abonnement Unibet Coolblue
pi_213230571
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213230585
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213230588
quote:
In de blessuretijd van de wetsbehandeling in 2005 was de hardheidsclausule er overigens toch nog bijna gekomen. Een jong christendemocratisch Kamerlid genaamd Pieter Omtzigt had een amendement ingediend: ‘De minister mag een afwijkende maatregel treffen in gevallen waarin toepassing van de wet leidt tot een onbillijkheid van overwegende aard.’ Maar toen staatssecretaris Wijn zijn mede-CDA’er Omtzigt vroeg om zijn amendement in te perken, gaf het Kamerlid daar gehoor aan.

https://decorrespondent.n(...)12-23a4-89513b0bb824

Bizar dat Koolmees blijkbaar ook een grote rol speelde indertijd en toen de Toeslagenaffaire naar buiten kwam @ikweethetookniet
pi_213230669
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 19:39 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Omtzigt deed dit in opdracht voor het CDA. Volgens mij had De Correspondent hier een leuke reconstructie over geschreven.
Omtzigt stond zijn gebruikelijke theater te spelen, met zijn NU, SNEL, SCHANDE en hij dreigde met een motie van wantrouwen. Dat kwam echt bij hemzelf vandaan. Als hij gewoon het geduld had gehad om het onderzoek (dat 4 maand later uit kwam en waaruit bleek dat de Bulgarenfraude praktisch onbestaand was) af te wachten, was er niks gebeurd. Zijn naam was ook de enige die voor kwam in het onderzoek van de EU over de toeslagenaffaire.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213230963
Weer botsing tussen Geert en Pieter. Kan me niet voorstellen dat Geert blij is met Pieter.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_213230990
Wilders lijkt redelijk aan te sturen op een breuk: https://www.ad.nl/politie(...)sta-er-nog~aac79395/

Hij is al begonnen de zwarte piet bij NSC te leggen, omdat hij na eventuele volgende verkiezingen de VVD altijd nodig heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213231295
Wilt Wilders alles uit de kan halen of uiteindelijk geen regering met hem?
pi_213231323
De informateurs nu

  dinsdag 16 april 2024 @ 20:42:36 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213231398
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 20:10 schreef Hanca het volgende:
Wilders lijkt redelijk aan te sturen op een breuk: https://www.ad.nl/politie(...)sta-er-nog~aac79395/

Hij is al begonnen de zwarte piet bij NSC te leggen, omdat hij na eventuele volgende verkiezingen de VVD altijd nodig heeft.
Met een redelijkere VVD was PvdA-GL + NSC + VVD gewoon een optie geweest. No brainer eigenlijk.
pi_213231408
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 20:42 schreef Tijn het volgende:

[..]
Met een redelijkere VVD was PvdA-GL + NSC + VVD gewoon een optie geweest. No brainer eigenlijk.
Voed je alleen maar meer rechtse sentimenten aan, nu wss ook maar toch :P
  dinsdag 16 april 2024 @ 20:50:42 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213231493
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 20:08 schreef Nielsch het volgende:
Weer botsing tussen Geert en Pieter. Kan me niet voorstellen dat Geert blij is met Pieter.
Ik denk ook niet dat Pieter blij is met Geert.
Die man had het vóór de verkiezingen allemaal anders ingeschat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 16 april 2024 @ 21:03:04 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213231641
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 20:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Voed je alleen maar meer rechtse sentimenten aan, nu wss ook maar toch :P
Ik denk dat het grootste probleem van deze combinatie niet eens PvdA-GL is, maar het feit dat er nog een 4e partij nodig is voor een meerderheid. En eigenlijk is D66 de enige optie dan. Daar worden sommige mensen inderdaad leip van, maar bovendien: D66 heeft waarschijnlijk helemaal geen zin om te regeren na hun verkiezingsnederlaag.
  dinsdag 16 april 2024 @ 21:06:39 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213231673
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:03 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk dat het grootste probleem van deze combinatie niet eens PvdA-GL is, maar het feit dat er nog een 4e partij nodig is voor een meerderheid. En eigenlijk is D66 de enige optie dan. Daar worden sommige mensen inderdaad leip van, maar bovendien: D66 heeft waarschijnlijk helemaal geen zin om te regeren na hun verkiezingsnederlaag.
VVD en D66 slaan elkaar de hersens in. Die vierde partij wordt dan, ook met het oog op de Eerste Kamer, eerder BBB.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 16 april 2024 @ 21:12:23 #14
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213231730
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2024 20:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat Pieter blij is met Geert.
Die man had het vóór de verkiezingen allemaal anders ingeschat.
Had ie niet bij Tubantia een behoorlijk rechts kabinet (SGP, JA21, BBB, VVD) uitgetekend? Dat was al best omzichtig om de PVV cirkelen, waar hij dan ook nooit ondubbelzinnig afstand van heeft genomen. Denk dat dit zeker wel een scenario was waar hij rekening mee hield.
  dinsdag 16 april 2024 @ 21:50:44 #15
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_213232183
twitter


De geschiedenis zal spijkerhard oordelen over het tijdperk Rutte, maar in verhouding tot wat ons te wachten staat was het een godsgeschenk.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213232219
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:50 schreef Koffieplanter het volgende:
De geschiedenis zal spijkerhard oordelen over het tijdperk Rutte,
Overdrijven is ook een vak, de man is gewoon een prima MP geweest, alleen net wat te lang doorgegaan.
pi_213232240
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:03 schreef Tijn het volgende:
bovendien: D66 heeft waarschijnlijk helemaal geen zin om te regeren na hun verkiezingsnederlaag.
Hun adagium 'regeren is halveren' begint wel aan zijn minimum te komen ja.
pi_213232270
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 20:42 schreef Tijn het volgende:

[..]
Met een redelijkere VVD was PvdA-GL + NSC + VVD gewoon een optie geweest. No brainer eigenlijk.
Nee, was geen no brainer. Dat er minstens gepraat is met PVV is essentieel. Het sentiment was gelijk na de verkiezingen echt heel negatief, was de PVV toen genegeerd had je echt grote protesten gehad denk ik. Dus dit is eigenlijk heel logisch, zeker na de uitspraken voor de verkiezingen van Yeşilgöz.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213232285
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 20:10 schreef Hanca het volgende:
Wilders lijkt redelijk aan te sturen op een breuk: https://www.ad.nl/politie(...)sta-er-nog~aac79395/

Hij is al begonnen de zwarte piet bij NSC te leggen, omdat hij na eventuele volgende verkiezingen de VVD altijd nodig heeft.
Gewoon fan van Elton John
pi_213232296
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
VVD en D66 slaan elkaar de hersens in. Die vierde partij wordt dan, ook met het oog op de Eerste Kamer, eerder BBB.
Dat zou best een optie zijn, zeker nu NSC en VVD qua boeren meer op 1 lijn liggen met PvdAGL. Zo hou je de rechtse en conservatieve achterban meer tevreden. Maar... pikt de achterban van PvdAGL en dan zeker het GL gedeelte dit?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 16 april 2024 @ 22:03:54 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213232313
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zou best een optie zijn, zeker nu NSC en VVD qua boeren meer op 1 lijn liggen met PvdAGL. Zo hou je de rechtse en conservatieve achterban meer tevreden. Maar... pikt de achterban van PvdAGL en dan zeker het GL gedeelte dit?
Vermoedelijk wel als daar het premierschap voor Timmermans tegenover staat en dit is echt het maximale wat eruit te slepen is. Zou de mogelijkheid zich voordoen en GL/PvdA grijpt deze niet dan komen er nieuwe verkiezingen en wordt PVV alleen maar groter. Dit is de enige mogelijkheid om guurrechtse jaren te voorkomen. Veel moeten inleveren is nog altijd beter dan machteloos aan de kant staan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_213232359
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vermoedelijk wel als daar het premierschap voor Timmermans tegenover staat en dit is echt het maximale wat eruit te slepen is. Zou de mogelijkheid zich voordoen en GL/PvdA grijpt deze niet dan komen er nieuwe verkiezingen en wordt PVV alleen maar groter. Dit is de enige mogelijkheid om guurrechtse jaren te voorkomen. Veel moeten inleveren is nog altijd beter dan machteloos aan de kant staan.
Maar is het meer idealistische deel van de achterban daartoe bereid? Ik hoop het, maar ik weet het niet zeker. Al was de GL achterban best boos op Klaver toen hij steeds de kans op meeregeren met Rutte liet lopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 16 april 2024 @ 22:14:16 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213232416
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar is het meer idealistische deel van de achterban daartoe bereid? Ik hoop het, maar ik weet het niet zeker. Al was de GL achterban best boos op Klaver toen hij steeds de kans op meeregeren met Rutte liet lopen.
Ongetwijfeld zal een deel er niet blij mee zijn, maar ik denk dat het GL kader ook wel heeft geleerd van de weigering de vorige keer. Het zou idealer zijn om je gezamenlijke stemgeluid te vinden in de oppositie, maar met 100 rechtse zetels sta je in de oppositiebanken voor spek en bonen te oreren.
We have always been at war with Eastasia.
pi_213232429
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar is het meer idealistische deel van de achterban daartoe bereid? Ik hoop het, maar ik weet het niet zeker. Al was de GL achterban best boos op Klaver toen hij steeds de kans op meeregeren met Rutte liet lopen.
Ik denk dat Pvda/GL wel extreem veel meer moet scoren dan alleen het hoogste stoeltje als ze zich voor zon kabinet lenen.
Is toch gewoon wachten tot VVD of NSC een opportuun moment vinden om het op te blazen om een willekeurige 'principekwestie' en Pvda/GL de zwarte piet van alle problemen in NL toegeschoven te krijgen.
pi_213232510
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ongetwijfeld zal een deel er niet blij mee zijn, maar ik denk dat het GL kader ook wel heeft geleerd van de weigering de vorige keer.
Toen waren ze veel te gretig inderdaad. Politiek dom gespeeld. Laat ze dit keer maar wachten tot die rechtse partijen heel lief vragen dat Pvda/GL de leiding neemt.
pi_213232709
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ongetwijfeld zal een deel er niet blij mee zijn, maar ik denk dat het GL kader ook wel heeft geleerd van de weigering de vorige keer. Het zou idealer zijn om je gezamenlijke stemgeluid te vinden in de oppositie, maar met 100 rechtse zetels sta je in de oppositiebanken voor spek en bonen te oreren.
Mja maar ze moeten wel ergens mee aankomen he. Nu valt tegenwoordig met de VVD op dingen zoals stikstof en klimaat wel echt wat te bespreken dus dat scheelt alvast. En Omtzigt gaat wellicht niet zover maar ontkent de problemen ook niet.

De BBB is wel een echte uitdaging, vooral op stikstof en klimaat.
pi_213233297
Vind het wel eens lastig dat bij veel Europese aangelegenheden enkel en alleen de uitleg van de betrokken minister gegeven wordt. Zou het niet goed zijn dat het beleid uit Brussel voor ons duidelijker is? Of zouden de Europa en lokale politiek juist wel baat hebben bij deze onduidelijkheid?
pi_213234565
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:50 schreef Koffieplanter het volgende:
[ x ]

De geschiedenis zal spijkerhard oordelen over het tijdperk Rutte, maar in verhouding tot wat ons te wachten staat was het een godsgeschenk.
Rutte is de beste premier ooit.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_213234631
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vermoedelijk wel als daar het premierschap voor Timmermans tegenover staat en dit is echt het maximale wat eruit te slepen is. Zou de mogelijkheid zich voordoen en GL/PvdA grijpt deze niet dan komen er nieuwe verkiezingen en wordt PVV alleen maar groter. Dit is de enige mogelijkheid om guurrechtse jaren te voorkomen. Veel moeten inleveren is nog altijd beter dan machteloos aan de kant staan.
VVD gaat PvdA/GL helemaal uitpersen om een loony left kabinet met Timmermans als premier mogelijk te maken. Timmermans moet Ja zeggen tegen:
- zeer forse bezuinigingen
- zeer forse beperkende maatregelen tegen asielimmigratie
- zeer ruime mogelijkheden voor arbeidsmigratie
- verdere versobering van asielopvang
- fors lagere winstbelastingen voor het bedrijfsleven
- lagere uitkeringen
- een reëel CO2-, stikstof- en klimaatbeleid
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_213234690
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:21 schreef Erik_Groen het volgende:
VVD gaat PvdA/GL helemaal uitpersen om een loony left kabinet met Timmermans als premier mogelijk te maken. Timmermans moet Ja zeggen tegen:
- zeer forse bezuinigingen
- zeer forse beperkende maatregelen tegen asielimmigratie
- zeer ruime mogelijkheden voor arbeidsmigratie
- verdere versobering van asielopvang
- fors lagere winstbelastingen voor het bedrijfsleven
- lagere uitkeringen
- een reëel CO2-, stikstof- en klimaatbeleid
Ja, dat hád Yesilgoz zo kunnen spelen (in een wat minder extreme vorm dan je stelt), maar ze heeft gewed op vingeraflikkend rechts en speelt nu het board, om in pokertermen te spreken.
pi_213234705
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:21 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
VVD gaat PvdA/GL helemaal uitpersen om een loony left kabinet met Timmermans als premier mogelijk te maken. Timmermans moet Ja zeggen tegen:
- zeer forse bezuinigingen
- zeer forse beperkende maatregelen tegen asielimmigratie
- zeer ruime mogelijkheden voor arbeidsmigratie
- verdere versobering van asielopvang
- fors lagere winstbelastingen voor het bedrijfsleven
- lagere uitkeringen
- een reëel CO2-, stikstof- en klimaatbeleid
En dan zegt Timmermans: ik sta op winst in alle peilingen, de 4 partijen die nu onderhandelen samen al op verlies en zonder PVV zelfs op marginalisatie, van jullie 51 zetels houden jullie er 31 over. Jullie kwamen er nu al niet uit met de PVV, probeer het nog maar eens met een PVV van 45 zetels of meer. Als dat weer mislukt, wat iedereen aan ziet komen, mogen jullie nogmaals met hangende pootjes bij me terug komen en dan gaan we kijken of we echt wat goeds kunnen doen voor het land.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213234719
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:13 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Rutte is de beste premier ooit.
_O- _O-
pi_213234735
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:21 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
VVD gaat PvdA/GL helemaal uitpersen om een loony left kabinet met Timmermans als premier mogelijk te maken. Timmermans moet Ja zeggen tegen:
- zeer forse beperkende maatregelen tegen asielimmigratie
Als ze hier al best veel moeite mee hebben met de huidige 4 partijen en als ik iemand als Klaas Dijkhof ook hoor zeggen dat er niet zoveel radartjes zijn waar je echt wat mee kunt, hoe zie je dit dan precies voor je?

quote:
- zeer ruime mogelijkheden voor arbeidsmigratie
Gaat dit dan van de PvdA komen? Want ik hoorde de VVD hier in het ABU Arbeidsmarktdebat bij BNR echt anders over:

Volgens de VVD is aan arbeidsmigratie lange tijd te weinig voorwaarden gesteld, wat heeft geleid tot snelle stijging van het aantal arbeidsmigranten. Als het aan de VVD ligt moeten ‘arbeidsmigranten kunnen aantonen dat ze van toegevoegde waarde zijn voor ons land’. En werkgevers krijgen (meer) verantwoordelijkheid. ‘Als zij zich ergens willen vestigen moeten ze eerst aantonen dat de voorzieningen voor arbeidsmigranten op orde zijn en dat de buurt dit kan dragen.’

Ook wil de VVD wil – in lijn met de aanbevelingen van de Commissie Roemer – doorgaan met het aanpakken van malafide uitzendbureaus.
quote:
- lagere uitkeringen
Wij willen dat werken loont, ook voor mensen met een lager inkomen. Daarom verhogen we het minimumloon aanzienlijk. Hierdoor stijgen de uitkeringen ook.

Bron: VVD.nl

[ Bericht 22% gewijzigd door KaheemSaid op 17-04-2024 10:02:10 ]
pi_213234899
Thijssen (VNO-NCW) wil alvast voorsorteren op een oorlogseconomie.

VK dus plaatje mag niet. Interessant interview wel. Hier het hele rapport https://www.vno-ncw.nl/ni(...)ncw-en-mkb-nederland
pi_213235049
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als ze hier al best veel moeite mee hebben met de huidige 4 partijen en als ik iemand als Klaas Dijkhof ook hoor zeggen dat er niet zoveel radartjes zijn waar je echt wat mee kunt, hoe zie je dit dan precies voor je?
[..]
Gaat dit dan van de PvdA komen? Want ik hoorde de VVD hier in het ABU Arbeidsmarktdebat bij BNR echt anders over:

Volgens de VVD is aan arbeidsmigratie lange tijd te weinig voorwaarden gesteld, wat heeft geleid tot snelle stijging van het aantal arbeidsmigranten. Als het aan de VVD ligt moeten ‘arbeidsmigranten kunnen aantonen dat ze van toegevoegde waarde zijn voor ons land’. En werkgevers krijgen (meer) verantwoordelijkheid. ‘Als zij zich ergens willen vestigen moeten ze eerst aantonen dat de voorzieningen voor arbeidsmigranten op orde zijn en dat de buurt dit kan dragen.’

Ook wil de VVD wil – in lijn met de aanbevelingen van de Commissie Roemer – doorgaan met het aanpakken van malafide uitzendbureaus.
[..]
Wij willen dat werken loont, ook voor mensen met een lager inkomen. Daarom verhogen we het minimumloon aanzienlijk. Hierdoor stijgen de uitkeringen ook.

Bron: VVD.nl
@Erik_Groen past dan ook totaal niet bij de VVD.

VVD over klimaat:
quote:
We willen de huidige wettelijke doelen van 55% CO2-reductie in 2030 en 100% in 2050 behouden. Ook voegen we een tussendoel toe, van 85% CO2-reductie in 2040. Zo zorgen we dat blijven verduurzamen.
VVD over stikstof:
quote:
We pakken de uitstoot van stikstof aan in samenhang met andere klimaat- en milieuopgaven. Alle sectoren dragen daaraan bij. We willen een transparante, eerlijke en juridisch houdbare manier om de uitstoot te verminderen en we stimuleren innovatie. We kiezen ervoor om vast te houden aan het huidige, wettelijke stikstofdoel voor 2035. Dat doel staat. Maar hoe sneller we onze stikstofuitstoot naar beneden brengen, hoe beter.
En het enige wat de VVD in haar doorrekening van haar verkiezingsprogramma wat betreft de winstbelasting deed, was het moeilijker maken van verliesverrekening voor bedrijven met een jaarwinst boven de 1 miljoen euro, de carryback wordt afgeschaft en carry forward gemaximeerd op 6 jaar. Dat is in feite een verhoging van het totaal van de winstbelasting van 0,8 miljard euro. En nee, daar staat geen verlaging van een tarief oid tegenover, dit was het. Ook voor IB ondernemers hebben ze geen specifieke plannen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 17 april 2024 @ 10:18:55 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213235051
Lol! Pepijn is viesmad _O- Heerlijk die reactie van Rutte :D

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213235089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 09:33 schreef Hanca het volgende:
Verhaal van iemand die 10.000 euro per jaar teveel betaalt aan huur: https://www.ad.nl/binnenl(...)r-waard-is~afd50593/

En dan zijn er nog mensen die die wetten van De Jonge een slecht idee vinden, daar snap ik dan echt helemaal niks van.
28% minder huizen in de vrije huur in één jaar tijd. Daar heeft de Jonge die huisjesmelkers toch mooi paf. Nou ja de markt werkt nog wel een beetje want de gemiddelde vierkantemeterprijs is met 8,6% gestegen.

Minder duurdere vrije sector huur, dat er mensen zijn die de Jonge’s beleid slecht vinden, ik snap er niks van.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 april 2024 @ 10:32:03 #38
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213235154
twitter
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_213235189
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
28% minder huizen in de vrije huur in één jaar tijd. Daar heeft de Jonge die huisjesmelkers toch mooi paf. Nou ja de markt werkt nog wel een beetje want de gemiddelde vierkantemeterprijs is met 8,6% gestegen.

Minder duurdere vrije sector huur, dat er mensen zijn die de Jonge’s beleid slecht vinden, ik snap er niks van.
Een kwart minder vrije verhuur woningen betekent gewoon een heleboel meer woningen voor starters. En praktisch niemand woont bewust, uit vrije keus, in de vrije verhuur. Dat doen ze alleen omdat ze geen koophuis kunnen vinden, iedereen in de vrije verhuur zou liever kopen.

Ja, ik weet dat het voor starters momenteel nog steeds lastig is een huis te kopen. Maar een ongelimiteerde vrije markt voor de verhuur is daar niet het antwoord op: voor de meeste starters was en is de vrije verhuur momenteel ook onbetaalbaar.

Dat de vrije verhuur sector dus fors afneemt is wat mij betreft grote winst: minder huizen die gebruikt worden om forse winst te maken over hoofden van mensen die geen koopwoning kunnen vinden omdat huisjesmelkers er met de starterswoningen vandoor gaan. Dat er nog wat bijwerkingen zijn klopt. Het is ook niet zo dat hier het denken stopt, er moet gewoon worden gezocht naar nog meer mogelijkheden om de ongelimiteerde groei van de huurprijzen in de vrije verhuur te beperken. Of wat mij betreft: om de particuliere verhuur te verbieden.


Edit: en nu blijken de cijfers dus ook nog eens niet te kloppen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213235194
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:32 schreef borisz het volgende:
[ x ]
twitter
pi_213235202
Groningen in het nieuws
Dit hoort in de geschiedschrijving over mafkezen, losers en wannabee-dictators in de Nederlandse politiek
Baudet:
quote:
Ik vind eigenlijk dat alle Forum-mensen, die moeten één provincie krijgen. Geef ons Groningen, weet je. Zij willen toch niks met dat gas doen, wij wel
pi_213235215
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:32 schreef borisz het volgende:
[ x ]
Dat pararius weet altijd goed de media te vinden met hun rapportage maar heel veel zeggen ze vaak niet.
pi_213235220
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[ x ]
Minder vrij aanbod, maar bijna hetzelfde aantal meer woningen verhuurd. Dat betekent gewoon dat het aantak huurwoningen ongeveer gelijk is gebleven. Alleen het aanbod er uit pikken is dan cherry-picken, natuurlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213235284
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een kwart minder vrije verhuur woningen betekent gewoon een heleboel meer woningen voor starters. En praktisch niemand woont bewust, uit vrije keus, in de vrije verhuur. Dat doen ze alleen omdat ze geen koophuis kunnen vinden, iedereen in de vrije verhuur zou liever kopen.
Als de doelgroep van de vrije huur zouden kunnen kopen, dan zouden ze kopen. Leuk dat er nu meer koperswoning voor starters zijn, jammer alleen voor de vrije huurders die moeten vissen uit een nog beperktere vijver met oplopende prijzen.

quote:
Of wat mij betreft: om de particuliere verhuur te verbieden.
Wat wil je doen met de mensen die in de vrije huur zitten? Wil je mijn schoonouders bijvoorbeeld op straat zetten? Moeten die maar dakloos worden omdat er iemand geld verdient aan hun huis?
quote:
Edit: en nu blijken de cijfers dus ook nog eens niet te kloppen.
twitter
  woensdag 17 april 2024 @ 11:27:56 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213235621
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:
Een kwart minder vrije verhuur woningen betekent gewoon een heleboel meer woningen voor starters.
Je blijft dit leuk herhalen, maar het is maar een heel klein beetje waar. Een kwart van de particuliere huurmarkt is een véél groter deel, dan dat zelfde (absolute) aantal woningen dat op de koopmarkt terecht komt. De winst voor starters is daar echt minimaal, terwijl de nadelige gevolgen voor de mensen die willen of moeten huren veel groter zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213235757
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak, de man is gewoon een prima MP geweest, alleen net wat te lang doorgegaan.
Prima , ja geweldig, voor sommige mensen ja
pi_213235935
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als ze hier al best veel moeite mee hebben met de huidige 4 partijen en als ik iemand als Klaas Dijkhof ook hoor zeggen dat er niet zoveel radartjes zijn waar je echt wat mee kunt, hoe zie je dit dan precies voor je?
[..]
Gaat dit dan van de PvdA komen? Want ik hoorde de VVD hier in het ABU Arbeidsmarktdebat bij BNR echt anders over:

Volgens de VVD is aan arbeidsmigratie lange tijd te weinig voorwaarden gesteld, wat heeft geleid tot snelle stijging van het aantal arbeidsmigranten. Als het aan de VVD ligt moeten ‘arbeidsmigranten kunnen aantonen dat ze van toegevoegde waarde zijn voor ons land’. En werkgevers krijgen (meer) verantwoordelijkheid. ‘Als zij zich ergens willen vestigen moeten ze eerst aantonen dat de voorzieningen voor arbeidsmigranten op orde zijn en dat de buurt dit kan dragen.’

Ook wil de VVD wil – in lijn met de aanbevelingen van de Commissie Roemer – doorgaan met het aanpakken van malafide uitzendbureaus.
[..]
Wij willen dat werken loont, ook voor mensen met een lager inkomen. Daarom verhogen we het minimumloon aanzienlijk. Hierdoor stijgen de uitkeringen ook.

Bron: VVD.nl
Het gaat ok niet gebeuren. PvdA/Gl wil niet toegeven aan de eisen van de VVD en omgekeerd.
Ik somde alleen de VVD-eisen op om jullie te laten inzien dat een links kabinet er never nooit zal komen.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
  woensdag 17 april 2024 @ 12:03:59 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213236000
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[ x ]
Jezus wat een slechte statistiek van beidem. QoQ vergelijken (waarom, in godsnaam?), alsof dat iets zegt over de lange trend. Je ziet elke keer een relatieve aanbodpiek in Q4 en een huurpiek daarna in Q1. Beide personen in dit gesprek moeten hun account gewoon opheffen wegens vervelend gedrag waar niemand wat aan heeft.
pi_213236002
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:58 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Het gaat ok niet gebeuren. PvdA/Gl wil niet toegeven aan de eisen van de VVD en omgekeerd.
Ik somde alleen de VVD-eisen op om jullie te laten inzien dat een links kabinet er never nooit zal komen.
Nee en een rechts X kabinet ook niet
pi_213236008
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:58 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Het gaat ok niet gebeuren. PvdA/Gl wil niet toegeven aan de eisen van de VVD en omgekeerd.
Ik somde alleen de VVD-eisen op om jullie te laten inzien dat een links kabinet er never nooit zal komen.
@Hanca en ik halen aan dat jou aangehaalde standpunten niet die van de VVD zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')