Dan maar hopen dat de pasta niet op is en je alleen een handje grana padano krijgtquote:
Als je zo'n reis maakt is een goed bord pasta wel nodigquote:Op maandag 29 april 2024 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hey het is geen culinaire fijnproeversreis he.
Dat is een zeer reëel risico jaquote:Op maandag 29 april 2024 21:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat de pasta niet op is en je alleen een handje grana padano krijgt
Mja, nou jah, ik hou me over het algemeen vrij goed aan dat soort regels. Net als niet roken op stations. Alhoewel ik afgelopen zaterdag in Goor op een verder totaal leeg perron wel een sigaartje gerookt heb. En ik wacht misschien ook niet altijd op groen bij het verkeerslicht hier om de hoek. En rood verkeerslicht bij rechtsaf is op de fiets sowieso een suggestie, ook zonder bordje "Fietsers rechtsaf vrij", als je maar stapvoets gaat.quote:
Op zich, als de ICE 917 op tijd rijdt (15:27 in München) kun je in München wel een aansluiting halen op Westbahn 971. 15:48 weg uit München, 19:52 aan in Wenen.quote:Op maandag 29 april 2024 20:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
15:27, rijdt in het pad van de ICE917. Dus als je verder wilt richting Wien is de ICE917 geen optie.
De grootste mop is de reden dat het zolang moet duren:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:52 schreef dennistd het volgende:
Kennen jullie die mop van de S6 Essen-Düsseldorf via Kettwig? Die rijdt de komende twee jaar niet nadat er begin dit jaar een stuk berg omlaag gekomen is.... https://www1.wdr.de/nachr(...)-zwei-jahre-100.html
Kortom, de bureaucratische molen heeft 18 maanden nodig om de maatregelen goed te keurenquote:Umfangreiche Reparaturen erfordern Genehmigung
Seit dem Vorfall hat die Bahn rund 3000 Kubikmeter Erde an dem Hang abgetragen und mittlerweile ihre Untersuchungen zum Baugrund abgeschlossen. Nun will der Konzern auf einer Länge von rund 300 Metern eine breitere und tiefer in den Boden reichende Stützwand aufstellen.
Außerdem soll der Hang mit Verankerungen stabilisiert und ein zusätzliches Schutznetz aufgespannt werden, um lockeres Gestein abzufangen und ein erneutes Abrutschen zu verhindern.
Diese umfassenden Eingriffe müssten jedoch erst vom Eisenbahnbundesamt genehmigt werden, um die Arbeiten rechtssicher umsetzen zu können, teilte die Bahn mit. Davon war der Konzern zunächst nicht ausgegangen.
Beschleunigtes Verfahren soweit möglich
Nach Gesprächen mit den Behörden soll das Genehmigungsverfahren soweit wie möglich vereinfacht und damit beschleunigt werden. Davon sei auszugehen, weil kaum Rechte Dritter wie etwa Anwohner betroffen seien. Trotzdem könne das Verfahren aus bisherigen Erfahrungen rund 18 Monate dauern.
Die Bahn will die komplette Planung bis zum Herbst abgeschlossen haben und diese dann zur Genehmigung einreichen. Die Gesamtkosten für die anstehenden Reparaturarbeiten schätzt die Bahn derzeit auf eine "niedrige zweistellige Millionensumme".
Net een item erover in EditieNL. Wilde net vragen wie er geïnterviewd werdenquote:
Ik heb hem ff gekiekt op Castricum. Ik zat er aan te denken om mee te gaan maar als ik de reportage van EditieNL zie dan ben ik blij dat ik dat niet gedaan hebquote:
Meerdere mensen blijven stug volhouden dat 'ie morgen ook nog in de reguliere dienst zit.quote:
Hij staat in ieder geval wel ingepland:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Meerdere mensen blijven stug volhouden dat 'ie morgen ook nog in de reguliere dienst zit.
Deze ICM zal nog tot middernacht wel rijden, maar of ie morgen ook nog aan een dienst begint....
Nope. Ga maar kijken in de NS reisplanner:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hij staat in ieder geval wel ingepland:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wil de 4011-pret niet bederven hoor, maar zien alle ICMm treinstellen er niet hetzelfde uit van binnen sinds de revisie in 2006?
Je hebt er altijd aparte types bij... maar dat dat hier juist kan, heeft ook wel wat. Ik vond het wel gezellig.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb hem ff gekiekt op Castricum. Ik zat er aan te denken om mee te gaan maar als ik de reportage van EditieNL zie dan ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb![]()
Het is juist de reisplanner die je onzin verkoopt. Hij toont namelijk de nummers van vandaag bij de trein van morgen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nope. Ga maar kijken in de NS reisplanner:
[ afbeelding ]
De materieelvoorspelling die Treinposities binnenkrijgt via de API is een voorspelling.
Die API is toevallig kort geleden nog aangepast. Misschien is er nog wat werk te doen aan de code.
Waar ga je de grens over?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:17 schreef marcb1974 het volgende:
Ik wil morgen een tripje doen,
iemand nog een leuke tip voor (zuid)NRW?
Beginpunt in Aachen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar ga je de grens over?
Niet direct tips voor zuid NRW, ik kan zelf niet veel verder komen dan Köln op een dag
Dan ben je al redelijk zuidelijk in NRW toch?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Beginpunt in Aachen.
Keulen ben ik in 2 uur.
Ja, daarom ook zuidelijk NRW, denk dat ik eerder in Koblenz zit dan in Münster.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan ben je al redelijk zuidelijk in NRW toch?
Inmiddels niet meer.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hij staat in ieder geval wel ingepland:
[ afbeelding ]
Is Koblenz niet Rheinland Pfalz? Ben benieuwd waar je uiteindelijk heen bent gegaanquote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, daarom ook zuidelijk NRW, denk dat ik eerder in Koblenz zit dan in Münster.
Achja, het is ook leuk dat mensen zoveel passie hebben voor zo'n trein.quote:
Ja maar er wordt in Duitsland al sinds Fred Flintstone aan het spoor gewerkt. Dat is niet nieuw of zo.quote:Dat reizigers tussen Arnhem en Tilburg relatief vaak de klos zijn, komt onder meer doordat er op het stuk tussen Nijmegen en Oss minder hard kan worden gereden. Over een lengte van 2 kilometer mag maar 40 kilometer per uur worden gereden in plaats van 140 kilometer per uur.
Daar komt volgens de NS bij dat er in de provincie Noord-Brabant noodgedwongen meer goederentreinen over het spoor gaan. Die nemen normaal gesproken de Betuweroute, maar dat is nu maar beperkt mogelijk doordat in Duitsland aan het spoor wordt gewerkt.
Dit kan gewoon niet natuurlijkquote:Bij Lunetten worden Sprinters soms over een spoor geleid dat niet langs een perron gaat. Daar is op dit moment geen oplossing voor, zegt de NS. Het heeft te maken met een aanpassing bij station Utrecht Centraal van een aantal jaar geleden om de doorstroming daar te bevorderen.
Dat zag niemand aankomen natuurlijk, dat dat het gevolg zou kunnen zijn van DSSU.quote:
Vraag me vooral af hoe het kan dat blijkbaar structureel geblunderd wordt met een trein op het verkeerde spoor te krijgen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar er wordt in Duitsland al sinds Fred Flintstone aan het spoor gewerkt. Dat is niet nieuw of zo.
[..]
Dit kan gewoon niet natuurlijk![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)-breda-geregeld-over
Kennelijk zijn er op Utrecht Centraal al sporen waar de sprinter niet op binnengenomen mag worden omdat dan Lunetten onbereikbaar wordt, en kennelijk is dat niet op een technische manier afgevangen en denkt ook de treindienstleider er niet altijd aan. Zoiets?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me vooral af hoe het kan dat blijkbaar structureel geblunderd wordt met een trein op het verkeerde spoor te krijgen.
Waarschijnlijk als er als gevolg van storingen gekeerd moet worden: IC's moeten dan keren via de sprintersporen (14 en 15) op Utrecht Centraal, waardoor de sprinters moeten uitwijken en niet langs het perron komen op Lunetten, Zuilen en/of Leidsche Rijn (heel handig maar aan 2 van de 4 sporen perrons daar).quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me vooral af hoe het kan dat blijkbaar structureel geblunderd wordt met een trein op het verkeerde spoor te krijgen.
Maar die hebben we nooit meer wantquote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:19 schreef dennistd het volgende:
Waarschijnlijk als er als gevolg van storingen
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:28 schreef derLudolf het volgende:
Ja geweldig al die wissels die gesaneerd zijn
Klopt, komende vanaf Utrecht Centraal is Utrecht Lunetten alleen maar bereikbaar komende vanaf sporen 20 of 21.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er op Utrecht Centraal al sporen waar de sprinter niet op binnengenomen mag worden omdat dan Lunetten onbereikbaar wordt, en kennelijk is dat niet op een technische manier afgevangen en denkt ook de treindienstleider er niet altijd aan. Zoiets?
Dan zouden die andere stations ook in de lijst moeten staan..quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk als er als gevolg van storingen gekeerd moet worden: IC's moeten dan keren via de sprintersporen (14 en 15) op Utrecht Centraal, waardoor de sprinters moeten uitwijken en niet langs het perron komen op Lunetten, Zuilen en/of Leidsche Rijn (heel handig maar aan 2 van de 4 sporen perrons daar).
ook niet als je NIET stopt op Centraal?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:01 schreef James1988 het volgende:
het is fysiek onmogelijk om een sprinter Utrecht Zuilen - Utrecht Lunetten te laten rijden.
Koblenz is al Rheinland Pfalzquote:Op zaterdag 4 mei 2024 08:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is Koblenz niet Rheinland Pfalz? Ben benieuwd waar je uiteindelijk heen bent gegaan
Net of daar wat mis mee isquote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:37 schreef marcb1974 het volgende:
Volgend weekend nieuwe kansen, dan maar eens eerder wat plannen.
Maar niet met boekje
Ik vind dat echt super stom, hetzelfde gaan ze volgens mij doen bij Amersfoort en Amsterdam. Vervelende ideologie.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:01 schreef James1988 het volgende:
Het dienstregelingsmodel rondom Utrecht Centraal is ook echt wel in beton gegoten, het is fysiek onmogelijk om een sprinter Utrecht Zuilen - Utrecht Lunetten te laten rijden.
Ja maar straks gaat er nooit meer wat misquote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind dat echt super stom, hetzelfde gaan ze volgens mij doen bij Amersfoort en Amsterdam. Vervelende ideologie.
Zelfs dan is het niet mogelijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ook niet als je NIET stopt op Centraal?
Zo is het. Geen wissel, geen storing.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar straks gaat er nooit meer wat mis
Ik geloof niet dat dit het is, dan zou Utrecht Zuilen en/of Vaartsche Rijn net zo vaak in het lijstje moeten staan. Ik snap de gegevens niet.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:01 schreef James1988 het volgende:
Het dienstregelingsmodel rondom Utrecht Centraal is ook echt wel in beton gegoten, het is fysiek onmogelijk om een sprinter Utrecht Zuilen - Utrecht Lunetten te laten rijden.
En wil je daar ooit verandering in brengen dan wordt het nog een heel gepuzzel om de infrastructuur daarvoor in plaats te krijgen, eigenlijk alleen net buiten Utrecht Centraal is daar wat plek voor (een overloop van spoor 217 naar spoor AS5) maar dan krijg je wel overkruisingen met binnenkomende treinen vanuit Amsterdam.
De boekjes zijn al gedrukt natuurlijk maar er is nog een andere rechtstreekse optie voor Osnabrück-Bremen blijkbaar. Julien heeft er net een filmpje over geüploadquote:Op zaterdag 27 april 2024 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
En je bent een uur eerder terug. Enige "nadeel" is dat je dan tussen Bremen en Osnabrück beide keren dezelfde route rijdt.
Das geen optie voor jullie toch? Die is alcholvrijquote:Op zondag 5 mei 2024 17:00 schreef derLudolf het volgende:
De boekjes zijn al gedrukt natuurlijk maar er is nog een andere rechtstreekse optie voor Osnabrück-Bremen blijkbaar. Julien heeft er net een filmpje over geüpload
I see a bad moon risingquote:Op zondag 5 mei 2024 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Morgen naar Beieren en DB meldt nu al dat m'n reis niet kan en dat ik een andere reis moet zoeken terwijl er niets aan de hand lijkt te zijn
Sterktequote:Op zondag 5 mei 2024 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Morgen naar Beieren en DB meldt nu al dat m'n reis niet kan en dat ik een andere reis moet zoeken terwijl er niets aan de hand lijkt te zijn
Zou het kunnen dat er om wat voor reden dan ook niet op spoor 20/21 gestopt kan worden, dat je met het overslaan van Lunetten op een ander spoor op Utrecht uitkomt en toch door kan richting Den Haag of Leiden? Net na Houten ligt een wissel, je slaat Lunetten over, en vlak voor Vaartsche Rijn wederom een wissel.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dit het is, dan zou Utrecht Zuilen en/of Vaartsche Rijn net zo vaak in het lijstje moeten staan. Ik snap de gegevens niet.
Hier kan je voor NRW redelijk wat van het huidige en toekomstige zien:quote:Op zondag 5 mei 2024 21:07 schreef buzz1291 het volgende:
Kun je ergens zien of op een DB route er treinen de afgelopen dagen zijn uitgevallen of de volgende dag zullen uitvallen?
Ik heb volgende maand een redelijk strakke planning met de RE5 van Wesel (09:07) naar Koblenz (11:42) en fiets gaat mee want 's middags nog ff 100 km oostelijk wegtrappen. Vorig jaar pierde ik mis op die route want wegens eerder opgelopen vertraging keerde deze trein, komende uit Koblenz, al in Oberhausen en leverde het me een extra trein rit op met uiteindelijk 2 uur vertraging
Lol, het boeit me echt weinig, ik ga gewoon 10:20 naar Arnhem en m'n ticket is nu neem ik aan vrijgegeven want er staat vrij letterlijk "zoek een andere reismogelijkheid". Het is 580km, ik kom er wel.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sterkte![]()
Kan soms erg onduidelijk zijn of alles nog wel of niet rijdt, vorige maand richting Berlijn ook. Van alles dat niet zou rijden, maar wel heeft gereden.
Afwachten hoe ver je komt
Jup.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Lol, het boeit me echt weinig, ik ga gewoon 10:20 naar Arnhem en m'n ticket is nu neem ik aan vrijgegeven want er staat vrij letterlijk "zoek een andere reismogelijkheid". Het is 580km, ik kom er wel.
Sprinters kunnen ook weleens in Utrecht keren, ze rijden niet altijd door naar Den Haag of Leiden. Lunetten overslaan, door de dive-under, in Vaartsche Rijn stoppen en op Centraal keren dat kan gewoon. Ik heb weleens meegemaakt dat de sprinter naar Den Bosch van spoor 11 vertrok, en er dus omgeroepen werd dat die niet in Lunetten stopte.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat er om wat voor reden dan ook niet op spoor 20/21 gestopt kan worden, dat je met het overslaan van Lunetten op een ander spoor op Utrecht uitkomt en toch door kan richting Den Haag of Leiden? Net na Houten ligt een wissel, je slaat Lunetten over, en vlak voor Vaartsche Rijn wederom een wissel.
Overigens heb ik dat nog nooit zien gebeuren, maar het gebeurt toch vrij regelmatig. Het blijft me een raadsel
Er waren ooit veel meer keuzes. Die we nu missen.quote:
Best verstandig. Bij mij is ooit een vertragingsclaim door DB afgewezen omdat de uitgevallen trein volgens Hafas helemaal niet meer bestond op die dag. Had ik toen maar een foto van de treinaanwijzer gemaakt.quote:Op maandag 6 mei 2024 06:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup.
Wat ik wel heb geleerd, ik maak foto's als 'bewijs' van informatie die is gegeven. Nu heb jij het zwart op wit in een mailtje die in principe carte Blanche.
Bij mij werd in de ICE Berlin-Hbf naar Köln vlak voor Hannover omgeroepen dat de Pimpel niet reed. Aangezien met Interrail de route niet boeit via Hamm en Münster naar Haren(Ems) gegaan. In de DB app, Zugfinder, Hafas was nergens te vinden dat de Pimpel niet reed. Ook de conducteur in de IC tussen Hamm en Münster kon het niet vinden.
Met een gewoon ticket, met Zugbindung had ik dus gezeik gehad. Met een foto van dat scherm waarschijnlijk niet.
Ik heb er op Arnhem wel een trein eerder terug naar huis kunnen halen, wat een half uur tijdswinst oplevert. Soms pakt vertraging dus positief uitquote:
Welke gek plant er op die 10 min overstap waarbij je nog zes verdiepingen omhoog moetquote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:41 schreef boriq het volgende:
Bij DB InfraGo is een ontwerpdienstregeling verschenen voor dienstregelingsjaar 2026 (vanaf eind dec. 2025): https://www.dbinfrago.com/web/schienennetz/kazu-novum-11909200.
Er is al een draadje met opvallendheden bij de Duitse buren van Drehscheibe, maar interessant is dat de IC Amsterdam - Berlijn volgens het concept naar Berlin Hbf tief en daarna door naar Südkreuz zou gaan rijden. Dit kost je 10min minder tijd en hiermee zou je bijvoorbeeld de overstap op de IC naar Warschau halen, die is nu 1 minuut (of 2 uur en 1 minuut).
Een 10-minutenoverstap plannen op een reserveringsplichtige trein is vragen om problemen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Welke gek plant er op die 10 min overstap waarbij je nog zes verdiepingen omhoog moet
Neem in het vervolg gewoon de fiets, goedkoper en gezonder. Nee over dat roken zal ik het niet hebben. Ik fiets naar Tiel, neem daar de Arriva, met gratis fiets mee, naar Elst, fiets dan naar Kranenburg en fiets dan terug naar huis, precies 100 km. Wat ik in Kranenburg doe hoeft hier verder ook niet uitgelegd te worden he ..... hahahahahaquote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:42 schreef DJMO het volgende:
Soms zit het tegen en soms zit het mee
Even shag halen in Emmerich Elten. Normaal had ik de sprinter van 12:51 terug gehad, maar de sprinter van 11:51 had dermate veel vertraging dat ik ruim 20 minuten eerder terug ben in Arnhem dan normaal gesproken.
Wel een gedoe hoor, benzine meenemen op een fiets.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neem in het vervolg gewoon de fiets, goedkoper en gezonder. Nee over dat roken zal ik het niet hebben. Ik fiets naar Tiel, neem daar de Arriva, met gratis fiets mee, naar Elst, fiets dan naar Kranenburg en fiets dan terug naar huis, precies 100 km. Wat ik in Kranenburg doe hoeft hier verder ook niet uitgelegd te worden he ..... hahahahaha
Als het 1 boeking is maakt dat nog niet eens zoveel uit, ga je gewoon op de volgende mee.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een 10-minutenoverstap plannen op een reserveringsplichtige trein is vragen om problemen.
Veels te ver van hierquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen liefhebbers meer voor zaterdag naar Nordenham?
Ik kom vanuit castricumquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neem in het vervolg gewoon de fiets, goedkoper en gezonder. Nee over dat roken zal ik het niet hebben. Ik fiets naar Tiel, neem daar de Arriva, met gratis fiets mee, naar Elst, fiets dan naar Kranenburg en fiets dan terug naar huis, precies 100 km. Wat ik in Kranenburg doe hoeft hier verder ook niet uitgelegd te worden he ..... hahahahaha
gewoon proberen. Kan best lukken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nu het toch over krappe overstaptijden gaat.....
zou het lukken om binnen 4 minuten van Spoor 5 naar Spoor 15A te gaan op Amsterdam Centraal.
Dat is de uitdaging voor komende zaterdagochtend![]()
Waar gaat dit over?quote:
Of je zaterdag wat te doen hebtquote:
Met de trein zeker, het is nog geen 3,5 uur met de autoquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen liefhebbers meer voor zaterdag naar Nordenham?
flikker op olieblikslaafquote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Met de trein zeker, het is nog geen 3,5 uur met de auto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |