Kan niet wachten op de opening van de Maasdeltatunnel dit jaar en volgend jaar de A13-A16.quote:Op zondag 21 april 2024 12:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sterker nog, een maand vertraging voor sommige van die projecten levert denk ik aantoonbaar tot honderden miljoenen aan negatieve externaliteiten op. Verkeersdoorstromingsprojecten hebben, naast dat vertraging van oplevering voor verlies van economische productie zorgen (mensen staan stil) gevolgen voor de verkeersveiligheid én volksgezondheid.
Zou helpen als het allemaal lekker dubbelspoor was en zo hmm hmmquote:Op maandag 22 april 2024 13:54 schreef ReisT het volgende:
Die kans lijkt me nogal klein, NS is niet meer zo happig op het helpen van de concurrent. Ze hebben al moeite genoeg om op hun eigen lijnen genoeg treinen te laten rijden.
Wat je wel vaak ziet als ergens extreme drukte wordt verwacht is dat Arriva wat extra materieel uit een andere regio laat overkomen. Dat is nu misschien ook wel nodig want er rijden zaterdag extra sneltreinen, dus drie keer per uur een trein tussen Emmen en Zwolle.
Hebben ze dan de hele dienstregeling wat op de schop gegooid? Normaal gesproken die extra sneltrein niet verder dan Coevorden ivm enkel spoor en elkaar passeren.quote:Op maandag 22 april 2024 13:54 schreef ReisT het volgende:
Die kans lijkt me nogal klein, NS is niet meer zo happig op het helpen van de concurrent. Ze hebben al moeite genoeg om op hun eigen lijnen genoeg treinen te laten rijden.
Wat je wel vaak ziet als ergens extreme drukte wordt verwacht is dat Arriva wat extra materieel uit een andere regio laat overkomen. Dat is nu misschien ook wel nodig want er rijden zaterdag extra sneltreinen, dus drie keer per uur een trein tussen Emmen en Zwolle.
Ik kan me herinneren dat NS personeel de opdracht kreeg om Lovers-reizigers niet meer te assisteren; dan moest Lovers zelf maar personeel aannemen.quote:Op maandag 22 april 2024 13:54 schreef ReisT het volgende:
NS is niet meer zo happig op het helpen van de concurrent.
Hettinga vreet liever zijn schoenen op dan dat hij de NS in wil hurenquote:Op maandag 22 april 2024 12:10 schreef derLudolf het volgende:
Alles moet wijken voor de koning... Komt er nog wat afwijkend materieel op Zwolle-Emmen? VIRMm of DDZ bijvoorbeeld? Rechtstreekse trein vanaf een locatie voorbij Zwolle? Of rijdt Arriva gewoon maximale lengte met hun eigen materieel?
Zo op eerste oogopslag staat/hangt dit sein wat hoger dan het sein links ervan, en is er ook wat minder ruimte.quote:Op maandag 22 april 2024 19:02 schreef derLudolf het volgende:
Geen duidelijke foto, maar wat is rechts in beeld, die behoorlijk degelijk uitgevoerde toren. Volgens mij hangen er seinen aan. Waarom zijn deze soms zoveel zwaarder gebouwd dan gebruikelijk?
[ afbeelding ]
Omdat er ooit bakken met armseinen aan hingen die veel meer ruimte in beslag namen en waar een zwaardere constructie voor nodig was.quote:Op maandag 22 april 2024 19:02 schreef derLudolf het volgende:
Geen duidelijke foto, maar wat is rechts in beeld, die behoorlijk degelijk uitgevoerde toren. Volgens mij hangen er seinen aan. Waarom zijn deze soms zoveel zwaarder gebouwd dan gebruikelijk?
[ afbeelding ]
Dat geldt in meer treinen in die regio, is geloof ik een eis van de opdrachtgever.quote:
Ik dacht inderdaad dat dat voor heel NDS van toepassing was. Laat ik zeggen, in de RE15 heb ik nog nooit gezien dat dat werd gehandhaafd. Terwijl vervoersbewijzen daar wel altijd goed worden gecontroleerd.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat geldt in meer treinen in die regio, is geloof ik een eis van de opdrachtgever.
https://www.nordwestbahn.(...)e/alkoholfrei-reisen
https://regional.bahn.de/(...)ol-in-unseren-zuegen
Zo maar een vraag, wanneer je zo'n rondje doet wat voor ticket koop je dan? Ik ken alleen het Deutschland ticket als abonnement voor 49 euro per maand.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:13 schreef derLudolf het volgende:
Ik keek even naar het Fahrplan van de Eisenbahnfreunde Hasetal, die normaliter op het traject tussen Meppen en Essen (Oldenb) rijdt.
[ afbeelding ]
Dit jaar rijden ze blijkbaar enkel maar tussen Haselüne en Herzlake. Ik dacht er een leuk rondje NDS van te maken - al dan niet met wat mensen van hier.
Bijvoorbeeld Hengelo-Rheine - Meppen - Essen (Oldenb) - Oldenburg (Oldenb) - Bremen - Osnabrück - Rheine - Hengelo of zo. Dat gaat dus niet lukken per trein...
Maar misschien kunnen we wel weer eens een rondje D plannen? Is er vorig jaar ook niet van gekomen volgens mij
De keren dat ik mee was, hebben we gebruik gemaakt van het NRW ticket.quote:Op woensdag 24 april 2024 21:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo maar een vraag, wanneer je zo'n rondje doet wat voor ticket koop je dan? Ik ken alleen het Deutschland ticket als abonnement voor 49 euro per maand.
Zie nu een nieuwsbericht van gisteren, er is ook vanuit Berlijn extra geld voor deze verbinding gekomenquote:Op woensdag 24 april 2024 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Joah kan wel. Wanneer wordt Bentheim - Neuenhaus doorgetrokken naar Coevorden?
En gratis chocolaatjesquote:Op donderdag 25 april 2024 12:07 schreef James1988 het volgende:
1e klas is rustiger, de stoelen zijn wat breder, en ze komen in ICE vanuit de bar bij je langs om te vragen of je iets wil hebben.
Nu ben ik om.quote:
Bij de Frecciarossa ook! Van een sterrenkok!quote:Op donderdag 25 april 2024 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu ben ik om.
Maar ik yolo het gewoon en betaal 33% meer is het niets dan weten we dat voor de volgende keer.
Bij de eurostar vond ik het wel de moeite maar daar zat ook eten bij.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | 9:34 Hengelo 11 RB61 (eurobahn) 10:43 Osnabrück Aldstadt 1 11:03 Osnabrück Aldtsadt 2 RE18 (NWB) 12:29 Oldenburg (Oldenb) Hbf 5 12:35 Oldenburg (Oldenb) Hbf 6 RE1 13:05 Bremen Hbf 1 13:40 Bremen Hbf 6 RS2 (NWB) 14:25 Bremerhaven Hbf 5 14:40 Bremerhaven Weserfähre 14:53 Nordenham 15:44 Nordenham 1 RS4 (NWB) 16:57 Bremen Hbf 1 17:14 Bremen Hbf 7 RE9 18:27 Osnabrück Hbf 1 19:14 Osnabrück Hbf 12 RB61 (eurobahn) 20:26 Hengelo 11 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 9:34 Hengelo 11 RB61 10:45 Osnabrück Hbf 11 11:27 Osnabrück Hbf 5 RE9 13:31 Bremerhaven Hbf 5 14:00 Bremerhaven Weserfähre 14:13 Nordenham 14:44 Nordenham 1 RS4 (NWB) 15:57 Bremen Hbf 1 |
In Frankrijk hebben ze wel meer bicourant materieel, maar voor Nederland zijn 25 kV-eilanden ronduit onpraktisch. Als je de Maaslijn en de niet-geëlektrificeerde spoorlijnen in Overijssel, Gelderland en eventueel in Groningen en Friesland wil elektrificeren zou dat gewoon met 1,5 kV DC zijn. Monocourant materieel is nog altijd goedkoper dan bicourant materieel.quote:Op woensdag 17 april 2024 08:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als landelijke ombouw ja. Mede vanwege uitdagingen in bestaande infrastructuur en ombouw van treinen. Een bicourante trein is nog altijd goedkoper dan een diesel- of batterijtrein. Vandaar ook dat je in Frankrijk ook 25 kv-eilanden in 1500 voltland ziet. Dat is puur en alleen om zo goedkoop mogelijk van diesels af te komen.
Dan liever optie 2. Al was het maar omdat je dan niet bijna een vol uur op het mondaine Nordenham staat te blauwbekken.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:51 schreef derLudolf het volgende:
Liefhebbers hier voor?
[ code verwijderd ]
Misschien iets minder uitdagend, wel wat zekerder:
[ code verwijderd ]
Vanaf Bremen kun je dan kiezen om direct de RE9 te pakken, dus een uurtje eerder dan optie 1.
Of gewoon het schema van optie 1 aanhouden en zodoende wat tijd om rustig wat te eten, treintjes te spotten enzovoorts.
Het is slechts een voorstel hè, mocht iemand een andere suggestie hebben. Leek me sowieso wel es leuk iets met het NDS IPV nrw Ticket te doenquote:Op vrijdag 26 april 2024 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan liever optie 2. Al was het maar omdat je dan niet bijna een vol uur op het mondaine Nordenham staat te blauwbekken.
Dat snap ik, maar ook dan kun je, afhankelijk van het uur nog steeds met de IC naar Leer, om vanaf daar de bus naar Groningen te nemen.quote:
Zeker wel, maar dan ben je al met al een stuk langer onderwegquote:Op vrijdag 26 april 2024 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Kun je van Leer niet met de bus naar Bad Nieuweschans? Niet meer bus dan nodig natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |