Ah hmm.quote:Op vrijdag 26 april 2024 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker wel, maar dan ben je al met al een stuk langer onderweg
Maar het is een busquote:Op vrijdag 26 april 2024 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die treinvervangende bus is sneller dan de trein ooit was
Wanneer?quote:
Wanneer men tijd heeftquote:
En je bent een uur eerder terug. Enige "nadeel" is dat je dan tussen Bremen en Osnabrück beide keren dezelfde route rijdt. Nou dat vind ik niet zo'n punt hoorquote:Op vrijdag 26 april 2024 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan liever optie 2. Al was het maar omdat je dan niet bijna een vol uur op het mondaine Nordenham staat te blauwbekken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | 9:34 Hengelo 11 RB61 10:45 Osnabrück Hbf 11 11:27 Osnabrück Hbf 5 RE9 13:31 Bremerhaven Hbf 5 13:38 Bremerhaven Hbf Bus 508 13:41 Bremerhaven Fähranleger 14:00 Bremerhaven Weserfähre 14:13 Blexen Fähre 14:45 Blexen Fähre Bus 440 14:58 Nordenham Bushof 15:44 Nordenham 1 RS4 (NWB) 16:57 Bremen Hbf 1 |
Afgelopen zaterdag reed dat stel nog in Groningen-Rotterdam en v.v. de hele dag.quote:Op zaterdag 27 april 2024 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
vrij kansloos wel om zulk langeafstandsmaterieel zo op te sluiten in de flipperkast die Noord-Holland heet. Eigenlijk. Doe dan ff een paar non-stopritten Utrecht - Groningen - Utrecht - Maastricht en terug. NEEE dat is allemaal weer te moeilijk
Servië wordt het niet-EU-land die het makkelijkst het te bereiken is vanuit Nederland. Als je landen als Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en Noorwegen buiten beschouwing laat. Geografisch gezien is Rusland het dichtstbijzijnde niet-EU-land, maar Rusland is enkel te bereiken met de bus vanuit Gdansk. Dat maakt een reis naar Servië met de trein een interessante reis. Je krijgt te maken met een echte grenscontrole, je databundel is niet geldig in Servië en je hebt nog een aantal andere zaken wat in Servië anders is ten opzichte van een EU-land.quote:Op maandag 29 april 2024 17:41 schreef derLudolf het volgende:
Welke interessante grondstoffen heeft Servië vraag ik me dan af
Nee helemaal niet. Dat hele Oostblok kan me afgezonken worden. Ik hoef daar nooit echt nooit meer heen godverdommequote:Op maandag 29 april 2024 17:49 schreef derLudolf het volgende:
Maar goed, wel interessante verbinding
Zo grenst Nederland ook aan Saturnus.quote:Op maandag 29 april 2024 19:53 schreef derLudolf het volgende:
"Als je de dichtstbijzijnde landen buiten beschouwing laat, is Servië het dichtstbijzijnde land"
Ja. Maar dat wil niemand. Ja Jan Mastwijk.quote:Op maandag 29 april 2024 19:53 schreef derLudolf het volgende:
Als de ICE naar München volgend jaar rijdt kun je vanuit veel stations in Nederland met 3 overstappen naar Budapest, of 4 naar Belgrado
Hoe laat ben je dan eigenlijk in München met dat ding?quote:Op maandag 29 april 2024 19:53 schreef derLudolf het volgende:
Als de ICE naar München volgend jaar rijdt
Stel dat ie een keer op tijd zou rijden.quote:Op maandag 29 april 2024 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe laat ben je dan eigenlijk in München met dat ding?
Mooi op tijd voor een slagje Tegernsee en en Schweinehaxe voordat je je hotel in duikt.quote:Op maandag 29 april 2024 20:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Stel dat ie een keer op tijd zou rijden.
De snelste verbinding op dit moment, met een overstap van 8 minuten in Mannheim, duurt zes uur en een beetje vanaf Arnhem. Dus als ze hem in het pad van de ICE Basel leggen dan zal dat rond een uur of drie/half vier zijn denk ik.
15:27, rijdt in het pad van de ICE917. Dus als je verder wilt richting Wien is de ICE917 geen optie.quote:Op maandag 29 april 2024 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe laat ben je dan eigenlijk in München met dat ding?
Ik bedoel het dichtstbijzijnde niet-Westers land. Geografisch gezien Rusland, qua tijd straks Servië.quote:Op maandag 29 april 2024 19:53 schreef derLudolf het volgende:
"Als je de dichtstbijzijnde landen buiten beschouwing laat, is Servië het dichtstbijzijnde land" tenminste zo lees ik het een beetje![]()
Over de weg is Novi Sad - Subotica 100km. Dan is het nog steeds niet supersnel. Of is het een erg bergachtig terrein?
Als de ICE naar München volgend jaar rijdt kun je vanuit veel stations in Nederland met 3 overstappen naar Budapest, of 4 naar Belgrado
By golly waarom zou je dat willen??quote:Op maandag 29 april 2024 20:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik bedoel het dichtstbijzijnde niet-Westers land. Geografisch gezien Rusland, qua tijd straks Servië.
Maar als je een beetje op tijd in Budapest wil zijn (20:02), dan moet je in Düsseldorf de ICE529 pakken die om 8:21 vertrekt. De aansluitende RE19 vertrekt om 5:45 uit Arnhem. De aansluitende RE13 vertrekt om 7:05 uit Venlo (of 6:05 als je meer marge wilt).
Ik heb afgelopen jaar zitten zoeken, vanuit Zuid-Limburg ging dat niet fatsoenlijk lukken.quote:Op maandag 29 april 2024 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
By golly waarom zou je dat willen??
Als je er toch zo graag zo druk mee bent, kijk eens of Sicilië op een weekend haalbaar is vanaf Deventer. Je hebt vgs mij 63,5 uur tussen vrijdag 17:00 en maandag 08:30.
Stom. Vanuit Utrecht lukte dat meestal wel.quote:Op maandag 29 april 2024 21:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen jaar zitten zoeken, vanuit Zuid-Limburg ging dat niet fatsoenlijk lukken.
lithiumquote:Op maandag 29 april 2024 17:41 schreef derLudolf het volgende:
Welke interessante grondstoffen heeft Servië vraag ik me dan af
De ICN1963 vertrekt om 20:10 vanuit Milano Centrale naar Sicilië. Vanuit Arnhem kun je om 5:45 de RE19 naar Düsseldorf pakken (of vanuit Venlo om 7:05). Je moet in Köln de ICE103 pakken die om 8:55 vertrekt richting Basel. In Basel pakken je de IR naar Arth-Goldau, in Arth-Goldau pak je de IC naar Lugano en in Lugano de RE naar Milano Centrale. In Milano pak je de ICN1963 naar Sicilië.quote:Op maandag 29 april 2024 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
By golly waarom zou je dat willen??
Als je er toch zo graag zo druk mee bent, kijk eens of Sicilië op een weekend haalbaar is vanaf Deventer. Je hebt vgs mij 63,5 uur tussen vrijdag 17:00 en maandag 08:30.
Fatsoenlijk he, dus ook daar nog een goede pasta of 2 naar binnen kunnen werken met wat bierquote:Op maandag 29 april 2024 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stom. Vanuit Utrecht lukte dat meestal wel.
nee dat kan aan boord welquote:Op maandag 29 april 2024 21:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Fatsoenlijk he, dus ook daar nog een goede pasta of 2 naar binnen kunnen werken met wat bier
Goede pasta, niet die opgewarmde meukquote:
hey het is geen culinaire fijnproeversreis he.quote:Op maandag 29 april 2024 21:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Goede pasta, niet die opgewarmde meuk
Dan maar hopen dat de pasta niet op is en je alleen een handje grana padano krijgtquote:
Als je zo'n reis maakt is een goed bord pasta wel nodigquote:Op maandag 29 april 2024 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hey het is geen culinaire fijnproeversreis he.
Dat is een zeer reëel risico jaquote:Op maandag 29 april 2024 21:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat de pasta niet op is en je alleen een handje grana padano krijgt
Mja, nou jah, ik hou me over het algemeen vrij goed aan dat soort regels. Net als niet roken op stations. Alhoewel ik afgelopen zaterdag in Goor op een verder totaal leeg perron wel een sigaartje gerookt heb. En ik wacht misschien ook niet altijd op groen bij het verkeerslicht hier om de hoek. En rood verkeerslicht bij rechtsaf is op de fiets sowieso een suggestie, ook zonder bordje "Fietsers rechtsaf vrij", als je maar stapvoets gaat.quote:
Op zich, als de ICE 917 op tijd rijdt (15:27 in München) kun je in München wel een aansluiting halen op Westbahn 971. 15:48 weg uit München, 19:52 aan in Wenen.quote:Op maandag 29 april 2024 20:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
15:27, rijdt in het pad van de ICE917. Dus als je verder wilt richting Wien is de ICE917 geen optie.
De grootste mop is de reden dat het zolang moet duren:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:52 schreef dennistd het volgende:
Kennen jullie die mop van de S6 Essen-Düsseldorf via Kettwig? Die rijdt de komende twee jaar niet nadat er begin dit jaar een stuk berg omlaag gekomen is.... https://www1.wdr.de/nachr(...)-zwei-jahre-100.html
Kortom, de bureaucratische molen heeft 18 maanden nodig om de maatregelen goed te keurenquote:Umfangreiche Reparaturen erfordern Genehmigung
Seit dem Vorfall hat die Bahn rund 3000 Kubikmeter Erde an dem Hang abgetragen und mittlerweile ihre Untersuchungen zum Baugrund abgeschlossen. Nun will der Konzern auf einer Länge von rund 300 Metern eine breitere und tiefer in den Boden reichende Stützwand aufstellen.
Außerdem soll der Hang mit Verankerungen stabilisiert und ein zusätzliches Schutznetz aufgespannt werden, um lockeres Gestein abzufangen und ein erneutes Abrutschen zu verhindern.
Diese umfassenden Eingriffe müssten jedoch erst vom Eisenbahnbundesamt genehmigt werden, um die Arbeiten rechtssicher umsetzen zu können, teilte die Bahn mit. Davon war der Konzern zunächst nicht ausgegangen.
Beschleunigtes Verfahren soweit möglich
Nach Gesprächen mit den Behörden soll das Genehmigungsverfahren soweit wie möglich vereinfacht und damit beschleunigt werden. Davon sei auszugehen, weil kaum Rechte Dritter wie etwa Anwohner betroffen seien. Trotzdem könne das Verfahren aus bisherigen Erfahrungen rund 18 Monate dauern.
Die Bahn will die komplette Planung bis zum Herbst abgeschlossen haben und diese dann zur Genehmigung einreichen. Die Gesamtkosten für die anstehenden Reparaturarbeiten schätzt die Bahn derzeit auf eine "niedrige zweistellige Millionensumme".
Net een item erover in EditieNL. Wilde net vragen wie er geïnterviewd werdenquote:
Ik heb hem ff gekiekt op Castricum. Ik zat er aan te denken om mee te gaan maar als ik de reportage van EditieNL zie dan ben ik blij dat ik dat niet gedaan hebquote:
Meerdere mensen blijven stug volhouden dat 'ie morgen ook nog in de reguliere dienst zit.quote:
Hij staat in ieder geval wel ingepland:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Meerdere mensen blijven stug volhouden dat 'ie morgen ook nog in de reguliere dienst zit.
Deze ICM zal nog tot middernacht wel rijden, maar of ie morgen ook nog aan een dienst begint....
Nope. Ga maar kijken in de NS reisplanner:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hij staat in ieder geval wel ingepland:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wil de 4011-pret niet bederven hoor, maar zien alle ICMm treinstellen er niet hetzelfde uit van binnen sinds de revisie in 2006?
Je hebt er altijd aparte types bij... maar dat dat hier juist kan, heeft ook wel wat. Ik vond het wel gezellig.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb hem ff gekiekt op Castricum. Ik zat er aan te denken om mee te gaan maar als ik de reportage van EditieNL zie dan ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |