lang duurt trouwens. Daar moet ook iets aan gebeuren wat mij betreft. Veel strakkere tijdlijnen en na x dagen automatisch nieuwe verkiezingen oid.
Dat werkt in andere landen totaal niet. Allemaal partijen die de formatie rekken in de hoop op nieuwe verkiezingen. Denk jij dat de PVV ook maar iets zou toegeven als ze zouden weten dat na een x aantal dagen er verkiezingen aan komen?quote:Op donderdag 18 april 2024 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat is het toch een grote baby. Hij verdraait ook nog eens een aantal woorden van wat van den Burg heeft gezegd, maakt hem bijna persoonlijk verantwoordelijk voor de vluchtelingenstroom en vindt het ongepast dat de man een mening heeft, die hij nog eens netjes verwoordde ook. Die man kan toch niet werkelijk ons land (mee)regeren? Onbegrijpelijk ook dat Omtzigt en Yesilgoz gewoon doorgaan telkens weer.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:12 schreef Hanca het volgende:
Als Geert gokt op nieuwe verkiezingen kan hij weleens bedrogen uitkomen. Ik zie Bontenbal in een komende verkiezingsstrijd namelijk zomaar NSC en BBB leegvreten. En dan wordt het alleen maar moeilijker voor Geert om tot 76 te komen.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
PVV wil ook niet. Niet voor niets is Van der Plas de enige die niet mee doet aan ruziemaken, dat is de enige aan tafel die hier wel een succes van wil maken.
In campagnetijd roepen dat het 5 voor 12 is en vervolgens maandenlang uit je neus vreten in de formatie.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Officieel moet de ministerraad beslissen dat er nieuwe verkiezingen komen, daar gaat de Kamer niet over. Maar een situatie als dit, met al een demissionair kabinet, hebben we natuurlijk nog nooit gehad.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik dacht dat nieuwe verkiezingen niet automatisch zijn na mislukken van een kabinetsformatie. ?
Is het niet zo dat de Kamer moet besluiten wel of niet nieuwe verkiezingen ?
En hebben VVD en NSC daar wel zin in, gezien hun peilingen. En wat dan... na de verkiezingen.... weer met Wilders moeten zoenen ?
Dat klinkt allemaal als een goed idee, maar het heeft niet zoveel te maken met fulltime en parttime werkende mensen en KOT voor mensen in de bijstand.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het wordt gefaciliteerd door de toeslagen.
Ik vind dat alle toe en bijslagen, subsidies en aftrekposten moeten worden afgeschaft, ophouden met het omverdeelcircus, en dat geld direct terug via lagere lasten. Verder alle controleurs, bewerkers, toekenners en aanvraagverzinners, regelaars etc etc de keien op en dat geld ook in lastenverlaging steken. Net als de gebouwen waar deze zitten, de hele overhead van het rondpomp circuit. Iedereen gaat er dan op vooruit, behalve de overhead natuurlijk.
Dit beëindigd dan ook alle mogelijkheid tot fraude, wat nog eens miljarden bespaart. Als dit jaren geleden was ingevoerd, was het hele toeslagen debacle en de bulgarenfraude er niet geweest.
quote:Al kort na 7 uur ‘s ochtends stuurt de minister een app in de ‘Team Minister’-groepsapp. ‘Wat is dit? Zegt me helemaal niks.’ Als er na 50 minuten niemand gereageerd heeft, wordt De Jonge ongeduldig: ‘Hallo? Is er iemand mee bezig? Het is all over the place, ik heb er niks mee van doen, wil er ook niks mee van doen hebben, dit moet zsm debunked worden.’
Bontenbal kan nog wel eens een enorme darkhorse blijken, inderdaad. Zeker als de VVD doorgaat met Yesilgoz.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:40 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als Geert gokt op nieuwe verkiezingen kan hij weleens bedrogen uitkomen. Ik zie Bontenbal in een komende verkiezingsstrijd namelijk zomaar NSC en BBB leegvreten. En dan wordt het alleen maar moeilijker voor Geert om tot 76 te komen.
Maar de Gw heeft geen boodschap aan dat demissionair/missionair ongeschreven staatsrechelijk geneuzel. Het kabinet dat bevoegd is tot kamerontbinding is nog altijd Rutte IV.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Officieel moet de ministerraad beslissen dat er nieuwe verkiezingen komen, daar gaat de Kamer niet over. Maar een situatie als dit, met al een demissionair kabinet, hebben we natuurlijk nog nooit gehad.
Ja, ik vond het ook wel grappig om te zien.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:45 schreef Lichtloper het volgende:
Inhoudelijk is het niet zo boeiend, maar ik houd echt enorm van dit soort kijkjes achter de schermen
[..]
[ afbeelding ]
Ik neem toch aan dat als deze formatie klapt, of het tegen alle verwachtingen in gevormde kabinet valt, VVD niet doorgaat met Yesilgoz.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bontenbal kan nog wel eens een enorme darkhorse blijken, inderdaad. Zeker als de VVD doorgaat met Yesilgoz.
Ik heb verder helemaal niks met het CDA, maar Bontenbal is mijn hoop in bange dagen. Ik reken erop dat hij de weglopers bij (vooral) NSC gaat wegkapen voor de neus van WIlders.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bontenbal kan nog wel eens een enorme darkhorse blijken, inderdaad. Zeker als de VVD doorgaat met Yesilgoz.
Dan nog is het interessant wie ze naar voren schuiven aangezien de fractie vol zit met klapvee, en Dijkhoff heeft meermaals aangegeven echt niet te willen.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat als deze formatie klapt, of het tegen alle verwachtingen in gevormde kabinet valt, VVD niet doorgaat met Yesilgoz.
En met jou velen. Maar het is wel een degelijke partij die aantoonbaar capabele bestuurders kan leveren, in tegenstelling tot de clowns die nu aan tafel zitten.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik heb verder helemaal niks met het CDA, maar Bontenbal is mijn hoop in bange dagen. Ik reken erop dat hij de weglopers bij (vooral) NSC gaat wegkapen voor de neus van WIlders.
Karremans, Brekelmans maar het liefste zie ik om Wilders echt te frustreren gewoon Van den Burg. Dat zou echt goud zijn.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan nog is het interessant wie ze naar voren schuiven aangezien de fractie vol zit met klapvee, en Dijkhoff heeft meermaals aangegeven echt niet te willen.
Een ander vinden zal niet gemakkelijk zijn, maar ze zullen Yesilgoz toch niet nog meer kapot laten maken? Ze is gewogen en te licht bevonden.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan nog is het interessant wie ze naar voren schuiven aangezien de fractie vol zit met klapvee, en Dijkhoff heeft meermaals aangegeven echt niet te willen.
Ongeveer het hele politieke midden (en dan interpreteer ik 'midden' zo ruim mogelijk) heeft baat bij een solide CDA.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik heb verder helemaal niks met het CDA, maar Bontenbal is mijn hoop in bange dagen. Ik reken erop dat hij de weglopers bij (vooral) NSC gaat wegkapen voor de neus van WIlders.
Deze man zal hoog staan:quote:Op donderdag 18 april 2024 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een ander vinden zal niet gemakkelijk zijn, maar ze zullen Yesilgoz toch niet nog meer kapot laten maken? Ze is gewogen en te licht bevonden.
Ik heb wel eens vraagtekens bij of de VVD dit inzicht wel heeft. Ze zijn met Rutte ook veel te lang doorgegaan terwijl iedereen al wel inzag dat het op was, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een ander vinden zal niet gemakkelijk zijn, maar ze zullen Yesilgoz toch niet nog meer kapot laten maken? Ze is gewogen en te licht bevonden.
De C in CDA zal me tegen blijven houden om erop te stemmen, maar Bontenbal vind ik een topper. Zo zouden er meer moeten rondlopen.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Toch van mening veranderd?quote:
De C in CDA zal me tegen blijven houden om erop te stemmen, maar Bontenbal vind ik een topper. Zo zouden er meer moeten rondlopen.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Kan ik me iets bij voorstellen.quote:
Ik kan het niet nalaten zijn accent een nadeel te vinden, hoe simpel dat ook moge zijn.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:03 schreef miss_sly het volgende:
De C in CDA zal me tegen blijven houden om erop te stemmen, maar Bontenbal vind ik een topper. Zo zouden er meer moeten rondlopen.
Dat vind ik bepaald oppervlakkig, eigenlijk. Hij spreekt keurig Nederlands, maar met een bepaalde tongval.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik kan het niet nalaten zijn accent een nadeel te vinden, hoe simpel dat ook moge zijn.
Dat is het ook, dat zelfbesef is alleen af en toe gewoon pijnlijk.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Dat vind ik bepaald oppervlakkig, eigenlijk.
Het siert je dat je het zelf ook beseft.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is het ook, dat zelfbesef is alleen af en toe gewoon pijnlijk.
Ik heb dat ook bij hem. Kan er niets aan doen, maar ik vind die tongval zo irritant.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is het ook, dat zelfbesef is alleen af en toe gewoon pijnlijk.
Stond ook wel raar te kijken toen ik dat las inderdaad. Enerzijds politieke wil om op preventie in te zetten, geen reclames enzovoorts. En dan strookt dit totaal niet met elkaar.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:11 schreef nostra het volgende:
Blijft toch een mooi fenomeen, 100% staatsdeelnemingen. Waar men als wetgever inzet op jeugdpreventie, gaat HC vol inzetten op jongeren naar het casino te lokken. (Al zal het excuus wel zijn dat jongeren tussen aanhalingstekens gelezen moet worden)
https://nos.nl/artikel/25(...)lanten-het-casino-in
Ja, omdat ik meer op hem ben gaan letten. Maar het ging toen ook om een andere fractievoorzitter nu, dat is wel wat anders dan een lijsttrekker bij nieuwe verkiezingen.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Toch van mening veranderd?
[ afbeelding ]
Zodat ze het beter in de smiezen kunnen houden itt wanneer het ondergronds gaat.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:11 schreef nostra het volgende:
Blijft toch een mooi fenomeen, 100% staatsdeelnemingen. Waar men als wetgever inzet op jeugdpreventie, gaat HC vol inzetten op jongeren naar het casino te lokken. (Al zal het excuus wel zijn dat jongeren tussen aanhalingstekens gelezen moet worden)
https://nos.nl/artikel/25(...)lanten-het-casino-in
Het zorgt ervoor dat meer werken, meer beloond wordt.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal als een goed idee, maar het heeft niet zoveel te maken met fulltime en parttime werkende mensen en KOT voor mensen in de bijstand.
Blijft toch wel een tikkeltje apart dat dit soort hooggeplaatste piefen gewoon gebruik maken van Whatsapp.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:45 schreef Lichtloper het volgende:
Inhoudelijk is het niet zo boeiend, maar ik houd echt enorm van dit soort kijkjes achter de schermen
[..]
[ afbeelding ]
Dat zit er dik in. Ik had meer van haar verwacht dan ze heeft gedaan. Had meer een nuchtere rol in t midden verwacht en minder die extremen van eerst huggen en daarna weer een clash. Wat Omtzigt ook niet deed.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat als deze formatie klapt, of het tegen alle verwachtingen in gevormde kabinet valt, VVD niet doorgaat met Yesilgoz.
Dat is niet haar fout maar van de kiezer. De kiezer die gelooft in sprookjes en onhaalbare doelen van de PVV. Veel volwassen mensen hebben de fase van kleuter nog niet verlaten, als ze hun zin niet krijgen gaan ze mekkeren.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ze doet het prima, de VVD zakt in zetels en peilingen, dat is prima voor het land
Geen VVD meer
Als elke partij voor die punten is maar niet levert bewijst dat niet mijn punt?quote:Op donderdag 18 april 2024 12:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus?
Wat wil je hiermee nou zeggen dan? Je doet allemaal onconcrete uitspraken zoals de speerpunten die in dat programma zouden staan, maar die staan in vrijwel elk verkiezingsprogramma van vrijwel elke partij. Elke partij is voor goed bestuur, voor bestaanszekerheid, voor een 'betere' woningmarkt. Dat zijn namelijk allemaal positieve woorden. Wanneer een partij iets daadwerkelijk goed vindt, dat is wat belangrijk is, daar draait het om, dat is politiek en ideologie.
Vervolgens zeg je 'niet echt iets bereikt'. Ook weer een niet-concrete uitspraak. Wat betekent dit? Wanneer hadden ze dan 'wel echt iets bereikt'? En hoe realistisch was het om in 1 jaar regeren heel veel 'te bereiken'?
Maar bovenal: Wat heeft dit in godsnaam, in vredesnaam, in 's hemelsnaam, te maken met je vorige uitspraak, namelijk, en ik citeer:
[..]
Echt, het komt niet eens in de buurt van ook maar een klein beetje relevant. Je denkt je er met een Jantje-van-Leiden vanaf te maken door te appelleren aan het muhmuhmuh-D66-muhmuhmuh-nieuwebestuurscultuur-gevoel, dat zal er in gaan als zoete koek, maar achter je ferme uitspraak schuilt blijkbaar vooral een enorme leegte.
Schrijnend en ironisch dat je klaagt over gebrekkige politieke betrokkenheid in Den Haag, maar zodra er wordt doorgevraagd over waar je dat dan op baseert, je laat merken zelf vooral niet betrokken genoeg te zijn om met iets inhoudelijks te kunnen komen, waardoor je je toevlucht moet zoeken in cliché's.
Rutte had anders ook geen klinkende start.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toen Rutte aan de macht kwam binnen de VVD kwam de VVD uit een hele andere situatie. ik geloof niet dat Yesilgoz VVD leider is bij de verkiezingen. of ze deze formatie nu wel of niet laat slagen.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:08 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Rutte had anders ook geen klinkende start.
Yesilgoz krijgt de tijd voor een paar jaar neem ik aan
Kwam blijkbaar geloofwaardiger over dan de sprookjes van de VVD waar de kiezer na 12 jaar leugens terecht vanaf zagenquote:Op donderdag 18 april 2024 16:02 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Dat is niet haar fout maar van de kiezer. De kiezer die gelooft in sprookjes en onhaalbare doelen van de PVV. Veel volwassen mensen hebben de fase van kleuter nog niet verlaten, als ze hun zin niet krijgen gaan ze mekkeren.
Dat kan je zelf.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:01 schreef Bluesdude het volgende:
Misschien moeten de moderators overwegen een poll te maken?
Vraag is : Wanneer klapt de formatie of dit kabinet
1 Binnen 4 weken
2 4-8 weken
3 Over drie maanden
4 Over 6 maanden
5 2025
6 2026
Dat is op elk vlak gemankeerd in Nederland maar volgens minstens twee van de formerende partijen is de oplossing daarvoor simpel, minder (rijks)ambtenaren.quote:
Ja dat gaat helpen!quote:Op donderdag 18 april 2024 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is op elk vlak gemankeerd in Nederland maar volgens minstens twee van de formerende partijen is de oplossing daarvoor simpel, minder (rijks)ambtenaren.
Nou ja, dat is een vals dilemma natuurlijk. Effectief (en liefst ook efficiënt) toezicht kan ook met minder ambtenaren, als je ze maar op de kerntaken van de overheid inzet. Waarvan dit er één is. Maar als ik dan zie dat het primair draait om sense of urgency en kennis, dan zit het probleem niet bij poppetjes aannemen, maar bij de aansturing. Júist bij een kleine overheid is die van groot belang.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is op elk vlak gemankeerd in Nederland maar volgens minstens twee van de formerende partijen is de oplossing daarvoor simpel, minder (rijks)ambtenaren.
Welnee joh. Kennelijk waren onder de stemmers veel vrouwenhaters en racisten die het niet trokken dat een vrouw en nog eens van Turkse komaf de leiding heeft.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kwam blijkbaar geloofwaardiger over dan de sprookjes van de VVD waar de kiezer na 12 jaar leugens terecht vanaf zagen
Absoluut niet capabel een partij te leiden, dat heeft weinig met vrouw zijn of Turkse komaf te maken, gewoon ongeschikt voor deze funcfiequote:Op donderdag 18 april 2024 17:05 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Welnee joh. Kennelijk waren onder de stemmers veel vrouwenhaters en racisten die het niet trokken dat een vrouw en nog eens van Turkse komaf de leiding heeft.
En vooral: ze presenteerde zich als een PVV surrogaat die graag met de echte PVV wilde regeren, waarom zou je dan de surrogaatversie kiezen. Een beetje dezelfde fout die Hoekstra maakte met het CDA: dat was een VVD light dat graag met de echte VVD wilde regeren. Toen gingen alle CDA stemmers naar de VVD, hoe gek is dat?quote:Op donderdag 18 april 2024 17:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Absoluut niet capabel een partij te leiden, dat heeft weinig met vrouw zijn of Turkse komaf te maken, gewoon ongeschikt voor deze funcfie
Juist niet. Minder managers juist en meer ingenieurs.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat is een vals dilemma natuurlijk. Effectief (en liefst ook efficiënt) toezicht kan ook met minder ambtenaren, als je ze maar op de kerntaken van de overheid inzet. Waarvan dit er één is. Maar als ik dan zie dat het primair draait om sense of urgency en kennis, dan zit het probleem niet bij poppetjes aannemen, maar bij de aansturing. Júist bij een kleine overheid is die van groot belang.
Dit klinkt als een omschrijving van Frans Timmermans en Rob Jetten.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:02 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Dat is niet haar fout maar van de kiezer. De kiezer die gelooft in sprookjes en onhaalbare doelen van de PVV. Veel volwassen mensen hebben de fase van kleuter nog niet verlaten, als ze hun zin niet krijgen gaan ze mekkeren.
Opzich wel maar da's natuurlijk geen reden om de overheid maar verder en verder in te blijven krimpen tot je geen ambtenaren meer over hebt. Ergens zit de sweet spot en na 13 jaar Rutte zitten we flink ten zuiden daarvan.Goede aansturing is belangrijk, maar is geen wondermiddel om het eenvoudige tekort aan ambtenaren recht te zetten.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat is een vals dilemma natuurlijk. Effectief (en liefst ook efficiënt) toezicht kan ook met minder ambtenaren, als je ze maar op de kerntaken van de overheid inzet. Waarvan dit er één is. Maar als ik dan zie dat het primair draait om sense of urgency en kennis, dan zit het probleem niet bij poppetjes aannemen, maar bij de aansturing. Júist bij een kleine overheid is die van groot belang.
Misschien schatten ze daar in dat een poosje een rechts stuntelkabinet de beste uitkomst is als je daarna spijkers met koppen kunt slaan.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:06 schreef trein2000 het volgende:
Timmermans wil onderhandelen zegt hij tegen de NOS en maakt daarmee paradoxaal genoeg de kans op Wilders 1 een stuk groter
De kans op Wilders I is bijna 0, als het niet helemaal 0 is. Wilders wordt geen premier.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:06 schreef trein2000 het volgende:
Timmermans wil onderhandelen zegt hij tegen de NOS en maakt daarmee paradoxaal genoeg de kans op Wilders 1 een stuk groter
Het is logisch dat ze de PVV de eerste kans wilden geven, maar na een half jaar zonder echte voortgang moet je toch eens over wat anders na gaan denken.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat Timmermans signalen uit NSC en/of VVD heeft gehad dat er inmiddels kamerleden zijn die liever met hem overleggen, tot nu toe weigerde hij namelijk stelselmatig dit als optie te noemen.
Ik denk niet dat dat zomaar uit de lucht komt vallen, dat hij dat nu zegt.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:06 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben benieuwd wat hij écht zegt. “Ik wil onderhandelen” staat namelijk nergens in het artikel. Verder dan “ik gooi de deur naar de VVD niet dicht” gaat het niet.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:06 schreef trein2000 het volgende:
Beetje druk op de ketel kan wel geen kwaad. De Big Four van dit moment trekt al vijf maanden de aandacht naar zich toe met getweet zonder op te schieten qua regeringsdeelname. Ze hakken maar eens wat knopen door.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:06 schreef trein2000 het volgende:
Degenen die niet willen dat Timmermans gaat regeren zijn met veel zekerheid nog steeds dezelfde genen als bij de verkiezingen. We zien ook niet ineens linkse stemmers rechts worden.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:06 schreef trein2000 het volgende:
Pvda = big four toch BBB bepaald niet.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Beetje druk op de ketel kan wel geen kwaad. De Big Four van dit moment trekt al vijf maanden de aandacht naar zich toe met getweet zonder op te schieten qua regeringsdeelname. Ze hakken maar eens wat knopen door.
Dat klopt zeker, maar het gaat mij er meer om dat de grote lijnen bewaakt worden. Dus niet 50 man die hun budget ergens op een project aan het vullen zijn omdat dat er nu eenmaal is, of tien managers die met elkaar vergaderen en besluiten dat er volgende keer besloten gaat worden, terwijl er ondertussen dus geen enkel sense of urgency lijkt te zijn bij echte kerntaken van de overheid zoals de waterkwaliteit en -vervuiling/-ders.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:04 schreef BlackLining het volgende:
Opzich wel maar da's natuurlijk geen reden om de overheid maar verder en verder in te blijven krimpen tot je geen ambtenaren meer over hebt. Ergens zit de sweet spot en na 13 jaar Rutte zitten we flink ten zuiden daarvan.Goede aansturing is belangrijk, maar is geen wondermiddel om het eenvoudige tekort aan ambtenaren recht te zetten.
Daar gaat de VVD nooit in mee natuurlijk en het is ook wel een beetje overvragen: eerst wilde c.q. durfde de PvdA niet zonder GL een kabinet in, wees dan nu een vent en ga met GL dat kabinet in en ga niet om nóg een vriendje zeuren. Laat staan het linkse equivalent van de PVV.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Denk dat het goed is als PvdA meer gaat stoken en profileren. Meedoen aan een kabinet zonder andere linkse partij PvDD of SP moeten ze onder geen beding doen.
Overvragen? VVD eist ook altijd vriendjes mee. Nogal hypocriet als alleen rechtse partijen zulke eisen mogen stellen.Pvda/gl is 1 partij met het zetelaantal van 1 partij. Met de PVV wordt nu ook onderhandeld maar volgens jou dus cordon sanitaire tegen de veel gematigdere linkse equivalenten.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar gaat de VVD nooit in mee natuurlijk en het is ook wel een beetje overvragen: eerst wilde c.q. durfde de PvdA niet zonder GL een kabinet in, wees dan nu een vent en ga met GL dat kabinet in en ga niet om nóg een vriendje zeuren. Laat staan het linkse equivalent van de PVV.
Nou dan ga je toch weer terug naar Europa.quote:Timmermans houdt formatiedeur open
Mochten de formerende partijen er
niet uitkomen,dan wil GroenLinks-PvdA
een poging wagen.Dat zegt fractieleider
Timmermans tegen Nieuwsuur.Hij wil niet
in zee met de PVV,maar als de VVD belt
en het over een andere boeg wil gooien,
"dan zal ik niet de deur dichtgooien."
Eerder zei Timmermans nog dat hij geen
rol voor GL-PvdA zag bij de formatie en
dat PVV,VVD,NSC en BBB tot een akkoord
moeten proberen te komen.Vijf maanden
na de verkiezingen lijkt er echter
weinig schot in de zaak te zitten.
Timmermans wilde de verkiezingen winnen
om premier te worden,maar dat liep
anders.De "harde" cultuur in de Kamer
bevalt hem naar eigen zeggen slecht.
Ik weet niet of de VVD in de positie is om te eisen hoor. Na eerst Wilder salonfähig te hebben gemaakt ook de route met Timmermans afserveren zal er ongetwijfeld voor zorgen dat je imago als betrouwbare bestuurderspartij definitief aan diggelen ligt.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar gaat de VVD nooit in mee natuurlijk en het is ook wel een beetje overvragen: eerst wilde c.q. durfde de PvdA niet zonder GL een kabinet in, wees dan nu een vent en ga met GL dat kabinet in en ga niet om nóg een vriendje zeuren. Laat staan het linkse equivalent van de PVV.
Ja, als links op zwaar verlies staat, dan is drie linkse partijen nogal overvragen. Dat mag je doen hoor, staat je vrij. Kom je nergens mee.quote:
De VVD is gewoon vrij aimabel.quote:VVD eist ook altijd vriendjes mee.
Nee.quote:Pvda/gl is 1 partij
Het schijnt dat hij daar ook ruzie had met Von der Leyen..,quote:Op donderdag 18 april 2024 19:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou dan ga je toch weer terug naar Europa.
Ha, een teletekstlezer.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, als je een mening hebt over kut gedrag van anderen dan moet je gewoon OPROTTEN!!Einz!quote:Op donderdag 18 april 2024 19:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Alleen Telegraaf zegt dat als ik Google raadpleeg.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het schijnt dat hij daar ook ruzie had met Von der Leyen..,
Je mag ook niemand meer uitschelden en demoniseren tegenwoordig!!1quote:Op donderdag 18 april 2024 19:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, als je een mening hebt over kut gedrag van anderen dan moet je gewoon OPROTTEN!!Einz!
Oh, ik ga er vanaf het begin al vanuit dat Timmermans, als-ie geen premier wordt, zo gauw-ie kan weer vertrekt uit Den Haag.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, als je een mening hebt over kut gedrag van anderen dan moet je gewoon OPROTTEN!!Einz!
Gelijk heeft hijquote:Op donderdag 18 april 2024 20:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh, ik ga er vanaf het begin al vanuit dat Timmermans, als-ie geen premier wordt, zo gauw-ie kan weer vertrekt uit Den Haag.
Het bloed onder die nagels vandaan halen doet een linkse politicus toch wel. Liever iemand die wel breed aanspreekt.quote:Op donderdag 18 april 2024 20:15 schreef -XOR- het volgende:
Mooi, hopelijk dan JFK als fractieleider, die kan altijd zo lekker het bloed onder de nagels vandaan halen bij de rechtsen.
Dick Advocaat om degradatie te voorkomen.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het bloed onder die nagels vandaan halen doet een linkse politicus toch wel. Liever iemand die wel breed aanspreekt.
Als we toch kutopties noemen, hebben ze Wimlex of Amalia al gepolst? Denk dat die wel goed een extraparlementair kabinet kunnen leiden. Daarbij Amalia zou toch in de smaak moeten vallen bij Woke én Conservatief Nederland.
Amalia is vrouw, allochtoon en student aan wat de meest linkse universiteit van Nederland heet te zijn. Ik weet niet of de gemiddelde conservatief daar heel goed op gaat.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het bloed onder die nagels vandaan halen doet een linkse politicus toch wel. Liever iemand die wel breed aanspreekt.
Als we toch kutopties noemen, hebben ze Wimlex of Amalia al gepolst? Denk dat die wel goed een extraparlementair kabinet kunnen leiden. Daarbij Amalia zou toch in de smaak moeten vallen bij Woke én Conservatief Nederland.
Nou, volgens mij houdt jij niet van vrouwen en zeker als ze een Turkse achtergrond hebben.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Absoluut niet capabel een partij te leiden, dat heeft weinig met vrouw zijn of Turkse komaf te maken, gewoon ongeschikt voor deze funcfie
Mocht Wilders willen. Max 50 zetels en daarna gaat hij weer om de tafel met de andere 3.quote:
JFK is vermoord in Dallas op 22 november 1963.quote:Op donderdag 18 april 2024 20:15 schreef -XOR- het volgende:
Mooi, hopelijk dan JFK als fractieleider, die kan altijd zo lekker het bloed onder de nagels vandaan halen bij de rechtsen.
Dit heeft niks meer met politiek te maken maar goed ik val zeker wel op vrouwenquote:Op donderdag 18 april 2024 21:19 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Nou, volgens mij houdt jij niet van vrouwen en zeker als ze een Turkse achtergrond hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |