Dan maar hopen dat de pasta niet op is en je alleen een handje grana padano krijgtquote:
Als je zo'n reis maakt is een goed bord pasta wel nodigquote:Op maandag 29 april 2024 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hey het is geen culinaire fijnproeversreis he.
Dat is een zeer reëel risico jaquote:Op maandag 29 april 2024 21:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat de pasta niet op is en je alleen een handje grana padano krijgt
Mja, nou jah, ik hou me over het algemeen vrij goed aan dat soort regels. Net als niet roken op stations. Alhoewel ik afgelopen zaterdag in Goor op een verder totaal leeg perron wel een sigaartje gerookt heb. En ik wacht misschien ook niet altijd op groen bij het verkeerslicht hier om de hoek. En rood verkeerslicht bij rechtsaf is op de fiets sowieso een suggestie, ook zonder bordje "Fietsers rechtsaf vrij", als je maar stapvoets gaat.quote:
Op zich, als de ICE 917 op tijd rijdt (15:27 in München) kun je in München wel een aansluiting halen op Westbahn 971. 15:48 weg uit München, 19:52 aan in Wenen.quote:Op maandag 29 april 2024 20:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
15:27, rijdt in het pad van de ICE917. Dus als je verder wilt richting Wien is de ICE917 geen optie.
De grootste mop is de reden dat het zolang moet duren:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:52 schreef dennistd het volgende:
Kennen jullie die mop van de S6 Essen-Düsseldorf via Kettwig? Die rijdt de komende twee jaar niet nadat er begin dit jaar een stuk berg omlaag gekomen is.... https://www1.wdr.de/nachr(...)-zwei-jahre-100.html
Kortom, de bureaucratische molen heeft 18 maanden nodig om de maatregelen goed te keurenquote:Umfangreiche Reparaturen erfordern Genehmigung
Seit dem Vorfall hat die Bahn rund 3000 Kubikmeter Erde an dem Hang abgetragen und mittlerweile ihre Untersuchungen zum Baugrund abgeschlossen. Nun will der Konzern auf einer Länge von rund 300 Metern eine breitere und tiefer in den Boden reichende Stützwand aufstellen.
Außerdem soll der Hang mit Verankerungen stabilisiert und ein zusätzliches Schutznetz aufgespannt werden, um lockeres Gestein abzufangen und ein erneutes Abrutschen zu verhindern.
Diese umfassenden Eingriffe müssten jedoch erst vom Eisenbahnbundesamt genehmigt werden, um die Arbeiten rechtssicher umsetzen zu können, teilte die Bahn mit. Davon war der Konzern zunächst nicht ausgegangen.
Beschleunigtes Verfahren soweit möglich
Nach Gesprächen mit den Behörden soll das Genehmigungsverfahren soweit wie möglich vereinfacht und damit beschleunigt werden. Davon sei auszugehen, weil kaum Rechte Dritter wie etwa Anwohner betroffen seien. Trotzdem könne das Verfahren aus bisherigen Erfahrungen rund 18 Monate dauern.
Die Bahn will die komplette Planung bis zum Herbst abgeschlossen haben und diese dann zur Genehmigung einreichen. Die Gesamtkosten für die anstehenden Reparaturarbeiten schätzt die Bahn derzeit auf eine "niedrige zweistellige Millionensumme".
Net een item erover in EditieNL. Wilde net vragen wie er geïnterviewd werdenquote:
Ik heb hem ff gekiekt op Castricum. Ik zat er aan te denken om mee te gaan maar als ik de reportage van EditieNL zie dan ben ik blij dat ik dat niet gedaan hebquote:
Meerdere mensen blijven stug volhouden dat 'ie morgen ook nog in de reguliere dienst zit.quote:
Hij staat in ieder geval wel ingepland:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Meerdere mensen blijven stug volhouden dat 'ie morgen ook nog in de reguliere dienst zit.
Deze ICM zal nog tot middernacht wel rijden, maar of ie morgen ook nog aan een dienst begint....
Nope. Ga maar kijken in de NS reisplanner:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hij staat in ieder geval wel ingepland:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wil de 4011-pret niet bederven hoor, maar zien alle ICMm treinstellen er niet hetzelfde uit van binnen sinds de revisie in 2006?
Je hebt er altijd aparte types bij... maar dat dat hier juist kan, heeft ook wel wat. Ik vond het wel gezellig.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb hem ff gekiekt op Castricum. Ik zat er aan te denken om mee te gaan maar als ik de reportage van EditieNL zie dan ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb![]()
Het is juist de reisplanner die je onzin verkoopt. Hij toont namelijk de nummers van vandaag bij de trein van morgen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nope. Ga maar kijken in de NS reisplanner:
[ afbeelding ]
De materieelvoorspelling die Treinposities binnenkrijgt via de API is een voorspelling.
Die API is toevallig kort geleden nog aangepast. Misschien is er nog wat werk te doen aan de code.
Waar ga je de grens over?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:17 schreef marcb1974 het volgende:
Ik wil morgen een tripje doen,
iemand nog een leuke tip voor (zuid)NRW?
Beginpunt in Aachen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar ga je de grens over?
Niet direct tips voor zuid NRW, ik kan zelf niet veel verder komen dan Köln op een dag
Dan ben je al redelijk zuidelijk in NRW toch?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Beginpunt in Aachen.
Keulen ben ik in 2 uur.
Ja, daarom ook zuidelijk NRW, denk dat ik eerder in Koblenz zit dan in Münster.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan ben je al redelijk zuidelijk in NRW toch?
Inmiddels niet meer.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hij staat in ieder geval wel ingepland:
[ afbeelding ]
Is Koblenz niet Rheinland Pfalz? Ben benieuwd waar je uiteindelijk heen bent gegaanquote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, daarom ook zuidelijk NRW, denk dat ik eerder in Koblenz zit dan in Münster.
Achja, het is ook leuk dat mensen zoveel passie hebben voor zo'n trein.quote:
Ja maar er wordt in Duitsland al sinds Fred Flintstone aan het spoor gewerkt. Dat is niet nieuw of zo.quote:Dat reizigers tussen Arnhem en Tilburg relatief vaak de klos zijn, komt onder meer doordat er op het stuk tussen Nijmegen en Oss minder hard kan worden gereden. Over een lengte van 2 kilometer mag maar 40 kilometer per uur worden gereden in plaats van 140 kilometer per uur.
Daar komt volgens de NS bij dat er in de provincie Noord-Brabant noodgedwongen meer goederentreinen over het spoor gaan. Die nemen normaal gesproken de Betuweroute, maar dat is nu maar beperkt mogelijk doordat in Duitsland aan het spoor wordt gewerkt.
Dit kan gewoon niet natuurlijkquote:Bij Lunetten worden Sprinters soms over een spoor geleid dat niet langs een perron gaat. Daar is op dit moment geen oplossing voor, zegt de NS. Het heeft te maken met een aanpassing bij station Utrecht Centraal van een aantal jaar geleden om de doorstroming daar te bevorderen.
Dat zag niemand aankomen natuurlijk, dat dat het gevolg zou kunnen zijn van DSSU.quote:
Vraag me vooral af hoe het kan dat blijkbaar structureel geblunderd wordt met een trein op het verkeerde spoor te krijgen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar er wordt in Duitsland al sinds Fred Flintstone aan het spoor gewerkt. Dat is niet nieuw of zo.
[..]
Dit kan gewoon niet natuurlijk![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)-breda-geregeld-over
Kennelijk zijn er op Utrecht Centraal al sporen waar de sprinter niet op binnengenomen mag worden omdat dan Lunetten onbereikbaar wordt, en kennelijk is dat niet op een technische manier afgevangen en denkt ook de treindienstleider er niet altijd aan. Zoiets?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me vooral af hoe het kan dat blijkbaar structureel geblunderd wordt met een trein op het verkeerde spoor te krijgen.
Waarschijnlijk als er als gevolg van storingen gekeerd moet worden: IC's moeten dan keren via de sprintersporen (14 en 15) op Utrecht Centraal, waardoor de sprinters moeten uitwijken en niet langs het perron komen op Lunetten, Zuilen en/of Leidsche Rijn (heel handig maar aan 2 van de 4 sporen perrons daar).quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me vooral af hoe het kan dat blijkbaar structureel geblunderd wordt met een trein op het verkeerde spoor te krijgen.
Maar die hebben we nooit meer wantquote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:19 schreef dennistd het volgende:
Waarschijnlijk als er als gevolg van storingen
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:28 schreef derLudolf het volgende:
Ja geweldig al die wissels die gesaneerd zijn
Klopt, komende vanaf Utrecht Centraal is Utrecht Lunetten alleen maar bereikbaar komende vanaf sporen 20 of 21.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er op Utrecht Centraal al sporen waar de sprinter niet op binnengenomen mag worden omdat dan Lunetten onbereikbaar wordt, en kennelijk is dat niet op een technische manier afgevangen en denkt ook de treindienstleider er niet altijd aan. Zoiets?
Dan zouden die andere stations ook in de lijst moeten staan..quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk als er als gevolg van storingen gekeerd moet worden: IC's moeten dan keren via de sprintersporen (14 en 15) op Utrecht Centraal, waardoor de sprinters moeten uitwijken en niet langs het perron komen op Lunetten, Zuilen en/of Leidsche Rijn (heel handig maar aan 2 van de 4 sporen perrons daar).
ook niet als je NIET stopt op Centraal?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:01 schreef James1988 het volgende:
het is fysiek onmogelijk om een sprinter Utrecht Zuilen - Utrecht Lunetten te laten rijden.
Koblenz is al Rheinland Pfalzquote:Op zaterdag 4 mei 2024 08:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is Koblenz niet Rheinland Pfalz? Ben benieuwd waar je uiteindelijk heen bent gegaan
Net of daar wat mis mee isquote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:37 schreef marcb1974 het volgende:
Volgend weekend nieuwe kansen, dan maar eens eerder wat plannen.
Maar niet met boekje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |