Kan niet wachten op de opening van de Maasdeltatunnel dit jaar en volgend jaar de A13-A16.quote:Op zondag 21 april 2024 12:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sterker nog, een maand vertraging voor sommige van die projecten levert denk ik aantoonbaar tot honderden miljoenen aan negatieve externaliteiten op. Verkeersdoorstromingsprojecten hebben, naast dat vertraging van oplevering voor verlies van economische productie zorgen (mensen staan stil) gevolgen voor de verkeersveiligheid én volksgezondheid.
Zou helpen als het allemaal lekker dubbelspoor was en zo hmm hmmquote:Op maandag 22 april 2024 13:54 schreef ReisT het volgende:
Die kans lijkt me nogal klein, NS is niet meer zo happig op het helpen van de concurrent. Ze hebben al moeite genoeg om op hun eigen lijnen genoeg treinen te laten rijden.
Wat je wel vaak ziet als ergens extreme drukte wordt verwacht is dat Arriva wat extra materieel uit een andere regio laat overkomen. Dat is nu misschien ook wel nodig want er rijden zaterdag extra sneltreinen, dus drie keer per uur een trein tussen Emmen en Zwolle.
Hebben ze dan de hele dienstregeling wat op de schop gegooid? Normaal gesproken die extra sneltrein niet verder dan Coevorden ivm enkel spoor en elkaar passeren.quote:Op maandag 22 april 2024 13:54 schreef ReisT het volgende:
Die kans lijkt me nogal klein, NS is niet meer zo happig op het helpen van de concurrent. Ze hebben al moeite genoeg om op hun eigen lijnen genoeg treinen te laten rijden.
Wat je wel vaak ziet als ergens extreme drukte wordt verwacht is dat Arriva wat extra materieel uit een andere regio laat overkomen. Dat is nu misschien ook wel nodig want er rijden zaterdag extra sneltreinen, dus drie keer per uur een trein tussen Emmen en Zwolle.
Ik kan me herinneren dat NS personeel de opdracht kreeg om Lovers-reizigers niet meer te assisteren; dan moest Lovers zelf maar personeel aannemen.quote:Op maandag 22 april 2024 13:54 schreef ReisT het volgende:
NS is niet meer zo happig op het helpen van de concurrent.
Hettinga vreet liever zijn schoenen op dan dat hij de NS in wil hurenquote:Op maandag 22 april 2024 12:10 schreef derLudolf het volgende:
Alles moet wijken voor de koning... Komt er nog wat afwijkend materieel op Zwolle-Emmen? VIRMm of DDZ bijvoorbeeld? Rechtstreekse trein vanaf een locatie voorbij Zwolle? Of rijdt Arriva gewoon maximale lengte met hun eigen materieel?
Zo op eerste oogopslag staat/hangt dit sein wat hoger dan het sein links ervan, en is er ook wat minder ruimte.quote:Op maandag 22 april 2024 19:02 schreef derLudolf het volgende:
Geen duidelijke foto, maar wat is rechts in beeld, die behoorlijk degelijk uitgevoerde toren. Volgens mij hangen er seinen aan. Waarom zijn deze soms zoveel zwaarder gebouwd dan gebruikelijk?
[ afbeelding ]
Omdat er ooit bakken met armseinen aan hingen die veel meer ruimte in beslag namen en waar een zwaardere constructie voor nodig was.quote:Op maandag 22 april 2024 19:02 schreef derLudolf het volgende:
Geen duidelijke foto, maar wat is rechts in beeld, die behoorlijk degelijk uitgevoerde toren. Volgens mij hangen er seinen aan. Waarom zijn deze soms zoveel zwaarder gebouwd dan gebruikelijk?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |