Dan maar hopen dat de pasta niet op is en je alleen een handje grana padano krijgtquote:
Als je zo'n reis maakt is een goed bord pasta wel nodigquote:Op maandag 29 april 2024 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hey het is geen culinaire fijnproeversreis he.
Dat is een zeer reëel risico jaquote:Op maandag 29 april 2024 21:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat de pasta niet op is en je alleen een handje grana padano krijgt
Mja, nou jah, ik hou me over het algemeen vrij goed aan dat soort regels. Net als niet roken op stations. Alhoewel ik afgelopen zaterdag in Goor op een verder totaal leeg perron wel een sigaartje gerookt heb. En ik wacht misschien ook niet altijd op groen bij het verkeerslicht hier om de hoek. En rood verkeerslicht bij rechtsaf is op de fiets sowieso een suggestie, ook zonder bordje "Fietsers rechtsaf vrij", als je maar stapvoets gaat.quote:
Op zich, als de ICE 917 op tijd rijdt (15:27 in München) kun je in München wel een aansluiting halen op Westbahn 971. 15:48 weg uit München, 19:52 aan in Wenen.quote:Op maandag 29 april 2024 20:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
15:27, rijdt in het pad van de ICE917. Dus als je verder wilt richting Wien is de ICE917 geen optie.
De grootste mop is de reden dat het zolang moet duren:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:52 schreef dennistd het volgende:
Kennen jullie die mop van de S6 Essen-Düsseldorf via Kettwig? Die rijdt de komende twee jaar niet nadat er begin dit jaar een stuk berg omlaag gekomen is.... https://www1.wdr.de/nachr(...)-zwei-jahre-100.html
Kortom, de bureaucratische molen heeft 18 maanden nodig om de maatregelen goed te keurenquote:Umfangreiche Reparaturen erfordern Genehmigung
Seit dem Vorfall hat die Bahn rund 3000 Kubikmeter Erde an dem Hang abgetragen und mittlerweile ihre Untersuchungen zum Baugrund abgeschlossen. Nun will der Konzern auf einer Länge von rund 300 Metern eine breitere und tiefer in den Boden reichende Stützwand aufstellen.
Außerdem soll der Hang mit Verankerungen stabilisiert und ein zusätzliches Schutznetz aufgespannt werden, um lockeres Gestein abzufangen und ein erneutes Abrutschen zu verhindern.
Diese umfassenden Eingriffe müssten jedoch erst vom Eisenbahnbundesamt genehmigt werden, um die Arbeiten rechtssicher umsetzen zu können, teilte die Bahn mit. Davon war der Konzern zunächst nicht ausgegangen.
Beschleunigtes Verfahren soweit möglich
Nach Gesprächen mit den Behörden soll das Genehmigungsverfahren soweit wie möglich vereinfacht und damit beschleunigt werden. Davon sei auszugehen, weil kaum Rechte Dritter wie etwa Anwohner betroffen seien. Trotzdem könne das Verfahren aus bisherigen Erfahrungen rund 18 Monate dauern.
Die Bahn will die komplette Planung bis zum Herbst abgeschlossen haben und diese dann zur Genehmigung einreichen. Die Gesamtkosten für die anstehenden Reparaturarbeiten schätzt die Bahn derzeit auf eine "niedrige zweistellige Millionensumme".
Net een item erover in EditieNL. Wilde net vragen wie er geïnterviewd werdenquote:
Ik heb hem ff gekiekt op Castricum. Ik zat er aan te denken om mee te gaan maar als ik de reportage van EditieNL zie dan ben ik blij dat ik dat niet gedaan hebquote:
Meerdere mensen blijven stug volhouden dat 'ie morgen ook nog in de reguliere dienst zit.quote:
Hij staat in ieder geval wel ingepland:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Meerdere mensen blijven stug volhouden dat 'ie morgen ook nog in de reguliere dienst zit.
Deze ICM zal nog tot middernacht wel rijden, maar of ie morgen ook nog aan een dienst begint....
Nope. Ga maar kijken in de NS reisplanner:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hij staat in ieder geval wel ingepland:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wil de 4011-pret niet bederven hoor, maar zien alle ICMm treinstellen er niet hetzelfde uit van binnen sinds de revisie in 2006?
Je hebt er altijd aparte types bij... maar dat dat hier juist kan, heeft ook wel wat. Ik vond het wel gezellig.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb hem ff gekiekt op Castricum. Ik zat er aan te denken om mee te gaan maar als ik de reportage van EditieNL zie dan ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |