Het is juist de reisplanner die je onzin verkoopt. Hij toont namelijk de nummers van vandaag bij de trein van morgen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nope. Ga maar kijken in de NS reisplanner:
[ afbeelding ]
De materieelvoorspelling die Treinposities binnenkrijgt via de API is een voorspelling.
Die API is toevallig kort geleden nog aangepast. Misschien is er nog wat werk te doen aan de code.
Waar ga je de grens over?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:17 schreef marcb1974 het volgende:
Ik wil morgen een tripje doen,
iemand nog een leuke tip voor (zuid)NRW?
Beginpunt in Aachen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar ga je de grens over?
Niet direct tips voor zuid NRW, ik kan zelf niet veel verder komen dan Köln op een dag
Dan ben je al redelijk zuidelijk in NRW toch?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Beginpunt in Aachen.
Keulen ben ik in 2 uur.
Ja, daarom ook zuidelijk NRW, denk dat ik eerder in Koblenz zit dan in Münster.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan ben je al redelijk zuidelijk in NRW toch?
Inmiddels niet meer.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hij staat in ieder geval wel ingepland:
[ afbeelding ]
Is Koblenz niet Rheinland Pfalz? Ben benieuwd waar je uiteindelijk heen bent gegaanquote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, daarom ook zuidelijk NRW, denk dat ik eerder in Koblenz zit dan in Münster.
Achja, het is ook leuk dat mensen zoveel passie hebben voor zo'n trein.quote:
Ja maar er wordt in Duitsland al sinds Fred Flintstone aan het spoor gewerkt. Dat is niet nieuw of zo.quote:Dat reizigers tussen Arnhem en Tilburg relatief vaak de klos zijn, komt onder meer doordat er op het stuk tussen Nijmegen en Oss minder hard kan worden gereden. Over een lengte van 2 kilometer mag maar 40 kilometer per uur worden gereden in plaats van 140 kilometer per uur.
Daar komt volgens de NS bij dat er in de provincie Noord-Brabant noodgedwongen meer goederentreinen over het spoor gaan. Die nemen normaal gesproken de Betuweroute, maar dat is nu maar beperkt mogelijk doordat in Duitsland aan het spoor wordt gewerkt.
Dit kan gewoon niet natuurlijkquote:Bij Lunetten worden Sprinters soms over een spoor geleid dat niet langs een perron gaat. Daar is op dit moment geen oplossing voor, zegt de NS. Het heeft te maken met een aanpassing bij station Utrecht Centraal van een aantal jaar geleden om de doorstroming daar te bevorderen.
Dat zag niemand aankomen natuurlijk, dat dat het gevolg zou kunnen zijn van DSSU.quote:
Vraag me vooral af hoe het kan dat blijkbaar structureel geblunderd wordt met een trein op het verkeerde spoor te krijgen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar er wordt in Duitsland al sinds Fred Flintstone aan het spoor gewerkt. Dat is niet nieuw of zo.
[..]
Dit kan gewoon niet natuurlijk![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)-breda-geregeld-over
Kennelijk zijn er op Utrecht Centraal al sporen waar de sprinter niet op binnengenomen mag worden omdat dan Lunetten onbereikbaar wordt, en kennelijk is dat niet op een technische manier afgevangen en denkt ook de treindienstleider er niet altijd aan. Zoiets?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me vooral af hoe het kan dat blijkbaar structureel geblunderd wordt met een trein op het verkeerde spoor te krijgen.
Waarschijnlijk als er als gevolg van storingen gekeerd moet worden: IC's moeten dan keren via de sprintersporen (14 en 15) op Utrecht Centraal, waardoor de sprinters moeten uitwijken en niet langs het perron komen op Lunetten, Zuilen en/of Leidsche Rijn (heel handig maar aan 2 van de 4 sporen perrons daar).quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me vooral af hoe het kan dat blijkbaar structureel geblunderd wordt met een trein op het verkeerde spoor te krijgen.
Maar die hebben we nooit meer wantquote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:19 schreef dennistd het volgende:
Waarschijnlijk als er als gevolg van storingen
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:28 schreef derLudolf het volgende:
Ja geweldig al die wissels die gesaneerd zijn
Klopt, komende vanaf Utrecht Centraal is Utrecht Lunetten alleen maar bereikbaar komende vanaf sporen 20 of 21.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er op Utrecht Centraal al sporen waar de sprinter niet op binnengenomen mag worden omdat dan Lunetten onbereikbaar wordt, en kennelijk is dat niet op een technische manier afgevangen en denkt ook de treindienstleider er niet altijd aan. Zoiets?
Dan zouden die andere stations ook in de lijst moeten staan..quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk als er als gevolg van storingen gekeerd moet worden: IC's moeten dan keren via de sprintersporen (14 en 15) op Utrecht Centraal, waardoor de sprinters moeten uitwijken en niet langs het perron komen op Lunetten, Zuilen en/of Leidsche Rijn (heel handig maar aan 2 van de 4 sporen perrons daar).
ook niet als je NIET stopt op Centraal?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:01 schreef James1988 het volgende:
het is fysiek onmogelijk om een sprinter Utrecht Zuilen - Utrecht Lunetten te laten rijden.
Koblenz is al Rheinland Pfalzquote:Op zaterdag 4 mei 2024 08:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is Koblenz niet Rheinland Pfalz? Ben benieuwd waar je uiteindelijk heen bent gegaan
Net of daar wat mis mee isquote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:37 schreef marcb1974 het volgende:
Volgend weekend nieuwe kansen, dan maar eens eerder wat plannen.
Maar niet met boekje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |